Ik ben een giga tuinfreak en ben zo erg dat mijn redelijk grote tuin zo ongeveer met een pincet wordt bijgehouden
Maar, ik lees over cacaodoppen, niet doen, het stinkt en waait half weg, de andere helft is binnen no/time verrot. Wil je niet schoffelen en wil je onkruid weren in je perken, strooi dan een fikse laag franse boomschors tussen je planten. Vermolmd niet, ziet er leuk uit, houdt het vocht in de grond maar het schimmelt zo goed als niet dus perfecte laag over je aarde tussen de plantjes. En dan evt. via de gemeente van dat pulp gratis afhalen, wat wel kan maar dat vergaat weer sneller, of even een beetje investeren in zakken boomschors, dat spul bijft vele, véle jaren mooi.
Had het in mijn vorige tuin ook en vindt het na 4 jaar hier en daar nog terug tijdens het harken, krabben en spitten en dat wát ik terug vind is allemaal dus nog steeds gewoon stevig boomschors.
Dit dus
http://www.nusierbestrati(...)e-boomschors-20-40mm) ff gejat plaatje.
maar ik hou dan ook van aarde krabben tussen de planten, zeker na een regenbui of na het sproeien, dan is het zo mooi, daarom heb ik geen boomschors meer
Maar het is echt ideaal. Bovendien vinden naaktslakken het heulemaal niks dus dat scheelt weer.
[ Bericht 4% gewijzigd door knoblaucha6 op 26-08-2012 17:25:20 ]