Goed, stel je nu eens voor dat je het filmpje niet hebt gezien en je leest het bericht? Tof, want dat is wat de mening zal zijn van iedereen die het niet ziet, ook al klopt er geen zak van. De telegraaf liegt toch immers niet? En daar komen de meeste waanvoorstellingen vandaan.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:00 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Dat de Telegraaf van flink opblazen houdt weet ik, maar dat het meisje geen angst heeft gehad met zoveel tuig om der heen gaat er bij mij niet in.
Idd.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:00 schreef simmu het volgende:
guttegut zeg, vroeguh in mijn middelbare schooltijd gebeurden ook dit soort dingen hoor. waren alleen geen 'bontkraagjes' zoals mensen op dit moment worden genoemd. hoorde je nooit niks van dan. nu staat half nederland op zn kop.
wbt het gejammer over homo's: ik wens je als (openlijk) homo ook veel sterkte hier net een beetje zuidelijker (staphorst).
beetje realiteitszin zou de media niet misstaan. maar ja: het kopt zo lekker in he: criminele marokanen wacht 6 jaar straf!
edit!
uiteraard is het een laffe actie van die gozers die afgestraft dient te worden. maar for god's sake zeg, hou dingen ff een beetje in perspectief.
Als het alleen bij dit 'incidentje' was gebleven ok. maar zoek voor de grap eens op 'overvecht' op Youtube en leer dat een veels en veels te groot deel van de marokkaanse jeugd in Utrecht precies zijn als in dit filmpje.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:00 schreef simmu het volgende:
guttegut zeg, vroeguh in mijn middelbare schooltijd gebeurden ook dit soort dingen hoor. waren alleen geen 'bontkraagjes' zoals mensen op dit moment worden genoemd. hoorde je nooit niks van dan. nu staat half nederland op zn kop.
wbt het gejammer over homo's: ik wens je als (openlijk) homo ook veel sterkte hier net een beetje zuidelijker (staphorst).
beetje realiteitszin zou de media niet misstaan. maar ja: het kopt zo lekker in he: criminele marokanen wacht 6 jaar straf!
Hebben ze inderdaag geen problemen mee, gaan ze goed mee om.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:59 schreef ReplaR het volgende:
[..]
De turken gedragen zich wel, daar zal ze geen problemen mee hebben gok ik.
De Telegraaf lees ik uit principe niet (de SBS onder de kranten).quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:03 schreef kingmob het volgende:
[..]
Goed, stel je nu eens voor dat je het filmpje niet hebt gezien en je leest het bericht? Tof, want dat is wat de mening zal zijn van iedereen die het niet ziet, ook al klopt er geen zak van. De telegraaf liegt toch immers niet? En daar komen de meeste waanvoorstellingen vandaan.
Het is toch aardig verdraaid andersquote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:04 schreef ReplaR het volgende:
[..]
De Telegraaf lees ik uit principe niet (de SBS onder de kranten).
Maar zo'n filmpje zegt meer dan 1000 woorden en kan niet verdraait worden.
Woorden kun je verdraaien, met een filmpje wordt het een stuk moeilijker.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:05 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Het is toch aardig verdraaid anders
Tot voor kort was dit ook dagelijkse kost in Amsterdam West maar dat hebben ze met heel veel politie patrouille zeer aardig gereduceerd moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:03 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Als het alleen bij dit 'incidentje' was gebleven ok. maar zoek voor de grap eens op 'overvecht' op Youtube en leer dat een veels en veels te groot deel van de marokkaanse jeugd in Utrecht precies zijn als in dit filmpje.
Ook door marokkanen?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:09 schreef msnk het volgende:
[..]
Tot voor kort was dit ook dagelijkse kost in Amsterdam West maar dat hebben ze met heel veel politie patrouille zeer aardig gereduceerd moet ik zeggen.
Wel erg laat, dat wel, maar better late than never.
Ik denk dat hij de beelden bedoelt, die spreken voor zich.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:07 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik zie staan ernstige mishandeling, diefstal, doodsbang meisje, dat zie ik allemaal niet terug. Vooral dat ernstige mishandeling niet - nergens, ze raken haar niet eens aan. Diefstal? Ze loopt weg met haar fiets.
maar ze verdraaien het wel en dat bedoel ikquote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:10 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik denk dat hij de beelden bedoelt, die spreken voor zich.
Zag jij dinosaurussen in Jurazischer Park? Ik niet? Ik zag enkel handpoppen op de klauwen van een megalomane jood.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:07 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik zie staan ernstige mishandeling, diefstal, doodsbang meisje, dat zie ik allemaal niet terug. Vooral dat ernstige mishandeling niet - nergens, ze raken haar niet eens aan. Diefstal? Ze loopt weg met haar fiets.
Bos en Lommer (Turken) was/is wel veel veiliger dan de Baarsjes (Marokkanen), dus ja.quote:
Haha. Wel apart man dat marokkanen (blijkbaar??) vaak zo crimineel bezig zijn. Waar ik woon is dat helemaal niet zo.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:12 schreef msnk het volgende:
[..]
Bos en Lommer (Turken) was/is wel veel veiliger dan de Baarsjes (Marokkanen), dus ja.
Maar jullie hebben Van der Laan van de PvdA die eindelijk eens actie onderneemt, wij in Utrecht hebben Wolfsen die problemen liever censureert dan oplost.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:09 schreef msnk het volgende:
[..]
Tot voor kort was dit ook dagelijkse kost in Amsterdam West maar dat hebben ze met heel veel politie patrouille zeer aardig gereduceerd moet ik zeggen.
Wel erg laat, dat wel, maar better late than never.
Het is dan ook meer dan alleen maar onderbuik gevoelens zoals "links" vaak beweertquote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:13 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Haha. Wel apart man dat marokkanen (blijkbaar??) vaak zo crimineel bezig zijn.
Het begon al onder Cohenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:14 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Maar jullie hebben Van der Laan van de PvdA die eindelijk eens actie onderneemt, wij in Utrecht hebben Wolfsen die problemen liever censureert dan oplost.
Excusez-moiquote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:18 schreef Frutsel het volgende:
Zullen we de links/rechts/pvv/pvda discussie er aub buitenlaten.
Gezien de vorige tig-topics weten we waar het dan heen gaat.
Ze raken haar niet eens? Ze valt bijna door een windvlaag?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:07 schreef iwannabehigh het volgende:
Er is anders wel een wezenlijk verschil tussen groepen die er toe in staat zijn, en groepen die het ook daadwerkelijk doen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:39 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Toch is het zo. Als dit Nederlanders waren geweest die zoiets hadden gedaan was er nu niet zoveel gedoe om geweest, daar ben ik heilig van overtuigd.
Ik praat niks goed maar er zijn meerdere groepen die tot zulke dingen in staat zijn.
jij woont in de duinen of op de hei?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:13 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Haha. Wel apart man dat marokkanen (blijkbaar??) vaak zo crimineel bezig zijn. Waar ik woon is dat helemaal niet zo.
Nou ja, als je dingen vernielt en hakenkruizen in brievenbussen stopt, denk ik dat je ook wel tot nare dingen in staat bentquote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er is anders wel een wezenlijk verschil tussen groepen die er toe in staat zijn, en groepen die het ook daadwerkelijk doen.
Nee, woon in een stad waar veel allochtonen zijn, vooral veel Turken, mensen noemen het wel eens: istanbul van Nederlandquote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
jij woont in de duinen of op de hei?
En "blijkbaar"?
Je zei net dat Staphorst vlak onder je lag.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:35 schreef iwannabehigh het volgende:
Nee, woon in een stad waar veel allochtonen zijn, vooral veel Turken, mensen noemen het wel eens: istanbul van Nederlandmaar overlast, criminaliteit? Hier niet
Waar zie je dat ze in elkaar geramd wordt? Waar zijn de ambulances?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
als het in elkaar rammen van een onschuldig meisje
Huh. Je moet beter kijken, ik heb niet gezegd dat ik in Staphorst woon hoor, dat was een andere user, kijk maar terugquote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Je zei net dat Staphorst vlak onder je lag.
Ik ben niet zo van het diskwalificeren van gesprekspartners, maar welk gehucht je ook woont is geen Istanbul van Nederland.
we zijn 2 jaar geleden van den haag zuid west naar hier verhuistquote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Je zei net dat Staphorst vlak onder je lag.
Ik ben niet zo van het diskwalificeren van gesprekspartners, maar welk gehucht je ook woont is geen Istanbul van Nederland.
Dat moet altijd in Nederland, snap dat danquote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er moeten per se ambulances aan te pas komen voordat bij figuren als jij de oogkleppen eens afgaan?
Waar in dat filmpje zie je dat ze in elkaar geramd wordt?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er moeten per se ambulances aan te pas komen voordat bij figuren als jij de oogkleppen eens afgaan?
Nergensquote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Waar in dat filmpje zie je dat ze in elkaar geramd wordt?
Ze krijgt wat trappen hier en daar en moet achter haar eigen fiets aan, maar als jij dat wil goedpraten, ga vooral je gang joh.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Waar in dat filmpje zie je dat ze in elkaar geramd wordt?
Och flikker toch op met me. Altijd maar inleven in de arme dader. Een meisje dat op straat zo wordt aangevallen heeft het daarna gewoon zwaar, klaar.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Waar zie je dat ze in elkaar geramd wordt? Waar zijn de ambulances?
Ik wijt het eerder aan een gedragsstoornis, door het ontbreken van een gen of tweequote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:51 schreef speknek het volgende:
Nee dat is ook overdreven, telegraafkoppen zijn ook overdreven, ze gewoon laten schoffelen. Maar iedereen die in de randstad woont weet dat dit volkomen archetypisch gedrag is van groepen marokkaantjes, dat het door een complete schijt aan respectabele omgangsvormen en gebrek aan civilisatie komt, en er wel een keer echt tegenop getreden moet worden.
En wat is je mening over dat van Stadskanaal dan? Hakenkruizen, bedreigen, vernielen? Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Och flikker toch op met me. Altijd maar inleven in de arme dader. Een meisje dat op straat zo wordt aangevallen heeft het daarna gewoon zwaar, klaar.
Dat je dit zo DURFT te brengen, in deze westerse samenleving moet IEDEREEN gewoon over straat kunnen en dit soort beestengedrag moet gewoon de kop worden ingeramd.
En JA, ongeacht wie het doet...
Ik denk stoer doen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik wijt het eerder aan een gedragsstoornis, door het ontbreken van een gen of twee
Zelfde verhaal.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:53 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
En wat is je mening over dat van Stadskanaal dan? Hakenkruizen, bedreigen, vernielen? Ben benieuwd.
Dat bedoel ik, als het stoer is om een meisje haar fiets af te pakken en wat trappen na te geven, dan kun je rustig stellen dat er een genetische afwijking in het spel is.quote:
Ok.quote:
Ga eens praten met sommige oud-bewoners van de Diamantbuurt, denk dat je zal schrikken.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:53 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
En wat is je mening over dat van Stadskanaal dan? Hakenkruizen, bedreigen, vernielen? Ben benieuwd.
Ja, dat vind ik oprecht ook jammer.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:55 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ok.
Toch vind ik het jammer dat je haast nooit wat positiefs over marokkanen enzo hoort, terwijl er genoeg positieve dingen zijn,
Er zijn nog andere kleuren dan zwart en wit. Ik praat niks goed.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze krijgt wat trappen hier en daar en moet achter haar eigen fiets aan, maar als jij dat wil goedpraten, ga vooral je gang joh.
noem is een voorbeeld dan?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:55 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ok.
Toch vind ik het jammer dat je haast nooit wat positiefs over marokkanen enzo hoort, terwijl er genoeg positieve dingen zijn,
Nee denk ik niet.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, als het stoer is om een meisje haar fiets af te pakken en wat trappen na te geven, dan kun je rustig stellen dat er een genetische afwijking in het spel is.
Wat dan? Ik verdedig niemandquote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ga eens praten met sommige oud-bewoners van de Diamantbuurt, denk dat je zal schrikken.
Oud-bewoners ja, want weggepest door het tuig wat jij hier zo zit te verdedigen.
als we terug zouden kunnen naar den haag zuid west met behoud van deze baan, woon werk afstand, de afwezigheid van de familie en het huis zou ik in een hartslag terug staan hoor!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:44 schreef speknek het volgende:
Sorry dat was simmu, ik neem het terug.
Voor beroving met geweld in groepsverband, dus..quote:Op maandag 7 februari 2011 23:03 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
Voor het stelen van een fiets? WTF
Check dit topic nog eens goed.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:04 schreef ReplaR het volgende:
[..]
De Telegraaf lees ik uit principe niet (de SBS onder de kranten).
Maar zo'n filmpje zegt meer dan 1000 woorden en kan niet verdraait worden.
Kun je even normaal doen? Ik reageer normaal op jou en dan kun je ook normaal op mij reageren. De vraag was: WAAR in dat filmpje zie jij dat dat meisje, zoals jij zelf beweert, in elkaar geramd wordt?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Och flikker toch op met me. Altijd maar inleven in de arme dader. Een meisje dat op straat zo wordt aangevallen heeft het daarna gewoon zwaar, klaar.
Dat je dit zo DURFT te brengen, in deze westerse samenleving moet IEDEREEN gewoon over straat kunnen en dit soort beestengedrag moet gewoon de kop worden ingeramd.
En JA, ongeacht wie het doet...
deze neem ik welquote:
Waarom loop je daar zo op te hameren? bang dat je je gelijk niet krijgt? Even voor de duidelijkheid...dat zijn mijn woorden ook helemaal niet, dat staat zo beschreven in het artikel van TS. Ik zie alleen een meisje dat bang is, achter haar eigen fiets aanmoet terwijl ze onder luid gejoel nog wat trappen krijgt ook, en dat is op zich erg genoeg.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Er zijn nog andere kleuren dan zwart en wit. Ik praat niks goed.
Wijs jij nog even aan waar we in dit filmpje "gruwelijke mishandeling", "in elkaar rammen" en " terrorisme" zien?
Nou, ik denk van wel.quote:
och ik heb geen TR gemaakt en geen FB gepost, dus je had kunnen zien hoe serieus ik dat neem. Maar als dit de manier is om mensen met wie je het niet eens bent de mond te snoeren is het niveau weer bijzonder laag. Doe liever eens iets aan het voortdurend mensen woorden in de mond leggen als reactie op een wat kritischer mening.quote:
precies, dus vanwaar het opblazen? En vanwaar is het slecht als je daar op wijst? Omdat dan al die hyperbolen van terrorisme nergens meer op slaan en het gewoon lichte criminaliteit is van stoer doenende pubers zoals we dat altijd al kennen? (Die laatste vraag is hypothetischquote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waarom loop je daar zo op te hameren? bang dat je je gelijk niet krijgt? Even voor de duidelijkheid...dat zijn mijn woorden ook helemaal niet, dat staat zo beschreven in het artikel van TS. Ik zie alleen een meisje dat bang is, achter haar eigen fiets aanmoet terwijl ze onder luid gejoel nog wat trappen krijgt ook, en dat is op zich erg genoeg.
Juist. Dat is al erg genoeg, maar geen "gruwelijke mishandeling" en "in elkaar rammen".quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zie alleen een meisje dat bang is, achter haar eigen fiets aanmoet terwijl ze onder luid gejoel nog wat trappen krijgt ook, en dat is op zich erg genoeg.
Ik vraag me wel af hoe dat meisje zich daar onder voelt, en of ze ooit nog op de fiets door die wijk zal gaan.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Juist. Dat is al erg genoeg, maar geen "gruwelijke mishandeling" en "in elkaar rammen".
Dat denk ik wel.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af hoe dat meisje zich daar onder voelt, en of ze ooit nog op de fiets door die wijk zal gaan.
Nee, juist niet (kun je aan andere topics zien) Het enige verschil is dan, dat iedereen dan hetzelfde denkt en de daders veroordeelt, dus het topic gauw weg zakt.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Als ditzelfde filmpje was opgedoken maar dan met roomblanke achterhoekse boerenzonen in de hoofdrol dan was het ongetwijfeld weggezet als een onschuldige kwajongensstreek van een paar verveelde pubers.
Het begint gewoon normaal gevonden te worden. Pesters/treiteraars/mishandelaars/dieven etc krijgen in Nederland een aai over de bol. De slachtoffers hadden gewoon bij de daders uit de buurt moeten blijven. Je kan beter geen aangifte doen want wij kunnen je niet beschermen etcetc. Hadden hun eigendommen gewoon kapot moeten laten maken. Hadden niets mogen zeggen, worden van school gehaald omdat het slachtoffer van pesterijen er maar één is, en de pesters in meervoud dus scheelt geld. Het is in Nederland gewoon de omgekeerde wereld.quote:het incident is MISSCHIEN nog redelijk onschuldig te noemen (tot het jou of je kind is) maar het gaat om de totale mentaliteit van de daders, zij vinden dit normaal gedrag en blijkbaar denken heel veel mensen hier hezelfde.
lol, da's exact wat je te horen krijgt van de schoolleiding als je kind getreitert wordt op school. da's nu juist het punt van sommigen hier: die (kut)houding heeft weinig met kleur of afkomst te maken. die hebben velen. kind wordt gepest op school? dan is komt dat omdat er iets mis is met dat kind. dus die moet weerbaar worden en op cursus terwijl de pesters een "foei toch, dat mag niet" krijgen.quote:Het begint gewoon normaal gevonden te worden. Pesters/treiteraars/mishandelaars/dieven etc krijgen in Nederland een aai over de bol. De slachtoffers hadden gewoon bij de daders uit de buurt moeten blijven. Je kan beter geen aangifte doen want wij kunnen je niet beschermen etcetc.
Mij valt het ook op dat de hele groep mee doet en steeds groter wordt. Ik vind dat echt wel iets verder gaan dan een gewoon treiterij. Zou me ook aardig bedreigd voelen met zo'n joelende sarcastisch lachende groep die het blijkbaar allemaal heel normaal vond. En vind ze dan ook allemaal medeschuldig wanneer niemand er wat aan doet.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:44 schreef arkanteas het volgende:
Middag, Goudse hier![]()
En eigenlijk zie ik helaas niet iets waar ik nou echt van schrik.. misschien ervaring, kan.
Wat me ook niet verbaast is dat de omgeving weer is niks doet.. Politie lost het maar weer op. Terwijl er genoeg mensen in de buurt waren.
en overdreven? Duh het is media wat verwacht je.. "Buurt kinderen treiteren een schoolmeisje." das geen nieuws..bestaat al min. 20 jaar. (ben 26)
Echt, in Nederland breien ze tegenwoordig alles recht wat krom is, en krom wat recht isquote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:57 schreef simmu het volgende:
[..]
lol, da's exact wat je te horen krijgt van de schoolleiding als je kind getreitert wordt op school. da's nu juist het punt van sommigen hier: die (kut)houding heeft weinig met kleur of afkomst te maken. die hebben velen. kind wordt gepest op school? dan is komt dat omdat er iets mis is met dat kind. dus die moet weerbaar worden en op cursus terwijl de pesters een "foei toch, dat mag niet" krijgen.
Dat is niet waar. Ik heb nog niemand in dit topic het wangedrag van die jongens zien goedkeuren. Maar dat wordt je wel voortdurend in de mond gelegd als je bezwaar maakt tegen onjuiste kwalificaties als "zware mishandeling" en "in elkaar rammen".quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:53 schreef paddy het volgende:
Het begint gewoon normaal gevonden te worden. Pesters/treiteraars/mishandelaars/dieven etc krijgen in Nederland een aai over de bol.
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Ik heb nog niemand in dit topic het wangedrag van die jongens zien goedkeuren. Maar dat wordt je wel voortdurend in de mond gelegd als je bezwaar maakt tegen onjuiste kwalificaties als "zware mishandeling" en "in elkaar rammen".
het is geen aardige wereld neequote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:59 schreef paddy het volgende:
[..]
Echt, in Nederland breien ze tegenwoordig alles recht wat krom is, en krom wat recht is
Goedkeuren is iets anders dan goedpraten natuurlijk. Menigeen in het topic heeft het over 'ach, het zijn maar pesterijtjes' en 'dit gebeurde vroeger ook al' en 'mensen moeten weerbaarder worden' en maken er daarmee eigenlijk een non-probleem van.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Ik heb nog niemand in dit topic het wangedrag van die jongens zien goedkeuren. Maar dat wordt je wel voortdurend in de mond gelegd als je bezwaar maakt tegen onjuiste kwalificaties als "zware mishandeling" en "in elkaar rammen".
Ligt eraan wat het doel is van (strenger) straffen. Als je met strenger straffen wilt voorkomen dat andere mensen dezelfde misdaad begaan helpt het niet. Als je met strenger straffen wil voorkomen dat deze jongeren dit opnieuw doen werkt het ook niet. Als je de samenleving in z'n algemeen en het slachtoffer in het bijzonder een gevoel van gerechtigheid wil geven, dan helpt het weldegelijk.quote:Op maandag 7 februari 2011 21:49 schreef The_Silver_Surfer het volgende:
Ik ben bang voor deze ontwikkeling. Iedereen weet toch dat strenger straffen niet helpt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |