Amerika zit ook een beetje in de moeilijkheden nu. Zij zullen een totaal nieuw Midden-Oostenbeleid moeten vormen dat klaar is voor de komende decennia.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:03 schreef galtfactory het volgende:
Iets zegt mij dat voor het einde van dit jaar het midden-oosten zoals wij dat kennen veranderd is.
Ja de situatie is lastiger dan in Egypte. Maar ook de inwoners van Algerije verdienen vrije verkiezingen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:15 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
In Algerije is Al-Qaeda vrij prominent aanwezig, weet niet of je hier nou echt blij mee moet zijn.
ik weet niet veel van algerije ( ff indd. gaan inlezen ) maar het volk mag daar toch ook gewoon vrij zijn ?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:15 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
In Algerije is Al-Qaeda vrij prominent aanwezig, weet niet of je hier nou echt blij mee moet zijn.
Toen ze vrij verkiezingen hadden kozen ze voor een extremistische moslimpartij, vandaar de laatste burgeroorlog daar..quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:19 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
ik weet niet veel van algerije ( ff indd. gaan inlezen ) maar het volk mag daar toch ook gewoon vrij zijn ?
meteen tijdens deze "revolutie " ook Al Qaeda de kop in drukken
( was het maar zo makkelijk , .. )
Misschien dat ze dit keer nadenken voordat ze stemmenquote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:22 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Toen ze vrij verkiezingen hadden kozen ze voor een extremistische moslimpartij, vandaar de laatste burgeroorlog daar..
Hoe zijn de verkiezingen daar? Bouteflika is al twee keer herkozen nu. Laatste keer in 2009. Zelfde verhaal als in Egypte of vrijer daar?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:22 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Toen ze vrij verkiezingen hadden kozen ze voor een extremistische moslimpartij, vandaar de laatste burgeroorlog daar..
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:22 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Zo'n beetje als Egypte. Er zijn wel verkiezingen maar iedereen weet wat de uitkomst is.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:23 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Hoe zijn de verkiezingen daar? Bouteflika is al twee keer herkozen nu. Laatste keer in 2009. Zelfde verhaal als in Egypte of vrijer daar?
okej , maar 1990 is alweer ff geleden , miss. dat ze nu onderhand toch wel anders zouden stemmen ..quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:26 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Zo'n beetje als Egypte. Er zijn wel verkiezingen maar iedereen weet wat de uitkomst is.
In 1990 probeerden ze serieuze verkiezingen. Peilingen gaven aan dat de extremistische moslimpartij zou winnen dus de overheid blokkeerde de partij, resultaat: jarenlange burgeroorlog.
Vraagje, Arabische wereld rijp voor revolutiesquote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:26 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Zo'n beetje als Egypte. Er zijn wel verkiezingen maar iedereen weet wat de uitkomst is.
In 1990 probeerden ze serieuze verkiezingen. Peilingen gaven aan dat de extremistische moslimpartij zou winnen dus de overheid blokkeerde de partij, resultaat: jarenlange burgeroorlog.
Op AJE heb ik ze nog nooit horen spreken over 'Islamic world', enkel 'Arab world'. Ik denk dat je met Islamitisch de nadruk teveel op de religie legt, en het is veel meer dan religie...quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:30 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Vraagje, Arabische wereld rijp voor revoluties
Klopt Islamitische wereld hier beter dan Arabische wereld?
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://occupiedpalestine.wordpress.com/2011/01/28/how-to-make-a-tear-gas-mask-howto-protection-at-protest/
[ afbeelding ]
Islamitische wereld sluit andere gelovigen( of niet-gelovigen) uit, Arabisch wereld past er naar mijn mening meer bij.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:30 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Vraagje, Arabische wereld rijp voor revoluties
Klopt Islamitische wereld hier beter dan Arabische wereld?
Helemaal mee eens, maar Iran valt bijv. weer niet onder de Arabische wereldquote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:32 schreef alors het volgende:
[..]
Op AJE heb ik ze nog nooit horen spreken over 'Islamic world', enkel 'Arab world'. Ik denk dat je met Islamitisch de nadruk teveel op de religie legt, en het is veel meer dan religie...
link ff tweetuh naar algerijequote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://occupiedpalestine.wordpress.com/2011/01/28/how-to-make-a-tear-gas-mask-howto-protection-at-protest/
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |