abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93904544
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:48 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Nu linda-88 ook een studio heeft wil ik ook heel graag! Ik heb mezelf twee week geleden ingeschreven op woningnet, dus hopelijk gaat het in blok D lukken of anders E. Als ik het zo bekijk moet het in E lukken.. *hope so*
marjolijntje! jij ook hier!;) Hahah! Zou echt tof zijn, hopelijk krijg je eentje!
pi_93979734
Ja *O* Ben doorgeschoven van positie 2 naar 1, blok 3
:: Toenie ::
pi_93996585
gefeliciteerd :D

nu al 8 Fok!kers
  zaterdag 12 maart 2011 @ 11:39:04 #79
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_93996955
Hoeveel zijn jullie nou kwijt voor de huur en alles incl huursubsidie? Of zit er ook nog verschil tussen de blokken?
Ik doe wat ik doe en ik doe het op die manier waarvan ik denk dat het de beste manier is om te doen.
pi_93997023
ik had in het vorige deel ergens een berekening gepost.
er zit wel een paar euro verschil in woonlaag, maar daarbij krijg je ook weer paar euro minder huursubsidie dus uiteindelijk maakt het bijna geen verschil.

ik zie dat deel 1 niet in de OP staat.
Bodenterreinstudio's in de Stad Groningen
  zaterdag 12 maart 2011 @ 11:43:26 #81
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_93997079
Klopt, maar ik kon het niet meer vinden! Alleen de prijs zonder huursubsidie 370 euro
Ik doe wat ik doe en ik doe het op die manier waarvan ik denk dat het de beste manier is om te doen.
pi_93997290
ik zie dat die berekening niet helemaal klopt. hier mijn huidige berekening
Dit is voor een studio op de begane grond.
Als ik iets vergeten ben roept u maar.

huur ¤358,05
service kosten ¤ 13,53
voorschot water /licht ¤ 75,00
inboedelverz. ¤ 3,50
tv (digitenne, 2e kastje) ¤4.00
internet ¤ 20,00
gemeentelijke heffingen ¤5,00 (gedeeltelijke kwijtschelding)
totaal ¤479,08

huursubsidie ¤146,00 (volgens toeslagen.nl)
totaal ¤333,08 per maand.

[ Bericht 6% gewijzigd door loecje op 12-03-2011 14:23:09 ]
pi_93997713
is trouwens wel lastig dat het adres nog niet "bestaat"
Erwindeen had het al met internet.
ik dacht ff inboedelverzekering regelen maar dat gaat ook niet.
vraag me af hoe dat gaat bij gemeente inschrijving.

hier nog een mooie afbeelding van wat er allemaal in de omgeving(ebbingekwartier) gebouwd gaat worden.http://www.ebbingekwartier.nl/media/files/CiBoGa.pdf

[ Bericht 18% gewijzigd door loecje op 12-03-2011 12:51:46 ]
pi_94001157
Hallo allemaal!
Wat leuk dit forum:D Ook ik heb een studio aan de vrydemalaan weten te bemachtigen (blok B):) Om het lijstje even aan te vullen:

Blok 1
Erwindeen
RTS91

Blok 2
Apogist
Sieglinde
linda-88
loecje
Vrydemalaan

Blok 3
Janett

Weet iemand toevallig al iets over de lampenaansluiting in de badkamer? Daar ben ik eigenlijk heel erg benieuwd naar. Ook zou ik heel graag samen willen doen (evt met mensen uit blok B) met internet en evt zelfs wasmachine;) Zijn er meer mensen die dat willen?

Groetjes!
pi_94001427
Blok 1
Erwindeen
RTS91

Blok 2
Apogist
Sieglinde
linda-88
loecje
Vrydemalaan

Blok 3
Janett
toenie
pi_94010103
Hallo!

Ik heb hier ook een studio weten te bemachtigen in blok C, 1e woonlaag.
Volg dit al een tijdje, leuk om te lezen! Ik vroeg me af hoe jullie het gaan doen met internet + tv aansluiting. Sluiten jullie voor beide een los abonnement af of een combinatie?

Groetjes!
pi_94013695
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 12:01 schreef loecje het volgende:
hier nog een mooie afbeelding van wat er allemaal in de omgeving(ebbingekwartier) gebouwd gaat worden.http://www.ebbingekwartier.nl/media/files/CiBoGa.pdf
Ieh wat moet dat Infoversum voorstellen... Daar gaat het uitzicht van blok 1 ghehe :p
pi_94014321
ja dat dacht ik ook direct, misschien toch wel blij dat ik niet aan die kant zit.

het is officieel "Dome Theater Infoversum" dus een theater denk ik.
hier meer info: http://www.archiview.nl/2010/12/15/infoversum/

edit: "Dat is een dome theater voor wetenschap, cultuur en kunst. Het eye-catching gebouw moet 275.000 bezoekers per jaar trekken. "
als ik de foto's zo zie heb ik een beetje het Omniversum idee.

[ Bericht 7% gewijzigd door loecje op 12-03-2011 20:45:23 ]
pi_94026477

Euhm... iemand zijn ruimteschip kwijt?

@loecje: bedankt voor de berekening. De huursubsidie verschilt tussen de 146 en 136 (afhankelijk van je verdieping). Iemand die voor zijn woning 5 of 10 euro meer betaalt tov andere bewoners is toch hetzelfde kwijt omdat hij die 5 of 10 euro terugkrijgt in zijn/haar subsidie. Het totaalplaatje van kosten zou in principe hetzelfde moeten zijn voor iedereen. Nu ben ik trouwens wel benieuwd waar je de 20 euro/maand voor internet vandaan haalt :P
:: Toenie ::
pi_94032860
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:49 schreef loecje het volgende:
ik zie dat die berekening niet helemaal klopt. hier mijn huidige berekening
Dit is voor een studio op de begane grond.
Als ik iets vergeten ben roept u maar.

huur ¤358,05
service kosten ¤ 13,53
voorschot water /licht ¤ 75,00inboedelverz. ¤ 3,50
tv (digitenne, 2e kastje) ¤4.00
internet ¤ 20,00
gemeentelijke heffingen ¤5,00 (gedeeltelijke kwijtschelding)
totaal ¤479,08

huursubsidie ¤146,00 (volgens toeslagen.nl)
totaal ¤333,08 per maand.
Heb je een eigen water meter en gas en stroom meter?
Zo niet dan is dit veel en veel te hoog.

Want dat is dan berekend op 2000 kwh stroom en 750 kub gas en 50m3 water per jaar en dat verbruik je nooit in zon containerwoning van 20m2 lijkt me.
Of is er geen isolatie aanwezig (enkel glas en puur ijzeren muren van 1 cm dik?)

Ik woon namelijk in een 4kamer appartement van zon 90 m2 en ik betaal rond de 100 voor water gas en stroom en matige isolatie (wel dubbelglas) maar geen gevel isolatie enzo (kan zijn omdat ik maximaal 18 graden stook?)
Interessant he ?
pi_94036588
75 euro leek mij idd ook erg hoog. Heb daar ook naar gevraagd bij de bezichtiging. Het schijnt dat er een vast bedrag aan kosten inzit... Heb RENDO gemaild met hoe hoog die vaste kosten zijn, maar dat krijgen we pas te horen bij het ondertekenen van het contract:(
  zondag 13 maart 2011 @ 09:55:09 #92
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_94036653
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 00:26 schreef toenie het volgende:
[ afbeelding ]

@loecje: bedankt voor de berekening. De huursubsidie verschilt tussen de 146 en 136 (afhankelijk van je verdieping). Iemand die voor zijn woning 5 of 10 euro meer betaalt tov andere bewoners is toch hetzelfde kwijt omdat hij die 5 of 10 euro terugkrijgt in zijn/haar subsidie. Het totaalplaatje van kosten zou in principe hetzelfde moeten zijn voor iedereen. Nu ben ik trouwens wel benieuwd waar je de 20 euro/maand voor internet vandaan haalt :P
Het is wel de vraag wanneer dat ding er komt te staan? Ik denk namelijk niet dat je 10 jaar in die studio blijft wonen..
pi_94038257
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 00:26 schreef toenie het volgende:
[ afbeelding ]

20 euro internet is ff een schatting, ik hoop dat er nog een leuke aanbieding voorbij komt.
Dat is natuurlijk voor iedereen verschillend, afhankelijk van je internet verbruik. als je samen doet met internet kan je vast nog goedkoper uit zijn.
ik stel geen hoge eisen aan mijn internet.

edit: hou wel rekening mee dat je waarschijnlijk geen vaste kpn aansluiting hebt. daar betaal je dus nog paar euro extra voor.

quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 02:56 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Heb je een eigen water meter en gas en stroom meter?
Zo niet dan is dit veel en veel te hoog.

Want dat is dan berekend op 2000 kwh stroom en 750 kub gas en 50m3 water per jaar en dat verbruik je nooit in zon containerwoning van 20m2 lijkt me.
Of is er geen isolatie aanwezig (enkel glas en puur ijzeren muren van 1 cm dik?)

Ik woon namelijk in een 4kamer appartement van zon 90 m2 en ik betaal rond de 100 voor water gas en stroom en matige isolatie (wel dubbelglas) maar geen gevel isolatie enzo (kan zijn omdat ik maximaal 18 graden stook?)
ja je hebt een eigen meter dus gaat individueel.
de andere studio's van nijestee zijn zo'n 50euro voorschot. maar die hebben geen wasmachine. ik denk dat we daarvoor maar ff moeten afwachten tot de contracten. maar beter te hoog ingeschat dan te laag.
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:55 schreef Yaros het volgende:

[..]

Het is wel de vraag wanneer dat ding er komt te staan? Ik denk namelijk niet dat je 10 jaar in die studio blijft wonen..
start bouw 2011 staat er... dus ja daar ga je wel tegen aan kijken vanaf centrum kant

[ Bericht 0% gewijzigd door loecje op 13-03-2011 11:30:46 ]
pi_94040600
Ik wil er ook één! Hoe is de isolatie van de muren trouwens (met name geluid)?
pi_94040839
niemand woont er nog dus valt weinig over te zeggen.
ik denkt dat het wel goed zit. het zal niet gehoriger zijn dan in de meeste studentenhuizen.
pi_94046499
Dat weet ik, maar aan de dikte/materiaal van de buren is het meestal ook wel te zien. Ik ben er zelf nog nooit geweest, vandaar dat ik het vroeg.

Doen er nog meer FOKers mee voor blok D?
pi_94054921
Het is wel heel goed geïsoleerd dus ik neem aan dat het ook niet heel erg gehorig gaat zijn.

Hoe zit het trouwens met tv. Zit dat er al bij in? Of moet je ook nog een tv abonnement aanschaffen?
pi_94061911
Voor TV moet je ook een apart abonnement aanschaffen;)
Ik geloof trouwens wel dat er combinatieabonnementen mogelijk zijn voor internet + tv, bijvoorbeeld bij Online en KPN + telfort.
Maar geen idee hoe de aansluiting voor de TV moet, daar zal wel een apart kastje oid voor nodig zijn. Nadeel is wel dat je zo'n abonnement zo'n drie week van tevoren aan moet vragen, dus niet te lang meer mee wachten.
pi_94064128
alleen beetje jammer dat nergens het adres nog herkend word.
dus dat gaat wat lastig met op tijd aanvragen van alles.
pi_94084480
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 14:55 schreef Perzikvrucht het volgende:
Dat weet ik, maar aan de dikte/materiaal van de buren is het meestal ook wel te zien. Ik ben er zelf nog nooit geweest, vandaar dat ik het vroeg.

Doen er nog meer FOKers mee voor blok D?
Ja, ik doe ook mee maar heb zo'n gevoel dat het hem vandaag weer niet wordt.
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
You gave me thiss, your fire becomes a kiss.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')