A 11? Art is Mol?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:11 schreef bloempje-moi het volgende:
Mijn laatste post:
[ afbeelding ]
Dit viel mij op gisteravond. Pepijn is helemaal into vreemde handgebaren.
Die is goed! Maar waarom zou Pepijn dat doen?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
A 11? Art is Mol?
Hij loopt continue de aandacht naar Art te helpen.
Dit lijkt toch niet op Pepijn te wijzenquote:Nou is er alwéér niemand naar huisgegaan! Ik wist dat het kon gebeuren, maar het is toch altijd wel een beetje een domper. Een overwinning was het verliezen van het woordspoor. Het was kantje boord, maar het is gelukt! Hóe is me een raadsel, ja zelfs voor mij! Kijk maar, er waren drie mensen die het antwoord moesten geven en hoe je het ook wendt of keert, daar zitten altijd twee bij die níet de Mol zijn. Toch? Maar ik voel me prima hoor... tussen alle Mollen.
Groet van de échte Mol...
Was het Art niet die tijdens die opdracht heel hard 'Mol' riep toen Soundos het juiste woord noemade? De mol weet dat 'Executie' een mogelijkheid is, dus zal dan snel proberen een ander woord te noemen, waar Pepijn in dit geval in meeging.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:15 schreef bloempje-moi het volgende:
Is trouwens het dagboek van de mol al gepost?
[..]
Dit lijkt toch niet op Pepijn te wijzen
Ja, maar Pepijn zit nog niet helemaal in mijn tunnelquote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:19 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat kan ook van Pepijn worden gezegd.
Nouja misschien tijd voor een tweebaans wegquote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:20 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja, maar Pepijn zit nog niet helemaal in mijn tunnel.
Ik geloof nooit zo in dat soort details. Ik weet niet in welk spel hij dit deed en om welke reden. Het kan betekenen: "I am" (Wijsvinger=I wijsvinger + die twee vingers=A en die andere 3 vinger = M). Pepijn is wel mijn mol, maar niet om deze reden. Ik vind alleen zijn versprekingen wel weer iets wat een soort van hint kan zijn, maar hij is vooral zo typisch mols aan het mollen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:11 schreef bloempje-moi het volgende:
Mijn laatste post:
[ afbeelding ]
Eerlijk gezegd heb ik nog uit de inhoud van zo'n moldagboek kunnen opmaken wie het is. Het zegt niet heel veel...quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:15 schreef bloempje-moi het volgende:
Is trouwens het dagboek van de mol al gepost?
[..]
Dit lijkt toch niet op Pepijn te wijzen
"Lot in eigen handen"quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat was de titel eigenlijk van deze aflevering?
Klopt. Ik verdenk Pepijn ook om al die versprekingen. Ik heb er nu al 3 of 4 die hem heel verdacht maken.. Maarja, het is niet de eerste keer dat deelnemers zich expres verdacht maken in dagboekfragmenten.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:34 schreef Lunace het volgende:
Toch maar nog een keertje:
Even snel tussendoor iets wat me opviel deze aflevering en ik nog niet voorbij heb zien komen; Pepijn heeft het op een gegeven moment in een dagboekfragment over dat Patrick hem verdacht vond in een bepaalde opdracht. Pepijn begint vervolgens; "En ik laat hem maar in die...." Maar in plaats van te zeggen "in die waan" maakt hij er "in het midden" van.
Alsof er dus van waan geen sprake kon zijn
Hij deed dit tijdens de uitleg van de plankjes-opdracht.quote:Ik geloof nooit zo in dat soort details. Ik weet niet in welk spel hij dit deed en om welke reden. Het kan betekenen: "I am" (Wijsvinger=I wijsvinger + die twee vingers=A en die andere 3 vinger = M). Pepijn is wel mijn mol, maar niet om deze reden. Ik vind alleen zijn versprekingen wel weer iets wat een soort van hint kan zijn, maar hij is vooral zo typisch mols aan het mollen.
Zou kunnen duiden op individuele/zelfstandige acties/opdrachten, danwel de executie (lot in eigen handen, zelf beslissen of je je scherm ziet).quote:
De laatste opdracht past er wel het beste bij, natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:38 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Zou kunnen duiden op individuele/zelfstandige acties/opdrachten, danwel de executie (lot in eigen handen, zelf beslissen of je je scherm ziet).
Klopt, al was het best een groepsopdracht (lot in eigen handen).quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:42 schreef DaMart het volgende:
[..]
De laatste opdracht past er wel het beste bij, natuurlijk.
"Ex", de letters van de schrijfopdracht. Antwoord dat gegeven werd: Mol.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:11 schreef bloempje-moi het volgende:
Mijn laatste post:
[ afbeelding ]
De groep had ook het eigen lot in handen: zou de groep blijven zoals die is of niet?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Klopt, al was het best een groepsopdracht (lot in eigen handen).
Dat is ook waar.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:53 schreef DaMart het volgende:
[..]
De groep had ook het eigen lot in handen: zou de groep blijven zoals die is of niet?
Ja, je had het in het vorige topic ook al over de "verspreking" '5 concurrenten.... 4 concurrenten en 1 mol'. Hoe dat in godsnaam een aanwijzing moet zijn naar de mol is me een raadsel.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:37 schreef kletspastoor het volgende:
[..]
Klopt. Ik verdenk Pepijn ook om al die versprekingen. Ik heb er nu al 3 of 4 die hem heel verdacht maken.. Maarja, het is niet de eerste keer dat deelnemers zich expres verdacht maken in dagboekfragmenten.
Als je bedoelt dat ze met deze groep de finale in gaan moet ik je teleurstellen. Dat gaat zeker niet gebeuren.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:53 schreef DaMart het volgende:
[..]
De groep had ook het eigen lot in handen: zou de groep blijven zoals die is of niet?
Hij bedoelde natuurlijk naar de volgende aflevering.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:06 schreef kletspastoor het volgende:
[..]
Als je bedoelt dat ze met deze groep de finale in gaan moet ik je teleurstellen. Dat gaat zeker niet gebeuren.
Dat bedoelde ik dan ook nietquote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:06 schreef kletspastoor het volgende:
[..]
Als je bedoelt dat ze met deze groep de finale in gaan moet ik je teleurstellen. Dat gaat zeker niet gebeuren.
Alleen de mol heeft 5 concurrenten (namelijk iedereen die hem kan ontmaskeren. De rest heeft 4 concurrenten voor de winst van het programma en met wie zij strijden om er uit te gaan.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:06 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Ja, je had het in het vorige topic ook al over de "verspreking" '5 concurrenten.... 4 concurrenten en 1 mol'. Hoe dat in godsnaam een aanwijzing moet zijn naar de mol is me een raadsel.
Ik vind de drie heren nog steeds het verdachtst, maar Art zou echt zo kut zijn. Ik blijf nog maar op Patrick maar Pepijn geloof ik verder ook wel. Alleen niet om bovenstaande verspreking, want dat is geen verspreking.
Ja, ik heb de meest gekke theorieën voorbij zien komen, dus ik kijk nergens meer van opquote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:07 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik dan ook niet.
Ik bedoelde of de groep compleet naar de volgende aflevering zou gaan of niet. Daarna gaan er gewoon weer mensen afvallen.
Van Pepijn is het volgens mij ook niet bekend op wie hij steeds stemt. En hij zegt al twee afleveringen dat hij vol op 1 persoon gaat, omdat hij het zo zeker weet.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:08 schreef kletspastoor het volgende:
[..]
Alleen de mol heeft 5 concurrenten (namelijk iedereen die hem kan ontmaskeren. De rest heeft 4 concurrenten voor de winst van het programma en met wie zij strijden om er uit te gaan.
Eerder kwam ik aanzetten met dat "Horace is niet de mol. Absoluut niet" of iets in die trant.
Die laatste uitspraak, Art deed dezelfde over Patrick. Is dat ook een verspreking van de mol?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:08 schreef kletspastoor het volgende:
[..]
Alleen de mol heeft 5 concurrenten (namelijk iedereen die hem kan ontmaskeren. De rest heeft 4 concurrenten voor de winst van het programma en met wie zij strijden om er uit te gaan.
Eerder kwam ik aanzetten met dat "Horace is niet de mol. Absoluut niet" of iets in die trant.
Dan is de kans kleiner dat er iemand uitgaat en dat is toch alleen maar gunstig voor de Mol. Die heeft er geen baat bij dat er mensen uit gaan. Dat een kandidaat zich vrijwillig aanmeldt zou ik vreemder vinden, die heeft meer te verliezen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:11 schreef jpjedi het volgende:
Waarom zou de Mol zich vrijwillig aanmelden om als eerste een scherm te krijgen? Dat is echt een no go voor mij.
Ik blijf op Patrick maar Karin is nu mijn rising star. Pepijn houd ik nog in de gaten maar die actie met de schermen is voor mij een streep door de rekening.
Waarom niet? Het verwart wel de deelnemers zonder geld in de pot te brengen. En het enige dat de mol moet doen is zo weinig mogelijk geld in de pot brengen. Om die reden is Karin degene die ik voor nog geen 0.0001% verdenk.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:11 schreef jpjedi het volgende:
Waarom zou de Mol zich vrijwillig aanmelden om als eerste een scherm te krijgen? Dat is echt een no go voor mij.
Ik blijf op Patrick maar Karin is nu mijn rising star. Pepijn houd ik nog in de gaten maar die actie met de schermen is voor mij een streep door de rekening.
Heeft er geen baat bij, maar echt gunstig dat er niemand afvalt is het ook niet. Volgens mij maakt het weinig uit. Volgens het dagboek wel, maar of je daar nu waarde aan moet hechten...quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:14 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Dan is de kans kleiner dat er iemand uitgaat en dat is toch alleen maar gunstig voor de Mol. Die heeft er geen baat bij dat er mensen uit gaan. Dat een kandidaat zich vrijwillig aanmeldt zou ik vreemder vinden, die heeft meer te verliezen.
Omdat hij zo gaat mollen als mol en stemmen gaat krijgen terwijl er geen reden is om zo exposed te gaan.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:14 schreef kletspastoor het volgende:
[..]
Waarom niet? Het verwart wel de deelnemers zonder geld in de pot te brengen. En het enige dat de mol moet doen is zo weinig mogelijk geld in de pot brengen. Om die reden is Karin degene die ik voor nog geen 0.0001% verdenk.
Zoals ik al vlak daarna zeg (in mijn edit) noem ik dat alleen maar hints omdat ik toch al op Pepijn zit. Het is heel dom als je alleen om hints iemand als mol kiest. Maar hij heeft ook heel veel geld uit de pot weten te halen met allerlei verkeerde voorstellen of acties. Dan ben je een mol voor mij.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:12 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Die laatste uitspraak, Art deed dezelfde over Patrick. Is dat ook een verspreking van de mol?![]()
De mol heeft niet zozeer concurrenten, want de kandidaten willen niet hetzelfde bereiken. De mol heeft eerder gevaarlijke kandidaten ofzo. Concurrenten zijn andere kandidaten die net als jij willen winnen, daar heeft de mol geen last van. Pepijn verdenken is te begrijpen hoor, maar het is ook niet zo dat er achter iedere zin een dubbele betekenis zit.
quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:15 schreef jpjedi het volgende:
Dat handdoeken spel geloof ik geen zak van. Ze gokken 2 keer finaal goed zonder systeem. Ineens van 2 naar 4 kleuren goed, dan van 1 naar alle 4 op e juiste plaats. Op basis van kansberekening zowat onmogelijk.
Deze was me nog niet opgevallen!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:11 schreef bloempje-moi het volgende:
Mijn laatste post:
[ afbeelding ]
Dat zou een M kunnen zijnquote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:43 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
[..]
Deze was me nog niet opgevallen!
Wel deze, aan het begin van de aflevering (excuus als het al eerder gepost is, maar ik heb niet alles gelezen):
[ afbeelding ]
Hij heeft op vrijwel iedere groepsfoto iets vreemds met zijn handen. Heel consequent dus niet toevallig. Maar zal het productieteam echt twee keer voor kiezen om hints te geven op deze manier? Lijkt mij toch sterk. Het is ook niet echt gebarentaal oid, hij wijst meer steeds een kant op. Soms lijken zijn handen een M te vormen, maar vaak kan ik er ook niets uit halen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:43 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
[..]
Wel deze, aan het begin van de aflevering (excuus als het al eerder gepost is, maar ik heb niet alles gelezen):
[ afbeelding ]
Ooit Mastermind gespeeld?quote:
Ja die was mij ook opgevallen. Het zou de hoofdletter M kunnen voorstellenquote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:43 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat een onzin. Voor zover ik kan zien waren hun eerste 3 zetten een waterdicht systeem om erachter te komen welke 4 kleuren er in de oplossing zitten. Met die 4 kleuren zijn er 4*3*2*1=24 oplossingen mogelijk.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:15 schreef jpjedi het volgende:
Dat handdoeken spel geloof ik geen zak van. Ze gokken 2 keer finaal goed zonder systeem. Ineens van 2 naar 4 kleuren goed, dan van 1 naar alle 4 op e juiste plaats. Op basis van kansberekening zowat onmogelijk.
Geen idee in welk universum jij woont, maar hierzo bestaat er ook toeval. Ze hadden het zelfs in één keer goed kunnen raden. Kleine kansen zijn ook kansen, en als je wat beter oplet bij statistiek had je geweten dat de kans redelijk groot was om 'm goed te raden als je weet dat alle kleuren goed zijn, en één positie ookal. En geloof me: de regie gaat echt niet bij zo'n handdoekending ingrijpen om het een keer goed te laten gaan. Die reactie sloeg dus echt nergens op. Daarom dus de:quote:
Gewoon een simpel spelletje mastermind toch?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:15 schreef jpjedi het volgende:
Dan had je kunnen weten dat het echt niet zo onmogelijk is. Zie ook de posts boven deze.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:57 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Jazeker, leuk spel
Maar je argument ontgaat me even
Wanneer was dit?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:11 schreef bloempje-moi het volgende:
Mijn laatste post:
[ afbeelding ]
Volgend jaar een FOK! editie?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:22 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik zag net dat seizoen 12 alweer is bevestigd trouwens.
Ja daar stond ik ook van te kijken, ik ging er naïef vanuit dat het hun eigen geld was.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:33 schreef bloempje-moi het volgende:
Trouwens, een heel subtiele mol-actie van Pepijn om geld uit de pot te halen: hij kwam op het idee om de laarzen te kopen (zie extra materiaal op WIDM.nl). Het is maar 100 euro maar toch, het geld is uit de pot.
onbekende nederlanders aub... dan geef ik me ook opquote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:22 schreef Jabberwocky het volgende:
Toch denk ik dat hij op zijn slippers beter af was. Zeker als je dat extra beeldmateriaal ziet, waarbij Art het water uit zijn laars moet gietenquote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:39 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Ja daar stond ik ook van te kijken, ik ging er naïef vanuit dat het hun eigen geld was.![]()
Hoewel je het hem niet kwalijk kunt nemen als je kijkt naar het weer daar.
quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:40 schreef MrManiak het volgende:
Bloempje, mooie hints hoor! Staan beiden in de special
Iemand anders nog opvallende zaken? Gebaren, tekens, theorieën?
Haha, zekerquote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:43 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]Levert mijn Pepijn-obsessie nog wat op ook
Nee, geen link met Pepijn te bedenkenquote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:51 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Haha, zeker.
Heb ik er eentje voor jullie. Als voorproefje van de special die om 20:30 online komt.
Opdracht 3: Executie zelf bepalen
Hier komt het op aan. Het lot in eigen handen hebben, des te meer pogingen met handdoekMastermind, des te meer schermen er geopend moeten worden. Valt er te Mollen?
* Niet zozeer tijdens de opdracht, maar wel ervoor en erna. Karin gaat als eerste de test maken. Natuurlijk is het al verdacht als je je zomaar opoffert om een onverwachte test te doen, maar dat terzijde. Het viel mij op dat toen Karin over het strand liep, je de volgende tekst zag:
[ afbeelding ]
Coen loves coconuts? Wie kan me helpen om dit raadsel op te lossen?
Ik zat nog even te denken: Coen Swijnenberg misschien, een kandidaat uit seizoen 8? Maar wat zou hij daar doenquote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:54 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Nee, geen link met Pepijn te bedenken
Zal het niet iemand van het productieteam zijn die liep te kloten?
Ik zit vanaf het begin op pepijn.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:59 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
De mol zou hulp nodig hebben van iemand? Zou het niet een geheime opdracht voor Art zijn om dit hulpje van de mol te spelen? Lekker zieken en zich verdacht maken zodat de echte mol op de achtergrond blijft? Dat zou voor mij eigenlijk de enige optie zijn om zijn gedrag goed te praten
Nu ga je wel te ver denkenquote:Op vrijdag 11 februari 2011 16:02 schreef bloempje-moi het volgende:
Waarom zou Pepijn allemaal aanwijzingen aan de kijker geven die naar Art wijst? Dan zou hij inderdaad op de hoogte zijn dat hij de Mol is (als Art het is). Dat zou misschien de opmerking van PJ verklaren: De mol zoekt hulp (oid).
Opvallend vond ik gisteren ook dat Pepijn steeds zijn witte handdoek als witte vlag gebruikte. Niet een keer, maar iedere keer. Op het forum van WIDM.nl is dat mensen ook opgevallen en staat de volgende theorie:
+ de witte handdoek = de witte vlag = ik geef me over = doe je gun weg = pepijn gunneweg
Wel wat ver gezocht, maar je zit met een Pepijn-obsessie of niet
Gun weg -> Gunneweg. Een bekende hint idd.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 17:06 schreef liveevil het volgende:
In deze intro zie je een raar verkeers?bord op de achtergrond, de rode lijn loopt niet door waardoor het net een pijl is die naar Pepijn wijst.
Volgens mij een duidelijke hint..
Waar zie jij dat staan?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:22 schreef Jabberwocky het volgende:
Dat bord schijnt een photoshop te zijn.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 17:08 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Gun weg -> Gunneweg. Een bekende hint idd.
Bedoel je de streep erdoorheen of het hele bord. Ik heb ergens gelezen dat het bord via Google earth oid er echt staat.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 17:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat bord schijnt een photoshop te zijn.
Ik zie dat toch anders, bijvoorbeeld de eerste ronde:quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Wat een onzin. Voor zover ik kan zien waren hun eerste 3 zetten een waterdicht systeem om erachter te komen welke 4 kleuren er in de oplossing zitten. Met die 4 kleuren zijn er 4*3*2*1=24 oplossingen mogelijk.
Met de 4 kleuren hebben ze in totaal 3 pogingen gedaan. Zelfs als ze geen enkele informatie kregen over hoeveel er op de goede plek liggen, is de kans dat ze in 3 pogingen of minder het juiste antwoord raden:
1/24 + (23/24 * 1/23) + (23/24 * 22/23 * 1/22) = 1/8 = 12,5%.
Dat is niet "op basis van kansberekening zowat onmogelijk". En met de informatie die ze krijgen gaat de kans nog eens fors omhoog.
WIDMgame Twitter.quote:
Ik ga niks berekenen oid, maar nogmaals, hoe klein de kans ook is, de kans is er welquote:Op vrijdag 11 februari 2011 17:28 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik zie dat toch anders, bijvoorbeeld de eerste ronde:
2 goede kleuren op verkeerde plek, 2 foute kleuren=
STAP 1:
Je moet allereerst goed raden welke 2 van de 4 kleuren goed waren. De kans dat je dit juist doet is 1/2*1/3=1/6.
STAP 2:
Nu moet je uit de resterende vier kleuren de twee goede kleuren kiezen. De kans dat je dit juist doet is 1/2*1/3=1/6. Echter hier met men 2 kleuren handdoeken over dus is de kans dat je hier de goede pakt mooi: 2 uit 2 is 100
STAP 3:
Je hebt nu de juiste kleuren. Nu nog op de goede plek. Er zijn 24 (=4!) manieren om vier handdoeken te ordenen. Een daarvan is gelijk aan de oplossing. Antwoord is dus 1/24
De totale kans is nu 1/6*1/1*1/24=1/144
De kans dat je het niet goed hebt is dan gelijk aan 1-1/144=143/144
Of ga ik ergens de mist in?
Dat vond ik ook raar. Wel is het zo dat ze later dat kaartje te zien kregen, dus ze waren er toch wel achter gekomen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:15 schreef Remzz het volgende:
Pepijn kwam er toch achter dat ze letters aan het lopen waren tijdens de eerste opdracht? Lijkt mij een van de duidelijkste redenen waarom je niet de mol bent.
Waarom heeft de andere groep het overigens niet meteen gezegd? Je hoort later Karin opeens zeggen: 'Mooi, ze hebben door dat ze letters lopen.'quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:17 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Dat vond ik ook raar. Wel is het zo dat ze later dat kaartje te zien kregen, dus ze waren er toch wel achter gekomen.
Ik vond het wel slim. Na die opmerking kon hij iedereen van alles wijsmaken over kantlijnen en "M"-en.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:15 schreef Remzz het volgende:
Pepijn kwam er toch achter dat ze letters aan het lopen waren tijdens de eerste opdracht? Lijkt mij een van de duidelijkste redenen waarom je niet de mol bent.
Dit dus,quote:Op vrijdag 11 februari 2011 21:16 schreef gohan16 het volgende:
Er is ook gezegd dat ze een uur hadden.
Art moet echt opzouten, hij verpest mijn kijkplezier met zn molActies.
Omdat je op die manier laat zien dat je zogenaamd je best doet voor de opdracht, terwijl je weet dat de kans erg groot is dat je deze ongemerkt kunt verziekenquote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:15 schreef Remzz het volgende:
Ik dacht dus ook dat Pepijn als mol contact heeft opgenomen met Art en hem laat mollen. Maar dat wil niet zeggen dat Art weet dat Pepijn de mol is, want hij kan dit natuurlijk ook anoniem hebben gedaan. Als het zo is, lijkt dit me weer zo'n actie die we pas aan het einde terug zien.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 16:25 schreef KrentebolHooft het volgende:
Net even in aflevering 1 terug gekeken.
PJ: Onder jullie bevindt zich zoals jullie weten, de mol. De mol heeft de hulp nodig van één van jullie. Doe niets, de mol neemt zelf wel contact op met je als het zo ver is.
Pepijn nam contact op met Art en laat hem mollen?
Aan de andere kant zagen we ook de pact tussen Art en Patrick dat ze Patrick verdacht gingen laten lijken. Dit komt wel goed uit met PJ's statement, Art heeft hulp nodig en doet dat dmv patrick. Maar dan zou patrick waarschijnlijk weten dat Art de mol is
Hij weet dit jaar wel wie de mol isquote:Op zaterdag 12 februari 2011 01:00 schreef jpjedi het volgende:
Agelopen edities wist PJ niet wie de mol was. Is dat dit jaar ook weer?
Dat hoop ik wel(dat ie t niet weet), anders kan hij een bekeerde indruk maken.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 01:00 schreef jpjedi het volgende:
Agelopen edities wist PJ niet wie de mol was. Is dat dit jaar ook weer?
Hoe weet je dat?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 01:18 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Hij weet dit jaar wel wie de mol is
Uit het filmpje met extra beeldmateriaal. Tijdens de opdracht met de plankjes zegt hij tegen iemand van de crew "Dit wordt helemaal niks. XX lacht zich rot." Waarbij hij dus de naam van de mol noemde die werd gecensureerd.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 01:19 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Dat hoop ik wel(dat ie t niet weet), anders kan hij een bekeerde indruk maken.
[..]
Hoe weet je dat?
Niet gezien, maar het stond ook in het boekje dat bij de avrobode zat. Dat hij 1 van de 5 mensen is die weet wie de mol is.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 01:25 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Uit het filmpje met extra beeldmateriaal. Tijdens de opdracht met de plankjes zegt hij tegen iemand van de crew "Dit wordt helemaal niks. XX lacht zich rot." Waarbij hij dus de naam van de mol noemde die werd gecensureerd.
Daar valt over te discussiëren. Ik vind Soundos erg op de achtergrond, onzichtbaar. Dat moment van gister met dat plotselinge woord, vind ik super verdacht. Want de 'lezers' wisten niet welke woorden er konden gekozen worden. Behalve de mol dus. Zo hoe kan Soundos uit duizenden mogelijkheden en maar met E, + en een vage E opeens op het woord executie komen (alleen de mol kon dit woord in een keer raden). Art en Pepijn keken totaal verkeerd, riepen MOL, en Soundos ging er niet tegenin (vreemd, want als jij zeker bent van je zaak, waarom zet je dat dan niet door). En zag je die gezichten van Karin, Patrick en Anna, toen Soundos ineens met EXECUTIE kwam. Die blikken spraken boekdelen. Soundos had kunnen zien aan de blikken van de schrijvers, dat ZIJ goed zat. Maar ze liet het over aan Pepijn en Art. Naderhand ging men gelijk naar Soundos toe, JE HAD HET GOED. Niemand die maar enigzins een verdenking had. Soundos had dus 2 vliegen in één klap, en ze zorgde er MEDE voor dat de opdracht niet slaagde, en ze kreeg alle lof van de kandidaten (en het publiek). Wow slimme mol, die Soundos. blijf maar lekker op de achtergrond, doe maar net alsof je dom bent, maar ondertussen haalt ze maar bar weinig geld op. En oja, ik wacht nog altijd op de roof, de geld pot gaat vast nog wel een keer gerooft worden.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 02:01 schreef Jabberwocky het volgende:
Die openbaring van Soundos was niet eens de vreemdste die we in WIDM hebben gezien hoor, ze wisten dat het acht letters moesten zijn en dan wordt het al makkelijker.
Ik herinner me nog een opdracht in het jaar van Inge dat de kandidaten een zin moesten maken en ze hadden eigenlijk helemaal niks gepresteerd in die opdracht. Als een soort revelation riep Renate toen 'geef Karel de hand', en dat bleek te kloppen. Totaal bizar, dus dat Soundos dit dan verzint geloof ik dan ook wel.
executie is wel een raar woord om alleen van E + E te vormen..quote:Op zaterdag 12 februari 2011 09:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Soundos de Mol? Echt niet. Het is veel te gevaarlijk om express, als 'mol' zijnde, executie te roepen, de kans is te groot dat mensen met je meegaan, m.i. Daarnaast laat ze kansen om te saboteren liggen door bij veel opdrachten niet mee te doen.
Het is wel een woord waar ze constant mee bezig zijn in dat programma. Als je denkt aan woorden met een E en een X en je zit in WIDM, dan is 'executie' wel een top-of-mind woord. Ik vind het juist een teken dat Soundos het niet is. Dat zo maar even zeggen als mol, is een veel te groot risico om 1600 euro te winnen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:28 schreef roos85 het volgende:
[..]
executie is wel een raar woord om alleen van E + E te vormen..
toen ze hoorde dat ze het goed had, reageerde ze wel erg overdreven en nep (tenminste dat is mijn interpretatie)
GMTA!!quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:37 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Het is wel een woord waar ze constant mee bezig zijn in dat programma. Als je denkt aan woorden met een E en een X en je zit in WIDM, dan is 'executie' wel een top-of-mind woord. Ik vind het juist een teken dat Soundos het niet is. Dat zo maar even zeggen als mol, is een veel te groot risico om 1600 euro te winnen.
De mol hoefde deze aflevering helaas verder niet zijn best te doen. Mede mogelijk gemaakt door overdreven-nep-mollerige-wannebe Art. Zeer jammer dat hij bewust letterlijk élke opdracht probeert te verkloten. Als hij de mol is, moet ik huilen.
quote:
Dat was Art. Pepijn deed weinig. Heel weinig. En aan de gezichten van de schrijfgroep was overigens niets af te lezen. Die bleven heel stoiicijns.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:43 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
![]()
Wie was trouwens degene die doorhad dat het woord uit 8 letters zou kunnen bestaan? Pepijn toch? Dat, samen met de ingeving dat ze misschien wel eens letters aan het lopen waren, maakt hem voor mij ook niet verdacht (oké hij is een beetje nog mijn reservemol naast Patrick, maar dan in de verdeling 90-10%). Daarmee zou hij namelijk de kandidaten kunnen helpen. Je kunt ze als mol maar beter zo lang mogelijk in het ongewisse laten.
Soundos weet wel dat er niet zo goed naar haar geluisterd wordt, en dat (met name) Art en Pepijn de boel aardig weten te saboteren, en daardoor een ander woord zouden roepen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:37 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Het is wel een woord waar ze constant mee bezig zijn in dat programma. Als je denkt aan woorden met een E en een X en je zit in WIDM, dan is 'executie' wel een top-of-mind woord. Ik vind het juist een teken dat Soundos het niet is. Dat zo maar even zeggen als mol, is een veel te groot risico om 1600 euro te winnen.
Art vind ik ook wel irritant, met dat zogenaamde kluns gedrag van hem.quote:De mol hoefde deze aflevering helaas verder niet zijn best te doen. Mede mogelijk gemaakt door overdreven-nep-mollerige-wannebe Art. Zeer jammer dat hij bewust letterlijk élke opdracht probeert te verkloten. Als hij de mol is, moet ik huilen.
Maar hoe verklaar je dan dat ze bij de plankjesopdracht zo goed bezig was dat ze daar meer geld hebben gewonnen dan ze konden winnen met die woordopdracht? Ook met de handdoeken was ze samen met Anna goed bezig: ik heb niets gezien dat duidde op een mollenstreek.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:52 schreef roos85 het volgende:
[..]
Soundos weet wel dat er niet zo goed naar haar geluisterd wordt, en dat (met name) Art en Pepijn de boel aardig weten te saboteren, en daardoor een ander woord zouden roepen.
Het roepen van het woord kan weer een tactiek van haar zijn, om zichzelf minder verdacht te maken.
om vertrouwen te winnen? ik heb echt geen idee, maar volgens mij hebben John en Dennis (en andere mollen) ook wel eens geld in de pot gebracht.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:56 schreef mane het volgende:
[..]
Maar hoe verklaar je dan dat ze bij de plankjesopdracht zo goed bezig was dat ze daar meer geld hebben gewonnen dan ze konden winnen met die woordopdracht? Ook met de handdoeken was ze samen met Anna goed bezig: ik heb niets gezien dat duidde op een mollenstreek.
dat vind ik ook wel apart jaquote:In tegenstelling tot Art en Pepijn die hun beurt verknalde..
Begrijp overigens niet dat het niet in die andere kandidaten opkomt om wat vaker te voorkomen dat Art en Pepijn samen in een groepje zitten of samen een opdracht doen. Het is interessanter ze aan het werk te zien als ze los zijn van elkaar.
Anna is volgens mij alleen maar bezig zo geil mogelijk over te komen bij de rest en de kijkersquote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:01 schreef mane het volgende:
Anna is bijvoorbeeld zo gefixeerd op het goed doen van een opdracht (ongelooflijke streber, maar daarin ook alleen met zichzelf bezig) dat ze vergeet dat ze bezig is met een spel.
Ik had als schrijver ook geprobeerd om te signaleren op het moment dat Soundos executie voorstelde. Een keer hoesten, kuchen, zuchten, iets.. Alles voor het geld.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:44 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Dat was Art. Pepijn deed weinig. Heel weinig. En aan de gezichten van de schrijfgroep was overigens niets af te lezen. Die bleven heel stoiicijns.
Die hand viel mij ook op, ja. Maar het hoeft niets te betekenen natuurlijk. Het kan ook gewoon een beweging zijn tijdens het nadenken over een antwoord. Aan de andere kant... een C sluit weer aan bij de coconuts waar Coen van hield op het strandquote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:02 schreef Mangostine het volgende:
Iemand nog chocola kunnen maken van de handgebaren die Karin maakt tijdens de test? Een soort "C" met haar gehele hand, wordt ook op ingezoomd. (ik heb geen caps, sorry)
Dat vind ik dan weer niet. Waar haal je dat uit? Omdat ze in een korte broek loopt in een warm land? Ze is mooi, daar kan ze niet om heen en wij ook niet. Maar ik vind haar gewoon totaal geobsedeerd met 'presteren'. Ook nogal een gebrek aan humor.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:05 schreef roos85 het volgende:
Anna is volgens mij alleen maar bezig zo geil mogelijk over te komen bij de rest en de kijkers
vanwege de pics (1 of 2 topics terug) hoe ze op dat bed lag en hoe ze zich met de modder insmeerdequote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:18 schreef mane het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer niet. Waar haal je dat uit? Omdat ze in een korte broek loopt in een warm land? Ze is mooi, daar kan ze niet om heen en wij ook niet. Maar ik vind haar gewoon totaal geobsedeerd met 'presteren'. Ook nogal een gebrek aan humor.
Behalve afgelopen aflevering toen de lezers en schrijvers werden verdeeld: "mij maakt niet uit in welke groep ik zit, ik kan het allebei"quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:18 schreef mane het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer niet. Waar haal je dat uit? Omdat ze in een korte broek loopt in een warm land? Ze is mooi, daar kan ze niet om heen en wij ook niet. Maar ik vind haar gewoon totaal geobsedeerd met 'presteren'. Ook nogal een gebrek aan humor.
Ze wuifde het nadat ze het zelf geroepen had eigenlijk ook zelf weer weg. Ik vind het raar dat ze er sowieso opkomt. Misschien komt dat ook omdat ze licht autistisch is of zo.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 12:13 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Toch is die roep-actie (executie) van Soundos niet te combineren met een eventuele Mol-zijn. Het is wel een heel duur risico.
Als twee man iets anders lopen te blèren met dermate veel overgewicht dan is het ook lastig om door te zetten.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 12:25 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Ze wuifde het nadat ze het zelf geroepen had eigenlijk ook zelf weer weg. Ik vind het raar dat ze er sowieso opkomt. Misschien komt dat ook omdat ze licht autistisch is of zo.
Maar Soundos durft eigenlijk nooit iets door te zetten, eigenlijk iets wat een mol zou doen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 12:26 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Als twee man iets anders lopen te blèren met dermate veel overgewicht dan is het ook lastig om door te zetten.
Mee eens!quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:14 schreef mane het volgende:
Ja, Soundos is heel grappig. Heeft ook wat zelfspot e.d. En observeert ook best goed, maar ze durft nooit door te pakken.
Da's een goede. Karin had het niet verteld.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:01 schreef ralfseltje het volgende:
Tijdens het letters lopen door de lezers riep Art of Pepijn opeens, na een blik op zijn horloge, dat de tijd op was dus dat ze moesten stoppen. Weet zo niet meer wie het was, maar iemand wist dus wel degelijk dat ze aan een tijdslimiet zaten.
En als mol wil je de bus niet kapot maken, want je wilt winnen toch (dan ging er geld uit de pot, als de mol verliest ging er geld in de pot?). De bus kapot maken als je achterop ligt is natuurlijk wel handig, dan verlies je sowieso. Ik zit wel op Patrick als mol, maar de meeste hints wijzen naar Pepijn voor mijn gevoel (zaten die in verschillende bussen trouwens, want dan is het ook niet slim van Pepijn om de bus met opzet te mollen, ze verloren immers.) Lastig.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:05 schreef Miendientje het volgende:
Ik zat nog even die busopdracht uit de 4e aflevering terug te kijken. Daarbij heb ik vooral op Patrick en Pepijn gelet omdat ik ze allebei verdenk als mol.
Pepijn is wel erg fanatiek. Hij scheurt heel hard alsof hij vaker in een bus heeft gereden (wellicht geoefend van te voren?). De balletjes rollen wel alle kant op daardoor, maar misschien had hij daar als mol rekening mee gehouden. Uiteindelijk verliest 'zijn' bus wel maar niet door zijn schuld.
Patrick zit in de winnende bus, maar wel door geluk. Hij zit in de voorste bus maar sloopt hem. Vervolgens gaat de andere bus ook kapot waardoor ze toch winnen. Een mol zou van te voren oefenen met een bus en daardoor niet een bus slopen. Anders is het wel een hele slechte mol.
Ik nijg nu dus weer naar Pepijn als mol.
Bij die busopdracht ging ik Pepijn heel erg verdenken. Hij deed heel fanatiek, wat hem op het eerste gezicht niet verdacht maakte, maar omdat hij zo achterlijk ging scheuren, werd het onmogelijk om die balletjes te pakken. Een heel slimme, doortrapte actie. En dat scheuren had niet eens zoveel effect want de andere ploeg lag een heel eind voor. Vervolgens ging hij, toen Miryanne achter het stuur ging zitten, haar zo opjutten en toeschreeuwen, dat zij helemaal de kluts kwijt raakte en in de stress schoot.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:05 schreef Miendientje het volgende:
Ik zat nog even die busopdracht uit de 4e aflevering terug te kijken. Daarbij heb ik vooral op Patrick en Pepijn gelet omdat ik ze allebei verdenk als mol.
Pepijn is wel erg fanatiek. Hij scheurt heel hard alsof hij vaker in een bus heeft gereden (wellicht geoefend van te voren?). De balletjes rollen wel alle kant op daardoor, maar misschien had hij daar als mol rekening mee gehouden. Uiteindelijk verliest 'zijn' bus wel maar niet door zijn schuld.
Mwa, dat soort dingen zijn maar net hoe je ze opvat. Ik vind Art juist altijd ontzettend slecht geacteerd overkomen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:33 schreef mane het volgende:
Ook Art maakt vaak een oprecht gespannen indruk op die momenten.
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar de enige momenten waarop hij wel zichzelf lijkt te zijn (vind ik dan) is tijdens die executies. Dan kijkt hij oprecht heel gespannen en is hij niet bezig met acteren in mijn ogen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:54 schreef Guanabana het volgende:
Mwa, dat soort dingen zijn maar net hoe je ze opvat. Ik vind Art juist altijd ontzettend slecht geacteerd overkomen.
Ik hoop voor hem dat hij niet zichzelf is tijdens dit programma, anders vind ik het maar een irritante kerel.
Alleen was dat dan weer net de opdracht die de mol wel heel graag wilde winnen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:27 schreef mane het volgende:
[..]
Bij die busopdracht ging ik Pepijn heel erg verdenken. Hij deed heel fanatiek, wat hem op het eerste gezicht niet verdacht maakte, maar omdat hij zo achterlijk ging scheuren, werd het onmogelijk om die balletjes te pakken. Een heel slimme, doortrapte actie. En dat scheuren had niet eens zoveel effect want de andere ploeg lag een heel eind voor. Vervolgens ging hij, toen Miryanne achter het stuur ging zitten, haar zo opjutten en toeschreeuwen, dat zij helemaal de kluts kwijt raakte en in de stress schoot.
Samen met dat andere doortrapte trucje van hem op het touw (net doen alsof het heel moeilijk was waardoor de andere kandidaten zenuwachtig en bang werden), maakte dat ik het vanaf toen vrij zeker wist. Hij gebruikt een imago van fanatisme (meteen als eerste op het touw willen, maakt een fanatieke indruk evenals het hard rijden met de bus) om ondertussen de boel te saboteren.
Hoe kun je dat nu zeggen en dan Art ook nog verdenken?quote:Op zondag 13 februari 2011 10:02 schreef kenwel het volgende:
Weer even reageren. Ik weet nog niets meer over de mol. Ik blijf bij Karin. Art en Soundos verdenk ik ook. Anna is een twijfelgeval, ik denk dat ze verliezer of winnaar is.
Pepijn is heel verdacht maar het is te en een mol doet het niet te zichtbaar.
Oh.quote:Op zondag 13 februari 2011 10:56 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Alleen was dat dan weer net de opdracht die de mol wel heel graag wilde winnen.
Hahaha ook echt!quote:Op zondag 13 februari 2011 11:58 schreef Soempie het volgende:
[..]
Hoe kun je dat nu zeggen en dan Art ook nog verdenken?
quote:Wie is de mol gaat vet diep! Locatie: Diana, Venezuela. Diana vrij vertaald: Arte essem in het latijn(?). Lees dus: Art is 'm.
Nouja, vergezocht. Ligt eraan hoe vrij die vertaling is. Opzichte goed gevonden maar Art als Mol wil nog steeds niet geloven.quote:Op maandag 14 februari 2011 09:18 schreef jpjedi het volgende:
Deze is ook wel grappig al vind ik dit soort theorien in de regel veel te ver gezocht:
[..]
Inderdaad, dat draagt er ook aan bij.. Art kan gewoon geen Mol zijn imo.. zou ook afdoen aan de kwaliteit van het programma.quote:Op maandag 14 februari 2011 09:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Nouja, vergezocht. Ligt eraan hoe vrij die vertaling is. Opzichte goed gevonden maar Art als Mol wil nog steeds niet geloven.
Waar je sowieso de mist in gaat is door 1/6 * 1/24 te doen. Dat is namelijk de kans dat je alle 4 de kleuren goed hebt in de tweede beurt.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 17:28 schreef jpjedi het volgende:
[..]
STAP 1:
Je moet allereerst goed raden welke 2 van de 4 kleuren goed waren. De kans dat je dit juist doet is 1/2*1/3=1/6.
STAP 2:
Nu moet je uit de resterende vier kleuren de twee goede kleuren kiezen. De kans dat je dit juist doet is 1/2*1/3=1/6. Echter hier met men 2 kleuren handdoeken over dus is de kans dat je hier de goede pakt mooi: 2 uit 2 is 100
STAP 3:
Je hebt nu de juiste kleuren. Nu nog op de goede plek. Er zijn 24 (=4!) manieren om vier handdoeken te ordenen. Een daarvan is gelijk aan de oplossing. Antwoord is dus 1/24
Je gaat de mist in. Wat je berekent heeft helemaal 0.0 waarde. Aan de ene kant ga je er vanuit dat ze enige hersens hebben (Na 4 goede kleuren te hebben, niet meer te wisselen) en aan de andere kant ga je er vanuit dat ze totaal random gokken (je neemt 24 mogelijkheden voor de kleurcombinaties, maar door eerdere combo's waren er al 15 uit te sluiten..).quote:Op vrijdag 11 februari 2011 17:28 schreef jpjedi het volgende:
[..]
STAP 1:
STAP 2:
STAP 3:
Mja, vooral die Romeinse 2 en dat 'stelletje' vind ik wel goed gevonden van mezelf.quote:Op maandag 14 februari 2011 15:01 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat zou wel een briljante ontdekking zijn!
Ja, ik vind Pepijn en Art ook een raar verdacht duo.quote:Op maandag 14 februari 2011 15:09 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Iedereen wilt de Mol helpen. Als je dan weet wie de Mol is, win je.
Pepijn/Art? Pepijn legt de aandacht continue op Art namelijk.
Dat zou wel rijmen met de woorden 'zoek geen contact, de Mol komt wel naar jou toe'.quote:Op maandag 14 februari 2011 15:14 schreef Rewimo het volgende:
Het zou pas echt leuk zijn als die twee Mollen niks van elkaar afweten
Haha ja!quote:Op maandag 14 februari 2011 15:14 schreef Rewimo het volgende:
Het zou pas echt leuk zijn als die twee Mollen niks van elkaar afweten
Wie zaten er samen in kamer 11? Pepijn kan ik me herinneren maar wie nog meer?quote:Op maandag 14 februari 2011 15:23 schreef Guanabana het volgende:
Maar wat vinden jullie van die Romeinse 2 theorie? Tot nu toe is er alleen nog maar gepraat over 11, maar niet is wat het lijkt hè.![]()
11 is een paar keer langs gekomen als kamernummer geloof ik. Een keertje met Pepijn en Horace, maar we zagen ook een keer een opvallend shot van Patrick die langs kamer 11 loopt.quote:Op maandag 14 februari 2011 15:30 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wie zaten er samen in kamer 11? Pepijn kan ik me herinneren maar wie nog meer?
Ik vind het wel goed gevonden (of het nu klopt of niet)
Daar heb je gelijk in, maar dit is wel Wie is de Mol hè. Het is an sich niet opvallend om zoiets te zeggen, maar ik vind het wel opvallend dat het 2 keer terugkomt in de terugblik op aflevering 1, en dat Art het zegt.quote:Op maandag 14 februari 2011 15:31 schreef Jabberwocky het volgende:
Dat 'stelletje' met iets er achter is in spreektaal heel normaal voor een groepje, dus dat lijkt me geen hint.
Pepijn en Patrick zijn ook mijn verdachten ja. Art heb ik wel een tijdje verdacht maar inmiddels niet meer, het ligt er allemaal gewoon te dik bovenop bij die gast. Als straks blijkt dat hij wel de (of eenquote:Op maandag 14 februari 2011 15:32 schreef Guanabana het volgende:
Hoe dan ook zijn Pepijn, Patrick en Art mijn verdachten.
Nah, in het 'twee mollen verhaal' geloof ik ook niet hoor... Een extra mol zou niets toevoegen aan het programma.quote:Op maandag 14 februari 2011 16:11 schreef jpjedi het volgende:
[..]
ik geloof het ook niet.. maar jij lijkt erg zeker met je statement. Inside info of bluf?
Ik denk gewoon simpel na, zoals iemand al zei, de titel van het programma, hoevaak verteld Pieter Jan wel niet over Nog vier kandidaten over, en een mol, alle tweets etc.quote:Op maandag 14 februari 2011 16:11 schreef jpjedi het volgende:
[..]
ik geloof het ook niet.. maar jij lijkt erg zeker met je statement. Inside info of bluf?
Art is gewoon een enorme mongool die ze nooit hadden moeten vragen als kandidaat/mol (wat het ook is). Het seizoen vind ik al niet zo heel sterk maar die gast...quote:Op maandag 14 februari 2011 16:20 schreef Guanabana het volgende:
Ik zei ook, het is stom om het te denken, en ik denk het ook niet per se (hoop het ook niet). Maar ik vind de dingen die ik noemde toch wel opvallend, en jullie moet toegeven dat er dit seizoen iets raars aan de hand is, met duo's, hulpjes, whatever. Art speelt gewoon een rare rol in het geheel.
Het zou handig zijn als hij eruit gaat donderdag, zijn we ook van al dat verwarrende gedoe af.
hij is zwaar dyslectisch en kan niet schrijven..schijnt.quote:Op maandag 14 februari 2011 16:43 schreef Guanabana het volgende:
Even iets anders, hoe kwam men erbij dat de Twitter van Pepijn niet echt is?
Hm... En wie weet dat dan weer?quote:Op maandag 14 februari 2011 16:59 schreef jpjedi het volgende:
[..]
hij is zwaar dyslectisch en kan niet schrijven..schijnt.
Dyslectisch klopt, niet kunnen schrijven lijkt mij sterkquote:Op maandag 14 februari 2011 16:59 schreef jpjedi het volgende:
[..]
hij is zwaar dyslectisch en kan niet schrijven..schijnt.
Ik chargeer een beetje. Kwam het tegen op twitter.quote:Op maandag 14 februari 2011 18:27 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Dyslectisch klopt, niet kunnen schrijven lijkt mij sterkDan zou hij een heel spannnend mollenboekje hebben.
Hij heeft nooit iets met internet gedaan (facebook, Hyves, Twitter oid) Daarbij hebben twee van de Ashton Brothers het bevestigd op Twitter en is het op de Twitter van WIDM duidelijk gemaakt. Die heeft de nepper gesommeerd te stoppen met de Twitter en daarna hield het ook meteen op.
Ik kan me de situatie niet precies meer voor de geest halen, maar zat hij niet in de situatie dat hij niet anders kon omdat het anders te veel op zou vallen?quote:Op maandag 14 februari 2011 17:00 schreef gohan16 het volgende:
Het is Art of Pepijn. Ik ben van Patrick afgestapt, omdat hij soundos hielp oversteken, dat was toch 2500e.
Dat zijn ze eigenlijk al jaren. Elk jaar zijn er bijna dezelfde opdrachten, maar dan net iets anders. Schietopdrachten, blindrijdenopdrachten, kunst/muziek, bagage, klimmen, puzzelen... Maar ik vind het niet saai. Die opdrachten zijn namelijk altijd wel spannend, soms heel leuk en daarnaast gaat het uiteindelijk om de mol raden waarbij je op details moet letten.quote:Op maandag 14 februari 2011 19:26 schreef Crutch het volgende:
Ik vind de spellen een beetje inspiratieloos dit jaar.
Soundos wordt wel makkelijk afgeschreven. Eerst is Karin de domme gans die vroeg door de mand is gevallen, maar Soundos blijft blijkbaar de clown en er wordt geen enkel argument gegeven waarom zij de mol niet zou kunnen zijn. Of is het feit dat ze de opgewonden Mol-fan speelt al genoeg om haar af te schrijven?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 08:55 schreef sverbern het volgende:
Dit keer ben ik zeker van mijn zaak: Pepijn is de mol
Het is weer de tijd van het jaar van mijn favoriete verslaving: Wie is de Mol. Ik heb de gewoonte om tot het allerlaatst te twijfelen wie de mol is maar dit jaar ben ik absoluut zeker van mijn zaak: het is Pepijn Gunneweg.
Lees de rest van mijn column...
[ afbeelding ]
Ik heb toch al genoeg argumenten voorbij zien komen. In de laatste aflevering nog, stelde ze het juiste woord voor. Dat is als mol zijnde veel te riskant.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:19 schreef Omniej het volgende:
[..]
Soundos wordt wel makkelijk afgeschreven. Eerst is Karin de domme gans die vroeg door de mand is gevallen, maar Soundos blijft blijkbaar de clown en er wordt geen enkel argument gegeven waarom zij de mol niet zou kunnen zijn. Of is het feit dat ze de opgewonden Mol-fan speelt al genoeg om haar af te schrijven?
Edit: Ik zeg overigens niet dat ik Soundos verdenk, maar alleen dat hier niet onderbouwd wordt waarom zij het niet zou kunnen zijn.
Aan de andere kant, als Pepijn het is: hij stelde ook voor om de koffers niet terug te kopen. Dat kostte ook veel geld als de andere kandidaten daarin mee waren gegaan.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:14 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik heb toch al genoeg argumenten voorbij zien komen. In de laatste aflevering nog, stelde ze het juiste woord voor. Dat is als mol zijnde veel te riskant.
Maar hoe groot was de kans dat de anderen daarin mee waren gegaan? Als mol moet je goed nadenken over de momenten waarop je betrouwbaar over wil komen, alsof je voor de pot gaat. Dat doet Pepijn denk ik wel. Al heeft hij ook wel weer goede voorstellen, zoals met die foto-opdracht bij het uitbeelden van de wind. Maargoed, daar was Art om het te verpesten, misschien wist Pepijn dat (hulp van een kandidaat).quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:17 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Aan de andere kant, als Pepijn het is: hij stelde ook voor om de koffers niet terug te kopen. Dat kostte ook veel geld als de andere kandidaten daarin mee waren gegaan.
Ik zit volledig in dezelfde tunnel (gezellig!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:23 schreef Soempie het volgende:
[..]
Maar hoe groot was de kans dat de anderen daarin mee waren gegaan? Als mol moet je goed nadenken over de momenten waarop je betrouwbaar over wil komen, alsof je voor de pot gaat. Dat doet Pepijn denk ik wel. Al heeft hij ook wel weer goede voorstellen, zoals met die foto-opdracht bij het uitbeelden van de wind. Maargoed, daar was Art om het te verpesten, misschien wist Pepijn dat (hulp van een kandidaat).
Of ik zit lekker in mijn eigen tunnel.
Dat maakte hem juist nog verdachter bij mij. Als hij oprecht was had hij als enige zijn koffer niet teruggekocht. Maar toen iedereen 'm terug wilde liet hij het gebeuren. Daarnaast waren zijn argumenten om die koffer toch niet terug te kopen ook heel slecht. En met die uitbeeld opdracht had hij een mooi idee om de wind uit te beelden, maar zelfs als de foto goed was genomen, was het de vraag of die goed geraden zou worden. Maarja, ik zit dus ook al vanaf aflevering 1 in mijn pepijntunnel, maar ben daar blij mee, want ik ben straks degene die al vanaf het begin op de juiste mol zitquote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:17 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Aan de andere kant, als Pepijn het is: hij stelde ook voor om de koffers niet terug te kopen. Dat kostte ook veel geld als de andere kandidaten daarin mee waren gegaan.
In dit topic heb ik dat langs zien komen ja, maar ik reageer op de 'column' waar dat niet genoemd wordt.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:14 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik heb toch al genoeg argumenten voorbij zien komen. In de laatste aflevering nog, stelde ze het juiste woord voor. Dat is als mol zijnde veel te riskant.
Dat was ook geen gewaagde suggestie van 'm. Niemand gaat helemaal aan het begin van het spel al z'n koffer afstaan... Je kan niet al die tijd in dezelfde kleren blijven lopen, dus je weet van tevoren al dat toch iedereen zijn/haar koffer wel terug wil hebben.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:17 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Ik zie het, mijn fout, niet goed gelezen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:48 schreef Omniej het volgende:
[..]
In dit topic heb ik dat langs zien komen ja, maar ik reageer op de 'column' waar dat niet genoemd wordt.
Ben ik helemaal met je eens. Plus dat als de koffers niet terug waren gekocht, dan hadden de heren geen mollenboekjes e.d. gehad. Dat kan nooit fijn spelen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:48 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dat was ook geen gewaagde suggestie van 'm. Niemand gaat helemaal aan het begin van het spel al z'n koffer afstaan... Je kan niet al die tijd in dezelfde kleren blijven lopen, dus je weet van tevoren al dat toch iedereen zijn/haar koffer wel terug wil hebben.
Als mol kun je dan makkelijk roepen dat er geen koffers terug gekocht moeten worden, om er vervolgens alsnog in mee te gaan als de rest wél de koffers terug wil hebben.
Ik vind Soundos te veel een mol-fan om de mol te zijn.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:19 schreef Omniej het volgende:
[..]
Soundos wordt wel makkelijk afgeschreven. Eerst is Karin de domme gans die vroeg door de mand is gevallen, maar Soundos blijft blijkbaar de clown en er wordt geen enkel argument gegeven waarom zij de mol niet zou kunnen zijn. Of is het feit dat ze de opgewonden Mol-fan speelt al genoeg om haar af te schrijven?
Edit: Ik zeg overigens niet dat ik Soundos verdenk, maar alleen dat hier niet onderbouwd wordt waarom zij het niet zou kunnen zijn.
Dit verkondig je anders wel met een hoop bombarie.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:45 schreef sverbern het volgende:
[..]
Ik vind Soundos te veel een mol-fan om de mol te zijn.
En het blijft een column hè... niemand kan 100% zeker weten wie de mol is.
Je bent niet de enige die al vanaf het begin op de juiste mol zitquote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:41 schreef kletspastoor het volgende:
[..]
Dat maakte hem juist nog verdachter bij mij. Als hij oprecht was had hij als enige zijn koffer niet teruggekocht. Maar toen iedereen 'm terug wilde liet hij het gebeuren. Daarnaast waren zijn argumenten om die koffer toch niet terug te kopen ook heel slecht. En met die uitbeeld opdracht had hij een mooi idee om de wind uit te beelden, maar zelfs als de foto goed was genomen, was het de vraag of die goed geraden zou worden. Maarja, ik zit dus ook al vanaf aflevering 1 in mijn pepijntunnel, maar ben daar blij mee, want ik ben straks degene die al vanaf het begin op de juiste mol zit
Ik ben vrij zeker van mijn zaak.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit verkondig je anders wel met een hoop bombarie.
De tijd telt af?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:03 schreef bloempje-moi het volgende:
De afbeeldingen hierboven staan als het goed is in de verkeerde volgorde. Ik heb het niet meer teruggekeken maar het vreemde hieraan was juist dat het van 11:34 naar 11:33 sprong.
Ohja, tuurlijk, de tijd telt inderdaad af!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:03 schreef bloempje-moi het volgende:
De afbeeldingen hierboven staan als het goed is in de verkeerde volgorde. Ik heb het niet meer teruggekeken maar het vreemde hieraan was juist dat het van 11:34 naar 11:33 sprong.
ja, klinkt als een goede hint!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:13 schreef bloempje-moi het volgende:
Net even teruggekeken. De tijd telt uiteraard inderdaad af, maar is niet constant in beeld. Het screenshot hierboven begint ook echt op 11:34, 11:35 wordt niet in beeld gebracht. Toevallige tijd om exact bij Pepijn te beginnen....
quote:
Ik zie geen argumenten voor Pepijn behalve dat laatste zinnetje.quote:Er zijn buiten Pepijn nog zes kandidaten in het spel: Anna, Art, Karin, Patrick en Soundos.
Dat gezeik over de column, of'ie wel of niet inhoudelijk kloptquote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:13 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Ja en Patrick kwam in beeld voor de deur van kamer 11 twee afleveringen geleden. Zo heb je bij die 2 van alles.
En die 'column'.. Klein voorbeeld:
[..]
Ik zie geen argumenten voor Pepijn behalve dat laatste zinnetje.
Ik denk zelf nog steeds Patrick maar ik hoop op Pepijn.
Thanks, ik heb het aangepast (was een edit-foutje).quote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:13 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Klein voorbeeld:
Er zijn buiten Pepijn nog zes kandidaten in het spel: Anna, Art, Karin, Patrick en Soundos.
Ik denk dat we onszelf sowieso moeten behoeden voor een teleurstelling. Er zijn her en der al honderden hints voorbij gekomen, en in de praktijk zijn het er vaak (de laatste jaren) nou, minder dan 5 denk ik.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:45 schreef Lemming22 het volgende:
Ben wel benieuwd naar al die cijfers die voorbij komen. Als ze daar niet op terugkomen, ben ik teleurgesteld. Desnoods zeggen ze dat ze al die 1'en en 3'en als dwaalspoor hebben gebruikt. Gewoon voor de lol om alle over-analyserende forumbezoekers discussievoer te geven.
Mja, je kunt om het even bekend maken welke hints de echte zijn, omdat je er tig instopt. Correspondeert wel mooi met het feit dat het gros aan kandidaten zo loopt te kutten dat je ze allemaal een molfilmpje kunt geven, inclusief de hints.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:04 schreef Crutch het volgende:
Wel slim eigenlijk omdat het de èchte hints daardoor moeilijk te herkennen zijn.
Volgens mij heb ik de theorie al heel vaak medegedeeld: Pepijn molt op zo'n wijze dat het spoor niet direct naar hem wijst, en doet iets goed op momenten dat hij niets in de pot weet te brengen of momenten waarop anders iemand anders wel geld in de pot zou brengen. WIDM-mollen mollen over het algemeen op zo'n stiekeme manier, en dus is volgens mijn theorie Pepijn de mol.quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:51 schreef megamandy het volgende:
Ja, volgens mij heeft ook niemand een theorie kunnen ontwikkelen die voor de gehele serie geld. Normaal was er rond deze aflevering toch wel al een theorie gevonden? Ik weet niet hoe het op andere fora zit, want bijvoorbeeld het officiele forum vind ik veel te rommelig. Totaal niet fijn om snel iets te zoeken/vinden/ontdekken.
Ik hoop dat je gelijk hebt.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik denk dat Karin er morgen uitvliegt.
Zoiets bedoel ik niet, zoals vorig jaar had Kim (tiende mol) een ketting met een plusje wat in Japan tien is. Zoiets bedoel ik, een theorie over hinds.quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:04 schreef kletspastoor het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik de theorie al heel vaak medegedeeld: Pepijn molt op zo'n wijze dat het spoor niet direct naar hem wijst, en doet iets goed op momenten dat hij niets in de pot weet te brengen of momenten waarop anders iemand anders wel geld in de pot zou brengen. WIDM-mollen mollen over het algemeen op zo'n stiekeme manier, en dus is volgens mijn theorie Pepijn de mol.
Een andere theorie is dat alle anderen zich niet als de typische mol gedragen. Dat kan ook een strategie zijn, maar dan is de mol dom bezig (want nog steeds gaan de meesten voor de opvallende mol) en Pepijn schiet er ook niets mee op, want onopvallend mollen om verdacht te lijken maakt je bij je tegenstanders niet verdacht en je houdt alleen maar geld uit de pot die je later kan winnen.
Kortom: Pepijn = de mol
quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:40 schreef bloempje-moi het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zit nog even hierover na te denken. Hij maakt een X en drie vingers. 3 x X = 10. 10+3 is 33.
Ok, en nu?quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:40 schreef bloempje-moi het volgende:
Hij maakt een X en drie vingers. 3 x X = 10. 10+3 is 33.
Denk dit.quote:Op woensdag 16 februari 2011 22:43 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb het nu al honderd keer gelezen, maar van die som kan ik echt geen kaas maken.
3 x X = 10.
10+3=33.
Ja want 3 x 10 is 30 en dan plus 3 is 33quote:Op woensdag 16 februari 2011 22:43 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb het nu al honderd keer gelezen, maar van die som kan ik echt geen kaas maken.
3 x X = 10.
10+3=33.
Met X = 10 klopt er nog steeds geen ruk van de som...quote:Op woensdag 16 februari 2011 22:45 schreef Tegan het volgende:
[..]
Denk dit.
X = 10
3 * 10 = 30
30 + 3 = 33
art is heul de mol nietquote:Op donderdag 17 februari 2011 01:07 schreef Tha_Erik het volgende:
Art kan er niet uit, want de mol verlaat het spel nooit.
Omdat 33 een terugkerend getal is bij Pepijn en in het spel (denk bijvoorbeeld aan de rugnummers in de bus in aflevering 1, de klok in de kamertjes opdracht, het verjaardagspartijtje ed.)quote:
dan vind ik mijn theorie dat het "I AM" betekent geloofwaardiger. I=wijsvinger A=peace-gebaar+wijsvinger en M=die overige drie vingersquote:Op woensdag 16 februari 2011 21:40 schreef bloempje-moi het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zit nog even hierover na te denken. Hij maakt een X en drie vingers. 3 x X = 10. 10+3 is 33.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, denk je echt dat de mol zich zooooo obvious zou gedragen?quote:Op donderdag 17 februari 2011 01:07 schreef Tha_Erik het volgende:
Art kan er niet uit, want de mol verlaat het spel nooit.
blijkbaarquote:Op donderdag 17 februari 2011 10:50 schreef Crutch het volgende:
[..]
Haha, denk je echt dat de mol zich zooooo obvious zou gedragen?
Hmm, ik heb eigenlijk geen recht van spreken aangezien ik altijd verrast werd door de uiteindelijke mol.quote:
Hah, inderdaad.quote:Op donderdag 17 februari 2011 10:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zou wel lachen zijn als Art eruit zou vliegen, heel Nederland in rep en roer.
Wel als de mol er vanuit gaat dat hij niet verdacht zal worden als 'ie zich te obvious als de mol gedraagt.quote:Op donderdag 17 februari 2011 10:50 schreef Crutch het volgende:
[..]
Haha, denk je echt dat de mol zich zooooo obvious zou gedragen?
PRECIES!quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:18 schreef Omniej het volgende:
[..]
Wel als de mol er vanuit gaat dat hij niet verdacht zal worden als 'ie zich te obvious als de mol gedraagt.
Maar nee, toch is het 'm niet.
En van mij mag Soundos er ook wel uit ja. Met Karin heb ik ook niet zoveel, maar Soundos irriteert me al vanaf de eerste aflevering eigenlijk, waarom weet ik niet.
Want? Art is absoluut niet mijn Mol..quote:Op donderdag 17 februari 2011 10:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zou wel lachen zijn als Art eruit zou vliegen, heel Nederland in rep en roer.
Omdat bijna iedereen die ik spreek op Art zit (buiten dit forum). Als ik dan Pepijn roep verklaren ze mij bijna voor gek, haha.quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want? Art is absoluut niet mijn Mol..
Comodines = Wildcards.quote:Op donderdag 17 februari 2011 10:55 schreef diditje64 het volgende:
De mol twittert.
"El topo, candidatos y conmocines:esta noche!"
betekend denk ik
De mol, kandidaten en kijkers: vanavond!
al ben ik niet zeker van het woordje conmocines
Dat is iets wat Horace ooit zei tijdens zo'n interviewmoment.quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:00 schreef Ladidadida het volgende:
Ik heb niet alle topics gelezen, maar heeft er al iemand een verklaring voor het 'Trust Nobody!'-gebeuren? Ik blijf dat zo raar vinden
Dan zit ik in ieder geval niet alleen in het gekkenhuis.quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:06 schreef Guanabana het volgende:
Als Pepijn eruit moet word ik gek!!!
está, maar esta betekent deze, dit...quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:15 schreef sbientje het volgende:
ik dacht dat esta noche 'het is nacht' betekende
quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:19 schreef tostitomaatkaas het volgende:
vanavond gaat Soundos er uit.
Ik ook!quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:31 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Art vliegt eruit vanavond! Ik WIL het.
Degene die de vorige aflevering de testhet slechts heeftgemaakt, hoeft niet perse deze testweer het slechts te maken. Kunnen toch dingen gebeuren waardoor diegene op een andere Mol zit enzow.quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:50 schreef gohan16 het volgende:
Art, Anna of Patrick zou eruit moeten, gezien vorige week. (rood scherm)
Ik kan me niet voorstellen dat het geen hint is..quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:06 schreef Crutch het volgende:
[..]
Dat is iets wat Horace ooit zei tijdens zo'n interviewmoment.
Vonden ze blijkbaar leuk om te gebruiken.
Dat zou een deceptie zijn.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:13 schreef texelonia het volgende:
[..]
En die Spaanse tweet, is dat nou wéér een hint naar Art die als enigevan de overgebleven kandidaten spaans spreekt?Wat mij betreftmag Art ook wel naarhuis vanavond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |