abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 februari 2011 @ 15:23:16 #1
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_92590318
Deel 5 van de klusblunders

Klussers blijven blunderen (deel IV)

En we blijven gezellig blunderen. :P

Mijn laatste post:
quote:
[quote]1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:17 schreef siface het volgende:

Mag ik hier mijn klus-faal delen?

Wel, ik zou wel even een paar gipsplaatjes met een Stanleymes snijden om een wandje dicht te maken. Bij het 2e plaatje gaat het mis: ik word afgeleid en voel het mes zo m'n vingers in glijden. Als ik naar m'n hand kijk zie ik een stuk vlees loshangen en een hoop bloed. Ik, heel cool, op m'n gemak naar de keuken om een pleister te zoeken, alwaar ik toch maar besluit flauw te vallen, en mijn man me van de grond moet rapen. Ben er de rest van de dag ellendig van geweest (ik heb geen ervaring met flauwvallen, blijkbaar kun je daar een behoorlijke opdonder van krijgen).

En dat allemaal voor een wondje van 2-3cm. Echt he, ik heb me nog nooit zo'n vreselijk labiel wijf gevoeld. ):O ):O

I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
pi_92590584
Best bijzonder inderdaad flauw vallen van een wondje maar als de pijn of het bloed te ver gaan kan het zomaar gebeuren.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 10 februari 2011 @ 15:32:22 #3
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_92590681
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:29 schreef Ml-etje het volgende:
Best bijzonder inderdaad flauw vallen van een wondje maar als de pijn of het bloed te ver gaan kan het zomaar gebeuren.
Naja het voelde als niks, gewoon 'n beetje bloed. M'n lichaam had dr blijkbaar ff geen zin meer in. (ik zal het voorlopig nog wel ff aan moeten horen trouwens).
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
  donderdag 10 februari 2011 @ 16:00:03 #4
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_92591871
ik heb er nog wel een paar maar even 1 vluggertje.

broer huis gekocht, kom verbouwen.
zo gezecht zo gedaan, douche leeggesloopt, leidingen verlegd ect ect.
nu vloertje storten, ook zo gedaan.
nu betegelen, de douche gewoon ook betegelen met hetzelfde idee als we thuis hebben, gewoon schuin af laten lopen.
dus de pa van de vriendin van mn broer legt wel even de tegeltjes, douche aan, hey het water loopt niet weg door het putje, maar door de douche.
bleek de vloer helemaal waterpas gelegd te zijn.
dus eruit bikken maar weer he :+
pi_92608462
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:00 schreef lipjes het volgende:
ik heb er nog wel een paar maar even 1 vluggertje.

broer huis gekocht, kom verbouwen.
zo gezecht zo gedaan, douche leeggesloopt, leidingen verlegd ect ect.
nu vloertje storten, ook zo gedaan.
nu betegelen, de douche gewoon ook betegelen met hetzelfde idee als we thuis hebben, gewoon schuin af laten lopen.
dus de pa van de vriendin van mn broer legt wel even de tegeltjes, douche aan, hey het water loopt niet weg door het putje, maar door de douche.
bleek de vloer helemaal waterpas gelegd te zijn.
dus eruit bikken maar weer he :+
Bij mij thuis komt er water uit de douche en loopt het weg door het (douche)putje maar hoe wil je in godsnaam water door een douche weg laten lopen?
  zondag 13 maart 2011 @ 21:55:35 #6
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_94069721
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:05 schreef Vonkenboer het volgende:
Deze doen we dicht !
En dan geven we deze maar even een schop!
pi_94088401
Tijdens het slijpen van de stalen U-profielen van de isolatie, waar de gipsplaten op komen, is er een stukje metaal tussen m'n gezicht en veiligheidsbril doorgeschoten...
Met een bezoekje ziekenhuis ten gevolge waar ze me het stukje weer uit m'n oog hebben gehaald.

Had hier op het forum al horror verhalen gelezen over mensen met veel pijn en blablabla... :'(

Het je langs de assistente worstelen aan de telefoon duurt langer dan de gehele behandeling ! _O-

5 min heb ik er max gelegen, druppels verdoving in je oog, naar het plafond blijven kijken en je ziet ineens wat wazigs in beeld komen, voelt wat druk op je oog en hoppa klaar alweer...

's avonds een branderig en moe oog van de verdoving en verder 3 dagen niet mogen zwemmen... Verder Piece of Koekje... *)
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:54:54 #8
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_94140890
geen fout van mezelf, maar ik kwam dit vanmiddag tegen:


Lichtmast tikkie gegeven en ze denken hem maar te gaan stutten met een stukje PVC-buis.
Dan valt de mast in ieder geval niet om! _O-
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:20:22 #9
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_94142003
En ik maar denken dat het stroomdraadje tekort geworden was :+
pi_95727219
Vandaag kregen we eindelijk onze KewLox kast, zo'n kast zonder schroeven of lijm, maar die vast blijft zitten door zichzelf vast te klemmen. Direct samen met vriendlief in elkaar gezet natuurlijk. Nou, het frame stond, de kast alvast op zijn plek voordat de bodemplaten erin gestopt zouden worden.

Dat was ook het geval.. de onderste bodemplaat wordt erin gelegd.. maarrrr.. hij viel niet op zijn plek. :?

Wat bleek.. Onderste zijlatje was ondersteboven gemonteerd. Kast op de vloer, latje eruit gesloopt en omgedraaid en weer neergezet. Kast staat weer. Vriendlief zegt: "..uhm.. leg hem maar weer neer.."

Bleek dat er bij twee latjes in het midden hetzelfde probleem was. Aan -zijn- kant van de kast. Ik heb 'm uiteindelijk succes gewenst en ben maar eten gaan kopen en koken. :')

Nu zit de kast gelukkig 100% goed in elkaar *O* Maar het heeft -iets- langer geduurd dan geplanned.
  Moderator dinsdag 19 april 2011 @ 19:42:22 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_95727821
Ik heb er google even bij moeten pakken want ik wist mijn god niet wat een KewLox kast is, dat weet ik eigenlijk nog steeds niet goed. Maar dit is waarschijnlijk de website van de fabrikant / leverancier.

http://www.kewlox.nl/

Zou je eens een foto willen plaatsen van die kast, want ik kan er nog echt geen beeld bij je klusblunder krijgen :P
pi_95727975
Ik zal even wat foto's nemen van wat ik bedoel :Y Uno momento
pi_95728365
De bodemplaat zoals hij hoort te liggen:


De bodemplaat opgetild, zodat het systeem een beetje zichtbaar is:


Close-up systeem:


Hij hoort dus zegmaar in die inham te vallen, die je maakt door een raamwerk van 4 latjes te maken. Maar de bodemplaat gaat er dus never nooit niet in vallen als één van de vier latjes het inhammetje naar onderen heeft, in plaats van naar boven.

Is het zo iets duidelijker? Op de site die je net gevonden had staat ook een montagefilmpje van de schuifdeurenkast. Dan snap je het systeem erachter ook direct :Y
  FOK!fotograaf dinsdag 19 april 2011 @ 22:44:51 #14
17893 Forno
pi_95740219
Vorige week 30 zakken beton gekocht en in de tuin neergezet om er later een keerwandje van te storten. Een zeiltje er overheen gelegd, die te klein bleek, waardoor ik na een kleine regenbui in de nacht 25 zakken beton kon weggooien. Kan je vertellen dat dit de meest irritante blunder is die ik tot nu toe heb meegemaakt. Mijn arme rug doet nu nog zeer van al dat sjouwen. En dat door 1 miezerig regenbuitje. Het beton was niet meer te mixen. In plaats van de slurrie die je normaal hoort te krijgen na mengen met water, werden het droge klontjes een soort van grof poedersuiker.

Bij de milieudienst keken ze raar op, dat iemand op het oog prima betonzakjes komt dumpen. Was bouw en sloop afval, dus kon er ook nog eens voor betalen. 8)7 :')

[ Bericht 6% gewijzigd door Forno op 19-04-2011 22:50:04 ]
pi_95742978
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:32 schreef Hitomi het volgende:
Vandaag kregen we eindelijk onze KewLox kast, zo'n kast zonder schroeven of lijm, maar die vast blijft zitten door zichzelf vast te klemmen. Direct samen met vriendlief in elkaar gezet natuurlijk. Nou, het frame stond, de kast alvast op zijn plek voordat de bodemplaten erin gestopt zouden worden.

Dat was ook het geval.. de onderste bodemplaat wordt erin gelegd.. maarrrr.. hij viel niet op zijn plek. :?

Wat bleek.. Onderste zijlatje was ondersteboven gemonteerd. Kast op de vloer, latje eruit gesloopt en omgedraaid en weer neergezet. Kast staat weer. Vriendlief zegt: "..uhm.. leg hem maar weer neer.."

Bleek dat er bij twee latjes in het midden hetzelfde probleem was. Aan -zijn- kant van de kast. Ik heb 'm uiteindelijk succes gewenst en ben maar eten gaan kopen en koken. :')

Nu zit de kast gelukkig 100% goed in elkaar *O* Maar het heeft -iets- langer geduurd dan geplanned.
Ik steek die kasten al in elkaar sinds m'n kindertijd, en nog maak ik soms die fout
  woensdag 20 april 2011 @ 06:30:24 #16
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_95748506
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 22:44 schreef Forno het volgende:
Vorige week 30 zakken beton gekocht en in de tuin neergezet om er later een keerwandje van te storten. Een zeiltje er overheen gelegd, die te klein bleek, waardoor ik na een kleine regenbui in de nacht 25 zakken beton kon weggooien. Kan je vertellen dat dit de meest irritante blunder is die ik tot nu toe heb meegemaakt. Mijn arme rug doet nu nog zeer van al dat sjouwen. En dat door 1 miezerig regenbuitje. Het beton was niet meer te mixen. In plaats van de slurrie die je normaal hoort te krijgen na mengen met water, werden het droge klontjes een soort van grof poedersuiker.

Bij de milieudienst keken ze raar op, dat iemand op het oog prima betonzakjes komt dumpen. Was bouw en sloop afval, dus kon er ook nog eens voor betalen. 8)7 :')
Ik denk dat als je de verpakking verwijderd had je het gewoon als schoon puin had kunnen afvoeren.
  FOK!fotograaf woensdag 20 april 2011 @ 11:56:45 #17
17893 Forno
pi_95755447
Ja had misschien gekunt, was ik zelf niet opgekomen. Hopelijk gebeurt het me geen tweede keer. :')
  Moderator maandag 13 juni 2011 @ 18:01:25 #18
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_98120810
Hoewel het niet echt een klusblunder is; maar meer een beroepsblunder :X is hij zeker wel het noemen waard, ik garandeer mijzelf ook dat ik die fout niet weer zal gaan maken :X tjeszus wat schrok ik vorige week :o

Enfin, even een situatie schets, bestaande verdeelkast in een utiliteitsinstallatie moesten wegens uitbreiding van de installatie een meterkastje bij geplaatst worden met 10 aardlekautomaten.
Installatie kon niet de gehele dag spanningsloos gemaakt worden en dat was vanwege de aard van de werkzaamheden ook niet nodig.

Bedoeling was om eerst de nieuwe verdeelkast te monteren, de nieuwe groepen aan te sluiten en dan later op de dag even de spanning er af te doen om dat kastje op het bestaande railveld in de meterkast aan te sluiten.

Vonkenboer plaatst nieuwe kast boven de oude verdeler, sluit de nieuwe groepen aan en hoort in één keer tijdens het monteren het geluid van iets wat in de meterkast valt :X *tik* *tik* whoem *VONK* *VONK* *KNETTER ... *PATS*

*TS in één klap in het donker*
*TS een hartverzakking*

Tjezus !, bleek er een heel klein schroefje of boutje die schijnbaar ergens achter een leiding zat precies DOOR DE OPENING die ik zelf gemaakt had om de nieuwe kast straks aan te sluiten op het railveld tussen de fasen en de nul te zijn komen liggen met een dikke vette sluiting als gevolg !

Gelukkig was het "maar" een hoofdzekering met een mespatroon van 3 x 63 A



En had ik nog niet alle kappen van de meterkast verwijderd; anders had het ook heel anders af kunnen lopen :o





Resultaat :

Hoofdzekering erdoor
Verlichting in het gebouw uit
in één keer 10 man aan medewerkers bij de meterkast hebben staan :+
En één verbrande en na die tijd herstelde kabelschoen / verschroeide bedrading

Het schroefje in kwestie hebben we nooit weer gevonden -O-
  maandag 13 juni 2011 @ 18:31:09 #19
63722 z80
I fink you freaky
pi_98122052
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:01 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoewel het niet echt een klusblunder is; maar meer een beroepsblunder :X is hij zeker wel het noemen waard, ik garandeer mijzelf ook dat ik die fout niet weer zal gaan maken :X tjeszus wat schrok ik vorige week :o

Enfin, even een situatie schets, bestaande verdeelkast in een utiliteitsinstallatie moesten wegens uitbreiding van de installatie een meterkastje bij geplaatst worden met 10 aardlekautomaten.
Installatie kon niet de gehele dag spanningsloos gemaakt worden en dat was vanwege de aard van de werkzaamheden ook niet nodig.

Bedoeling was om eerst de nieuwe verdeelkast te monteren, de nieuwe groepen aan te sluiten en dan later op de dag even de spanning er af te doen om dat kastje op het bestaande railveld in de meterkast aan te sluiten.

Vonkenboer plaatst nieuwe kast boven de oude verdeler, sluit de nieuwe groepen aan en hoort in één keer tijdens het monteren het geluid van iets wat in de meterkast valt :X *tik* *tik* whoem *VONK* *VONK* *KNETTER ... *PATS*

*TS in één klap in het donker*
*TS een hartverzakking*

Tjezus !, bleek er een heel klein schroefje of boutje die schijnbaar ergens achter een leiding zat precies DOOR DE OPENING die ik zelf gemaakt had om de nieuwe kast straks aan te sluiten op het railveld tussen de fasen en de nul te zijn komen liggen met een dikke vette sluiting als gevolg !

Gelukkig was het "maar" een hoofdzekering met een mespatroon van 3 x 63 A

[ afbeelding ]

En had ik nog niet alle kappen van de meterkast verwijderd; anders had het ook heel anders af kunnen lopen :o

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Resultaat :

Hoofdzekering erdoor
Verlichting in het gebouw uit
in één keer 10 man aan medewerkers bij de meterkast hebben staan :+
En één verbrande en na die tijd herstelde kabelschoen / verschroeide bedrading

Het schroefje in kwestie hebben we nooit weer gevonden -O-
je doet je naam wel eer aan zo.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator maandag 13 juni 2011 @ 18:39:13 #20
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  maandag 13 juni 2011 @ 19:03:47 #21
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98123500
Je baas al om een bonus gevraagd :P _O-
pi_98155459
Leerzame blunder in m'n vorige huis (10 jaar geleden): m'n vrouw wilde de overlooplamp m.b.v. een wisselschakeling (sommigen noemen 'm onjuist: hotelschakeling) schakelen zowel vanaf e overloop als vanaf de gang beneden. Op beide plaatsen had ik een fase, dus ik denk heel slim m.b.v. de aderbesparende wisselschakeling (sommigen noemen 'm ......) de lamp aan te sluiten.

Zet schakelaar om...pets, 2 ALS-en eruit, alles donker....fase en nul van verschillende groepen en ALS-en gebruikt.

Na lang nadenken.....draadloos klik-aan-klik-uit systeem geïnstalleerd.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_98159316
Alweer een tijdje geleden, maar wel een klassieke klusblunder...

Nieuw huis, allerlei klusjes nog te doen voor de house warming die op zondag zou plaats gaan vinden. Ik denk op zaterdagmiddag, om een uur of 4 's middags, bij mezelf: ik ga nog één klusje doen vandaag en dat is het ophangen van een handdoekhaakje naast de wastafel in de badkamer. Dus de accuboormachine ter hand genomen (dun muurtje, geen stopcontact in de buurt), even checken of er geen elektriciteitsleidingen lopen op de beoogde plek, en hop: machine op volle toeren de muur in. Maar wat bleek: op een plek waar ik het dus niet gezien had, liep nog een waterleiding...

Het gevolg:



Ik was érg blij dat de bouwmarkt op zaterdag tot 18:00 uur open was, zodat ik nog een nieuwe koppeling kon gaan halen om de leiding te herstellen :')
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_98161110
Zijn dat de Niagara watervallen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_98503759
Hoe herkenbaar...

Heb een tijdje terug hetzelfde gehad, was in de slaapkamer, alles bijna af....

Ik dacht zal ff de gordijnrail ophangen boor ik zo dwars door de CV leiding heen, hele slaapkamer vol water. Gelijk maar ff een leiding detector gehaald.
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:41:07 #26
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99108807
Man neergestoken met boormachine

Een bizar steekincident gisteravond in Rotterdam. Op de Olympiaweg zag een vrachtwagenchauffeur een man uit de bosjes naar zijn voertuig sluipen.

Deze man had een boormachine bij zich en begon in een van de achterwielen van de vrachtwagen te boren. 8)7 De chauffeur stapte uit en liep naar de man toe.

Vervolgens ontstond er een worsteling waarbij de 54-jarige Russische chauffeur in zijn bovenlichaam gestoken werd met de boormachine. 8)7
De dader is nog spoorloos. De politie heeft wel de boormachine aangetroffen. Deze is in beslag genomen voor verder onderzoek.
De chauffeur is niet in levensgevaar.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)et-boormachine.dhtml

Klusblunder :? O-)
  dinsdag 27 september 2011 @ 23:43:27 #27
352955 FerLaS87
Doe wat je moet doen!
pi_102463627
kickje...

vandaag toch wel een redelijke blunder begaan.

Ik was even twee lampjes aan elkaar aan het sluiten en ik had het snoertje van de een ff in het stopcontact gedaan om te kijken hoe lang het moest worden. Stekker vergeten uit het stopcontact te halen, kniptangetje pakken en PANG stop der uit en tang naar de kloten..
Hier had iets onzinnigs kunnen staan.
pi_102468905
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:43 schreef FerLaS87 het volgende:
kickje...

vandaag toch wel een redelijke blunder begaan.

Ik was even twee lampjes aan elkaar aan het sluiten en ik had het snoertje van de een ff in het stopcontact gedaan om te kijken hoe lang het moest worden. Stekker vergeten uit het stopcontact te halen, kniptangetje pakken en PANG stop der uit en tang naar de kloten..
Er is weleens iemand door geelectrocuteerd...was boos dat de kleinkinderen de hele avond TV keken, knipt met een ongeisoleerde Moniertang het netsnoer door en....einde opa...
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 28 september 2011 @ 11:26:54 #29
352955 FerLaS87
Doe wat je moet doen!
pi_102471518
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 09:49 schreef [url=http://forumik .fok.nl/user/profile/326230]blomke[/url] het volgende:

[..]

Er is weleens iemand door geelectrocuteerd...was boos dat de kleinkinderen de hele avond TV keken, knipt met een ongeisoleerde Moniertang het netsnoer door en....einde opa...
ik was ook blij dat die van mij wel geisoleerd was/is, zit nu een mooi hapje in.
Hier had iets onzinnigs kunnen staan.
  PR/Manusje van alles woensdag 28 september 2011 @ 11:30:32 #30
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_102471636
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 09:49 schreef blomke het volgende:

[..]

Er is weleens iemand door geelectrocuteerd...was boos dat de kleinkinderen de hele avond TV keken, knipt met een ongeisoleerde Moniertang het netsnoer door en....einde opa...
Daarom moet je dus altijd goed spul gebruiken. NOOIT troep.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_102472237
no shit genius.
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
  woensdag 28 september 2011 @ 23:52:54 #32
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_102498871
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Daarom moet je dus altijd goed spul gebruiken. NOOIT troep.
ook een goeie knipex moniertang is niet geïsoleerd. Het begint bij het juiste gereedschap gebruiken :') .
pi_102505099
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Daarom moet je dus altijd goed spul gebruiken. NOOIT troep.
Misschien moet je beginnen met geen draden doorknippen waar spanning op staat :')
No amount of money ever bought a second of time.
  donderdag 29 september 2011 @ 10:30:56 #34
352955 FerLaS87
Doe wat je moet doen!
pi_102505543
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:15 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Misschien moet je beginnen met geen draden doorknippen waar spanning op staat :')
*mompelt iets van in the heat of the moment*
Hier had iets onzinnigs kunnen staan.
  Moderator dinsdag 3 januari 2012 @ 21:17:17 #35
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  dinsdag 3 januari 2012 @ 21:21:57 #36
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_106372212
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 21:17 schreef Vonkenboer het volgende:
Is er in het nieuwe jaar al geblunderd ? :P
Nog niet buiten en verkeerd om afgezaagde laminaat deel. :P Maar dat is eigenlijk geen blunder, maar gewoon dom :P
  Moderator dinsdag 3 januari 2012 @ 21:30:13 #37
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:46:48 #38
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_106379538
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 21:30 schreef Vonkenboer het volgende:
In het heetst van de strijd wil er wel eens iets mis gaan :P
Uiteindelijk nog wel anderhalf pak overgehouden aan laminaat ;)
pi_106381380
van een vriend van mij :z

-HOP-
  woensdag 4 januari 2012 @ 07:48:40 #40
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_106385856
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 00:24 schreef SilentSimon het volgende:
van een vriend van mij :z

[ afbeelding ]
:') :')
pi_106386581
Een classic! :D
pi_106386613
Haha :D
Moet eerlijk bekennen dat ook ik die fout wel eens gemaakt heb...
pi_106386620
Ik in ieder geval wel bijna :D
pi_106387382
Nou dat is mij ook wel eens overkomen hoor (maar niet bij de eerste plank) met name wanneer ik 1 hele plank in zo'n polynorm kozijn wil plaatsen, das zo'n gepriegel om het uit 1 stuk te doen :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:59:38 #45
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_106412988
Het reservoir van je nieuw aangeschafte toilet per abuis op de grond laten donderen; kapot ;(

Nieuwe besteld á 160.-
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:58:08 #46
63722 z80
I fink you freaky
pi_106415704
quote:
13s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:59 schreef kaasplankje het volgende:
Het reservoir van je nieuw aangeschafte toilet per abuis op de grond laten donderen; kapot ;(

Nieuwe besteld á 160.-
als dit met de volledige verbouwing alle schade is dan valt het wel mee. niet prettig meer gelukkig wel te overzien.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_106415847
Oh ik zie nu pas dat het uit 1 plank gezaagd is :D

Mijn vader zat eens heel relaxt op z'n knieën laminaat te leggen, alles ging perfect, totdat hij op probeerde te staan. Toen bleek dat z'n sok muurvast zat tussen twee planken :')
pi_106419959
En de kier in de rest van de lengte was niet opgevallen????
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_106421072
Ik kan me niet herinneren of je echt duidelijk een kier zag, t was echt alleen t topje van z'n sok 8)7
pi_106428689
Mijn vrouwging gisterenavond op de door mij geschilderde drempel van de serre staan. Plakte vast met haar schoen en toen wist ze voldoende. Gelukkig stapte ze niet verder op het spiksplinternieuwe laminaat. Mooie zwarte afdruk op de drempel van een schoenzool.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 5 januari 2012 @ 09:16:33 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106428724
Wat een blunder inderdaad dat je daar geen briefje bij had gehangen met 'pas op, nad'.
The love you take is equal to the love you make.
pi_106428788
Ik had de workmate met z'n wijde poten, over de drempel gezet om de toegang te blokkeren. Maar daat stapte ze rakelings langs op het schilderwerk.....vrouwen....leuk spul, maar kijk er mee uit!!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 5 januari 2012 @ 09:20:36 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106428803
Schopje R&P. Jullie communiceren niet goed.
The love you take is equal to the love you make.
pi_106429049
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 09:20 schreef Lienekien het volgende:
Jullie communiceren niet goed.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 5 januari 2012 @ 11:14:50 #55
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_106431557
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 09:19 schreef blomke het volgende:
Ik had de workmate met z'n wijde poten, over de drempel gezet om de toegang te blokkeren. Maar daat stapte ze rakelings langs op het schilderwerk.....vrouwen....leuk spul, maar kijk er mee uit!!
ik breek hier ff een lans voro je vrouw...

ik deed onlangs hetzelfde bij mijn ouders thuis. Pa had blijkbaar de drang gekregen om de dorpel van een terrasdeur te schilderen. Deur was gewoon weer dicht, dat kon ook, geen briefje , helemaal niks. Ik rook wel wat maar ja, ik telde pas 1+1=2 toen ik de boel wat vond plakken.

Ik naar beneden, zeg pa,
heb jij geschilderd?
ja
heb je nog lak over?
ja, hoezo?
mwah, je mag het nog een keer doen :@
:(
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_106467823
Wij hadden een muur die vol zat met houten schrootjes. Omdat wij het niet zo mooi vonden (zwak uitgedrukt) sloopten we die van de muur. Het hout zat zo'n 3Cm van de muur verwijderd, en wij vroegen ons af hoe de vorige bewoner(s) het toch voor elkaar hadden gekregen om die drie CM te overbruggen met stopcontacten e.d.

Well, we found out.



Links dus de achterkant van het stuk hout met daarop het stopcontact.
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 10:46:29 #57
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_106474635
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 00:53 schreef Messina het volgende:
Wij hadden een muur die vol zat met houten schrootjes. Omdat wij het niet zo mooi vonden (zwak uitgedrukt) sloopten we die van de muur. Het hout zat zo'n 3Cm van de muur verwijderd, en wij vroegen ons af hoe de vorige bewoner(s) het toch voor elkaar hadden gekregen om die drie CM te overbruggen met stopcontacten e.d.

Well, we found out.

[ afbeelding ]

Links dus de achterkant van het stuk hout met daarop het stopcontact.
:X :X
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  vrijdag 6 januari 2012 @ 13:25:53 #58
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_106479953
Kun je de vorige eigenaar niet nog even voor het gerecht slepen ivm het in gevaar brengen van mensen en omgeving?
pi_106480743
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:25 schreef Keiichi het volgende:
Kun je de vorige eigenaar niet nog even voor het gerecht slepen ivm het in gevaar brengen van mensen en omgeving?
Misschien waren de bewoners daarvoor het wel. :P
Het stopcontact wat eronder zat staat trouwens rechts op de foto, als je goed kijkt kun je de smeltplekken/zwartgeblakerde erop zien zitten.
Ben blij dat ik alles zeer voorzichtig verwijderd heb en niet vol vertrouwen m'n handjes achter de planken heb gestoken. ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  † In Memoriam † vrijdag 6 januari 2012 @ 20:17:58 #60
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106497789
Uh, ik snap niet (goed) wat ze nou precies uitgespookt hebben met dat stopcontact ... :@ Wil iemand het me uitleggen ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_106498002
Speciaal voor jou dan.
Snap je het zo beter? :D
Je raekt an de dinge geweun.
pi_106498014
ik mis hem ook even...hadden ze die stekerpenen als kroonsteentje gebruikt?..of achter in het stopkontakt gestoken en hoe kon je er dan nog van de goede kant een steker in krijgen -als ze het laatste hadden gedaan-
pi_106498132
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:43 schreef FerLaS87 het volgende:
kickje...

vandaag toch wel een redelijke blunder begaan.

Ik was even twee lampjes aan elkaar aan het sluiten en ik had het snoertje van de een ff in het stopcontact gedaan om te kijken hoe lang het moest worden. Stekker vergeten uit het stopcontact te halen, kniptangetje pakken en PANG stop der uit en tang naar de kloten..
heb ik ook wel eens gedaan... heel lang verlengsnoer moest in tweeën...wel netjes de steker uit de contrasteker gehaald..kniptang en flatsj stoppen eruit en ik met een oh shit...uitdrukking op mijn gezicht...
pi_106498183
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:22 schreef Messina het volgende:
Speciaal voor jou dan.
Snap je het zo beter? :D
ah nu wel

dank je
  † In Memoriam † vrijdag 6 januari 2012 @ 20:25:55 #65
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106498190
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:22 schreef Messina het volgende:
Speciaal voor jou dan.
Snap je het zo beter? :D
Nu is het ook voor mij begrijpulluk. Stopcontact omgetoverd tot een soort kort verlengsnoer zo te zien.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_106498209
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:22 schreef sijs het volgende:
ik mis hem ook even...hadden ze die stekerpenen als kroonsteentje gebruikt?..of achter in het stopkontakt gestoken en hoe kon je er dan nog van de goede kant een steker in krijgen -als ze het laatste hadden gedaan-
Gokje:

Stop eraf, pinnetjes aansluiten op draadjes en in stopcontact duwen, hout ervoor, draadjes in nieuw stopcontact (3cm van de muur af), stopcontact omhulsel erop en niet meer naar kijken, stop erop.
Ik heb vandaag nieuw stroomdraad laten trekken. Was allemaal zwartgeblakerd, leek me niet de bedoeling, gek genoeg.
Gelukkig zijn we aan het klussen. :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_106509115
Ik was bezig om mijn kamer in het wit te schilderen.
Dus, potje verf op de grond, roller enzo lagen ook overal.
Op een gegeven moment hoorde ik dat mijn zusje de deur beneden open deed.
Wie komt daar de trap oplopen?
Juist, onze jongste kat Teun.
Ik had Teun niet gezien, hij is erg klein, kan heel goed sluipen en had toen nog geen belletje.
Ik was met een van de muren bezig tot ik me omdraai om mijn roller met verf te vernieuwen.
Zie ik allemaal kattenpootjes op mijn vloer.
Teun was namelijk in de verf gaan staan. Of hij is erin gesprongen, ik weet het niet, heb het niet gezien.

Echt, de hele keet zat eronder.
Zie je die kat op de overloop verwoed zijn pootjes proberen schoon te maken.

Die middag nog kreeg hij een spiksplinternieuw bandje MET belletje om. :D
Twiddel
pi_106518425
Kat met witte sokjes....leuk!!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 8 januari 2012 @ 02:48:07 #69
3658 _joepie_
Blijft zoeken.. en zal vinden.
pi_106549504
Is al ff geleden, maar ik wilde pendel-olielamp ophangen aan betonnen plafond.
De olielamp was erg zwaar, mede omdat er een pendelgewicht aanzat, dus ik wilde flink diep gat hebben om goed te kunnen verankeren. het boren ging goed en juist op het moment dat ik wilde stoppen..kwam er een lading water naar beneden..er bleek een koudwaterleiding van de badcel erboven geraakt te zijn, die hadden ze daar diep weggelegd voor de veiligheid.

Ik heb uiteindelijk een gat van 4 x 4 cm moeten hakken in het plafond ( de badcel was net een paar maanden ervoor opnieuw betegeld ) om de geraakte leiding vrij te maken en met een sok te repareren. Een metaaldetector had ik gebruikt, maar vanwege de betonbewapening kon ik ledingen niet meer vinden. In het achterhoofd had ik wel het risico van een staaf beton-ijzer verwacht, maar in dat geval zou ik met een metaalboor e.e.a. trachten op te lossen. Maar een waterleiding had ik er niet verwacht.

Een klusje wat normaal een kwartiertje duurt werd nu een klus van een dag of 3 inclusief herstel van het plafond. :7
Happiness is like a butterfly sitting on your hand..beautiful and fragile..when it flies away..you never know whether it might return one day..
pi_106553406
Toch knap dat je via een gaatje van 4 bij 4 cm een waterleiding kunt repareren! ^O^
pi_106553440
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 11:20 schreef Broertie het volgende:
Toch knap dat je via een gaatje van 4 bij 4 cm een waterleiding kunt repareren! ^O^
Hij is in het dagelijks leven chirurg en is gewend met kijkoperaties
  Moderator zondag 8 januari 2012 @ 11:23:55 #72
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_106553466
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 02:48 schreef _joepie_ het volgende:
Is al ff geleden, maar ik wilde pendel-olielamp ophangen aan betonnen plafond.
De olielamp was erg zwaar, mede omdat er een pendelgewicht aanzat, dus ik wilde flink diep gat hebben om goed te kunnen verankeren. het boren ging goed en juist op het moment dat ik wilde stoppen..kwam er een lading water naar beneden..er bleek een koudwaterleiding van de badcel erboven geraakt te zijn, die hadden ze daar diep weggelegd voor de veiligheid.

Ik heb uiteindelijk een gat van 4 x 4 cm moeten hakken in het plafond ( de badcel was net een paar maanden ervoor opnieuw betegeld ) om de geraakte leiding vrij te maken en met een sok te repareren. Een metaaldetector had ik gebruikt, maar vanwege de betonbewapening kon ik ledingen niet meer vinden. In het achterhoofd had ik wel het risico van een staaf beton-ijzer verwacht, maar in dat geval zou ik met een metaalboor e.e.a. trachten op te lossen. Maar een waterleiding had ik er niet verwacht.

Een klusje wat normaal een kwartiertje duurt werd nu een klus van een dag of 3 inclusief herstel van het plafond. :7
Ik heb zoiets op het werk ook al eens meegemaakt; we moesten op een bepaalde plek op de begane grond een noodverlichtingsarmatuur ophangen.

Naja alles netjes afgetekend * Vonkenboer pakt een sds-boorhamer met boor 6 mm, /me boort 3 vd. 4 gaten.
En bij de vierde boor ik dwars door een waterleiding die in de kanaalplaatvloer lag :') |:(

[ Bericht 0% gewijzigd door Vonkenboer op 08-01-2012 11:30:22 ]
pi_106555178
Mag jij me uitleggen hoe je een waterleiding kan raken als je in een kanaalplaatvloer boort van onderen. .....
  zondag 8 januari 2012 @ 13:00:18 #74
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_106555761
Zal wel een breedplaatvloer bedoelen.
  Moderator zondag 8 januari 2012 @ 13:14:03 #75
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_106556194
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 12:40 schreef _VoiD_ het volgende:
Mag jij me uitleggen hoe je een waterleiding kan raken als je in een kanaalplaatvloer boort van onderen. .....
Zeer handige loodgieters die de waterleiding even door het kanaal van de kanaalplaatvoer steken om van de ene ruimte zonder veul hak en breekwerk in de andere ruimte te kunnen komen. |:(
  † In Memoriam † zondag 8 januari 2012 @ 18:10:51 #76
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106568403
Zo gek vind ik dat idee niet hoor :@
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  PR/Manusje van alles zondag 8 januari 2012 @ 18:18:23 #77
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_106568742
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 13:00 schreef betyar het volgende:
Zal wel een breedplaatvloer bedoelen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_106570911
Zelfs een breedplaatvloer heeft een onderschil van circa 5 cm (en vaak zelfs 7 cm). Ik weet niet wat voor noodarmatuur dat was, maar dan was het wel flink als je zo diep moest boren :)

Maar in de kanalen zelf zoals Vonk aangeeft is wel logisch, zo zou ik het zelf ook doen namelijk :D
pi_106573565
In de kanalen van kanaalplaatvloeren liggen normaal gesproken geen water of elektraleidingen, maar soms wel ventilatiekanalen of rioleringsbuizen.
Een gat boren in de rioleringsbuis van de WC word je denk ik ook niet vrolijk van .......
  zondag 8 januari 2012 @ 21:00:37 #80
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_106576589
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:17 schreef _VoiD_ het volgende:
Zelfs een breedplaatvloer heeft een onderschil van circa 5 cm (en vaak zelfs 7 cm). Ik weet niet wat voor noodarmatuur dat was, maar dan was het wel flink als je zo diep moest boren :)

Maar in de kanalen zelf zoals Vonk aangeeft is wel logisch, zo zou ik het zelf ook doen namelijk :D
70 mm dikte moet ik nog leggen, nog nooit mee gewerkt. Daarnaast een gat boren voor een slagplugje ga je al vlug door de 5 cm. heen.
pi_106576670
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 11:20 schreef Broertie het volgende:
Toch knap dat je via een gaatje van 4 bij 4 cm een waterleiding kunt repareren! ^O^
Inderdaad. Met grote verbazing en bewondering de betreffende zin een paar keer over gelezen.
Als we ooit nog een topic "klussers verrichten heldendaden" krijgen kan de hele post van _joepie_ daar zo in !
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_106577306
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:00 schreef betyar het volgende:

[..]

70 mm dikte moet ik nog leggen, nog nooit mee gewerkt. Daarnaast een gat boren voor een slagplugje ga je al vlug door de 5 cm. heen.
En ik kom ze regelmatig tegen als constructeur ;)
  zondag 8 januari 2012 @ 21:16:05 #83
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_106577588
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:11 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

En ik kom ze regelmatig tegen als constructeur ;)
Dat kan.

Edit: Wat is je punt precies?

[ Bericht 3% gewijzigd door betyar op 08-01-2012 21:21:18 ]
pi_106580988
Dat jij zegt dat je ze nooit tegenkomt, maar laat maar ;)
  maandag 9 januari 2012 @ 08:28:14 #85
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_106592210
Was bezig de badkamer te verbouwen. Ik ging een elektra aansluiting weghalen omdat de wasmachine naar zolder is gegaan. Toen ik de elektra in het plafond brandveilig ging maken zag ik een set draden richting de wandcontactdoos van de machine gaan en deze dus netjes afgeknipt en weggewerkt.

Eenmaal klaar met herbedraden en de stroom er weer op heb ik compleet geen stroom meer op de eerste en zolder maar ook in de woonkamer op de verste wand geen stroom. Wat bleek de draden die richting de wandcontactdoos gingen waren de centrale draden van een groep die zowel de badkamer als de voorste slaapkamer en de verste wand van de woonkamer van stroom voorzag. Kon ik gaan proberen de weggewerkte draden eruit te pulken en er een lasdop tussen te friemelen.

Mijn elektra bleek dus vanaf mijn stoppenkast onder de grond te gaan naar de centrale muur en daar omhoog de badkamer in. In de centraaldoos van de badkamer vertakte hij naar de kleine kamer en de voorste slaapkamer, en vanuit de voorste slaapkamer weer omlaag naar de woonkamer op de begane grond. Dat had ik niet verwacht.

Kleuren zijn trouwens ook een bende in mijn huis, tijdens de bouw was het volgens mij nog niet verplicht gekleurde draden te gebruiken. Mijn huis is trouwens van 1971
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  maandag 9 januari 2012 @ 08:35:55 #86
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_106592273
kleurtjes waren toen al verplicht hoor, ze hebben ook altijd een kleurtje :)

jij komt ws rood en groen tegen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_106738313
Eindelijk vandaag leuning opgehangen.

Gaatjes afgetekend, en begonnen met boren, na gaatje 15 vd 17 ging t niet... Wat bleek nou: 2 jaar geleden muur gestuct, en daarvoor de oude draadeinden afgeslepen...

Nog geprobeerd met metaalboor uit te boren, maar dat ging dus niet :-(

Dus dan maar geen schroef in dat gat, en bedenken hoe ik dat op ga lossen (of jullie natuurlijk) gat moet 8mm zijn, ivm plug&schroef
  † In Memoriam † donderdag 12 januari 2012 @ 21:25:08 #88
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106738927
Een goede metaalboor gebruiken. En voorboren met een dunner boortje (3 of 4 mm). Uiteraard hopen dat het boortje niet breekt ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_106739381
Ik heb al geboord met 3 3,5 4 & 4,5 maar of boormachine is niet sterk genoeg, of boortjes zijn te slecht. Zijn merkloze boortjes, kan ze wel van Heller oid bestellen, maar als t niet werkt, duur grapje :-) ik kan ook rondom boren, maar geen idee hoe diep ze zitten, en of ie dan loskomt...
  Moderator donderdag 12 januari 2012 @ 21:36:03 #90
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_106739578
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 08:35 schreef klusfoobje het volgende:
kleurtjes waren toen al verplicht hoor, ze hebben ook altijd een kleurtje :)

jij komt ws rood en groen tegen.
idd. toen waren de kleuren als volgt.

Rood = Nul
Groen = Fase
Grijs = Aarde
Zwart = Schakeldraad
  † In Memoriam † donderdag 12 januari 2012 @ 21:38:38 #91
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106739707
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:32 schreef JohnB52 het volgende:
Ik heb al geboord met 3 3,5 4 & 4,5 maar of boormachine is niet sterk genoeg, of boortjes zijn te slecht. Zijn merkloze boortjes, kan ze wel van Heller oid bestellen, maar als t niet werkt, duur grapje :-) ik kan ook rondom boren, maar geen idee hoe diep ze zitten, en of ie dan loskomt...
Koop een goed boortje van 4 mm bij een echte ijzerwarenhandel. Niet bij flutwinkels zoals de Karwei, Gamma, Praxis, enzovoorts. Ik heb goede ervaringen met E-Norm.

Laat je in elk geval voorlichten door iemand die verstand heeft (van boortjes, bij voorkeur), niet door 1 of andere trut achter de kassa die alleen maar in staat is de text op de verpakking aan je voor te lezen (dat kan je zelf ook wel) en verder het verschil niet weet tussen behanglijm en en een tuinhark.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_106739825
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:36 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

idd. toen waren de kleuren als volgt.

Rood = Nul
Groen = Fase
Grijs = Aarde
Zwart = Schakeldraad
Verplicht of niet, genoeg thuisklussers die gewoon even overal zwart aansluiten. Zoals in ons huis het geval was. :'(
Je raekt an de dinge geweun.
pi_106740055
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:40 schreef Messina het volgende:

[..]

Verplicht of niet, genoeg thuisklussers die gewoon even overal zwart aansluiten. Zoals in ons huis het geval was. :'(
of het verschil tussen zwart en zwartgeblakerd blauw, dat niet helemaal duidelijk meer is.
(bij een 380 installatie, de gevolgen ooit mogen opruimen, fun)
pi_106741401
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:44 schreef Duur het volgende:

[..]

of het verschil tussen zwart en zwartgeblakerd blauw, dat niet helemaal duidelijk meer is.
(bij een 380 installatie, de gevolgen ooit mogen opruimen, fun)
Nee nee, alles was zwart in de keuken, badkamer en hal. De rest was wel in kleur (soms heel vies, maar wel in kleur ;))
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 18 januari 2012 @ 16:52:48 #95
3658 _joepie_
Blijft zoeken.. en zal vinden.
pi_106955320
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 11:22 schreef exlurker het volgende:

[..]

Hij is in het dagelijks leven chirurg en is gewend met kijkoperaties
Close, ik was in die periode AIO en deed microcannulaties in hersenen van ratten :)
Happiness is like a butterfly sitting on your hand..beautiful and fragile..when it flies away..you never know whether it might return one day..
  woensdag 18 januari 2012 @ 16:59:23 #96
3658 _joepie_
Blijft zoeken.. en zal vinden.
pi_106955576
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:01 schreef quo_ het volgende:

[..]

Inderdaad. Met grote verbazing en bewondering de betreffende zin een paar keer over gelezen.
Als we ooit nog een topic "klussers verrichten heldendaden" krijgen kan de hele post van _joepie_ daar zo in !
Tnx, het was ook lastig, het was een klein gaatje aan de zijkant van de pijp, Ik heb eerst ruimte gemaakt eromheen beton stukje voor stukje wegtikken, af en toe boren als het ver genoeg van de pijp was.Vervolgens een stukje pijp opengeknipt, eromheen gevouwen en aangeklopt en het geheel mooi laten vervloeien met tin, gecontroleerd met waterdruk erop en beetje onder spanning zetten.
Happiness is like a butterfly sitting on your hand..beautiful and fragile..when it flies away..you never know whether it might return one day..
pi_106955686
Toen ik nog heeel jong was moest ik zelf een lamp vervangen in mijn kamer.
Dus, ik naar de Gamma fietsen, lampje gekocht en weer naar huis.
Thuis stond ik (op de bureaustoel :X ;( :') ) de kapotte gloeilamp te vervangen.
Ik helemaal trots dat het gelukt was, mijn moeder geroepen voor het "tadaaa!" effect.
Ik doe mijn licht aan en.....

Had ik een kleurgloeilamp gekocht :') :|W

Rood nog wel :') :|W :X
Twiddel
  woensdag 18 januari 2012 @ 17:47:59 #98
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_106957193
quote:
99s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:02 schreef summer2bird het volgende:
Toen ik nog heeel jong was moest ik zelf een lamp vervangen in mijn kamer.
Dus, ik naar de Gamma fietsen, lampje gekocht en weer naar huis.
Thuis stond ik (op de bureaustoel :X ;( :') ) de kapotte gloeilamp te vervangen.
Ik helemaal trots dat het gelukt was, mijn moeder geroepen voor het "tadaaa!" effect.
Ik doe mijn licht aan en.....

Had ik een kleurgloeilamp gekocht :') :|W

Rood nog wel :') :|W :X
_O-
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  Moderator woensdag 18 januari 2012 @ 18:29:54 #99
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_106958781
quote:
99s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:02 schreef summer2bird het volgende:
Toen ik nog heeel jong was moest ik zelf een lamp vervangen in mijn kamer.
Dus, ik naar de Gamma fietsen, lampje gekocht en weer naar huis.
Thuis stond ik (op de bureaustoel :X ;( :') ) de kapotte gloeilamp te vervangen.
Ik helemaal trots dat het gelukt was, mijn moeder geroepen voor het "tadaaa!" effect.
Ik doe mijn licht aan en.....

Had ik een kleurgloeilamp gekocht :') :|W

Rood nog wel :') :|W :X
_O-

Ik dacht, dat je van je bureaustoel zou zijn gevallen vol met je kop op de vloer :+
  woensdag 18 januari 2012 @ 18:57:31 #100
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_106959869
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 18:29 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

_O-

Ik dacht, dat je van je bureaustoel zou zijn gevallen vol met je kop op de vloer :+
Dat zou ook zonde zijn.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_106960096
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:59 schreef _joepie_ het volgende:

[..]

.Vervolgens een stukje pijp opengeknipt, eromheen gevouwen en aangeklopt en het geheel mooi laten vervloeien met tin,
Een stuk pijp eromheen gevouwen , _O-

Een schuifsok was een betere optie geweest.
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:14:14 #102
78498 classpc
I don't like change
pi_106960526
quote:
99s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:02 schreef summer2bird het volgende:
Toen ik nog heeel jong was moest ik zelf een lamp vervangen in mijn kamer.
Dus, ik naar de Gamma fietsen, lampje gekocht en weer naar huis.
Thuis stond ik (op de bureaustoel :X ;( :') ) de kapotte gloeilamp te vervangen.
Ik helemaal trots dat het gelukt was, mijn moeder geroepen voor het "tadaaa!" effect.
Ik doe mijn licht aan en.....

Had ik een kleurgloeilamp gekocht :') :|W

Rood nog wel :') :|W :X
Hij deed het in ieder geval, dat is al heel wat :) .

Maar zag je dat niet toen je de lamp uit het doosje haalde dan?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_106962221
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:14 schreef classpc het volgende:

[..]

Hij deed het in ieder geval, dat is al heel wat :) .

Maar zag je dat niet toen je de lamp uit het doosje haalde d
an?
Nee, die hele gloeilamp zag er ook normaal uit :o
Op het doosje stond dan wel weer dat het een gekleurde was :@ :')
Twiddel
pi_106962941
effe denken, zijn meer werk blunders.

Denken dat je de spanning ergens afgehaald hebt (ja wel gemeten) op een bepaald punt, blijkt dat er door een rare combinatie van bedraden op een ander punt waarvan je denkt dat het op dezelfde groep zit nog wel spanning te staan.
resultaat vonken en een kapotte kniptang.

Kabelgoten leegtrekken; afgeknipte kabel zien liggen los in de goot, blijkt het andere eind gewoon nog aangesloten te zijn (geen idee welke aap dat zo laat liggen)
nog een kapotte kniptang.

Kortsluiting maken, groep eruit (mooi weten we in ieder geval zeker dat de spanning eraf is)
Niet realiserende dat op die zelfde groep ook de server van de tekenkamer zat.
En ze daar een uur hebben zitten niksen voordat ze erachter kwamen dat het geen computer probleem was maar dat wij per ongeluk de zekering hadden gesloopt.
Gevolg 8 man (duur personeel) een uur genikst + dag werk omdat we alle groepen moesten uitzoeken zodat zoiets niet nog een keer zou gebeuren.

In een groepenkast werken met railsysteem (ach kan wel even onder spanning)
Uitschieten met je schroevendraaier en dan maar ook net langs zo'n rail schieten met je hand.
Lekker als het 100A is afgezekerd ofzo |:( :')
Do what you love, love what you do!
  woensdag 18 januari 2012 @ 22:36:13 #105
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_106969942
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:12 schreef kree het volgende:
effe denken, zijn meer werk blunders.

Denken dat je de spanning ergens afgehaald hebt (ja wel gemeten) op een bepaald punt, blijkt dat er door een rare combinatie van bedraden op een ander punt waarvan je denkt dat het op dezelfde groep zit nog wel spanning te staan.
resultaat vonken en een kapotte kniptang.

Kabelgoten leegtrekken; afgeknipte kabel zien liggen los in de goot, blijkt het andere eind gewoon nog aangesloten te zijn (geen idee welke aap dat zo laat liggen)
nog een kapotte kniptang.

Kortsluiting maken, groep eruit (mooi weten we in ieder geval zeker dat de spanning eraf is)
Niet realiserende dat op die zelfde groep ook de server van de tekenkamer zat.
En ze daar een uur hebben zitten niksen voordat ze erachter kwamen dat het geen computer probleem was maar dat wij per ongeluk de zekering hadden gesloopt.
Gevolg 8 man (duur personeel) een uur genikst + dag werk omdat we alle groepen moesten uitzoeken zodat zoiets niet nog een keer zou gebeuren.


In een groepenkast werken met railsysteem (ach kan wel even onder spanning)
Uitschieten met je schroevendraaier en dan maar ook net langs zo'n rail schieten met je hand.
Lekker als het 100A is afgezekerd ofzo |:( :')
Herkenbaar, ben je net bezig om in autocad een tekening te maken, ( 3/4 bijna klaar ) vind iemand het grappig om kortsluiting te maken. En ja, dat is klote.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator woensdag 18 januari 2012 @ 22:44:45 #106
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_106970365
In een verleden moest ik voor werkzaamheden bij een kabelgoot zijn ergens boven een systeemplafond in een supermarkt, naja ik pak de trap van de bus.

Ik zet de trap onder het plafond, haal er voorzichtig een plafondplaat uit, ligt er boven op het plafond net onder de kabelgoot op een plafondplaat een opgerold bosje Ymvk 3x2,5mm² :?

onafgedopt op een plafondplaat, wil ik die kabel aan de kant leggen om bij de kabelgoot te komen; raak ik schijnbaar met die kabel de stalen rails van het systeemplafond *VONK* *VONK*

Bleek er op die f*cking kabel gewoon spanning te staan ! :X |:( :o

Halve winkel zonder verlichting, en een half uur aan het zoeken geweest welke groep dat nu was en in welke van de drie meterkasten hij zich bevond.

Was in een wat ouder pand, waar zeg maar van alles aan elkaar hing wat betreft de elektrische installatie o|O
  PR/Manusje van alles woensdag 18 januari 2012 @ 23:03:29 #107
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_106971331
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 22:44 schreef Vonkenboer het volgende:
In een verleden moest ik voor werkzaamheden bij een kabelgoot zijn ergens boven een systeemplafond in een supermarkt, naja ik pak de trap van de bus.

Ik zet de trap onder het plafond, haal er voorzichtig een plafondplaat uit, ligt er boven op het plafond net onder de kabelgoot op een plafondplaat een opgerold bosje Ymvk 3x2,5mm² :?

onafgedopt op een plafondplaat, wil ik die kabel aan de kant leggen om bij de kabelgoot te komen; raak ik schijnbaar met die kabel de stalen rails van het systeemplafond *VONK* *VONK*

Bleek er op die f*cking kabel gewoon spanning te staan ! :X |:( :o

Halve winkel zonder verlichting, en een half uur aan het zoeken geweest welke groep dat nu was en in welke van de drie meterkasten hij zich bevond.

Was in een wat ouder pand, waar zeg maar van alles aan elkaar hing wat betreft de elektrische installatie o|O
Dat was vast het verborgen bosje voor de opzettelijke brandstichting als de toko failliet gaat _O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 18 januari 2012 @ 23:09:19 #108
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_106971658
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 22:44 schreef Vonkenboer het volgende: .........wil ik die kabel aan de kant leggen om bij de kabelgoot te komen; raak ik schijnbaar met die kabel de stalen rails van het systeemplafond *VONK* *VONK*
En sinsdien heet jij vonkenboer :? :+
pi_106972297
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2012 22:36 schreef cvboer het volgende:

[..]

Herkenbaar, ben je net bezig om in autocad een tekening te maken, ( 3/4 bijna klaar ) vind iemand het grappig om kortsluiting te maken. En ja, dat is klote.
Misschien eens wat vaker opslaan ;)
No amount of money ever bought a second of time.
pi_106973501
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 22:44 schreef Vonkenboer het volgende:
In een verleden moest ik voor werkzaamheden bij een kabelgoot zijn ergens boven een systeemplafond in een supermarkt, naja ik pak de trap van de bus.

Ik zet de trap onder het plafond, haal er voorzichtig een plafondplaat uit, ligt er boven op het plafond net onder de kabelgoot op een plafondplaat een opgerold bosje Ymvk 3x2,5mm² :?

onafgedopt op een plafondplaat, wil ik die kabel aan de kant leggen om bij de kabelgoot te komen; raak ik schijnbaar met die kabel de stalen rails van het systeemplafond *VONK* *VONK*

Bleek er op die f*cking kabel gewoon spanning te staan ! :X |:( :o

Halve winkel zonder verlichting, en een half uur aan het zoeken geweest welke groep dat nu was en in welke van de drie meterkasten hij zich bevond.

Was in een wat ouder pand, waar zeg maar van alles aan elkaar hing wat betreft de elektrische installatie o|O
herkenbaar :')
Maar bij ons is het binnen het bedrijf (waar we dan dus ook alle elektro klusjes mogen doen aan een verouderde installatie (nooit iets bijgehouden van wat waar zit door voorgangers)

Ergens een extra WCD maken.

Altijd weer een verassing als je 8 meter hoog op een ladder in een open kabelgoot staat te wroeten (lekker al dat stof ook)
Lasdozen die dichtgeslagen zijn omdat ze eigenlijk te vol zaten.
Dan met je geisoleerde schroevendraaier de lasdoppen eruit pulken in de hoop dat er nergens een ader uit schiet.
Oja onder spanning natuurlijk want het is onduidelijk waar die kabel vandaan komt :')
Probeer het de laatste tijd zoveel mogelijk te vermijden of in ieder geval te zorgen dat er geen spanning meer op staat.

Met krachtstroom ben ik wel altijd een stukkie voorzichtiger want hoog afgezekerd en aardlek......
Nooit van gehoord blijkbaar.
Geloof dat het tegenwoordig wel verplicht is maar bij ons in het bedrijf hangt gewoon nog alle oude zooi.
Fases aftakken etc voor 230 :')
Gelukkig is het parttime werk anders zou ik het zelf gaan uitzoeken allemaal.
Do what you love, love what you do!
pi_106974103
nog wat van anderen op m'n werk.
stagaiers/parttimers die komen helpen.

Gaten boren in een kast, ik sta te kijken na 3 min nog geen gat.
Ja lul moet je wel je boormachine de goede kant op laten draaien anders sta je nog wel even... :')

RVS kast boren, boortje hapt (gebeurt wel meer) vervolgens op weet ik wat voor manier het snoer van de boormachine om z'n arm/hand krijgen zodat het boorknopje ingedrukt blijft, gelukkig konden we de stekker er redelijk snel uit trekken.

Nog 1 van mezelf.
Kapotte haspel, ok kabelbreuk ergens op de haspel, dus uitrollen en stukje voor stukje een beetje buigen om te kijken waar de beschadiging zit.
Pats vonk in me bek, naja volgende keer toch maar even kijken of de stekker eruit is. + punt sluiting gelijk gevonden.

Slijptol repareren (koolborsteltjes versleten)
Stekker er weer in om te testen terwijl het ding op de werkbank ligt.
Staat de knop nog gelocked in de aan positie slijptol langs me kop hmmmm.

Moet toch eens wat meer gaan oppassen.
Do what you love, love what you do!
pi_106978858
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 23:20 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Misschien eens wat vaker opslaan ;)
Autosave op vijf minuten zetten.
Jeroentje.
pi_107155809
Voor het plaatsen van een inbouwdoos moest ik een stuk uit de muur hakken. Geen probleem: gat boren met dozenboor en daarna uittikken met een beitel.

Blijkbaar is de muur iets dunner dan verwacht, na 1 tik had ik een vrij groot gat waar ik doorheen kan kijken. :X

Morgen de muur maar eens herstellen (en nieuw stuk glasvliesbehang plakken en schilderen). :{
pi_107156025
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:30 schreef sylvesterrr het volgende:
Voor het plaatsen van een inbouwdoos moest ik een stuk uit de muur hakken. Geen probleem: gat boren met dozenboor en daarna uittikken met een beitel.

Blijkbaar is de muur iets dunner dan verwacht, na 1 tik had ik een vrij groot gat waar ik doorheen kan kijken. :X

Morgen de muur maar eens herstellen (en nieuw stuk glasvliesbehang plakken en schilderen). :{
Let er wel op dat je de hele muur moet texen, anders heb je kleurverschil.

En natuurlijk ff een foto van het ongelukje!
pi_107156430
Ik zal morgen eens een foto maken.

Nog tips voor het herstellen van de muur? Zou snelgips voldoende zijn om het gat op te vullen?

Dit is de eerste keer dat ik met glasvliesbehang heb gewerkt. Kan ik hiermee een klein stukje repareren, of moet ik de hele baan opnieuw doen?
pi_107156801
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:40 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik zal morgen eens een foto maken.

Nog tips voor het herstellen van de muur? Zou snelgips voldoende zijn om het gat op te vullen?

Dit is de eerste keer dat ik met glasvliesbehang heb gewerkt. Kan ik hiermee een klein stukje repareren, of moet ik de hele baan opnieuw doen?
Zo op te maken uit je opmerking "vrij groot gat" zul je het in meerdere lagen moeten repareren.
En wat bedoel je met snelgips?
Merk en zo?
Als je nog meer dingen te purren hebt, kun je ook het gat eerst opvullen met pur, en dan met gips afwerken.
Je kan met een klein stukje glasvlies reparen, maar dan moet je wel het vak precies op maat uitsnijden.
Eerst droog passen, en dan lijmen.
pi_107156843
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:40 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik zal morgen eens een foto maken.

Nog tips voor het herstellen van de muur? Zou snelgips voldoende zijn om het gat op te vullen?

Dit is de eerste keer dat ik met glasvliesbehang heb gewerkt. Kan ik hiermee een klein stukje repareren, of moet ik de hele baan opnieuw doen?
Bij paps laats ook in een wandje van zeven centimeter gips blokken een doosje van vijf centimeter gezet. Andere zijde was sierstucwerk. Heel voorzichtig met een dozen boor gaatje geboord. Elke 2 mm meten hoe ver ik was. Bij 5,2 cm ben ik gestopt met boren. Blokje kwam er op een hoekje na prachtig uit. Dat hoekje met een scherpe steekbeitel heel voorzichtig wat weg gehaald. Laatste stukje natuurlijk pang en een grote scherf er uit aan de verkeerde kant.
Scherf er weer ingezet met speciale bison structuur kit. Als je het niet weet was het niet te zien.

Het zijn van die baal momenten waar je weer meer werk mee hebt dan wanneer het goed gaat.
Jeroentje.
pi_107157515
Het is een gat met diameter van +/- 8cm. Ik kan het gat wel dichtmaken met de stukken die eruit zijn gevallen (2 stuks), maar dat moet dan wel vastgezet worden. :P

Met snelgips bedoel ik trouwens het gips van Knauf: http://www.knauf.be/nl/pr(...)snelgips2kg-info.htm. Ik moet de sleuven toch nog dichtmaken. :P

Ik heb nog nooit PUR gebruikt, weet niet eens of dat ding bij de bouwmarkt verkrijgbaar is. Als dat goed werkt, dan koop ik wel een spuitbusje (Bison heeft deze blijkbaar in spuitbusjes van 500ml).
  maandag 23 januari 2012 @ 23:28:03 #119
3658 _joepie_
Blijft zoeken.. en zal vinden.
pi_107162664
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:02 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Een stuk pijp eromheen gevouwen , _O-

Een schuifsok was een betere optie geweest.
hoe wil je schuiven in een gaatje van 4x4 cm..??
Happiness is like a butterfly sitting on your hand..beautiful and fragile..when it flies away..you never know whether it might return one day..
pi_107162671
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:58 schreef sylvesterrr het volgende:
Het is een gat met diameter van +/- 8cm. Ik kan het gat wel dichtmaken met de stukken die eruit zijn gevallen (2 stuks), maar dat moet dan wel vastgezet worden. :P

Met snelgips bedoel ik trouwens het gips van Knauf: http://www.knauf.be/nl/pr(...)snelgips2kg-info.htm. Ik moet de sleuven toch nog dichtmaken. :P

Ik heb nog nooit PUR gebruikt, weet niet eens of dat ding bij de bouwmarkt verkrijgbaar is. Als dat goed werkt, dan koop ik wel een spuitbusje (Bison heeft deze blijkbaar in spuitbusjes van 500ml).
Je kan iets niet repareren door 2 stukken terug te plakken, dat vind ik een veel te niet-hechtende oplossing ( wat een kromme k*t zin ).
Als je met gips aan de slag gaat, eerst het gat in de muur natmaken met een spons en dan met gips aan de gang in verschillende lagen.
Het vochtig maken met een spons, is om te voorkomen dat de eerste laag gips te snel droogt door vochtopname van de muur en daardoor slechte hechting.
pi_107182908


Ik heb het gat zonet opgevuld met grote gaten vuller van Alabastine, maar ik krijg 'm niet echt vlak. Zodra het is opgedroogd gooi ik er nog een laagje op.

Voor wat betreft het behang: een vierkant eruit snijden, en weer een vierkant erop plakken... Of zou jij het anders aanpakken?
pi_107183303
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 16:19 schreef sylvesterrr het volgende:
[ link | afbeelding ]

Ik heb het gat zonet opgevuld met grote gaten vuller van Alabastine, maar ik krijg 'm niet echt vlak. Zodra het is opgedroogd gooi ik er nog een laagje op.

Voor wat betreft het behang: een vierkant eruit snijden, en weer een vierkant erop plakken... Of zou jij het anders aanpakken?
Je moet hem ook in meerdere lagen opvullen.
Als ie bijna droog is met een vochtige spons na strijken.

Ik bedoel een vierkant eruit snijden en weer een vierkant erinplakken.
Maar natuurlijk wel droog passen en meten.
  zondag 29 januari 2012 @ 22:57:32 #123
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_107383464
Ik heb wel eens een tafeltje 4 keer gebeitst (kleur) en weer afgeschuurd omdat t toch niet de goede kleur werd. Ik had whitewash beits gemengd met 'gewone' kleurbeits; dat dus een x of 4.
(verder zijn onze meubeltjes teak gewhitewashd en dit was een grenen tafeltje...)

Toen was ik er zat van en deed m gewoon in de white wash: en de (bijna) perfecte kleur waarin ik m wilde verscheen.... :')
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  maandag 30 januari 2012 @ 03:18:23 #124
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107390532
Zo'n door en door gat dat ik moet opvullen doe ik als het me gebeurt met een paar stukken (bak)steen. Een stuk van die baksteen aftikken dat ongeveer het juiste formaat heeft en dat dan klem zetten in het gat. vervolgens vul je de boel mooi af met wat roodband. Dat snelgips heb ik wel eens geprobeerd maar werkt bij mij niet. Eerst is het heeel lang zo vloeibaar als de pest en dan plots... dik en hard.

Pur sugestie is ook geen slechte eigenlijk, maar dan moet je idd meer te purren hebben en dan nog denk ik dat zo'n stuk steen net ff wat meer hechting en sterkte geeft.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  maandag 30 januari 2012 @ 03:20:58 #125
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107390552
Met verf ben ik ook wel eens de mist in gegaan. mooie spuitbus in glans. Alles netjes geschuurd, in de grond en toen de kleur erop, netjes laten drogen en de volgende dag snel kijken.

hummm, das toch niet echt glanzend, nog maar eens, dus netjes weer schuren en weer spuiten.
zelfde resultaat.

Toen maar eens erg goed de bus bekeken en werd me duidelijk dat de dop niet bij die bus hoorde... altijd leuk als de kleur van de dop wel in orde is maar dat er een glansdop op een niet glans spuitbus zit...

:')
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_107391459
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 16:29 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Je moet hem ook in meerdere lagen opvullen.
Als ie bijna droog is met een vochtige spons na strijken.

Ik bedoel een vierkant eruit snijden en weer een vierkant erinplakken.
Maar natuurlijk wel droog passen en meten.
Gelukt. Ik heb de muur vlak gekregen. Daarna heb ik een nieuw stuk behang over het gat heen gehouden en een vierhoek (geen vierkant) uit de muur gesneden, incl. een nieuw passend stuk behang. :)

Na het drogen kan ik wel weer schilderen, maar eerst wat extra verf laten mengen bij de Verfkampioen. :+
  maandag 30 januari 2012 @ 08:55:46 #127
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107392094
wees maar blij dat het bij je eigen muur was. Ik weet dat bij een vriendin in een rijtje super oude huisjes de buurman dat bij haar deed.... Vriendin was niet erg blij :')
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_107392791
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 07:36 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Gelukt. Ik heb de muur vlak gekregen. Daarna heb ik een nieuw stuk behang over het gat heen gehouden en een vierhoek (geen vierkant) uit de muur gesneden, incl. een nieuw passend stuk behang. :)

Na het drogen kan ik wel weer schilderen, maar eerst wat extra verf laten mengen bij de Verfkampioen. :+
Uhmm... Wat is het verschil tussen een vierkant en vierhoek?
Fijn dat het gelukt is!
pi_107392885
quote:
14s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:36 schreef BJDD het volgende:

[..]

Uhmm... Wat is het verschil tussen een vierkant en vierhoek?
Fijn dat het gelukt is!
Een vierkant heeft 4 gelijke zijdes en 90 graden hoeken. Een vierhoek heeft vier hoeken, en daar is alles mee gezegd :P Een parallellogram bijvoorbeeld is wel een vierhoek, maar geen vierkant.
pi_107392920
Ja, flauw hè? :P
pi_107393729
quote:
6s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:42 schreef sylvesterrr het volgende:
Ja, flauw hè? :P
Nee hoor, verstandig! Een vierkant snijden is niet makkelijk, een vierhoek wel!
pi_107420258
Klein blundertje.

2 liter verf gekocht van precies hetzelfde merk en kleur om de *plekken* bij te werken, afdekzeil erbij gekocht van 4m bij 4m. Eerste kamer ging prima, alles netjes bijgewerkt. Zeil dubbelgevouwen en naar de keuken ernaast gesleept, daar stukje bijgewerkt. Zeil wederom dubbelgevouwen en gesleept naar de kamer naast de keuken. schijnbaar in de sleepactie het zeil om weten te keren, vloer van de kamer zat onder de verf :'). Gelukkig alles eraf kunnen boenen :D
pi_107435412
Kleintje van mijn zwager. Hangen we een vierkante lamp op en ik zeg zo; let wel op de randen dat ie op allebei de hoeken evenver van de muur is. Zegt ie zo: jaja is goed pak even de waterpas...

Ik zo, eeh waterpas gaat je niet helpen hoor :')
  zaterdag 11 februari 2012 @ 00:09:50 #134
343836 SplashO
Sneller dan.
pi_107850024
onderschat de action stanleymesjes niet, dit was het 2e doktersbezoek aangezien het bleef bloeden... ze hebben mijn vingertopje nog moeten brengen op een stukje karton haha

pi_111112746
Hopelijk in juli voorzichtig wat kleine klusjes gaan oppakken in mn huisje. Tot die tijd (ik kan je nu al ernstige blunders verzekeren) even eentje uit de oude doos:

Na de scheiding van mn ouders had mn moeder een redelijk bouwval appartementje gekocht (voorbeeld: douche in een slaapkamer, half voor de openslaande balkondeuren én met een pvc afvoertje die uitkwam op het balkon). Een neef is aannemer dus die heeft in een korte tijd echt wonderen verricht en dat was allemaal nogal hectisch. Alles net op tijd klaar gekregen, wij trekken in het huis en echt de eerste week klapte continue de stoppen eruit. Alles zelf nalopen en proberen, daarna mn neef gebeld die kwam tot de conclusie dat het ergens in de keuken moest zitten. Hij balen want alles was natuurlijk bij de plaatsing van de keuken weggewerkt.
Dus hij ging de elektricien bellen, die vond het een raar verhaal - maar gaf wat aanwijzingen waar ie even naar moest gaan kijken en als dat niet werkte zou ie zelf even komen kijken de week erna. Dus mn neef wil aan de slag gaan in de keuken om bij de bedrading te komen zegt mn moeder: "Nu je hier toch bent, waar is deze schakelaar eigenlijk voor?" Dus ze klikt m aan, pats stroom er weer uit.
Probleem gevonden dus. Mn neef kijken waar die schakelaar voor dient, kwam er niet uit dus weer de elektricien gebeld. "Die schakelaar? Bij de balkondeur? Ja, natuurlijk weet ik dat, dies voor de buitenverlichting"...waar we dus niets van wisten, die er dus ook niet was en bestond uit twee draadjes die uit de buitenmuur staken en dus iedere keer voor sluiting zorgde als de schakelaar aanstond O-)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:53:36 #136
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_111122945
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 00:24 schreef SilentSimon het volgende:
van een vriend van mij :z

[ afbeelding ]
gisteravond ook: aftekenen van de plank, had even geen potlood in de buurt, dus een cd markeerstift gebruikt (onuitwisbaar): je raadt het al: verkeerd afgetekend, kan de hele plank wegsmijten :P
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_111125495
Elektrafopje hier...

Met het vernieuwen van de keuken oude opbouwrommel weggehaald en alle oude bekabeling eruit. Snok er een oude draad uit en dacht dat die wel uit de centraaldoos zou verdwijnen... zag niks verdwijnen maar ik vond het prima. Lekker in de centraaldoos geknipt en verder gegaan. Overbodige leidingen weg en na een uur was het mooi opgeruimd.

Na 3 uur klussen bedacht ik me dat we de stroom er nog niet op hadden gezet en dus ook geen diepvries en koelkast hadden.

Wilde alles weer aansluiten maar besefte dat ik eigenlijk wat kabels miste. Prop een trekveer door de buis maar die kwam niet uit in de centraaldoos! Alle dozen in de buurt losgemaakt en nog steeds niks gevonden.

Uitendelijk een voor een de draden aangesloten en gecontroleerd waar er weer stroom was. Na een half uur had ik weer overal stroom.

Mn vader lachen, die kwam haast niet meer bij. "Lekker knippen he! HAHAH! Vooral niet nadenken wat je doet! HAHAHA!" _O-

Toen heb ik hem maar even aan zijn epic failures herinnerd en toen bond ie in :P

De volgende dag met meer kracht de trekveer door de buis gepropt en zowaar, toch in de centraaldoos... :')
pi_111127745
Op bouwplaatsen waar nog geen electra is aangelegd heb je overal van die electro-paddestoeltjes staan voor je stroom, en soms zijn er alle uitgangen bezet, waardoor een aantal geen stroom hebben:
Van een timmerman die binnenin bezig was werd om de haverklap de kabel uitgetrokken omdat een ander de stroom nodig had, waardoor hij in het donker kwam te zitten. Nadat dit voor de zoveelste keer gebeurd was stormde hij woedend naar buiten, trok de stekker uit die in "zijn" contact zat, sneed de kop eraf en wierp hem ver het korenveld in.
(Jammer genoeg voor hem had degene die dat gedaan had snel de stekkers weer omgewisseld toen hij een woedende timmerman zag aankomen^^)

Andere (niet echt een blunder, maar goed): we waren op een dak bezig, en hadden net pauze gehad, toen we een paar panden verder een arrestatie-team uit een busje zagen springen met van die half-automatische geweren. Een collega had dat niet gezien en gaat verder met de panlatten vast te schieten (geeft flinke knallen). Resultaat: twee dakdekkers die snel over de nok springen en eentje die ietwat wit wegtrekt terwijl 6 geschrokken ME-ers hun geweertjes omhoog richten, whoeha, dan ben je wel meteen wakker.
pi_111128751
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:56 schreef Soylent-Green het volgende:
...

Andere (niet echt een blunder, maar goed): we waren op een dak bezig, en hadden net pauze gehad, toen we een paar panden verder een arrestatie-team uit een busje zagen springen met van die half-automatische geweren. Een collega had dat niet gezien en gaat verder met de panlatten vast te schieten (geeft flinke knallen). Resultaat: twee dakdekkers die snel over de nok springen en eentje die ietwat wit wegtrekt terwijl 6 geschrokken ME-ers hun geweertjes omhoog richten, whoeha, dan ben je wel meteen wakker.
_O-
pi_111129843
Vorige week nog een dure grap mee gemaakt

We wouden een douchebak vervangen en dan meteen ene glazen douche deur in hangen.

Oude kwart ronde douche bak verwijderen ging lastig maar het ging wel.
Nieuwe douche bak plaatsen ook nog wel

Maar de glazen deur was een andere verhaal. De zijkant kwam even naar beneden vallen waar hij in 100 en 1 stukjes viel. Dure lesgeld van 350 euro :(
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 20:08:14 #141
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_111142316
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 14:40 schreef Eris het volgende:
Vorige week nog een dure grap mee gemaakt

We wouden een douchebak vervangen en dan meteen ene glazen douche deur in hangen.

Oude kwart ronde douche bak verwijderen ging lastig maar het ging wel.
Nieuwe douche bak plaatsen ook nog wel

Maar de glazen deur was een andere verhaal. De zijkant kwam even naar beneden vallen waar hij in 100 en 1 stukjes viel. Dure lesgeld van 350 euro :(
:X

Ophangen van glazen deuren en douche cabines is altijd gevaarlijk; het is zo ontzettend kwetsbaar allemaal -O-
pi_111161115
Wat is nou het voordeel van glazen cabines&deueren t.o.. de veel lichtere en onbreekbare kunststofexemplaren?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 09:32:21 #143
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_111161382
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 08:45 schreef blomke het volgende:
Wat is nou het voordeel van glazen cabines&deueren t.o.. de veel lichtere en onbreekbare kunststofexemplaren?
Het glas waar de cabines en deuren van worden gemaakt is krasbestendiger en beter schoon te maken dan kunststof.
Glas blijft langer mooi.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_111161631
Bedankt voor de uitleg.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_111174471
Vandaag grondhout onder de vloer aan het maken om de elektrabuizen te bevestigen. Weinig ruimte om de bewegen in de kruipruimte dus sleep een lamp, een hamer, een sds-boor en een doos spanhulzen mee. Gat geboord en leg de boormachine neer. Ga ik op zoek naar het doosje spanhulzen, ik voel het doosje, voel iets ronds... een huls... TSSSS... helaas, ik had de hete boor vast ;(

Bovendien ook nog op mn duim geslagen, damn, volgens mij gaat die nagel blauw worden }:|
pi_111176565
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:24 schreef solidworks het volgende:
Vandaag grondhout onder de vloer aan het maken om de elektrabuizen te bevestigen. Weinig ruimte om de bewegen in de kruipruimte dus sleep een lamp, een hamer, een sds-boor en een doos spanhulzen mee. Gat geboord en leg de boormachine neer. Ga ik op zoek naar het doosje spanhulzen, ik voel het doosje, voel iets ronds... een huls... TSSSS... helaas, ik had de hete boor vast ;(

Bovendien ook nog op mn duim geslagen, damn, volgens mij gaat die nagel blauw worden }:|
Hehehe had ik een keer op mn werk.
Ik boren in beton met een soort kiezels erin.
Lukte voor geen meter natuurlijk.

Kwam er een collega, ik het boortje in m'n hand (aan de achterkant)
Volgens mij is deze een beetje bot collega, pakt ie hem aan de voorkant van me over.
pssssssssss auw.

Hahah wel hard om moeten lachen :)

Leuk topic is dit trouwens.
Do what you love, love what you do!
  maandag 7 mei 2012 @ 09:37:51 #147
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_111238765
Gistermiddag een grote fout gemaakt: Universele grondverf van Sencys gebruikt...wat een troep!!!!
Het is net latex man, dikke stroperige zooi...dekt voor geen meter!
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  PR/Manusje van alles woensdag 6 juni 2012 @ 20:12:30 #148
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_112535802
Ik hoorde vandaag voor het eerst een aardlekautomaat brommen en knetteren. *O* Was een groep van de verlichting met zo'n 20 tl-bakken met vsa. Automaat vervangen. POEF. Gelijk weer uit..

Verschillende dozen losgehaald en na wat zoeken bleek het een recente toevoeging van noodverlichting met een wieland-stekker de boosdoener. Een handige harry had in het doosje de laatste stekker verkeerd aangesloten. De nul op de aarde. *O* Aangelegd door een installatiebedrijf...

Gek genoeg klapte de automaat er niet uit... :X De nieuwe gelukkig wel.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_112561477
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 14:40 schreef Eris het volgende:
Vorige week nog een dure grap mee gemaakt

We wouden een douchebak vervangen en dan meteen ene glazen douche deur in hangen.

Oude kwart ronde douche bak verwijderen ging lastig maar het ging wel.
Nieuwe douche bak plaatsen ook nog wel

Maar de glazen deur was een andere verhaal. De zijkant kwam even naar beneden vallen waar hij in 100 en 1 stukjes viel. Dure lesgeld van 350 euro :(
Dat doet me denken aan een gebeurtenis uit begin jaren '80 toen Garbageman nog een klein mannetje was. We kregen voor het hele grote raam in de woonkamer nieuw dubbelglas. (echt een flink groot raam) Ik stond met mijn moeder op de tweede verdieping te kijken naar de werkmannen die het raam voorzichtig naar binnen aan het takelen waren met een soort kraan die het raam met een zuignap achtig systeem vast hielden. Ik weet nog dat ik een wijzer van een grote meter ineens naar links zag gaan. (het raam hing nog boven de weg) en dat alle werkmannen héél snel alle kanten op renden. Een seconde later viel het raam op de weg (KNAL) en toen lag er overal glas... Ik was toen zes of zo, maar ik vergeet dit nooit meer.
...
pi_112743524
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:28 schreef ComplexGuy het volgende:
Hoe herkenbaar...

Heb een tijdje terug hetzelfde gehad, was in de slaapkamer, alles bijna af....

Ik dacht zal ff de gordijnrail ophangen boor ik zo dwars door de CV leiding heen, hele slaapkamer vol water. Gelijk maar ff een leiding detector gehaald.
Hier nog één hoor. Mooie, redelijk uitgebreide lamp gekocht. Maar daar moest nog wel het één en ander voor geboord worden. Ging een paar keer goed, tot ik iets raakte. Het voelde niet goed en besloot eigenlijk niet door te boren.

Volgens mijn kluspartner zou het een steentje zijn, in elk geval geen leiding. Na wat twijfelen toch de gok gemaakt... en toen stond mijn keuken vol water. Wonder boven wonder binnen enkele seconde de hoofdleiding dicht kunnen zetten en is het laminaat niet op gaan bollen.

Ik boor nooit meer zonder leiding verklikker.
  maandag 11 juni 2012 @ 20:54:28 #151
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_112756657
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juni 2012 20:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik hoorde vandaag voor het eerst een aardlekautomaat brommen en knetteren. *O* Was een groep van de verlichting met zo'n 20 tl-bakken met vsa. Automaat vervangen. POEF. Gelijk weer uit..

Verschillende dozen losgehaald en na wat zoeken bleek het een recente toevoeging van noodverlichting met een wieland-stekker de boosdoener. Een handige harry had in het doosje de laatste stekker verkeerd aangesloten. De nul op de aarde. *O* Aangelegd door een installatiebedrijf...

Gek genoeg klapte de automaat er niet uit... :X De nieuwe gelukkig wel.
automaat klapt er uit bij kortsluiting (stroom van >16A (of welke zekering dan ook) en de aardlek knalt eruit zodra er >30mA erdoor gaat.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  maandag 11 juni 2012 @ 21:00:06 #152
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_112757086
quote:
12s.gif Op maandag 11 juni 2012 20:54 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

automaat klapt er uit bij kortsluiting (stroom van >16A (of welke zekering dan ook) en de aardlek knalt eruit zodra er >30mA erdoor gaat.
Om preciezer te zijn, bij een meetverschillen tussen fase en nul van >30mA . Bij een gesloten circuit waar geen stroom weglekt, kun je op alle punten in de kring (in serie) het amperage meten.
pi_112899437
quote:
Wat is daar de blunder?
pi_114489328
Blunder van een van onze monteurs op de zaak. Een nieuwe groep gemaakt door de fase van aardlek 1 te nemen en de nul via aardlek 2. Ondanks dat de nul altijd hetzelfde potentiaal heeft, worden de verschilstromen op 2 verschillende plekken gemeten (aardlek 1 en 2). Bij het eerste lampje aan: PATS, 2 aardleks eruit.
Lachen rond de koffieautomaat.
pi_114489652
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 08:55 schreef eRKa het volgende:
Blunder van een van onze monteurs op de zaak. Een nieuwe groep gemaakt door de fase van aardlek 1 te nemen en de nul via aardlek 2. Ondanks dat de nul altijd hetzelfde potentiaal heeft, worden de verschilstromen op 2 verschillende plekken gemeten (aardlek 1 en 2). Bij het eerste lampje aan: PATS, 2 aardleks eruit.
Lachen rond de koffieautomaat.
Mij ook eens overkomen bij het aanleggen van een nieuwe wisselschakeling. Fase op de overloop en nul in de gang genomen vanuit twee verschillende ALS-en. Alles donker. Wel leerzaam
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator zaterdag 21 juli 2012 @ 19:27:08 #157
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_114506109
Vandaag in huis druk bezig geweest met het slijpen van sleuven voor diverse elektraleidingen en het boren van gaten voor de inbouwdozen. Omdat dit ondanks dat ik stofafzuiging op de muurfrees heb zitten zijn er altijd wel stukken die je even moet slijpen zonder afzuiging en met behulp van een slijptol en een diamantschijfje.

Dus ik zet op de benedenverdieping alle ramen open; open de voor en achterdeur en plaats een grote (oude stal)ventilator in de deuropening en zet hem aan.

Ga vervolgens druk aan het slijpen en uithakken van de sleuven :9

Zet vervolgens de ventilator uit om samen met mijn vriendin al het puin op te ruimen; ... kom ik bij de voordeur...

Blijkt dat ik mijn eigen auto nog op het oprit had staan; die was aan één kant niet meer groen maar rood :X :%. Compleet niet meer aan gedacht om die even van het oprit te halen 8)7

Kon ik vandaag ook nog even langs de was straat rijden :|W
  zaterdag 21 juli 2012 @ 20:31:41 #158
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_114507872
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 19:27 schreef Vonkenboer het volgende:
..
Blijkt dat ik mijn eigen auto nog op het oprit had staan; die was aan één kant niet meer groen maar rood :X :%. Compleet niet meer aan gedacht om die even van het oprit te halen 8)7

Kon ik vandaag ook nog even langs de was straat rijden :|W
:D Een echte kerel rijdt gewoon door en wacht op een regenbui :P


:P
  zondag 22 juli 2012 @ 01:00:16 #159
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_114517801
Klassieker:

Keuken plaatsen , kraan aansluiten en in het gootsteenkastje voor de zekerheid een emmer onder de gootsteen omdat één of andere klojo toch wel de kraan open zou zetten ondanks dat ik gezegd had dat de afvoer nog niet aangesloten was. Hetgeen ook idd gebeurde, maar gelukkig stond er een emmer onder, dus geen man overboord.

Dus ik wil de afvoer aan gaan sluiten, pak de emmer uit het kastje en gooi hem leeg in de gootsteen..... 8)7

wat hebben ze gelachen :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Wandtegeltje op 22-07-2012 01:11:38 ]
  zondag 22 juli 2012 @ 01:21:04 #160
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_114518374
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 01:00 schreef Wandtegeltje het volgende:
Klassieker:

Keuken plaatsen , kraan aansluiten en in het gootsteenkastje voor de zekerheid een emmer onder de gootsteen omdat één of andere klojo toch wel de kraan open zou zetten ondanks dat ik gezegd had dat de afvoer nog niet aangesloten was. Hetgeen ook idd gebeurde, maar gelukkig stond er een emmer onder, dus geen man overboord.

Dus ik wil de afvoer aan gaan sluiten, pak de emmer uit het kastje en gooi hem leeg in de gootsteen..... 8)7

wat hebben ze gelachen :)
_O- klassieker, inderdaad.

Mijn enige (grote) klassieker: badkamerkachel ophangen/aansluiten en er dan achter komen dat je de verkeerde stop uit de stoppenkast hebt gedraaid. Beng, 220V door je lijf, gek gevoel wel. :')
Ik had wel mijn legerkistjes met rubberen zolen aangedaan, dus de schade bleef beperkt.

Voordeel: ik weet nu hoe het voelt. Ken geen enkele angst meer voor het rommelen met electriek.
No worries, mijn experimenteerdrift blijft beperkt tot het (de)monteren van stopcontacten, stekkers, verlengsnoeren en wat gerommel met kroonsteentjes en dergelijke. Voor het 'echte werk' (gedoe aan de stoppenkast en zo) huur ik wel een vakman in!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_114523455
Gister mn nieuwe dorpel gekocht en strak op maat gezaagd. Pastte ook perfect, helaas alleen wel op zn kop :(
met een koekje
  zondag 22 juli 2012 @ 10:36:05 #162
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_114523495
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 10:34 schreef koffielepel het volgende:
Gister mn nieuwe dorpel gekocht en strak op maat gezaagd. Pastte ook perfect, helaas alleen wel op zn kop :(
_O-
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator zondag 22 juli 2012 @ 11:53:22 #163
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_114525066
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 01:21 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

_O- klassieker, inderdaad.

Mijn enige (grote) klassieker: badkamerkachel ophangen/aansluiten en er dan achter komen dat je de verkeerde stop uit de stoppenkast hebt gedraaid. Beng, 220V door je lijf, gek gevoel wel. :')
Ik had wel mijn legerkistjes met rubberen zolen aangedaan, dus de schade bleef beperkt.

Voordeel: ik weet nu hoe het voelt. Ken geen enkele angst meer voor het rommelen met electriek.
No worries, mijn experimenteerdrift blijft beperkt tot het (de)monteren van stopcontacten, stekkers, verlengsnoeren en wat gerommel met kroonsteentjes en dergelijke. Voor het 'echte werk' (gedoe aan de stoppenkast en zo) huur ik wel een vakman in!
Daarom altijd ook even meten of de spanning er wel af is :P, al is het een gevaar wat er langzaam in sluipt.

"Ach, die kabeldoos las ik wel even onder spanning af. Of dat ene stopcontact kan ik zo wel ff onder spanning omwisselen :9

Als je weer eens een tik van 230V heb gehad dan ga je consequent vooraf weer meten of de spanning er daadwerkelijk wel of niet af is.

Bij krachtstroom e.d. meet ik wel degelijk of de spanning er af is !

  zondag 22 juli 2012 @ 16:06:24 #164
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_114532454
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 11:53 schreef Vonkenboer het volgende:

Als je weer eens een tik van 230V heb gehad dan ga je consequent vooraf weer meten of de spanning er daadwerkelijk wel of niet af is.

Bij krachtstroom e.d. meet ik wel degelijk of de spanning er af is !

Wij hadden vroeger op het werk het volgende gezegde:

Elektriciens zijn zelfselecterend.
De stomste vallen het eerste af.... _O-
pi_114533518
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 01:00 schreef Wandtegeltje het volgende:
Klassieker:

Keuken plaatsen , kraan aansluiten en in het gootsteenkastje voor de zekerheid een emmer onder de gootsteen omdat één of andere klojo toch wel de kraan open zou zetten ondanks dat ik gezegd had dat de afvoer nog niet aangesloten was. Hetgeen ook idd gebeurde, maar gelukkig stond er een emmer onder, dus geen man overboord.

Dus ik wil de afvoer aan gaan sluiten, pak de emmer uit het kastje en gooi hem leeg in de gootsteen..... 8)7

wat hebben ze gelachen :)
haha dit blijft leuk om te lezen.
Ik heb ff geen blunders van me zelf meer.

Maar post door graag :P
Do what you love, love what you do!
pi_114533620
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 11:53 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Daarom altijd ook even meten of de spanning er wel af is :P, al is het een gevaar wat er langzaam in sluipt.

"Ach, die kabeldoos las ik wel even onder spanning af. Of dat ene stopcontact kan ik zo wel ff onder spanning omwisselen :9

Als je weer eens een tik van 230V heb gehad dan ga je consequent vooraf weer meten of de spanning er daadwerkelijk wel of niet af is.

Bij krachtstroom e.d. meet ik wel degelijk of de spanning er af is !

Je hebt wel gelijk, ik zit ook in de elektro.
En tja fase omwisselen van een krachtgroep in die wcd ok, vindt ik ook al link eigenlijk, maar voorzichtig met een goede punt tang durf ik het nog wel aan.

Groepenkasten ed now way dat ik daar in ga kutten met de spanning erop.
Beetje link als het 500A is afgezekerd.
Pech voor de rest maar dan gaat de spanning er mooi af :P
Do what you love, love what you do!
pi_114533735
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 01:00 schreef Wandtegeltje het volgende:
Klassieker:

Keuken plaatsen , kraan aansluiten en in het gootsteenkastje voor de zekerheid een emmer onder de gootsteen omdat één of andere klojo toch wel de kraan open zou zetten ondanks dat ik gezegd had dat de afvoer nog niet aangesloten was. Hetgeen ook idd gebeurde, maar gelukkig stond er een emmer onder, dus geen man overboord.

Dus ik wil de afvoer aan gaan sluiten, pak de emmer uit het kastje en gooi hem leeg in de gootsteen..... 8)7

wat hebben ze gelachen :)
Iets soortgelijks bij het installeren van het zwevende toilet boven. Zit recht boven het toilet beneden. Eerst alle afvoeren netjes gemonteerd. Ik had al een emmer water erdoor gespoeld om het stankslot in werking te laten treden en daarna nog het drukframe e.d. geplaast. Waterleiding aangesloten met zo'n stopkraantje. Alles dicht. Laat heel trots aan m'n vrouw zien dat het vullen werkt en zij mag als eerste de spoelknop drukken. Wel stroming, maar niet in de pot; 5 l water liep achter zo uit het reservoir; ik ws dat witte buisje tussen reservoir en pot vergeten....

Droop beneden vanaf het plafond weer de pot in.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_114536597
quote:
17s.gif Op zondag 22 juli 2012 16:43 schreef blomke het volgende:

[..]

Iets soortgelijks bij het installeren van het zwevende toilet boven. Zit recht boven het toilet beneden. Eerst alle afvoeren netjes gemonteerd. Ik had al een emmer water erdoor gespoeld om het stankslot in werking te laten treden en daarna nog het drukframe e.d. geplaast. Waterleiding aangesloten met zo'n stopkraantje. Alles dicht. Laat heel trots aan m'n vrouw zien dat het vullen werkt en zij mag als eerste de spoelknop drukken. Wel stroming, maar niet in de pot; 5 l water liep achter zo uit het reservoir; ik ws dat witte buisje tussen reservoir en pot vergeten....

Droop beneden vanaf het plafond weer de pot in.
En dan is 5 liter heel veel water ineens :P
met een koekje
  zondag 22 juli 2012 @ 18:40:08 #169
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_114537724
quote:
17s.gif Op zondag 22 juli 2012 16:43 schreef blomke het volgende:

[..]

Iets soortgelijks bij het installeren van het zwevende toilet boven. Zit recht boven het toilet beneden. Eerst alle afvoeren netjes gemonteerd. Ik had al een emmer water erdoor gespoeld om het stankslot in werking te laten treden en daarna nog het drukframe e.d. geplaast. Waterleiding aangesloten met zo'n stopkraantje. Alles dicht. Laat heel trots aan m'n vrouw zien dat het vullen werkt en zij mag als eerste de spoelknop drukken. Wel stroming, maar niet in de pot; 5 l water liep achter zo uit het reservoir; ik ws dat witte buisje tussen reservoir en pot vergeten....

Droop beneden vanaf het plafond weer de pot in.
^O^ De eerste keer dat ik zo'n ding monteerde had ik dat witte buisje tekort afgezaagd. foutje.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 22 juli 2012 @ 19:05:15 #170
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_114538501
Niet echt een klusblunder, maar meer het technisch inzicht van vrouwen...

Mijn zus is bij mij op bezoek en ze vind het te donker in de huiskamer.

Zeg ik tegen haar: "Nou, dan doe je het licht toch aan.."
Ze loopt naar de muur, draait aan de knop.
Geen licht.
"Het licht doet het niet," merkt ze snugger op.

"Nee, dat zie ik", zeg ik haar. 'Dat is meestal als je de knop van de thermostaat hoger draait." _O-
pi_114540069
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:05 schreef Wandtegeltje het volgende:
Niet echt een klusblunder, maar meer het technisch inzicht van vrouwen...
"Nee, dat zie ik", zeg ik haar. 'Dat is meestal als je de knop van de thermostaat hoger draait." _O-
Variatie: mijn moeder snapt het hele begrip thermostaat niet. Met zo'n ouderwetse draaithermostaat (met kwikdruppel), denkt ze 's morgens: ik draai 'm op 22 graden, brandt ie harder, dan is ie eerder op 20, de gewenste kamertemperatuur.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_114543930
dat denken helaas meer mensen.
zelfde met de airco. op het koudste zetten want dan koelt hij harder...
  zondag 22 juli 2012 @ 22:11:54 #173
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_114546206
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:20 schreef firefly90 het volgende:
dat denken helaas meer mensen.
zelfde met de airco. op het koudste zetten want dan koelt hij harder...
Je hebt het dan over dat climate control gebeuren waarbij je een temperatuur in kunt stellen zeker?
pi_114546334
quote:
17s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:46 schreef blomke het volgende:

[..]

Variatie: mijn moeder snapt het hele begrip thermostaat niet. Met zo'n ouderwetse draaithermostaat (met kwikdruppel), denkt ze 's morgens: ik draai 'm op 22 graden, brandt ie harder, dan is ie eerder op 20, de gewenste kamertemperatuur.
Haha ja dat is ook zo'n misverstand idd :)
Do what you love, love what you do!
pi_114546521
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:11 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Je hebt het dan over dat climate control gebeuren waarbij je een temperatuur in kunt stellen zeker?
nope ik bedoel echt een handmatige airco.die je aan/uit kan zetten en waarbij je een temperatuur instelt tot waar hij moet koelen om dan automatisch uit te slaan.
  PR/Manusje van alles zondag 22 juli 2012 @ 22:22:43 #176
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_114546719
Wat gebeurt er als de uitlaat van een noodstroomaggregaat, afgewerkt met purr, warm wordt?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_114546736
Ik had het ook expres over een aan/uit verwarming.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 22 juli 2012 @ 22:23:59 #178
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_114546780
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 19:27 schreef Vonkenboer het volgende:
Vandaag in huis druk bezig geweest met het slijpen van sleuven voor diverse elektraleidingen en het boren van gaten voor de inbouwdozen.
Ik had een keer, toen ik heftig aan het slijpen was, dat de brandweer voor de deur stond. Door de grote stofwolken uit het raam dachten de buren dat er brand was :P

Maar elk nadeel heb se voordeel: de brandweer had wel een leuke ventilator bij zich, de lucht was vrij snel weer helder :)
[_] <- Sign here
  † In Memoriam † zondag 22 juli 2012 @ 22:29:37 #179
25682 2cv
Niet subtiel
pi_114547045
quote:
9s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat gebeurt er als de uitlaat van een noodstroomaggregaat, afgewerkt met purr, warm wordt?
Ik denk dat de motor van de noodstroomaggregaat een beetje raar gaat lopen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  PR/Manusje van alles zondag 22 juli 2012 @ 22:31:02 #180
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_114547098
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:29 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ik denk dat de motor van de noodstroomaggregaat een beetje raar gaat lopen.
die liep prima onder volle belasting van 48 kilowatt. Na een uurtje draaien kwam er wat rook uit de muur.... oO<
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  † In Memoriam † zondag 22 juli 2012 @ 22:31:36 #181
25682 2cv
Niet subtiel
pi_114547137
Muur ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_114547477
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:23 schreef Xiphos het volgende:

[..]

Ik had een keer, toen ik heftig aan het slijpen was, dat de brandweer voor de deur stond. Door de grote stofwolken uit het raam dachten de buren dat er brand was :P

Maar elk nadeel heb se voordeel: de brandweer had wel een leuke ventilator bij zich, de lucht was vrij snel weer helder :)
goeie service ^O^
  PR/Manusje van alles zondag 22 juli 2012 @ 22:54:05 #183
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_114548264
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:31 schreef 2cv het volgende:
Muur ?
Deze NSA staat in een kelder. Uitlaat liep door de muur naar buiten waarna hij via een dubbelwandige pijp richting het dak loopt. Het deel door de muur was ongeisoleerd en afgepurt. :X
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  † In Memoriam † zondag 22 juli 2012 @ 22:55:29 #184
25682 2cv
Niet subtiel
pi_114548324
Oh, dus de pur zat niet IN de uitlaat maar er OMHEEN !

Goedemorgen 2cv oO<
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_114557237
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:23 schreef Xiphos het volgende:

[..]

Ik had een keer, toen ik heftig aan het slijpen was, dat de brandweer voor de deur stond. Door de grote stofwolken uit het raam dachten de buren dat er brand was :P

Maar elk nadeel heb se voordeel: de brandweer had wel een leuke ventilator bij zich, de lucht was vrij snel weer helder :)
Euh hmm had dit al verteld een keer denk ik maar boeie.

Met stage brandmelders testen in een heeeel groot kantoor gebouw in amstelveen.
Dus centrale kast moest uit zodat het niet automatisch doorgemeld wordt naar brandweer.

Zo van staat ie uit??
Ja hoor.
Eerste melder testen (heb je een spray voor).
Sprayen maar.
En toen....

Dus klik pieeeeeeep tutututu (je kent het wel, oud modem geluid)
Oepssssss :)

5 min later 4 brandweerwagens voor de deur :')
En een hele boze commandant :)

Was ik blij dat ik maar stagair was :)
Do what you love, love what you do!
  PR/Manusje van alles maandag 23 juli 2012 @ 10:18:16 #186
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_114558506
dus om de centrale te testen halen ze daar de spanning van de doormelder? wat... :') ik bel gewoon de meldkamer om hem in onderhoud te laten zetten. *O*
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_114559668
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 10:18 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
dus om de centrale te testen halen ze daar de spanning van de doormelder? wat... :') ik bel gewoon de meldkamer om hem in onderhoud te laten zetten. *O*
Dat was de bedoeling volgens mij ook.
Spanning stond er nog wel op, want dan kon je op dat display zien welke melder er getest werd.

Maar ik was maar stagair en die gast waarmee ik mee was wist het denk ook niet helemaal :')
Geen idee trouwens werk niet meer in die richting van beveiliging en brandmelders onderhand.
Do what you love, love what you do!
  maandag 23 juli 2012 @ 22:15:05 #188
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_114582027
De eerste keer met een pijpenbuigijzer werken. Pijpje nodig van 90 cm, dus een pijp van 1 meter gekocht.... maar waar zet ik dat pijpenbuigijzer nou op de pijp? Ik denk als ik een recht stukje van 10 cm. en dan de bocht moet maken daar.... mis. Niks meer mee te beginnen.

Naar de bouwmarkt, volgende pijpje, nou weet ik wel waar ik dat buigijzer moet zetten. Godver, weer mis.

Dan maar weer solderen net als vroeger grrrrrrrrrrrrrrr...

Jaren later... tijd niet gebruikt, dat ding, maar ik weet het nog wel. Eerste bocht, prima. Tweede bocht. Godver... de verkeerde kant uit.... Dus weer naar de bouwmarkt... 8)7

Dat van die ezel en zo...
pi_114582881
Met een buigijzer moet je leren werken door een paar keer iets te buigen dat mag mislukken.

Er is hier trouwens door een deskundig ergens een gebruiksaanwijzing neergepoot.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 23 juli 2012 @ 22:52:03 #190
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_114584289
quote:
17s.gif Op maandag 23 juli 2012 22:29 schreef blomke het volgende:
Met een buigijzer moet je leren werken door een paar keer iets te buigen dat mag mislukken.

Er is hier trouwens door een deskundig ergens een gebruiksaanwijzing neergepoot.
Hier leg ik uit hoe je een buis kunt buigen.
Koper buigen, hoe ging dat alweer? Advies gevraagd
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  maandag 23 juli 2012 @ 23:27:46 #191
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_114586246
quote:
10s.gif Op maandag 23 juli 2012 22:52 schreef cvboer het volgende:

[..]

Hier leg ik uit hoe je een buis kunt buigen.
Koper buigen, hoe ging dat alweer? Advies gevraagd
Bedankt, ik heb hem ff nagelezen. Het had weer een hoog oh-ja-natuurlijk-zo-ging -dat gehalte. Nou weet ik weer waar dat streepje moest.
pi_114587885
owh beetje zelfde.
Plakplintjes knippen.
Simpel genoeg zou je denken totdat je lastige hoekjes krijgt.
Godver 45 graden geknipt maar precies de verkeerde kant op :')
Do what you love, love what you do!
pi_114594214
Ik adviseer een plakplintenknipper :Y
pi_114594388
Die dingen zijn zo onnauwkeurig als de pest!
pi_114594640
Jij kan het op het blote oog beter?
pi_114594787
Nee, met n verstekzaag/bak.

Plakplintenknipper knipt ook vaak schuin af.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 08:56:07 #197
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_114595008
Mijn wijsvinger vast-getackt :@
pi_114597582
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 08:43 schreef JohnB52 het volgende:
Nee, met n verstekzaag/bak.

Plakplintenknipper knipt ook vaak schuin af.
Nou, voor mensen die niet fatsoenlijk kunnen omgaan met een verstekbak kan ik dat schaartje toch aanraden hoor :D
pi_114610743
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 00:08 schreef kree het volgende:
owh beetje zelfde.
Plakplintjes knippen.
Simpel genoeg zou je denken totdat je lastige hoekjes krijgt.
Godver 45 graden geknipt maar precies de verkeerde kant op :')
Je moet dat ook met een streepje en pijltje aangeven boven op de plint.

In een verstekbak kan je ook een paar graden smokkelen door de plint scheef erin te leggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 24-07-2012 19:31:55 ]
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator dinsdag 24 juli 2012 @ 21:28:18 #200
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_114617815
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:28 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

:X

Doet dat zeer ? :X
Valt wel mee zo lang je geen bot raakt en alleen maar vlees.
Jeroentje.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:31:30 #202
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_114617892
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:28 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

:X

Doet dat zeer ? :X
In het ziekenhuis pas.
pi_114628808
Ook al verteld denk.

Maar ok.
Doe elektro, komen ze nog wel eens op het werk met kapotte slijptollen (klein metaal)

Koolborstels vervangen.
Stekker in stopcontact om te testen (je weet wel stopcontact onder de werkbank), knopje nog aan laten staan van slijptol.
Oepsssss

Ding langs me nek :')
Had nog lelijk kunnen aflopen.
Do what you love, love what you do!
pi_114637520
Begin dit jaar verhuisd en we waren bezig de hele badkamer te verbouwen.
Mijn schoonvader had een afzuiging gemaakt zodat het stof bij het frezen naar buiten gezogen werd.

Mijn schoonvader en ik moesten later even weg, en mijn zwager zou gaan frezen.
Komen we later terug en zaten te kijken waarom er zo weinig stof door het gat kwam, maar wel een beetje langs de zijkanten naar buiten.

Had mijn zwager de draadjes verkeerd om aangesloten en werd juist alles binnen gehouden _O-
pi_114647858
Ff denken nog een werk dingetje.
Kapotte haspel. Nouja altijd kabelbreuk. Dus uitrollen beetje buigen met die kabel om te kijken of er ergens een beschadiging zit en of het nog de moeite is om hem daar af te knippen en stekkertje eraan zetten.

Dus ik lekker frommelen met die kabel. Ineens kapats vonken in me bek. Stekker zat er nog in. :')

Voordeel wel de kabelbreuk gevonden.
Do what you love, love what you do!
pi_114648034
Nog eentje.
Schakelkast met freq. Regelaars.
Spanning op kast v
Kablab weer vonken en schrok me de tering. Twee regelaars à 300 naar de klote.
Bleek dat ik de voedings en motor zijde per ongeluk had verwisseld. (maandag ochtendje) oeps.

Het officiële verhaal werd trouwens dat er waarschijnlijk wat metaal braampjes waren ingekomen :')
Do what you love, love what you do!
pi_114648298
Ok nog 1 en dan weet ik ff niks meer.

Aan het werk op visserschip aan schakelkast die ooit bij mij op het werk was gemaakt.
Was storing.
Anyway onbekend knopje op een kast (natuurlijk zonder naamplaatje) van ons. Even drukken maar :') bleek dat daar alle lopende banden van het complete werkdek gingen lopen.

Nouja je moet een beetje weten hoe dat gaat op zo'n boot. Maar lopen een hoop monteurs van verschillende bedrijven. Natuurlijk hun spulletjes even op die banden gelegd.
Haha hoop gerammel en gevloek. Maar snel weer uitgezet.

Dit was link trouwens. Want ze kunnen ook wel bezig zijn met motoren of loshangende krachtstroom kabels. Maar ok niks gebeurd gelukkig.

Voortaan blijf ik van onbekende knopjes af.
Leermoment wel. :)
Do what you love, love what you do!
pi_114681107
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:41 schreef kree het volgende:
*knip*
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:46 schreef kree het volgende:
*knip*
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:55 schreef kree het volgende:
*knip*
Je weet dat je je posts kunt editten? Handige functie is dat...

Om zelf ook even een bijdrage te leveren:
Ik woonde nog bij mijn ouders en sliep daar op zolder. Ik mocht zelf de zoldertrap van een leuk kleurtje voorzien. Na het verwijderen van het tapijt en de lijm de boel netjes geschuurd, geplamuurd en gegrond. De wangen had ik al in de door mij gewenste blauwe verf gezet. Voordat ik de treden om en om zou gaan doen even het verfbakje bovenaan de trap gezet en beneden wat gaan drinken.
Toen ik terugkwam merkte ik mijn fout op. Ik had de woonkamerdeur dichtgedaan in de veronderstelling dat de kat zich IN de woonkamer bevond, maar de blauwe pootafdrukjes op de trap toonden het tegendeel aan.

Overigens zag het er zo leuk uit dat ik het hele aflakken maar heb gelaten en maar meteen de blanke lak erop gedaan heb.

Kat heb ik trouwens nog te pakken kunnen krijgen voordat ze zich kon wassen.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 11:33:52 #209
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_114713654
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 08:56 schreef betyar het volgende:
Mijn wijsvinger vast-getackt :@
_O-
  vrijdag 27 juli 2012 @ 11:47:16 #210
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_114714149
de eerste keer dat ik een fiets nakeek die zo zwaar trapte en piepte het achterwiel eruit gehaald. Ik was 13 denk ik. Ronddraaien... ja hoor, wat een gekraak.

Alles maar even uit elkaar halen, goed in het vet zetten, dan zal het wel over zijn. Even testen.

Inderdaad. Geen gekraak en gepiep meer.

Alleen jammer dat één van die onderdelen de terugtraprem bleek te zijn..... _O-

[ Bericht 6% gewijzigd door Wandtegeltje op 27-07-2012 11:53:20 ]
pi_115773674
Vast herkenbaar: gipsplaten snijden. Gisteren bij broerlief aan de slag geweest. En natuurlijk precies verkeerdom aftekenen :P gelukkig genoeg gipsplaten in huis om verder te kunnen gaan :)
pi_115775000
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 09:38 schreef iamredleader het volgende:
Vast herkenbaar: gipsplaten snijden. Gisteren bij broerlief aan de slag geweest. En natuurlijk precies verkeerdom aftekenen :P gelukkig genoeg gipsplaten in huis om verder te kunnen gaan :)
Heel herkenbaar.... Vooral wanneer het hoekjes zijn die eruit moeten. En dan in spiegelbeeld doen :D
pi_115775923
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 10:39 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Heel herkenbaar.... Vooral wanneer het hoekjes zijn die eruit moeten. En dan in spiegelbeeld doen :D
Of een trapeze die iets "ingekort" moet worden. Damn :')
pi_116016430
In mijn eigen topic gaf ik aan hoe ik
geheel zelfstandig de jungle die mijn achtertuin heette heb gedecimeerd alleen
weet ik nu niet meer hoe verder,als in opruimen en inrichting vd tuin.

Iemand hier die daarvoor suggesties heeft?
  zondag 26 augustus 2012 @ 13:11:31 #215
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_116020037
Hakselaar halen en een container huren. Ben je er na een dag werken vanaf.
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 17:14:09 #216
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  PR/Manusje van alles woensdag 19 september 2012 @ 21:56:32 #217
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_117003040
Ik heb thuis niet veel blunders, op m'n werk echter genoeg:

Groot gebouw met een brandmeldinstallatie. Er was een installateur een kabeltje aan het trekken boven het systeemplafond. De beste 'monteur' knipt met z'n tang een buis door met de gedachte dat dit een loze buis zou zijn.

Alleen jammer dat er een rood kabeltje door het buisje liep. Had meneer met één knip gelijk 40 brandmelders uitgeschakeld. :') Kabeltje gemaakt met een kroonsteentje en weer klaar. Alleen jammer dat ze nu een nieuwe kabel van 100 meter naar de vijfde etage moeten trekken. :X :D

Later die middag, nog een klootviool met een kniptang. Twee sjonnies die een lift aan het demonteren zijn. Knipt ook vrolijk een rood kabeltje door. "Ja ik dacht dat die ook wel weg kon." Wéér de hele installatie op tilt. }:|

Blundertje van mezelf...

CV bijvullen. Normaal duurt het ruim een dag om de druk met 1 bar te verhogen. Kwam door een defecte hydrofoor. Ik dus vrolijk aan het bijvullen en loop weg in de veronderstelling dat het nog uren gaat duren.

Na 10 minuten kijk ik toevallig nog even in de ketelruimte en zie een enorme sloot water uit een overstort bij de ketels komen... :'( De druk was in die 10 minuten boven de drie Bar gekomen. _O- Ketels vinden dat niet zo leuk en gooien dan heeeeeel veeeeel water uit het systeem.

Jammer dat de overstort precies boven een luchtinlaat van twee ketels zat... Ze worden meestal niet beter van een paar honderd liter water in de behuizing. oO< Waterzuiger d'r bij, kap los, lekker laten drogen en twee dagen later deden ze het weer. :X

Bleek dat de defecte hydrofoor net een dag ervoor was vervangen. :X
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 23:27:06 #218
25682 2cv
Niet subtiel
pi_117008333
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 24 oktober 2012 @ 12:50:24 #220
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_118370387
quote:
Dat is geen 'klusser' die faalt. :P
pi_118370744
Nee n heel klusbedrijf :p
pi_118379064
Dit zal niet het 'klusbedrijf'/installateur zijn wat faalt, maar eerder de adviseur en/of architect welke het bestek heeft geschreven.
Ik denk dat de vermelde 'kostprijs' van deze blunder ook niet veel hoger zal zijn dan wat het was geweest als het er van begin af aan in was gemaakt. Als het pas over 2 maanden in gebruik zou worden genomen liggen de plafonds nu nog open...
pi_118481463
Er zit helaas wel een kern van waarheid in.
Bij modulaire CV ketels als je te thermostaat hoog zet gaat de CV ketel op vol vermogen blazen!
Als je hem een paar graden hoger wil duurt het soms zo lang.

Maar ga je moeder maar eens uitleggen dat met een standaard thermostaat/ketel het geen reet uitmaakt. Dat ze hem veel hoger zet. Gek kan ik ervan worden!
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:10:10 #224
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_118483142
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:33 schreef diamantboor het volgende:
Er zit helaas wel een kern van waarheid in.
Bij modulaire CV ketels als je te thermostaat hoog zet gaat de CV ketel op vol vermogen blazen!
Als je hem een paar graden hoger wil duurt het soms zo lang.

Maar ga je moeder maar eens uitleggen dat met een standaard thermostaat/ketel het geen reet uitmaakt. Dat ze hem veel hoger zet. Gek kan ik ervan worden!
Verkeerde topic :? ?
pi_118484129
Heden een ietwat soort van klusblunder: ik zou wel even wat blad weghalen bij de afvoer vd garage, die afvoer liep niet zo lekker door, eigenwijs als ik ben dus de grote huishoudtrap nemen ipv de ladder. Beetje onhandig want ik ben beetje klein.
Dus logisch háálde ik het niet helemaal dus klom (stond toch stevig in een hoek dus soit, dat kón toch?) bovenop het toppunt van het trapje.....
Drie keer raden wie er hing te bungelen aan de rand van de dakgoot omdat trap (vrij logisch) wegklapte....
Gelukkig is die dakrand hier niet zo erg hoog dus heb me maar laten vallen :@
Resultaat: twee aardige schaafplekken op de armen, gelukkig kon niemand me zien toen ik daar zo dom hing te hangen _O-
Waar het stinkt is het warm.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:52:18 #226
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_118516420
WAGENBERG - Een slepende burenruzie tussen twee mannen uit het Brabantse dorp Wagenberg is zaterdagmorgen uitgelopen op een ware marteling. Een van de twee mannen pakte een elektrische boor en boorde daarmee een gat in de voet van zijn 49-jarige rivaal. 8)7

http://www.telegraaf.nl/b(...)ij_burenruzie__.html

Of dit nou een blunder is :? :')
pi_118524869
quote:
10s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik heb thuis niet veel blunders, op m'n werk echter genoeg:

Groot gebouw met een brandmeldinstallatie. Er was een installateur een kabeltje aan het trekken boven het systeemplafond. De beste 'monteur' knipt met z'n tang een buis door met de gedachte dat dit een loze buis zou zijn.

Alleen jammer dat er een rood kabeltje door het buisje liep. Had meneer met één knip gelijk 40 brandmelders uitgeschakeld. :') Kabeltje gemaakt met een kroonsteentje en weer klaar. Alleen jammer dat ze nu een nieuwe kabel van 100 meter naar de vijfde etage moeten trekken. :X :D

Bij storing mogen er niet meer dan 32 melders uitvallen volgens de nen2535... dus de installatie deugd toch al niet...
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 10:43:15 #228
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_118527282
Afgelopen week heb ik tijdens het klussen een kleine blunder begaan.. tijdens het schuren van .. jawel ... een paneeldeur _O-

De deur had ik stevig gepositioneerd in de woonkamer op twee metalen schragen, ik pak vervolgens de bandschuurmachine en zet deze op de deur.. doe de stekker in het stopcontact van het verlengsnoer.. en kom er achter dat ik geen stroom op dat verlengsnoer heb staan..

Ik loop vervolgens naar het andere eind van de kamer om het verlengsnoer in het stopcontact te doen..
En toen bleek dat de bandschuurmachine nog aan stond of dat ik hem per ongeluk aangezet had :o

De bandschuurmachine racet vooruit over de deur en komt nog net naast het raam terecht en lanceerde zich dus net niet door het glas naar buiten :X :%
  zondag 28 oktober 2012 @ 11:02:24 #229
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_118527744
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:43 schreef Vonkenboer het volgende:
Afgelopen week heb ik tijdens het klussen een kleine blunder begaan.. tijdens het schuren van .. jawel ... een paneeldeur _O-

De deur had ik stevig gepositioneerd in de woonkamer op twee metalen schragen, ik pak vervolgens de bandschuurmachine en zet deze op de deur.. doe de stekker in het stopcontact van het verlengsnoer.. en kom er achter dat ik geen stroom op dat verlengsnoer heb staan..

Ik loop vervolgens naar het andere eind van de kamer om het verlengsnoer in het stopcontact te doen..
En toen bleek dat de bandschuurmachine nog aan stond of dat ik hem per ongeluk aangezet had :o

De bandschuurmachine racet vooruit over de deur en komt nog net naast het raam terecht en lanceerde zich dus net niet door het glas naar buiten :X :%
Bijna een gevalletje geen dubbele beglazing of enkele beglazing maar geen enkele beglazing _O-
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 11:09:26 #230
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_118527943
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 11:02 schreef Wandtegeltje het volgende:

[..]

Bijna een gevalletje geen dubbele beglazing of enkele beglazing maar geen enkele beglazing _O-
Het was idd. centimeters werk :X
  zondag 28 oktober 2012 @ 13:21:30 #231
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_118532796
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:43 schreef Vonkenboer het volgende:
Afgelopen week heb ik tijdens het klussen een kleine blunder begaan.. tijdens het schuren van .. jawel ... een paneeldeur _O-

De deur had ik stevig gepositioneerd in de woonkamer op twee metalen schragen, ik pak vervolgens de bandschuurmachine en zet deze op de deur.. doe de stekker in het stopcontact van het verlengsnoer.. en kom er achter dat ik geen stroom op dat verlengsnoer heb staan..

Ik loop vervolgens naar het andere eind van de kamer om het verlengsnoer in het stopcontact te doen..
En toen bleek dat de bandschuurmachine nog aan stond of dat ik hem per ongeluk aangezet had :o

De bandschuurmachine racet vooruit over de deur en komt nog net naast het raam terecht en lanceerde zich dus net niet door het glas naar buiten :X :%
Whehe _O-

gelukkig is het goed gegaan.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ &gt;100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_118565873
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 00:10 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Verkeerde topic :? ?
Ehm ja nu wel. Maar het was een reactie op een ander post. (Wist toen nog niet hoe ik een qoute moest doen)
Blijkbaar is het stuk waar ik op reageerde weg.
  zondag 2 december 2012 @ 11:43:14 #233
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_119837264
Ja, ik had gisteren een hele mooie: expansievat van een CV installatie vervangen. Het expansievat zat in de kruipruimte van een tussenwoning, de CV ketel staat op zolder. Dus de hele installatie moet leeg. Ik denk: ik laat het water via een slang weglopen in de tuin, het laatste gedeelte vang ik op in een grote emmer en pomp dat weg met een dompelpomp.

Zo gezegd, zo gedaan. Dus dompelpomp in de emmer, kraantjes open, even kijken of het goed gaat. Ik hang met mijn gezicht boven de emmer, schiet de afvoerslang van de dompelpomp, slangklem vergeten...... 8)7 waterstraal recht in mijn gezicht
Wel een mooi fontein in de kruipruimte, zeiknat.... _O-
pi_119837297
en smerig water in oewe bakkes....

:P
  zondag 2 december 2012 @ 11:48:02 #235
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_119837378
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 11:44 schreef TheOneAndOnly het volgende:
en smerig water in oewe bakkes....

:P
Gelukkig hadden ze de installatie een paar maanden geleden ook al afgetapt bij een badkamerverbouwing, er zat dus redelijk vers water in, die mazzel had ik dan weer wel... *O*
  zondag 2 december 2012 @ 13:07:48 #236
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119839318
Voortaan maar gewoon laten lopen dan, zakt wel weg in het zand.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 2 december 2012 @ 13:53:43 #237
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_119840427
quote:
10s.gif Op zondag 2 december 2012 13:07 schreef cvboer het volgende:
Voortaan maar gewoon laten lopen dan, zakt wel weg in het zand.
Was het maar zand... een betonnen vloer zonder afdekvloer, lekker voor je knieën in een kruipruimte... |:(
  zondag 2 december 2012 @ 14:18:06 #238
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119841051
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:53 schreef Wandtegeltje het volgende:

[..]

Was het maar zand... een betonnen vloer zonder afdekvloer, lekker voor je knieën in een kruipruimte... |:(
Das pijnlijk. blij dat ik nooit meer onder de vloer hoef.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 2 december 2012 @ 18:33:25 #239
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_119848934
Van de week koppaking vervangen van onze 205.
Bij samen bouwen met een kennis hem de inlaat laten doen.
Het immers al donker.
Volgende dag blijkt er een slang tussen het inspruitstuk en kop te zitten.
Die kon dus mooi weer los.

Dag erna ontsteking afstellen, los draaien met de grote ratel.
En dan tegen de + van de accu aankomen, lesje lassen dus.
Gelukkig zonder schade, en hij rijd weer als nieuw.
pi_119897388
WC flush was kapot, ik heb een hele oude wc maar omdat ik hier nog maar 2 maanden ga wonen wilde ik dus gewoon een nieuw systeem inzetten. Flush systeem ging prima maar oude vlotter paste niet meer, maar de nieuwe paste zo niet op de aansluiting. Nou, even dat dingetje eraf schroeven :'(

  maandag 3 december 2012 @ 23:29:45 #241
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_119903432
quote:
17s.gif Op maandag 3 december 2012 21:30 schreef Audreyoot het volgende:
WC flush was kapot, ik heb een hele oude wc maar omdat ik hier nog maar 2 maanden ga wonen wilde ik dus gewoon een nieuw systeem inzetten. Flush systeem ging prima maar oude vlotter paste niet meer, maar de nieuwe paste zo niet op de aansluiting. Nou, even dat dingetje eraf schroeven :'(

[ afbeelding ]
link doet het niet.. jammer, ben wel benieuwd...

Heb hem gezien prachtig.... goed gedaan jochie... *O*
pi_119904501
quote:
17s.gif Op maandag 3 december 2012 21:30 schreef Audreyoot het volgende:
WC flush was kapot, ik heb een hele oude wc maar omdat ik hier nog maar 2 maanden ga wonen wilde ik dus gewoon een nieuw systeem inzetten. Flush systeem ging prima maar oude vlotter paste niet meer, maar de nieuwe paste zo niet op de aansluiting. Nou, even dat dingetje eraf schroeven :'(

[ afbeelding ]
Oh klote :o
  maandag 3 december 2012 @ 23:58:02 #243
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119904557
quote:
17s.gif Op maandag 3 december 2012 21:30 schreef Audreyoot het volgende:
WC flush was kapot, ik heb een hele oude wc maar omdat ik hier nog maar 2 maanden ga wonen wilde ik dus gewoon een nieuw systeem inzetten. Flush systeem ging prima maar oude vlotter paste niet meer, maar de nieuwe paste zo niet op de aansluiting. Nou, even dat dingetje eraf schroeven :'(

[ afbeelding ]
Foutje..
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  maandag 3 december 2012 @ 23:58:31 #244
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119904571
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 23:29 schreef Wandtegeltje het volgende:

[..]

link doet het niet.. jammer, ben wel benieuwd...

Heb hem gezien prachtig.... goed gedaan jochie... *O*
Tis geen jochie, maar een wichie. :6
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_119907782
Ja zeg dat :P En maar flink doordraaien met de waterpomp tang want 'er komt beweging in' :')
  dinsdag 4 december 2012 @ 19:13:07 #246
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_119927877
Klussers die Domino Sipo kopen.............. |:( |:(
  dinsdag 4 december 2012 @ 21:00:33 #247
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119933063
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 december 2012 08:16 schreef Audreyoot het volgende:
Ja zeg dat :P En maar flink doordraaien met de waterpomp tang want 'er komt beweging in' :')
Tja, wat niet rekt, scheurt wel.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_119937600
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:13 schreef betyar het volgende:
Klussers die Domino Sipo kopen.............. |:( |:(
Die zijn duur?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 4 december 2012 @ 22:26:15 #249
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_119938082
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 22:18 schreef densmee het volgende:

[..]

Die zijn duur?
Ik kijk effe op toolnation Domino's 8x50

Sipo 24,40 per 100 stuks

Beuken 12,20 per 100 stuks.

:')
  dinsdag 4 december 2012 @ 22:26:20 #250
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_119938089
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:13 schreef betyar het volgende:
Klussers die Domino Sipo kopen.............. |:( |:(
Wat is daar mis mee dan?
Die heb je toch nodig als je verbindingen voor buiten gaat maken?
  dinsdag 4 december 2012 @ 22:26:59 #251
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_119938134
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 22:26 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee dan?
Die heb je toch nodig als je verbindingen voor buiten gaat maken?
Waarom zou je die voor buiten nodig hebben?
  dinsdag 4 december 2012 @ 22:27:27 #252
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_119938158
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 22:26 schreef betyar het volgende:

[..]

Waarom zou je die voor buiten nodig hebben?
Omdat ze minder snel vergaan dan beuken? :P
Die sipo dingen zijn van hardhout als ik Festool mag geloven.
  dinsdag 4 december 2012 @ 22:28:14 #253
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_119938205
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 22:27 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Omdat ze minder snel vergaan dan beuken? :P
Waarom zou beuken sneller vergaan?
  dinsdag 4 december 2012 @ 22:29:45 #254
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_119938325
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 22:27 schreef bleiblei het volgende:

Die sipo dingen zijn van hardhout als ik Festool mag geloven.
Totaal zinloos om die aan te schaffen.
  dinsdag 4 december 2012 @ 22:33:03 #255
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_119938563
Mjah, Festool is nu niet bepaald een toko die op je portomonnee let (of juist wel zodat ze em optimaal leeg kunnen roven) maar producten ontwikkelen zonder meerwaarde? Nee dat denk ik niet.
Maar zelf verkopen ze de Sipo's voor buitengebruik en gewone voor binnengebruik.
Kan het niet hard maken, maar de sipo's lijken van mahonie gemaakt te zijn. Is toch wel ff wat harder dan beukenhout.

Beukenhout is duurzaamheidsklasse 5 terwijl Mahonie duurzaamheidsklasse 2 is.
  dinsdag 4 december 2012 @ 22:38:08 #256
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_119938899
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 22:33 schreef bleiblei het volgende:
Mjah, Festool is nu niet bepaald een toko die op je portomonnee let (of juist wel zodat ze em optimaal leeg kunnen roven) maar producten ontwikkelen zonder meerwaarde? Nee dat denk ik niet.
Maar zelf verkopen ze de Sipo's voor buitengebruik en gewone voor binnengebruik.
Kan het niet hard maken, maar de sipo's lijken van mahonie gemaakt te zijn. Is toch wel ff wat harder dan beukenhout.

Beukenhout is duurzaamheidsklasse 5 terwijl Mahonie duurzaamheidsklasse 2 is.
En de domino zit in het hout omringd door lijm, daar kan helemaal geen beestje of schimmel meer bij komen.
Tenzij ze eerst al het andere hout hebben aangetast. ;)
Kozijnen worden gecontramald en verbonden met een beuken deuvel rond 14 en dat is KOMO gecertificeerd.
Festool heeft een uitstekende marketing wat dat betreft. Er zijn mensen die er gewoon intrappen en Festool als een schoothondje volgen. Ik snap er geen hol van.
pi_120254393
Vandaag naar de Gamma geweest om een gatenboor te kopen (voorbereiding voor een WCD). Thuis gekomen, begonnen met boren -> boor kapot.

Bleek een boor te zijn voor tegels/baksteen terwijl ik in een betonnen muur moest boren.

Weg 30 euro :')
  donderdag 13 december 2012 @ 04:57:50 #258
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_120256670
D
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:31 schreef xaban06 het volgende:
Vandaag naar de Gamma geweest om een gatenboor te kopen (voorbereiding voor een WCD). Thuis gekomen, begonnen met boren -> boor kapot.

Bleek een boor te zijn voor tegels/baksteen terwijl ik in een betonnen muur moest boren.

Weg 30 euro :')
Die boren voor in beton zijn voor een klusser onbetaalbaar. Kan je beter huren bij de Bouwmarkt o.i.d. denk ik. Kopen van zo'n boor voor beton is alleen rendabel als je ze vaak gebruikt en niet voor een keertje een klusje.
pi_120258947
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 04:57 schreef Wandtegeltje het volgende:
D

[..]

Die boren voor in beton zijn voor een klusser onbetaalbaar. Kan je beter huren bij de Bouwmarkt o.i.d. denk ik. Kopen van zo'n boor voor beton is alleen rendabel als je ze vaak gebruikt en niet voor een keertje een klusje.
Boels had 'm niet voor een normaal klopboormachine, had een andere 'aansluiting'. Gamma verhuurde het niet.
pi_120260357
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:59 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Boels had 'm niet voor een normaal klopboormachine, had een andere 'aansluiting'. Gamma verhuurde het niet.
met een klopboor kom je sowieso niet het beton in ;-)

vandaar de SDS (plus) aansluitingen, zodat mensen met een klopboor niet het beton in gaan boren...
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  donderdag 13 december 2012 @ 10:51:21 #261
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_120260443
Wat een klets. Je hebt gewoon betonboren die je in een klopboor kan draaien. De SDS koppeling is echter voorzien van gleuven in de boor die de boor de benodigde bewegingsruimte geeft voor de "hamerslagen".
pi_120260722
Heller heeft betonboren in t assortiment.


Mijn vrouw had wat geschilderd met magneetverf, houd ze er iets van metaal tegenaan: werkt niet...


Ik pak n magneetje: werkt wel :-)
pi_120260830
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:48 schreef freak1 het volgende:

[..]

met een klopboor kom je sowieso niet het beton in ;-)

vandaar de SDS (plus) aansluitingen, zodat mensen met een klopboor niet het beton in gaan boren...
We hebben het anders wel gefixt met een klopboor :D
pi_120261564
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:51 schreef bleiblei het volgende:
Wat een klets. Je hebt gewoon betonboren die je in een klopboor kan draaien. De SDS koppeling is echter voorzien van gleuven in de boor die de boor de benodigde bewegingsruimte geeft voor de "hamerslagen".
contradictio in terminis.

betonboor ala, maar het ging hier om een dozenboor\gatenboor..

een klopboor klopt. zo simpel kan het leven soms zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Klopboor
door mechanische bewegingen wordt de boor zelf van een kloppende beweging voorzien. ja je kunt ermee in beton, net zoals je met een houtboor best in metaal kan boren. dat je boor naar de klote gaat en het heel veel energie kost is een tweede.

standaard cemert en beton, zonder enige wapening kom je nog wel in met een klopboor.. maar dat is het dan ook wel. pak je een hamerboor dan zul je zien dat de boor er echt ingedreven wordt, en het gat voor je gemaakt wordt ipv dat je het zelf pushed.

zo zul je dozenboren voor beton ook altijd met een SDS aansluiting zien, aangezien de klopboor daar niet genoeg kracht voor kan leveren (immers , jij levert het merendeel van de kracht.)
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_120261582
dubbel
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_120262764
Een dozenboor met een boorhamer? Gewoon een goede diamant gatenboor kopen (150 euro) en je doet er zo 100 op een dag (zonder hameren of kloppen).
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_120265188
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:59 schreef JohnB52 het volgende:
Heller heeft betonboren in t assortiment.


Mijn vrouw had wat geschilderd met magneetverf, houd ze er iets van metaal tegenaan: werkt niet...


Ik pak n magneetje: werkt wel :-)
Niet elke soort metaal is ferromagnetisch. Rvs bv heeft veel vormen die dat niet zijn.
pi_120266533
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:23 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Niet elke soort metaal is ferromagnetisch. Rvs bv heeft veel vormen die dat niet zijn.
magneetverf is zelf niet magnetisch, vandaar dat het niet werkte. Magneetverf bevat metaaldeeltjes waar magneetjes aan blijven hangen.
pi_120268093
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:00 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

magneetverf is zelf niet magnetisch, vandaar dat het niet werkte. Magneetverf bevat metaaldeeltjes waar magneetjes aan blijven hangen.
Dat wist ik wel, maar mijn vrouw niet!

Trots dat ze was op dr schilderwerk !
pi_120268341
quote:
12s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:42 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Dat wist ik wel, maar mijn vrouw niet!

Trots dat ze was op dr schilderwerk !
ik weet dat jij het wist, ik twijfelde aan tiho1 ;)
pi_120269220
Ik was door de opmerking idd in de veronderstelling haha. Logisch dat het zo om werkt ja.
pi_120778888
Eerlijk gezegd: er zou al wat minder geblunderd worden als adviserende klussers eens af en toe kritisch zouden stilstaan bij wat ze in gedachten hebben, alvorens te antwoorden.

Zo was ik onlangs bij een dame die zich door "ervaren klussers" op een Internetforum had laten adviseren i.v.m. een vaker voorkomend probleempje: watervlekken en -kringen op blankhouten meubilair. Grenen in dit geval.

Inwrijven van de vlekken met ... mayonaise verminderde de watervlekken ogenschijnlijk wel degelijk, aangezien ze gecamoufleerd werden door de achtergebleven donkere vetvlek.

Dan maar proberen met boenwas. Omdat mevrouw al wat minder vertrouwen had in de ontvangen adviezen, probeerde ze dat eerst op een wat minder opvallende plaats. Dat leek wel wat, maar aangezien ze (terecht) vond dat boenwas haar meubel fundamenteel van karakter/uitzicht veranderde, vond ze dat ook geen oplossing.

Voor watervlekken en -kringen op blankhouten meubilair is er maar één goede remedie, één en slechts één: het volledige oppervlak bevochtigen en tegelijkertijd licht opschuren met water met wat houtzeep erin (zoals in de handel van o.m. Dinesen en WOCA/TripTrap) en een zachte Scotch schuurspons.

Dat antwoord werd niet gegeven door de zelfverklaarde experten en mevrouw ging dus maar aan de slag met de aangeboden remedies. Het resultaat: 0,0. Eigenlijk nog veel erger: in plaats van wat watervlekken, was er nu ook nog een nauwelijks te verwijderen vetvlek van zo'n 300 cm² en een strookje boenwas van een 100 cm².
De meeste dingen zijn wel min of meer op te lossen (in dit geval letterlijk), maar wat aanvankelijk een klein klusje van een half uurtje was, was verworden tot een karwei die zowat een halve dag in beslag genomen heeft. Dank u, alwetende blunderaars!

Nog een goed voorbeeld van wel de klok gehoord hebben, maar niet echt weten waar de klepel hangt: op een klusforum vroeg onlangs iemand raad i.v.m. het verwijderen van verf van een tafelblad. De tafel was al herhaaldelijk geschilderd en de man wou ze in haar oorspronkelijke toestand herstellen. Eerlijk is eerlijk: hij gaf zelf een minder gelukkige voorzet, door te stellen dat wellicht een "5 mm" diende verwijderd te worden...

Een van de antwoorden, weliswaar terughoudend geformuleerd (in de trant van "men zou kunnen denken aan...") behelsde het in stroken zagen van het oorspronkelijke tafelblad, ermee naar een meubelmaker gaan om het door de vandiktebank te halen, om het tafelblad vervolgens weer te assembleren... Hallo? Moet er nog zand zijn?
Gelukkig is er soms het eilandje van de redelijkheid, temidden een oceaan van beunhazerij en flaterdom . Een schilder antwoordde uiteindelijk met de vraag of er al eens gedacht was aan een afbijtmiddel, gevolgd door schuren.

Tot nader order lachen de vaklui waarschijnlijk in hun vuistje: met het slag welmenende klunzen dat Internet tot hun koninkrijkje uitgeroepen hebben, blijft de omzet gegarandeerd.
pi_120779224
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 11:52 schreef yvanlindekens het volgende:

Tot nader order lachen de vaklui waarschijnlijk in hun vuistje: met het slag welmenende klunzen dat Internet tot hun koninkrijkje uitgeroepen hebben, blijft de omzet gegarandeerd.
Je kan het ook omdraaien: dank zij de adviezen van "welmenende klunzen", hebben heel wat secuur en nauwkeurig werkende amateurs de "vaklui die alleen maar rekeningen schrijven en de boel technisch verkloten" buiten de deur weten te houden.

Want ik kan ook heel fraaie (lees: tranentrekkende) verhalen over "vaklui" vertellen (maar gezien de ban-kans kan je beter in mijn berichten zoeken) .
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_120779691
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 11:52 schreef yvanlindekens het volgende:
Eerlijk gezegd: er zou al wat minder geblunderd worden als adviserende klussers eens af en toe kritisch zouden stilstaan bij wat ze in gedachten hebben, alvorens te antwoorden.

Zo was ik onlangs bij een dame die zich door "ervaren klussers" op een Internetforum had laten adviseren i.v.m. een vaker voorkomend probleempje: watervlekken en -kringen op blankhouten meubilair. Grenen in dit geval.

Inwrijven van de vlekken met ... mayonaise verminderde de watervlekken ogenschijnlijk wel degelijk, aangezien ze gecamoufleerd werden door de achtergebleven donkere vetvlek.

Dan maar proberen met boenwas. Omdat mevrouw al wat minder vertrouwen had in de ontvangen adviezen, probeerde ze dat eerst op een wat minder opvallende plaats. Dat leek wel wat, maar aangezien ze (terecht) vond dat boenwas haar meubel fundamenteel van karakter/uitzicht veranderde, vond ze dat ook geen oplossing.

Voor watervlekken en -kringen op blankhouten meubilair is er maar één goede remedie, één en slechts één: het volledige oppervlak bevochtigen en tegelijkertijd licht opschuren met water met wat houtzeep erin (zoals in de handel van o.m. Dinesen en WOCA/TripTrap) en een zachte Scotch schuurspons.

Dat antwoord werd niet gegeven door de zelfverklaarde experten en mevrouw ging dus maar aan de slag met de aangeboden remedies. Het resultaat: 0,0. Eigenlijk nog veel erger: in plaats van wat watervlekken, was er nu ook nog een nauwelijks te verwijderen vetvlek van zo'n 300 cm² en een strookje boenwas van een 100 cm².
De meeste dingen zijn wel min of meer op te lossen (in dit geval letterlijk), maar wat aanvankelijk een klein klusje van een half uurtje was, was verworden tot een karwei die zowat een halve dag in beslag genomen heeft. Dank u, alwetende blunderaars!

Nog een goed voorbeeld van wel de klok gehoord hebben, maar niet echt weten waar de klepel hangt: op een klusforum vroeg onlangs iemand raad i.v.m. het verwijderen van verf van een tafelblad. De tafel was al herhaaldelijk geschilderd en de man wou ze in haar oorspronkelijke toestand herstellen. Eerlijk is eerlijk: hij gaf zelf een minder gelukkige voorzet, door te stellen dat wellicht een "5 mm" diende verwijderd te worden...

Een van de antwoorden, weliswaar terughoudend geformuleerd (in de trant van "men zou kunnen denken aan...") behelsde het in stroken zagen van het oorspronkelijke tafelblad, ermee naar een meubelmaker gaan om het door de vandiktebank te halen, om het tafelblad vervolgens weer te assembleren... Hallo? Moet er nog zand zijn?
Gelukkig is er soms het eilandje van de redelijkheid, temidden een oceaan van beunhazerij en flaterdom . Een schilder antwoordde uiteindelijk met de vraag of er al eens gedacht was aan een afbijtmiddel, gevolgd door schuren.

Tot nader order lachen de vaklui waarschijnlijk in hun vuistje: met het slag welmenende klunzen dat Internet tot hun koninkrijkje uitgeroepen hebben, blijft de omzet gegarandeerd.
Tja, ach, dat is ook het risico wat je loopt. Wil je 100% zekerheid, laat dan een vakman het werk uitvoeren. Deze mensen proberen enkel mee te denken. Zit daar af en toe wat tussen wat niet werkt, tja, helaas dan maar.
pi_120780049
Haha ja klusidee staat dat op. Er was ook een idee om het blad te laten schaven tot laminaat en dat weer op een ander blad te plakken.

Waar staat dat vlekken uit de vloer gaan door mayonaise weet ik niet maar dat is idd ook kolder. Dat doe je met ketchup.
pi_120780149
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 12:33 schreef tiho1 het volgende:
Haha ja klusidee staat dat op. Er was ook een idee om het blad te laten schaven tot laminaat en dat weer op een ander blad te plakken.

Waar staat dat vlekken uit de vloer gaan door mayonaise weet ik niet maar dat is idd ook kolder. Dat doe je met ketchup.
dat is die site als je het over houtlijm wilt hebben dat je dan niet zegt een tube bison oid maar dat kleverige spul in een gele fles. Als je dan geluk hebt wordt het niet gemodereerd omdat geel kan linken aan een merk
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_120780898
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 12:22 schreef AverageJoe het volgende:
Deze mensen proberen enkel mee te denken. Zit daar af en toe wat tussen wat niet werkt, tja, helaas dan maar.
Zal ik een recent verhaal van een vriend van mij vertellen?

Heeft enkel glas in z'n voorgevel, vraagt aannemer om isolerend glas. Kan, sponning is diep genoeg, maar moeten wel ventilatieroosters in komen (waarom, hebben nooit gezeten, maar goed).

Isolerend glas met roosters komen; blijken niet te passen. Ergens een maatvoering tussen glas en rooster fout uitgevoerd. Oplossing van de aannemer: kozijnen eruit en vervangen door nieuwe.

Vriend van mij (Mr. in de rechten, heef er de ballen verstand van) gaat daamee akkoord

Krijgt vriend dus rekening voor verwijderen oude en plaatsen nieuwe kozijnen. Plus voor het (verkeerd ingemeten) isolatieglas en roosters.

Vaklui...........
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_120782856
@Densmee je mag daar gewoon houtlijm zeggen hoor. Vrij ruim begrip. Maar idd hoewel het tegenwoordig iets beter is mag je niet zeggen welk merk je goed vindt.
pi_120782905
Iedereen maakt fouten Blomke wat wil je zeggen met je verhaal. Klussers maken waarschijnlijk meer fouten.
pi_120783086
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 13:03 schreef blomke het volgende:

[..]

Zal ik een recent verhaal van een vriend van mij vertellen?

Heeft enkel glas in z'n voorgevel, vraagt aannemer om isolerend glas. Kan, sponning is diep genoeg, maar moeten wel ventilatieroosters in komen (waarom, hebben nooit gezeten, maar goed).

Isolerend glas met roosters komen; blijken niet te passen. Ergens een maatvoering tussen glas en rooster fout uitgevoerd. Oplossing van de aannemer: kozijnen eruit en vervangen door nieuwe.

Vriend van mij (Mr. in de rechten, heef er de ballen verstand van) gaat daamee akkoord

Krijgt vriend dus rekening voor verwijderen oude en plaatsen nieuwe kozijnen. Plus voor het (verkeerd ingemeten) isolatieglas en roosters.

Vaklui...........
Wat had je (vriend) dan gedacht, de kozijnen gratis te krijgen? :') _O-
Als ie mr in de rechten is dan kan ie heus wel bedenken dat dat extra geld zal kosten, hij had gewoon passende ramen moeten eisen :|W
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_120794230
Geen idee waar dat losse stukje blauwe installatiedraad vandaan gestuiterd is nadat ik de groepenkast weer dichtgemaakt had :X

Ik heb even een WCD in de meterkast van mijn nieuwbouwappartement gemaakt
"uh... dat is niet meer verplicht... uh oh ja, je hebt geen analoge telefoonlijn maar wel een glasvezelmodem in de meterkast dus uh... doe dat zelf maar als je de kennis hebt"

Het was een enorme dradenbende in de groepenkast (6 automaten, 2 aardlekken en een trafo voor de deurdranger aan de rookmelder), en daar moest dus nog een paar draden bij.
Ik heb de kennis om dat te doen, en ik heb ook genoeg ervaring om te zien wat prutswerk is :X

Wat ik dus heb gevonden is een stukje in U-bocht gebogen blauwe installatiedraad, 5mm gestript (volgens mij te kort), en zo te zien heeft het ergens gezeten maar is nu los.

Persoon die het heeft aangelegd heeft aders geraakt bij het strippen (dat was een doodzonde voor mij, kon ik het overdoen in mijn stage), draden niet netjes gebogen maar er in gepropt, en ook de aardedraad van de tv-kabel-AOP die gewoon los in de aardklem stak (komt nog een andere aardklem, nu zijn er 3 extra dingen die aan de aarde moeten hangen)... mijn vingers jeuken om het netjes te maken, maar eerst nog een heleboel andere dingen te doen, ik kom er vanzelf wel achter welk apparaat (ik vermoed dat het van 1 van de apparaatgroepen komt, wasmachine, droger, oven, vaatwasser) het niet doet, binnenkort even alle WCD's nalopen :) (maar het kan natuurlijk ook uit mijn dradendoos gevallen zijn, ik had maar 40cm van elke kleur nodig)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_120795844
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 14:00 schreef tiho1 het volgende:
@Densmee je mag daar gewoon houtlijm zeggen hoor. Vrij ruim begrip. Maar idd hoewel het tegenwoordig iets beter is mag je niet zeggen welk merk je goed vindt.
nee maar je begrijpt wat ik bedoel, sommige dingen zijn nogal merkspecifiek en dan wordt dat direct gemod
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_120796813
Ik lees weleens mee op Klusidee, en daar staan soms best wel goede dingen op vooral bij de sub-forums Keuken en het Wit/Bruingoed forum gedeelte.
Storingen en reparaties aan wasmachines en dergelijke dus.

Maar je hebt dus ook het sub-forum: Schroeven, boren, zagen en gereedschappen, en daar worden uit principe geen merkadviezen gegeven over aanschaf van gereedschap.
Dus uit principe wil ik daarom daar geen lid worden :6
pi_120809190
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 14:02 schreef tiho1 het volgende:
Iedereen maakt fouten Blomke wat wil je zeggen met je verhaal. Klussers maken waarschijnlijk meer fouten.
Nee, dat wil ik er niet mee zeggen. Meer wil ik er ook niet over zeggen.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_120822772
Dat laatste was ook meer mijn mening dan het idee dat ik van de jouwe had.
pi_120863006
Mof van rookgas afvoer aan mekaar willen schroeven en er dan net bij na denken NIET in je vinger te schroeven, was nog niet uitgedacht of de schroef zat er al in.
Was op school een keer aan het zagen schiet ik met die zaag uit in mijn vinger, vel hing er een beetje slapjes bij....

[ Bericht 27% gewijzigd door PascalDutch op 28-12-2012 15:07:06 ]
IT'er in hart en nieren
  zaterdag 29 december 2012 @ 17:54:30 #287
165385 Meuh
Dataspecialist in Groningen
pi_120918290
Dit is hopelijk mijn laatste blunder van het jaar...



Je moet ook niet met een stanleymes hars uit een grenen plank proberen te snijden...
pi_120918410
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:54 schreef Meuh het volgende:
Dit is hopelijk mijn laatste blunder van het jaar...

[ afbeelding ]

Je moet ook niet met een stanleymes hars uit een grenen plank proberen te snijden...
Auw...
  † In Memoriam † zaterdag 29 december 2012 @ 18:00:57 #289
25682 2cv
Niet subtiel
pi_120918544
Hopelijk alleen oppervlakkige schade ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 29 december 2012 @ 18:06:34 #290
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_120918745
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:44 schreef PascalDutch het volgende:
Mof van rookgas afvoer aan mekaar willen schroeven en er dan net bij na denken NIET in je vinger te schroeven, was nog niet uitgedacht of de schroef zat er al in.
Was op school een keer aan het zagen schiet ik met die zaag uit in mijn vinger, vel hing er een beetje slapjes bij....
Rookgasafvoeren hoor je ook geen schroeven in te draaien.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zaterdag 29 december 2012 @ 18:07:32 #291
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_120918780
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:54 schreef Meuh het volgende:
Dit is hopelijk mijn laatste blunder van het jaar...

[ afbeelding ]

Je moet ook niet met een stanleymes hars uit een grenen plank proberen te snijden...
:X Geen functieverlies?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zaterdag 29 december 2012 @ 18:12:39 #292
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_120918947
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:54 schreef Meuh het volgende:
Dit is hopelijk mijn laatste blunder van het jaar...

[ afbeelding ]

Je moet ook niet met een stanleymes hars uit een grenen plank proberen te snijden...
_O- _O_
pi_120919822
De blunders van vandaag:
1: Geen zin hebben om een trekveer te kopen/niemand kennen waar ik hem kan lenen. Telefoondraad (CAT5e UTP) gaat goed, 2x CAT6 FTP een stuk moeilijker, en CAT6 FTP + COAX is onmogelijk :X

Een stofzuiger en een draad zijn handige hulpmiddelen, met een stukje flexibele buis, en sokje en heel wat tape een adaptertje gemaakt, stofzuiger op de loze leiding aangesloten, en aan de kamerkant de draad ingevoerd. Ik kan zeggen: dat maakt herrie :X :X Lucht kan nergens anders vandaan komen dan uit de muurdoos, en dat gaat enorm fluiten. Appartement is ook door prutsers gebouwd, want er zit flex in de muren :N

2: 4x CAT6 FTP past niet in een 5/8" flex. Ten minste, niet met nog een extra draad als trekdraad. Is maar in de meterkast, dus 50cm flex, sokje, 50cm flex, sokje enz.. totdat ik van de vloer tot het plafond ben.

Niet echt blunders, maar toch een dag werk.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_120921415
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 december 2012 18:06 schreef cvboer het volgende:

[..]

Rookgasafvoeren hoor je ook geen schroeven in te draaien.
Was zon mof die over zon grotere buis heen moet en die moest ik van mijn stage begeleider vast draaien klachten naar hem.
IT'er in hart en nieren
  zaterdag 29 december 2012 @ 19:18:00 #295
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_120921476
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:17 schreef PascalDutch het volgende:

[..]

Was zon mof die over zon grotere buis heen moet en die moest ik van mijn stage begeleider vast draaien klachten naar hem.
Pm zijn naw gegevens maar.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_120921741
Mag dat spul enkelwandig zonder alutape gebruikt eigenlijk.
  zaterdag 29 december 2012 @ 19:31:29 #297
165385 Meuh
Dataspecialist in Groningen
pi_120922211
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 18:00 schreef 2cv het volgende:
Hopelijk alleen oppervlakkige schade ?
Ja hoor, gelukkig wel. Zowel het bewegen als het gevoel in de duim zijn niet beschadigd..
pi_122693145
Nieuw jaar, bijna klaar met mijn appartement, en toch op de valreep nog een blunder.

Waardeloze architect had bedacht een warmte-terugwin-goot als doucheputje te gebruiken, dat ding is 90cm breed, met aan beide kanten 10cm ruimte in afschot. Het midden van de voeg van het afschot en vlakke vloer (heb niet voor een bak gekozen, wil geen drempeltje) ligt dus op 110cm vanaf de muur.

Ik weet niet wat standaard is, of ze bij douchewanden nou de binnen of de buitenmaat nemen, maar mijn douchewand was dus 110cm buitenwand.
Met alle geweld, beleid en vulstukken wil ik die wand op de voeg krijgen, binnenkant wand gelijk met de binnenkant van de voeg.
1 verkeerde beweging op de afschotvoeg, 1.000.000 scherven op de vloer want veiligheidsglas, en een paar scherven nog in het profiel wat we nog vast hielden :'( :')

En toch baal ik meer van de netwerkkabels die ik opeens niet meer kon knijpen, ik heb er vorige maand tientallen geknepen en een enkele over moeten doen, en deze keer was ik uren bezig met 2 lullige kabeltjes :')
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_122696521
Oooooei dat is balen!! Tering, weer een duur weekend.

Ik was ook weer aan het blunderen....

Onderin de trapkast gekropen, moest na lange tijd dat de CV verdeler aan de muur hing maar nog niet aangesloten was.... toch dat ding aansluiten. Had eindelijk het juist gereedschap.

Dus daar gaan we... buis kalibreren, allemaal goed. Knelring over de buis, slangthule (steunhuls) erin met toch wel veel moeite.....

:{ de 2 wartels/moeren lagen naast me buiten de trapkast. |:(

Gekloot, thules krijg je er nooit meer uit, dus kwartier later knelring eraf. Wartel erop, knelring erop, KLAAR.

Op naar de wasmachine hoek, waar nog een groepenverdeler hangt. Dit keer niet vergeten pannekoek! Dus wartels lost.. kalibreren... kan er toch wel beroerd bij!

Pijp zit verkeerd, kan er niet bij, lopen kloten...

Zo, alles voor elkaar. Thules erin, knelringen eromheen... WARTELS ONDER MIJN KNIE :( :( :(
Laat die handjes wapperen!
pi_122703814
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:54 schreef Meuh het volgende:
Dit is hopelijk mijn laatste blunder van het jaar...

[ afbeelding ]

Je moet ook niet met een stanleymes hars uit een grenen plank proberen te snijden...
Verwarmen met een aansteker en eruit laten lopen. Scheelt een hoop gevaarlijk snijwerk :Y

c_/
met een koekje
  zaterdag 16 februari 2013 @ 14:42:02 #301
386633 Adnap
I love Life !
pi_122949635
een lekke dop (?) van mijn verwarming zorgde er voor dat we natte voeten kregen in de badkamer op plekken waar dat niet hoort. Mijn deskundige oog zag een los rubbertje dus conclusie rubbertje gaar, tijd voor nieuwe. tot zo ver geen probleem.
met telefoon en daarop foto :') naar de kluswinkel, nieuwe dop gehaald en tja dan ahd ik toch beter even eerst naar mijn vader kunnen bellen....toen de dop er af ging ,kwam er ook een fontijn zwart stinkend water uit de verwarming ..... héél snel de nieuwe dop erop en lek dicht maar het schoonmaken daarna was dus minder geslaagd. Verwarming aangevuld en alles doet het weer maar wat een waterballet. volgende keer cv maar uitzetten (hij stond niet echt aan, op 15 gr standje) en betreffende ding aftappen ;)
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')