abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 februari 2011 @ 11:10:08 #1
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_93246265
Vorig topic : Bodenterreinstudio's in de Stad Groningen

Woningcorporatie Nijestee bouwt op dit moment 345 woonstudios op het Bodenterrein.
Deze studios zijn bedoeld voor jongeren tot 26 jaar en bestaan uit volledig zelfstandige wooneenheden van 28m2.

De oplevering is waarschijnlijk vanaf eind Maart 2011.
Inschrijven kan via Woningnet. vanaf volgende week zullen de studio's in groepen online komen.

Enkele linkjes:
Bouwtekening
Info over de huur
vanderwiel
Foto's van tijdens de bouw 1
Foto's van tijdens de bouw 2

Zie ook: Studentenkamers #13

[ Bericht 3% gewijzigd door Vonkenboer op 09-03-2011 22:18:57 ]
Ik doe wat ik doe en ik doe het op die manier waarvan ik denk dat het de beste manier is om te doen.
  donderdag 24 februari 2011 @ 11:10:44 #2
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_93246284
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 21:16 schreef loecje het volgende:
ik kan online nergens lampen vinden die direct in het stopcontact kunnen..
wat nog een optie is is een wandlamp met snoer, en die op die lat vastzetten. maar dan zit je weer met zo'n lelijke lange snoer.
en nog wat, dat moet dus ook in de badkamer. is dat wel veilig? daar zit je toch met zone regels enzo.
Je hebt ze wel bij de action, alleen die raad ik je niet aan! Ik heb er stuk of 5 gehad en ze hielden het allemaal niet langer dan een jaar vol!
Ik doe wat ik doe en ik doe het op die manier waarvan ik denk dat het de beste manier is om te doen.
pi_93261507
Oh pff ik lees net in mn huidige huurcontract dat het voor bepaalde tijd is tot 1-1-2012, hopelijk kan ik het toch wel gewoon opzeggen... Ik heb al een volgende huurder gevonden dus dat zou dan geen probleem zijn hopelijk... He bah stress :P
pi_93267813
Oh hihi mn huisbaas vindt het helemaal geen probleem.
Dus ahum.. weer verder over de lampen dan maar :P
Ik denk dat ik maar gewoon staande lampen neem, van die spotlights zo aan het plafond vind ik niet echt sfeervol...
pi_93275219
ik neem ook staande lampen enzo. maar algemene verlichting (spotlights of wat dan ook) is soms wel handig als je ff veel licht in je kamer wil.
en in de badkamer zit ook nog helemaal geen verlichting... dat vind ik nog vreemder
snap der eigenlijk helemaal niets van maar zie het vanzelf wel.
pi_93287028
Ik vraag mij eerlijk gezegd ook af op welke manier ze dat schilderij in de voorbeeld-foto's hebben opgehangen. Dat is niet echt duidelijk te zien..
:: Toenie ::
pi_93309211
Toevallig dacht ik; laat ik eens kijken of er nog iets interessant op het forum te vinden is, haha. Vind het eerlijk gezegd echt belachelijk dat er nieteens plafondverlichting mogelijk is.

Opzich is het in de woonkamer nog wel te doen met andere verlichting, ook omdat je tv enzo daar staat. Maar bijvoorbeeld in de keuken en badkamer kan dat toch niet? Dan moet je straks een klein lampje naast je kookplaat neerzetten om te kunnen zien of je vlees wel gaar gebraden is, sorry hoor...........
pi_93314765
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 23:47 schreef toenie het volgende:
Ik vraag mij eerlijk gezegd ook af op welke manier ze dat schilderij in de voorbeeld-foto's hebben opgehangen. Dat is niet echt duidelijk te zien..
Op deze foto zie je wel boven het schilderij in die plint een ijzer dingetje zitten, daar zal dan wel een heel dun draadje aan vast zitten waar het schilderij aanhangt.

Ik heb een prachtig schilderij dat ik eigenlijk graag boven mn bed wil hangen, maar dat ding is echt gigantisch en weegt een ton, ik vrees dat als ik die aan zo'n draadje hang dat ik dan een keer 's nachts onaangenaam verast wordt doordat het schilderij naar beneden komt zetten.
De schilderijen bij de kijkdag hingen ook wel aan dikkere draden, maar dat vond ik dan weer niet zo mooi staan :P.

Maandag komt blok 3 trouwens op woningnet voor de nog zoekenden ;)
pi_93316990
nog geen antwoord over de verlichting.
de keuken zou je onder keukenkastjes spotjes kunnen plakken. niet ideaal maar toch.
badkamer zou ik echt niet weten. ik weet ook niet hoe het daar met regels zit.

@ sieglinde, er zijn ook wel dunne kabeltjes die veel kunnen houden. ik laat mn broertje dat uitzoeken maar mocht je er niet uitkomen laat maar weten. anders wat dikkere draden en die juist versieren met lintjes passend bij je schilderij? dan is het minder storend.
ik wil ook iets boven het bed. maar weet nog niet wat...

mn vriend gaat ook een poging doen. met 0punten nu. als ik de reacties nu allemaal zo zie ga ik nog serieus denken dat hij kans maakt.
pi_93319107
De kabel versieren met lint is ook wel een heel leuk idee ja! Die ga ik onthouden :). Ik heb gelukkig een superhandige vader, dus hoop erop dat hij al mn schilderijen op kan hangen zonder dat ik word verpletterd in mn slaap :)

Ik denk ook wel dat je vriend nog kans maakt, er komen dus nog 3 keer 69 woningen vrij.. Ik weet niet meer hoeveel reacties er nou de vorige keer waren, maar volgens mij wel minder dan 207. Dus tenzij er ineens nog heel veel mensen bijkomen, maakt hij nog wel kans.
pi_93321002
wat extra kabels eraan kan natuurlijk ook. meer kabels kunnen meer gewicht dragen.
ik zag ook van die leuke kleine bloemen slingertjes. die zou je ook om een kabel kunnen doen.
maar misschien is dat net iets te. ik zie dat wel als alles hangt.

vorige keer waren er maar +-180 geïnteresseerde. echt heel weinig.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:05:51 #12
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_93327081
Weet iemand waar je zo'n klein tafeltje kunt fixen die op de foto staat?
pi_93331065
ikea bureau: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S79831622

ik heb ook nog eentje voor je in de aanbieding: http://link.marktplaats.nl/424707089 (maak er dan vriendenprijsje van natuurlijk)
  zaterdag 26 februari 2011 @ 14:15:03 #14
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_93347180
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 23:29 schreef loecje het volgende:
ikea bureau: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S79831622

ik heb ook nog eentje voor je in de aanbieding: http://link.marktplaats.nl/424707089 (maak er dan vriendenprijsje van natuurlijk)
Zoiets zoek ik, alleen dan in het zwart :-)
pi_93347660
die is er niet in het zwart.
maar je kan natuurlijk ook een stuk hout kopen, zwart verven. poten kopen en die eronder zetten.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 15:43:11 #16
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_93350641
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 14:29 schreef loecje het volgende:
die is er niet in het zwart.
maar je kan natuurlijk ook een stuk hout kopen, zwart verven. poten kopen en die eronder zetten.
Dan heb ik liever 1tje die al in elkaar zit:) Ik kijk wel even verder!
pi_93364193
kringloop en marktplaats zijn altijd wel leuke, betaalbare dingen te vinden.
pi_93365720
Ik zit dit nog eens te lezen en begrijp eigenlijk niet waarom jullie hier gaan wonen. Ik heb een aantal jaar in Gronigen gestudeerd en een kamer gehuurd (4e drift noorderhaven, zijstraat van de oude kijk in het jatstraat).

Ik heb me ingeschreven bij de studenhuisvesting (is er nu niet meer) en ben op een dag erheen gegaan en aanegeven dat ik kamers wilde bekijken. Ik kreeg sleutels mee en mocht uit 4 kamers kiezen, bijna allemaal in de binnenstad (op 1 na, die zat bij de ikea meer).

Vanuit mijn bed kon ik op de martine toren zien hoe laat het was en er zat een groot dakterras. Volgens mij is dat huis nu door Albertus of Vindicat ingenomen, maar dat weet ik niet zeker.

We hadden een grote keuken, woonden er met 5 man en hadden 2 douches en 2 wc's en de kamers waren 22 m2 voor 250 euro.

Bestaat zoiets dan niet meer?
pi_93366478
niet dat ik weet... misschien dat iemand anders wat weet?
De prijzen zijn de afgelopen jaren hard gestegen en studentenaantal groeit ook elk jaar hard wat de huur nog sneller doet stijgen.
in-groningen bestaat ook niet meer. dat is nu lefier maar hebben enkel nog eigen kamers, geen bemiddeling meer. veel minder aanbod dus.

waarom vind je de studio's zo slecht dan? het is voor mij beter dan mijn huidige kamer en ik kom ervoor in aanmerking.
oke muren(niet verven en boren) en verlichting kan je als minpunt nomen. maar verder is het oke. er is bij elke kamer/studio wel iets.

[ Bericht 2% gewijzigd door loecje op 27-02-2011 14:11:40 ]
pi_93366671
Niet perse slecht, maar minder leuk dan een kamer in een huis in de binnenstad. Zo bedoelde ik het.
Bij mijn vorige werkgever (hogeschool) waren er van dit soort kamers voor studenten, die vonden het wel wat gehorig (maar dat was ook al jaren geleden, misschien is dat nu wel niet meer zo).
pi_93367078
je bent zo in de binnenstad, 5min lopen. het is geen kilometers weg ofzo. ik woon nu in de binnenstad en het heeft in mijn ogen meer nadelen dan voordelen. zoals geluidsoverlast en ik kan bijvoorbeeld niet normaal met de auto bij mn kamer komen(gaat nog leuk worden met verhuizen). die paar min van het centrum zie ik alleen maar als een voordeel. het is dicht bij genoeg om lopend te gaan en net ver genoeg om buiten de drukte te zitten.
met studio heb ik ook nog eens lekker alles voor mezelf.

tja of het gehorig is weet je pas als je er woont. maar meeste studentenhuizen zijn gehorig. dan moet je gewoon niet op kamers gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door loecje op 27-02-2011 13:35:36 ]
pi_93367823
quote:
1s.gif[b]Bestaat zoiets dan niet meer?
Nee :)

Overigens zit ik nu 700 meter van de Grote Markt, dikke prima dus.
pi_93387112
Nou ik heb sowieso niet echt de behoefte om mn keuken met 5 mensen te delen :P. Echt heerlijk zo'n studio lekker voor mezelf :). En alles helemaal nieuw ook nog.
22m2 voor 250 euro is volgens mij ook niet meer te krijgen tegenwoordig...
  zondag 27 februari 2011 @ 13:50:33 #24
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_93388037
In 2006 betaalde je in Groningen voor 25m2 300 (okt 2006) a 350 (mei 2007) euro. In Utrecht betaalde je voor 16m2 (augustus 2007) een vergelijkbaar bedrag (ja ik ben van Groningen op kamers naar Utrecht op kamers en weer terug gegaan) op het moment dat ik 7 maanden later weer terug wilde naar Groningen waren de prijzen al explosief gestegen! Kamers van 18m2 werden aangeboden vanaf 300 euro. Gelukkig heb ik toen nog een kamer kunnen fiksen van 16m2 voor 260 (maart 2008) euro. Een of ander verhaal over zwaar achterstallig onderhoud en als dat allemaal aangepakt zou zijn, dan zouden we het wel weer verder hebben over de prijs van 300 euro die hij in eerste instantie vroeg.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_93388755
Sorry hoor, @snoekie, maar wat een doelloze opmerking. Woon nu zelf ook op kamers op 5min van de binnenstad met nog meerdere mensen en ook voor niet veel geld. Maar hoe kun je nu zeggen dat dit beter is dan zo'n studio? Je woont met 5 mensen (en zoals ik met nog meer) en iedereen gebruikt de keukens, iedereen gebruikt de toiletten, je woont eigenlijk gewoon niet op jezelf maar deelt alles. En niet dat hier nu iets mis mee is, maar om nou te zeggen dat dit beter is dan een zelfstandige studio waar je alles voor jezelf hebt, ongeveer precies hetzelfde betaald voor soms wel het dubbele aantal m2, het groter is en ook nog eens letterlijk de binnenstad met 3minuten in kunt rollen.. uhh? dan kan ik die opmerking echt totaal niet plaatsen.

Daarnaast is het inderdaad ook zo, wat al gezegd is, dat de prijzen enorm gestegen zijn. Nu is een kamer van 14m2 vaak al rond de 350 euro. Die studios zijn 26m2 en voor alles inclusief rond de 310 euro.. beter krijg je echt niet hier. \(tenzij je 5jaar ingeschreven staat bij woningnet).
pi_93388892
Wat ik enigszins wel kan begrijpen, is dat wanneer je hier net heen verhuisd, lekker in een studentenhuis moet gaan. Had dat ook nooit willen missen, één grote gekkenbende en schitterende tijden meegemaakt. Als je echter zoals ik 3 en half jaar in een studentenhuis woont en nu dus ook door doorwisseling met mensen die 4 jaar jonger zijn dan ikzelf.. tja, keuze snel gemaakt lijkt me.
pi_93389195
in een studentehuis moet je het ook maar net treffen met je huisgenoten. als het een gezellige groep is kan ik me best voorstellen dat het leuk is. maar met een zeurgroep...
  zondag 27 februari 2011 @ 17:24:36 #28
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_93398718
Weet iemand trouwens ook een woningstichting waar je bepaalde punten door de jaren heen spaart in Amsterdam. Verwacht namelijk over drie jaar in Amsterdam te wonen en dan heb ik de punten in ieder geval al binnen! Waarschijnlijk wordt het dan ook zo'n studio!
pi_93399253
ook woningnet, maar dan regio amsterdam?
pi_93399699
heb ik ook nog vraagje.
welke supermarkten in het centrum hebben nog grote stevige dozen? ff lading stevige dozen sparen als verhuisdozen.
AH's hebben geen karton bak meer. spar ook niet. die van de aldi zijn niet stevig, bak van de jumbo was gister leeg.
pi_93400452
Bij de AH Korenbeurs hebben ze altijd een hoop van die eeh sinaasappeldozen (zo heten die geloof ik) in de kartonbak. Die zijn wel heel stevig maar ik vind ze niet zo handig omdat ze wel vrij laag zijn en niet dicht kunnen.
  zondag 27 februari 2011 @ 18:14:06 #32
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_93400701
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 17:48 schreef loecje het volgende:
heb ik ook nog vraagje.
welke supermarkten in het centrum hebben nog grote stevige dozen? ff lading stevige dozen sparen als verhuisdozen.
AH's hebben geen karton bak meer. spar ook niet. die van de aldi zijn niet stevig, bak van de jumbo was gister leeg.
Bananendozen! In de grote supermarkten heb je die wel!
pi_93400803
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:07 schreef Sieglinde het volgende:
Bij de AH Korenbeurs hebben ze altijd een hoop van die eeh sinaasappeldozen (zo heten die geloof ik) in de kartonbak. Die zijn wel heel stevig maar ik vind ze niet zo handig omdat ze wel vrij laag zijn en niet dicht kunnen.
korenbeurs, natuurlijk daar had ik ze de vorige jaar vandaan... ik had in mn hoofd dat daar geen bak stond dus ben niet gaan kijken.
ik vind die sinaasappel dozen juist wel fijn. ze zijn van de onderkant dicht(in tegen stelling tot de banannen dozen) je kan ze stapelen(=bovenkant dicht) en dat ze niet zo hoog zijn voorkomt dat je er teveel zooi in gooit waardoor de dozen niet meer te tillen zijn.

quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:14 schreef Yaros het volgende:

[..]

Bananendozen! In de grote supermarkten heb je die wel!
dat valt dus tegen. was er gister naar opzoek geweest. maar supermarkten waar ik kwam verzamelen geen dozen meer voor klanten.

[ Bericht 7% gewijzigd door loecje op 27-02-2011 22:19:04 ]
pi_93463898
volgende ronde.
dit keer loopt het nog minder hard. er zijn nu zelfs nog studio's met maar 1 reactie.
pi_93465439
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 17:24 schreef Yaros het volgende:
Weet iemand trouwens ook een woningstichting waar je bepaalde punten door de jaren heen spaart in Amsterdam. Verwacht namelijk over drie jaar in Amsterdam te wonen en dan heb ik de punten in ieder geval al binnen! Waarschijnlijk wordt het dan ook zo'n studio!
verschilt per verengiging. In Leeuwarden kijkt de woningbouw bijvoorbeeld naar hoe lang je in je huidige woning woont en dat is dan bij inschrijving je inschrijfduur gelijk. Maar dat gaat pas in vanaf je 18e.

Dus als je 38 bent en je hebt 20 jaar in 1 woning gezeten buiten Leeuwarden, dan is je inschrijfduur in Leeuwarden 20 jaar. Maar ik vermoed dat Amsterdam niet zulke relaxte regels heeft.
pi_93465797
Hey mensen
even een vraagje..meende dat ik ergens een x gelezen/gehoord had dat je van Ziggo internet en tv moest nemen..maar nu staat er op woningnet provider naar keuze..
Dus we mogen wel zelf kiezen??
pi_93466112
ziggo was in eerste instantie zo. net als bij andere studio's van nijestee.
maar daar zijn ze gelukkig vanaf gestapt. je mag helemaal vrij beslissen.
ik weet nog niet welk internet, iemand tips voor redelijk oke internet voor normale prijs?

tv gaat bij mij digitenne worden want die kan ik zo meenemen.
pi_93466483
Online is goedkoop! Iemand ervaring hiermee?
pi_93467757
telfort en tele2 zijn ook goedkoop. afhankelijk van de acties op dat moment.

let wel op dat je bij veel nog paar euro extra betaald omdat je geen kpn aansluiting (vaste telefoonlijn) hebt.
pi_93498459
Het is maar net wat voor eisen je stelt. Tele2 of telfort is meestal wel prima.
pi_93501305
Is er sowieso geen analoge tv aanwezig? Dat zou immers gratis zijn, de bekabeling ligt er toch wel? Ik heb namelijk een digitaal tv kastje van Ziggo staan hier die ik mee kan nemen dan. Internet ben ik ook nog op zoek, maar eens even rond gaan kijken.
pi_93501429
*dubbel
pi_93501543
Heb maar weer eens gereageerd, ben benieuwd of het deze week wat wordt.
pi_93502071
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 18:47 schreef RTS91 het volgende:
Is er sowieso geen analoge tv aanwezig? Dat zou immers gratis zijn, de bekabeling ligt er toch wel?
is dat zo?? zou mooi zijn!
pi_93502692
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:02 schreef linda-88 het volgende:

[..]

is dat zo?? zou mooi zijn!
Er ligt een Cai kabel, maar ik denk niet dat daar signaal op zit...Maar daar wil ik nog even over bellen.
pi_93530693
Hmm, dat vroeg ik me inderdaad ook nog af, hoe het precies zit met een tv signaal. In de andere studios van Nijestee zit dit bij de huurprijs in en ik meende dat ook ergens gelezen te hebben over de studios op het bodenterrein. Echter staat nu dacht ik op de site dat je gewoon zelf voor een tv signaal moet zorgen... Zou wel zonder zijn, heb hier ook al een gigantisch mooie hd recorder met interactieve tv van ziggo. Dan is het gewoon een kwestie van kabel erin gooien en klaar.

Ben bang dat je een nieuw abonnement af moet sluiten (aangezien dit even duur is als alleen betalen voor het ontvangen van een kabelsignaal).
pi_93530717
Inmiddels trouwens al iets bekend over lampen in de badkamer en de aansluiting oid?
pi_93538371
nog even een vraagje..weet iemand hoe breed en hoog de koelkast maximaal kan zijn wil ie in de daarvoor gemaakte ruimte passen onder het werkblad?
Alvast bedankt voor t antwoord :)
pi_93550266
ik heb geen reactie meer gehad op de verlichting. helaas.

koelkast lijkt mij standaard maat ( 85 cm hoog, 60 cm diep, 60 breed)

bij tv is het toch niet zo van kastje aansluiten en klaar? je moet toch een abonnement op je kaartje hebben staan(en daarvoor betalen).
mijn mini tv trekt geen HD dus zonde van mn geld, digitenne is voor de paar keer dat ik tv kijk voldoende.
pi_93586911
Koelkast zal ik inderdaad gewoon uitgaan van de standaard maat...

Wat je zegt over de tv is niet helemaal waar. Bij sommige kastjes kun je gewoon de kabel, dus van het kabelsignaal dat je ontvangt, in het kastje steken en dan zet het kastje het om in digitale tv. Hier betaal je verder helemaal niets voor, behalve dus het kabelsignaal. Als dit echter al bij de huurprijs in zit, is het dus inderdaad gewoon de kabel erin steken en gaan, haha..

Inmiddels al meer bekent over het tv-signaal?
pi_93651511
stuur een mailtje zou ik zeggen. dan heb je zo antwoord.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 14:43:48 #52
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_93685890
Ik heb zelf Telfort, prima kwaliteit/prijs verhouding.

Kost het trouwens altijd 60 euro wil je je inschrijven voor woningnet?

Of zijn er ook gratis sites?
pi_93686138
Inschrijven voor Woningnet kost toch maar iets van 16 euro ofzo? :?

Ik zie inderdaad dat voor Amsterdam het 60 euro is. Ik kan me voorstellen dat dit per stad verschillend is..

Edit: Voor Groningen geldt 14 euro inschrijfkosten en vervolgens jaarlijks 12,50 'abonnementsgeld' oid.
pi_93687177
ben niet bekent in omgeving amsterdam maar er zijn al wel eerder topic's over geweest. kan je ff terug zoeken.
sites als kamernet enzo zijn gratis. maar daarbij heb je geen zekerheid en moet je vaak meerdere keren gaan hospiteren (dus reiskosten).

[ Bericht 5% gewijzigd door loecje op 05-03-2011 15:34:11 ]
  zaterdag 5 maart 2011 @ 20:14:21 #55
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_93699125
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 15:18 schreef loecje het volgende:
ben niet bekent in omgeving amsterdam maar er zijn al wel eerder topic's over geweest. kan je ff terug zoeken.
sites als kamernet enzo zijn gratis. maar daarbij heb je geen zekerheid en moet je vaak meerdere keren gaan hospiteren (dus reiskosten).
Klopt, maar ben echt dan op zoek naar een studio! Die zijn (vaak) te vinden bij woningstichtingen. Ik denk nu vrij vooruit, maar blijkbaar is 2.5 jaar wachttijd in Amsterdam kort.
pi_93727163
deze ronde ongeveer 140 geïnteresseerden.
en dat met nog 207 studio's te gaan.
  zondag 6 maart 2011 @ 21:03:22 #57
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_93742066
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:04 schreef loecje het volgende:
deze ronde ongeveer 140 geïnteresseerden.
en dat met nog 207 studio's te gaan.
Hoeveel rondes zijn er nog in totaal? En hoeveel studio's komen er vrij per ronde?
pi_93743942
Volgens mij gaat het nu gewoon steeds per blok. Blok c gaat er dus morgen uit, hierna nog 2 rondes voor blokken d en e met ieder 69 studio's.
pi_93746849
is natuurlijk nog ff afwachten of ze nu alle studio's van het blok eruit doen.
bij de eerste 2 blokken werden er enkele studio's achter gehouden. maar bij deze wel allemaal dus ik verwacht dat bij de overige 2 blokken ook alle studio's eruit gaan.

wie weet hoe het zit met sleutel? de ene zegt die krijg je bij gesprek, de ander zegt die kan je ophalen op dag dat je contract ingaat.
die 2e gaat voor mij een probleem worden, dat moet ik weer vrij nemen. of zou je iemand kunnen machtigen?
pi_93751301
Oh, ik dacht dat er maar 4 rondes waren. Fijn om te horen dat er in totaal 5 zijn! :)
pi_93770145
Heeey! Ik dacht dat we op vrijdag 8 april de sleutel konden halen (blok 2)
pi_93777852
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:08 schreef loecje het volgende:
is natuurlijk nog ff afwachten of ze nu alle studio's van het blok eruit doen.
bij de eerste 2 blokken werden er enkele studio's achter gehouden. maar bij deze wel allemaal dus ik verwacht dat bij de overige 2 blokken ook alle studio's eruit gaan.

wie weet hoe het zit met sleutel? de ene zegt die krijg je bij gesprek, de ander zegt die kan je ophalen op dag dat je contract ingaat.
die 2e gaat voor mij een probleem worden, dat moet ik weer vrij nemen. of zou je iemand kunnen machtigen?
Daar heb ik over gebeld. Volgens haar krijg je die niet bij het contract, maar moet je die op de dag dat je huur in gaat ophalen.
pi_93777887
Pff flauw dat ze de sleutel niet gewoon bij het tekenen van het contract alvast meegeven :P nouja haha.
Het volgende blok staat er ook alweer op, een klasgenoot van mij met 0 punten doet nu ook een poging, ben benieuwd :)
pi_93800416
Blok C is vandaag beslist. Ik had positie 2, 3, 4. Dat is toch wat minder. ;(

Nu ook maar gereageerd, misschien voor deze keer de 4e keer scheepsrecht?
pi_93858446
Hmm, hoe doen jullie dat met internet en tv-signaal bestellen? Probeerde net alvast internet van Tele 2 te bestellen, aangezien het wel 3weken duurt voordat je zoiets eindelijk krijgt (ga je dit dus doen wanneer je er al woont, zit je 3weken zonder internet en tv). Alleen ik krijg een foutmelding als je de postcode en nummer van het adres aan het bodenterrein invult. Sowieso is de vrydemalaan een compleet nieuwe straat en zal nog wel niet overal zijn opgenomen... Maargoed nu dus de vraag, hoe gaan we op deze manier zorgen dat je direct vanaf het moment dat je er in woont tv en internet kunt krijgen?
pi_93863003
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en ik heb ook een studio weten te bemachtigen :)

Ik vroeg mij af of jullie al huurtoeslag en dergelijke hebben aangevraagd?
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:07:56 #67
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_93863340
Ik woon hier vlakbij, kom er elke dag langs. Vroeg me al af wat er zou komen.

Ziet er wel leuk uit op zich, alleen wel bijzonder ongezellig, maar dat komt misschien nog wel.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_93869037
quote:
11s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:58 schreef Erwindeen het volgende:
Hmm, hoe doen jullie dat met internet en tv-signaal bestellen? Probeerde net alvast internet van Tele 2 te bestellen, aangezien het wel 3weken duurt voordat je zoiets eindelijk krijgt (ga je dit dus doen wanneer je er al woont, zit je 3weken zonder internet en tv). Alleen ik krijg een foutmelding als je de postcode en nummer van het adres aan het bodenterrein invult. Sowieso is de vrydemalaan een compleet nieuwe straat en zal nog wel niet overal zijn opgenomen... Maargoed nu dus de vraag, hoe gaan we op deze manier zorgen dat je direct vanaf het moment dat je er in woont tv en internet kunt krijgen?
ik ga pas dingen aanvragen als ik er woon. internet kan ik tot die tijd wel bij mn vriend/school.
ik hoop eigenlijk of met iemand samen te kunnen doen, of een leuke aanbieding tegen te komen voor internet.
maar wat Tele2 betreft: ff bellen. ik denk dat de straat nog niet in het systeem staat en daardoor die foutmelding geeft.
telefoontje zou een hoop duidelijkheid moeten geven.
pi_93869252
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:00 schreef Janett het volgende:
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en ik heb ook een studio weten te bemachtigen :)

Ik vroeg mij af of jullie al huurtoeslag en dergelijke hebben aangevraagd?
huurtoeslag aanvragen kan toch pas als je contract hebt getekend en je in de gemeente hebt ingeschreven op dat adres? tenminste dat dacht ik maar ik kan het nergens vinden
pi_93869758
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 18:23 schreef loecje het volgende:

[..]

huurtoeslag aanvragen kan toch pas als je contract hebt getekend en je in de gemeente hebt ingeschreven op dat adres? tenminste dat dacht ik maar ik kan het nergens vinden
Ja dat weet ik dus niet, daarom vroeg ik het me af ;) Ik heb me alvast ingeschreven in Groningen, althans, per 15 april dan.
pi_93869879
ik woon al in groningen dus ff berichtje doen als ik ben verhuist (binnen 5 werkdagen) kan gewoon via internet (met DigiD code)
pi_93870057
Jij zit in het eerste of in het tweede blok? Wanneer krijg jij de sleutel dan?
pi_93880937
Blok 1
Erwindeen
RTS91

Blok 2
Apogist
Sieglinde
linda-88
loecje

Blok 3
Janett

[ Bericht 14% gewijzigd door loecje op 10-03-2011 18:21:52 ]
pi_93899009
Nu linda-88 ook een studio heeft wil ik ook heel graag! Ik heb mezelf twee week geleden ingeschreven op woningnet, dus hopelijk gaat het in blok D lukken of anders E. Als ik het zo bekijk moet het in E lukken.. *hope so*
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
You gave me thiss, your fire becomes a kiss.
pi_93901868
Ik zit in het 3e blok aan de west kant. Vriendin van mij wil er ook een, zij heeft 6,5 punten. Neem aan dat zij er ook wel een krijgt.
pi_93904544
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:48 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Nu linda-88 ook een studio heeft wil ik ook heel graag! Ik heb mezelf twee week geleden ingeschreven op woningnet, dus hopelijk gaat het in blok D lukken of anders E. Als ik het zo bekijk moet het in E lukken.. *hope so*
marjolijntje! jij ook hier!;) Hahah! Zou echt tof zijn, hopelijk krijg je eentje!
pi_93979734
Ja *O* Ben doorgeschoven van positie 2 naar 1, blok 3
pi_93996585
gefeliciteerd :D

nu al 8 Fok!kers
  zaterdag 12 maart 2011 @ 11:39:04 #79
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_93996955
Hoeveel zijn jullie nou kwijt voor de huur en alles incl huursubsidie? Of zit er ook nog verschil tussen de blokken?
pi_93997023
ik had in het vorige deel ergens een berekening gepost.
er zit wel een paar euro verschil in woonlaag, maar daarbij krijg je ook weer paar euro minder huursubsidie dus uiteindelijk maakt het bijna geen verschil.

ik zie dat deel 1 niet in de OP staat.
Bodenterreinstudio's in de Stad Groningen
  zaterdag 12 maart 2011 @ 11:43:26 #81
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_93997079
Klopt, maar ik kon het niet meer vinden! Alleen de prijs zonder huursubsidie 370 euro
pi_93997290
ik zie dat die berekening niet helemaal klopt. hier mijn huidige berekening
Dit is voor een studio op de begane grond.
Als ik iets vergeten ben roept u maar.

huur ¤358,05
service kosten ¤ 13,53
voorschot water /licht ¤ 75,00
inboedelverz. ¤ 3,50
tv (digitenne, 2e kastje) ¤4.00
internet ¤ 20,00
gemeentelijke heffingen ¤5,00 (gedeeltelijke kwijtschelding)
totaal ¤479,08

huursubsidie ¤146,00 (volgens toeslagen.nl)
totaal ¤333,08 per maand.

[ Bericht 6% gewijzigd door loecje op 12-03-2011 14:23:09 ]
pi_93997713
is trouwens wel lastig dat het adres nog niet "bestaat"
Erwindeen had het al met internet.
ik dacht ff inboedelverzekering regelen maar dat gaat ook niet.
vraag me af hoe dat gaat bij gemeente inschrijving.

hier nog een mooie afbeelding van wat er allemaal in de omgeving(ebbingekwartier) gebouwd gaat worden.http://www.ebbingekwartier.nl/media/files/CiBoGa.pdf

[ Bericht 18% gewijzigd door loecje op 12-03-2011 12:51:46 ]
pi_94001157
Hallo allemaal!
Wat leuk dit forum:D Ook ik heb een studio aan de vrydemalaan weten te bemachtigen (blok B):) Om het lijstje even aan te vullen:

Blok 1
Erwindeen
RTS91

Blok 2
Apogist
Sieglinde
linda-88
loecje
Vrydemalaan

Blok 3
Janett

Weet iemand toevallig al iets over de lampenaansluiting in de badkamer? Daar ben ik eigenlijk heel erg benieuwd naar. Ook zou ik heel graag samen willen doen (evt met mensen uit blok B) met internet en evt zelfs wasmachine;) Zijn er meer mensen die dat willen?

Groetjes!
pi_94001427
Blok 1
Erwindeen
RTS91

Blok 2
Apogist
Sieglinde
linda-88
loecje
Vrydemalaan

Blok 3
Janett
toenie
pi_94010103
Hallo!

Ik heb hier ook een studio weten te bemachtigen in blok C, 1e woonlaag.
Volg dit al een tijdje, leuk om te lezen! Ik vroeg me af hoe jullie het gaan doen met internet + tv aansluiting. Sluiten jullie voor beide een los abonnement af of een combinatie?

Groetjes!
pi_94013695
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 12:01 schreef loecje het volgende:
hier nog een mooie afbeelding van wat er allemaal in de omgeving(ebbingekwartier) gebouwd gaat worden.http://www.ebbingekwartier.nl/media/files/CiBoGa.pdf
Ieh wat moet dat Infoversum voorstellen... Daar gaat het uitzicht van blok 1 ghehe :p
pi_94014321
ja dat dacht ik ook direct, misschien toch wel blij dat ik niet aan die kant zit.

het is officieel "Dome Theater Infoversum" dus een theater denk ik.
hier meer info: http://www.archiview.nl/2010/12/15/infoversum/

edit: "Dat is een dome theater voor wetenschap, cultuur en kunst. Het eye-catching gebouw moet 275.000 bezoekers per jaar trekken. "
als ik de foto's zo zie heb ik een beetje het Omniversum idee.

[ Bericht 7% gewijzigd door loecje op 12-03-2011 20:45:23 ]
pi_94026477

Euhm... iemand zijn ruimteschip kwijt?

@loecje: bedankt voor de berekening. De huursubsidie verschilt tussen de 146 en 136 (afhankelijk van je verdieping). Iemand die voor zijn woning 5 of 10 euro meer betaalt tov andere bewoners is toch hetzelfde kwijt omdat hij die 5 of 10 euro terugkrijgt in zijn/haar subsidie. Het totaalplaatje van kosten zou in principe hetzelfde moeten zijn voor iedereen. Nu ben ik trouwens wel benieuwd waar je de 20 euro/maand voor internet vandaan haalt :P
pi_94032860
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:49 schreef loecje het volgende:

huur ¤358,05
service kosten ¤ 13,53
voorschot water /licht ¤ 75,00inboedelverz. ¤ 3,50
internet ¤ 20,00
totaal ¤479,08

Heb je een eigen water meter en gas en stroom meter?
Zo niet dan is dit veel en veel te hoog.

Want dat is dan berekend op 2000 kwh stroom en 750 kub gas en 50m3 water per jaar en dat verbruik je nooit in zon containerwoning van 20m2 lijkt me.
Of is er geen isolatie aanwezig (enkel glas en puur ijzeren muren van 1 cm dik?)

Ik woon namelijk in een 4kamer appartement van zon 90 m2 en ik betaal rond de 100 voor water gas en stroom en matige isolatie (wel dubbelglas) maar geen gevel isolatie enzo (kan zijn omdat ik maximaal 18 graden stook?)
Interessant he ?
pi_94036588
75 euro leek mij idd ook erg hoog. Heb daar ook naar gevraagd bij de bezichtiging. Het schijnt dat er een vast bedrag aan kosten inzit... Heb RENDO gemaild met hoe hoog die vaste kosten zijn, maar dat krijgen we pas te horen bij het ondertekenen van het contract:(
  zondag 13 maart 2011 @ 09:55:09 #92
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_94036653
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 00:26 schreef toenie het volgende:
[ afbeelding ]

@loecje: bedankt voor de berekening. De huursubsidie verschilt tussen de 146 en 136 (afhankelijk van je verdieping). Iemand die voor zijn woning 5 of 10 euro meer betaalt tov andere bewoners is toch hetzelfde kwijt omdat hij die 5 of 10 euro terugkrijgt in zijn/haar subsidie. Het totaalplaatje van kosten zou in principe hetzelfde moeten zijn voor iedereen. Nu ben ik trouwens wel benieuwd waar je de 20 euro/maand voor internet vandaan haalt :P
Het is wel de vraag wanneer dat ding er komt te staan? Ik denk namelijk niet dat je 10 jaar in die studio blijft wonen..
pi_94038257
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 00:26 schreef toenie het volgende:
[ afbeelding ]

20 euro internet is ff een schatting, ik hoop dat er nog een leuke aanbieding voorbij komt.
Dat is natuurlijk voor iedereen verschillend, afhankelijk van je internet verbruik. als je samen doet met internet kan je vast nog goedkoper uit zijn.
ik stel geen hoge eisen aan mijn internet.

edit: hou wel rekening mee dat je waarschijnlijk geen vaste kpn aansluiting hebt. daar betaal je dus nog paar euro extra voor.

quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 02:56 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Heb je een eigen water meter en gas en stroom meter?
Zo niet dan is dit veel en veel te hoog.

Want dat is dan berekend op 2000 kwh stroom en 750 kub gas en 50m3 water per jaar en dat verbruik je nooit in zon containerwoning van 20m2 lijkt me.
Of is er geen isolatie aanwezig (enkel glas en puur ijzeren muren van 1 cm dik?)

Ik woon namelijk in een 4kamer appartement van zon 90 m2 en ik betaal rond de 100 voor water gas en stroom en matige isolatie (wel dubbelglas) maar geen gevel isolatie enzo (kan zijn omdat ik maximaal 18 graden stook?)
ja je hebt een eigen meter dus gaat individueel.
de andere studio's van nijestee zijn zo'n 50euro voorschot. maar die hebben geen wasmachine. ik denk dat we daarvoor maar ff moeten afwachten tot de contracten. maar beter te hoog ingeschat dan te laag.
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:55 schreef Yaros het volgende:

[..]

Het is wel de vraag wanneer dat ding er komt te staan? Ik denk namelijk niet dat je 10 jaar in die studio blijft wonen..
start bouw 2011 staat er... dus ja daar ga je wel tegen aan kijken vanaf centrum kant

[ Bericht 0% gewijzigd door loecje op 13-03-2011 11:30:46 ]
pi_94040600
Ik wil er ook één! Hoe is de isolatie van de muren trouwens (met name geluid)?
pi_94040839
niemand woont er nog dus valt weinig over te zeggen.
ik denkt dat het wel goed zit. het zal niet gehoriger zijn dan in de meeste studentenhuizen.
pi_94046499
Dat weet ik, maar aan de dikte/materiaal van de buren is het meestal ook wel te zien. Ik ben er zelf nog nooit geweest, vandaar dat ik het vroeg.

Doen er nog meer FOKers mee voor blok D?
pi_94054921
Het is wel heel goed geïsoleerd dus ik neem aan dat het ook niet heel erg gehorig gaat zijn.

Hoe zit het trouwens met tv. Zit dat er al bij in? Of moet je ook nog een tv abonnement aanschaffen?
pi_94061911
Voor TV moet je ook een apart abonnement aanschaffen;)
Ik geloof trouwens wel dat er combinatieabonnementen mogelijk zijn voor internet + tv, bijvoorbeeld bij Online en KPN + telfort.
Maar geen idee hoe de aansluiting voor de TV moet, daar zal wel een apart kastje oid voor nodig zijn. Nadeel is wel dat je zo'n abonnement zo'n drie week van tevoren aan moet vragen, dus niet te lang meer mee wachten.
pi_94064128
alleen beetje jammer dat nergens het adres nog herkend word.
dus dat gaat wat lastig met op tijd aanvragen van alles.
pi_94084480
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 14:55 schreef Perzikvrucht het volgende:
Dat weet ik, maar aan de dikte/materiaal van de buren is het meestal ook wel te zien. Ik ben er zelf nog nooit geweest, vandaar dat ik het vroeg.

Doen er nog meer FOKers mee voor blok D?
Ja, ik doe ook mee maar heb zo'n gevoel dat het hem vandaag weer niet wordt.
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
pi_94090246
Blok 1
Erwindeen
RTS91

Blok 2
Apogist
Sieglinde
linda-88
loecje
Vrydemalaan

Blok 3
Janett
toenie
Dery1990

Dit zegt genoeg denk ik? *O*
pi_94090372
Oeps, het moet natuurlijk wel blok 4 zijn. Ik faal, maar dat komt door de blijheid!

Blok 1
Erwindeen
RTS91

Blok 2
Apogist
Sieglinde
linda-88
loecje
Vrydemalaan

Blok 3
Janett
toenie

Blok4
Dery1990
pi_94090568
Gefeliciteerd :)
pi_94092707
Gefeliciteerd! Ik ben helaas op positie 2, 4 en 4 geëindigd. Hopen dus dat diegene niet reageert of de studio niet meer wilt. Heb je ook nog een bepaalde tijd waarin je moet reageren? Word je hiervan op de hoogte gehouden via de mail/tel?
pi_94094751
Gefeliciteerd dery1990!

@Perzikvrucht, als diegene hem niet heeft geaccepteerd, krijg je automatisch wel een mailtje.

Vriendin van mij heeft er nu ook één. :)
pi_94094942
weet iemand ook hoeveel reacties er voor blok 4 waren?
pi_94098156
Weer geen studio weten te bemachtigen! Op naar het laatste blok.
pi_94105906
dery1990 gefeliciteerd!

quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:13 schreef Perzikvrucht het volgende:
Gefeliciteerd! Ik ben helaas op positie 2, 4 en 4 geëindigd. Hopen dus dat diegene niet reageert of de studio niet meer wilt. Heb je ook nog een bepaalde tijd waarin je moet reageren? Word je hiervan op de hoogte gehouden via de mail/tel?
Reactie tijd is 1 week dacht ik.
je krijgt een mail als je de studio aangeboden krijgt.
verder kan je onder "digitale aanbiedingen" zien naar hoeveel punten de studio is gegaan:
"De woning is aangeboden aan een reguliere woningzoekende met x punten."
pi_94108680
zijn er hier ook nog mensen die nog inboedel moeten aanschaffen?
ik heb nog enkele dingen over na de verhuizing(te koop).
ik heb in ieder geval:
sharp combi-magnetron
tafel (75x75)
lichtslang (rood,geel,groen,blauw)
klok (blauw)
computer houder (ikea)
dvd speler

verder nog ff kijken wat ik met inpakken nog tegen kom
PM staat open voor meer info/foto's enzo. het is hier natuurlijk geen verkoop site maar zo is het mooi dichtbij af te halen.
pi_94118792
tijdje niet gereageerd hier, maar heb met flink wat mazzel ook een studio (nog geen 3 punten op woningnet).
en van de 5e naar de 1e plek opgeschoven op bg in blok c.
toevallig mensen hier die daar op begane grond zitten en internet/tv willen delen ;)? pm even, zou wel heel toevallig zijn als naast elkaar zitten maar die kosten delen zou wel echt beter zijn.

eerst maar verder met de inrichting. daar mag nu officieel aan gepuzzeld worden :)
pi_94119787
jaaa ik zou ook graag internet gaan delen. Dus degene die in blok c op de eerste etage zit, mag mij ook pm' en;)

Ik heb al redelijk een inrichting bedacht, ongeveer gelijk als Loecje;) Is eigenlijk de meest practische indeling:)
pi_94120552
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:09 schreef elran het volgende:
tijdje niet gereageerd hier, maar heb met flink wat mazzel ook een studio (nog geen 3 punten op woningnet).
en van de 5e naar de 1e plek opgeschoven op bg in blok c.
toevallig mensen hier die daar op begane grond zitten en internet/tv willen delen ;)? pm even, zou wel heel toevallig zijn als naast elkaar zitten maar die kosten delen zou wel echt beter zijn.

eerst maar verder met de inrichting. daar mag nu officieel aan gepuzzeld worden :)
Inderdaad flinke mazzel gehad. Snap eigenlijk niet dat er 4 mensen afhaken, omdat ze hooguit een week ervoor nog wel geintresseerd waren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perzikvrucht op 14-03-2011 22:35:54 ]
pi_94121167
Ik had er nog even voor gebeld, kon het zelf ook niet geloven.
Drie mensen hadden een andere studio gekregen en de 4e heeft nooit gereageerd (niet afgewezen of geaccepteerd). Ben jij nog niet doorgeschoven met die waar je 2e was geëindigd?

Ik wil de inrichting wel iets anders proberen. Wil ook graag een eettafel(naast bank, bureau en bed) maar nog even kijken of en hoe dat gaat passen.
pi_94128479
Het blijft een beetje verwarrend want ik weet nog steeds niet zeker of huurtoeslag mogelijk is of niet.

Ik heb namelijk de bezichtigingsmail gekregen met daarbij een rekenhuur van 353.05 euro. Ook zijn er nog de servicekosten van 13.53 euro.

Nu heb ik dit ingevuld in de proefberekening waarbij ik dus hoger uitkom dan 361,66... huurtoeslag niet mogelijk.

Hoe zit dit nou precies? En waarom verschillen de studios van huurprijs (348eu, 353eu en 358eu)?

Zal het wel vragen...
pi_94130339
service kosten die je moet invullen bij toeslagen.nl zijn :
- Schoonmaakkosten gemeenschappelijke ruimte
- Energiekosten gemeenschappelijke ruimte
- Huismeesterkosten
- Kosten voor dienst- en recreatieruimten

De service kosten van nijestee zijn complexbeheer, glas en onderhoudsfonds. die dingen staan niet in het lijstje van toeslagen.nl dus vallen niet onder de service kosten.
bij service kosten moet je dus 0 euro invullen.

verschil in prijzen heeft te maken met punten voor huurwoningen. op die punten word de huurprijs berekent. en een van de (-)punten is de woonlaag (met of zonder lift).
pi_94130989
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 01:03 schreef dery1990 het volgende:
Het blijft een beetje verwarrend want ik weet nog steeds niet zeker of huurtoeslag mogelijk is of niet.

Ik heb namelijk de bezichtigingsmail gekregen met daarbij een rekenhuur van 353.05 euro. Ook zijn er nog de servicekosten van 13.53 euro.

Nu heb ik dit ingevuld in de proefberekening waarbij ik dus hoger uitkom dan 361,66... huurtoeslag niet mogelijk.

Hoe zit dit nou precies? En waarom verschillen de studios van huurprijs (348eu, 353eu en 358eu)?

Zal het wel vragen...
Op de site van Nijestee staat een rekenvoorbeeld: http://nijestee.nl/upload(...)oeslag%20website.pdf
pi_94134434
Ik ben opgeschoven! Heb alleen geen mail gekregen, moest het zelf ontdekken via "Digitale aanbiedingen". Er staat nu:

"U moet eerst de woning bezichtigen. Nadat u de woning heeft bezichtigd, maar uiterlijk voor woensdag 16 maart 2011 12:00 uur voert u hier uw keuze in."

Maar wanneer en hoe laat is deze bezichtiging? Dat staat nergens?

Inmiddels een mail gekregen met alle informatie.
Kan je ook iemand anders naar de bezichtiging sturen (ouders bijvoorbeeld)? Op het aangegeven tijdstip kan ik namelijk niet.

[ Bericht 11% gewijzigd door Perzikvrucht op 15-03-2011 11:10:21 ]
pi_94135250
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:53 schreef Perzikvrucht het volgende:
Ik ben opgeschoven! Heb alleen geen mail gekregen, moest het zelf ontdekken via "Digitale aanbiedingen". Er staat nu:

"U moet eerst de woning bezichtigen. Nadat u de woning heeft bezichtigd, maar uiterlijk voor woensdag 16 maart 2011 12:00 uur voert u hier uw keuze in."

Maar wanneer en hoe laat is deze bezichtiging? Dat staat nergens?

Inmiddels een mail gekregen met alle informatie.
Kan je ook iemand anders naar de bezichtiging sturen (ouders bijvoorbeeld)? Op het aangegeven tijdstip kan ik namelijk niet.
De bezichtiging is gewoon de zelfde modelstudio van de opendag. Iedereen gaat dus naar dezelfde modelstudio. Het is niet verplicht om daar heen te gaan...
pi_94135510
Dacht zoiets inderdaad al gelezen te hebben in dit topic. Er wordt ook niet bijgehouden wie wel en niet aanwezig was?

Blok 1
Erwindeen
RTS91

Blok 2
Apogist
Sieglinde
linda-88
loecje
Vrydemalaan

Blok 3
Janett
toenie

Blok4
Dery1990
Perzikvrucht
pi_94145079
Wat leuk dit topic! Ik kom te wonen in blok 3! Als er mensen internet willen delen op de 3e verdieping hoor ik het graag.

Daarnaast is de huur per verdieping 5 euro minder, omdat sommigen traplopen hinderlijk vinden.
Ik ben nog steeds aan het twijfelen in welke hoek ik het beste mijn 2p bed kan neerzetten... Suggesties?
pi_94146541
Ik neem aan dat jullie internet willen delen via het draadloos netwerk (Wifi)? En hoe wilden jullie het TV signaal delen? Hoorde daar ook al mensen over namelijk.
pi_94148236
Gefeliciteerd Perzikvrucht, toch nog opgeschoven gelukkig. En er wordt inderdaad niet bijgehouden of je wel of niet in die modelstudio hebt gekeken.
Even kijken of dat gaat lukken, ik denk dat een kabel trekken inderdaad moeilijk wordt dus dan zou tv niet gaan lukken.
pi_94152183
gefeliciteerd Perzikvrucht
tv signaal delen lijkt me wat lastig. zou wel kunnen met digitenne een gezamenlijk abonnement met 3 kastjes afsluiten.
pi_94152232
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 08:20 schreef toenie het volgende:

[..]

Op de site van Nijestee staat een rekenvoorbeeld: http://nijestee.nl/upload(...)oeslag%20website.pdf
mooi rekenvoorbeeld. dus we mogen wel 3 euro invullen

echt he lui bij nijestee zijn zo onduidelijk.
pi_94166266
Inderdaad, eerder zeiden ze toch dat er helemaal geen servicekosten ingevuld moest worden? Gelukkig had ik de aanvraag nog niet verstuurd.
pi_94173578
Ik heb vandaag de modelwoning bekeken. Waren nog wel goeie vragen gesteld die ik heb opgevangen.

Q: Mag je boren?
A: Je mag alleen boren in de bovenste balk, niet in de wanden of het plafond.

Q: Ben je verplicht om op 2 pits te koken?
A: Nee, maar je moet wel gebruik maken van een kookplaat met 2 PINS. (Standaard stopcontactsnoer dus). Er zit een aparte groep op de aansluiting voor kookplaten.

Q: Uitzichtzicht van Blok A ri. centrum is nu het mooiste. Hier komt toch een soort informatiecentrum?
A: Waarschijnlijk komt er een informatiecentrum van de RUG, maar dat is nog niet zeker. Als dat niet doorgaat, zal er waarschijnlijk nóg een blok containerwoningen komen.
pi_94180375
Ik heb ook een container weten te bemachtigen, in blok D. Moet vandaag nog even bevestigen, maar wil nog even met Nijestee bellen, die nummering klopt namelijk helemaal niet! Ik ben met mijn moeder even op het bouwterrein wezen kijken (het mocht we hebben het gevraagd:) ) Het klopt helemaal niet met de bouwtekening... Beetje gek allemaal! Daarna zaten we bijna opgesloten op het terrein, gelukkig was er nog één hek open!
pi_94180971
Zag dit topic staan toen ik via google vrydemalaan in typte en leek mee nog al een handig topic aangezien ook ik een studio toegewezen heb gekregen. Dus maar even snel een profiel aangemaakt want zie dat er verder hier ook leuke topics zijn! Hoop dat het groentjes hier ook welkom zijn ;)

Mijn studio is in blok D, bg.

Weten jullie trouwens hoeveel internet/tv ongeveer gaat kosten?
draw a line and life above it
pi_94183441
Weet iemand hoe het precies zit met koken? Ik weet dat dit elektrisch is, maar is er ook een afzuigkap of iets dergelijks? Als er slechts een ventilatiesysteem is, dan kan ik me niet voorstellen dat dit voldoende is als je lekker je hamburgers staat te maken ofwel? Is het dan niet zo dat je de hele avond in die lucht zit? :P
pi_94184111
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:33 schreef VeeGee90 het volgende:
Weet iemand hoe het precies zit met koken? Ik weet dat dit elektrisch is, maar is er ook een afzuigkap of iets dergelijks? Als er slechts een ventilatiesysteem is, dan kan ik me niet voorstellen dat dit voldoende is als je lekker je hamburgers staat te maken ofwel? Is het dan niet zo dat je de hele avond in die lucht zit? :P
Er is geen afzuigkap aanwezig en deze mag je (volgens mij) ook niet installeren. Dus dat wordt een raampje openzetten als je aan het koken bent ;)
pi_94185876
Sorry voor de DM, dat moest eigenlijk een Post zijn Janett ;) Hoe doen de meeste mensen dat dan met koken in een containerwoning?
pi_94186061
quote:
Is het dan niet zo dat je de hele avond in die lucht zit? :P
je lijkt wel een wijf man, stel je niet aan.
pi_94187277
Hah ik dacht al. Nou ja, een raampje open, meer kan je er niet aan doen.
pi_94188065
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:49 schreef loecje het volgende:

huur ¤358,05
service kosten ¤ 13,53
voorschot water /licht ¤ 75,00
inboedelverz. ¤ 3,50
internet ¤ 20,00
totaal ¤479,08

Ik zag trouwens deze berekening staan van loecje. Je hebt hier staan dat de kosten voor de TV 4 euro per maand zijn (2de kastje van digitenne). Maar waar heb je het eerste kastje (met abonnementsgeld twv 8,50 per maand) staan?

En zou ik (eeste woonlaag) bijvoorbeeld met iemand op de tweede woonlaag digitenne kunnen afsluiten met één abonnement (dus 8,50 + 4 euro per maand)?

Weet iemand toevallig ook hoe het zit als je verhuist? Kan je het abonnement dan kosteloos meenemen, of moet er dan een nieuwe contract worden getekend? Er is namelijk een kans dat ik in november verhuis naar Rotterdam en aangezien het contract een minimale duur heeft van een jaar is dit wel zo handig om te weten.
pi_94201737
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:28 schreef toenie het volgende:

A: Nee, maar je moet wel gebruik maken van een kookplaat met 2 PINS. (Standaard stopcontactsnoer dus). Er zit een aparte groep op de aansluiting voor kookplaten.
meer dan 2 pits trekt waarschijnlijk teveel stroom (van uitgaande van standaard 16 ampere = 3600Watt max) dus leuk dat je meer pitten kan aansluiten maar waarschijnlijk gaat je stoppenkast het niet trekken als je ze allemaal aanzet.

quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 08:33 schreef joera het volgende:
Ik heb ook een container weten te bemachtigen, in blok D. Moet vandaag nog even bevestigen, maar wil nog even met Nijestee bellen, die nummering klopt namelijk helemaal niet! Ik ben met mijn moeder even op het bouwterrein wezen kijken (het mocht we hebben het gevraagd:) ) Het klopt helemaal niet met de bouwtekening... Beetje gek allemaal! Daarna zaten we bijna opgesloten op het terrein, gelukkig was er nog één hek open!
als het goed is klopt het wel met de tekening die bij de aangeboden appartementen op woningnet staat. of bedoel je die bouwtekening?

quote:
er zit een ventilatie systeem bij de kook plek. naast de deur, blaast mooi de gang op. lekker door etenslucht van je buren lopen. beejte jammer maar goed we zien wel of dat voldoende werkt.

quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 13:00 schreef Perzikvrucht het volgende:

[..]

Ik zag trouwens deze berekening staan van loecje. Je hebt hier staan dat de kosten voor de TV 4 euro per maand zijn (2de kastje van digitenne). Maar waar heb je het eerste kastje (met abonnementsgeld twv 8,50 per maand) staan?

En zou ik (eeste woonlaag) bijvoorbeeld met iemand op de tweede woonlaag digitenne kunnen afsluiten met één abonnement (dus 8,50 + 4 euro per maand)?

Weet iemand toevallig ook hoe het zit als je verhuist? Kan je het abonnement dan kosteloos meenemen, of moet er dan een nieuwe contract worden getekend? Er is namelijk een kans dat ik in november verhuis naar Rotterdam en aangezien het contract een minimale duur heeft van een jaar is dit wel zo handig om te weten.
eerste kastje is van mn ouders. je mag 3 kastjes op 1 abonnement hebben en dit zit niet gekoppeld aan een adres. dus ja je mag delen.
ook met verhuizen is dat geen probleem, je kan je abonnement en kastje gewoon meenemen naar je nieuwe adres (wel ff adres wijziging doorgeven natuurlijk)

[ Bericht 67% gewijzigd door loecje op 16-03-2011 18:21:14 ]
pi_94201774
Nog even iets anders waar we met zn allen om moeten denken.
DUO / IB-groep...

Het adres van de studio's bestaat nu nog niet. Grote kans dat IB-Groep gaat zeggen dat je daar niet kan wonen en je daarom terug zet naar thuiswonende beurs.
Dat is in het verleden vaker fout gegaan en dan mag je mooi terug gaan betalen.
Geen idee wat we hieraan kunnen doen? melden bij nijestee?

[ Bericht 34% gewijzigd door loecje op 16-03-2011 18:38:33 ]
pi_94204143
Bedankt voor de info. Ja dat is inderdaad een probleem. Dit is volgens mij ook bij huurtoeslag het geval.
pi_94234998
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:28 schreef toenie het volgende:
Ik heb vandaag de modelwoning bekeken. Waren nog wel goeie vragen gesteld die ik heb opgevangen.

Om hier ff op in te gaan..ik had een mooie kookplaat (4pits) gezien maar die vraagt 6500 watt!
Dus had even gemaild en hieronder het antwoord

Wasmachine een aparte groep: vermogen 3200 watt
Een 2 pits (2 pins stekker) kookplaat op een aparte groep: vermogen 3200 watt
Combimagnetron vermogen 2000 watt

De kookplaat en de wasmachine kunnen tegelijk gebruikt worden, omdat deze beide apparaten op een aparte groep zitten.
De combimagnetron zit op dezelfde groep waar ook de tv en andere wandcontactdozen op zitten, tegelijk gebruiken kan dus niet.

Kortom, 4 pits gaat nooit lukken, beetje jammer
pi_94246841
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 18:16 schreef loecje het volgende:
Nog even iets anders waar we met zn allen om moeten denken.
DUO / IB-groep...

Het adres van de studio's bestaat nu nog niet. Grote kans dat IB-Groep gaat zeggen dat je daar niet kan wonen en je daarom terug zet naar thuiswonende beurs.
Dat is in het verleden vaker fout gegaan en dan mag je mooi terug gaan betalen.
Geen idee wat we hieraan kunnen doen? melden bij nijestee?
Volgens mij kan je best nog eerst je oude adres aanhouden, daar waar je nu woont. Maar dat zal dan wel niet lukken voor degene die nog thuis bij zijn ouders woont. Maar als je al uitwonend bent, kun je dat ook wel later veranderen. En anders contact opnemen met DUO, ik denk dat die meer voor je kunnen doen dan Nijestee.
I'm punch drunk and I need to find a way back home ..
Incubus - Punch Drunk<3
pi_94248749
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:46 schreef Mrjolyn het volgende:

[..]

Volgens mij kan je best nog eerst je oude adres aanhouden, daar waar je nu woont. Maar dat zal dan wel niet lukken voor degene die nog thuis bij zijn ouders woont. Maar als je al uitwonend bent, kun je dat ook wel later veranderen. En anders contact opnemen met DUO, ik denk dat die meer voor je kunnen doen dan Nijestee.
Als je controle krijgt en je woonadres bij de gemeente komt niet overeen met het opgegeven adres bij DUO zit je nog verder in de problemen dus dat zou ik niet doen.
ingeschreven blijven staan bij je oude woonadres bij de gemeente krijg je problemen met je huurtoeslag en dergelijk.

DUO zou het gewoon goed moeten doen alleen ik hoor te vaak dat het niet goed gaat. dus vandaar deze waarschuwing dat iedereen er ff goed op let of het wel goed gaat.
maar persoonlijk zou ik het wel netjes vinden als nijestee ff contact op neemt met DUO om het duidelijk te maken aangezien de studio's bijna allemaal verhuurd worden aan studenten.
pi_94252206
Op de website van DUO staat dat ze maandelijks controleren of je bent ingeschreven bij de gemeente. Als ze dit doen, dan zou dit toch in principe niet tot problemen kunnen leiden? Mits je natuurlijk éérst je in laat schrijven bij de gemeente en vervolgens je stufi wijzigt. Heb er geen ervaring mee :P We moeten inderdaad hier wel even uitsluitsel over krijgen, om problemen te voorkomen.

Daarnaast vroeg ik me af of we de aansluiting op GWE zélf via aansluitingen.nl moeten regelen, of dat dit tijdens het ondertekenenen van het contract geregeld wordt?
pi_94252507
Dat wordt bij het contract geregeld. Rendo zou contact met je opnemen dan, je hoeft er zelf iig niet achteraan te gaan.
pi_94297180
Ik had trouwens nog een vraagje over Woningnet:

1. Verlies je na het tekenen van je contract al je punten (je wordt uitgeschreven?)?
2. Stel je verhuist (bv. kamer gevonden via kamernet, dus onafhankelijk van Woningnet) en je wijzigt dan je adres in Woningnet, verlies je dan ook je punten? Oftewel, zijn je punten "huis" gebonden? Dus dat als je verhuist je punten vergaan?

Kon dit nergens vinden namelijk.
pi_94303077
1.
quote:
Zodra u een sociale huurwoning accepteert, vervalt uw inschrijving.
op meerdere plekken op de site te vinden.
2. als je verhuist zonder tussenkomst van woningnet behoud je je punten. zou niet weten waarom je je punten dan kwijt zou raken.
pi_94344508
Zijn er eigenlijk al mensen die zich ingeschreven hebben op hun nieuwe adres? Je kan aangeven dat je verhuist op een bepaalde datum, maar ik vraag mij af hoe ze dit willen controleren?

Ik heb nog geen contract getekend, dus vraag ik mij af of ik dit nu al kan doen...
pi_94347279
owja dat moest ik vandaag nog doen... mn DigiD code opzoeken.
*duikt weer tussen de dozen*
pi_94370293
Ja ik heb me al ingeschreven per 15 april in de Gemeente Groningen. Hoor je daar ook nog een brief of iets dergelijks van te ontvangen?
pi_94377404
En wanneer gaan jullie huurtoeslag aanvragen? Aangezien je bij het tekenen van je contract al meteen huur moet betalen?
pi_94379312
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 12:36 schreef Janett het volgende:
Ja ik heb me al ingeschreven per 15 april in de Gemeente Groningen. Hoor je daar ook nog een brief of iets dergelijks van te ontvangen?
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 15:28 schreef lurb het volgende:
En wanneer gaan jullie huurtoeslag aanvragen? Aangezien je bij het tekenen van je contract al meteen huur moet betalen?
Wordt het adres al herkend dan? Anders zullen we daarvoor even moeten bellen naar de belastingdienst/Nijestee/DUO.
pi_94379600
ik heb bij de gemeente ook al verhuizing doorgegeven (gewoon online met DigiD)
kwam geen melding dat adres niet goed was dus lijkt goed te gaan.

huursubsidie vraag ik nog niet aan. ben net ff online programma door gelopen maar kom dan bij de optie of het geld op mijn rekening of op die van de verhuurder gestort moet worden
lijkt mij voor mijn financieel overzicht wel makkelijk als het op rekening van Nijestee gestort gaat worden. dan moet ik wel eerst weten of dat mogelijk is.

[ Bericht 54% gewijzigd door loecje op 20-03-2011 16:43:35 ]
pi_94381756
De huurtoeslag overmaken op rekening van de verhuurder vind ik niet echt te vertrouwen. Ik heb liever zelf de controle over het geld dat ik ontvang en betaal.
pi_94383236
zolang je elke maand bevestiging krijgt lijkt het me geen probleem. scheelt weer geldstromen over mijn eigen rekening. kan ik er nog een beetje overzicht in houden.
pi_94394109
Denk dat ik het ook naar mijn eigen rekening laat overmaken. Nog een vraagje: weet iemand ook de afmetingen die de koelkast moet hebben om goed in de keuken te passen? Volgens mij was er een "speciale" ruimt voor de koelkast.
pi_94394285
ik heb het niet opgemeten maar ga uit van de standaard maat 85 cm hoog, 60 cm diep, 60 breed.

edit: op de bouwtekening staat 63,2cm breed en 60cm diep. dus denk wel dat je uit mag gaan van de standaard maten.
pi_94395383
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:52 schreef loecje het volgende:
zijn er hier ook nog mensen die nog inboedel moeten aanschaffen?
ik heb nog enkele dingen over na de verhuizing(te koop).
ik heb in ieder geval:
sharp combi-magnetron
tafel (75x75)
lichtslang (rood,geel,groen,blauw)
computer houder (ikea)
dvd speler
verder nog ff kijken wat ik met inpakken nog tegen kom
PM staat open voor meer info/foto's enzo. het is hier natuurlijk geen verkoop site maar zo is het mooi dichtbij af te halen.
pi_94412384
Heb me al ingeschreven bij de gemeente via internet en daar deden ze idd niet moeilijk over t adres en je kan gewoon aangeven per wanneer (ik heb 14 april gedaan geloof ik)
Hebben jullie al internet/tv aangevraagd? Zo ja, bij welke provider?
pi_94412501
Nee internet/tv heb ik nog niet aangevraagd. Ik ga dat denk ik bij Online doen.

Huurtoeslag heb ik al wel aangevraagd, en ik wil het ook gewoon op mijn eigen rekening krijgen.
pi_94413932
@ Janett: Aan online zat ik ook te denken! Ken jij mensen die daar ervaring mee hebben? Goede verbinding etc?
pi_94414310
Nee helaas niet. Mijn broer werkt bij UPC en hij zegt dat je geen adsl moet nemen maar in plaats daarvan bij ziggo internet moet nemen. Maar dat is 2x zo duur.. Dus dan ga ik wel voor de wat langzamere adsl.
pi_94414729
Kookplaat heb ik trouwens besteld bij Factoryprices.nl
pi_94416875
jeuj heb er ook 1, mag morgen kijken :)
Toevallig nog meer foto's, ben wel benieuwd al eigenlijk :P
pi_94429993
Kookplaat heb ik bij Neckermann gehaald. Een tweepits voor ¤29,99! Heb daarnaast nog een aparte 1 pits voor erbij.
pi_94430008
Gefeliciteerd Detz!
pi_94430161
Ik heb trouwens vandaag een brief gehad van DUO dat ik per mei een uitwonende beurs krijg. Dus Vrydemalaan wordt al wel erkend bij hun.
pi_94431151
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 12:10 schreef Janett het volgende:
Nee helaas niet. Mijn broer werkt bij UPC en hij zegt dat je geen adsl moet nemen maar in plaats daarvan bij ziggo internet moet nemen. Maar dat is 2x zo duur.. Dus dan ga ik wel voor de wat langzamere adsl.
ik vraag me af waarom je broer Ziggo aanraad ipv adsl
ziggo zou ik echt niet doen. alleen als je extreem snel internet wil zou ik voor ziggo gaan omdat adsl dat niet kan bieden.
maar om de prijs en de slechte service van Ziggo zou ik het sterk afraden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2011 13:28 schreef Detz het volgende:
jeuj heb er ook 1, mag morgen kijken :)
Toevallig nog meer foto's, ben wel benieuwd al eigenlijk :P
gefeliciteerd!
ik had meerdere foto's gepost van de open studio dag in het vorige topic.
pi_94432644
Ik heb nog wel een aantal low-res foto's. Je zult niet echt een overzicht van krijgen, maar meer een beetje een detailweergave. De woning waar deze foto's zijn gemaakt is dezelfde als de foto's die in de OP staan. Daar krijg je wel meer een idee hoe het er uit ziet. Op de foto's lijkt de woning echter wel wat smaller (en dieper) dan in werkelijkheid.

Foto keukenblok

Opmerkelijk hoge stopcontacten. Deze zit trouwens naast de deur.

"Zijkant"

En natuurlijk de voorzijde van de blokken
pi_94433293
dankjewel voor de foto's ziet er goed uit :) verhuizen word een makje aangezien ik er 2 minuten vandaan woon haha, zullen wel heel wat house-warmings zijn de komende weken :P
pi_94433630
die hoge stopcontacten zijn voor je 'plafond' verlichting. dacht dat eronder een schakelaar zat maar weet ik niet meer zeker.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NRUHB3HP.jpg keuken
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LMDAPEPZ.jpg wastafel/wasmachineplek
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YE43AFH6.jpg wc met er achter de douche (geen normale foto van)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OU4YQAKW.jpg ramen

heb ook nog heel wat foto's van tijdens de bouw. alleen afgelopen 5 weken geen tijd meer gehad voor update's ivm stage.
aan de foto's van toenie te zien zijn ze ook al bezig met de straat aanleggen. zou wel handig zijn als die er 1 april ook ligt.
pi_94436638
Er zitten twee schakelaars onder, die zie je inderdaad niet op de foto.
pi_94436733
ik weet nog steeds niet watvoor verlichting ik daar aan moet ophangen.
iemand enig idee? moet dus rechtstreeks in het stopcontact en kan enkel aan de lat opgehangen worden(want boren)
pi_94437578
Ik heb twee staande lampen en ik ga denk ik LED strips onder de keukenkastjes plakken. Voor de badkamer weet ik het nog niet..
pi_94437755
Hij raadde het me aan vanwege de snelheid, over de service weet ik niks. Maar ik ga toch niet voor Ziggo, veel te duur.
pi_94437809
maar met enkel staande lampen en wat ledstrips verlicht jij je hele kamer niet.
keuken wil ik in ieder geval goed licht hebben. niet alleen onder de kastjes.

badkamer gaat helemaal moeilijk worden. daar gelden stengere regels voor veiligheid.
en wat denk je van in de douchecel. dat is maar een kleine doorgang met rest muren. als er in de badkamer niet voldoende licht is en je doet je douchegordijn dicht sta bijna in het donker ben ik bang.
pi_94438262
Moet dat dan?

Er zijn bij de bouwmarkten wel badkamerlampen toch? Misschien dat we die gewoon tegen het plafond kunnen plakken op een of andere manier.
pi_94438431
moet niet, als jij graag in het donker staat te douche...
badkamer lampen kan ik niet vinden met een stekker(of ik zoek niet goed genoeg). wel die je aan een plafond aansluiting moet aansluiten, die wie niet hebben.
geen idee hoe je dit volgens de voorschriften van nijestee zou moeten doen. je mag niets met je muren/plafond doen en in de badkamer zit ook niet zo'n lat om in te boren.
pi_94439445
je hebt volgens mij wel lampen die je op die spiegel kan plakken. maarja dan zit je ook weer met snoeren
pi_94439489
Ik heb het ook niet over de badkamer. Ik zal wel eens rondkijken bij de bouwmarkten.. Vind het wel uitermate irritant dat ze daar niet om gedacht hebben.
pi_94440190
ik heb daar toen mail over gestuurd naar nijestee.
antwoord wat ik kreeg: "Je zou bijvoorbeeld bij Ikea of een andere doe-het-zelfzaak kunnen kijken naar lampen (halogeenspotjes) die rechtstreeks in een stopcontact kunnen worden aangesloten."

maar de ikea en bouwmarkten waar ik ben geweest kennen zoiets niet.
weer gemailt met nijestee maar daarna geen reactie meer gehad.

dus als iemand een betaalbare oplossing weet... posten!
pi_94440536
Ik zie net dit bij de ikea
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10086588

Er staat ook bij: "Ook geschikt voor aansluiting op een stopcontact, maar snoer en stekker worden niet meegeleverd."
pi_94440844
is een optie, maar waaraan wil je dat vastmaken? aan de muur mag niet volgens de regels van nijestee.
daar zit het probleem. nijestee stelt regels op waar je onmogelijk aan kunt voldoen.
pi_94440974
Goeie vraag haha. Weet je zeker dat daar geen houten balk zit?
pi_94441070
heel zeker, gekeken bij de opendag. daarna via mail nog na gevraagd.
  maandag 21 maart 2011 @ 22:35:12 #183
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_94447118
Als ik 1 ding mag aanraden, koop ze niet bij de action! Vijf van die stopcontactlampen gehad en allen binnen 1 maand kapot!
pi_94449444
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:16 schreef loecje het volgende:
heel zeker, gekeken bij de opendag. daarna via mail nog na gevraagd.
Weet je dat echt helemaal zeker? Ik heb er zelf niet echt op gelet, maar op de foto die ik zelf heb gemaakt lijkt er wel zo'n rand te zijn:

Trouwens op die plank kun je ook mooi verlichting zetten leek mij (niet zo'n dikke bouwlamp als bij de modelstudio maar in ieder geval verlichting).
pi_94451252
Volgens mij is dat zo'n plint waar elektriciteitsdraden enzo achter zitten, de houten plinten zijn wat dikker en zitten om de zoveel cm vast met een schroef.

Ik zie net dat ik ook een foto heb van diezelfde plint maar dan ook met de rechterhoek erbij, daar zie je dat die plint in de hoek naar beneden loopt richting de wastafel zegmaar, dus niet bedoeld om dingen in te boren :P
pi_94452066
Vriend van me zei lamp aan het plafon plakken en draden wegwerken met plak buisjes.
pi_94456247
elran dat lijkt mij idd ook een kabelgoot.

lamp aan plafond plakken en draden wegwerken met kabelgootje is volgens mij de enige optie, maar 'officieel' mag dat dus niet. ik ben echt benieuwd wat de officiële oplossing van nijestee is.
pi_94457811
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50192068

zoiets is ook wel handig voor de keuken..maar dat kan vast niet in de badkamer..
pi_94468993
Ik heb ook een studio gekregen in blok D, maar ik kon niet naar de bezichtiging komen, dus heb het nooit in het echt gezien.

Weet iemand waar de stopcontacten in de badkamer zitten? En hoeveel?
Weet iemand ook dat als je het contract tekent en het huurbedrag betaalt, ook de kosten voor Rendo betaald moeten worden?
pi_94475687
badkamer zitten in iedergeval 2 stopcontacten rechts naast de wastafel.
ik verwacht een stopcontact onder het blad voor de wasmachine(maar vergeten te kijken)
en er zitten 2 stopcontacten bovenaan het plafond tegenover de deur (voor verlichting?)
meer kan ik me niet herinneren.
pi_94475790
Net huurtoeslag aangevraagd. heeft iemand enig idee wanneer ik dit voor de eerste keer krijg? Want verhuis 29 april al!
pi_94485581
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 18:28 schreef lurb het volgende:
Net huurtoeslag aangevraagd. heeft iemand enig idee wanneer ik dit voor de eerste keer krijg? Want verhuis 29 april al!
Ik 1 april al ;) Moet het nog aanvragen! Verwerking duurt ongeveer 8 weken, maar kan ook met terugwerkende kracht dus je krijgt het sowieso wel.

[ Bericht 8% gewijzigd door RTS91 op 22-03-2011 21:31:39 ]
pi_94487808
@loecje: Je kan aan elke lamp eigenlijk wel een verlengsnoer zetten met een snoer + schakelaar. Dat valt reuze mee om te doen :)
pi_94489104
voor de kamer lukt dat uiteindelijk wel ja. maar ik zit meer met de badkamer... dat is al zo'n donker hok zonder ramen.

misschien maak ik me druk om niets maar ik kan pas zaterdag savonds verhuizen. en daarna de gehele week vroeg eruit/laat thuis. om nu een week zonder verlichting te douche is niet wat.
pi_94507033
Heb net zelf het huurcontract afgerond! jeeej...

Alleen kwam later thuis in het pakket van RENDO wel iets 'schrikbarends' tegen, misschien dat één van jullie het antwoord weet. Het komt erop neer dat het vastrecht voor stroom,water,warmte en koude al neerkomt op 495euro per jaar. Dit betekent dus zo'n 40euro per maand en dan heb je nog helemaal niets... hier komt al je verbruik nog bovenop. Omdat deze kosten bij het voorschot inzitten, heb ik gekeken van hoeveel stroomverbruik zij uitgaan binnen dit voorschot. Dit is dus maar 12.25 per maand (omgerekend zo'n 73Kwh). Zet iedere dag je kookplaatje aan van 2500w voor een uur, en je zit al op 30x2500=75Kwh per maand. Dan zit je dus al over je voorschot heen. En oke, dat kookplaatje zal niet constant zoveel trekken voor een uur per dag, maargoed je hebt nog een wasmachine, tv, lampen, noem maar op. Dit voorschot is dus echt veel te laag en hier komt zeker nog een dikke afrekening aan het einde van het jaar.

Tenzij iemand toevallig weet of studenten kwijtschelding kunnen krijgen voor vastrecht voor verwarming/stroom?? (hoorde net van iemand anders die ook alleen woont dat zij dat nieteens betaald bij essent).......
pi_94508878
Oké, hoogstwaarschijnlijk dat we dat gewoon moeten betalen. Voor de mensen die misschien niet zo heel erg handig zijn met getalletjes, ik waarschuw iedereen alvast. Want zoals het hier staat, kun je minimaal aan het einde van het jaar nog op een dikke rekening van zo'n minimaal 250euro rekenen.....
pi_94510278
Ik neem toch aan dat nijestee hier wel rekening mee heeft gehouden??? :S
Vaag hoor..
pi_94510399
Tja, snap het zelf ook niet helemaal. Dacht eerst gewoon iets van 40euro richting stroom en 30 water ofzo, dan kom je rond de 75 per maand. Maar alleen voor vastrecht gaan we dus al 40 betalen. Voor stroom blijft er uiteindelijk maar 12.25 over (kun je uit het overzicht van het voorschot halen wat bij het huurcontract gegeven wordt) en dit is wel heel erg weinig..
pi_94510550
Dat is idd wel heeeel weinig!
Vind het echt vreemd dat ze dat zo doen..het kwam op mij steeds over dat 75 euro ruim was ingeschat (bij damsterdiep is het minder, 50 euro geloof ik), omdat dit andere zijn..
Dus ik had verwacht dat als je gewoon zuinig deed (niet extreem zuinig, maar wel er een beetje om denken) dat je aan het eind van het jaar nog wel een grote kans had dat je geld terug kreeg...
pi_94511653
Daar was ik dus inderdaad ook vanuit gegaan... Volgens mij is het gewoon zo dat wij enorm afgezet worden met die vastrechtkosten van Rendo en van Nijestee. Las op internet dat bij sommige leveranciers dit voor gas en stroom maar 50 euro per jaar is. Voor ons is dat dus verwarming en stroom 500 euro per jaar... Lekker is dat.
pi_94514445
Ja lekker adverteren is dat inderdaad. Heb het nu ook gezien. Is echt belachelijk hoog voor vastrecht...
pi_94514605
Slaat naar mijn mening ook echt nergens op hoor.. wat nou duurzaam en goedkoop je studio verwarmen? Reken bij die 77,50euro per maand nog maar 20 euro bij en dan moet je geluk hebben dat je het haalt. Vind dat toch wel redelijk prijzig voor een éénkamerstudio.
pi_94514767
Ja, dat duurzaam ook altijd, je wordt gewoon weer keihard genaaid. Volgens mij ligt het gewoon aan het feit dat we op een nieuwe manier energie krijgen geleverd.

Geef mij maar stroom van een vervuilende kolencentrale, dan betaal ik wel de helft.
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:25:09 #204
337984 Fhaan
Vinyljunk
pi_94515312
Net contact gehad met die lui, 8 april mn sleuteltje :7 zin.
pi_94519883
pff dat is echt genaaid. hoe wil je nu maar 12.25 per maand verbruiken?
Al reactie van Nijestee gehad?

anders eens iemand een vraagje bij WGR droppen mochten we er niet uit komen.

hoe zit het trouwens met dat inkomensverklaring ? daarvoor moet je een nummer bellen ofzo, maar kan dat niet anders? ik kan op stage geen 0800nrs bellen, en mobiel heeft geen ontvangst.
pi_94521178
Hebben jullie het huurcontract al thuis?
Misschien mogelijk om deze in te scannen?
Als ze er echt vanuit gaan dat je zo weinig elektriciteit gebruikt zou dat nergens op slaan. En waarom is het eigenlijk verplichte afname bij die leverancier?
pi_94523415
Ik denk dat het te maken heeft met de WKO-opslag die door dat bedrijf wordt verzorgd. Dit ligt onder het terrein en is bedoelt voor de verwarming en koeling van de woningen.

Meer informatie staat op hun website: http://www.rendoduurzaam.(...)zame-warmte-en-koude
pi_94523569
duurzaam maar wij draaien voor de kosten op??
pi_94526864
Tja inderdaad, vind het echt stom hoor. Sowieso regel je dan toch ook niet zoiets voor studenten? Dan heb ik inderdaad ook liever een minder milieuvriendelijke manier van stoken, als mij dat 40 euro in de maand scheelt, hoe hard dat ook klinkt...
pi_94526973
Nou daar is niks hards aan. Duurzaamheid is een nieuw middel geworden geld uit je portemonnee te kloppen...
pi_94527093
Naja niet zozeer het feit dat het duurzaam is.. denk dat het in gebruik misschien wel goedkoper is, het komt puur door die vastrecht kosten, wat gewoon neerkomt op 40p/m extra. Als Rendo dat net als andere leveranciers gewoon op bijvoorbeeld 50 had gebracht ipv 500, was er niets aan de hand. Maargoed, daar worden we dus gewoon lekker mee genaaid
pi_94527534
En nu? Zijn er mensen die dit zo erg vinden dat ze afhaken?

Kan iemand trouwens met het contract vertellen of je het contract tekent voor een bepaalde tijd (bijv. jaar) of voor een onbepaalde tijd? En wat is het opzegtermijn?

Oftwel: kan je het contract op elk moment opzeggen (bijv. na 3 maanden, met natuurlijk het opzegtermijn) of zit je er minimaal een bepaalde tijd, bv een jaar, aan vast?

Ik verhuis namelijk mogelijk in oktober/november naar Rotterdam.

Alvast bedankt!

[ Bericht 79% gewijzigd door Perzikvrucht op 23-03-2011 22:21:12 ]
pi_94532958
In het voorbeeld huurcontract staat dat het een overeenkomst voor onbepaalde tijd is en de opzegtermijn is een maand :)

Wat een duur grapje met die kosten van Rendo, ik zat me al rijk te rekenen omdat ik nooit zoveel verbruik en dacht dat ik dan bij de eindafrekening een mooi bedrag terug kan krijgen maar dit is even wat minder...
Pff ik was vandaag bij de ikea, lampen kopen is echt een ramp, heb niets moois kunnen vinden :(
pi_94539306
Ik kan me haast niet voorstellen dat nijestee dat niet zo geregeld heeft dat het voorschot wel aardig uitkomt. ik ken die techniek van die WKO niet, maar zullen die tanks de kosten per hoeveelheid warm water niet drukken? dus dat de vaste lasten wat hoger zijn, maar je stukken minder betaald voor stookkosten e.d. in vergelijking met de andere GWE aanbieders. (alhoewel wij natuurlijk geen gas krijgen)
pi_94542309
een stuk minder kosten denk ik wel. maar 12euro is wel erg weinig. kan me niet voorstellen dat dat de kosten zpveel drukt
pi_94548074
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 22:25 schreef Sieglinde het volgende:
In het voorbeeld huurcontract staat dat het een overeenkomst voor onbepaalde tijd is en de opzegtermijn is een maand :)

Wat een duur grapje met die kosten van Rendo, ik zat me al rijk te rekenen omdat ik nooit zoveel verbruik en dacht dat ik dan bij de eindafrekening een mooi bedrag terug kan krijgen maar dit is even wat minder...
Pff ik was vandaag bij de ikea, lampen kopen is echt een ramp, heb niets moois kunnen vinden :(
Misschien een hele domme vraag, maar waar kan ik het voorbeeld huurcontract vinden?
pi_94549068
Tsja, het maakt inderdaad ook niet uit of die tanks de kosten van warm water e.d. drukken of niet. Die 12.25euro gaat puur over het stroomgedeelte (voor de rest hebben ze weer andere kosten gerekend) en ik kan jou nu al met zekerheid zeggen, dat stroomkosten alleen toch minimaal tussen de 20 a 30 zal vallen.

Eerst dacht ik ook, oh 75 dat wil makkelijk, ga ik aan het einde van het jaar nog wel wat terugkrijgen, maar nu kom je echter bedrogen uit. Het komt erop neer dat de maandelijkse kosten juist nog zo'n 20euro hoger zullen liggen en je niets terugkrijgt. Hadden ze naar mijn mening echt wel even mogen zeggen.
pi_94554988
quote:
11s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:51 schreef Erwindeen het volgende:
Tsja, het maakt inderdaad ook niet uit of die tanks de kosten van warm water e.d. drukken of niet. Die 12.25euro gaat puur over het stroomgedeelte (voor de rest hebben ze weer andere kosten gerekend) en ik kan jou nu al met zekerheid zeggen, dat stroomkosten alleen toch minimaal tussen de 20 a 30 zal vallen.

Eerst dacht ik ook, oh 75 dat wil makkelijk, ga ik aan het einde van het jaar nog wel wat terugkrijgen, maar nu kom je echter bedrogen uit. Het komt erop neer dat de maandelijkse kosten juist nog zo'n 20euro hoger zullen liggen en je niets terugkrijgt. Hadden ze naar mijn mening echt wel even mogen zeggen.
Ik woon zelfstandig in Groningen en heb mijn electriciteit leverancier goed uitgezocht. Maar toch verbruik ik voor meer dan 50 euro aan electriciteit.

Dus 12,5 euro lijkt mij echt veel te weinig!
pi_94560377
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:28 schreef Perzikvrucht het volgende:

[..]

Misschien een hele domme vraag, maar waar kan ik het voorbeeld huurcontract vinden?
Die krijg je via de mail van Nijestee. Ik heb die mail dinsdag gekregen en ik zit in blok C. Dus als je in D of E zit, dan krijg je die mail nog wel
pi_94565705
we hebben mooie bomen langs de vrydemalaan
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=99373
pi_94581625
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 16:53 schreef Janett het volgende:

[..]

Die krijg je via de mail van Nijestee. Ik heb die mail dinsdag gekregen en ik zit in blok C. Dus als je in D of E zit, dan krijg je die mail nog wel
Ik zit in blok C, maar heb nog niets ontvangen. Rond welke tijd moet jij eigenlijk je contract tekenen? Ik namelijk een aantal dagen van te voren..
pi_94590174
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 23:44 schreef toenie het volgende:

[..]

Ik zit in blok C, maar heb nog niets ontvangen. Rond welke tijd moet jij eigenlijk je contract tekenen? Ik namelijk een aantal dagen van te voren..
Oke, vreemd. Ik moet 12 april tekenen.
pi_94591071
weet iemand hoe het precies zit met sleutel ophalen? ik heb begrepen dat dat op de dag moet dat je contract ingaat( voor mij dus 8 april) maar moet dat op een bepaald tijdstip? of tot hoelaat kan dat?
  vrijdag 25 maart 2011 @ 13:04:50 #224
337984 Fhaan
Vinyljunk
pi_94595523
Ik kreeg te horen vrijdag 4 uur ( 8 april dus)
pi_94596117
Da's laat, je wilt toch die hele dag gaan verhuizen neem ik aan?
  vrijdag 25 maart 2011 @ 13:24:39 #226
337984 Fhaan
Vinyljunk
pi_94596342
Het is wat ik zelf door de telefoon van ze kreeg, en voor mij is het prima; ben half vier vrij vrijdags dus kan direct door. plus het feit dat mn oude woonplek +/- 1 kilometertje dr vandaan ligt, heb ik weinig verhuishaast :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Fhaan op 25-03-2011 15:50:43 ]
pi_94596514
Ik heb de hele dag vrij gevraagd
  vrijdag 25 maart 2011 @ 13:42:38 #228
337984 Fhaan
Vinyljunk
pi_94597189
kzou zeggen bel even naar nijestee zelf, die kunnen je dan zo vertellen wanneer je de sleutel kan halen.
Misschien kan je hem eeerder krijgen, maar ik denk toch echt dat het pas 4 uur word jammer genoeg.
pi_94597308
Oh ik heb dan weer college tot 4 uur en ik ga niet weer 1 missen, ik moet ook al 'spijbelen' voor het contract tekenen, iets later dan 4 uur zal hopelijk ook wel goed zijn :)
En ik zit tot 1 mei nog dubbel dus veel haast heb ik niet met verhuizen :P
pi_94601410
ik kan toch pas zaterdags savonds verhuizen ivm autovrije zone van mijn huidige kamer.

vrijdags ben ik ook laat thuis. zal bij contract tekenen eens vragen of ik iemand kan machtigen om de sleutel op te halen. hopelijk kan dat anders heb ik een probleem. met moeite voor contract tekenen vrije gekregen.
pi_94607863
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:33 schreef Janett het volgende:

[..]

Oke, vreemd. Ik moet 12 april tekenen.
Ik ook, maar heb wel wat later dan jou geaccepteerd. Denk dat het daar aan ligt.
pi_94608074
als je vlak voor tijd nog niets hebt ontvangen geef je hier maar een gil. dan wil ik de voorbeelden wel doormailen. dan heb je in ieder geval al iets kunnen doorlezen.

ik ben er net weer ff langs gefietst. zijkanten zijn nu mooi afgewerkt. en al die bomen O+ echt mooi
pi_94674118
net ff foto's gemaakt
tussen de hekken door dus echt super foto's, beetje moeilijk zo tussen de hekken door.
maar hier kan je mooi zien hoe de straat gaat lopen en waar de bomen staan. ook de kopse kanten van de studio's schiet al mooi op.
Blok 5:

de straat met bomen O+
pi_94675089
Oh ziet er mooi uit! Is het tenminste al wat meer dan alleen een bouwplaats.

Heeft iemand al internet en tv besteld?
pi_94675161
Grappig om het eens van die kant te zien, ik loop altijd langs de andere kant, bij blok 1 zegmaar. Die bomen zijn echt supermooi. Ik wacht nu vooral op het aanleggen van de grasmatten, dan ziet het er echt 'af' uit :).
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 15:35 schreef Janett het volgende:

Ik heb geen tv, en voor internet neem ik mn dongel mee, dus aan mij heb je niet zoveel haha :)
pi_94675696
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 15:37 schreef Sieglinde het volgende:
Grappig om het eens van die kant te zien, ik loop altijd langs de andere kant, bij blok 1 zegmaar. Die bomen zijn echt supermooi. Ik wacht nu vooral op het aanleggen van de grasmatten, dan ziet het er echt 'af' uit :).

[..]

Ik heb geen tv, en voor internet neem ik mn dongel mee, dus aan mij heb je niet zoveel haha :)
ik fiets straks nog weer langs. zal dan eens via die kant fietsen en vanaf daar foto's maken.

internet wacht k nog ff af. ben de komende weken toch amper thuis dus zal internet niet zo missen. en school(met internet) is om de hoek dus kan daar ook gaan zitten.
dan weet ik ook wie mijn buren zijn en met wie ik eventueel internet kan delen.

[ Bericht 1% gewijzigd door loecje op 27-03-2011 17:11:21 ]
pi_94675899
Mooie foto's loecje! Nog even een vraag over het energie- en waterkosten: weet iemand ook hoe duur het energie (per kWh) en water (per m³)?
pi_94682605
heeft iemand al een geniaal idee wat betreft badkamerverlichting trouwens?
pi_94685937
Oh zoiets zou wel handig zijn voor die hoge stopcontacten. Zaten de stopcontacten in de badkamer nou ook tegen het plafond?
pi_94686085
die zaten dacht ik net als in de kamer op de muur tegen het plafond aan.
maar die link. dat is een meer een bedlampje(foto zit gedraaid kijk maar naar de lichtknopjes). dat gaat echt niet voldoende licht geven vanaf het plafond.
google maar op stopcontactlamp of stekkerlamp. dan vind je er genoeg, maar dat zijn allemaal zwakke lampjes
pi_94686266
Oja, er komt idd niet veel licht af... Maar het was nog maar het enige dat ik ben tegengekomen dat direct in het stopcontact kan, zonder een disney figuur erop. Ik dacht even dat ik de perfecte lamp had gevonden :P
pi_94686392
Ik denk dat ik gewoon een paar van zulke lampen in de kamer zet:

En eventueel een TL buis ophangen aan het houten balkje voor het studeren (geeft veel licht maar is niet echt sfeervol).

In de badkamer moet ik dan nog wel wat vinden.
pi_94686475
ik ben bang dat we zelf aan de knutsel moeten.
vind eigenlijk wel netjes als nijestee in ieder geval iets voor de badkamer zou aanbieden. dat moet wel veilig zijn in een vochtige ruimte.
kamer red ik me wel mee. idd wat staande lampen enzo, snoertje aan een lamp maken en die aan die lat ophangen, dat soort dingen.
pi_94686524
Ja, ik denk dat het bij mij ook maar staande lampen worden. Maar ik vind het stom dat die stopcontacten aan het plafond zo eigenlijk best nutteloos zijn :P
pi_94686630
op welke plekken zitten ze eigenlijk bij het plafond? kamermuur tegen de douche aan met een schakelaar dacht ik? in de badkamer tegenover de deur... en verder weet ik het niet meer.
pi_94687541
Ja in de kamer tegen het wandje van de douche aan en bij de voordeur in de rechterhoek (als je met je rug naar het raam staat) dat is wat ik me herinner tenminste.
pi_94688674
deze kan je op die spiegel vastschroeven als er wat ruimte tussen de spiegel en de wand is, maar dat weet ik ook niet zo goed meer .

http://www.neck.nl/produk(...)6984&trackc=2f9d0d96

deze lamp is ook wel goed fel, en lekker goedkoop

http://kwantum.nl/verlichting/vloerlampen/metaal/1591070

voor onder keukenkastje dacht ik aan zoiets

http://shop.conrad.nl/hui(...)ed-strips/85449.html

http://shop.conrad.nl/hui(...)chlights/572792.html

weet alleen niet of genoeg licht vanaf komt.
pi_94689375
Die eerste is wel mooi ja :D , dan is het alleen nog de vraag of daar een stekker aan zit.
er zit wel iets van ruimte achter de spiegel.
foto

voor keukenkastjes lijkt mij zo'n tl/led balk met extra stopcontacten handig voor dingen als mixer enzo. heb alleen nog geen betaalbare kunnen vinden.
je hebt maar 6 stopcontacten
dat is voor mij: koelkast, magnetron, kookplaat, grillplaat, verlichting, waterkoker, koffiezetapparaat is voor mij standaard en dan kom ik er al 1 tekort.

[ Bericht 12% gewijzigd door loecje op 27-03-2011 22:00:23 ]
pi_94690161
ohja dat zijn inderdaad wel mooie dingen, en hoe en waar hang je die dan op ?
pi_94690435
gewoon onder de bovenkastjes met dubbelzijdig tape. grote kans dat degene die erna inkomt dat wel wil overnemen(als je het netjes doet natuurlijk) en anders ff poetsen met sticker verwijderaar. kastjes zijn van een glad oppervlakte dus dat lukt wel.

maar ik denk dat het een gewone tlbalk of letstrip gaat worden. die met stopcontact zijn heel wat duurder. dan maar stekkers wisselen.
pi_94693483
Mooie foto's loecje! Nu is het echt duidelijk hoe het gaat worden :)

quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 15:35 schreef Janett het volgende:

Nee, nog niets besteld. Ik wil wel internet bestellen, maar dat doe ik pas na ondertekening van het contract.
pi_94701989
Zijn er ook stopcontacten die met een schakelaar in en uiteachakeld kunnen worden? Die dus speciaal gemaakt zijn voor lampen? Of moet je echt een schakelaar in de snoer inbrengen?
pi_94702364
die in de kamer tegen de muur van de douche aan is in ieder geval met schakelaar. de rest weet ik niet. maar ik had ook een schakelaar bij de deur gezien. en bij de douche lijkt he me dan ook logisch.
voor de overige staande heb ik een zo'n afstandsbediening
pi_94703767
Je hebt bij de Blokker stopcontactlampen voor een tientje :) Kan 40 watt in (wat al best veel licht afgeeft) en je kan er een in elk stopcontact doen (in die twee hoge stopcontacten tegenover de badkamerdeur). Dan heb je licht bij de douche en bij de spiegel. Zou dat werken?
pi_94705024
Bedankt loecje. Fototje van de lampen bij de blokker?
pi_94705125
Haha, Loecje, waarom doe je zo moeilijk over te weinig stekkers? Ik weet niet of je wel eens van een stekkerdoos gehoord hebt? Maar koop één met 15 stekkers en je hebt de rest van je leven genoeg stekkers over;)
pi_94705487

Ik hoop dat je deze dan een beetje op de douche kan richten en dat er twee naast elkaar passen. Dat ronde stuk is best groot.
pi_94705722
Oh nice! Wanneer is die aanbieding dan? Ik zie hem niet in het nieuwe foldertje staan.
pi_94706024
Die aanbieding neppen ze altijd. Ze doen net of ie 19,95 gekost heeft, maar hij is in de winkel gewoon altijd tien euro.
pi_94706103
zien er best leuk uit! vanmiddag maar even kijken! :)
pi_94707292
quote:
11s.gif Op maandag 28 maart 2011 10:36 schreef Erwindeen het volgende:
Haha, Loecje, waarom doe je zo moeilijk over te weinig stekkers? Ik weet niet of je wel eens van een stekkerdoos gehoord hebt? Maar koop één met 15 stekkers en je hebt de rest van je leven genoeg stekkers over;)
ben zeker wel bekent met stekkerdozen. (heb in mijn huidige kamer maar 2 stopcontacten waar alles op zit)
ik hou alleen niet zo van stekkerdozen op het aanrecht waar nog wel eens gesmeerd word met water.
pi_94708270
Zijn er inmiddels al mensen verhuisd?
Ik ben wel benieuwd hoe het bevalt:)
pi_94708280
1 april krijgt blok A de sleutel.
pi_94710760
Stekkerdozen kan je ook mooi ergens onder of tegen een kastje aan plakken met dubbelzijdig tape. Beetje mooi afwerken natuurlijk.
Tesa Powerstrips schijnen ook handig voor dit soort dingen te zijn (kan je ook andere dingen mee plakken, bijvoorbeeld een keukenrekje tegen het gladde stuk van de keukenmuur, die doorloopt in het aanrecht). Die dingen kun je spoorloos verwijderen.
pi_94725584
De kabel is ook nog steeds niet geactiveerd (heb Ziggo gebeld), valt dus ook nog geen televisie en internet te bestellen. :{ Ze mogen daarmee wel even opschieten, heb geen zin om nog eens twee weken zonder internet daar te zitten.
pi_94726255
dan kan adsl vast ook nog niet...
maar dat zal er nu toch wel moeten liggen? als die weg klaar is kunnen er geen kabels meer onderdoor

[ Bericht 47% gewijzigd door loecje op 28-03-2011 19:35:04 ]
pi_94729625
probeerde net 2-in 1 pakket te bestellen bij Online, maar dat lukte niet..duurt ook 4 week voordat je het dan hebt, dus als het nu nog niet aangevraagd kan worden zit je straks een maand zonder tv/internet
Zag dat kpn digitenne binnen 3-5 geactiveerd is, dus misschien dat ik dat ook wel doe, en dan kijk ik voor internet later wel weer
pi_94732347
Alles ligt er wel, alleen zal het kabelbedrijf alles nog moeten activeren. Dan krijgt de Ziggo, KPN of wie dan ook een code door waardoor zij internet/televisie kunnen aanbrengen.
pi_94734448
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:55 schreef RTS91 het volgende:
De kabel is ook nog steeds niet geactiveerd (heb Ziggo gebeld), valt dus ook nog geen televisie en internet te bestellen. :{ Ze mogen daarmee wel even opschieten, heb geen zin om nog eens twee weken zonder internet daar te zitten.
Toen ik in een nieuwbouw project in Groningen kwam wonen heb ik ook 4 weken zonder internet en televisie gezeten. Dus ik vrees het ergste voor jullie. Al zou het nu vrij gegeven worden dan duurt het aanvragen ook nog ongeveer 2 weken.
pi_94736416
tja nadeel van nieuwbouw...
adres word ook op veel plaatsen nog niet herkent. ben nu overal waar ik kom mn nieuwe adres aan het doorgeven maar werkt nog niet zo.
vandaag ook inboedel verzekering afgesloten (via rabobank)
pi_94741829
En als je een dongel besteld voor internet?
Dan zit je daar niet mee toch?

tv is nog niet zo'n ramp, internet wel;)
pi_94744362
Ik heb zelf een dongel omdat mijn laptop niet echt draadloos internet aankan :P gecombineerd met de modem op de kamer van een huisgenoot die nooit thuis is en met deur op slot.

Maar ik zou het zelf niemand aanraden. Het is voor mij nu maar een tientje per maand omdat ik bij zo'n aanbieding meedeed, maar volgens mij is het goedkoopste nu 20 euro. Binnen 3 dagen zit een normaal mens over het datalimiet heen en dan gaat de snelheid zo erg omlaag dat je niet echt fatsoenlijk meer kunt internetten (of je moet bijbetalen). Vooral youtube is bv echt een drama (een filmpje van 2 min laadt ongeveer 10 min). Fok lukt gelukkig nog wel redelijk ;)

Maar ik zou gewoon zo'n normaal internet abo afsluiten en delen met de buren. En er is nog nooit iemand dood gegaan aan 2 of 3 weekjes zonder internet zitten ;)

(ik zat voordat ik een dongel had een halfjaar zonder internet :P)
pi_94745891
Een Acer-laptop Sieglinde? :P

Internet vind ik niet het grootste probleem. Op school zal ik dan in het begin alles eerst moeten regelen en in noodgevallen de internetverbinding van m'n mobiel tetheren. Daarmee denk ik wel dat ik het redt. Het project van Draadloos Groningen is ondertussen ook al helemaal neergehaald zeker?
pi_94750392
Haha nee een zo'n 4 jaar oude MacBook :)

Dat draadloos Groningen is volgens mij inderdaad opgegeven... Jammer, dat had wel heel handig geweest.
pi_94755058
je kan bij AH ook een dongel kopen met prepaid tegoed als je er dan beltgoed opzet krijg je ook extra gratis beltegoed misschien is dat wat voor jullie
pi_94771656
draadloos groningen was wel heel mooi geweest ja. zeker als overbrugging.

hebben jullie ook mail gekregen over sleutels ophalen?
ik ben nu aan het uitzoeken of ik iemand mag machtigen want voor 3uur ga ik echt nooit redden.
pi_94772206
Op welk tijdstip moeten de sleutels nu opgehaald worden? (Ik trek er pas 29 april in hoor) Maar mijn vader wou evt. nog even vrij vragen om te verhuizen. Is het dan toch (veel) vroeger dan 16:00 uur?
pi_94772709
Voor elke verdieping is een halfuur uitgetrokken om de sleutels uit te delen, van half 2 tot 3 uur dus. Eerder dan 4 uur lukt mij sowieso niet, dus ik heb maar even gemaild of ik de sleutel niet na 4 uur nog even bij de Naberpassage kan ophalen.
pi_94773039
Sieglinde, de woonwinkel van nijestee is tot 5uur open dus ik verwacht dat dat wel kan.
ik ben pas 6uur thuis. met geluk een uurtje eerder, maar nog eerder gaat echt niet. maar mijn vriend is die dag wel vrij. dus ik hoop dat ik hem kan machtigen.
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 20:23:31 #280
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_94776760
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_94781999
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 19:16 schreef loecje het volgende:
Sieglinde, de woonwinkel van nijestee is tot 5uur open dus ik verwacht dat dat wel kan.
ik ben pas 6uur thuis. met geluk een uurtje eerder, maar nog eerder gaat echt niet. maar mijn vriend is die dag wel vrij. dus ik hoop dat ik hem kan machtigen.
Ja, ik ga er eigenlijk ook wel van uit dat dat wel kan, tussen 4 en 5 :) maar nog eventjes afwachten wat ze terugmailen.
Iemand machtigen zou vast ook wel kunnen, ze kunnen er toch ook niet vanuit gaan dat iedereen op de dinsdag én vrijdag lekker vrij is :P
pi_94788150
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:23 schreef Renesite het volgende:
http://www.online.nl/producten/internet/

Kost geen drol
Contract van 12 maanden weerhoud mij er dan weer van om hier te bestellen.
  woensdag 30 maart 2011 @ 10:32:10 #283
337984 Fhaan
Vinyljunk
pi_94799744
hm, mn huisje begint een beetje op de tocht te staan. was vergeten mn woningnet account te dokken, vorige week dus gedaan - account not steeds niet weer op actief, maar ff achteraangebelt maar dr gebeurt naar mijn gevoel bitter weinig.

beter fixen ze die shit. geen zin in dakloosje spelen -O-
pi_94800509
De sleutel na 4 uur ophalen kon niet :( maar iemand machtigen kan wel, dus ik heb maar de vriendin die tegenover me komt te wonen gemachtigd :)
pi_94800836
wat stom dat je de sleutel niet later kan ophalen!
Zijn er nog mensen hier die op de 1e verdieping van blok b komen (net zoals mij?)
pi_94801164
Ja, wat nou als je die dag echt niet kan en ook niemand kent in Groningen. Gooien ze dan je sleutel weg? :P. Nouja er zal wel een bepaalde reden zijn dat ze die sleutels niet mee naar dat kantoor mogen nemen. Ik verwacht ook niet dat iemand van Nijestee tot 4 uur op het bodenterrein gaat wachten totdat ik nog eens kom aankakken :P. Gelukkig is het zo opgelost :)

Ik heb echt zo'n zin om te verhuizen!! :D Ik ben alleen maar inrichtingen aan het bedenken en ondertussen spullen inpakken, maar ik heb morgen een tentamen :(
pi_94801284
haha!
Ik heb er ook zin in! Ga vrijdag ook meteen wat kleine spulletjes per fiets verhuizen (woon op 2 min fietsen ofzo) en dan zaterdag de grote dingen!
Spullen inpakken is idd een heerlijke SOG activiteit, haha eigenlijk zou ik bezig moeten met school, maar kan me er niet toe zetten!
pi_94801554
Leuk dat je dat weekend gelijk al over kan :). Ik moet nog eventjes met mn vader afspreken in welk weekend we het beste een busje kunnen huren, hij heeft niet elk weekend tijd namelijk, dus moet waarschijnlijk nog een 1 of 2 weekjes wachten voordat ik echt over kan. Maar de kleine dingen ga ik dan ook alvast met de fiets even doen :).
  woensdag 30 maart 2011 @ 12:13:35 #289
337984 Fhaan
Vinyljunk
pi_94803340
hele ochtend gezeik gehad met nijestee en nu hebben ze t betalingsbewijs binnen en beloven ze dat het maandag klaar is. Duurde ff voor dat dat lukte maar nu zit ik weer goed *O*

wat een gezeik trouwens van die mensen, ik heb de woning niet eens via woningnet en toch moet ik het persé hebben om aan de woning gekoppelt te hebben. Bah
pi_94803984
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:13 schreef Fhaan het volgende:
hele ochtend gezeik gehad met nijestee en nu hebben ze t betalingsbewijs binnen en beloven ze dat het maandag klaar is. Duurde ff voor dat dat lukte maar nu zit ik weer goed *O*

wat een gezeik trouwens van die mensen, ik heb de woning niet eens via woningnet en toch moet ik het persé hebben om aan de woning gekoppelt te hebben. Bah
Hoe kom je dan aan de woning?:S
pi_94805285
Ze zijn vandaag de weg aan het aanleggen :)
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:11:34 #292
337984 Fhaan
Vinyljunk
pi_94805375
vanmiddag maar eens even kijken dan! en de woning gekregen omdat ik uit een andere woning van hun wegmoest, hadden ze me deze aangeboden.

^O^
pi_94805892
Sieglinde, studeer je soms ook rechten? (omdat je morgen tentamen hebt;)) Haha
Succes igg
pi_94806349
Haha nee, archeologie :P
pi_94818948
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 10:56 schreef Sieglinde het volgende:
De sleutel na 4 uur ophalen kon niet :( maar iemand machtigen kan wel, dus ik heb maar de vriendin die tegenover me komt te wonen gemachtigd :)
ik heb ook maar iemand gemachtigd. gaat goedkomen, 8april sleutel *O* dan eens ff kennis maken met mijn buren.

quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:16 schreef linda-88 het volgende:
haha!
Ik heb er ook zin in! Ga vrijdag ook meteen wat kleine spulletjes per fiets verhuizen (woon op 2 min fietsen ofzo) en dan zaterdag de grote dingen!
Spullen inpakken is idd een heerlijke SOG activiteit, haha eigenlijk zou ik bezig moeten met school, maar kan me er niet toe zetten!
ik doe hetzelfde. heb zo'n bouwmarkt karretje daarmee ga ik vrijdag avond en zaterdag overdag dozen verhuizen. mocht iemand dat ding daarna nog willen gebruiken roept u maar. anders breng ik hem weer netjes terug naar de bouwmarkt.

winkelwagentjes zijn trouwens ook uitstekend verhuismiddel voor kleine spullen.

[ Bericht 2% gewijzigd door loecje op 30-03-2011 18:56:36 ]
  woensdag 30 maart 2011 @ 23:21:07 #296
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_94836203
Je kan ook een bakfiets huren :p dat lijkt me wat prettiger want als de politie je ziet met zo'n karretje ben je wel strafbaar :) Boete effectief tegen diefstal winkelwagens

;)

http://www.stadswerkplaats.nl/bakfiets.html
http://www.bewaakterijwielstallingen.nl/bakfietsen.aspx
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_94842328
winkelwagentje heb ik gewoon netjes gevraagd. was geen probleem zolang ik me voor sluitingstijd maar ff weer melde (bij de spar)

maar een bakfiets is idd ook wel handig.
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:56:56 #298
337984 Fhaan
Vinyljunk
pi_94858092
zijn er trouwens hier ook mensen die morgen al een sleutel krijgen? ben opzich wel benieuwt wie er van hier nu allemaal te wonen komt eigenlijk
pi_94862746
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:56 schreef Fhaan het volgende:
zijn er trouwens hier ook mensen die morgen al een sleutel krijgen? ben opzich wel benieuwt wie er van hier nu allemaal te wonen komt eigenlijk
Ja hier.
pi_94865191
Ik ben jaloers. Op jullie allemaal. Ik wil ook :(
pi_94866603
weet iemand ook vanaf welke hoogte het raam open gaat?
wil mijn bed er denk ik deels voor zetten, maar het raam moet wel open kunnen natuurlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')