abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94439445
je hebt volgens mij wel lampen die je op die spiegel kan plakken. maarja dan zit je ook weer met snoeren
pi_94439489
Ik heb het ook niet over de badkamer. Ik zal wel eens rondkijken bij de bouwmarkten.. Vind het wel uitermate irritant dat ze daar niet om gedacht hebben.
pi_94440190
ik heb daar toen mail over gestuurd naar nijestee.
antwoord wat ik kreeg: "Je zou bijvoorbeeld bij Ikea of een andere doe-het-zelfzaak kunnen kijken naar lampen (halogeenspotjes) die rechtstreeks in een stopcontact kunnen worden aangesloten."

maar de ikea en bouwmarkten waar ik ben geweest kennen zoiets niet.
weer gemailt met nijestee maar daarna geen reactie meer gehad.

dus als iemand een betaalbare oplossing weet... posten!
pi_94440536
Ik zie net dit bij de ikea
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10086588

Er staat ook bij: "Ook geschikt voor aansluiting op een stopcontact, maar snoer en stekker worden niet meegeleverd."
pi_94440844
is een optie, maar waaraan wil je dat vastmaken? aan de muur mag niet volgens de regels van nijestee.
daar zit het probleem. nijestee stelt regels op waar je onmogelijk aan kunt voldoen.
pi_94440974
Goeie vraag haha. Weet je zeker dat daar geen houten balk zit?
pi_94441070
heel zeker, gekeken bij de opendag. daarna via mail nog na gevraagd.
  maandag 21 maart 2011 @ 22:35:12 #183
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_94447118
Als ik 1 ding mag aanraden, koop ze niet bij de action! Vijf van die stopcontactlampen gehad en allen binnen 1 maand kapot!
Ik doe wat ik doe en ik doe het op die manier waarvan ik denk dat het de beste manier is om te doen.
pi_94449444
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:16 schreef loecje het volgende:
heel zeker, gekeken bij de opendag. daarna via mail nog na gevraagd.
Weet je dat echt helemaal zeker? Ik heb er zelf niet echt op gelet, maar op de foto die ik zelf heb gemaakt lijkt er wel zo'n rand te zijn:

Trouwens op die plank kun je ook mooi verlichting zetten leek mij (niet zo'n dikke bouwlamp als bij de modelstudio maar in ieder geval verlichting).
pi_94451252
Volgens mij is dat zo'n plint waar elektriciteitsdraden enzo achter zitten, de houten plinten zijn wat dikker en zitten om de zoveel cm vast met een schroef.

Ik zie net dat ik ook een foto heb van diezelfde plint maar dan ook met de rechterhoek erbij, daar zie je dat die plint in de hoek naar beneden loopt richting de wastafel zegmaar, dus niet bedoeld om dingen in te boren :P
pi_94452066
Vriend van me zei lamp aan het plafon plakken en draden wegwerken met plak buisjes.
pi_94456247
elran dat lijkt mij idd ook een kabelgoot.

lamp aan plafond plakken en draden wegwerken met kabelgootje is volgens mij de enige optie, maar 'officieel' mag dat dus niet. ik ben echt benieuwd wat de officiële oplossing van nijestee is.
pi_94457811
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50192068

zoiets is ook wel handig voor de keuken..maar dat kan vast niet in de badkamer..
pi_94468993
Ik heb ook een studio gekregen in blok D, maar ik kon niet naar de bezichtiging komen, dus heb het nooit in het echt gezien.

Weet iemand waar de stopcontacten in de badkamer zitten? En hoeveel?
Weet iemand ook dat als je het contract tekent en het huurbedrag betaalt, ook de kosten voor Rendo betaald moeten worden?
pi_94475687
badkamer zitten in iedergeval 2 stopcontacten rechts naast de wastafel.
ik verwacht een stopcontact onder het blad voor de wasmachine(maar vergeten te kijken)
en er zitten 2 stopcontacten bovenaan het plafond tegenover de deur (voor verlichting?)
meer kan ik me niet herinneren.
pi_94475790
Net huurtoeslag aangevraagd. heeft iemand enig idee wanneer ik dit voor de eerste keer krijg? Want verhuis 29 april al!
draw a line and life above it
pi_94485581
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 18:28 schreef lurb het volgende:
Net huurtoeslag aangevraagd. heeft iemand enig idee wanneer ik dit voor de eerste keer krijg? Want verhuis 29 april al!
Ik 1 april al ;) Moet het nog aanvragen! Verwerking duurt ongeveer 8 weken, maar kan ook met terugwerkende kracht dus je krijgt het sowieso wel.

[ Bericht 8% gewijzigd door RTS91 op 22-03-2011 21:31:39 ]
pi_94487808
@loecje: Je kan aan elke lamp eigenlijk wel een verlengsnoer zetten met een snoer + schakelaar. Dat valt reuze mee om te doen :)
pi_94489104
voor de kamer lukt dat uiteindelijk wel ja. maar ik zit meer met de badkamer... dat is al zo'n donker hok zonder ramen.

misschien maak ik me druk om niets maar ik kan pas zaterdag savonds verhuizen. en daarna de gehele week vroeg eruit/laat thuis. om nu een week zonder verlichting te douche is niet wat.
pi_94507033
Heb net zelf het huurcontract afgerond! jeeej...

Alleen kwam later thuis in het pakket van RENDO wel iets 'schrikbarends' tegen, misschien dat één van jullie het antwoord weet. Het komt erop neer dat het vastrecht voor stroom,water,warmte en koude al neerkomt op 495euro per jaar. Dit betekent dus zo'n 40euro per maand en dan heb je nog helemaal niets... hier komt al je verbruik nog bovenop. Omdat deze kosten bij het voorschot inzitten, heb ik gekeken van hoeveel stroomverbruik zij uitgaan binnen dit voorschot. Dit is dus maar 12.25 per maand (omgerekend zo'n 73Kwh). Zet iedere dag je kookplaatje aan van 2500w voor een uur, en je zit al op 30x2500=75Kwh per maand. Dan zit je dus al over je voorschot heen. En oke, dat kookplaatje zal niet constant zoveel trekken voor een uur per dag, maargoed je hebt nog een wasmachine, tv, lampen, noem maar op. Dit voorschot is dus echt veel te laag en hier komt zeker nog een dikke afrekening aan het einde van het jaar.

Tenzij iemand toevallig weet of studenten kwijtschelding kunnen krijgen voor vastrecht voor verwarming/stroom?? (hoorde net van iemand anders die ook alleen woont dat zij dat nieteens betaald bij essent).......
pi_94508878
Oké, hoogstwaarschijnlijk dat we dat gewoon moeten betalen. Voor de mensen die misschien niet zo heel erg handig zijn met getalletjes, ik waarschuw iedereen alvast. Want zoals het hier staat, kun je minimaal aan het einde van het jaar nog op een dikke rekening van zo'n minimaal 250euro rekenen.....
pi_94510278
Ik neem toch aan dat nijestee hier wel rekening mee heeft gehouden??? :S
Vaag hoor..
pi_94510399
Tja, snap het zelf ook niet helemaal. Dacht eerst gewoon iets van 40euro richting stroom en 30 water ofzo, dan kom je rond de 75 per maand. Maar alleen voor vastrecht gaan we dus al 40 betalen. Voor stroom blijft er uiteindelijk maar 12.25 over (kun je uit het overzicht van het voorschot halen wat bij het huurcontract gegeven wordt) en dit is wel heel erg weinig..
pi_94510550
Dat is idd wel heeeel weinig!
Vind het echt vreemd dat ze dat zo doen..het kwam op mij steeds over dat 75 euro ruim was ingeschat (bij damsterdiep is het minder, 50 euro geloof ik), omdat dit andere zijn..
Dus ik had verwacht dat als je gewoon zuinig deed (niet extreem zuinig, maar wel er een beetje om denken) dat je aan het eind van het jaar nog wel een grote kans had dat je geld terug kreeg...
pi_94511653
Daar was ik dus inderdaad ook vanuit gegaan... Volgens mij is het gewoon zo dat wij enorm afgezet worden met die vastrechtkosten van Rendo en van Nijestee. Las op internet dat bij sommige leveranciers dit voor gas en stroom maar 50 euro per jaar is. Voor ons is dat dus verwarming en stroom 500 euro per jaar... Lekker is dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')