Algerijnse agenten maken zich op voor protestmarsquote:Honderden agenten maken zich in het centrum van de Algerijnse hoofdstad Algiers op voor een grote protestmars. De overheid heeft de demonstratie verboden, maar vreest dat de organisatie het protest toch doorzet.
Betogers zijn van plan zaterdagmiddag de straat op te gaan om te demonstreren tegen de regering. Ze willen hervormingen en eisen meer democratie. Ook willen de betogers dat president Abdelaziz Bouteflika vertrekt.
Vorige maand maakten agenten een einde aan een grote betoging in Algiers. Bij gevechten tijdens die demonstratie raakten tientallen mensen gewond.
http://edition.cnn.com/2011/WORLD/africa/02/12/algeria.protest/quote:Algeria braces for anti-government protests
(CNN) -- Police officers moved into place in the Algerian capital as protesters planned anti-government rallies Saturday to push for reforms in the north African nation.
The planned marches in Algiers are not authorized, sparking fears of possible clashes between protesters and government forces. They come after Hosni Mubarak resigned as president of Egypt a day earlier following weeks of protests.
Mubarak's ouster was preceded by last month's overthrowing of Tunisian leader Zine El Abidine Ben Ali, helping fuel demands for reform in the Arab world.
In the past few weeks, demonstrators in the region have protested against various issues, including unemployment, high food costs and corruption. The problems are similar to those that fuelled uprisings in Egypt and Tunisia.
Earlier this month, Algerian President Abdelaziz Bouteflika said he will end a decades-long state of emergency, according to a news report.
The state of emergency was imposed in 1992 to quell a civil war between the Algerian government and Islamist forces. However, opponents of the regime say the Islamist threat has long since diminished and that the law now exists only to muzzle any public criticism of the government.
Experts have said the announcement is a clear attempt by the Algerian leader to head off the kind of social unrest that toppled Ben Ali and Mubarak.
En geen enkele livestream?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:49 schreef Nightwulf het volgende:
RT: ALGERIAN PROTEST STARTING #Algeria #Feb12 Tweet and RT at least until the news is covered worldwide! The Time is Now!
journodave: Thousands of riot police on the streets of Algiers. Guess who's next? #feb12 #Algeria
Yep, ik ook. Ik moet me alleen een beetje gaan inlezen in Algerije, want ik weet niets van dat land, behalve waar het ligt.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:39 schreef alors het volgende:
Ik zag het al op AJE, ben benieuwd wat er gaat gebeuren..
Same here. Werkelijk 0,0 kennis. Ik weet/denk te weten dat de hoofdstad Algiers is en ik weet waar het ligt. Dat was het op dit moment.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:56 schreef Axia het volgende:
[..]
Yep, ik ook. Ik moet me alleen een beetje gaan inlezen in Algerije, want ik weet niets van dat land, behalve waar het ligt.
Ja, want ze zijn zomaar extremistisch geworden. Niet omdat er pseudo-poppetjes van Frankrijk er doorheen werden geforceerd en het hele land kapot hebben gemaakt.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:05 schreef Renaldo het volgende:
kunnen die zuidelijkere extremisten straks het land gaan regeren, mooi
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:07 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
iemand al een stream van algerije gevonden
yemen heb ik wel kunnen vinden ,quote:
Ze zullen er snel heenmoeten, want zonder de media wordt dat een bloedbad...quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:21 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
partroot RT @johntreat: MEDIA NEEDED URGENTLY #Algeria #Feb12 Follow @Horns_Of_Hattin @Alihabibi1 FB: http://on.fb.me/dLPEFU Pls RT
Temsamaniaaa RT @imadima: RT @evanherzoff: @democracynow #Algeria and #Yemen both full of tweets asking for media coverage (cont) http://tl.gd/8p7lm3quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:23 schreef Michael-H het volgende:
[..]
Ze zullen er snel heenmoeten, want zonder de media wordt dat een bloedbad...
Lijkt niet te gaan gebeuren, zoals ik al eerder zei: De traditionele media is nog doodleuk bezig met de geschiedenis van Egypte en de werkwijze van Mubarak.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:23 schreef Michael-H het volgende:
[..]
Ze zullen er snel heenmoeten, want zonder de media wordt dat een bloedbad...
gelukkig doet het internet het nog wel ... ze zullen het nu ff van tweets moeten hebben .. hopelijk komt er zo toch nieuws naar buiten .. tot AJE of wie dan ook het oppikt ( d.m..v livestreams etc. AJE is er namelijk al mee bezig maar goed )quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lijkt niet te gaan gebeuren, zoals ik al eerder zei: De traditionele media is nog doodleuk bezig met de geschiedenis van Egypte en de werkwijze van Mubarak.
waar hoorde je dat ( sorry ik ff druk met livestream zoeken en tweets te kijken , ik let niet opquote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:29 schreef alors het volgende:
Ze zijn door die veiligheidsbarrieres heen gebroken.
AJEquote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:31 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
waar hoorde je dat ( sorry ik ff druk met livestream zoeken en tweets te kijken , ik let niet op)
ik heb 1 stream gevonden van yemen , niks live nu te zien , maar heb ik wel ff in favo's gepropt .. ben nog op zoek naar streams van algerije .. i.i.g. is het internet daar nog werkend , en de site van de president is al offquote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:36 schreef raistlin6 het volgende:
Jezus. Ah wel we hebben weer een nieuwe topicreeks voor de boeg zo te zien.
Al ergens een stream gevonden, of is het wachten tot Al Jazeera alles op heeft gesteld?
Politici en ouwe media zijn gewoon te langzaam voor dit soort zaken. Daar heb je ons voor nodig.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lijkt niet te gaan gebeuren, zoals ik al eerder zei: De traditionele media is nog doodleuk bezig met de geschiedenis van Egypte en de werkwijze van Mubarak.
gaan we hier toch gewoon verderquote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Politici en ouwe media zijn gewoon te langzaam voor dit soort zaken. Daar heb je ons voor nodig.
van mij mag khadaffi wel eens een keerquote:Op zaterdag 12 februari 2011 12:00 schreef Misstique het volgende:
Ik had toch echt m'n geld ingezet op Jemen, maar Algerije mag ook.
maar ik heb weer beelden van cairo ??quote:Op zaterdag 12 februari 2011 12:02 schreef Mutant01 het volgende:
Yep, France24 is er nu eindelijk mee bezig.
Nu weer wel inderdaad. Net hadden ze nog iemand aan de lijn uit Algerije.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 12:05 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
maar ik heb weer beelden van cairo ??
nu weer wel Algerije geloof ik ,...quote:Op zaterdag 12 februari 2011 12:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nu weer wel inderdaad. Net hadden ze nog iemand aan de lijn uit Algerije.
Al Jazeera is niet toegestaan in Algerije. Yemen is gelijktijdig bezig, wordt een wedstrijdje wie de volgende gaat zijn denk ik.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 12:17 schreef Huisjurist het volgende:
Dit wordt de volgende revolutie. Laat Al Jazeera hun pijlen hier nu oprichten. Media speelt een cruciale rol in de revoluties van tegenwoordig.
http://twitpic.com/3yy4l8quote:Op zaterdag 12 februari 2011 12:34 schreef Breekfast het volgende:
Ziet er nog niet echt massaal uit.
En ik denk dat Al-Jazeera een cruciale rol heeft gespeeld in Egypte.
Als er geen toegang is voor media wordt het al een stuk lastiger vrees ik.
Plus dat de demonstraties niet gesteund worden door de vakbonden en oppositiepartijen.
Iraanse revolutie gaat doorquote:Op zaterdag 12 februari 2011 12:41 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
http://www.enduringameric(...)day-came-and-it.html [ afbeelding ]
iran
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 12:47 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik wilde eindelijk wat minder tijd aan de computer besteden, komt dit er weer aan...
Hier ook. Maar eens even snelcursus Algerijequote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:56 schreef Axia het volgende:
[..]
Yep, ik ook. Ik moet me alleen een beetje gaan inlezen in Algerije, want ik weet niets van dat land, behalve waar het ligt.
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 12:48 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Al-Jazeera kan deze revolutie maken of breken, als zij besluiten het rechtstreeks uit te zenden.
Amerika zit ook een beetje in de moeilijkheden nu. Zij zullen een totaal nieuw Midden-Oostenbeleid moeten vormen dat klaar is voor de komende decennia.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:03 schreef galtfactory het volgende:
Iets zegt mij dat voor het einde van dit jaar het midden-oosten zoals wij dat kennen veranderd is.
Ja de situatie is lastiger dan in Egypte. Maar ook de inwoners van Algerije verdienen vrije verkiezingen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:15 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
In Algerije is Al-Qaeda vrij prominent aanwezig, weet niet of je hier nou echt blij mee moet zijn.
ik weet niet veel van algerije ( ff indd. gaan inlezen ) maar het volk mag daar toch ook gewoon vrij zijn ?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:15 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
In Algerije is Al-Qaeda vrij prominent aanwezig, weet niet of je hier nou echt blij mee moet zijn.
Toen ze vrij verkiezingen hadden kozen ze voor een extremistische moslimpartij, vandaar de laatste burgeroorlog daar..quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:19 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
ik weet niet veel van algerije ( ff indd. gaan inlezen ) maar het volk mag daar toch ook gewoon vrij zijn ?
meteen tijdens deze "revolutie " ook Al Qaeda de kop in drukken
( was het maar zo makkelijk , .. )
Misschien dat ze dit keer nadenken voordat ze stemmenquote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:22 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Toen ze vrij verkiezingen hadden kozen ze voor een extremistische moslimpartij, vandaar de laatste burgeroorlog daar..
Hoe zijn de verkiezingen daar? Bouteflika is al twee keer herkozen nu. Laatste keer in 2009. Zelfde verhaal als in Egypte of vrijer daar?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:22 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Toen ze vrij verkiezingen hadden kozen ze voor een extremistische moslimpartij, vandaar de laatste burgeroorlog daar..
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:22 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Zo'n beetje als Egypte. Er zijn wel verkiezingen maar iedereen weet wat de uitkomst is.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:23 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Hoe zijn de verkiezingen daar? Bouteflika is al twee keer herkozen nu. Laatste keer in 2009. Zelfde verhaal als in Egypte of vrijer daar?
okej , maar 1990 is alweer ff geleden , miss. dat ze nu onderhand toch wel anders zouden stemmen ..quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:26 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Zo'n beetje als Egypte. Er zijn wel verkiezingen maar iedereen weet wat de uitkomst is.
In 1990 probeerden ze serieuze verkiezingen. Peilingen gaven aan dat de extremistische moslimpartij zou winnen dus de overheid blokkeerde de partij, resultaat: jarenlange burgeroorlog.
Vraagje, Arabische wereld rijp voor revolutiesquote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:26 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Zo'n beetje als Egypte. Er zijn wel verkiezingen maar iedereen weet wat de uitkomst is.
In 1990 probeerden ze serieuze verkiezingen. Peilingen gaven aan dat de extremistische moslimpartij zou winnen dus de overheid blokkeerde de partij, resultaat: jarenlange burgeroorlog.
Op AJE heb ik ze nog nooit horen spreken over 'Islamic world', enkel 'Arab world'. Ik denk dat je met Islamitisch de nadruk teveel op de religie legt, en het is veel meer dan religie...quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:30 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Vraagje, Arabische wereld rijp voor revoluties
Klopt Islamitische wereld hier beter dan Arabische wereld?
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://occupiedpalestine.wordpress.com/2011/01/28/how-to-make-a-tear-gas-mask-howto-protection-at-protest/
[ afbeelding ]
Islamitische wereld sluit andere gelovigen( of niet-gelovigen) uit, Arabisch wereld past er naar mijn mening meer bij.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:30 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Vraagje, Arabische wereld rijp voor revoluties
Klopt Islamitische wereld hier beter dan Arabische wereld?
Helemaal mee eens, maar Iran valt bijv. weer niet onder de Arabische wereldquote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:32 schreef alors het volgende:
[..]
Op AJE heb ik ze nog nooit horen spreken over 'Islamic world', enkel 'Arab world'. Ik denk dat je met Islamitisch de nadruk teveel op de religie legt, en het is veel meer dan religie...
link ff tweetuh naar algerijequote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://occupiedpalestine.wordpress.com/2011/01/28/how-to-make-a-tear-gas-mask-howto-protection-at-protest/
[ afbeelding ]
deze weet wel veel erover denk ik ; Belisarius diepost ook op iran topic, miss. kan hij het goed uitleggen ? ( ik i.i.g. nietquote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:34 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar Iran valt bijv. weer niet onder de Arabische wereld
Thanks, is opgelost inmiddels.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:37 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
deze weet wel veel erover denk ik ; Belisarius diepost ook op iran topic, miss. kan hij het goed uitleggen ? ( ik i.i.g. niet)
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:40 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Thanks, is opgelost inmiddels.
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:01 schreef Dekatria het volgende:
Ik ben erg benieuwd hoe het in Algerije er aan toe zal gaan. Goed voorbeeld doet volgen klaarblijkelijk
Wel gezellig, weer met dezelfde mensen de volgende protesten volgen
miss. dat daar nu verandering inkomt ??quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:06 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Erg jammer dat Al-Jazeera daar verboden is.
Zouden er nog andere zenders zijn die wel kunnen filmen in Algerije? Of is alles daar in handen van de staat qua media?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:06 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Erg jammer dat Al-Jazeera daar verboden is.
Is er een lijst met alle dictators? Kunnen we ze op alfabestische volgorde afgaan.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:01 schreef Dekatria het volgende:
Wel gezellig, weer met dezelfde mensen de volgende protesten volgen
die komen daar nu zeker niet meer binnenquote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:08 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
miss. dat daar nu verandering inkomt ??
Allemaal staat tv meen ik.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:08 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Zouden er nog andere zenders zijn die wel kunnen filmen in Algerije? Of is alles daar in handen van de staat qua media?
gehgeheg lolquote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:08 schreef wdn het volgende:
[..]
Is er een lijst met alle dictators? Kunnen we ze op alfabestische volgorde afgaan.
ah iemand kan toch een webcam voor ze neerplantenquote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:09 schreef wdn het volgende:
[..]
die komen daar nu zeker niet meer binnen
Ik was met een lijst bezig, maar is prematuur gesloten helaas:quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:08 schreef wdn het volgende:
[..]
Is er een lijst met alle dictators? Kunnen we ze op alfabestische volgorde afgaan.
als je een goeie "snelcursus" heb gevonden , mag ik em dan ookquote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:17 schreef clumsy_clown het volgende:
Iemand een snelcursusje Algerije voor me?
thnxquote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:26 schreef alors het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Algerije
is iig een begin om een beetje een overzicht te krijgen
vond nog dit:
http://nos.nl/artikel/213665-vijf-vragen-over-algerije.html
Dat is een heeeeeeeeeeeeeel klein verschil, dus.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:31 schreef Muridae het volgende:
Grote verschil met Egypte is dat het leger in Algerije de macht heeft,
Het scheelt in ieder geval dat de hele wereld nu meekijkt. Voorheen konden die militaire slagers gewoon hun gang gaan, dat is nu wel anders.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is een heeeeeeeeeeeeeel klein verschil, dus.
Een beetje leger trekt zich daar niks van aan.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:47 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Het scheelt in ieder geval dat de hele wereld nu meekijkt. Voorheen konden die militaire slagers gewoon hun gang gaan, dat is nu wel anders.
Wel als je van financiele en militaire hulp van de VS afhankelijk bent.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:49 schreef wdn het volgende:
[..]
Een beetje leger trekt zich daar niks van aan.
Uhm Mubarak was ook een spokesperson van het leger. Niet meer dan een poppetje.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:31 schreef Muridae het volgende:
Grote verschil met Egypte is dat het leger in Algerije de macht heeft,
De president Bouteflika is meer een spokesperson van het leger, een poppetje van de regerende macht.
Dan ben je ook geen 'een beetje leger' maar meer een hondje dat alleen blaft als de baas niet aanwezig is.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:50 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Wel als je van financiele en militaire hulp van de VS afhankelijk bent.
Alleen is Algerije daar niet van afhankelijk. Wel van Rusland en China.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:50 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Wel als je van financiele en militaire hulp van de VS afhankelijk bent.
Ok.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:53 schreef wdn het volgende:
[..]
Dan ben je ook geen 'een beetje leger' maar meer een hondje dat alleen blaft als de baas niet aanwezig is.
http://carnegieendowment.org/publications/?fa=view&id=23276quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alleen is Algerije daar niet van afhankelijk. Wel van Rusland en China.
Ik kan je vertellen dat dat een druppel is op de gloeiende plaat - en dat het Algerije dus geen reet uitmaakt wat de VS wel of niet vindt. Vrijwel alle militaire voertuigen, schepen en wat dan ook komen of uit Rusland of uit China.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:56 schreef deleriouz het volgende:
[..]
[..]
http://carnegieendowment.org/publications/?fa=view&id=23276
zal ik doen , als goed is staan er hier in de reactie's al tweets die gericht zijn aan mensen , miss. heb je daar al wat aan ( heb ook tweets gezien waar ze zeggen for follow etc. etc .. en dan de namen , volgens mij heb ik die ook gepost , ik ga ff scrollen ..)quote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:00 schreef raistlin6 het volgende:
http://twitter.com/#!/list/raistlin6/algeria-feb12
Ben bezig een list te maken met betrouwbare Twitterbronnen, bij voorkeur binnen Algerije. Als jullie iets tegenkomen meld het even.
Ik denk dat ik de meeste die op dit moment goed zijn om te volgen al heb. Geloof dat mijn lijst al completer is dan veel andere genoemde lijsten.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:17 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
zal ik doen , als goed is staan er hier in de reactie's al tweets die gericht zijn aan mensen , miss. heb je daar al wat aan ( heb ook tweets gezien waar ze zeggen for follow etc. etc .. en dan de namen , volgens mij heb ik die ook gepost , ik ga ff scrollen ..)
thnx!1 ( ik kon die tweeet indd niet vinden heb wel goede liveblogs voor je )quote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:21 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de meeste die op dit moment goed zijn om te volgen al heb. Geloof dat mijn lijst al completer is dan veel andere genoemde lijsten.
Voor jullie:
http://twitter.com/#!/raistlin6/algeria-feb12
twitter ; themoornextdoorquote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:21 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de meeste die op dit moment goed zijn om te volgen al heb. Geloof dat mijn lijst al completer is dan veel andere genoemde lijsten.
Voor jullie:
http://twitter.com/#!/raistlin6/algeria-feb12
okejquote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:30 schreef raistlin6 het volgende:
Twittermensjes hierboven genoemd en blogs heb ik al een tijdje. Never mind dus.
begin van deze topic wat xtra info en linksquote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:45 schreef Breekfast het volgende:
Maar kent Algerije wel net zon dictator als Mubarak in Egypte?
De huidge president Bouteflika is pas sinds 1999 aan de macht, niet heel veel aangezien er maar elke 5 jaar verkiezingen zijn?
Zijn oppositiepartijen verboden? Hoe verliepen de laatste verkiezingen?
die is denk ik nu al 5 x gepost .. die is van gisteren , de 11dequote:
1 van de key players van de actie van vandaag is al gearresteerd, geruchten over dat er al een deel is vrijgelaten , maar ook hier weer , praat de govt. de rest van de bronnen tegen .. ik moet hondjes doen , maar aangezien topic niet zo snel gaat , ff kijken wat je kan bijlezen , ik heb zoveel mogelijk gepost deze dag .. ( ook yemen en iran- andere topics - pfff)quote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:51 schreef yavanna het volgende:
Is er iets bekend aan feiten of geruchten of/wat voor tactiek de algerijnse protesters volgen en is er een vorm van leiding?
indd.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:54 schreef raistlin6 het volgende:
Dima_Khatib Dima Khatib
Contrast between official & independent sources in figures of protesters & arrests ---> government in #Algeria suffers from: DENIAL #feb12
Dit komt me bekend voor ^^
Ok bedankt iig.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:58 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
1 van de key players van de actie van vandaag is al gearresteerd, geruchten over dat er al een deel is vrijgelaten , maar ook hier weer , praat de govt. de rest van de bronnen tegen .. ik moet hondjes doen , maar aangezien topic niet zo snel gaat , ff kijken wat je kan bijlezen , ik heb zoveel mogelijk gepost deze dag .. ( ook yemen en iran- andere topics - pfff)
dus moet wel een en ander in staan ..
ga ik ff uitwaaien nu hoor ...
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:17 schreef Bartholomaeus het volgende:
Oh, Egypte is vervangen door Algerije? Ik ben weer van de partij.
de regering heeft heel hard zn best gedaan dit meteen de kop in te drukken .. maar 8 feb. waren er ookal grote demonstarties...quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:54 schreef marcodej het volgende:
Moeilijk te zeggen hoe massaal de opstand nu is. Lijkt nog redelijk beperkt.
Het is zeker wel een dictator maar lang niet zo erg als Egypte. Verder leeft moslimextremisme heel erg in Algerije itt bijvoorbeeld Egypte.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:45 schreef Breekfast het volgende:
Maar kent Algerije wel net zon dictator als Mubarak in Egypte?
De huidge president Bouteflika is pas sinds 1999 aan de macht, niet heel veel aangezien er maar elke 5 jaar verkiezingen zijn?
Zijn oppositiepartijen verboden? Hoe verliepen de laatste verkiezingen?
Ik ben er ook als het om Algerije gaat!quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:17 schreef Bartholomaeus het volgende:
Oh, Egypte is vervangen door Algerije? Ik ben weer van de partij.
En dit snap ik even niet. Wil iemand mij dat uitleggen?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 21:19 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
santaluxman RT @IvoVegter: Telegraph: Algeria deleted 1000s of Facebook accounts. I struggled to delete my own, and I actually had the password. http://bit.ly/hKUgaB
ik vond dit ook een beetje raar , maar goed, ze doen/ deden alles om die mars tegen te houden ....quote:Op zondag 13 februari 2011 00:14 schreef tass het volgende:
[..]
En dit snap ik even niet. Wil iemand mij dat uitleggen?
Kijk dat ze dan providers afsluiten, tabee dat snap ik, maar een facebook account is toch van Facebook? En dat is dan toch Amerikaans?
Of ben ik nu te blond?!![]()
Ik ben me nog steeds aan het inlezen over Algerije.
Land is groot, maar heeft niet zoveel inwoners als Egypte. 2 grote steden,veel landbouw en olie en gas. Als ik het goed begrijp gaat dat laatste naar Amerika, en van de landbouwproducten is de grootste afzetter Italië.
Ook in dit land een gedeelte analfabeet. Veel boeren en die gaan nou eenmaal niet naar school. De kinderen springen bij zodra ze kunnen lopen en nemen de bedrijven over.
Maar ook weer een grote werkeloosheid onder een groot gedeelte studerende jeugd.
En ik begin langzamerhand te denken dat die werkelijk de toekomst hebben zoals het spreekwoord luidt.
Het is internet wat mensen afstompt, maar het is net zo goed internet wat mensen kennis geeft. En het cirkeltje is rond. Want kennis is macht.
Op naar de volgende revolutie
nog niet gevonden , kwam gisteren 1 digitale zender tegen , maar werden tekenfilms op afgespeeldquote:
1 van de key organisatoren is gisteren al gearresteerd nu ligt het internet plat , plus het feit dat de politie in grote getallen de demonstranten arresteerd ( verhouding gisteren 1 -demonstrant- op de 3 -riotpolitie- )quote:Op zondag 13 februari 2011 13:29 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Er komt gewoon geen duidelijk georganiseerde opstand in Algerije, anders zou dit al lang gebeurt zijn.
quote:Op maandag 14 februari 2011 09:59 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
volgens mij las ik net dat binnen een paar dagen in Algerije de emergency law word opgeheven , later meer details ..
http://www.nu.nl/buitenla(...)estand-algerije.htmlquote:'Spoedig einde aan noodtoestand Algerije'
PARIJS - Aan de noodtoestand in Algerije, die sinds 1992 van kracht is, komt ''binnen enkele dagen'' een einde.
© AFP
Dat heeft minister van Buitenlandse Zaken Mourad Medelci maandag gezegd in een vraaggesprek met het Franse radiostation Europe 1.
Na de recente volksopstanden in buurland Tunesië en in Egypte staat ook de regering van de Algerijnse president Abdelaziz Bouteflika onder druk.
Zaterdag trotseerden enkele duizenden Algerijnen een demonstratieverbod door de straat op te gaan om economische en politieke hervormingen te eisen.
Geringe steun
Medelci zei niet te geloven dat het in zijn land zal komen tot een door het volk afgedwongen machtswisseling. ''Algerije is Tunesië of Egypte niet'', zei hij.
De protesten van de afgelopen tijd, die door de politie werden neergeslagen, waren volgens de minister georganiseerd door minderheidsgroeperingen met geringe steun onder de bevolking.
http://buitenland.nieuws.(...)d_februari_opgehevenquote:Noodtoestand Algerije eind februari opgeheven
(Novum/AP) - De noodtoestand in Algerije, die al negentien jaar van kracht is, wordt eind februari opgeheven. Dat heeft de Algerijnse premier Ahmed Ouyahia woensdag gezegd. Tot dusver bleef de regering bij het standpunt dat de noodtoestand nodig was in de strijd tegen terrorisme.
Ouyahia zei dat Algerije 'de gebeurtenissen die plaatsvinden in Arabische en islamitische landen niet kan negeren'. Hij verwees naar de opstanden in buurland Tunesië en Egypte waar autocratische leiders zich na massale anti-regeringsdemonstraties gedwongen zagen af te treden.
De afgelopen weken was het ook onrustig in Algerije. Hoewel de noodtoestand demonstraties in de hoofdstad Algiers verbiedt, namen vorige week duizenden mensen deel aan protestacties waarin de betogers riepen om hervormingen. De organisatoren zeiden komend weekeinde weer de straat op te gaan.
quote:3.43pm – Algeria: About 500 students have been protesting in Algiers.
http://www.nu.nl/buitenla(...)ten-in-algerije.htmlquote:Gewonden bij onlusten in Algerije
ALGIERS - Bij botsingen tussen betogers en ordetroepen in de Algerijnse hoofdstad Algiers zijn dinsdag verscheidene studenten gewond geraakt. Dat hebben getuigen laten weten.
Veiligheidsfunctionarissen verhinderden dat betogers optrokken naar het presidentiële paleis.
De studenten wilden protesteren tegen de plannen van de regering om het onderwijs te hervormen. Ze vrezen dat de kwaliteit daarvan slechter wordt. Ook willen ze een democratisering van het onderwijs.
Click here to find out more!
Verder riepen de actievoerders dat de Algerijnen willen dat het huidige regime verdwijnt.
Tunesië en Libië
Algerije grenst aan Tunesië, waar volksprotesten de president hebben verdreven, en aan Libië, waar het volk in opstand is gekomen tegen Muammar Kaddafi. Ook in Algerije zijn in de afgelopen maand protestacties geweest.
President Abdelaziz Bouteflika beloofde zijn bevolking vorige maand hervormingen. Hij maakte echter niet duidelijk wat hij precies van plan is.
Lees alles over de onrust in het Midden-Oosten.
Mooi moment, Algerije stuurt massa's mercenary's naar Libië.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik ben verbaast dat ik nog niks over Algarije zie hier nu, volgens nu.nl trekt men naar het presidentiele paleis!
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)ten-in-algerije.html
ik wou nét wat posten....quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik ben verbaast dat ik nog niks over Algarije zie hier nu, volgens nu.nl trekt men naar het presidentiele paleis!
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)ten-in-algerije.html
quote:12 april 2011, 16:16
"Weg met het systeem". Sinds de onrust in de Arabische wereld kent Algerije protesten door alle lagen van de bevolking. Foto AFP / Farouk Batiche
Ondanks verbod toch duizenden bij studentenprotest Algiers
In Algiers zijn duizenden studenten vandaag de straat opgegaan om het aftreden van de minister van Onderwijs te eisen. De actievoerders negeerden daarmee het verbod op demonstraties dat in de Algerijnse hoofdstad geldt.
De studenten eisen het vertrek van de minister omdat, door de invoering van een nieuwe wet, de waarde van hun diplomas dreigt af te nemen.
Het demonstratieverbod in Algiers geldt al sinds 1992. In weerwil daarvan probeerden de studenten naar het hoofdkantoor van de regering marcheren. Daar werden ze tegengehouden door de politie.
De afgelopen maanden zijn er regelmatig protesten geweest in Algerije. Grootschalige demonstraties, zoals die elders in de Arabische wereld plaatsvinden, bleven uit.
quote:http://www.nrc.nl/nieuws/(...)he-hervormingen-aan/
De Algerijnse president Abdelaziz Bouteflika op de staatstelevisie democratische hervormingen aangekondigd, meldt Reuters. Ook zal de grondwet aangepast worden.
Hiermee wil Bouteflika grootschalige demonstraties, zoals die in de rest van de Arabische wereld, voorkomen. Tot nu toe bleven deze uit in het land.
De president zei op televisie dat hij het parlement veranderingen aan de grondwet wil voorleggen. Bouteflika heeft zich de afgelopen drie maanden niet publiekelijk uitgesproken over de demonstraties tegen zijn regime. Hij liet weten dat hij besloten heeft de parlementaire democratie in het land te versterken. Op 25 februari werd de noodtoestand in het land opgeheven na twee maanden van demonstraties.
Sinds januari gaan betogers regelmatig de straat op in Algerije tegen de regering van Bouteflika.
Dinsdag gingen nog duizenden studenten de straat op om het aftreden te eisen van de minister van Onderwijs. Hiermee negeerden de actievoerders het verbod op demonstraties dat sinds 1992 geldt voor de hoofdstad Algiers. De betogers eisten het vertrek van de minister omdat, door de invoering van een nieuwe wet, de waarde van hun diploma’s dreigt af te nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |