Ik heb thuis niet veel blunders, op m'n werk echter genoeg:
Groot gebouw met een brandmeldinstallatie. Er was een installateur een kabeltje aan het trekken boven het systeemplafond. De beste 'monteur' knipt met z'n tang een buis door met de gedachte dat dit een loze buis zou zijn.
Alleen jammer dat er een rood kabeltje door het buisje liep. Had meneer met één knip gelijk 40 brandmelders uitgeschakeld.

Kabeltje gemaakt met een kroonsteentje en weer klaar. Alleen jammer dat ze nu een nieuwe kabel van 100 meter naar de vijfde etage moeten trekken.
Later die middag, nog een klootviool met een kniptang. Twee sjonnies die een lift aan het demonteren zijn. Knipt ook vrolijk een rood kabeltje door. "Ja ik dacht dat die ook wel weg kon." Wéér de hele installatie op tilt.
Blundertje van mezelf...
CV bijvullen. Normaal duurt het ruim een dag om de druk met 1 bar te verhogen. Kwam door een defecte hydrofoor. Ik dus vrolijk aan het bijvullen en loop weg in de veronderstelling dat het nog uren gaat duren.
Na 10 minuten kijk ik toevallig nog even in de ketelruimte en zie een enorme sloot water uit een overstort bij de ketels komen...

De druk was in die 10 minuten boven de drie Bar gekomen.

Ketels vinden dat niet zo leuk en gooien dan heeeeeel veeeeel water uit het systeem.
Jammer dat de overstort precies boven een luchtinlaat van twee ketels zat... Ze worden meestal niet beter van een paar honderd liter water in de behuizing.

Waterzuiger d'r bij, kap los, lekker laten drogen en twee dagen later deden ze het weer.
Bleek dat de defecte hydrofoor net een dag ervoor was vervangen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!