Een grapje, of een trage verbinding?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:06 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
laatste post
[ afbeelding ]
Nee, laat het volk het maar zelf oplossen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:07 schreef vergezocht het volgende:
gaan de burgers dus oorlog verklaren?
Nu dat hij weigert weg te gaan? Ik zie geen andere optiebehalve inmenging van buitenlandse militairen
Was bij #17 al zo ;-)quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:07 schreef yavanna het volgende:
Whehehe.
Topictitel moet eigenlijk beginnen met : Revolutie in Libi #18
Uhhh nee teveel levens en olie in het spel.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:08 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Nee, laat het volk het maar zelf oplossen.
Een succesvolle revolutie kost vaak toch wat levens. Olie is wat mij betreft geen reden om oorlog te voeren. Gadaffi is ook geen echte bedreiging voor andere landen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:09 schreef vergezocht het volgende:
Uhhh nee teveel levens en olie in het spel.
De gemiddelde burger in de steden heeft geen vuurwapens.quote:En dat tweede vroeg ik ook, hoe gaan de burgers oorlog voeren? Hebben Libiers sowieso wapens?
Warfalla stam. Al zijn daar nog geen bewijzen van. Warfalla-stam is de grootste en machtigste stam in Libie en ook nog eens de belangrijkste bondgenoot van Gadaffi.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:10 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Op twitters en in vorige topics werd gemeld dat bepaalde stammen (namen erbij iemand?) zich al gekeerd hebben tegen Khaaffi en onderweg waren om de demonstraten / revolutie te steunen. Richting de steden en met name Tripoli.
edit: evenzo in de veiligheidsraadquote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:18 schreef Dance99Vv het volgende:
Vanuit amerikaans oogpunt is het een zaak tussen de bevolking en de regering , dus een interne aangelegenheid
Vanuit mijn oogpunt mogen de UN troepen wel voet aan land zetten om veilige plaatsen te maken voor hen die veiligheid verkiezen boven de waanzin van de straat.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:18 schreef Dance99Vv het volgende:
Vanuit amerikaans oogpunt is het een zaak tussen de bevolking en de regering , dus een interne aangelegenheid
Ja, wie is dit?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:20 schreef -jos- het volgende:
Komt de zoon van Qaddafi nu niet of wat?
Ajlazeera heeft het gedaan, aldus meneer. Geen Aljazeera = geen uitgebreide coverage = minder internationale druk.quote:
is mij bekentquote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:27 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Klopt wel. Baas van Al-Jazeera is de baas van Qatar
Wat dan?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:28 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
WTF die zangeres met die opmerking over Kadafi in Pauw & Witteman
ned mediaquote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:28 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
Was overgeschakeld naar Al Jazeera, wat zei ze??quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:28 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
die muts zei tegen de oud-minister dat ie eigenlijk had moeten proberen om Kadafi persoonlijk te veranderen tijdens hun 2 ontmoetingen. Plaatsvervangende schaamte..quote:
Onzin natuurlijk, Qatar is eerder bang voor eigen protesten. Al Jazeera is gewoon objectief.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:31 schreef yavanna het volgende:
RawyaRageh Rawya Rageh
Qatar has Egyptian clerics on payroll to incite youth, says speaker on #Libya's state TV #Feb17
op weg naar baghazi toch?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:32 schreef yavanna het volgende:
Nu op AJE over het oorlogschip bij Malta.
Hij doelt hiermee op Sheikh Qardawi.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:31 schreef yavanna het volgende:
RawyaRageh Rawya Rageh
Qatar has Egyptian clerics on payroll to incite youth, says speaker on #Libya's state TV #Feb17
Een Nederlands oorlogschip om 35 toeristen te redden. We hebben wat voor onze vakanties over!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:32 schreef yavanna het volgende:
Nu op AJE over het oorlogschip bij Malta.
Mwa, een van de meest invloedrijke soennietische geestelijke is de Egyptische Qardawi die zich in Qatar bevind. Hij heeft ook een fatwa uitgebracht om Gadaffi om te leggen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:32 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk, Qatar is eerder bang voor eigen protesten. Al Jazeera is gewoon objectief.
wel we worden in ieder geval gered...met dank aan onze zeemachtquote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:33 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
Een Nederlands oorlogschip om 35 toeristen te redden. We hebben wat voor onze vakanties over!
Nee, een oorlogsschip uit Libi, nog 1 zou ook onderweg zijn naar malta.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:33 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
Een Nederlands oorlogschip om 35 toeristen te redden. We hebben wat voor onze vakanties over!
ons groene boekje gaat over taalveranderingenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:34 schreef lucaszio het volgende:
weet iemand waar ik groene boekje in nederlands kan kopen?
Lees het anders online?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:34 schreef lucaszio het volgende:
Marktplaats even kijken. Stond wel een Engelse vanmiddag.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:34 schreef lucaszio het volgende:
Al Jazeera is niet erg objectief over Qatar.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:32 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk, Qatar is eerder bang voor eigen protesten. Al Jazeera is gewoon objectief.
Je snapt best wat ze bedoelde. Ze is wat naef en ideaistisch maar louter proosten met Gaddafi is ook weer niet goed.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:30 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
die muts zei tegen de oud-minister dat ie eigenlijk had moeten proberen om Kadafi persoonlijk te veranderen tijdens hun 2 ontmoetingen. Plaatsvervangende schaamte..
cencuur, de hand die voed en bijten?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Al Jazeera is niet erg objectief over Qatar.
als je het zo verwoord was het bijna schattig.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:37 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Je snapt best wat ze bedoelde. Ze is wat naef en ideaistisch maar louter proosten met Gaddafi is ook weer niet goed.
was nog niet gevodenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:38 schreef lucaszio het volgende:
Ik bedoelde het groene boek van kadaffi vertaald in het nederlands
"Verraders die het hebben over pannekoeken in plaats van panneNkoeken zullen ter plekke doodgeschoten worden! Als Jan zegt: 'Henk is groter als mij', zal hij gestenigd worden! Want het is 'dan ik', alleen de laffe Amerikaanse honden kunnen zulke spelfouten maken."quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:35 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
ons groene boekje gaat over taalveranderingen
ik gaf er geen mening over.....maar ik ben het met je eens jaquote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:38 schreef Klaudias het volgende:
[..]
"Verraders die het hebben over pannekoeken in plaats van panneNkoeken zullen ter plekke doodgeschoten worden! Als Jan zegt: 'Henk is groter als mij', zal hij gestenigd worden! Want het is 'dan ik', alleen de laffe Amerikaanse honden kunnen zulke spelfouten maken."
De vertaler heeft zich iets na de helft opgehangen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:38 schreef lucaszio het volgende:
Ik bedoelde het groene boek van kadaffi vertaald in het nederlands
Misschien schud het eens wat mensen wakker om eens echt wat te gaan doen, VNquote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:39 schreef clumsy_clown het volgende:
Oeh, hij gebruikt het woord genocide, op AJE.
Niet over Qatar, maar het wel over de rest van MO.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Al Jazeera is niet erg objectief over Qatar.
ze geven wel alles weer staat en protest ,geschiedenis ,achtergrondinfo,,best uitgebriedquote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:40 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Niet over Qatar, maar het wel over de rest van MO.
genocide van wat , stam,stammen of gewoon bewoners van grote steden?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:43 schreef yavanna het volgende:
#Breaking #Libya's Deputy Ambassador to UN says Gaddafi's speech was code for his people to start genocide against the people of Libya
Iedereen op de wereldquote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:44 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
genocide van wat , stam,stammen of gewoon bewoners van grote steden?
Nee, was NA Nieuwsuurquote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:45 schreef remlof het volgende:
Ik heb zomaar een hele persconferentie onder regie van Fi gemist terwijl ik Nieuwsuur keek en Met Het Oog Op Morgen luisterde?
Ach, je moet sowieso niet op 1 bron vertrouwen. En Al Jazeera is verder leuk bezig. Mooie aanvulling op CNN.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:37 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
cencuur, de hand die voed en bijten?
ja hoe betrouwbaar de naamspelling is zuchtquote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ach, je moet sowieso niet op 1 bron vertrouwen. En Al Jazeera is verder leuk bezig. Mooie aanvulling op CNN.
Maar hier op Fok! zijn we goed bezig met zo veel mogelijk bronnen en discussie over betrouwbaarheid.
south africa sucessful in preventing security council from condemning gadaffiquote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:42 schreef yavanna het volgende:
De VN kappen ermee voor vandaag zonder pers uitspraak. De 15 zijn dus schijnbaar niet tot een gezamelijke uitspraak gekomen. En dat etrwijl er al bekend was dat het sowieso bij woorden bleef.
Stelletje druipers.
Alle 'tegenstanders' die ze te pakken kunnen krijgenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:44 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
genocide van wat , stam,stammen of gewoon bewoners van grote steden?
Thanks.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:47 schreef bokaal het volgende:
En de persconferentie van net, voor wie hem gemist heeft.
Rusland en China zullen wel wijzer wezen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:40 schreef yavanna het volgende:
[..]
Misschien schud het eens wat mensen wakker om eens echt wat te gaan doen, VN
das geen genocidequote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:47 schreef yavanna het volgende:
[..]
Alle 'tegenstanders' die ze te pakken kunnen krijgen
Yep. Ze zijn goed bezig.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:40 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Niet over Qatar, maar het wel over de rest van MO.
Bron?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:47 schreef Muridae het volgende:
[..]
south africa sucessful in preventing security council from condemning gadaffi
Ik dacht gelezen te hebben dat Rusland zich uitsprak tegen Gadaffi ergens vandaag.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Rusland en China zullen wel wijzer wezen.
Zuid Afrika? Wat is hun probleem dan?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:47 schreef Muridae het volgende:
[..]
genocidequote:
Op TV zeker. Maar tijdens een besloten VR-vergadering?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:50 schreef yavanna het volgende:
[..]
Ik dacht gelezen te hebben dat Rusland zich uitsprak tegen Gadaffi ergens vandaag.
Lijkt me stug, als ze nu ophouden tekenen ze helemaal hun doodsvonnis.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:50 schreef SoldMayor het volgende:
Ik hoorde met op het nieuws dat de mensen toch wel bang zijn geworden om te gaan demonstreren... oftewel als het zo door gaat dan mislukt deze revolutie alsnog...
Misschien is de invloed van Libie in Afrika groter dan wij vermoeden en breekt daar op veel plekken de pleuris uit wanneer Gadaffi verdwijnt?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:47 schreef Muridae het volgende:
[..]
Kan best idd.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Op TV zeker. Maar tijdens een besloten VR-vergadering?
any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnic, racial or religious group, as such: 'Killing members of the group; Causing serious bodily or mental harm to members of the group; Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part; Imposing measures intended to prevent births within the group; and forcibly transferring children of the group to another group'.quote:
Het was vandaag anders rustig in tripoli en milities controleren de stad...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:51 schreef yavanna het volgende:
[..]
Lijkt me stug, als ze nu ophouden tekenen ze helemaal hun doodsvonnis.
Wat ontzettend nietszeggend iddquote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:52 schreef yavanna het volgende:
Als ik er niet boos om werd zou ik er erg om kunnen lachen.![]()
Al Jazeera: UN Security Council condemns violence in Libya & calls for the holding those responsible accountable #Libya
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:54 schreef quirigua het volgende:
twitter, 2 minutes ago >
Security Council has called on the authorities of #Libya to actrestraint, to respect #HumanRights & international humanitarian law #UN
Demonstreren? Ze moeten vechten. Legeronderdelen lopen over en delen wapens uit aan burgers. Stammen trekken op naar Tripoli.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:50 schreef SoldMayor het volgende:
Ik hoorde met op het nieuws dat de mensen toch wel bang zijn geworden om te gaan demonstreren... oftewel als het zo door gaat dan mislukt deze revolutie alsnog...
Ja bedankt ik weet wat het woord betekent, ik weet echter nog steeds niet waarom jij het geen genocide vind wanneer Gadaffi een genocide aanricht in Libi.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:53 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnic, racial or religious group, as such: 'Killing members of the group; Causing serious bodily or mental harm to members of the group; Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part; Imposing measures intended to prevent births within the group; and forcibly transferring children of the group to another group'.
wikipedia
Triestquote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:55 schreef Tokamak het volgende:
Daar hebben ze nou de hele tijd over lopen bakkeleien
Nou dan komen dus burgers met wapens tegen getrainde milities te staan..quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Demonstreren? Ze moeten vechten. Legeronderdelen lopen over en delen wapens uit aan burgers. Stammen trekken op naar Tripoli.
Ik vraag me af wat er moet gebeuren wil de VN ooit iets zinnigs gaan zeggen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:55 schreef Tokamak het volgende:
Daar hebben ze nou de hele tijd over lopen bakkeleien
Het is nog niet erg genoeg.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:50 schreef yavanna het volgende:
Dit dus.
hocinedim Ali
Basically the UN just sent a giant Fuck You to the people being killed in #Libya right now.
hij vermoord alle tegenstanders en niet een bepaalde etnisch of religieuse groepquote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:55 schreef yavanna het volgende:
[..]
Ja bedankt ik weet wat het woord betekent, ik weet echter nog steeds niet waarom jij het geen genocide vind wanneer Gadaffi een genocide aanricht in Libi.
Genocide heeft strenge regels, en politieke genocide is vooralsnog niet erkend.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:55 schreef yavanna het volgende:
[..]
Ja bedankt ik weet wat het woord betekent, ik weet echter nog steeds niet waarom jij het geen genocide vind wanneer Gadaffi een genocide aanricht in Libi.
Ja Libiers welke geen arabisch spreken.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:56 schreef MangoTree het volgende:
Die zwarten zijn Libiers, geen huurlingen zei hij.
[..]
Het is nog niet erg genoeg.
dat heet misdaad tegen humanityquote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:56 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Genocide heeft strenge regels, en politieke genocide is vooralsnog niet erkend.
Jezus, zeg dan niks.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:54 schreef quirigua het volgende:
twitter, Sannri, 2 minutes ago >
Security Council has called on the authorities of #Libya to actrestraint, to respect #HumanRights & international humanitarian law #UN
more : http://twitter.com/Sannri
Zullen we het gewoon op massamoord houden?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
En toen hielden we weer op over de betekenis van het woord genocide!
......
*stilte*
iets met boter en hoofd?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jezus, zeg dan niks.![]()
Ghaddafi vecht zich dood en dan zal hij zich inhouden?
misdaden tegen de menselijkheid bedoel je denk ik te zeggen (waarom iedere keer half NL en half engels?)quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:57 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
dat heet misdaad tegen humanity
Dat kan, Toearegs zijn aardig donkerbruin en zo zullen er wel meer stammen zijn in het zuiden.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:56 schreef MangoTree het volgende:
Die zwarten zijn Libiers, geen huurlingen zei hij.
sorry ik ben internet-oriented- jeugd lolquote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
misdaden tegen de menselijkheid bedoel je denk ik te zeggen (waarom iedere keer half NL en half engels?)
Volk idd. Maar laat idd maar voor het weer de verkeerde kant opgaat.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:56 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Genocide heeft strenge regels, en politieke genocide is vooralsnog niet erkend.
national, ethnical, racial or religious group
Al spreekt hij de waarheid, er is evengoed een slachting aan de gang.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat kan, Toearegs zijn aardig donkerbruin en zo zullen er wel meer stammen zijn in het zuiden.
Het is een groot land.
Oh boy, de 'scary muslims'-jokerquote:Op woensdag 23 februari 2011 00:00 schreef yavanna het volgende:
[..]
Volk idd. Maar laat idd maar voor het weer de verkeerde kant opgaat.
Meet OT
Libyan StateTV propaganda machine just pulled the "BroZer Musslemhoud" card pretending 2 libyan cities are now run by them #libya #feb17
Ik moet eerlijk zeggen , Ghaddafi is tenminste de eerste van die dictators die er niet als een laffe hond vandoor gaat n wel keihard alle geweld inzet die je van zo'n gek in zo'n positie zou verwachten ...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
het is alleen de vraag hoeveel tijd Ghaddafi heeft om te moorden.
Ja, prijs hem even de hemel in vanwege zijn 'moed', zegquote:Op woensdag 23 februari 2011 00:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen , Ghaddafi is tenminste de eerste van die dictators die er niet als een laffe hond vandoor gaat n wel keihard alle geweld inzet die je van zo'n gek in zo'n positie zou verwachten ...
Ze worden ook digitaal aangevallen volgensmijquote:Op woensdag 23 februari 2011 00:03 schreef clumsy_clown het volgende:
Zeg, klopt het dat AJE een stuk instabieler is dan de afgelopen weken? Heeft de wereld door dat de stream bestaat ofzo?
Maar de man is dan ook compleet gestoordquote:Op woensdag 23 februari 2011 00:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen , Ghaddafi is tenminste de eerste van die dictators die er niet als een laffe hond vandoor gaat n wel keihard alle geweld inzet die je van zo'n gek in zo'n positie zou verwachten ...
En het is de makkelijke, laffe optie. Niet de dappere.quote:Op woensdag 23 februari 2011 00:06 schreef Mores het volgende:
[..]
Maar de man is dan ook compleet gestoord
De mannen die je in het filmpje hoort proberen de vrouwen in bedwang te houdenquote:Op woensdag 23 februari 2011 00:05 schreef yavanna het volgende:
Leaked footage of mercenaries storming Benghazi house prior to freedom
En hij heeft geen vrienden.quote:Op woensdag 23 februari 2011 00:06 schreef Mores het volgende:
[..]
Oke, dit is redelijk bizarquote:Op woensdag 23 februari 2011 00:05 schreef yavanna het volgende:
Leaked footage of mercenaries storming Benghazi house prior to freedom
Van mijn part hangen ze hem op aan de eerste boom die ze vinden , maar wat ik bedoel is dat Musharraf en Ali gewoon hoogbejaarde, erg verzwakte dictators waren die eigenlijk gingen lopen van zodra de protesten even te erg werden. Ghadaffi is dat nog altijd niet. Die gaat even zo hard mogelijk alle protest de kiem in smoren en zich tot de laatste snik verdedigen. En dat met de wapens die hij gewoon de voorbije jaren bij onze regeringen heeft gekocht h ... En met huurlingen die hij betaalt met het geld die hij van onze regeringen heeft gekregen h ...quote:Op woensdag 23 februari 2011 00:03 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Ja, prijs hem even de hemel in vanwege zijn 'moed', zeg
Vertel? ajb.quote:Op woensdag 23 februari 2011 00:07 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
De mannen die je in het filmpje hoort proberen de vrouwen in bedwang te houden
En dat vind je .... goed?quote:Op woensdag 23 februari 2011 00:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Van mijn part hangen ze hem op aan de eerste boom die ze vinden , maar wat ik bedoel is dat Musharraf en Ali gewoon hoogbejaarde, erg verzwakte dictators waren die eigenlijk gingen lopen van zodra de protesten even te erg werden. Ghadaffi is dat nog altijd niet. Die gaat even zo hard mogelijk alle protest de kiem in smoren en zich tot de laatste snik verdedigen. En dat met de wapens die hij gewoon de voorbije jaren bij onze regeringen heeft gekocht h ... En met huurlingen die hij betaalt met het geld die hij van onze regeringen heeft gekregen h ...
Ze hebben de wetten zelf geschreven maar negeren ze het hardst.quote:138. Each individual State has the responsibility to protect its populations from genocide, war crimes, ethnic cleansing and crimes against humanity. This responsibility entails the prevention of such crimes, including their incitement, through appropriate and necessary means. We accept that responsibility and will act in accordance with it. The international community should, as appropriate, encourage and help States to exercise this responsibility and should support the United Nations to establish an early warning capability.
139. The international community, through the United Nations, also has the responsibility to use appropriate diplomatic, humanitarian and other peaceful means, in accordance with Chapter VI and VIII of the Charter, to help protect populations from genocide, war crimes, ethnic cleansing and crimes against humanity. In this context, we are prepared to take collective action, in a timely and decisive manner, through the Security Council, in accordance with the UN Charter, including Chapter VII, on a case by case basis and in cooperation with relevant regional organizations as appropriate, should peaceful means be inadequate and national authorities manifestly failing to protect their populations from genocide, war crimes, ethnic cleansing and crimes against humanity. We stress the need for the General Assembly to continue consideration of the responsibility to protect populations from genocide, war crimes, ethnic cleansing, and crimes against humanity and its implications, bearing in mind the principles of the Charter of the United Nations and international law. We also intend to commit ourselves, as necessary and appropriate, to help states build capacity to protect their populations from genocide, war crimes, ethnic cleansing and crimes against humanity and to assist those which are under stress before crises and conflicts break out.
De vrouwen schreeuwen en schelden die geelhelmen uit voor o.a. vieze honden ( en trekken daarmee natuurlijk flink wat aandacht ) de mannen roepen dat ze stil moeten zijn.quote:
Mwah, ze vinden uiteindelijk zichzelf het belangrijkste, niet zo vreemd dat ze dan voor zichzelf kiezen in vrijheid/leven/geld. En bij b.v. Mubarak is het nog maar de vraag of hij op de achtergrond wel echt verdwenen is.quote:Op woensdag 23 februari 2011 00:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Van mijn part hangen ze hem op aan de eerste boom die ze vinden , maar wat ik bedoel is dat Musharraf en Ali gewoon hoogbejaarde, erg verzwakte dictators waren die eigenlijk gingen lopen van zodra de protesten even te erg werden. Ghadaffi is dat nog altijd niet. Die gaat even zo hard mogelijk alle protest de kiem in smoren en zich tot de laatste snik verdedigen. En dat met de wapens die hij gewoon de voorbije jaren bij onze regeringen heeft gekocht h ... En met huurlingen die hij betaalt met het geld die hij van onze regeringen heeft gekregen h ...
Inderdaad ... In tegenstelling tot veel van z'n collega's gelooft Ghaddafi volgens mij ondertussen zelf al dat hij van hogeruit gezonden is , en het z'n heilige plicht is om zijn staatsvorm tot de laatste snik te verdedigen. In feite is Libi al jaren niks anders geweest dan de Noord-Afrikaanse versie van Noord-Korea of de DDR of USSR. Alleen hebben we Ghaddafi 'gedoogd' omdat hij charmanter is en er exotischer uitzag ... In tegenstelling tot Mubarak en Ali lijkt Ghadaffi inderdaad cht gestoord ...quote:Op woensdag 23 februari 2011 00:06 schreef Mores het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |