abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:58:07 #201
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92497855
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:04 schreef ReplaR het volgende:

[..]

De Telegraaf lees ik uit principe niet (de SBS onder de kranten).
Maar zo'n filmpje zegt meer dan 1000 woorden en kan niet verdraait worden.
Check dit topic nog eens goed.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_92497893
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 12:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Och flikker toch op met me. Altijd maar inleven in de arme dader. Een meisje dat op straat zo wordt aangevallen heeft het daarna gewoon zwaar, klaar.

Dat je dit zo DURFT te brengen, in deze westerse samenleving moet IEDEREEN gewoon over straat kunnen en dit soort beestengedrag moet gewoon de kop worden ingeramd.

En JA, ongeacht wie het doet...
Kun je even normaal doen? Ik reageer normaal op jou en dan kun je ook normaal op mij reageren. De vraag was: WAAR in dat filmpje zie jij dat dat meisje, zoals jij zelf beweert, in elkaar geramd wordt?
pi_92497912
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:56 schreef appelboer24 het volgende:

[..]

noem is een voorbeeld dan?
deze neem ik wel :)

toen ik na een zware bevalling + enkele dagen moeten blijven in het ziekenhuis thuis kwam met baby werd baby uitgebreid bewonderd en kwam de buurvrouw een pan soep en broodjes brengen :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_92497932
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Er zijn nog andere kleuren dan zwart en wit. Ik praat niks goed.

Wijs jij nog even aan waar we in dit filmpje "gruwelijke mishandeling", "in elkaar rammen" en " terrorisme" zien?
Waarom loop je daar zo op te hameren? bang dat je je gelijk niet krijgt? Even voor de duidelijkheid...dat zijn mijn woorden ook helemaal niet, dat staat zo beschreven in het artikel van TS. Ik zie alleen een meisje dat bang is, achter haar eigen fiets aanmoet terwijl ze onder luid gejoel nog wat trappen krijgt ook, en dat is op zich erg genoeg.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_92497939
Zijn trouwens ook allochtonen weggepest door Nederlanders (dmv ernstige bedreigingen, mishandeling). Is ook wel eens in het nieuws geweest, zo kunnen we bezig blijven ja..
pi_92497948
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:56 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Nee denk ik niet.
Nou, ik denk van wel. :')
pi_92498170
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 13:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Stel je niet aan.
och ik heb geen TR gemaakt en geen FB gepost, dus je had kunnen zien hoe serieus ik dat neem. Maar als dit de manier is om mensen met wie je het niet eens bent de mond te snoeren is het niveau weer bijzonder laag. Doe liever eens iets aan het voortdurend mensen woorden in de mond leggen als reactie op een wat kritischer mening.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2011 13:14:24 ]
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:08:26 #208
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92498173
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waarom loop je daar zo op te hameren? bang dat je je gelijk niet krijgt? Even voor de duidelijkheid...dat zijn mijn woorden ook helemaal niet, dat staat zo beschreven in het artikel van TS. Ik zie alleen een meisje dat bang is, achter haar eigen fiets aanmoet terwijl ze onder luid gejoel nog wat trappen krijgt ook, en dat is op zich erg genoeg.
precies, dus vanwaar het opblazen? En vanwaar is het slecht als je daar op wijst? Omdat dan al die hyperbolen van terrorisme nergens meer op slaan en het gewoon lichte criminaliteit is van stoer doenende pubers zoals we dat altijd al kennen? (Die laatste vraag is hypothetisch :P)
pi_92498317
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 13:01 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik zie alleen een meisje dat bang is, achter haar eigen fiets aanmoet terwijl ze onder luid gejoel nog wat trappen krijgt ook, en dat is op zich erg genoeg.
Juist. Dat is al erg genoeg, maar geen "gruwelijke mishandeling" en "in elkaar rammen".

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2011 13:12:14 ]
pi_92498451
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Juist. Dat is al erg genoeg, maar geen "gruwelijke mishandeling" en "in elkaar rammen".
Ik vraag me wel af hoe dat meisje zich daar onder voelt, en of ze ooit nog op de fiets door die wijk zal gaan.
pi_92498494
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 13:16 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik vraag me wel af hoe dat meisje zich daar onder voelt, en of ze ooit nog op de fiets door die wijk zal gaan.
Dat denk ik wel.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:38:59 #212
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_92499268
Ze zal zich in ieder geval gesterkt voelen in haar opvattingen over deze medelanders.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_92499480
Middag, Goudse hier ;)
En eigenlijk zie ik helaas niet iets waar ik nou echt van schrik.. misschien ervaring, kan.

Wat me ook niet verbaast is dat de omgeving weer is niks doet.. Politie lost het maar weer op. Terwijl er genoeg mensen in de buurt waren.

en overdreven? Duh het is media wat verwacht je.. "Buurt kinderen treiteren een schoolmeisje." das geen nieuws..bestaat al min. 20 jaar. (ben 26 ;))
pi_92499893
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:

Als ditzelfde filmpje was opgedoken maar dan met roomblanke achterhoekse boerenzonen in de hoofdrol dan was het ongetwijfeld weggezet als een onschuldige kwajongensstreek van een paar verveelde pubers.
Nee, juist niet (kun je aan andere topics zien) Het enige verschil is dan, dat iedereen dan hetzelfde denkt en de daders veroordeelt, dus het topic gauw weg zakt.

Ben het dan ook erg met een user eens die deze woorden typt
quote:
het incident is MISSCHIEN nog redelijk onschuldig te noemen (tot het jou of je kind is) maar het gaat om de totale mentaliteit van de daders, zij vinden dit normaal gedrag en blijkbaar denken heel veel mensen hier hezelfde.
Het begint gewoon normaal gevonden te worden. Pesters/treiteraars/mishandelaars/dieven etc krijgen in Nederland een aai over de bol. De slachtoffers hadden gewoon bij de daders uit de buurt moeten blijven. Je kan beter geen aangifte doen want wij kunnen je niet beschermen etcetc. Hadden hun eigendommen gewoon kapot moeten laten maken. Hadden niets mogen zeggen, worden van school gehaald omdat het slachtoffer van pesterijen er maar één is, en de pesters in meervoud dus scheelt geld. Het is in Nederland gewoon de omgekeerde wereld.

Het is heel normaal dat het meisje bang zou zijn. We kennen toch genoeg voorbeelden waarin commentaar bestraft gaat worden met keiharde acties van die hele groep. Ik wenste dat de groep etterbakken juist blanken waren die een blank meisje zouden etteren. Kregen we misschien een discussie waar eigenlijk over gediscussieerd zou moeten worden

Slachtoffer moest ook geen andere achtergrond hebben, want dan zou het woord discriminatie ineens de boventoon voeren. Niet het gevoel dat deze jeugd daarom die meisjes schoppen en treiteren en ik ga het ook niet afdoen als een pesterij, want ik vind dit gedrag wel iets verder gaat en dat ze het heel normaal vinden dat ze in een groep dit kunnen maken. Niemand die ze blijkbaar stopt. Het is ook geen gewone diefstal zoals beweert wordt..
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_92499925
Wanneer jullie trouwens doorgaan op persoonlijke voet? Gaat het topic dicht. Ik wil het topic juist open houden omdat ik er toch meer info van verwacht, maar wanneer jullie niet verder komen dan mensen idioot, dom etc noemen omdat degene niet jouw mening heeft? Is het meer iets voor slowchat tegen elkaar en over elkaar dan over het onderwerp. Vanaf deze post haal ik de persoonlijke bagger dus gewoon weg. Ook al is de rest van jullie post ontopic.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_92500042
quote:
Het begint gewoon normaal gevonden te worden. Pesters/treiteraars/mishandelaars/dieven etc krijgen in Nederland een aai over de bol. De slachtoffers hadden gewoon bij de daders uit de buurt moeten blijven. Je kan beter geen aangifte doen want wij kunnen je niet beschermen etcetc.
lol, da's exact wat je te horen krijgt van de schoolleiding als je kind getreitert wordt op school. da's nu juist het punt van sommigen hier: die (kut)houding heeft weinig met kleur of afkomst te maken. die hebben velen. kind wordt gepest op school? dan is komt dat omdat er iets mis is met dat kind. dus die moet weerbaar worden en op cursus terwijl de pesters een "foei toch, dat mag niet" krijgen.
pi_92500063
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:44 schreef arkanteas het volgende:
Middag, Goudse hier ;)
En eigenlijk zie ik helaas niet iets waar ik nou echt van schrik.. misschien ervaring, kan.

Wat me ook niet verbaast is dat de omgeving weer is niks doet.. Politie lost het maar weer op. Terwijl er genoeg mensen in de buurt waren.

en overdreven? Duh het is media wat verwacht je.. "Buurt kinderen treiteren een schoolmeisje." das geen nieuws..bestaat al min. 20 jaar. (ben 26 ;))
Mij valt het ook op dat de hele groep mee doet en steeds groter wordt. Ik vind dat echt wel iets verder gaan dan een gewoon treiterij. Zou me ook aardig bedreigd voelen met zo'n joelende sarcastisch lachende groep die het blijkbaar allemaal heel normaal vond. En vind ze dan ook allemaal medeschuldig wanneer niemand er wat aan doet.
pi_92500115
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:57 schreef simmu het volgende:

[..]

lol, da's exact wat je te horen krijgt van de schoolleiding als je kind getreitert wordt op school. da's nu juist het punt van sommigen hier: die (kut)houding heeft weinig met kleur of afkomst te maken. die hebben velen. kind wordt gepest op school? dan is komt dat omdat er iets mis is met dat kind. dus die moet weerbaar worden en op cursus terwijl de pesters een "foei toch, dat mag niet" krijgen.
Echt, in Nederland breien ze tegenwoordig alles recht wat krom is, en krom wat recht is :{
pi_92500131
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 13:53 schreef paddy het volgende:
Het begint gewoon normaal gevonden te worden. Pesters/treiteraars/mishandelaars/dieven etc krijgen in Nederland een aai over de bol.
Dat is niet waar. Ik heb nog niemand in dit topic het wangedrag van die jongens zien goedkeuren. Maar dat wordt je wel voortdurend in de mond gelegd als je bezwaar maakt tegen onjuiste kwalificaties als "zware mishandeling" en "in elkaar rammen".
pi_92500258
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Ik heb nog niemand in dit topic het wangedrag van die jongens zien goedkeuren. Maar dat wordt je wel voortdurend in de mond gelegd als je bezwaar maakt tegen onjuiste kwalificaties als "zware mishandeling" en "in elkaar rammen".
pi_92500264
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:59 schreef paddy het volgende:

[..]

Echt, in Nederland breien ze tegenwoordig alles recht wat krom is, en krom wat recht is :{
het is geen aardige wereld nee ;( daar kan ik me soms er triest over voelen. maar het is zinloos en fout om er dan zelf ook in mee te gaan. hence mijn protest hier en soms elders ;)

niet alle marokkanen zijn foute bontkraagjes en niet alle aardig lijkende blanke personen zijn ook echt zo aardig als ze lijken. beter maar om dus niet te veel op te pikken van wat je leest of hoort. beter om gewoon maar af te gaan op je eigen ervaringen en je open te stellen voor anderen. ook al kost je dat soms ellende dan. maar goed; ik word wel vaker uitgemaakt voor idealist *O*
pi_92500396
Weet iemand ook welke wijk? Heb filmpje al 6x bekeken maar ken niet egt plaatsen waar... (ex)Probleem wijk 1 in gouda (Korte A.) is het (volgens mij) niet. Tevens vind ik dit meer een punt van overdreven media aandacht dan vertroeteling. Plus vraag me af wat de nationaliteit is van de kids.. als papa kid heeft erkend dan zijn het Nederlanders..
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2011 @ 14:07:02 #223
137949 Disana
pi_92500400
Het is gewoon niet waar dat pesten 'tegenwoordig' genegeerd wordt. Dat is al zeker sinds de jaren vijftig zo, en dan gaat het dus ook nog niet over allochtone rotzakjes. Het is in al die tijd al zo geweest dat je er maar tegen moest kunnen en dat de daders er gewoon mee wegkwamen. Dat is een rare mentaliteit die er maar moeilijk uit is te krijgen.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:07:15 #224
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_92500407
quote:

[..]

Goedkeuren is iets anders dan goedpraten natuurlijk. Menigeen in het topic heeft het over 'ach, het zijn maar pesterijtjes' en 'dit gebeurde vroeger ook al' en 'mensen moeten weerbaarder worden' en maken er daarmee eigenlijk een non-probleem van.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hukkie op 08-02-2011 14:12:55 ]
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_92500626
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:49 schreef The_Silver_Surfer het volgende:

Ik ben bang voor deze ontwikkeling. Iedereen weet toch dat strenger straffen niet helpt
Ligt eraan wat het doel is van (strenger) straffen. Als je met strenger straffen wilt voorkomen dat andere mensen dezelfde misdaad begaan helpt het niet. Als je met strenger straffen wil voorkomen dat deze jongeren dit opnieuw doen werkt het ook niet. Als je de samenleving in z'n algemeen en het slachtoffer in het bijzonder een gevoel van gerechtigheid wil geven, dan helpt het weldegelijk.
PWBF
pi_92500686
Wij hebben vroeger als groep trouwens ook wel eens één persoon wat trappen gegeven, gepest en zijn eigendommen ontvreemd. Niemand die ons zes jaar in de cel wilde gooien. Komt vast omdat we autochtonen waren :7
PWBF
pi_92500849
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:49 schreef The_Silver_Surfer het volgende:
GOUDA - De groep Marokkanen die een 15-jarig meisje in Gouda heeft belaagd en haar fiets stal, hangt volgens de politie forse celstraffen boven het hoofd.

Het politiekorps Hollands Midden zegt dat de maximumstraf voor 'diefstal in vereniging' en openlijke geweldpleging kan oplopen tot zes jaar. Hun identiteit is achterhaald. De politie verwacht dat het tuig snel kan worden opgepakt, meldt Westonline.

Vrijdag dook er op internet een video op van de brute misdaad. Op de beelden van de gruwelijek mishandeling is te zien hoe het meisje onder luid gejoel van achteren meermalen getrapt wordt.

Het doodsbange slachtoffer heeft aangifte gedaan.

http://www.telegraaf.nl/b(...)link_straffen__.html

Ik ben bang voor deze ontwikkeling. Iedereen weet toch dat strenger straffen niet helpt
Het politiekorps Hollands Midden zegt dat de maximumstraf voor 'diefstal in vereniging' en openlijke geweldpleging kan oplopen tot zes jaar. Hun identiteit is achterhaald.

Ja, in het VOLWASSENENstrafrecht. Deze kutkinderen krijgen gewoon een paar weken schoffelen volgens het JEUGDstrafrecht.

"Streng straffen" in VerNederland. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_92501051
Maar wat klopt er eigenlijk van dat bericht? De Telegraaf kopt zelfs:

quote:
Politie gaat tuig Gouda flink straffen

En half Nederland slikt dat voor zoete koek terwijl de politie dat niet eens kan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2011 14:25:17 ]
pi_92501102
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:07 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Goedkeuren is iets anders dan goedpraten natuurlijk. Menigeen in het topic heeft het over 'ach, het zijn maar pesterijtjes' en 'dit gebeurde vroeger ook al' en 'mensen moeten weerbaarder worden' en maken er daarmee eigenlijk een non-probleem van.
als ik afga op dat fimplje is het idd enkel kleinzielig gepest. zover klopt je post. ik zeg nergens dat het mikpunt maar weerbaarder moet worden.

kleinzielig gepest is van alle tijden, kleuren en geloven. triest en sneu en volkomen onacceptabel. maar doe daar dan wat aan in plaats van met zijn allen zoiets in de media op te blazen tot enorme proporties op een manier waarmee je racisme enkel in de hand werkt. ik garandeer je dat er nu (ondanks de mediaaandacht en het gedreig met keihard straffen) voor de dame in kwestie weinig tot niks zal veranderen. overigens zal geen enkele rechter in nederland akkoord gaan met een aanklacht wegens diefstal, aangezien het filmpje vrij duidelijk is en de dame gewoon vlot die fiets terugpakt en met fiets wegloopt. maar ja. dat bekt niet zo lekker he "mishandeling en diefstal door relmarokkanen" klinkt veel beter dan "kleinzielig getreiter van kutjochies".
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2011 @ 14:28:49 #230
137949 Disana
pi_92501224
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:25 schreef simmu het volgende:

kleinzielig gepest is van alle tijden, kleuren en geloven. triest en sneu en volkomen onacceptabel. maar doe daar dan wat aan in plaats van met zijn allen zoiets in de media op te blazen tot enorme proporties op een manier waarmee je racisme enkel in de hand werkt.
Het probleem is dat we in onze competitieve maatschappij ook ergens wel bewondering hebben voor mensen die met veel wegkomen. En omgekeerd dat we eigenlijk ook wel een beetje neerkijken op mensen die zich laten koeioneren.

Dat is wat moet veranderen.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:29:31 #231
3542 Gia
User under construction
pi_92501248
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Maar wat klopt er eigenlijk van dat bericht? De Telegraaf kopt zelfs:

[..]

En half Nederland slikt dat voor zoete koek terwijl de politie dat niet eens kan.
Het zal toch minimaal een halt-straf worden voor degenen onder de 16.
Die ouder zijn, kunnen zwaarder gestraft worden.

Maar ook de halt-straffen hebben behoorlijke consequenties. Probeer maar eens een stageplaats te vinden als MBO-er met een haltstraf verleden.

En och arme, worden ze dubbel gestraft. Dat moeten we niet goed vinden. Wegpoetsen die haltstraffen, want anders ligt het daaraan dat ze straks nog verder afglijden.

Sorry hoor, gedraag je dan normaal. Vanaf je 12de mag van je verwacht worden dat je weet hoe je je hoort te gedragen. Doe je dat niet, dan draag je de consequenties zelf maar.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:31:51 #232
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_92501331
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Het zal toch minimaal een halt-straf worden voor degenen onder de 16.
Die ouder zijn, kunnen zwaarder gestraft worden.

Maar ook de halt-straffen hebben behoorlijke consequenties. Probeer maar eens een stageplaats te vinden als MBO-er met een haltstraf verleden.

En och arme, worden ze dubbel gestraft. Dat moeten we niet goed vinden. Wegpoetsen die haltstraffen, want anders ligt het daaraan dat ze straks nog verder afglijden.

Sorry hoor, gedraag je dan normaal. Vanaf je 12de mag van je verwacht worden dat je weet hoe je je hoort te gedragen. Doe je dat niet, dan draag je de consequenties zelf maar.
Maar je zegt nu zelf dat het probleem in principe niet opgelost wordt en het misschien zelfs vergroot.
O)))
pi_92501578
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:59 schreef paddy het volgende:

[..]

Smaadschrift van de Telegraaf bijvoorbeeld. Daar staat ook gevangenisstraf op.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_92502135
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Smaadschrift van de Telegraaf bijvoorbeeld. Daar staat ook gevangenisstraf op.
smaadschrift en de videobeelden.. dat gaat hem niet worden ;) Helaas is er niks voor sensationeel overdreven publiceren. Nogmaals.. als de papa's de kids hebben erkend.. zijn het Nederlanders ;).
  Moderator dinsdag 8 februari 2011 @ 14:55:07 #235
8781 crew  Frutsel
pi_92502293
quote:
Meisjes aangehouden na mishandeling Gouda

GOUDA - Twee meisjes van 13 en 14 jaar zijn dinsdag aangehouden in verband met de mishandeling van een 15-jarig meisje in Gouda. Dat liet de politie weten.

Het incident gebeurde enkele weken geleden. Het werd gefilmd en op internet gezet.

De aangehouden meisjes komen uit Gouda en Stolwijk. De politie verwacht dat nog meer jongeren worden aangehouden in deze zaak.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:57:55 #236
3542 Gia
User under construction
pi_92502392
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:31 schreef arucard het volgende:

[..]

Maar je zegt nu zelf dat het probleem in principe niet opgelost wordt en het misschien zelfs vergroot.
Heb ik dan ooit gezegd dat het de problemen wel oplost?
Nee, dat heb ik niet gezegd. Ik ben zelfs voorstander van heropvoedingsinstellingen.

Dat neemt niet weg dat ze wel gestraft moeten worden en dat dit voorlopig consequenties mag hebben voor hun toekomst.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:02:57 #237
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_92502587
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, dat heb ik niet gezegd. Ik ben zelfs voorstander van heropvoedingsinstellingen.

Dat neemt niet weg dat ze wel gestraft moeten worden en dat dit voorlopig consequenties mag hebben voor hun toekomst.
Maar, zoals jij net ook zei ,dat ze misschien verder afglijden is toch ook niet de bedoeling?
O)))
pi_92502676
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Kinderen van 12 gestraft worden prima. Echter consequenties voor hun toekomst? Ben blij dat de kattenkwaad/problemen die ik uit gehaald heb mijn toekomst niet in de weg zaten. En dat was egt wel erger dan tegen een fiets schoppen en fiets afpakken.
pi_92502928
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:55 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ook altijd hetzelfde met meisjes :( !
Conscience do cost.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:15:19 #240
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92503138
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:16 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die is wellicht een illusie armer, of een vooroordeel rijker. Het leven is niet altijd een feest, rottigheid die je overkomt hoort er bij. gezien haar gedrag denk ik wel dat het goed met d'r komt, ze komt voor zichzelf op waar velen er gewoon vandoor waren gegaan.
En nee, dat betekend niet dat je het maar moet accepteren of goed vinden, gewoon dat het ook weer niet een enorm drama is en dat er veel ergere dingen zijn.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:16:01 #241
3542 Gia
User under construction
pi_92503173
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:04 schreef arkanteas het volgende:

Kinderen van 12 gestraft worden prima. Echter consequenties voor hun toekomst? Ben blij dat de kattenkwaad/problemen die ik uit gehaald heb mijn toekomst niet in de weg zaten. En dat was egt wel erger dan tegen een fiets schoppen en fiets afpakken.
Dan heb je geluk gehad dat de haltstraffen toen nog niet bestonden.

Nu bestaan die wel en er zijn zat werkgevers die liever geen stagiair met een haltstraf verleden aannemen.

Vraag me ook af wat jij dan voor ergs hebt uitgevroten wat je onder kattekwaad vindt vallen.
pi_92503242
quote:
Aanhoudingen na mishandeling
Gouda GOUDA - Twee meisjes van 13 en 14 jaar zijn dinsdag aangehouden in verband met de mishandeling van een 15-jarig meisje in Gouda. Dat liet de politie weten. Het incident gebeurde enkele weken geleden. Het werd gefilmd en op internet gezet.

Het 15-jarige slachtoffer werd door een groep jongeren geslagen en haar fiets werd afgepakt.

De aangehouden meisjes komen uit Gouda en Stolwijk. De politie verwacht de komende dagen nog meer jongeren te kunnen aanhouden in deze zaak.

http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland

zijn al aangehouden ~O>
Sollie ik heb last van spleekgeblek :D
gr
WT1
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:18:11 #243
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92503279
quote:

[..]

En (hier komt een vooroordeel) vooral door vrouwen valt me op. Emotioneler betrokken bij het geheel en daardoor minder rationeel zo lijkt het.
pi_92503669
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Nu bestaan die wel en er zijn zat werkgevers die liever geen stagiair met een haltstraf verleden aannemen.

Vraag me ook af wat jij dan voor ergs hebt uitgevroten wat je onder kattekwaad vindt vallen.
Halt straffen bestonden wel en ook gehad. En wat ik persoonlijk gedaan heb is niet de issue hier. Verschil is dat scholen, ouders en politie toen op 1 lijn zaten. En niet de verantwoording naar elkaar wezen. Plus wat er al 15 jaar gebeurd met de betiteling van een groep met een etnische achtergrond had ik ook geen last van. Ik was een jeugdige schavuit die verkeerd bezig was maar gecorrigeerd werd en verder niet bestempeld werd. Grote voordeel aan een boeren Hollandse jongen zijn. Maar als ik een andere (voor)ouder/achtergrond had was ik een probleem groep.
pi_92503781
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:15 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

voor een moord krijg je in dit land nieteens zoveel jaar :')

[..]

Jij hebt er weer veel van begrepen :')
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_92504035
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:15 schreef kingmob het volgende:

[..]

Die is wellicht een illusie armer, of een vooroordeel rijker. Het leven is niet altijd een feest, rottigheid die je overkomt hoort er bij. gezien haar gedrag denk ik wel dat het goed met d'r komt, ze komt voor zichzelf op waar velen er gewoon vandoor waren gegaan.
En nee, dat betekend niet dat je het maar moet accepteren of goed vinden, gewoon dat het ook weer niet een enorm drama is en dat er veel ergere dingen zijn.
Een walgelijke houding. Geweld tegen volkomen onschuldigen mag nooit "geen enorm drama" zijn, maar dient juist veeeel serieuzer genomen te worden.

Dat daarbij jouw en gans linkse favoriete knuffelminderheid wellicht wat harder aangepakt gaat worden, vind jij begrijpelijkerwijs niet leuk. Het is echter wel keihard nodig, zeker getuige deze walgelijke -trollende- houding van jou.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 8 februari 2011 @ 15:38:38 #247
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92504214
quote:
8s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een walgelijke houding. Geweld tegen volkomen onschuldigen mag nooit "geen enorm drama" zijn, maar dient juist veeeel serieuzer genomen te worden.

Dat daarbij jouw en gans linkse favoriete knuffelminderheid wellicht wat harder aangepakt gaat worden, vind jij begrijpelijkerwijs niet leuk. Het is echter wel keihard nodig, zeker getuige deze walgelijke -trollende- houding van jou.
Tja, dat jij zwakzinnig bent is al helemaal niet mijn probleem.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:43:18 #248
3542 Gia
User under construction
pi_92504410
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:26 schreef arkanteas het volgende:

[..]

Halt straffen bestonden wel en ook gehad. En wat ik persoonlijk gedaan heb is niet de issue hier. Verschil is dat scholen, ouders en politie toen op 1 lijn zaten. En niet de verantwoording naar elkaar wezen. Plus wat er al 15 jaar gebeurd met de betiteling van een groep met een etnische achtergrond had ik ook geen last van. Ik was een jeugdige schavuit die verkeerd bezig was maar gecorrigeerd werd en verder niet bestempeld werd. Grote voordeel aan een boeren Hollandse jongen zijn. Maar als ik een andere (voor)ouder/achtergrond had was ik een probleem groep.
Schijnbaar hebben die straffen geholpen, want je lijkt me goed opgedroogd.

Dus, straffen die hap in Gouda.
pi_92504700
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Schijnbaar hebben die straffen geholpen, want je lijkt me goed opgedroogd.

Dus, straffen die hap in Gouda.
straf was niet de reden voor mij "werkte" inzien begrip en Balkenende's normen en waarde beseffen wel. En daar heeft school, omgeving en ouders bij geholpen.

wanneer school zegt: Ouders hun probleem
Ouders zegge: Politie oplossen
Omgeving: wat erg wat er gebeurd :O maar vervolgens niet iets zeggen..

Dan voed niemand het kind op. bedoel we hebben over kinderen van +/- 12 jaar.
pi_92504869
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:16 schreef Gia het volgende:

[..]

och. voor erbij staan als anderen fikkie stoken kom je al bij halt terecht.
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:18 schreef kingmob het volgende:

[..]

En (hier komt een vooroordeel) vooral door vrouwen valt me op. Emotioneler betrokken bij het geheel en daardoor minder rationeel zo lijkt het.
tel ik niet als vrouw dan ;(
:*
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:54:25 #251
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92504917
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:53 schreef simmu het volgende:

[..]

tel ik niet als vrouw dan ;(
Schijnbaar niet ~O>
pi_92505264
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:53 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Ik denk stoer doen.
Als jij meisjes op zo'n manier lastig valt onder stoer doen wilt plaatsen, dan zit er bij jou ook een steekje los.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_92505378
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Er zijn nog andere kleuren dan zwart en wit. Ik praat niks goed.

Wijs jij nog even aan waar we in dit filmpje "gruwelijke mishandeling", "in elkaar rammen" en " terrorisme" zien?
Wacht maar tot dit type kereltjes 18 - 20 is. Moet jij eens opletten hoeveel plezier je er dan van gaat beleven :')
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_92505423
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:04 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wacht maar tot dit type kereltjes 18 - 20 is. Moet jij eens opletten hoeveel plezier je er dan van gaat beleven :')
Maar in dit filmpje dus niet? :D
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_92505492
Weet je wat we doen? We zoeken ze op en doen het zelfde terug ;) of is dat ook weer niet goed?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 16:13:54 #256
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_92505852
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:06 schreef arkanteas het volgende:
Weet je wat we doen? We zoeken ze op en doen het zelfde terug ;) of is dat ook weer niet goed?
Natuurlijk is dat niet goed
O)))
pi_92506238
Dat lijkt me een prachtige oplossing.
Conscience do cost.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 16:22:52 #258
3542 Gia
User under construction
pi_92506248
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:49 schreef arkanteas het volgende:

[..]

straf was niet de reden voor mij "werkte" inzien begrip en Balkenende's normen en waarde beseffen wel. En daar heeft school, omgeving en ouders bij geholpen.

wanneer school zegt: Ouders hun probleem
Ouders zegge: Politie oplossen
Omgeving: wat erg wat er gebeurd :O maar vervolgens niet iets zeggen..

Dan voed niemand het kind op. bedoel we hebben over kinderen van +/- 12 jaar.
Wie zegt dat er in dit geval niet samengewerkt gaat worden met de ouders en school?
De daders zullen thuis opgepakt gaan worden en zullen bestraft worden. Lijkt me dat er ook wel overleg zal zijn met de ouders en eventueel de school. (indien ze nog naar school gaan)
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:53 schreef simmu het volgende:

och. voor erbij staan als anderen fikkie stoken kom je al bij halt terecht.
Terecht. Ik heb mijn kinderen altijd voorgehouden met het op straat spelen dat ze naar huis moesten komen als iemand van hun groepje iets deed, waarvan ze zelf dachten dat dat niet mocht. Heb ze verteld dat ze medeschuldig zijn, ook al staan ze er alleen maar bij.
pi_92506265
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:38 schreef kingmob het volgende:

[..]

Tja, dat jij zwakzinnig bent is al helemaal niet mijn probleem.
We moeten vaststellen dat jij geen enkel argument tegen mijn punten hebt. Zoals gewoonlijk.

Fysiek geweld tegen onschuldigen als "geen groot drama" afdoen, dat komt dichter bij zwakzinnigheid dan mijn stukje lijkt mij zo. :*

pi_92506506
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Wie zegt dat er in dit geval niet samengewerkt gaat worden met de ouders en school?
De daders zullen thuis opgepakt gaan worden en zullen bestraft worden. Lijkt me dat er ook wel overleg zal zijn met de ouders en eventueel de school. (indien ze nog naar school gaan)

[..]

Terecht. Ik heb mijn kinderen altijd voorgehouden met het op straat spelen dat ze naar huis moesten komen als iemand van hun groepje iets deed, waarvan ze zelf dachten dat dat niet mocht. Heb ze verteld dat ze medeschuldig zijn, ook al staan ze er alleen maar bij.
dus als iemand op zn 12de erbij stond met fikkie stoken en in aanraking kwam met halt, dat mag dan gerust dan diezelfde persoon na zn 16de zijn of haar stage (en dus opleiding he. geen stage --> geen diploma) kosten? dat is namelijk de consequentie van deze houding.

tuig moet niet pesten, punt uit. maar er was ergens ook nog zoiets als "oordeelt niet opdat gij niet beoordeelt wordt". beide kanten zijn imho even erg: zowel degenen die goedpraten, als degenen die enkel gillen over harder straffen. beide standpunten zijn iig niet constructief.
pi_92506722
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Fysiek geweld tegen onschuldigen als "geen groot drama" afdoen, dat komt dichter bij zwakzinnigheid dan mijn stukje lijkt mij zo. :*
oh zo. ach ja. zo zonder enige nuance kom je idd lekker ver zo!

mijn dochter van 2 schopte daarstraks tijdens het luierverschonen tegen mijn bril. dat deed zeer! zelfs een wondje. zal ik de politie maar bellen dan? is tenslotte fysiek geweld tegen onschuldigen

voor wie het zich afvraagt: ik heb haar stevig op der falie gegeven, want het was de derde keer al deze week en ik ben niet gediend van dergelijke ongein
pi_92506812
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:28 schreef simmu het volgende:

[..]

dus als iemand op zn 12de erbij stond met fikkie stoken en in aanraking kwam met halt, dat mag dan gerust dan diezelfde persoon na zn 16de zijn of haar stage (en dus opleiding he. geen stage --> geen diploma) kosten? dat is namelijk de consequentie van deze houding.

tuig moet niet pesten, punt uit. maar er was ergens ook nog zoiets als "oordeelt niet opdat gij niet beoordeelt wordt". beide kanten zijn imho even erg: zowel degenen die goedpraten, als degenen die enkel gillen over harder straffen. beide standpunten zijn iig niet constructief.
De discussie over "harder straffen" wordt vooral door links totaal niet begrepen.

Het gaat niet om algemeen "harder straffen". Het gaat wel om het veul strenger bestraffen van geweld. JUIST volgens de "linkse doctrine". Het oude hippie-idee was algemeen gestoeld op "Peace". Wat verstoort Peace? Precies, geweld. En geweld door groepen kutmarokkanen en ander tuig tegen een enkeling is zowel een verstoring van Peace als het vreselijke onderdrukken van een minderheid (namelijk 1 individu).

Je zou verwachten dat links consequent is in zijn opvattingen en dus OOK graag harde straffen wil voor geweldsdelicten. Maar nee, het tegengaan van "stigmatisering" is belangrijker dan het tegengaan van de Peace-verstorende factoren in Nederland... :')

Net alsof er ook "gestigmatiseerd" wordt als er een kutMarokkaan die geweld niet schuwt hard wordt gestraft/liefst uitgezet??? Juist NIET! Neem de Nederlandse paspoorten van het allochtoonse tuig af, verklaar ze tot ongewenst vreemdeling en flikker ze over de grens. Laten ze het maar mooi proberen in dat andere land waar ze een paspoort van bezitten. Eerlijk, duidelijk EN een mooie manier om de normale Marokkanen weer gewoon toegang te geven tot onze discotheken. Je lost het stigma juist OP door de ratten te verwijderen en geweldplegers hard te straffen!

pi_92506881
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:32 schreef simmu het volgende:

[..]

mijn dochter van 2 schopte daarstraks tijdens het luierverschonen tegen mijn bril. dat deed zeer! zelfs een wondje. zal ik de politie maar bellen dan? is tenslotte fysiek geweld tegen onschuldigen

voor wie het zich afvraagt: ik heb haar stevig op der falie gegeven, want het was de derde keer al deze week en ik ben niet gediend van dergelijke ongein
Jij wil werkelijk een serieuze vergelijking trekken tussen een kind van 2 die niet beter weet en pubers van 13 en 14 die dondersgoed weten dat iemand in de rug (! hoe laf!) schoppen pijn doet bij die persoon??

En jij wil dan ook nog serieus genomen worden met die vergelijking? _O- _O- _O-

dinsdag 8 februari 2011 @ 16:38:16 #264
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_92507006
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:32 schreef simmu het volgende:

[..]

oh mijn god. mag ik deze inlijsten en in het museum van debiele vergelijkingen plaatsen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Eindredactie Games dinsdag 8 februari 2011 @ 16:40:04 #265
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_92507091
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij wil werkelijk een serieuze vergelijking trekken tussen een kind van 2 die niet beter weet en pubers van 13 en 14 die dondersgoed weten dat iemand in de rug (! hoe laf!) schoppen pijn doet bij die persoon??

Nee jij bent gelukkig wel serieus te nemen met je sneue uitgekauwde links/rechts gejank.

Jij maakt zelf en vergelijking tussen criminelen/geweldsdelicten en etterende pubers, uiteraard gepaard met de bekende schreeuwerige 'het land uit trappuhhh' argumentatie terwijl dit waarschijnlijk gewoon Nederlandse jonkjes zijn :')
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_92507128
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:38 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

oh mijn god. mag ik deze inlijsten en in het museum van debiele vergelijkingen plaatsen?
Heel graag. _O- _O-

Debiliteit krijgt een nieuwe standaard zo. Opzettelijke mishandeling middels trappen in de rug door een groep rifapen vergelijken met de onbedoelde schopacties van een 2-jarige peuter.

Hoe ver heen ben je dan. :')

dinsdag 8 februari 2011 @ 16:40:56 #267
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92507148
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

We moeten vaststellen dat jij geen enkel argument tegen mijn punten hebt. Zoals gewoonlijk.

Het verbaasd me dat er überhaupt nog mensen bestaan die met je in discussie gaan eerlijk gezegd.
pi_92507204
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

ventjes van 10 dan die als groepje de nerd van de klas opwachten en in elkaar slaan?

waar trek jij de grens dan? want ik zie in het filmpje gepest, getreiter en geklier. maar geen schokkend geweld waarvoor iemand dan 6 jaar de bak in dient te draaien, of zijn paspoort dient in te leveren of meer van de maatregelen die hier genoemd zijn.

verdienen die ettertjes uit het fimpje straf? jazeker. maar de straf moet wel in proportie zijn met het vergrijp imho. daarnaast (maar nu kom je op een disutabel puntje) zou het prettig zijn als de straf een corrigerende invloed heeft.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 16:42:13 #269
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_92507214
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:40 schreef kingmob het volgende:

[..]

Het verbaasd me dat er überhaupt nog mensen bestaan die met je in discussie gaan eerlijk gezegd.
sta je vaak verbaasd over jezelf?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_92507340
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:40 schreef 2dope het volgende:

[..]

Nee jij bent gelukkig wel serieus te nemen met je sneue uitgekauwde links/rechts gejank.

Jij maakt zelf en vergelijking tussen criminelen/geweldsdelicten en etterende pubers, uiteraard gepaard met de bekende schreeuwerige 'het land uit trappuhhh' argumentatie terwijl dit waarschijnlijk gewoon Nederlandse jonkjes zijn :')
Als het zo "sneu" en "uitgekauwd" is, kun je vast wel een mooie set tegenargumenten bieden, niet?

De TT zegt zelf:
Marokkaans tuig krijgt forse straffen in Gouda

Dus mijn punt staat gewoon.

pi_92507386
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als het zo "sneu" en "uitgekauwd" is, kun je vast wel een mooie set tegenargumenten bieden, niet?

De TT zegt zelf:
Marokkaans tuig krijgt forse straffen in Gouda

Dus mijn punt staat gewoon.
ah! als het in de topictitel staat van een topic op fok is het waar *O*
  dinsdag 8 februari 2011 @ 16:48:33 #272
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92507526
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

sta je vaak verbaasd over jezelf?
Ik weet niet wat jij onder discussie verstaat, maar voor mij is dit dat niet oO<
Dat wordt natuurlijk sowieso onmogelijk als iemand je direct walgelijk noemt en hysterisch gaat lopen doen.
pi_92507551
toen ik het nieuwsbericht las dacht ik dat het heel erg was maar toen ik het filmpje bekeek zag ik gewoon een groepje kinderen die wat flauwe grappen uithaalden en niet met de intensie om haar fiets te beroven. het meisje vroeg er zelf wel een beetje om door zo overdreven te reageren. ik neem het niet voor ze op maar als ik het filmpje goed bekijk heb ik het idee dat de daders gewoon een grapje uithalen. kattekwaad niets meer.
pi_92507557
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:41 schreef simmu het volgende:

[..]

ventjes van 10 dan die als groepje de nerd van de klas opwachten en in elkaar slaan?

waar trek jij de grens dan? want ik zie in het filmpje gepest, getreiter en geklier. maar geen schokkend geweld waarvoor iemand dan 6 jaar de bak in dient te draaien, of zijn paspoort dient in te leveren of meer van de maatregelen die hier genoemd zijn.

verdienen die ettertjes uit het fimpje straf? jazeker. maar de straf moet wel in proportie zijn met het vergrijp imho. daarnaast (maar nu kom je op een disutabel puntje) zou het prettig zijn als de straf een corrigerende invloed heeft.
Het gaat hier om DIT voorbeeld, niet om eventuele 10-jarigen die nerds in elkaar slaan. Ik bekijk elk incident apart, maar dat neemt niet weg dat er een tendens is waar te nemen. Die tendens moet je met beleid tegengaan.

Die corrigerende invloed kan alleen daar zijn als de daders geconfronteerd worden met hun eigen gepleegde geweld. Nee, we hoeven niet hetzelfde op hen toe te passen (al zou dat corrigerenderwijs wel het beste zijn, maar daar zijn we te humaan voor), maar wel duidelijk maken dat ZIJ anderen PIJN bezorgen. Als dat op die leeftijd niet duidelijk gemaakt wordt, worden het moraalloze kutcrimineeltjes die geen seconde nadenken over hun slachtoffers.

Het principe "wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook tegen anderen niet" moet dus heel hard gehuldigd worden. Dat is nu volkomen out of the picture. Kutpubers die anderen in elkaar trappen lopen vrolijkjes na 1 nachtje cel weer buiten. Dat is onbestaanbaar en DE reden dat die gasten menen de baas over iedereen te zijn. Ze worden simpelweg niet gecorrigeerd.

pi_92507640
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:45 schreef simmu het volgende:

[..]

ah! als het in de topictitel staat van een topic op fok is het waar *O*
Zolang jouw "tegenbewijs" blijft bij "terwijl dit waarschijnlijk gewoon Nederlandse jonkjes zijn", staat de informatie uit een krantenartikel natuurlijk als een huis, dat begrijp je. _O- :W

Eindredactie Games dinsdag 8 februari 2011 @ 16:52:11 #276
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_92507709
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zolang jouw "tegenbewijs" blijft bij "terwijl dit waarschijnlijk gewoon Nederlandse jonkjes zijn", staat de informatie uit een krantenartikel natuurlijk als een huis, dat begrijp je. _O- :W
Dat zei ik. Tevens komt de TT geenszins overeen met het 'het krantenartikel'.
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_92508253
die "marokaantjes" zijn net zo veel tuig als dat hans teeuwen de jostiband tuig vind ;) maar dat vinden we grappig..
pi_92508606
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:49 schreef appelvssinasappel het volgende:
het meisje vroeg er zelf wel een beetje om door zo overdreven te reageren.
:')
Conscience do cost.
pi_92508755
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 17:12 schreef ems. het volgende:

[..]

:')
Ach ja, trollen heb je overal. :N

Geweld is een actieve daad van een dader. Alleen als zelfverdediging zou je deze opmerking kunnen maken, maar daar lijkt me weinig sprake van als een roedel rifapen een onschuldig meiske van haar fiets berooft. :r

Eindredactie Games dinsdag 8 februari 2011 @ 17:22:37 #280
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_92509047
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 17:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ach ja, trollen heb je overal. :N

Geweld is een actieve daad van een dader. Alleen als zelfverdediging zou je deze opmerking kunnen maken, maar daar lijkt me weinig sprake van als een roedel rifapen een onschuldig meiske van haar fiets berooft. :r
Die PI ook :')

Ja erg stoer hoor, jongetjes van amper 12 uitmaken voor rifapen. Kankerkneusje.
pi_92509128
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 17:22 schreef 2dope het volgende:

[..]

Als jij jezelf zo gedraagt, dat filmt en vervolgens op internet zet. Dan ben je met recht een aap, veel hersens hebben ze niet in ieder geval. Dus ik vraag me eigenlijk af of we de aap niet tekort doen, rif amoebe lijkt me meer op zijn plaats.
pi_92509148
Ik weet niet precies wat een rifaap is maar volgens mij is het best toepasbaar op de roedel uit het filmpje :+
Conscience do cost.
pi_92509161
quote:

[..]

De meisjes zijn 13 en 14. De leeftijd van de jongens is onbekend. En zelf vind je het ok om degene met wie je een mislukte poging tot discussie doet met "kankerkneusje" aan te spreken... _O-

[ Bericht 11% gewijzigd door paddy op 08-02-2011 19:32:59 ]

pi_92509212
quote:

[..]

Arme jongetjes :'(
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_92509347
quote:
15s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Huh, zo erg was het toch ook weer niet? Het was niet meer dan wat pesten toch? :?

:{²
Van mij mag je peskoppen best hard aanpakken, maar iets zegt me dat het in dit geval vooral gebeurt omdat het gaat om Marokkanen en omdat het uitgebreid in het nieuws is geweest. Terwijl dit soort dingen vrijwel dagelijks gebeuren. Alleen nu is het gefilmd.

Wat deze actie niet minder laag maakt overigens.
pi_92509396
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 17:25 schreef El_Matador het volgende:
Rifaapjes zijn kutMarokkanen die immer en altijd in groepjes eropuit trekken om anderen te treiteren, geweld aan te doen en te bestelen. Precies zoals aapjes in de dierentuin dat doen. Allemaal tegen 1.
Ik zou dat eerder als iets mens-eigens beschouwen. Het werkt niet alleen zo bij Marokkanen.
pi_92509492
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 17:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik zou dat eerder als iets mens-eigens beschouwen. Het werkt niet alleen zo bij Marokkanen.
Mwoah ze hebben er toch wel enigsins paten op hoor :')
Vroeger sloeg ik gerust een leeftijdsgenootje voor zn bek als we ruzie hadden maar dan wel alleen terwijl ik genoeg oudere vriendjes/broers had die ik er bij kon halen.

Ze jagen als hyena's net zolang tot ze een prooi gevonden hebben in dat filmpje .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_92509548
Ha, niet allemaal hoor trouwens. Jaartje geleden liep ik samen met een vriend door utrecht toen we blijkbaar opeens heel erg in de weg liepen van twee, rond de 16 jaar oude, noordafrikaantjes. Eentje was duidelijk de padawan want die bleef verdacht stil maar de wat oudere en grotere (alsnog best klein) begon al meteen te blaffen tegen mijn maat.

Mijn maat, een grote en brede Bosniër liet hem rustig uitratelen want hij zei onbedoeld best grappige dingen. Zo dreigde de kleine maroc om de grote bosnier in de gracht te gooien als hij niet zijn excuses aanbood :')

Toen liepen we lachend door en afgezien van wat geschreeuw werd er niets gedaan. Was ongetwijfeld anders geweest als ze met z'n tienen waren maar desalniettemin hadden ze toch zomaar een grote bek tegen een duidelijke overmacht!
Conscience do cost.
pi_92509596
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 17:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ach kom op zeg!?

Het typische gedrag. 1 provoceert, liefst op een plek met veel mensen (tram, uitgaansgebied, etc.). Bij een tegenreactie springt aapje nummer 2 erop. Bij geen reactie (nog steeds de meest gebruikte methode door slachtoffers) verhevigt de pesterij zich. Aan spullen zitten, bespugen, uitschelden, trappen, slaan, etc. Dan, als de vlam lekker in de pan is, dan duiken al die aapjes er met zijn allen op, 1 staat op wacht en als de pliesie komt, rennen ze weg en spelen ze de vermoorde onschuld. Het stramien is bijna altijd hetzelfde.

En jij wil werkelijk beweren dat "alle Nederlanders" dit doen???? :o

Ik had je verstandiger ingeschat. Nee, niet alle Marokkanen doen dit, en gelukkig niet. De meeste Marokkanen hebben gewoon een baantje en een school af te maken. Maar DAT er onder de Marokkanen in Nederland OOK een heel grote (en vooral hardnekkige) groep rifapen is, dat valt niet te ontkennen. Dat is geen stigmatisering. Juist het in Nederland houden van die aapjes zorgt voor stigmatisering.

Paspoort inleveren en ga het ergens anders maar proberen.
Precies wat elke school met wangedrag doet. En deze lieden hebben dan nog het voordeel nog bij een andere school ingeschreven te staan; Het Koninkrijk Marokko. ^O^

dinsdag 8 februari 2011 @ 17:37:40 #290
3542 Gia
User under construction
pi_92509714
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:28 schreef simmu het volgende:
Dat is de consequentie van een halt-straf.

Die 12-jarige die erbij stond en genoot van het spektakel, maar niets doet om het te stoppen is net zo fout als degene die de lucifer aansteekt.
quote:
Ik vind dan ook niet dat deze schoffies 6 jaar moeten gaan zitten, maar een pittige haltstraf lijkt me zeker op zijn plaats.
  Eindredactie Games dinsdag 8 februari 2011 @ 17:39:49 #291
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_92509802
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 17:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De meisjes zijn 13 en 14. De leeftijd van de jongens is onbekend. En zelf vind je het ok om degene met wie je een mislukte poging tot discussie doet met "kankerkneusje" aan te spreken... _O-
Ik poog nergens een discussie met je aan te gaan hoor? Ik constateer alleen mongoloïde tokkiegedrag en hap daar altijd graag even op.

quote:
Rifaapjes zijn kutMarokkanen die immer en altijd in groepjes eropuit trekken om anderen te treiteren, geweld aan te doen en te bestelen. Precies zoals aapjes in de dierentuin dat doen. Allemaal tegen 1.
Exact, je stelt apen dus gelijk aan marokkanen zonder enige nuance te maken of ook maar enigszins in algemeenheid te spreken over puberale kutventjes. Dát is pas debiel, maar helaas dagelijkse kost in NWS.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 17:26 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Arme jongetjes :'(
Vind je? Ik vind het vervelende kutventjes die terecht moeten worden gewezen.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 17:42:57 #292
3542 Gia
User under construction
pi_92509946
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 17:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ach kom op zeg!?

Het typische gedrag. 1 provoceert, liefst op een plek met veel mensen (tram, uitgaansgebied, etc.). Bij een tegenreactie springt aapje nummer 2 erop. Bij geen reactie (nog steeds de meest gebruikte methode door slachtoffers) verhevigt de pesterij zich. Aan spullen zitten, bespugen, uitschelden, trappen, slaan, etc. Dan, als de vlam lekker in de pan is, dan duiken al die aapjes er met zijn allen op, 1 staat op wacht en als de pliesie komt, rennen ze weg en spelen ze de vermoorde onschuld. Het stramien is bijna altijd hetzelfde.

En jij wil werkelijk beweren dat "alle Nederlanders" dit doen???? :o

Ik had je verstandiger ingeschat. Nee, niet alle Marokkanen doen dit, en gelukkig niet. De meeste Marokkanen hebben gewoon een baantje en een school af te maken. Maar DAT er onder de Marokkanen in Nederland OOK een heel grote (en vooral hardnekkige) groep rifapen is, dat valt niet te ontkennen. Dat is geen stigmatisering. Juist het in Nederland houden van die aapjes zorgt voor stigmatisering.

Paspoort inleveren en ga het ergens anders maar proberen.
Precies wat elke school met wangedrag doet. En deze lieden hebben dan nog het voordeel nog bij een andere school ingeschreven te staan; Het Koninkrijk Marokko. ^O^
Klasse-post. ^O^

Je vergat alleen de mobieltjes en scooters te vermelden, zodra de vlam in de pan slaat.
pi_92509952
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 17:39 schreef 2dope het volgende:

Exact, je stelt apen dus gelijk aan marokkanen zonder enige nuance te maken of ook maar enigszins in algemeenheid te spreken over puberale kutventjes. Dát is pas debiel, maar helaas dagelijkse kost in NWS.
Stel je niet zo aan. Bovendien heeft hij het duidelijk over deze specifieke groep jongens die je in dat filmpje ziet. Jij begint meteen te schreeuwen en te flamen en dan heb -jij- het over tokkiegedrag :')
Conscience do cost.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 17:43:48 #294
3542 Gia
User under construction
pi_92509999
quote:

Exact, je stelt apen dus gelijk aan marokkanen zonder enige nuance te maken
Inderdaad. Een belediging voor die apen.
pi_92510006
quote:

[..]

Ik poog nergens een discussie met je aan te gaan hoor? Ik constateer alleen mongoloïde tokkiegedrag en hap daar altijd graag even op.

[..]

[..]

Vind je? Ik vind het vervelende kutventjes die terecht moeten worden gewezen.
Als in: Nooit meer doen jongetjes zeker? :Z
400 uur vegen om te zetten in 3 maanden jeugddetentie. Zal ze leren dan ze geen mensen moeten beroven dan wel schoppen en slaan. ^O^
Groetjes, Ezio.
pi_92510103
quote:

[..]

Jij "constateert" maar een eind weg. Voorlopig blijft het bij gescheld van jouw kant, waar ik poog argumenten aan te dragen.

Dus je staat nogal in je hempje.

quote:
Exact, je stelt apen dus gelijk aan marokkanen
Please, ga terug naar school, dit is TE ernstig.

quote:
zonder enige nuance te maken of ook maar enigszins in algemeenheid te spreken over puberale kutventjes. Dát is pas debiel, maar helaas dagelijkse kost in NWS.
Het ene "puberale kutventje" is het andere niet. Waarom zou je wel "puberale kutventjes" zo mogen noemen, maar kutMarokkanen ineens niet benoemen? Waar komt die selectiedrang van jou toch vandaan? Moeten Marokkanen uit de wind gehouden worden? Zijn ze -standaard- zieliger dan anderen? Worden gewone Marokkanen gekwetst als ik juist diegenen die hen een slechte naam bezorg zo benoem zoals ze die zelf ook vol schaamte zouden benoemen?

Men, wat ben jij makkelijk. _O-

pi_92510144
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 17:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Klasse-post. ^O^

Je vergat alleen de mobieltjes en scooters te vermelden, zodra de vlam in de pan slaat.
Bij deze door jou toegevoegd O+

pi_92510332
Eigenlijk zou je zulke kutventjes (ongeacht afkomst) gewoon naar een kostschool a la Glenn Mills moeten trappen.
Groetjes, Ezio.
pi_92510353
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heel graag. _O- _O-

Debiliteit krijgt een nieuwe standaard zo. Opzettelijke mishandeling middels trappen in de rug door een groep rifapen vergelijken met de onbedoelde schopacties van een 2-jarige peuter.

Hoe ver heen ben je dan. :')
Ver genoeg om je dochter zindelijk te laten worden? O-)
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_92510367
Het zijn hoogstwaarschijnlijk niet eens Marokkanen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')