abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 juni 2012 @ 20:54:28 #151
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_112756657
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juni 2012 20:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik hoorde vandaag voor het eerst een aardlekautomaat brommen en knetteren. *O* Was een groep van de verlichting met zo'n 20 tl-bakken met vsa. Automaat vervangen. POEF. Gelijk weer uit..

Verschillende dozen losgehaald en na wat zoeken bleek het een recente toevoeging van noodverlichting met een wieland-stekker de boosdoener. Een handige harry had in het doosje de laatste stekker verkeerd aangesloten. De nul op de aarde. *O* Aangelegd door een installatiebedrijf...

Gek genoeg klapte de automaat er niet uit... :X De nieuwe gelukkig wel.
automaat klapt er uit bij kortsluiting (stroom van >16A (of welke zekering dan ook) en de aardlek knalt eruit zodra er >30mA erdoor gaat.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  maandag 11 juni 2012 @ 21:00:06 #152
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_112757086
quote:
12s.gif Op maandag 11 juni 2012 20:54 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

automaat klapt er uit bij kortsluiting (stroom van >16A (of welke zekering dan ook) en de aardlek knalt eruit zodra er >30mA erdoor gaat.
Om preciezer te zijn, bij een meetverschillen tussen fase en nul van >30mA . Bij een gesloten circuit waar geen stroom weglekt, kun je op alle punten in de kring (in serie) het amperage meten.
pi_112899437
quote:
Wat is daar de blunder?
pi_114489328
Blunder van een van onze monteurs op de zaak. Een nieuwe groep gemaakt door de fase van aardlek 1 te nemen en de nul via aardlek 2. Ondanks dat de nul altijd hetzelfde potentiaal heeft, worden de verschilstromen op 2 verschillende plekken gemeten (aardlek 1 en 2). Bij het eerste lampje aan: PATS, 2 aardleks eruit.
Lachen rond de koffieautomaat.
pi_114489652
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 08:55 schreef eRKa het volgende:
Blunder van een van onze monteurs op de zaak. Een nieuwe groep gemaakt door de fase van aardlek 1 te nemen en de nul via aardlek 2. Ondanks dat de nul altijd hetzelfde potentiaal heeft, worden de verschilstromen op 2 verschillende plekken gemeten (aardlek 1 en 2). Bij het eerste lampje aan: PATS, 2 aardleks eruit.
Lachen rond de koffieautomaat.
Mij ook eens overkomen bij het aanleggen van een nieuwe wisselschakeling. Fase op de overloop en nul in de gang genomen vanuit twee verschillende ALS-en. Alles donker. Wel leerzaam
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator zaterdag 21 juli 2012 @ 19:27:08 #157
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_114506109
Vandaag in huis druk bezig geweest met het slijpen van sleuven voor diverse elektraleidingen en het boren van gaten voor de inbouwdozen. Omdat dit ondanks dat ik stofafzuiging op de muurfrees heb zitten zijn er altijd wel stukken die je even moet slijpen zonder afzuiging en met behulp van een slijptol en een diamantschijfje.

Dus ik zet op de benedenverdieping alle ramen open; open de voor en achterdeur en plaats een grote (oude stal)ventilator in de deuropening en zet hem aan.

Ga vervolgens druk aan het slijpen en uithakken van de sleuven :9

Zet vervolgens de ventilator uit om samen met mijn vriendin al het puin op te ruimen; ... kom ik bij de voordeur...

Blijkt dat ik mijn eigen auto nog op het oprit had staan; die was aan één kant niet meer groen maar rood :X :%. Compleet niet meer aan gedacht om die even van het oprit te halen 8)7

Kon ik vandaag ook nog even langs de was straat rijden :|W
  zaterdag 21 juli 2012 @ 20:31:41 #158
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_114507872
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 19:27 schreef Vonkenboer het volgende:
..
Blijkt dat ik mijn eigen auto nog op het oprit had staan; die was aan één kant niet meer groen maar rood :X :%. Compleet niet meer aan gedacht om die even van het oprit te halen 8)7

Kon ik vandaag ook nog even langs de was straat rijden :|W
:D Een echte kerel rijdt gewoon door en wacht op een regenbui :P

:P
  zondag 22 juli 2012 @ 01:00:16 #159
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_114517801
Klassieker:

Keuken plaatsen , kraan aansluiten en in het gootsteenkastje voor de zekerheid een emmer onder de gootsteen omdat één of andere klojo toch wel de kraan open zou zetten ondanks dat ik gezegd had dat de afvoer nog niet aangesloten was. Hetgeen ook idd gebeurde, maar gelukkig stond er een emmer onder, dus geen man overboord.

Dus ik wil de afvoer aan gaan sluiten, pak de emmer uit het kastje en gooi hem leeg in de gootsteen..... 8)7

wat hebben ze gelachen :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Wandtegeltje op 22-07-2012 01:11:38 ]
  zondag 22 juli 2012 @ 01:21:04 #160
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_114518374
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 01:00 schreef Wandtegeltje het volgende:
Klassieker:

Keuken plaatsen , kraan aansluiten en in het gootsteenkastje voor de zekerheid een emmer onder de gootsteen omdat één of andere klojo toch wel de kraan open zou zetten ondanks dat ik gezegd had dat de afvoer nog niet aangesloten was. Hetgeen ook idd gebeurde, maar gelukkig stond er een emmer onder, dus geen man overboord.

Dus ik wil de afvoer aan gaan sluiten, pak de emmer uit het kastje en gooi hem leeg in de gootsteen..... 8)7

_O- klassieker, inderdaad.

Mijn enige (grote) klassieker: badkamerkachel ophangen/aansluiten en er dan achter komen dat je de verkeerde stop uit de stoppenkast hebt gedraaid. Beng, 220V door je lijf, gek gevoel wel. :')
Ik had wel mijn legerkistjes met rubberen zolen aangedaan, dus de schade bleef beperkt.

Voordeel: ik weet nu hoe het voelt. Ken geen enkele angst meer voor het rommelen met electriek.
No worries, mijn experimenteerdrift blijft beperkt tot het (de)monteren van stopcontacten, stekkers, verlengsnoeren en wat gerommel met kroonsteentjes en dergelijke. Voor het 'echte werk' (gedoe aan de stoppenkast en zo) huur ik wel een vakman in!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_114523455
Gister mn nieuwe dorpel gekocht en strak op maat gezaagd. Pastte ook perfect, helaas alleen wel op zn kop :(
met een koekje
  zondag 22 juli 2012 @ 10:36:05 #162
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_114523495
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 10:34 schreef koffielepel het volgende:
Gister mn nieuwe dorpel gekocht en strak op maat gezaagd. Pastte ook perfect, helaas alleen wel op zn kop :(
_O-
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator zondag 22 juli 2012 @ 11:53:22 #163
92034 crew  Vonkenboer
pi_114525066
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 01:21 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

_O- klassieker, inderdaad.

Mijn enige (grote) klassieker: badkamerkachel ophangen/aansluiten en er dan achter komen dat je de verkeerde stop uit de stoppenkast hebt gedraaid. Beng, 220V door je lijf, gek gevoel wel. :')
Ik had wel mijn legerkistjes met rubberen zolen aangedaan, dus de schade bleef beperkt.

Voordeel: ik weet nu hoe het voelt. Ken geen enkele angst meer voor het rommelen met electriek.
No worries, mijn experimenteerdrift blijft beperkt tot het (de)monteren van stopcontacten, stekkers, verlengsnoeren en wat gerommel met kroonsteentjes en dergelijke. Voor het 'echte werk' (gedoe aan de stoppenkast en zo) huur ik wel een vakman in!
Daarom altijd ook even meten of de spanning er wel af is :P, al is het een gevaar wat er langzaam in sluipt.

"Ach, die kabeldoos las ik wel even onder spanning af. Of dat ene stopcontact kan ik zo wel ff onder spanning omwisselen :9

Als je weer eens een tik van 230V heb gehad dan ga je consequent vooraf weer meten of de spanning er daadwerkelijk wel of niet af is.

Bij krachtstroom e.d. meet ik wel degelijk of de spanning er af is !

zondag 22 juli 2012 @ 16:06:24 #164
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_114532454
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 11:53 schreef Vonkenboer het volgende:

Als je weer eens een tik van 230V heb gehad dan ga je consequent vooraf weer meten of de spanning er daadwerkelijk wel of niet af is.

Wij hadden vroeger op het werk het volgende gezegde:

Elektriciens zijn zelfselecterend.
De stomste vallen het eerste af.... _O-
pi_114533518
quote:
Klassieker:

haha dit blijft leuk om te lezen.
Ik heb ff geen blunders van me zelf meer.

Maar post door graag :P
Do what you love, love what you do!
pi_114533620
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 11:53 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Daarom altijd ook even meten of de spanning er wel af is :P, al is het een gevaar wat er langzaam in sluipt.

"Ach, die kabeldoos las ik wel even onder spanning af. Of dat ene stopcontact kan ik zo wel ff onder spanning omwisselen :9

Je hebt wel gelijk, ik zit ook in de elektro.
En tja fase omwisselen van een krachtgroep in die wcd ok, vindt ik ook al link eigenlijk, maar voorzichtig met een goede punt tang durf ik het nog wel aan.

Groepenkasten ed now way dat ik daar in ga kutten met de spanning erop.
Beetje link als het 500A is afgezekerd.
Pech voor de rest maar dan gaat de spanning er mooi af :P
pi_114533735
quote:
Klassieker:

Iets soortgelijks bij het installeren van het zwevende toilet boven. Zit recht boven het toilet beneden. Eerst alle afvoeren netjes gemonteerd. Ik had al een emmer water erdoor gespoeld om het stankslot in werking te laten treden en daarna nog het drukframe e.d. geplaast. Waterleiding aangesloten met zo'n stopkraantje. Alles dicht. Laat heel trots aan m'n vrouw zien dat het vullen werkt en zij mag als eerste de spoelknop drukken. Wel stroming, maar niet in de pot; 5 l water liep achter zo uit het reservoir; ik ws dat witte buisje tussen reservoir en pot vergeten....

Droop beneden vanaf het plafond weer de pot in.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_114536597
quote:
17s.gif Op zondag 22 juli 2012 16:43 schreef blomke het volgende:

[..]

Iets soortgelijks bij het installeren van het zwevende toilet boven. Zit recht boven het toilet beneden. Eerst alle afvoeren netjes gemonteerd. Ik had al een emmer water erdoor gespoeld om het stankslot in werking te laten treden en daarna nog het drukframe e.d. geplaast. Waterleiding aangesloten met zo'n stopkraantje. Alles dicht. Laat heel trots aan m'n vrouw zien dat het vullen werkt en zij mag als eerste de spoelknop drukken. Wel stroming, maar niet in de pot; 5 l water liep achter zo uit het reservoir; ik ws dat witte buisje tussen reservoir en pot vergeten....

En dan is 5 liter heel veel water ineens :P
met een koekje
  zondag 22 juli 2012 @ 18:40:08 #169
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_114537724
quote:
17s.gif Op zondag 22 juli 2012 16:43 schreef blomke het volgende:

[..]

^O^ De eerste keer dat ik zo'n ding monteerde had ik dat witte buisje tekort afgezaagd. foutje.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 22 juli 2012 @ 19:05:15 #170
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_114538501
Niet echt een klusblunder, maar meer het technisch inzicht van vrouwen...

Mijn zus is bij mij op bezoek en ze vind het te donker in de huiskamer.

Zeg ik tegen haar: "Nou, dan doe je het licht toch aan.."
Ze loopt naar de muur, draait aan de knop.
Geen licht.
"Het licht doet het niet," merkt ze snugger op.

"Nee, dat zie ik", zeg ik haar. 'Dat is meestal als je de knop van de thermostaat hoger draait." _O-
pi_114540069
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:05 schreef Wandtegeltje het volgende:
Niet echt een klusblunder, maar meer het technisch inzicht van vrouwen...
"Nee, dat zie ik", zeg ik haar. 'Dat is meestal als je de knop van de thermostaat hoger draait." _O-
Variatie: mijn moeder snapt het hele begrip thermostaat niet. Met zo'n ouderwetse draaithermostaat (met kwikdruppel), denkt ze 's morgens: ik draai 'm op 22 graden, brandt ie harder, dan is ie eerder op 20, de gewenste kamertemperatuur.
pi_114543930
dat denken helaas meer mensen.
zelfde met de airco. op het koudste zetten want dan koelt hij harder...
  zondag 22 juli 2012 @ 22:11:54 #173
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_114546206
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:20 schreef firefly90 het volgende:
dat denken helaas meer mensen.
zelfde met de airco. op het koudste zetten want dan koelt hij harder...
Je hebt het dan over dat climate control gebeuren waarbij je een temperatuur in kunt stellen zeker?
pi_114546334
quote:
17s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:46 schreef blomke het volgende:

[..]

Variatie: mijn moeder snapt het hele begrip thermostaat niet. Met zo'n ouderwetse draaithermostaat (met kwikdruppel), denkt ze 's morgens: ik draai 'm op 22 graden, brandt ie harder, dan is ie eerder op 20, de gewenste kamertemperatuur.
Haha ja dat is ook zo'n misverstand idd :)
pi_114546521
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:11 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Je hebt het dan over dat climate control gebeuren waarbij je een temperatuur in kunt stellen zeker?
nope ik bedoel echt een handmatige airco.die je aan/uit kan zetten en waarbij je een temperatuur instelt tot waar hij moet koelen om dan automatisch uit te slaan.
  PR/Manusje van alles zondag 22 juli 2012 @ 22:22:43 #176
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_114546719
Wat gebeurt er als de uitlaat van een noodstroomaggregaat, afgewerkt met purr, warm wordt?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_114546736
Ik had het ook expres over een aan/uit verwarming.
  zondag 22 juli 2012 @ 22:23:59 #178
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_114546780
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 19:27 schreef Vonkenboer het volgende:
Vandaag in huis druk bezig geweest met het slijpen van sleuven voor diverse elektraleidingen en het boren van gaten voor de inbouwdozen.
Ik had een keer, toen ik heftig aan het slijpen was, dat de brandweer voor de deur stond. Door de grote stofwolken uit het raam dachten de buren dat er brand was :P

Maar elk nadeel heb se voordeel: de brandweer had wel een leuke ventilator bij zich, de lucht was vrij snel weer helder :)
[_] <- Sign here
  † In Memoriam † zondag 22 juli 2012 @ 22:29:37 #179
25682 2cv
Niet subtiel
pi_114547045
quote:
9s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat gebeurt er als de uitlaat van een noodstroomaggregaat, afgewerkt met purr, warm wordt?
Ik denk dat de motor van de noodstroomaggregaat een beetje raar gaat lopen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  PR/Manusje van alles zondag 22 juli 2012 @ 22:31:02 #180
Toezicht is gezond!
pi_114547098
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:29 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ik denk dat de motor van de noodstroomaggregaat een beetje raar gaat lopen.
die liep prima onder volle belasting van 48 kilowatt. Na een uurtje draaien kwam er wat rook uit de muur.... oO<
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
  † In Memoriam † zondag 22 juli 2012 @ 22:31:36 #181
25682 2cv
Niet subtiel
pi_114547137
Muur ?
pi_114547477
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:23 schreef Xiphos het volgende:

[..]

Ik had een keer, toen ik heftig aan het slijpen was, dat de brandweer voor de deur stond. Door de grote stofwolken uit het raam dachten de buren dat er brand was :P

Maar elk nadeel heb se voordeel: de brandweer had wel een leuke ventilator bij zich, de lucht was vrij snel weer helder :)
goeie service ^O^
  PR/Manusje van alles zondag 22 juli 2012 @ 22:54:05 #183
Toezicht is gezond!
pi_114548264
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:31 schreef 2cv het volgende:
Muur ?
Deze NSA staat in een kelder. Uitlaat liep door de muur naar buiten waarna hij via een dubbelwandige pijp richting het dak loopt. Het deel door de muur was ongeisoleerd en afgepurt. :X
  † In Memoriam † zondag 22 juli 2012 @ 22:55:29 #184
25682 2cv
Niet subtiel
pi_114548324
Oh, dus de pur zat niet IN de uitlaat maar er OMHEEN !

Goedemorgen 2cv oO<
pi_114557237
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:23 schreef Xiphos het volgende:

[..]

Euh hmm had dit al verteld een keer denk ik maar boeie.

Met stage brandmelders testen in een heeeel groot kantoor gebouw in amstelveen.
Dus centrale kast moest uit zodat het niet automatisch doorgemeld wordt naar brandweer.

Zo van staat ie uit??
Ja hoor.
Eerste melder testen (heb je een spray voor).
Sprayen maar.
En toen....

Dus klik pieeeeeeep tutututu (je kent het wel, oud modem geluid)
Oepssssss :)

5 min later 4 brandweerwagens voor de deur :')
En een hele boze commandant :)

Was ik blij dat ik maar stagair was :)
  PR/Manusje van alles maandag 23 juli 2012 @ 10:18:16 #186
Toezicht is gezond!
pi_114558506
dus om de centrale te testen halen ze daar de spanning van de doormelder? wat... :') ik bel gewoon de meldkamer om hem in onderhoud te laten zetten. *O*
pi_114559668
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 10:18 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
dus om de centrale te testen halen ze daar de spanning van de doormelder? wat... :') ik bel gewoon de meldkamer om hem in onderhoud te laten zetten. *O*
Dat was de bedoeling volgens mij ook.
Spanning stond er nog wel op, want dan kon je op dat display zien welke melder er getest werd.

Maar ik was maar stagair en die gast waarmee ik mee was wist het denk ook niet helemaal :')
Geen idee trouwens werk niet meer in die richting van beveiliging en brandmelders onderhand.
  maandag 23 juli 2012 @ 22:15:05 #188
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_114582027
De eerste keer met een pijpenbuigijzer werken. Pijpje nodig van 90 cm, dus een pijp van 1 meter gekocht.... maar waar zet ik dat pijpenbuigijzer nou op de pijp? Ik denk als ik een recht stukje van 10 cm. en dan de bocht moet maken daar.... mis. Niks meer mee te beginnen.

Naar de bouwmarkt, volgende pijpje, nou weet ik wel waar ik dat buigijzer moet zetten. Godver, weer mis.

Dan maar weer solderen net als vroeger grrrrrrrrrrrrrrr...

Jaren later... tijd niet gebruikt, dat ding, maar ik weet het nog wel. Eerste bocht, prima. Tweede bocht. Godver... de verkeerde kant uit.... Dus weer naar de bouwmarkt... 8)7

Dat van die ezel en zo...
pi_114582881
Met een buigijzer moet je leren werken door een paar keer iets te buigen dat mag mislukken.

Er is hier trouwens door een deskundig ergens een gebruiksaanwijzing neergepoot.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
  maandag 23 juli 2012 @ 22:52:03 #190
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_114584289
quote:
17s.gif Op maandag 23 juli 2012 22:29 schreef blomke het volgende:
Met een buigijzer moet je leren werken door een paar keer iets te buigen dat mag mislukken.

Er is hier trouwens door een deskundig ergens een gebruiksaanwijzing neergepoot.
Hier leg ik uit hoe je een buis kunt buigen.
Koper buigen, hoe ging dat alweer? Advies gevraagd
  maandag 23 juli 2012 @ 23:27:46 #191
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_114586246
quote:
10s.gif Op maandag 23 juli 2012 22:52 schreef cvboer het volgende:

[..]

Hier leg ik uit hoe je een buis kunt buigen.
Koper buigen, hoe ging dat alweer? Advies gevraagd
Bedankt, ik heb hem ff nagelezen. Het had weer een hoog oh-ja-natuurlijk-zo-ging -dat gehalte. Nou weet ik weer waar dat streepje moest.
pi_114587885
owh beetje zelfde.
Plakplintjes knippen.
Simpel genoeg zou je denken totdat je lastige hoekjes krijgt.
Godver 45 graden geknipt maar precies de verkeerde kant op :')
pi_114594214
Ik adviseer een plakplintenknipper :Y
pi_114594388
Die dingen zijn zo onnauwkeurig als de pest!
pi_114594640
Jij kan het op het blote oog beter?
pi_114594787
Nee, met n verstekzaag/bak.

Plakplintenknipper knipt ook vaak schuin af.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 08:56:07 #197
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_114595008
Mijn wijsvinger vast-getackt :@
pi_114597582
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 08:43 schreef JohnB52 het volgende:
Nee, met n verstekzaag/bak.

Plakplintenknipper knipt ook vaak schuin af.
Nou, voor mensen die niet fatsoenlijk kunnen omgaan met een verstekbak kan ik dat schaartje toch aanraden hoor :D
pi_114610743
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 00:08 schreef kree het volgende:
owh beetje zelfde.
Plakplintjes knippen.
Simpel genoeg zou je denken totdat je lastige hoekjes krijgt.
Godver 45 graden geknipt maar precies de verkeerde kant op :')
Je moet dat ook met een streepje en pijltje aangeven boven op de plint.

In een verstekbak kan je ook een paar graden smokkelen door de plint scheef erin te leggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 24-07-2012 19:31:55 ]
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
  Moderator dinsdag 24 juli 2012 @ 21:28:18 #200
92034 crew  Vonkenboer
pi_114617815
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:28 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

:X

Doet dat zeer ? :X
Valt wel mee zo lang je geen bot raakt en alleen maar vlees.
Jeroentje.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:31:30 #202
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_114617892
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:28 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

:X

Doet dat zeer ? :X
In het ziekenhuis pas.
pi_114628808
Ook al verteld denk.

Maar ok.
Doe elektro, komen ze nog wel eens op het werk met kapotte slijptollen (klein metaal)

Koolborstels vervangen.
Stekker in stopcontact om te testen (je weet wel stopcontact onder de werkbank), knopje nog aan laten staan van slijptol.
Oepsssss

Ding langs me nek :')
Had nog lelijk kunnen aflopen.
pi_114637520
Begin dit jaar verhuisd en we waren bezig de hele badkamer te verbouwen.
Mijn schoonvader had een afzuiging gemaakt zodat het stof bij het frezen naar buiten gezogen werd.

Mijn schoonvader en ik moesten later even weg, en mijn zwager zou gaan frezen.
Komen we later terug en zaten te kijken waarom er zo weinig stof door het gat kwam, maar wel een beetje langs de zijkanten naar buiten.

Had mijn zwager de draadjes verkeerd om aangesloten en werd juist alles binnen gehouden _O-
pi_114647858
Ff denken nog een werk dingetje.
Kapotte haspel. Nouja altijd kabelbreuk. Dus uitrollen beetje buigen met die kabel om te kijken of er ergens een beschadiging zit en of het nog de moeite is om hem daar af te knippen en stekkertje eraan zetten.

Dus ik lekker frommelen met die kabel. Ineens kapats vonken in me bek. Stekker zat er nog in. :')

Voordeel wel de kabelbreuk gevonden.
pi_114648034
Nog eentje.
Schakelkast met freq. Regelaars.
Spanning op kast v
Kablab weer vonken en schrok me de tering. Twee regelaars à 300 naar de klote.
Bleek dat ik de voedings en motor zijde per ongeluk had verwisseld. (maandag ochtendje) oeps.

Het officiële verhaal werd trouwens dat er waarschijnlijk wat metaal braampjes waren ingekomen :')
pi_114648298
Ok nog 1 en dan weet ik ff niks meer.

Aan het werk op visserschip aan schakelkast die ooit bij mij op het werk was gemaakt.
Was storing.
Anyway onbekend knopje op een kast (natuurlijk zonder naamplaatje) van ons. Even drukken maar :') bleek dat daar alle lopende banden van het complete werkdek gingen lopen.

Nouja je moet een beetje weten hoe dat gaat op zo'n boot. Maar lopen een hoop monteurs van verschillende bedrijven. Natuurlijk hun spulletjes even op die banden gelegd.
Haha hoop gerammel en gevloek. Maar snel weer uitgezet.

Dit was link trouwens. Want ze kunnen ook wel bezig zijn met motoren of loshangende krachtstroom kabels. Maar ok niks gebeurd gelukkig.

Voortaan blijf ik van onbekende knopjes af.
Leermoment wel. :)
pi_114681107
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:41 schreef kree het volgende:
*knip*
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:46 schreef kree het volgende:
*knip*
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:55 schreef kree het volgende:
*knip*
Je weet dat je je posts kunt editten? Handige functie is dat...

Om zelf ook even een bijdrage te leveren:
Ik woonde nog bij mijn ouders en sliep daar op zolder. Ik mocht zelf de zoldertrap van een leuk kleurtje voorzien. Na het verwijderen van het tapijt en de lijm de boel netjes geschuurd, geplamuurd en gegrond. De wangen had ik al in de door mij gewenste blauwe verf gezet. Voordat ik de treden om en om zou gaan doen even het verfbakje bovenaan de trap gezet en beneden wat gaan drinken.
Toen ik terugkwam merkte ik mijn fout op. Ik had de woonkamerdeur dichtgedaan in de veronderstelling dat de kat zich IN de woonkamer bevond, maar de blauwe pootafdrukjes op de trap toonden het tegendeel aan.

Overigens zag het er zo leuk uit dat ik het hele aflakken maar heb gelaten en maar meteen de blanke lak erop gedaan heb.

Kat heb ik trouwens nog te pakken kunnen krijgen voordat ze zich kon wassen.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 11:33:52 #209
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_114713654
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 08:56 schreef betyar het volgende:
Mijn wijsvinger vast-getackt :@
_O-
  vrijdag 27 juli 2012 @ 11:47:16 #210
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_114714149
de eerste keer dat ik een fiets nakeek die zo zwaar trapte en piepte het achterwiel eruit gehaald. Ik was 13 denk ik. Ronddraaien... ja hoor, wat een gekraak.

Alles maar even uit elkaar halen, goed in het vet zetten, dan zal het wel over zijn. Even testen.

Inderdaad. Geen gekraak en gepiep meer.

Alleen jammer dat één van die onderdelen de terugtraprem bleek te zijn..... _O-

[ Bericht 6% gewijzigd door Wandtegeltje op 27-07-2012 11:53:20 ]
pi_115773674
Vast herkenbaar: gipsplaten snijden. Gisteren bij broerlief aan de slag geweest. En natuurlijk precies verkeerdom aftekenen :P gelukkig genoeg gipsplaten in huis om verder te kunnen gaan :)
pi_115775000
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 09:38 schreef iamredleader het volgende:
Vast herkenbaar: gipsplaten snijden. Gisteren bij broerlief aan de slag geweest. En natuurlijk precies verkeerdom aftekenen :P gelukkig genoeg gipsplaten in huis om verder te kunnen gaan :)
Heel herkenbaar.... Vooral wanneer het hoekjes zijn die eruit moeten. En dan in spiegelbeeld doen :D
pi_115775923
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 10:39 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Heel herkenbaar.... Vooral wanneer het hoekjes zijn die eruit moeten. En dan in spiegelbeeld doen :D
Of een trapeze die iets "ingekort" moet worden. Damn :')
pi_116016430
In mijn eigen topic gaf ik aan hoe ik
geheel zelfstandig de jungle die mijn achtertuin heette heb gedecimeerd alleen
weet ik nu niet meer hoe verder,als in opruimen en inrichting vd tuin.

Iemand hier die daarvoor suggesties heeft?
  zondag 26 augustus 2012 @ 13:11:31 #215
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_116020037
Hakselaar halen en een container huren. Ben je er na een dag werken vanaf.
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 17:14:09 #216
92034 crew  Vonkenboer
  PR/Manusje van alles woensdag 19 september 2012 @ 21:56:32 #217
Toezicht is gezond!
pi_117003040
Ik heb thuis niet veel blunders, op m'n werk echter genoeg:

Groot gebouw met een brandmeldinstallatie. Er was een installateur een kabeltje aan het trekken boven het systeemplafond. De beste 'monteur' knipt met z'n tang een buis door met de gedachte dat dit een loze buis zou zijn.

Alleen jammer dat er een rood kabeltje door het buisje liep. Had meneer met één knip gelijk 40 brandmelders uitgeschakeld. :') Kabeltje gemaakt met een kroonsteentje en weer klaar. Alleen jammer dat ze nu een nieuwe kabel van 100 meter naar de vijfde etage moeten trekken. :X :D

Later die middag, nog een klootviool met een kniptang. Twee sjonnies die een lift aan het demonteren zijn. Knipt ook vrolijk een rood kabeltje door. "Ja ik dacht dat die ook wel weg kon." Wéér de hele installatie op tilt. }:|

Blundertje van mezelf...

CV bijvullen. Normaal duurt het ruim een dag om de druk met 1 bar te verhogen. Kwam door een defecte hydrofoor. Ik dus vrolijk aan het bijvullen en loop weg in de veronderstelling dat het nog uren gaat duren.

Na 10 minuten kijk ik toevallig nog even in de ketelruimte en zie een enorme sloot water uit een overstort bij de ketels komen... :'( De druk was in die 10 minuten boven de drie Bar gekomen. _O- Ketels vinden dat niet zo leuk en gooien dan heeeeeel veeeeel water uit het systeem.

Jammer dat de overstort precies boven een luchtinlaat van twee ketels zat... Ze worden meestal niet beter van een paar honderd liter water in de behuizing. oO< Waterzuiger d'r bij, kap los, lekker laten drogen en twee dagen later deden ze het weer. :X

Bleek dat de defecte hydrofoor net een dag ervoor was vervangen. :X
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 23:27:06 #218
25682 2cv
Niet subtiel
pi_117008333
  woensdag 24 oktober 2012 @ 12:50:24 #220
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_118370387
quote:
Dat is geen 'klusser' die faalt. :P
pi_118370744
Nee n heel klusbedrijf :p
pi_118379064
Dit zal niet het 'klusbedrijf'/installateur zijn wat faalt, maar eerder de adviseur en/of architect welke het bestek heeft geschreven.
Ik denk dat de vermelde 'kostprijs' van deze blunder ook niet veel hoger zal zijn dan wat het was geweest als het er van begin af aan in was gemaakt. Als het pas over 2 maanden in gebruik zou worden genomen liggen de plafonds nu nog open...
pi_118481463
Er zit helaas wel een kern van waarheid in.
Bij modulaire CV ketels als je te thermostaat hoog zet gaat de CV ketel op vol vermogen blazen!
Als je hem een paar graden hoger wil duurt het soms zo lang.

Maar ga je moeder maar eens uitleggen dat met een standaard thermostaat/ketel het geen reet uitmaakt. Dat ze hem veel hoger zet. Gek kan ik ervan worden!
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:10:10 #224
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_118483142
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:33 schreef diamantboor het volgende:
Er zit helaas wel een kern van waarheid in.
Bij modulaire CV ketels als je te thermostaat hoog zet gaat de CV ketel op vol vermogen blazen!
Als je hem een paar graden hoger wil duurt het soms zo lang.

Maar ga je moeder maar eens uitleggen dat met een standaard thermostaat/ketel het geen reet uitmaakt. Dat ze hem veel hoger zet. Gek kan ik ervan worden!
Verkeerde topic :? ?
pi_118484129
Heden een ietwat soort van klusblunder: ik zou wel even wat blad weghalen bij de afvoer vd garage, die afvoer liep niet zo lekker door, eigenwijs als ik ben dus de grote huishoudtrap nemen ipv de ladder. Beetje onhandig want ik ben beetje klein.
Dus logisch háálde ik het niet helemaal dus klom (stond toch stevig in een hoek dus soit, dat kón toch?) bovenop het toppunt van het trapje.....
Drie keer raden wie er hing te bungelen aan de rand van de dakgoot omdat trap (vrij logisch) wegklapte....
Gelukkig is die dakrand hier niet zo erg hoog dus heb me maar laten vallen :@
Resultaat: twee aardige schaafplekken op de armen, gelukkig kon niemand me zien toen ik daar zo dom hing te hangen _O-
Waar het stinkt is het warm.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')