Check dit topic nog eens goed.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:04 schreef ReplaR het volgende:
[..]
De Telegraaf lees ik uit principe niet (de SBS onder de kranten).
Maar zo'n filmpje zegt meer dan 1000 woorden en kan niet verdraait worden.
Kun je even normaal doen? Ik reageer normaal op jou en dan kun je ook normaal op mij reageren. De vraag was: WAAR in dat filmpje zie jij dat dat meisje, zoals jij zelf beweert, in elkaar geramd wordt?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Och flikker toch op met me. Altijd maar inleven in de arme dader. Een meisje dat op straat zo wordt aangevallen heeft het daarna gewoon zwaar, klaar.
Dat je dit zo DURFT te brengen, in deze westerse samenleving moet IEDEREEN gewoon over straat kunnen en dit soort beestengedrag moet gewoon de kop worden ingeramd.
En JA, ongeacht wie het doet...
deze neem ik welquote:
Waarom loop je daar zo op te hameren? bang dat je je gelijk niet krijgt? Even voor de duidelijkheid...dat zijn mijn woorden ook helemaal niet, dat staat zo beschreven in het artikel van TS. Ik zie alleen een meisje dat bang is, achter haar eigen fiets aanmoet terwijl ze onder luid gejoel nog wat trappen krijgt ook, en dat is op zich erg genoeg.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Er zijn nog andere kleuren dan zwart en wit. Ik praat niks goed.
Wijs jij nog even aan waar we in dit filmpje "gruwelijke mishandeling", "in elkaar rammen" en " terrorisme" zien?
Nou, ik denk van wel.quote:
och ik heb geen TR gemaakt en geen FB gepost, dus je had kunnen zien hoe serieus ik dat neem. Maar als dit de manier is om mensen met wie je het niet eens bent de mond te snoeren is het niveau weer bijzonder laag. Doe liever eens iets aan het voortdurend mensen woorden in de mond leggen als reactie op een wat kritischer mening.quote:
precies, dus vanwaar het opblazen? En vanwaar is het slecht als je daar op wijst? Omdat dan al die hyperbolen van terrorisme nergens meer op slaan en het gewoon lichte criminaliteit is van stoer doenende pubers zoals we dat altijd al kennen? (Die laatste vraag is hypothetischquote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waarom loop je daar zo op te hameren? bang dat je je gelijk niet krijgt? Even voor de duidelijkheid...dat zijn mijn woorden ook helemaal niet, dat staat zo beschreven in het artikel van TS. Ik zie alleen een meisje dat bang is, achter haar eigen fiets aanmoet terwijl ze onder luid gejoel nog wat trappen krijgt ook, en dat is op zich erg genoeg.
Juist. Dat is al erg genoeg, maar geen "gruwelijke mishandeling" en "in elkaar rammen".quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zie alleen een meisje dat bang is, achter haar eigen fiets aanmoet terwijl ze onder luid gejoel nog wat trappen krijgt ook, en dat is op zich erg genoeg.
Ik vraag me wel af hoe dat meisje zich daar onder voelt, en of ze ooit nog op de fiets door die wijk zal gaan.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Juist. Dat is al erg genoeg, maar geen "gruwelijke mishandeling" en "in elkaar rammen".
Dat denk ik wel.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af hoe dat meisje zich daar onder voelt, en of ze ooit nog op de fiets door die wijk zal gaan.
Nee, juist niet (kun je aan andere topics zien) Het enige verschil is dan, dat iedereen dan hetzelfde denkt en de daders veroordeelt, dus het topic gauw weg zakt.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Als ditzelfde filmpje was opgedoken maar dan met roomblanke achterhoekse boerenzonen in de hoofdrol dan was het ongetwijfeld weggezet als een onschuldige kwajongensstreek van een paar verveelde pubers.
Het begint gewoon normaal gevonden te worden. Pesters/treiteraars/mishandelaars/dieven etc krijgen in Nederland een aai over de bol. De slachtoffers hadden gewoon bij de daders uit de buurt moeten blijven. Je kan beter geen aangifte doen want wij kunnen je niet beschermen etcetc. Hadden hun eigendommen gewoon kapot moeten laten maken. Hadden niets mogen zeggen, worden van school gehaald omdat het slachtoffer van pesterijen er maar één is, en de pesters in meervoud dus scheelt geld. Het is in Nederland gewoon de omgekeerde wereld.quote:het incident is MISSCHIEN nog redelijk onschuldig te noemen (tot het jou of je kind is) maar het gaat om de totale mentaliteit van de daders, zij vinden dit normaal gedrag en blijkbaar denken heel veel mensen hier hezelfde.
lol, da's exact wat je te horen krijgt van de schoolleiding als je kind getreitert wordt op school. da's nu juist het punt van sommigen hier: die (kut)houding heeft weinig met kleur of afkomst te maken. die hebben velen. kind wordt gepest op school? dan is komt dat omdat er iets mis is met dat kind. dus die moet weerbaar worden en op cursus terwijl de pesters een "foei toch, dat mag niet" krijgen.quote:Het begint gewoon normaal gevonden te worden. Pesters/treiteraars/mishandelaars/dieven etc krijgen in Nederland een aai over de bol. De slachtoffers hadden gewoon bij de daders uit de buurt moeten blijven. Je kan beter geen aangifte doen want wij kunnen je niet beschermen etcetc.
Mij valt het ook op dat de hele groep mee doet en steeds groter wordt. Ik vind dat echt wel iets verder gaan dan een gewoon treiterij. Zou me ook aardig bedreigd voelen met zo'n joelende sarcastisch lachende groep die het blijkbaar allemaal heel normaal vond. En vind ze dan ook allemaal medeschuldig wanneer niemand er wat aan doet.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:44 schreef arkanteas het volgende:
Middag, Goudse hier![]()
En eigenlijk zie ik helaas niet iets waar ik nou echt van schrik.. misschien ervaring, kan.
Wat me ook niet verbaast is dat de omgeving weer is niks doet.. Politie lost het maar weer op. Terwijl er genoeg mensen in de buurt waren.
en overdreven? Duh het is media wat verwacht je.. "Buurt kinderen treiteren een schoolmeisje." das geen nieuws..bestaat al min. 20 jaar. (ben 26)
Echt, in Nederland breien ze tegenwoordig alles recht wat krom is, en krom wat recht isquote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:57 schreef simmu het volgende:
[..]
lol, da's exact wat je te horen krijgt van de schoolleiding als je kind getreitert wordt op school. da's nu juist het punt van sommigen hier: die (kut)houding heeft weinig met kleur of afkomst te maken. die hebben velen. kind wordt gepest op school? dan is komt dat omdat er iets mis is met dat kind. dus die moet weerbaar worden en op cursus terwijl de pesters een "foei toch, dat mag niet" krijgen.
Dat is niet waar. Ik heb nog niemand in dit topic het wangedrag van die jongens zien goedkeuren. Maar dat wordt je wel voortdurend in de mond gelegd als je bezwaar maakt tegen onjuiste kwalificaties als "zware mishandeling" en "in elkaar rammen".quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:53 schreef paddy het volgende:
Het begint gewoon normaal gevonden te worden. Pesters/treiteraars/mishandelaars/dieven etc krijgen in Nederland een aai over de bol.
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Ik heb nog niemand in dit topic het wangedrag van die jongens zien goedkeuren. Maar dat wordt je wel voortdurend in de mond gelegd als je bezwaar maakt tegen onjuiste kwalificaties als "zware mishandeling" en "in elkaar rammen".
het is geen aardige wereld neequote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:59 schreef paddy het volgende:
[..]
Echt, in Nederland breien ze tegenwoordig alles recht wat krom is, en krom wat recht is
Goedkeuren is iets anders dan goedpraten natuurlijk. Menigeen in het topic heeft het over 'ach, het zijn maar pesterijtjes' en 'dit gebeurde vroeger ook al' en 'mensen moeten weerbaarder worden' en maken er daarmee eigenlijk een non-probleem van.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Ik heb nog niemand in dit topic het wangedrag van die jongens zien goedkeuren. Maar dat wordt je wel voortdurend in de mond gelegd als je bezwaar maakt tegen onjuiste kwalificaties als "zware mishandeling" en "in elkaar rammen".
Ligt eraan wat het doel is van (strenger) straffen. Als je met strenger straffen wilt voorkomen dat andere mensen dezelfde misdaad begaan helpt het niet. Als je met strenger straffen wil voorkomen dat deze jongeren dit opnieuw doen werkt het ook niet. Als je de samenleving in z'n algemeen en het slachtoffer in het bijzonder een gevoel van gerechtigheid wil geven, dan helpt het weldegelijk.quote:Op maandag 7 februari 2011 21:49 schreef The_Silver_Surfer het volgende:
Ik ben bang voor deze ontwikkeling. Iedereen weet toch dat strenger straffen niet helpt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |