Algerijnse agenten maken zich op voor protestmarsquote:Honderden agenten maken zich in het centrum van de Algerijnse hoofdstad Algiers op voor een grote protestmars. De overheid heeft de demonstratie verboden, maar vreest dat de organisatie het protest toch doorzet.
Betogers zijn van plan zaterdagmiddag de straat op te gaan om te demonstreren tegen de regering. Ze willen hervormingen en eisen meer democratie. Ook willen de betogers dat president Abdelaziz Bouteflika vertrekt.
Vorige maand maakten agenten een einde aan een grote betoging in Algiers. Bij gevechten tijdens die demonstratie raakten tientallen mensen gewond.
http://edition.cnn.com/2011/WORLD/africa/02/12/algeria.protest/quote:Algeria braces for anti-government protests
(CNN) -- Police officers moved into place in the Algerian capital as protesters planned anti-government rallies Saturday to push for reforms in the north African nation.
The planned marches in Algiers are not authorized, sparking fears of possible clashes between protesters and government forces. They come after Hosni Mubarak resigned as president of Egypt a day earlier following weeks of protests.
Mubarak's ouster was preceded by last month's overthrowing of Tunisian leader Zine El Abidine Ben Ali, helping fuel demands for reform in the Arab world.
In the past few weeks, demonstrators in the region have protested against various issues, including unemployment, high food costs and corruption. The problems are similar to those that fuelled uprisings in Egypt and Tunisia.
Earlier this month, Algerian President Abdelaziz Bouteflika said he will end a decades-long state of emergency, according to a news report.
The state of emergency was imposed in 1992 to quell a civil war between the Algerian government and Islamist forces. However, opponents of the regime say the Islamist threat has long since diminished and that the law now exists only to muzzle any public criticism of the government.
Experts have said the announcement is a clear attempt by the Algerian leader to head off the kind of social unrest that toppled Ben Ali and Mubarak.
En geen enkele livestream?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:49 schreef Nightwulf het volgende:
RT: ALGERIAN PROTEST STARTING #Algeria #Feb12 Tweet and RT at least until the news is covered worldwide! The Time is Now!
journodave: Thousands of riot police on the streets of Algiers. Guess who's next? #feb12 #Algeria
Yep, ik ook. Ik moet me alleen een beetje gaan inlezen in Algerije, want ik weet niets van dat land, behalve waar het ligt.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:39 schreef alors het volgende:
Ik zag het al op AJE, ben benieuwd wat er gaat gebeuren..
Same here. Werkelijk 0,0 kennis. Ik weet/denk te weten dat de hoofdstad Algiers is en ik weet waar het ligt. Dat was het op dit moment.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:56 schreef Axia het volgende:
[..]
Yep, ik ook. Ik moet me alleen een beetje gaan inlezen in Algerije, want ik weet niets van dat land, behalve waar het ligt.
Ja, want ze zijn zomaar extremistisch geworden. Niet omdat er pseudo-poppetjes van Frankrijk er doorheen werden geforceerd en het hele land kapot hebben gemaakt.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:05 schreef Renaldo het volgende:
kunnen die zuidelijkere extremisten straks het land gaan regeren, mooi
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:07 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
iemand al een stream van algerije gevonden
yemen heb ik wel kunnen vinden ,quote:
Ze zullen er snel heenmoeten, want zonder de media wordt dat een bloedbad...quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:21 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
partroot RT @johntreat: MEDIA NEEDED URGENTLY #Algeria #Feb12 Follow @Horns_Of_Hattin @Alihabibi1 FB: http://on.fb.me/dLPEFU Pls RT
Temsamaniaaa RT @imadima: RT @evanherzoff: @democracynow #Algeria and #Yemen both full of tweets asking for media coverage (cont) http://tl.gd/8p7lm3quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:23 schreef Michael-H het volgende:
[..]
Ze zullen er snel heenmoeten, want zonder de media wordt dat een bloedbad...
Lijkt niet te gaan gebeuren, zoals ik al eerder zei: De traditionele media is nog doodleuk bezig met de geschiedenis van Egypte en de werkwijze van Mubarak.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:23 schreef Michael-H het volgende:
[..]
Ze zullen er snel heenmoeten, want zonder de media wordt dat een bloedbad...
gelukkig doet het internet het nog wel ... ze zullen het nu ff van tweets moeten hebben .. hopelijk komt er zo toch nieuws naar buiten .. tot AJE of wie dan ook het oppikt ( d.m..v livestreams etc. AJE is er namelijk al mee bezig maar goed )quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lijkt niet te gaan gebeuren, zoals ik al eerder zei: De traditionele media is nog doodleuk bezig met de geschiedenis van Egypte en de werkwijze van Mubarak.
waar hoorde je dat ( sorry ik ff druk met livestream zoeken en tweets te kijken , ik let niet opquote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:29 schreef alors het volgende:
Ze zijn door die veiligheidsbarrieres heen gebroken.
AJEquote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:31 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
waar hoorde je dat ( sorry ik ff druk met livestream zoeken en tweets te kijken , ik let niet op)
ik heb 1 stream gevonden van yemen , niks live nu te zien , maar heb ik wel ff in favo's gepropt .. ben nog op zoek naar streams van algerije .. i.i.g. is het internet daar nog werkend , en de site van de president is al offquote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:36 schreef raistlin6 het volgende:
Jezus. Ah wel we hebben weer een nieuwe topicreeks voor de boeg zo te zien.
Al ergens een stream gevonden, of is het wachten tot Al Jazeera alles op heeft gesteld?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |