abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106960096
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:59 schreef _joepie_ het volgende:

[..]

.Vervolgens een stukje pijp opengeknipt, eromheen gevouwen en aangeklopt en het geheel mooi laten vervloeien met tin,
Een stuk pijp eromheen gevouwen , _O-

Een schuifsok was een betere optie geweest.
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:14:14 #102
78498 classpc
I don't like change
pi_106960526
quote:
99s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:02 schreef summer2bird het volgende:
Toen ik nog heeel jong was moest ik zelf een lamp vervangen in mijn kamer.
Dus, ik naar de Gamma fietsen, lampje gekocht en weer naar huis.
Thuis stond ik (op de bureaustoel :X ;( :') ) de kapotte gloeilamp te vervangen.
Ik helemaal trots dat het gelukt was, mijn moeder geroepen voor het "tadaaa!" effect.
Ik doe mijn licht aan en.....

Had ik een kleurgloeilamp gekocht :') :|W

Rood nog wel :') :|W :X
Hij deed het in ieder geval, dat is al heel wat :) .

Maar zag je dat niet toen je de lamp uit het doosje haalde dan?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_106962221
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:14 schreef classpc het volgende:

[..]

Hij deed het in ieder geval, dat is al heel wat :) .

Maar zag je dat niet toen je de lamp uit het doosje haalde d
an?
Nee, die hele gloeilamp zag er ook normaal uit :o
Op het doosje stond dan wel weer dat het een gekleurde was :@ :')
Twiddel
pi_106962941
effe denken, zijn meer werk blunders.

Denken dat je de spanning ergens afgehaald hebt (ja wel gemeten) op een bepaald punt, blijkt dat er door een rare combinatie van bedraden op een ander punt waarvan je denkt dat het op dezelfde groep zit nog wel spanning te staan.
resultaat vonken en een kapotte kniptang.

Kabelgoten leegtrekken; afgeknipte kabel zien liggen los in de goot, blijkt het andere eind gewoon nog aangesloten te zijn (geen idee welke aap dat zo laat liggen)
nog een kapotte kniptang.

Kortsluiting maken, groep eruit (mooi weten we in ieder geval zeker dat de spanning eraf is)
Niet realiserende dat op die zelfde groep ook de server van de tekenkamer zat.
En ze daar een uur hebben zitten niksen voordat ze erachter kwamen dat het geen computer probleem was maar dat wij per ongeluk de zekering hadden gesloopt.
Gevolg 8 man (duur personeel) een uur genikst + dag werk omdat we alle groepen moesten uitzoeken zodat zoiets niet nog een keer zou gebeuren.

In een groepenkast werken met railsysteem (ach kan wel even onder spanning)
Uitschieten met je schroevendraaier en dan maar ook net langs zo'n rail schieten met je hand.
Lekker als het 100A is afgezekerd ofzo |:( :')
Do what you love, love what you do!
  woensdag 18 januari 2012 @ 22:36:13 #105
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_106969942
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:12 schreef kree het volgende:
effe denken, zijn meer werk blunders.

Denken dat je de spanning ergens afgehaald hebt (ja wel gemeten) op een bepaald punt, blijkt dat er door een rare combinatie van bedraden op een ander punt waarvan je denkt dat het op dezelfde groep zit nog wel spanning te staan.
resultaat vonken en een kapotte kniptang.

Kabelgoten leegtrekken; afgeknipte kabel zien liggen los in de goot, blijkt het andere eind gewoon nog aangesloten te zijn (geen idee welke aap dat zo laat liggen)
nog een kapotte kniptang.

Kortsluiting maken, groep eruit (mooi weten we in ieder geval zeker dat de spanning eraf is)
Niet realiserende dat op die zelfde groep ook de server van de tekenkamer zat.
En ze daar een uur hebben zitten niksen voordat ze erachter kwamen dat het geen computer probleem was maar dat wij per ongeluk de zekering hadden gesloopt.
Gevolg 8 man (duur personeel) een uur genikst + dag werk omdat we alle groepen moesten uitzoeken zodat zoiets niet nog een keer zou gebeuren.

In een groepenkast werken met railsysteem (ach kan wel even onder spanning)
Uitschieten met je schroevendraaier en dan maar ook net langs zo'n rail schieten met je hand.
Lekker als het 100A is afgezekerd ofzo |:( :')
Herkenbaar, ben je net bezig om in autocad een tekening te maken, ( 3/4 bijna klaar ) vind iemand het grappig om kortsluiting te maken. En ja, dat is klote.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator woensdag 18 januari 2012 @ 22:44:45 #106
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_106970365
In een verleden moest ik voor werkzaamheden bij een kabelgoot zijn ergens boven een systeemplafond in een supermarkt, naja ik pak de trap van de bus.

Ik zet de trap onder het plafond, haal er voorzichtig een plafondplaat uit, ligt er boven op het plafond net onder de kabelgoot op een plafondplaat een opgerold bosje Ymvk 3x2,5mm² :?

onafgedopt op een plafondplaat, wil ik die kabel aan de kant leggen om bij de kabelgoot te komen; raak ik schijnbaar met die kabel de stalen rails van het systeemplafond *VONK* *VONK*

Bleek er op die f*cking kabel gewoon spanning te staan ! :X |:( :o

Halve winkel zonder verlichting, en een half uur aan het zoeken geweest welke groep dat nu was en in welke van de drie meterkasten hij zich bevond.

Was in een wat ouder pand, waar zeg maar van alles aan elkaar hing wat betreft de elektrische installatie o|O
  PR/Manusje van alles woensdag 18 januari 2012 @ 23:03:29 #107
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_106971331
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 22:44 schreef Vonkenboer het volgende:
In een verleden moest ik voor werkzaamheden bij een kabelgoot zijn ergens boven een systeemplafond in een supermarkt, naja ik pak de trap van de bus.

Ik zet de trap onder het plafond, haal er voorzichtig een plafondplaat uit, ligt er boven op het plafond net onder de kabelgoot op een plafondplaat een opgerold bosje Ymvk 3x2,5mm² :?

onafgedopt op een plafondplaat, wil ik die kabel aan de kant leggen om bij de kabelgoot te komen; raak ik schijnbaar met die kabel de stalen rails van het systeemplafond *VONK* *VONK*

Halve winkel zonder verlichting, en een half uur aan het zoeken geweest welke groep dat nu was en in welke van de drie meterkasten hij zich bevond.

Was in een wat ouder pand, waar zeg maar van alles aan elkaar hing wat betreft de elektrische installatie o|O
Dat was vast het verborgen bosje voor de opzettelijke brandstichting als de toko failliet gaat _O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 18 januari 2012 @ 23:09:19 #108
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_106971658
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 22:44 schreef Vonkenboer het volgende: .........wil ik die kabel aan de kant leggen om bij de kabelgoot te komen; raak ik schijnbaar met die kabel de stalen rails van het systeemplafond *VONK* *VONK*
En sinsdien heet jij vonkenboer :? :+
pi_106972297
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2012 22:36 schreef cvboer het volgende:

[..]

Herkenbaar, ben je net bezig om in autocad een tekening te maken, ( 3/4 bijna klaar ) vind iemand het grappig om kortsluiting te maken. En ja, dat is klote.
Misschien eens wat vaker opslaan ;)
No amount of money ever bought a second of time.
pi_106973501
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 22:44 schreef Vonkenboer het volgende:

herkenbaar :')
Maar bij ons is het binnen het bedrijf (waar we dan dus ook alle elektro klusjes mogen doen aan een verouderde installatie (nooit iets bijgehouden van wat waar zit door voorgangers)

Ergens een extra WCD maken.

Altijd weer een verassing als je 8 meter hoog op een ladder in een open kabelgoot staat te wroeten (lekker al dat stof ook)
Lasdozen die dichtgeslagen zijn omdat ze eigenlijk te vol zaten.
Dan met je geisoleerde schroevendraaier de lasdoppen eruit pulken in de hoop dat er nergens een ader uit schiet.
Oja onder spanning natuurlijk want het is onduidelijk waar die kabel vandaan komt :')
Probeer het de laatste tijd zoveel mogelijk te vermijden of in ieder geval te zorgen dat er geen spanning meer op staat.

Met krachtstroom ben ik wel altijd een stukkie voorzichtiger want hoog afgezekerd en aardlek......
Nooit van gehoord blijkbaar.
Geloof dat het tegenwoordig wel verplicht is maar bij ons in het bedrijf hangt gewoon nog alle oude zooi.
Fases aftakken etc voor 230 :')
Gelukkig is het parttime werk anders zou ik het zelf gaan uitzoeken allemaal.
pi_106974103
nog wat van anderen op m'n werk.
stagaiers/parttimers die komen helpen.

Gaten boren in een kast, ik sta te kijken na 3 min nog geen gat.
Ja lul moet je wel je boormachine de goede kant op laten draaien anders sta je nog wel even... :')

RVS kast boren, boortje hapt (gebeurt wel meer) vervolgens op weet ik wat voor manier het snoer van de boormachine om z'n arm/hand krijgen zodat het boorknopje ingedrukt blijft, gelukkig konden we de stekker er redelijk snel uit trekken.

Nog 1 van mezelf.
Kapotte haspel, ok kabelbreuk ergens op de haspel, dus uitrollen en stukje voor stukje een beetje buigen om te kijken waar de beschadiging zit.
Pats vonk in me bek, naja volgende keer toch maar even kijken of de stekker eruit is. + punt sluiting gelijk gevonden.

Slijptol repareren (koolborsteltjes versleten)
Stekker er weer in om te testen terwijl het ding op de werkbank ligt.
Staat de knop nog gelocked in de aan positie slijptol langs me kop hmmmm.

Moet toch eens wat meer gaan oppassen.
pi_106978858
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 23:20 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Misschien eens wat vaker opslaan ;)
Autosave op vijf minuten zetten.
Jeroentje.
pi_107155809
Voor het plaatsen van een inbouwdoos moest ik een stuk uit de muur hakken. Geen probleem: gat boren met dozenboor en daarna uittikken met een beitel.

Blijkbaar is de muur iets dunner dan verwacht, na 1 tik had ik een vrij groot gat waar ik doorheen kan kijken. :X

Morgen de muur maar eens herstellen (en nieuw stuk glasvliesbehang plakken en schilderen). :{
pi_107156025
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:30 schreef sylvesterrr het volgende:
Voor het plaatsen van een inbouwdoos moest ik een stuk uit de muur hakken. Geen probleem: gat boren met dozenboor en daarna uittikken met een beitel.

Blijkbaar is de muur iets dunner dan verwacht, na 1 tik had ik een vrij groot gat waar ik doorheen kan kijken. :X

Morgen de muur maar eens herstellen (en nieuw stuk glasvliesbehang plakken en schilderen). :{
Let er wel op dat je de hele muur moet texen, anders heb je kleurverschil.

En natuurlijk ff een foto van het ongelukje!
pi_107156430
Ik zal morgen eens een foto maken.

Nog tips voor het herstellen van de muur? Zou snelgips voldoende zijn om het gat op te vullen?

Dit is de eerste keer dat ik met glasvliesbehang heb gewerkt. Kan ik hiermee een klein stukje repareren, of moet ik de hele baan opnieuw doen?
pi_107156801
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:40 schreef sylvesterrr het volgende:

Nog tips voor het herstellen van de muur? Zou snelgips voldoende zijn om het gat op te vullen?

Dit is de eerste keer dat ik met glasvliesbehang heb gewerkt. Kan ik hiermee een klein stukje repareren, of moet ik de hele baan opnieuw doen?
Zo op te maken uit je opmerking "vrij groot gat" zul je het in meerdere lagen moeten repareren.
En wat bedoel je met snelgips?
Merk en zo?
Als je nog meer dingen te purren hebt, kun je ook het gat eerst opvullen met pur, en dan met gips afwerken.
Je kan met een klein stukje glasvlies reparen, maar dan moet je wel het vak precies op maat uitsnijden.
Eerst droog passen, en dan lijmen.
pi_107156843
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:40 schreef sylvesterrr het volgende:

Bij paps laats ook in een wandje van zeven centimeter gips blokken een doosje van vijf centimeter gezet. Andere zijde was sierstucwerk. Heel voorzichtig met een dozen boor gaatje geboord. Elke 2 mm meten hoe ver ik was. Bij 5,2 cm ben ik gestopt met boren. Blokje kwam er op een hoekje na prachtig uit. Dat hoekje met een scherpe steekbeitel heel voorzichtig wat weg gehaald. Laatste stukje natuurlijk pang en een grote scherf er uit aan de verkeerde kant.
Scherf er weer ingezet met speciale bison structuur kit. Als je het niet weet was het niet te zien.

Het zijn van die baal momenten waar je weer meer werk mee hebt dan wanneer het goed gaat.
Jeroentje.
pi_107157515
Het is een gat met diameter van +/- 8cm. Ik kan het gat wel dichtmaken met de stukken die eruit zijn gevallen (2 stuks), maar dat moet dan wel vastgezet worden. :P

Met snelgips bedoel ik trouwens het gips van Knauf: http://www.knauf.be/nl/pr(...)snelgips2kg-info.htm. Ik moet de sleuven toch nog dichtmaken. :P

Ik heb nog nooit PUR gebruikt, weet niet eens of dat ding bij de bouwmarkt verkrijgbaar is. Als dat goed werkt, dan koop ik wel een spuitbusje (Bison heeft deze blijkbaar in spuitbusjes van 500ml).
  maandag 23 januari 2012 @ 23:28:03 #119
3658 _joepie_
Blijft zoeken.. en zal vinden.
pi_107162664
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:02 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Een stuk pijp eromheen gevouwen , _O-

Een schuifsok was een betere optie geweest.
hoe wil je schuiven in een gaatje van 4x4 cm..??
Happiness is like a butterfly sitting on your hand..beautiful and fragile..when it flies away..you never know whether it might return one day..
pi_107162671
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:58 schreef sylvesterrr het volgende:
Het is een gat met diameter van +/- 8cm. Ik kan het gat wel dichtmaken met de stukken die eruit zijn gevallen (2 stuks), maar dat moet dan wel vastgezet worden. :P

Met snelgips bedoel ik trouwens het gips van Knauf: http://www.knauf.be/nl/pr(...)snelgips2kg-info.htm. Ik moet de sleuven toch nog dichtmaken. :P

Ik heb nog nooit PUR gebruikt, weet niet eens of dat ding bij de bouwmarkt verkrijgbaar is. Als dat goed werkt, dan koop ik wel een spuitbusje (Bison heeft deze blijkbaar in spuitbusjes van 500ml).
Je kan iets niet repareren door 2 stukken terug te plakken, dat vind ik een veel te niet-hechtende oplossing ( wat een kromme k*t zin ).
Als je met gips aan de slag gaat, eerst het gat in de muur natmaken met een spons en dan met gips aan de gang in verschillende lagen.
Het vochtig maken met een spons, is om te voorkomen dat de eerste laag gips te snel droogt door vochtopname van de muur en daardoor slechte hechting.
pi_107182908

Ik heb het gat zonet opgevuld met grote gaten vuller van Alabastine, maar ik krijg 'm niet echt vlak. Zodra het is opgedroogd gooi ik er nog een laagje op.

Voor wat betreft het behang: een vierkant eruit snijden, en weer een vierkant erop plakken... Of zou jij het anders aanpakken?
pi_107183303
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 16:19 schreef sylvesterrr het volgende:
[ link | afbeelding ]

Ik heb het gat zonet opgevuld met grote gaten vuller van Alabastine, maar ik krijg 'm niet echt vlak. Zodra het is opgedroogd gooi ik er nog een laagje op.

Voor wat betreft het behang: een vierkant eruit snijden, en weer een vierkant erop plakken... Of zou jij het anders aanpakken?
Je moet hem ook in meerdere lagen opvullen.
Als ie bijna droog is met een vochtige spons na strijken.

Ik bedoel een vierkant eruit snijden en weer een vierkant erinplakken.
Maar natuurlijk wel droog passen en meten.
  zondag 29 januari 2012 @ 22:57:32 #123
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_107383464
Ik heb wel eens een tafeltje 4 keer gebeitst (kleur) en weer afgeschuurd omdat t toch niet de goede kleur werd. Ik had whitewash beits gemengd met 'gewone' kleurbeits; dat dus een x of 4.
(verder zijn onze meubeltjes teak gewhitewashd en dit was een grenen tafeltje...)

Toen was ik er zat van en deed m gewoon in de white wash: en de (bijna) perfecte kleur waarin ik m wilde verscheen.... :')
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  maandag 30 januari 2012 @ 03:18:23 #124
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107390532
Zo'n door en door gat dat ik moet opvullen doe ik als het me gebeurt met een paar stukken (bak)steen. Een stuk van die baksteen aftikken dat ongeveer het juiste formaat heeft en dat dan klem zetten in het gat. vervolgens vul je de boel mooi af met wat roodband. Dat snelgips heb ik wel eens geprobeerd maar werkt bij mij niet. Eerst is het heeel lang zo vloeibaar als de pest en dan plots... dik en hard.

Pur sugestie is ook geen slechte eigenlijk, maar dan moet je idd meer te purren hebben en dan nog denk ik dat zo'n stuk steen net ff wat meer hechting en sterkte geeft.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  maandag 30 januari 2012 @ 03:20:58 #125
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107390552
Met verf ben ik ook wel eens de mist in gegaan. mooie spuitbus in glans. Alles netjes geschuurd, in de grond en toen de kleur erop, netjes laten drogen en de volgende dag snel kijken.

hummm, das toch niet echt glanzend, nog maar eens, dus netjes weer schuren en weer spuiten.
zelfde resultaat.

Toen maar eens erg goed de bus bekeken en werd me duidelijk dat de dop niet bij die bus hoorde... altijd leuk als de kleur van de dop wel in orde is maar dat er een glansdop op een niet glans spuitbus zit...

:')
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_107391459
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 16:29 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Je moet hem ook in meerdere lagen opvullen.
Als ie bijna droog is met een vochtige spons na strijken.

Ik bedoel een vierkant eruit snijden en weer een vierkant erinplakken.
Maar natuurlijk wel droog passen en meten.
Gelukt. Ik heb de muur vlak gekregen. Daarna heb ik een nieuw stuk behang over het gat heen gehouden en een vierhoek (geen vierkant) uit de muur gesneden, incl. een nieuw passend stuk behang. :)

Na het drogen kan ik wel weer schilderen, maar eerst wat extra verf laten mengen bij de Verfkampioen. :+
  maandag 30 januari 2012 @ 08:55:46 #127
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107392094
wees maar blij dat het bij je eigen muur was. Ik weet dat bij een vriendin in een rijtje super oude huisjes de buurman dat bij haar deed.... Vriendin was niet erg blij :')
pi_107392791
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 07:36 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Gelukt. Ik heb de muur vlak gekregen. Daarna heb ik een nieuw stuk behang over het gat heen gehouden en een vierhoek (geen vierkant) uit de muur gesneden, incl. een nieuw passend stuk behang. :)

Na het drogen kan ik wel weer schilderen, maar eerst wat extra verf laten mengen bij de Verfkampioen. :+
Uhmm... Wat is het verschil tussen een vierkant en vierhoek?
Fijn dat het gelukt is!
pi_107392885
quote:
14s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:36 schreef BJDD het volgende:

[..]

Uhmm... Wat is het verschil tussen een vierkant en vierhoek?
Fijn dat het gelukt is!
Een vierkant heeft 4 gelijke zijdes en 90 graden hoeken. Een vierhoek heeft vier hoeken, en daar is alles mee gezegd :P Een parallellogram bijvoorbeeld is wel een vierhoek, maar geen vierkant.
pi_107392920
Ja, flauw hè? :P
pi_107393729
quote:
6s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:42 schreef sylvesterrr het volgende:
Ja, flauw hè? :P
Nee hoor, verstandig! Een vierkant snijden is niet makkelijk, een vierhoek wel!
pi_107420258
Klein blundertje.

2 liter verf gekocht van precies hetzelfde merk en kleur om de *plekken* bij te werken, afdekzeil erbij gekocht van 4m bij 4m. Eerste kamer ging prima, alles netjes bijgewerkt. Zeil dubbelgevouwen en naar de keuken ernaast gesleept, daar stukje bijgewerkt. Zeil wederom dubbelgevouwen en gesleept naar de kamer naast de keuken. schijnbaar in de sleepactie het zeil om weten te keren, vloer van de kamer zat onder de verf :'). Gelukkig alles eraf kunnen boenen :D
pi_107435412
Kleintje van mijn zwager. Hangen we een vierkante lamp op en ik zeg zo; let wel op de randen dat ie op allebei de hoeken evenver van de muur is. Zegt ie zo: jaja is goed pak even de waterpas...

Ik zo, eeh waterpas gaat je niet helpen hoor :')
  zaterdag 11 februari 2012 @ 00:09:50 #134
343836 SplashO
Sneller dan.
pi_107850024
onderschat de action stanleymesjes niet, dit was het 2e doktersbezoek aangezien het bleef bloeden... ze hebben mijn vingertopje nog moeten brengen op een stukje karton haha

pi_111112746
Hopelijk in juli voorzichtig wat kleine klusjes gaan oppakken in mn huisje. Tot die tijd (ik kan je nu al ernstige blunders verzekeren) even eentje uit de oude doos:

Na de scheiding van mn ouders had mn moeder een redelijk bouwval appartementje gekocht (voorbeeld: douche in een slaapkamer, half voor de openslaande balkondeuren én met een pvc afvoertje die uitkwam op het balkon). Een neef is aannemer dus die heeft in een korte tijd echt wonderen verricht en dat was allemaal nogal hectisch. Alles net op tijd klaar gekregen, wij trekken in het huis en echt de eerste week klapte continue de stoppen eruit. Alles zelf nalopen en proberen, daarna mn neef gebeld die kwam tot de conclusie dat het ergens in de keuken moest zitten. Hij balen want alles was natuurlijk bij de plaatsing van de keuken weggewerkt.
Dus hij ging de elektricien bellen, die vond het een raar verhaal - maar gaf wat aanwijzingen waar ie even naar moest gaan kijken en als dat niet werkte zou ie zelf even komen kijken de week erna. Dus mn neef wil aan de slag gaan in de keuken om bij de bedrading te komen zegt mn moeder: "Nu je hier toch bent, waar is deze schakelaar eigenlijk voor?" Dus ze klikt m aan, pats stroom er weer uit.
Probleem gevonden dus. Mn neef kijken waar die schakelaar voor dient, kwam er niet uit dus weer de elektricien gebeld. "Die schakelaar? Bij de balkondeur? Ja, natuurlijk weet ik dat, dies voor de buitenverlichting"...waar we dus niets van wisten, die er dus ook niet was en bestond uit twee draadjes die uit de buitenmuur staken en dus iedere keer voor sluiting zorgde als de schakelaar aanstond O-)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:53:36 #136
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_111122945
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 00:24 schreef SilentSimon het volgende:
van een vriend van mij :z

[ afbeelding ]
gisteravond ook: aftekenen van de plank, had even geen potlood in de buurt, dus een cd markeerstift gebruikt (onuitwisbaar): je raadt het al: verkeerd afgetekend, kan de hele plank wegsmijten :P
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_111125495
Elektrafopje hier...

Met het vernieuwen van de keuken oude opbouwrommel weggehaald en alle oude bekabeling eruit. Snok er een oude draad uit en dacht dat die wel uit de centraaldoos zou verdwijnen... zag niks verdwijnen maar ik vond het prima. Lekker in de centraaldoos geknipt en verder gegaan. Overbodige leidingen weg en na een uur was het mooi opgeruimd.

Na 3 uur klussen bedacht ik me dat we de stroom er nog niet op hadden gezet en dus ook geen diepvries en koelkast hadden.

Wilde alles weer aansluiten maar besefte dat ik eigenlijk wat kabels miste. Prop een trekveer door de buis maar die kwam niet uit in de centraaldoos! Alle dozen in de buurt losgemaakt en nog steeds niks gevonden.

Uitendelijk een voor een de draden aangesloten en gecontroleerd waar er weer stroom was. Na een half uur had ik weer overal stroom.

Mn vader lachen, die kwam haast niet meer bij. "Lekker knippen he! HAHAH! Vooral niet nadenken wat je doet! HAHAHA!" _O-

Toen heb ik hem maar even aan zijn epic failures herinnerd en toen bond ie in :P

De volgende dag met meer kracht de trekveer door de buis gepropt en zowaar, toch in de centraaldoos... :')
pi_111127745
Op bouwplaatsen waar nog geen electra is aangelegd heb je overal van die electro-paddestoeltjes staan voor je stroom, en soms zijn er alle uitgangen bezet, waardoor een aantal geen stroom hebben:
Van een timmerman die binnenin bezig was werd om de haverklap de kabel uitgetrokken omdat een ander de stroom nodig had, waardoor hij in het donker kwam te zitten. Nadat dit voor de zoveelste keer gebeurd was stormde hij woedend naar buiten, trok de stekker uit die in "zijn" contact zat, sneed de kop eraf en wierp hem ver het korenveld in.
(Jammer genoeg voor hem had degene die dat gedaan had snel de stekkers weer omgewisseld toen hij een woedende timmerman zag aankomen^^)

Andere (niet echt een blunder, maar goed): we waren op een dak bezig, en hadden net pauze gehad, toen we een paar panden verder een arrestatie-team uit een busje zagen springen met van die half-automatische geweren. Een collega had dat niet gezien en gaat verder met de panlatten vast te schieten (geeft flinke knallen). Resultaat: twee dakdekkers die snel over de nok springen en eentje die ietwat wit wegtrekt terwijl 6 geschrokken ME-ers hun geweertjes omhoog richten, whoeha, dan ben je wel meteen wakker.
pi_111128751
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:56 schreef Soylent-Green het volgende:
...

Andere (niet echt een blunder, maar goed): we waren op een dak bezig, en hadden net pauze gehad, toen we een paar panden verder een arrestatie-team uit een busje zagen springen met van die half-automatische geweren. Een collega had dat niet gezien en gaat verder met de panlatten vast te schieten (geeft flinke knallen). Resultaat: twee dakdekkers die snel over de nok springen en eentje die ietwat wit wegtrekt terwijl 6 geschrokken ME-ers hun geweertjes omhoog richten, whoeha, dan ben je wel meteen wakker.
_O-
pi_111129843
Vorige week nog een dure grap mee gemaakt

We wouden een douchebak vervangen en dan meteen ene glazen douche deur in hangen.

Oude kwart ronde douche bak verwijderen ging lastig maar het ging wel.
Nieuwe douche bak plaatsen ook nog wel

Maar de glazen deur was een andere verhaal. De zijkant kwam even naar beneden vallen waar hij in 100 en 1 stukjes viel. Dure lesgeld van 350 euro :(
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 20:08:14 #141
92034 crew  Vonkenboer
pi_111142316
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 14:40 schreef Eris het volgende:

We wouden een douchebak vervangen en dan meteen ene glazen douche deur in hangen.

Maar de glazen deur was een andere verhaal. De zijkant kwam even naar beneden vallen waar hij in 100 en 1 stukjes viel. Dure lesgeld van 350 euro :(
:X

Ophangen van glazen deuren en douche cabines is altijd gevaarlijk; het is zo ontzettend kwetsbaar allemaal -O-
pi_111161115
Wat is nou het voordeel van glazen cabines&deueren t.o.. de veel lichtere en onbreekbare kunststofexemplaren?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 09:32:21 #143
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_111161382
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 08:45 schreef blomke het volgende:
Wat is nou het voordeel van glazen cabines&deueren t.o.. de veel lichtere en onbreekbare kunststofexemplaren?
Het glas waar de cabines en deuren van worden gemaakt is krasbestendiger en beter schoon te maken dan kunststof.
Glas blijft langer mooi.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_111161631
Bedankt voor de uitleg.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_111174471
Vandaag grondhout onder de vloer aan het maken om de elektrabuizen te bevestigen. Weinig ruimte om de bewegen in de kruipruimte dus sleep een lamp, een hamer, een sds-boor en een doos spanhulzen mee. Gat geboord en leg de boormachine neer. Ga ik op zoek naar het doosje spanhulzen, ik voel het doosje, voel iets ronds... een huls... TSSSS... helaas, ik had de hete boor vast ;(

Bovendien ook nog op mn duim geslagen, damn, volgens mij gaat die nagel blauw worden }:|
pi_111176565
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:24 schreef solidworks het volgende:
Vandaag grondhout onder de vloer aan het maken om de elektrabuizen te bevestigen. Weinig ruimte om de bewegen in de kruipruimte dus sleep een lamp, een hamer, een sds-boor en een doos spanhulzen mee. Gat geboord en leg de boormachine neer. Ga ik op zoek naar het doosje spanhulzen, ik voel het doosje, voel iets ronds... een huls... TSSSS... helaas, ik had de hete boor vast ;(

Bovendien ook nog op mn duim geslagen, damn, volgens mij gaat die nagel blauw worden }:|
Hehehe had ik een keer op mn werk.
Ik boren in beton met een soort kiezels erin.
Lukte voor geen meter natuurlijk.

Kwam er een collega, ik het boortje in m'n hand (aan de achterkant)
Volgens mij is deze een beetje bot collega, pakt ie hem aan de voorkant van me over.
pssssssssss auw.

Hahah wel hard om moeten lachen :)

Leuk topic is dit trouwens.
  maandag 7 mei 2012 @ 09:37:51 #147
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_111238765
Gistermiddag een grote fout gemaakt: Universele grondverf van Sencys gebruikt...wat een troep!!!!
Het is net latex man, dikke stroperige zooi...dekt voor geen meter!
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  PR/Manusje van alles woensdag 6 juni 2012 @ 20:12:30 #148
Toezicht is gezond!
pi_112535802
Ik hoorde vandaag voor het eerst een aardlekautomaat brommen en knetteren. *O* Was een groep van de verlichting met zo'n 20 tl-bakken met vsa. Automaat vervangen. POEF. Gelijk weer uit..

Verschillende dozen losgehaald en na wat zoeken bleek het een recente toevoeging van noodverlichting met een wieland-stekker de boosdoener. Een handige harry had in het doosje de laatste stekker verkeerd aangesloten. De nul op de aarde. *O* Aangelegd door een installatiebedrijf...

Gek genoeg klapte de automaat er niet uit... :X De nieuwe gelukkig wel.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_112561477
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 14:40 schreef Eris het volgende:

Dat doet me denken aan een gebeurtenis uit begin jaren '80 toen Garbageman nog een klein mannetje was. We kregen voor het hele grote raam in de woonkamer nieuw dubbelglas. (echt een flink groot raam) Ik stond met mijn moeder op de tweede verdieping te kijken naar de werkmannen die het raam voorzichtig naar binnen aan het takelen waren met een soort kraan die het raam met een zuignap achtig systeem vast hielden. Ik weet nog dat ik een wijzer van een grote meter ineens naar links zag gaan. (het raam hing nog boven de weg) en dat alle werkmannen héél snel alle kanten op renden. Een seconde later viel het raam op de weg (KNAL) en toen lag er overal glas... Ik was toen zes of zo, maar ik vergeet dit nooit meer.
...
pi_112743524
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:28 schreef ComplexGuy het volgende:
Hoe herkenbaar...

Heb een tijdje terug hetzelfde gehad, was in de slaapkamer, alles bijna af....

Ik dacht zal ff de gordijnrail ophangen boor ik zo dwars door de CV leiding heen, hele slaapkamer vol water. Gelijk maar ff een leiding detector gehaald.
Hier nog één hoor. Mooie, redelijk uitgebreide lamp gekocht. Maar daar moest nog wel het één en ander voor geboord worden. Ging een paar keer goed, tot ik iets raakte. Het voelde niet goed en besloot eigenlijk niet door te boren.

Volgens mijn kluspartner zou het een steentje zijn, in elk geval geen leiding. Na wat twijfelen toch de gok gemaakt... en toen stond mijn keuken vol water. Wonder boven wonder binnen enkele seconde de hoofdleiding dicht kunnen zetten en is het laminaat niet op gaan bollen.

Ik boor nooit meer zonder leiding verklikker.
  maandag 11 juni 2012 @ 20:54:28 #151
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_112756657
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juni 2012 20:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik hoorde vandaag voor het eerst een aardlekautomaat brommen en knetteren. *O* Was een groep van de verlichting met zo'n 20 tl-bakken met vsa. Automaat vervangen. POEF. Gelijk weer uit..

Verschillende dozen losgehaald en na wat zoeken bleek het een recente toevoeging van noodverlichting met een wieland-stekker de boosdoener. Een handige harry had in het doosje de laatste stekker verkeerd aangesloten. De nul op de aarde. *O* Aangelegd door een installatiebedrijf...

Gek genoeg klapte de automaat er niet uit... :X De nieuwe gelukkig wel.
automaat klapt er uit bij kortsluiting (stroom van >16A (of welke zekering dan ook) en de aardlek knalt eruit zodra er >30mA erdoor gaat.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  maandag 11 juni 2012 @ 21:00:06 #152
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_112757086
quote:
12s.gif Op maandag 11 juni 2012 20:54 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

automaat klapt er uit bij kortsluiting (stroom van >16A (of welke zekering dan ook) en de aardlek knalt eruit zodra er >30mA erdoor gaat.
Om preciezer te zijn, bij een meetverschillen tussen fase en nul van >30mA . Bij een gesloten circuit waar geen stroom weglekt, kun je op alle punten in de kring (in serie) het amperage meten.
pi_112899437
quote:
Wat is daar de blunder?
pi_114489328
Blunder van een van onze monteurs op de zaak. Een nieuwe groep gemaakt door de fase van aardlek 1 te nemen en de nul via aardlek 2. Ondanks dat de nul altijd hetzelfde potentiaal heeft, worden de verschilstromen op 2 verschillende plekken gemeten (aardlek 1 en 2). Bij het eerste lampje aan: PATS, 2 aardleks eruit.
Lachen rond de koffieautomaat.
pi_114489652
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 08:55 schreef eRKa het volgende:
Blunder van een van onze monteurs op de zaak. Een nieuwe groep gemaakt door de fase van aardlek 1 te nemen en de nul via aardlek 2. Ondanks dat de nul altijd hetzelfde potentiaal heeft, worden de verschilstromen op 2 verschillende plekken gemeten (aardlek 1 en 2). Bij het eerste lampje aan: PATS, 2 aardleks eruit.
Lachen rond de koffieautomaat.
Mij ook eens overkomen bij het aanleggen van een nieuwe wisselschakeling. Fase op de overloop en nul in de gang genomen vanuit twee verschillende ALS-en. Alles donker. Wel leerzaam
  Moderator zaterdag 21 juli 2012 @ 19:27:08 #157
92034 crew  Vonkenboer
pi_114506109
Vandaag in huis druk bezig geweest met het slijpen van sleuven voor diverse elektraleidingen en het boren van gaten voor de inbouwdozen. Omdat dit ondanks dat ik stofafzuiging op de muurfrees heb zitten zijn er altijd wel stukken die je even moet slijpen zonder afzuiging en met behulp van een slijptol en een diamantschijfje.

Dus ik zet op de benedenverdieping alle ramen open; open de voor en achterdeur en plaats een grote (oude stal)ventilator in de deuropening en zet hem aan.

Ga vervolgens druk aan het slijpen en uithakken van de sleuven :9

Zet vervolgens de ventilator uit om samen met mijn vriendin al het puin op te ruimen; ... kom ik bij de voordeur...

Blijkt dat ik mijn eigen auto nog op het oprit had staan; die was aan één kant niet meer groen maar rood :X :%. Compleet niet meer aan gedacht om die even van het oprit te halen 8)7

Kon ik vandaag ook nog even langs de was straat rijden :|W
  zaterdag 21 juli 2012 @ 20:31:41 #158
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_114507872
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 19:27 schreef Vonkenboer het volgende:
..
Blijkt dat ik mijn eigen auto nog op het oprit had staan; die was aan één kant niet meer groen maar rood :X :%. Compleet niet meer aan gedacht om die even van het oprit te halen 8)7

Kon ik vandaag ook nog even langs de was straat rijden :|W
:D Een echte kerel rijdt gewoon door en wacht op een regenbui :P

:P
  zondag 22 juli 2012 @ 01:00:16 #159
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_114517801
Klassieker:

Keuken plaatsen , kraan aansluiten en in het gootsteenkastje voor de zekerheid een emmer onder de gootsteen omdat één of andere klojo toch wel de kraan open zou zetten ondanks dat ik gezegd had dat de afvoer nog niet aangesloten was. Hetgeen ook idd gebeurde, maar gelukkig stond er een emmer onder, dus geen man overboord.

Dus ik wil de afvoer aan gaan sluiten, pak de emmer uit het kastje en gooi hem leeg in de gootsteen..... 8)7

wat hebben ze gelachen :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Wandtegeltje op 22-07-2012 01:11:38 ]
  zondag 22 juli 2012 @ 01:21:04 #160
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_114518374
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 01:00 schreef Wandtegeltje het volgende:
Klassieker:

Keuken plaatsen , kraan aansluiten en in het gootsteenkastje voor de zekerheid een emmer onder de gootsteen omdat één of andere klojo toch wel de kraan open zou zetten ondanks dat ik gezegd had dat de afvoer nog niet aangesloten was. Hetgeen ook idd gebeurde, maar gelukkig stond er een emmer onder, dus geen man overboord.

Dus ik wil de afvoer aan gaan sluiten, pak de emmer uit het kastje en gooi hem leeg in de gootsteen..... 8)7

_O- klassieker, inderdaad.

Mijn enige (grote) klassieker: badkamerkachel ophangen/aansluiten en er dan achter komen dat je de verkeerde stop uit de stoppenkast hebt gedraaid. Beng, 220V door je lijf, gek gevoel wel. :')
Ik had wel mijn legerkistjes met rubberen zolen aangedaan, dus de schade bleef beperkt.

Voordeel: ik weet nu hoe het voelt. Ken geen enkele angst meer voor het rommelen met electriek.
No worries, mijn experimenteerdrift blijft beperkt tot het (de)monteren van stopcontacten, stekkers, verlengsnoeren en wat gerommel met kroonsteentjes en dergelijke. Voor het 'echte werk' (gedoe aan de stoppenkast en zo) huur ik wel een vakman in!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_114523455
Gister mn nieuwe dorpel gekocht en strak op maat gezaagd. Pastte ook perfect, helaas alleen wel op zn kop :(
met een koekje
  zondag 22 juli 2012 @ 10:36:05 #162
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_114523495
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 10:34 schreef koffielepel het volgende:
Gister mn nieuwe dorpel gekocht en strak op maat gezaagd. Pastte ook perfect, helaas alleen wel op zn kop :(
_O-
  Moderator zondag 22 juli 2012 @ 11:53:22 #163
92034 crew  Vonkenboer
pi_114525066
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 01:21 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

_O- klassieker, inderdaad.

Mijn enige (grote) klassieker: badkamerkachel ophangen/aansluiten en er dan achter komen dat je de verkeerde stop uit de stoppenkast hebt gedraaid. Beng, 220V door je lijf, gek gevoel wel. :')
Ik had wel mijn legerkistjes met rubberen zolen aangedaan, dus de schade bleef beperkt.

Voordeel: ik weet nu hoe het voelt. Ken geen enkele angst meer voor het rommelen met electriek.
No worries, mijn experimenteerdrift blijft beperkt tot het (de)monteren van stopcontacten, stekkers, verlengsnoeren en wat gerommel met kroonsteentjes en dergelijke. Voor het 'echte werk' (gedoe aan de stoppenkast en zo) huur ik wel een vakman in!
Daarom altijd ook even meten of de spanning er wel af is :P, al is het een gevaar wat er langzaam in sluipt.

"Ach, die kabeldoos las ik wel even onder spanning af. Of dat ene stopcontact kan ik zo wel ff onder spanning omwisselen :9

Als je weer eens een tik van 230V heb gehad dan ga je consequent vooraf weer meten of de spanning er daadwerkelijk wel of niet af is.

Bij krachtstroom e.d. meet ik wel degelijk of de spanning er af is !

zondag 22 juli 2012 @ 16:06:24 #164
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_114532454
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 11:53 schreef Vonkenboer het volgende:

Als je weer eens een tik van 230V heb gehad dan ga je consequent vooraf weer meten of de spanning er daadwerkelijk wel of niet af is.

Wij hadden vroeger op het werk het volgende gezegde:

Elektriciens zijn zelfselecterend.
De stomste vallen het eerste af.... _O-
pi_114533518
quote:
Klassieker:

haha dit blijft leuk om te lezen.
Ik heb ff geen blunders van me zelf meer.

Maar post door graag :P
pi_114533620
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 11:53 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Daarom altijd ook even meten of de spanning er wel af is :P, al is het een gevaar wat er langzaam in sluipt.

"Ach, die kabeldoos las ik wel even onder spanning af. Of dat ene stopcontact kan ik zo wel ff onder spanning omwisselen :9

Je hebt wel gelijk, ik zit ook in de elektro.
En tja fase omwisselen van een krachtgroep in die wcd ok, vindt ik ook al link eigenlijk, maar voorzichtig met een goede punt tang durf ik het nog wel aan.

Groepenkasten ed now way dat ik daar in ga kutten met de spanning erop.
Beetje link als het 500A is afgezekerd.
Pech voor de rest maar dan gaat de spanning er mooi af :P
pi_114533735
quote:
Klassieker:

Iets soortgelijks bij het installeren van het zwevende toilet boven. Zit recht boven het toilet beneden. Eerst alle afvoeren netjes gemonteerd. Ik had al een emmer water erdoor gespoeld om het stankslot in werking te laten treden en daarna nog het drukframe e.d. geplaast. Waterleiding aangesloten met zo'n stopkraantje. Alles dicht. Laat heel trots aan m'n vrouw zien dat het vullen werkt en zij mag als eerste de spoelknop drukken. Wel stroming, maar niet in de pot; 5 l water liep achter zo uit het reservoir; ik ws dat witte buisje tussen reservoir en pot vergeten....

Droop beneden vanaf het plafond weer de pot in.
pi_114536597
quote:
17s.gif Op zondag 22 juli 2012 16:43 schreef blomke het volgende:

[..]

Iets soortgelijks bij het installeren van het zwevende toilet boven. Zit recht boven het toilet beneden. Eerst alle afvoeren netjes gemonteerd. Ik had al een emmer water erdoor gespoeld om het stankslot in werking te laten treden en daarna nog het drukframe e.d. geplaast. Waterleiding aangesloten met zo'n stopkraantje. Alles dicht. Laat heel trots aan m'n vrouw zien dat het vullen werkt en zij mag als eerste de spoelknop drukken. Wel stroming, maar niet in de pot; 5 l water liep achter zo uit het reservoir; ik ws dat witte buisje tussen reservoir en pot vergeten....

En dan is 5 liter heel veel water ineens :P
met een koekje
  zondag 22 juli 2012 @ 18:40:08 #169
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_114537724
quote:
17s.gif Op zondag 22 juli 2012 16:43 schreef blomke het volgende:

[..]

^O^ De eerste keer dat ik zo'n ding monteerde had ik dat witte buisje tekort afgezaagd. foutje.
  zondag 22 juli 2012 @ 19:05:15 #170
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_114538501
Niet echt een klusblunder, maar meer het technisch inzicht van vrouwen...

Mijn zus is bij mij op bezoek en ze vind het te donker in de huiskamer.

Zeg ik tegen haar: "Nou, dan doe je het licht toch aan.."
Ze loopt naar de muur, draait aan de knop.
Geen licht.
"Het licht doet het niet," merkt ze snugger op.

"Nee, dat zie ik", zeg ik haar. 'Dat is meestal als je de knop van de thermostaat hoger draait." _O-
pi_114540069
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:05 schreef Wandtegeltje het volgende:
Niet echt een klusblunder, maar meer het technisch inzicht van vrouwen...
"Nee, dat zie ik", zeg ik haar. 'Dat is meestal als je de knop van de thermostaat hoger draait." _O-
Variatie: mijn moeder snapt het hele begrip thermostaat niet. Met zo'n ouderwetse draaithermostaat (met kwikdruppel), denkt ze 's morgens: ik draai 'm op 22 graden, brandt ie harder, dan is ie eerder op 20, de gewenste kamertemperatuur.
pi_114543930
dat denken helaas meer mensen.
zelfde met de airco. op het koudste zetten want dan koelt hij harder...
  zondag 22 juli 2012 @ 22:11:54 #173
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_114546206
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:20 schreef firefly90 het volgende:
dat denken helaas meer mensen.
zelfde met de airco. op het koudste zetten want dan koelt hij harder...
Je hebt het dan over dat climate control gebeuren waarbij je een temperatuur in kunt stellen zeker?
pi_114546334
quote:
17s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:46 schreef blomke het volgende:

[..]

Variatie: mijn moeder snapt het hele begrip thermostaat niet. Met zo'n ouderwetse draaithermostaat (met kwikdruppel), denkt ze 's morgens: ik draai 'm op 22 graden, brandt ie harder, dan is ie eerder op 20, de gewenste kamertemperatuur.
Haha ja dat is ook zo'n misverstand idd :)
pi_114546521
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:11 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Je hebt het dan over dat climate control gebeuren waarbij je een temperatuur in kunt stellen zeker?
nope ik bedoel echt een handmatige airco.die je aan/uit kan zetten en waarbij je een temperatuur instelt tot waar hij moet koelen om dan automatisch uit te slaan.
  PR/Manusje van alles zondag 22 juli 2012 @ 22:22:43 #176
Toezicht is gezond!
pi_114546719
Wat gebeurt er als de uitlaat van een noodstroomaggregaat, afgewerkt met purr, warm wordt?
pi_114546736
Ik had het ook expres over een aan/uit verwarming.
  zondag 22 juli 2012 @ 22:23:59 #178
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_114546780
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 19:27 schreef Vonkenboer het volgende:
Vandaag in huis druk bezig geweest met het slijpen van sleuven voor diverse elektraleidingen en het boren van gaten voor de inbouwdozen.
Ik had een keer, toen ik heftig aan het slijpen was, dat de brandweer voor de deur stond. Door de grote stofwolken uit het raam dachten de buren dat er brand was :P

Maar elk nadeel heb se voordeel: de brandweer had wel een leuke ventilator bij zich, de lucht was vrij snel weer helder :)
[_] <- Sign here
  † In Memoriam † zondag 22 juli 2012 @ 22:29:37 #179
25682 2cv
Niet subtiel
pi_114547045
quote:
9s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat gebeurt er als de uitlaat van een noodstroomaggregaat, afgewerkt met purr, warm wordt?
Ik denk dat de motor van de noodstroomaggregaat een beetje raar gaat lopen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  PR/Manusje van alles zondag 22 juli 2012 @ 22:31:02 #180
Toezicht is gezond!
pi_114547098
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:29 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ik denk dat de motor van de noodstroomaggregaat een beetje raar gaat lopen.
die liep prima onder volle belasting van 48 kilowatt. Na een uurtje draaien kwam er wat rook uit de muur.... oO<
  † In Memoriam † zondag 22 juli 2012 @ 22:31:36 #181
25682 2cv
Niet subtiel
pi_114547137
Muur ?
pi_114547477
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:23 schreef Xiphos het volgende:

[..]

Ik had een keer, toen ik heftig aan het slijpen was, dat de brandweer voor de deur stond. Door de grote stofwolken uit het raam dachten de buren dat er brand was :P

Maar elk nadeel heb se voordeel: de brandweer had wel een leuke ventilator bij zich, de lucht was vrij snel weer helder :)
goeie service ^O^
  PR/Manusje van alles zondag 22 juli 2012 @ 22:54:05 #183
Toezicht is gezond!
pi_114548264
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:31 schreef 2cv het volgende:
Muur ?
Deze NSA staat in een kelder. Uitlaat liep door de muur naar buiten waarna hij via een dubbelwandige pijp richting het dak loopt. Het deel door de muur was ongeisoleerd en afgepurt. :X
  † In Memoriam † zondag 22 juli 2012 @ 22:55:29 #184
25682 2cv
Niet subtiel
pi_114548324
Oh, dus de pur zat niet IN de uitlaat maar er OMHEEN !

Goedemorgen 2cv oO<
pi_114557237
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:23 schreef Xiphos het volgende:

[..]

Euh hmm had dit al verteld een keer denk ik maar boeie.

Met stage brandmelders testen in een heeeel groot kantoor gebouw in amstelveen.
Dus centrale kast moest uit zodat het niet automatisch doorgemeld wordt naar brandweer.

Zo van staat ie uit??
Ja hoor.
Eerste melder testen (heb je een spray voor).
Sprayen maar.
En toen....

Dus klik pieeeeeeep tutututu (je kent het wel, oud modem geluid)
Oepssssss :)

5 min later 4 brandweerwagens voor de deur :')
En een hele boze commandant :)

Was ik blij dat ik maar stagair was :)
  PR/Manusje van alles maandag 23 juli 2012 @ 10:18:16 #186
Toezicht is gezond!
pi_114558506
dus om de centrale te testen halen ze daar de spanning van de doormelder? wat... :') ik bel gewoon de meldkamer om hem in onderhoud te laten zetten. *O*
pi_114559668
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 10:18 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
dus om de centrale te testen halen ze daar de spanning van de doormelder? wat... :') ik bel gewoon de meldkamer om hem in onderhoud te laten zetten. *O*
Dat was de bedoeling volgens mij ook.
Spanning stond er nog wel op, want dan kon je op dat display zien welke melder er getest werd.

Maar ik was maar stagair en die gast waarmee ik mee was wist het denk ook niet helemaal :')
Geen idee trouwens werk niet meer in die richting van beveiliging en brandmelders onderhand.
  maandag 23 juli 2012 @ 22:15:05 #188
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_114582027
De eerste keer met een pijpenbuigijzer werken. Pijpje nodig van 90 cm, dus een pijp van 1 meter gekocht.... maar waar zet ik dat pijpenbuigijzer nou op de pijp? Ik denk als ik een recht stukje van 10 cm. en dan de bocht moet maken daar.... mis. Niks meer mee te beginnen.

Naar de bouwmarkt, volgende pijpje, nou weet ik wel waar ik dat buigijzer moet zetten. Godver, weer mis.

Dan maar weer solderen net als vroeger grrrrrrrrrrrrrrr...

Jaren later... tijd niet gebruikt, dat ding, maar ik weet het nog wel. Eerste bocht, prima. Tweede bocht. Godver... de verkeerde kant uit.... Dus weer naar de bouwmarkt... 8)7

Dat van die ezel en zo...
pi_114582881
Met een buigijzer moet je leren werken door een paar keer iets te buigen dat mag mislukken.

Er is hier trouwens door een deskundig ergens een gebruiksaanwijzing neergepoot.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
  maandag 23 juli 2012 @ 22:52:03 #190
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_114584289
quote:
17s.gif Op maandag 23 juli 2012 22:29 schreef blomke het volgende:
Met een buigijzer moet je leren werken door een paar keer iets te buigen dat mag mislukken.

Er is hier trouwens door een deskundig ergens een gebruiksaanwijzing neergepoot.
Hier leg ik uit hoe je een buis kunt buigen.
Koper buigen, hoe ging dat alweer? Advies gevraagd
  maandag 23 juli 2012 @ 23:27:46 #191
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_114586246
quote:
10s.gif Op maandag 23 juli 2012 22:52 schreef cvboer het volgende:

[..]

Hier leg ik uit hoe je een buis kunt buigen.
Koper buigen, hoe ging dat alweer? Advies gevraagd
Bedankt, ik heb hem ff nagelezen. Het had weer een hoog oh-ja-natuurlijk-zo-ging -dat gehalte. Nou weet ik weer waar dat streepje moest.
pi_114587885
owh beetje zelfde.
Plakplintjes knippen.
Simpel genoeg zou je denken totdat je lastige hoekjes krijgt.
Godver 45 graden geknipt maar precies de verkeerde kant op :')
pi_114594214
Ik adviseer een plakplintenknipper :Y
pi_114594388
Die dingen zijn zo onnauwkeurig als de pest!
pi_114594640
Jij kan het op het blote oog beter?
pi_114594787
Nee, met n verstekzaag/bak.

Plakplintenknipper knipt ook vaak schuin af.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 08:56:07 #197
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_114595008
Mijn wijsvinger vast-getackt :@
pi_114597582
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 08:43 schreef JohnB52 het volgende:
Nee, met n verstekzaag/bak.

Plakplintenknipper knipt ook vaak schuin af.
Nou, voor mensen die niet fatsoenlijk kunnen omgaan met een verstekbak kan ik dat schaartje toch aanraden hoor :D
pi_114610743
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 00:08 schreef kree het volgende:
owh beetje zelfde.
Plakplintjes knippen.
Simpel genoeg zou je denken totdat je lastige hoekjes krijgt.
Godver 45 graden geknipt maar precies de verkeerde kant op :')
Je moet dat ook met een streepje en pijltje aangeven boven op de plint.

In een verstekbak kan je ook een paar graden smokkelen door de plint scheef erin te leggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 24-07-2012 19:31:55 ]
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
  Moderator dinsdag 24 juli 2012 @ 21:28:18 #200
92034 crew  Vonkenboer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')