Nee.quote:Op zondag 6 februari 2011 22:13 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan mag je zeker niet de thalys/ice tussen aken en luik pakken?
Ah, hoogstwaarschijnlijk vindt jij een van mijn lievelingsstations ook niet zo nice om uit te spreken.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Die plaatsnaam is volgens mij gewoon een opzettelijke pesterij voor buitenlanders. Net als plaatsnamen als Ljubljana, Zalaegerszeg, Hódmezövásárhely of Miercurea Ciuc etc.
Ja, die hebben ook allemaal een station, dus on-topic.
De AVV(Aachener Verkehrs Verbund) meldt:quote:Op zondag 6 februari 2011 22:13 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan mag je zeker niet de thalys/ice tussen aken en luik pakken?
quote:Geltungsbereich
Busverkehr auf allen Buslinien in der Euregio-Maas-Rhein,
Schienenverkehr auf den freigegebenen Strecken. Sie dürfen in Deutschland alle Nahverkehrszüge (RegionalExpress, RegionalBahn, S-Bahn) nutzen, in Belgien alle Züge außer Thalys, ICE und EuroNight (EN) und in den Niederlanden alle Züge im Geltungsbereich.
Psjemies kwoefniequote:Op zondag 6 februari 2011 22:16 schreef bork het volgende:
[..]
Ah, hoogstwaarschijnlijk vindt jij een van mijn lievelingsstations ook niet zo nice om uit te spreken.
Przemyl gówny
oh lekker fok neemt geen poolse lettertekens over
quote:
bijnaquote:
Jonguh, geen grappen nu, ik spreek beter Pools dan jijquote:Op zondag 6 februari 2011 22:21 schreef bork het volgende:
bijna
P-s-je-mis kwoef-ni is net wat beter
Is het niet het leukste om gewoon in te stappen en ter plekke ergens uitstappen?quote:Op zondag 6 februari 2011 21:34 schreef Rdaalwil het volgende:
Bedankt nog voor jullie antwoorden! Het is mij nu veel duidelijkerIk wil trouwens ook van de week een leuke treinreis uitstippelen door Nederland. Weet iemand iets leuks? Begin station is duidelijk: Roosendaal.
Ja, dat vond ik ook toen ik 18 wasquote:Op zondag 6 februari 2011 22:40 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Is het niet het leukste om gewoon in te stappen en ter plekke ergens uitstappen?
Mja. Jammerquote:Op zondag 6 februari 2011 22:44 schreef Rdaalwil het volgende:
Dan ga ik dat gewoon doen, zonder doel ergens heen reizen:D En tussendoor foto's maken
Wat ik zo kan zien aan de reisplanner:quote:Op zondag 6 februari 2011 22:27 schreef greavy het volgende:
Dit zou logisch zijn:
richting Dordrecht: Stop- en Sneltreinen kunnen nu op 4, Intercity's op 3.
Richting Den Haag: Stop- en Sneltreinen kunnen op 6, Intercity's op 7..
Als dat een uitdaging is dan ga ik die aan, ik spreek het wel met een zwaar Goraals accent (net als vroeger in nederland btwquote:Op zondag 6 februari 2011 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jonguh, geen grappen nu, ik spreek beter Pools dan jij
S goed. Boek maar een weekendje Jan Kiepura, ik regel wel onderdak.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:24 schreef bork het volgende:
[..]
Als dat een uitdaging is dan ga ik die aan, ik spreek het wel met een zwaar Goraals accent (net als vroeger in nederland btw) overigens.
liever andersomquote:Op zondag 6 februari 2011 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
S goed. Boek maar een weekendje Jan Kiepura, ik regel wel onderdak.
Ja, maar is het leuk als 'leek' om vantevoren een lijstje uit te printen met vertrektijden en je daar aan te houden?quote:
Misschien nietquote:Op maandag 7 februari 2011 00:10 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Ja, maar is het leuk als 'leek' om vantevoren een lijstje uit te printen met vertrektijden en je daar aan te houden?
Nee, dat zit er niet in.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ik zo kan zien aan de reisplanner:
- Intercities vanaf spoor 11
- Stop- en sneltreinen vanaf spoor 7
- NS Hispeed (Benelux, Fyra, Thalys) vertrekt van spoor 12
Ofwel... er zit wel wat logica in.
Tis ook echt nieuwswaardig jaquote:Fyra rijdt vaker op tijd
Uitgegeven: 7 februari 2011 09:25
Laatst gewijzigd: 7 februari 2011 09:25
AMSTERDAM De Fyra, de enige hogesnelheidstrein die tijdens de rit binnen Nederland blijft, presteert steeds beter. Eind 2010 reed de trein in 97 procent van de gevallen op tijd.
Dit meldt Metro maandag. Desondanks bleken de treinen in de eerste helft van 2010 maar voor 15 procent gevuld met reizigers.
Op het traject Amsterdam-Rotterdam hebben reizigers een tijdswinst van twintig minuten, maar dit lijkt voor veel reizigers niet op te wegen tegen het duurdere treinkaartje, zo weet de krant.
Toeslag
Op het traject moet een toeslag van 2,70 euro betaald worden bovenop de normale kosten van een tweedeklas treinkaartje.
De vervoerder heeft nog wel te kampen met een hoge uitval van treinen. In 2010 was dat 2,7 procent, in plaats van de gestelde grens van 0,5 procent.
Eind 2011 komen er nieuwe treinstellen om de uitval tegen te gaan. In april wordt de dienstregeling van de Fyra bovendien uitgebreid met een route naar Breda.
© NU.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |