abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:58:07 #201
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92497855
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:04 schreef ReplaR het volgende:

[..]

De Telegraaf lees ik uit principe niet (de SBS onder de kranten).
Maar zo'n filmpje zegt meer dan 1000 woorden en kan niet verdraait worden.
Check dit topic nog eens goed.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_92497893
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 12:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Och flikker toch op met me. Altijd maar inleven in de arme dader. Een meisje dat op straat zo wordt aangevallen heeft het daarna gewoon zwaar, klaar.

Dat je dit zo DURFT te brengen, in deze westerse samenleving moet IEDEREEN gewoon over straat kunnen en dit soort beestengedrag moet gewoon de kop worden ingeramd.

En JA, ongeacht wie het doet...
Kun je even normaal doen? Ik reageer normaal op jou en dan kun je ook normaal op mij reageren. De vraag was: WAAR in dat filmpje zie jij dat dat meisje, zoals jij zelf beweert, in elkaar geramd wordt?
pi_92497912
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:56 schreef appelboer24 het volgende:

[..]

noem is een voorbeeld dan?
deze neem ik wel :)

toen ik na een zware bevalling + enkele dagen moeten blijven in het ziekenhuis thuis kwam met baby werd baby uitgebreid bewonderd en kwam de buurvrouw een pan soep en broodjes brengen :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_92497932
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Er zijn nog andere kleuren dan zwart en wit. Ik praat niks goed.

Wijs jij nog even aan waar we in dit filmpje "gruwelijke mishandeling", "in elkaar rammen" en " terrorisme" zien?
Waarom loop je daar zo op te hameren? bang dat je je gelijk niet krijgt? Even voor de duidelijkheid...dat zijn mijn woorden ook helemaal niet, dat staat zo beschreven in het artikel van TS. Ik zie alleen een meisje dat bang is, achter haar eigen fiets aanmoet terwijl ze onder luid gejoel nog wat trappen krijgt ook, en dat is op zich erg genoeg.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_92497939
Zijn trouwens ook allochtonen weggepest door Nederlanders (dmv ernstige bedreigingen, mishandeling). Is ook wel eens in het nieuws geweest, zo kunnen we bezig blijven ja..
pi_92497948
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:56 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Nee denk ik niet.
Nou, ik denk van wel. :')
pi_92498170
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 13:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Stel je niet aan.
och ik heb geen TR gemaakt en geen FB gepost, dus je had kunnen zien hoe serieus ik dat neem. Maar als dit de manier is om mensen met wie je het niet eens bent de mond te snoeren is het niveau weer bijzonder laag. Doe liever eens iets aan het voortdurend mensen woorden in de mond leggen als reactie op een wat kritischer mening.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2011 13:14:24 ]
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:08:26 #208
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92498173
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waarom loop je daar zo op te hameren? bang dat je je gelijk niet krijgt? Even voor de duidelijkheid...dat zijn mijn woorden ook helemaal niet, dat staat zo beschreven in het artikel van TS. Ik zie alleen een meisje dat bang is, achter haar eigen fiets aanmoet terwijl ze onder luid gejoel nog wat trappen krijgt ook, en dat is op zich erg genoeg.
precies, dus vanwaar het opblazen? En vanwaar is het slecht als je daar op wijst? Omdat dan al die hyperbolen van terrorisme nergens meer op slaan en het gewoon lichte criminaliteit is van stoer doenende pubers zoals we dat altijd al kennen? (Die laatste vraag is hypothetisch :P)
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_92498317
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 13:01 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik zie alleen een meisje dat bang is, achter haar eigen fiets aanmoet terwijl ze onder luid gejoel nog wat trappen krijgt ook, en dat is op zich erg genoeg.
Juist. Dat is al erg genoeg, maar geen "gruwelijke mishandeling" en "in elkaar rammen".

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2011 13:12:14 ]
pi_92498451
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Juist. Dat is al erg genoeg, maar geen "gruwelijke mishandeling" en "in elkaar rammen".
Ik vraag me wel af hoe dat meisje zich daar onder voelt, en of ze ooit nog op de fiets door die wijk zal gaan.
pi_92498494
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 13:16 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik vraag me wel af hoe dat meisje zich daar onder voelt, en of ze ooit nog op de fiets door die wijk zal gaan.
Dat denk ik wel.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:38:59 #212
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_92499268
Ze zal zich in ieder geval gesterkt voelen in haar opvattingen over deze medelanders.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_92499480
Middag, Goudse hier ;)
En eigenlijk zie ik helaas niet iets waar ik nou echt van schrik.. misschien ervaring, kan.

Wat me ook niet verbaast is dat de omgeving weer is niks doet.. Politie lost het maar weer op. Terwijl er genoeg mensen in de buurt waren.

en overdreven? Duh het is media wat verwacht je.. "Buurt kinderen treiteren een schoolmeisje." das geen nieuws..bestaat al min. 20 jaar. (ben 26 ;))
pi_92499893
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:

Als ditzelfde filmpje was opgedoken maar dan met roomblanke achterhoekse boerenzonen in de hoofdrol dan was het ongetwijfeld weggezet als een onschuldige kwajongensstreek van een paar verveelde pubers.
Nee, juist niet (kun je aan andere topics zien) Het enige verschil is dan, dat iedereen dan hetzelfde denkt en de daders veroordeelt, dus het topic gauw weg zakt.

Ben het dan ook erg met een user eens die deze woorden typt
quote:
het incident is MISSCHIEN nog redelijk onschuldig te noemen (tot het jou of je kind is) maar het gaat om de totale mentaliteit van de daders, zij vinden dit normaal gedrag en blijkbaar denken heel veel mensen hier hezelfde.
Het begint gewoon normaal gevonden te worden. Pesters/treiteraars/mishandelaars/dieven etc krijgen in Nederland een aai over de bol. De slachtoffers hadden gewoon bij de daders uit de buurt moeten blijven. Je kan beter geen aangifte doen want wij kunnen je niet beschermen etcetc. Hadden hun eigendommen gewoon kapot moeten laten maken. Hadden niets mogen zeggen, worden van school gehaald omdat het slachtoffer van pesterijen er maar één is, en de pesters in meervoud dus scheelt geld. Het is in Nederland gewoon de omgekeerde wereld.

Het is heel normaal dat het meisje bang zou zijn. We kennen toch genoeg voorbeelden waarin commentaar bestraft gaat worden met keiharde acties van die hele groep. Ik wenste dat de groep etterbakken juist blanken waren die een blank meisje zouden etteren. Kregen we misschien een discussie waar eigenlijk over gediscussieerd zou moeten worden

Slachtoffer moest ook geen andere achtergrond hebben, want dan zou het woord discriminatie ineens de boventoon voeren. Niet het gevoel dat deze jeugd daarom die meisjes schoppen en treiteren en ik ga het ook niet afdoen als een pesterij, want ik vind dit gedrag wel iets verder gaat en dat ze het heel normaal vinden dat ze in een groep dit kunnen maken. Niemand die ze blijkbaar stopt. Het is ook geen gewone diefstal zoals beweert wordt..
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_92499925
Wanneer jullie trouwens doorgaan op persoonlijke voet? Gaat het topic dicht. Ik wil het topic juist open houden omdat ik er toch meer info van verwacht, maar wanneer jullie niet verder komen dan mensen idioot, dom etc noemen omdat degene niet jouw mening heeft? Is het meer iets voor slowchat tegen elkaar en over elkaar dan over het onderwerp. Vanaf deze post haal ik de persoonlijke bagger dus gewoon weg. Ook al is de rest van jullie post ontopic.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_92500042
quote:
Het begint gewoon normaal gevonden te worden. Pesters/treiteraars/mishandelaars/dieven etc krijgen in Nederland een aai over de bol. De slachtoffers hadden gewoon bij de daders uit de buurt moeten blijven. Je kan beter geen aangifte doen want wij kunnen je niet beschermen etcetc.
lol, da's exact wat je te horen krijgt van de schoolleiding als je kind getreitert wordt op school. da's nu juist het punt van sommigen hier: die (kut)houding heeft weinig met kleur of afkomst te maken. die hebben velen. kind wordt gepest op school? dan is komt dat omdat er iets mis is met dat kind. dus die moet weerbaar worden en op cursus terwijl de pesters een "foei toch, dat mag niet" krijgen.
pi_92500063
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:44 schreef arkanteas het volgende:
Middag, Goudse hier ;)
En eigenlijk zie ik helaas niet iets waar ik nou echt van schrik.. misschien ervaring, kan.

Wat me ook niet verbaast is dat de omgeving weer is niks doet.. Politie lost het maar weer op. Terwijl er genoeg mensen in de buurt waren.

en overdreven? Duh het is media wat verwacht je.. "Buurt kinderen treiteren een schoolmeisje." das geen nieuws..bestaat al min. 20 jaar. (ben 26 ;))
Mij valt het ook op dat de hele groep mee doet en steeds groter wordt. Ik vind dat echt wel iets verder gaan dan een gewoon treiterij. Zou me ook aardig bedreigd voelen met zo'n joelende sarcastisch lachende groep die het blijkbaar allemaal heel normaal vond. En vind ze dan ook allemaal medeschuldig wanneer niemand er wat aan doet.
pi_92500115
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:57 schreef simmu het volgende:

[..]

lol, da's exact wat je te horen krijgt van de schoolleiding als je kind getreitert wordt op school. da's nu juist het punt van sommigen hier: die (kut)houding heeft weinig met kleur of afkomst te maken. die hebben velen. kind wordt gepest op school? dan is komt dat omdat er iets mis is met dat kind. dus die moet weerbaar worden en op cursus terwijl de pesters een "foei toch, dat mag niet" krijgen.
Echt, in Nederland breien ze tegenwoordig alles recht wat krom is, en krom wat recht is :{
pi_92500131
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 13:53 schreef paddy het volgende:
Het begint gewoon normaal gevonden te worden. Pesters/treiteraars/mishandelaars/dieven etc krijgen in Nederland een aai over de bol.
Dat is niet waar. Ik heb nog niemand in dit topic het wangedrag van die jongens zien goedkeuren. Maar dat wordt je wel voortdurend in de mond gelegd als je bezwaar maakt tegen onjuiste kwalificaties als "zware mishandeling" en "in elkaar rammen".
pi_92500258
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Ik heb nog niemand in dit topic het wangedrag van die jongens zien goedkeuren. Maar dat wordt je wel voortdurend in de mond gelegd als je bezwaar maakt tegen onjuiste kwalificaties als "zware mishandeling" en "in elkaar rammen".
pi_92500264
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:59 schreef paddy het volgende:

[..]

Echt, in Nederland breien ze tegenwoordig alles recht wat krom is, en krom wat recht is :{
het is geen aardige wereld nee ;( daar kan ik me soms er triest over voelen. maar het is zinloos en fout om er dan zelf ook in mee te gaan. hence mijn protest hier en soms elders ;)

niet alle marokkanen zijn foute bontkraagjes en niet alle aardig lijkende blanke personen zijn ook echt zo aardig als ze lijken. beter maar om dus niet te veel op te pikken van wat je leest of hoort. beter om gewoon maar af te gaan op je eigen ervaringen en je open te stellen voor anderen. ook al kost je dat soms ellende dan. maar goed; ik word wel vaker uitgemaakt voor idealist *O*
pi_92500396
Weet iemand ook welke wijk? Heb filmpje al 6x bekeken maar ken niet egt plaatsen waar... (ex)Probleem wijk 1 in gouda (Korte A.) is het (volgens mij) niet. Tevens vind ik dit meer een punt van overdreven media aandacht dan vertroeteling. Plus vraag me af wat de nationaliteit is van de kids.. als papa kid heeft erkend dan zijn het Nederlanders..
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2011 @ 14:07:02 #223
137949 Disana
pi_92500400
Het is gewoon niet waar dat pesten 'tegenwoordig' genegeerd wordt. Dat is al zeker sinds de jaren vijftig zo, en dan gaat het dus ook nog niet over allochtone rotzakjes. Het is in al die tijd al zo geweest dat je er maar tegen moest kunnen en dat de daders er gewoon mee wegkwamen. Dat is een rare mentaliteit die er maar moeilijk uit is te krijgen.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:07:15 #224
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_92500407
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Goedkeuren is iets anders dan goedpraten natuurlijk. Menigeen in het topic heeft het over 'ach, het zijn maar pesterijtjes' en 'dit gebeurde vroeger ook al' en 'mensen moeten weerbaarder worden' en maken er daarmee eigenlijk een non-probleem van.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hukkie op 08-02-2011 14:12:55 ]
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_92500626
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:49 schreef The_Silver_Surfer het volgende:

Ik ben bang voor deze ontwikkeling. Iedereen weet toch dat strenger straffen niet helpt
Ligt eraan wat het doel is van (strenger) straffen. Als je met strenger straffen wilt voorkomen dat andere mensen dezelfde misdaad begaan helpt het niet. Als je met strenger straffen wil voorkomen dat deze jongeren dit opnieuw doen werkt het ook niet. Als je de samenleving in z'n algemeen en het slachtoffer in het bijzonder een gevoel van gerechtigheid wil geven, dan helpt het weldegelijk.
PWBF
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')