We zullen het zien, ik denk dat het niet veel slechter zal worden.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 23:56 schreef Tem het volgende:
Ik ben ook wel cynisch over Egypte. Ik geloof niet dat daar ooit een democratie komt.
Zolang er een Suez kanaal ligt gaan internationale belangen voor democratie en met 8% van de wereldhandel zijn die internationale belangen te groot om het volk 'echt' te laten beslissen welke kant ze op willen gaan.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 23:56 schreef Tem het volgende:
Ik ben ook wel cynisch over Egypte. Ik geloof niet dat daar ooit een democratie komt.
Hoe slecht was het er dan volgens jou?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 23:58 schreef Zeeland het volgende:
[..]
We zullen het zien, ik denk dat het niet veel slechter zal worden.
Leuk ja. De enige enigzins westers gezinde staat als strohalm van een zooitje radicalen.quote:
Mubarak was vrij seculier, het gaat dus in ieder geval theocratischer worden. De praktijk leert dat Islamitische theocratieën het economisch slechter doen dan seculiere staten, tenzij er veel olie zit.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 23:58 schreef Zeeland het volgende:
[..]
We zullen het zien, ik denk dat het niet veel slechter zal worden.
Aan de boosheid van de bevolking zie je natuurlijk al hoe diep het zit. Mubarak heeft 70 mld in zijn zak gestopt of de zakken van vrienden. We kunnen het niet maken zo iemand te laten zitten.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 00:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoe slecht was het er dan volgens jou?
Nauwelijks.quote:
In Panama gaat het anders prima met de democratie.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 00:00 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Zolang er een Suez kanaal ligt gaan internationale belangen voor democratie en met 8% van de wereldhandel zijn die internationale belangen te groot om het volk 'echt' te laten beslissen welke kant ze op willen gaan.
Libië is één van de volgende. We zullen zien hoe het daar gaat.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 00:03 schreef eriksd het volgende:
Ook met olie hoor. Er is enorme armoede in de olierijke staten.
Ze zullen er een militaire junta danwel een andere marionet voor terugkrijgen die net zoveel geld in eigen zak wilt stoppen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 00:03 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Aan de boosheid van de bevolking zie je natuurlijk al hoe diep het zit. Mubarak heeft 70 mld in zijn zak gestopt of de zakken van vrienden. We kunnen het niet maken zo iemand te laten zitten.
We zullen zien of het een theocratie wordt. Ik denk het niet, maar geef gelijk toe dat ik geen expert ben.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 00:02 schreef Holograph het volgende:
[..]
Mubarak was vrij seculier, het gaat dus in ieder geval theocratischer worden. De praktijk leert dat Islamitische theocratieën het economisch slechter doen dan seculiere staten, tenzij er veel olie zit.
Op jouw leeftijd zat ik 3x in de week in de kroeg met vrienden. Heb je er geen zin in?quote:
In die landen met veel olie is de verdeling van het BBP over de bevolking natuurlijk meestal wel belabberd.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 00:02 schreef Holograph het volgende:
De praktijk leert dat Islamitische theocratieën het economisch slechter doen dan seculiere staten, tenzij er veel olie zit.
Afgezien dat deze democratie is afgedwongen door een Amerikaanse invasie, valt panama niet te vergelijken met Egypte, al is het alleen maar omdat Israel behoorlijk van het Suez kanaal afhankelijk is.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 00:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
In Panama gaat het anders prima met de democratie.
Oost-Europa ook niet van 1940 tot 1990quote:Op zaterdag 12 februari 2011 00:18 schreef Tem het volgende:
Daarnaast staat het midden-oosten niet bekend om hun florerende democratiën.
Vind ik niet echt te vergelijken.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 00:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Oost-Europa ook niet van 1940 tot 1990
Ik betwijfel dat, als Egypte echt democratisch geregeerd zal worden en een moslim broederschap bijvoorbeeld de grootste partij word is de kans groot dat Israel geisoleerd word bij de eerste de beste hersenscheet die een havik laat(aangezien het in Turkije ookal niet zo lekker gaat), en daarvoor zijn zowel olie als handelsbelangen te groot.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 01:21 schreef Picchia het volgende:
Eigenlijk is het wel ironisch dat mensen vrezen dat Egypte in een autoritair regime veranderd, want die richting leken ze juist op te gaan.
Op papier was Egypte al een democratie. Eigenlijk wordt hun democratie nu dus hersteld. Enkele hobbels worden gladgestreken. Dat moet prima kunnen. De Nederlandse democratie had ook niet in één keer de juiste vorm. Verre van dat.
Bij het kiezen van het Egyptische regime maak ik mij meer druk om Egypte dan om Israel. Overigens lijkt het mij sterk dat onze handelsbelangen in gevaar komen aangezien dat Egypte evenzeer zou schaden. Juist als die belangen aanzienlijk zijn.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 01:39 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat, als Egypte echt democratisch geregeerd zal worden en een moslim broederschap bijvoorbeeld de grootste partij word is de kans groot dat Israel geisoleerd word bij de eerste de beste hersenscheet die een havik laat(aangezien het in Turkije ookal niet zo lekker gaat), en daarvoor zijn zowel olie als handelsbelangen te groot.
Ik weet overigens ook niet wanneer een regime 'echt' democratisch is. Zijn wij echt democratisch?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 01:39 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat, als Egypte echt democratisch geregeerd zal worden en een moslim broederschap bijvoorbeeld de grootste partij word is de kans groot dat Israel geisoleerd word bij de eerste de beste hersenscheet die een havik laat(aangezien het in Turkije ookal niet zo lekker gaat), en daarvoor zijn zowel olie als handelsbelangen te groot.
Het leger gaat de boel nu proberen te sussen en over een half jaartje zit er een andere marionet als president.
Jaquote:Op zaterdag 12 februari 2011 01:56 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik weet overigens ook niet wanneer een regime 'echt' democratisch is. Zijn wij echt democratisch?
Onze regering laat ook behoorlijk met zich sollen door de Amerikanen. Egyptische toestanden zijn het.quote:
Dat was je vraag nietquote:Op zaterdag 12 februari 2011 02:41 schreef Picchia het volgende:
[..]
Onze regering laat ook behoorlijk met zich sollen door de Amerikanen.
In de context van de opmerking van PaRoDiUzZ. Hij ziet een Amerikaanse marionettenregering als ondemocratisch. Of zo las ik het tenminste.quote:
Dat zie ik idd als ondemocratisch met het verschil dat je in nederland wel de keuze hebt om op een partij te stemmen die in zekere zin niks van amerika moet hebben, terwijl dat in Egypte afgezien van een evt eerste stemronde niet het geval zal zijn.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 02:48 schreef Picchia het volgende:
[..]
In de context van de opmerking van PaRoDiUzZ. Hij ziet een Amerikaanse marionettenregering als ondemocratisch. Of zo las ik het tenminste.
Mwah, kijk eens naar Italië, de PCI (communistische partij) is daar jarenlang de grootste geweest maar heeft nooit in de regering gezeten, dankzij de Amerikanen. En toch beschouwden we Italië als democratisch.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 02:56 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat zie ik idd als ondemocratisch met het verschil dat je in nederland wel de keuze hebt om op een partij te stemmen die in zekere zin niks van amerika moet hebben, terwijl dat in Egypte afgezien van een evt eerste stemronde niet het geval zal zijn.
Hoeveel kabinetten hebben in Italie de regeringstermijn uitgezeten of zijn uberhaupt stabiel geweest in de tijden dat de communisten de grootste waren? Daarbij heeft Italie itt Egypte zich sinds ze zich bij de EU aangesloten hebben iig een structuur waarbij het onmogelijk is om een situatie als in Egypte te creeeren, omdat ze zonder de EU geen kant op kunnen, waar je in het geval van Egypte wel de keuze hebt om de kant te kiezen van Arabische en/of Islamitische staten die het niet zo op het westen hebben.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 03:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Mwah, kijk eens naar Italië, de PCI (communistische partij) is daar jarenlang de grootste geweest maar heeft nooit in de regering gezeten, dankzij de Amerikanen. En toch beschouwden we Italië als democratisch.
Zucht, wat een tijdenquote:Op zaterdag 12 februari 2011 00:09 schreef Tem het volgende:
[..]
Op jouw leeftijd zat ik 3x in de week in de kroeg met vrienden. Heb je er geen zin in?
Als je geen antwoord erop wil geven is het ook prima, kan zijn dat het te persoonlijk is.
Dus als je voor meer vrijheid van meningsuiting staat, mag je dingen niet walgelijk vinden?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:04 schreef betyar het volgende:
En de GBL spreekt nu van schande? Wat mankeert die man? Zolang het in zijn straatje past mag het.
Perzië (tegenwoordig bekent onder de naam 'Islamitische Republiek Iran') kent ook een rijke traditie qua cultuur en historie. Toch zijn zij een theocratie geworden.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:09 schreef Montov het volgende:
Egypte heeft een lange rijke traditie qua cultuur en historie, net als Japan, dus ik ben optimistisch over de toekomst van Egypte.
Dat past prima in de huidige politieke mindset. Regels voor anderen, vrijheid voor jezelf.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 09:42 schreef Zolcon het volgende:
Haha, de reactie van Wilders op de cartoon die op Joop.nl staat.
En dan heb ik het niet over de cartoon zelf, weet nog niet helemaal wat ik van zo een simpele godwin vind, maar over zijn reactie.
Vrijheid van meningsuiting of vrijheid van meningsuiting maar dan alleen wanneer het uitkomt.
Ben je ooit wel eens in Egypte geweest? Heb jij je verdiept in de geschiedenis van het land? Ken je de politieke situatie? Heb je ooit een Egyptenaar gesproken?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:12 schreef Holograph het volgende:
[..]
Perzië (tegenwoordig bekent onder de naam 'Islamitische Republiek Iran') kent ook een rijke traditie qua cultuur en historie. Toch zijn zij een theocratie geworden.
Het enige wat ik jou kan vertellen is dat de mensen die protesteerde geen afspiegeling zijn van de bevolking. Daarnaast is het Moslimbroederschap de grootste oppositiepartij (aldus de NOS), dus het is niet raar als er een theocratie komt.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben je ooit wel eens in Egypte geweest? Heb jij je verdiept in de geschiedenis van het land? Ken je de politieke situatie? Heb je ooit een Egyptenaar gesproken?
Nee, natuurlijk. Het is nooit een afspiegeling van de bevolking in de ogen van dom-rechts. Volgens mij wil jij gewoon dat de Moslimbroederschap de macht grijpt. Je bent waarschijnlijk nog nooit van je leven in het M-O geweest, maar je hebt de afgelopen jaren een aantal Amerikaanse vlaggen zien sneuvelen, en denkt vervolgens: ooi, fundi's!quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:54 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het enige wat ik jou kan vertellen is dat de mensen die protesteerde geen afspiegeling zijn van de bevolking. Daarnaast is het Moslimbroederschap de grootste oppositiepartij (aldus de NOS), dus het is niet raar als er een theocratie komt.
Wilders moeten gewoon zn bek houden. Hij mag moslims wel fascisten noemen, maar wanneer de bal wordt teruggekaatst, dan is het huilen geblazen. Wees een vent en negeer het.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:57 schreef Cerbie het volgende:
Wat een smakeloze cartoon over Wilders, maar van een site als joop.nl had ik ook niet veel beters verwacht.
Op alle mogelijke manieren waarop je een satire over zijn proefballonetje kan maken moet het weer op WO2-manier. En voor zolcon, dat hij zegt voor vrijheid van meningsuiting te zijn betekent natuurlijk niet dat hij niet boos mag zijn om zo'n smakeloze vergelijking met de gaskamers.
Die linksgedraaide grijze massa van jou weet ook wel dat dit smakeloos en over het randje is.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wilders moeten gewoon zn bek houden. Hij mag moslims wel fascisten noemen, maar wanneer de bal wordt teruggekaatst, dan is het huilen geblazen. Wees een vent en negeer het.
Jawel hoor. Maar meet niet met twee maten.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:08 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dus als je voor meer vrijheid van meningsuiting staat, mag je dingen niet walgelijk vinden?
Nee, waarom? Als Mohammed met een Hitler-snorretje wordt getekend, dan vragen wij ons allemaal af waar die moslims zich druk om maken. Dat heb ik ook hiermee. Idiote voorstellen vragen om overdreven vergelijkingen. Daarom heet het ook een spotprent.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:01 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Die linksgedraaide grijze massa van jou weet ook wel dat dit smakeloos en over het randje is.
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:02 schreef Cerbie het volgende:
We weten allemaal van welke kant de kogel kwam na bergen van dit soort uitlatingen over Fortuyn.
Over meten met twee maten gesproken.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:02 schreef Cerbie het volgende:
We weten allemaal van welke kant de kogel kwam na bergen van dit soort uitlatingen over Fortuyn.
Mohammed is een fictief figuur van 2000+ jaar geleden. Wilders is een levend persoon.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, waarom? Als Mohammed met een Hitler-snorretje wordt getekend, dan vragen wij ons allemaal af waar die moslims zich druk om maken. Dat heb ik ook hiermee. Idiote voorstellen vragen om overdreven vergelijkingen. Daarom heet het ook een spotprent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |