De AVV(Aachener Verkehrs Verbund) meldt:quote:Op zondag 6 februari 2011 22:13 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan mag je zeker niet de thalys/ice tussen aken en luik pakken?
quote:Geltungsbereich
Busverkehr auf allen Buslinien in der Euregio-Maas-Rhein,
Schienenverkehr auf den freigegebenen Strecken. Sie dürfen in Deutschland alle Nahverkehrszüge (RegionalExpress, RegionalBahn, S-Bahn) nutzen, in Belgien alle Züge außer Thalys, ICE und EuroNight (EN) und in den Niederlanden alle Züge im Geltungsbereich.
Psjemies kwoefniequote:Op zondag 6 februari 2011 22:16 schreef bork het volgende:
[..]
Ah, hoogstwaarschijnlijk vindt jij een van mijn lievelingsstations ook niet zo nice om uit te spreken.
Przemyl gówny
oh lekker fok neemt geen poolse lettertekens over
quote:
bijnaquote:
Jonguh, geen grappen nu, ik spreek beter Pools dan jijquote:Op zondag 6 februari 2011 22:21 schreef bork het volgende:
bijna
P-s-je-mis kwoef-ni is net wat beter
Is het niet het leukste om gewoon in te stappen en ter plekke ergens uitstappen?quote:Op zondag 6 februari 2011 21:34 schreef Rdaalwil het volgende:
Bedankt nog voor jullie antwoorden! Het is mij nu veel duidelijkerIk wil trouwens ook van de week een leuke treinreis uitstippelen door Nederland. Weet iemand iets leuks? Begin station is duidelijk: Roosendaal.
Ja, dat vond ik ook toen ik 18 wasquote:Op zondag 6 februari 2011 22:40 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Is het niet het leukste om gewoon in te stappen en ter plekke ergens uitstappen?
Mja. Jammerquote:Op zondag 6 februari 2011 22:44 schreef Rdaalwil het volgende:
Dan ga ik dat gewoon doen, zonder doel ergens heen reizen:D En tussendoor foto's maken
Wat ik zo kan zien aan de reisplanner:quote:Op zondag 6 februari 2011 22:27 schreef greavy het volgende:
Dit zou logisch zijn:
richting Dordrecht: Stop- en Sneltreinen kunnen nu op 4, Intercity's op 3.
Richting Den Haag: Stop- en Sneltreinen kunnen op 6, Intercity's op 7..
Als dat een uitdaging is dan ga ik die aan, ik spreek het wel met een zwaar Goraals accent (net als vroeger in nederland btwquote:Op zondag 6 februari 2011 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jonguh, geen grappen nu, ik spreek beter Pools dan jij
S goed. Boek maar een weekendje Jan Kiepura, ik regel wel onderdak.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:24 schreef bork het volgende:
[..]
Als dat een uitdaging is dan ga ik die aan, ik spreek het wel met een zwaar Goraals accent (net als vroeger in nederland btw) overigens.
liever andersomquote:Op zondag 6 februari 2011 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
S goed. Boek maar een weekendje Jan Kiepura, ik regel wel onderdak.
Ja, maar is het leuk als 'leek' om vantevoren een lijstje uit te printen met vertrektijden en je daar aan te houden?quote:
Misschien nietquote:Op maandag 7 februari 2011 00:10 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Ja, maar is het leuk als 'leek' om vantevoren een lijstje uit te printen met vertrektijden en je daar aan te houden?
Nee, dat zit er niet in.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ik zo kan zien aan de reisplanner:
- Intercities vanaf spoor 11
- Stop- en sneltreinen vanaf spoor 7
- NS Hispeed (Benelux, Fyra, Thalys) vertrekt van spoor 12
Ofwel... er zit wel wat logica in.
Tis ook echt nieuwswaardig jaquote:Fyra rijdt vaker op tijd
Uitgegeven: 7 februari 2011 09:25
Laatst gewijzigd: 7 februari 2011 09:25
AMSTERDAM De Fyra, de enige hogesnelheidstrein die tijdens de rit binnen Nederland blijft, presteert steeds beter. Eind 2010 reed de trein in 97 procent van de gevallen op tijd.
Dit meldt Metro maandag. Desondanks bleken de treinen in de eerste helft van 2010 maar voor 15 procent gevuld met reizigers.
Op het traject Amsterdam-Rotterdam hebben reizigers een tijdswinst van twintig minuten, maar dit lijkt voor veel reizigers niet op te wegen tegen het duurdere treinkaartje, zo weet de krant.
Toeslag
Op het traject moet een toeslag van 2,70 euro betaald worden bovenop de normale kosten van een tweedeklas treinkaartje.
De vervoerder heeft nog wel te kampen met een hoge uitval van treinen. In 2010 was dat 2,7 procent, in plaats van de gestelde grens van 0,5 procent.
Eind 2011 komen er nieuwe treinstellen om de uitval tegen te gaan. In april wordt de dienstregeling van de Fyra bovendien uitgebreid met een route naar Breda.
© NU.nl
? Dat ding had weer een storing. Kwam een IC aan, bomen ging niet naar beneden, bijna een ongeluk gehad met een taxibusje geval ding.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:28 schreef JDude het volgende:
Wat is daar in Bilthoven nou eigenlijk gebeurd? Blijven de spoorbomen daar open als er een trein een nabijgelegen station binnenrijdt, net als in Elst bijvoorbeeld?
Ehh. Het is de andere overweg, niet die bij het station.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:32 schreef JDude het volgende:
Nou, in de eerste berichten meende ik te lezen dat er een trein door rood was gereden.
Als ik vroegah op station Elst op de trein stond te wachten, dan kwam het voor dat het sein bij de overweg op rood stond voor een stoppende trein. De overwegbomen gingen dan pas dicht vlak voor vertrek van de trein, in plaats van al op het moment dat'ie binnenkwam.
Maar goed, ik weet dus niet of zulks in Bilthoven ook speelt.
Bron: RTV Utrecht. Yeah. Rot overweg.quote:Deze spoorwegovergang staat hoe dan ook slecht bekend en is vaker het toneel van ongelukken.
Dat heeft te maken met de stop-doorschakeling volgens mij. Als de trein moet stoppen, staat de schakeling op "stop", de slagbomen sluiten dan veel later dan dat de schakeling op "door" staat.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:32 schreef JDude het volgende:
Nou, in de eerste berichten meende ik te lezen dat er een trein door rood was gereden.
Als ik vroegah op station Elst op de trein stond te wachten, dan kwam het voor dat het sein bij de overweg op rood stond voor een stoppende trein. De overwegbomen gingen dan pas dicht vlak voor vertrek van de trein, in plaats van al op het moment dat'ie binnenkwam.
Maar goed, ik weet dus niet of zulks in Bilthoven ook speelt.
In principe is het zo dat een overweg achter een bediend sein pas dicht gaat als het sein bediend is én een trein in de aankondiging (de ca. 1000 meter voor de overweg) rijdt/staat. Als het sein wordt bediend als de trein al in de aankondiging staat, wordt het pas groen als de overweg dicht is, zonder trein wordt het direct groen.quote:Op maandag 7 februari 2011 13:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met de stop-doorschakeling volgens mij. Als de trein moet stoppen, staat de schakeling op "stop", de slagbomen sluiten dan veel later dan dat de schakeling op "door" staat.
Bovendien heet een trein met 5 minuten vertraging ook "op tijd". 5 minuten is toch een vrij groot deel van die beloofde 20 minuten tijdswinst.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:19 schreef James1988 het volgende:
97% op tijd zal best, als je de uitval niet meetelt. Fyra is juist daarom onbetrouwbaar.
quote:Eind 2011 komen er nieuwe treinstellen om de uitval tegen te gaan.
Oh, maar dat gebeurt wel meer, in elk geval in het Noorden. In dat geval wordt de vertraging van de stop/door niet bepaald door een tijdrelais, maar door het sleutelen.quote:Op maandag 7 februari 2011 14:59 schreef greavy het volgende:
In Zeeland word er zelf nog gesleuteld, sowieso te Bergen op Zoom en Goes
Laatst was een HC 'vergeten' te sleutelen: Deuren dicht, hoor je de omroep: "HC, u hebt niet gesleuteld!"
Vervolgens ging hij via de cabine naar het perron om alsnog te sleutelen.
Ik reis er dagelijks, maar sleutelen gebeurt daar echt niet hoorquote:Op maandag 7 februari 2011 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik had gisteren een SLT tussen ROtterdam en Dordrecht waar bij elke stop de machinist uit zn hok kwam om te sleutelen. Het leek Friesland wel
In Groningen ook. Het systeem erachter blijft hetzelfde als sleutelen, en de blauwe sleutelkastjes zijn er ook nog gewoon.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:19 schreef Socios het volgende:
In Friesland heeft men nu afstandsbedieningen.
klopt, met een laserlampje, alleen als je een conducteur hebt die 3 minuten bezig is om te richten en dan iemand anders het laat doen, is sleutel toch snellerquote:Op maandag 7 februari 2011 15:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik reis er dagelijks, maar sleutelen gebeurt daar echt niet hoor
En in het Noorden word nu vanuit de cabine op een oogje gericht.
Infraroid, geen laser. En Arriva rijdt zonder conducteurs, de machinist schiet zelf.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:24 schreef dan13lv het volgende:
[..]
klopt, met een laserlampje, alleen als je een conducteur hebt die 3 minuten bezig is om te richten en dan iemand anders het laat doen, is sleutel toch sneller
sorry my mistake, ik bedoelde natuurlijk de machinistquote:Op maandag 7 februari 2011 15:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Infraroid, geen laser. En Arriva rijdt zonder conducteurs, de machinist schiet zelf.
Jep, alleen zijn het andere dan vroeger. Vroeger kon je de sleutel er meteen in steken om de overwegen die er achter liggen te bedienen. Nu moet je eerst het kastje openen voordat je er met je sleutel bij kunt.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
In Groningen ook. Het systeem erachter blijft hetzelfde als sleutelen, en de blauwe sleutelkastjes zijn er ook nog gewoon.
Wat zou er onveilig aan moeten zijn? Het ergste dat er kan gebeuren, lijkt me, is dat 'ie het niet goed doet. Dan blijft de overweg open en het sein op rood en is de veiligheid dus nog steeds niet in het geding.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:33 schreef V2 het volgende:
Benieuwd hoe veilig dat IR-systeem is eigenlijk. Is dat ooit onderzocht, hoe dat werkt en/of hoe veilig het is?
Ja je kunt er inderdaad weinig mee. Ik doelde eigenlijk op iemand anders met een IR-apparaat die de overweg triggerde, maar het enige dat er dan gebeurt is dat de overweg te vroeg dicht gaat.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat zou er onveilig aan moeten zijn? Het ergste dat er kan gebeuren, lijkt me, is dat 'ie het niet goed doet. Dan blijft de overweg open en het sein op rood en is de veiligheid dus nog steeds niet in het geding.
Ook dat zal meevallen denk ik, want je kunt niet op elk moment dat pistool richten en hiermee de overweg aansturen. Pas als boven in de paal een lichtje brandt heeft je schietactie kans op succes. Als het lichtje na geschoten te hebben uit gaat weet je dat de overweg dicht zal gaan.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:48 schreef V2 het volgende:
[..]
Ja je kunt er inderdaad weinig mee. Ik doelde eigenlijk op iemand anders met een IR-apparaat die de overweg triggerde, maar het enige dat er dan gebeurt is dat de overweg te vroeg dicht gaat.
Schijnt in Oldenzaal een Lintje uit de rails te zijn gelopen. Gevolgen lijken mee te vallenquote:Op maandag 7 februari 2011 23:16 schreef Yreal het volgende:
Trein ontspoord tussen Hengelo en Duitsland volgens ns.nl maar nog nergens iets te vinden...
wie weet er iets?
Treinreiziger.nl meldt het ook, maar heeft tot nu toe verder ook geen informatie.quote:Op maandag 7 februari 2011 23:16 schreef Yreal het volgende:
Trein ontspoord tussen Hengelo en Duitsland volgens ns.nl maar nog nergens iets te vinden...
wie weet er iets?
Als het nou NAC - Feyenoord is kan de Fyra mooi gevuld wordenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 08:29 schreef James1988 het volgende:
Zojuist bij vertrek uit Breda zag ik een rode loc met een Fyra-sticker in Breda op spoor 5 staan. Het integraal proefbedrijf (IPB) naar Breda is begonnen of beter gezegd: hervat.
Vanaf 2 april zal Fyra op en neer gaan rijden tussen Amsterdam en Breda, wat 2 dagen eerder is dan de officieel gecommuniceerde planning van 4 april. Deze ritten staan ook niet in de dienstregeling, maar gaan toch plaatsvinden: er zijn dat weekend voetbalwedstrijden bij Rotterdam Stadion en daarom kan er dan niet daar gekeerd worden.
Daarnaast zullen tijdens het IPB er ritten zijn die na een passagiersdienst Amsterdam - Rotterdam leeg doorrijden naar Breda, om aldaar te keren en weer terug te keren. Te Rotterdam kunnen er dan weer passagiers instappen voor de richting Amsterdam.
Bron: OHIH.
Als jij het niet regelt dan doet niemand het daar blijkbaarquote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kut, zou ik net met de kleine met de trein, liggen zowel Roodeschool als Delfzijl eruit.
Ik zie geen storingen hoor?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kut, zou ik net met de kleine met de trein, liggen zowel Roodeschool als Delfzijl eruit.
Insait informeesjunquote:
T was maar een garpjequote:
En vandaag was het dan zover...quote:Op maandag 7 februari 2011 17:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag gisteren op de Kijfhoek een 1600 staan in die kleuren. Ik moet telkens aan de Rabo-wielerploeg denken
Ah, is-ie weer terug naar Duitsland? Gisteren moest hij met 530 meter zand van Leer naar Delfzijl.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:07 schreef dan13lv het volgende:
kwam zonet een behoorlijk lange vrachttrein door groningen, getrokken door een VOITH MAXIMA
Ik zat vanochtend ook in een Plan V in de 7400. Had mooi wel een kwartier vertraging...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag trouwens vanochtend weer minimaal 3 treinen in de serie 7400 (de sprinters Rhenen - Utrecht - Amsterdam) met plan V gereden wordenHad meteen spijt dat ik niet even een 2-1 overgangetje gekocht had
lijkt me van welquote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ah, is-ie weer terug naar Duitsland? Gisteren moest hij met 530 meter zand van Leer naar Delfzijl.
Inderdaad. Ook voor een treindienstleider mooi werk, om zo'n joekel door de normale dienstregeling te loodsen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:19 schreef dan13lv het volgende:
[..]
lijkt me van welwaren van die grote zandcontainers maar damm wat een lang ding was dat:P
Hoeveel DR_flesjes ( lees: gehaaste reizigers) heb je nu op een zijspoor moeten zetten om die vrachtsliert er doorheen te krijgen?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Inderdaad. Ook voor een treindienstleider mooi werk, om zo'n joekel door de normale dienstregeling te loodsen.
ik liep net over de weg die over het spoor loopt ( vlak bij het hoofdstation en het spoor richting delfzijl/roodeschool/leeuwarden en ik zie daar ineens een grote trein rijdenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Inderdaad. Ook voor een treindienstleider mooi werk, om zo'n joekel door de normale dienstregeling te loodsen.
Ging redelijk goed hoor. Het kruisen met tegemoetkomende treinen is altijd even goed uitmikken, met al dat enkelspoor.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:46 schreef Peter het volgende:
[..]
Hoeveel DR_flesjes ( lees: gehaaste reizigers) heb je nu op een zijspoor moeten zetten om die vrachtsliert er doorheen te krijgen?
De krenten in de pap. Al zijn er heel veel dingen leuk: vertragingen op Groningen-Leeuwarden eruit werken, een megastrak rangeerplan op Groningen dat precies goed loopt, etc.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:53 schreef greavy het volgende:
Ook wel eens leuk om te doen toch? Een uitdaging moet er uiteindelijk ook zijn
Dat is geen kunst, want uit zichzelf zit er al ongeveer 5 minuten per uur ruimte in en dat kan oplopen door alle stop/door-schakelingen voor de stoptreinen tussen Hurdegaryp en Zuidhorn op door te zetten. kun je nog eens vier tot vijf minuten winnen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De krenten in de pap. Al zijn er heel veel dingen leuk: vertragingen op Groningen-Leeuwarden eruit werken, een megastrak rangeerplan op Groningen dat precies goed loopt, etc.
De praktijk leert dat vertragingen er toch niet in één slagje uit zijn. En met zes plaatsen waar treinen op elkaar moeten wachten, is de boel weer zo verneukt als één machinist het even rustig aan doet of als één stationnement wat langer duurt dan normaal.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is geen kunst, want uit zichzelf zit er al ongeveer 5 minuten per uur ruimte in en dat kan oplopen door alle stop/door-schakelingen voor de stoptreinen tussen Hurdegaryp en Zuidhorn op door te zetten. kun je nog eens vier tot vijf minuten winnen.
Zo zijn er meer stukjes:quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
heel die lijn moet gewoon verdubbeld worden, makkelijk zat
En daar weer internationale treinen over laten hobbelen zeker?quote:
Tja, zie de ruimte maar te vinden in bijvoorbeeld Leeuwarden.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
heel die lijn moet gewoon verdubbeld worden, makkelijk zat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |