En vandaag was het dan zover...quote:Op maandag 7 februari 2011 17:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag gisteren op de Kijfhoek een 1600 staan in die kleuren. Ik moet telkens aan de Rabo-wielerploeg denken
Ah, is-ie weer terug naar Duitsland? Gisteren moest hij met 530 meter zand van Leer naar Delfzijl.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:07 schreef dan13lv het volgende:
kwam zonet een behoorlijk lange vrachttrein door groningen, getrokken door een VOITH MAXIMA
Ik zat vanochtend ook in een Plan V in de 7400. Had mooi wel een kwartier vertraging...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag trouwens vanochtend weer minimaal 3 treinen in de serie 7400 (de sprinters Rhenen - Utrecht - Amsterdam) met plan V gereden wordenHad meteen spijt dat ik niet even een 2-1 overgangetje gekocht had
lijkt me van welquote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ah, is-ie weer terug naar Duitsland? Gisteren moest hij met 530 meter zand van Leer naar Delfzijl.
Inderdaad. Ook voor een treindienstleider mooi werk, om zo'n joekel door de normale dienstregeling te loodsen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:19 schreef dan13lv het volgende:
[..]
lijkt me van welwaren van die grote zandcontainers maar damm wat een lang ding was dat:P
Hoeveel DR_flesjes ( lees: gehaaste reizigers) heb je nu op een zijspoor moeten zetten om die vrachtsliert er doorheen te krijgen?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Inderdaad. Ook voor een treindienstleider mooi werk, om zo'n joekel door de normale dienstregeling te loodsen.
ik liep net over de weg die over het spoor loopt ( vlak bij het hoofdstation en het spoor richting delfzijl/roodeschool/leeuwarden en ik zie daar ineens een grote trein rijdenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Inderdaad. Ook voor een treindienstleider mooi werk, om zo'n joekel door de normale dienstregeling te loodsen.
Ging redelijk goed hoor. Het kruisen met tegemoetkomende treinen is altijd even goed uitmikken, met al dat enkelspoor.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:46 schreef Peter het volgende:
[..]
Hoeveel DR_flesjes ( lees: gehaaste reizigers) heb je nu op een zijspoor moeten zetten om die vrachtsliert er doorheen te krijgen?
De krenten in de pap. Al zijn er heel veel dingen leuk: vertragingen op Groningen-Leeuwarden eruit werken, een megastrak rangeerplan op Groningen dat precies goed loopt, etc.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:53 schreef greavy het volgende:
Ook wel eens leuk om te doen toch? Een uitdaging moet er uiteindelijk ook zijn
Dat is geen kunst, want uit zichzelf zit er al ongeveer 5 minuten per uur ruimte in en dat kan oplopen door alle stop/door-schakelingen voor de stoptreinen tussen Hurdegaryp en Zuidhorn op door te zetten. kun je nog eens vier tot vijf minuten winnen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De krenten in de pap. Al zijn er heel veel dingen leuk: vertragingen op Groningen-Leeuwarden eruit werken, een megastrak rangeerplan op Groningen dat precies goed loopt, etc.
De praktijk leert dat vertragingen er toch niet in één slagje uit zijn. En met zes plaatsen waar treinen op elkaar moeten wachten, is de boel weer zo verneukt als één machinist het even rustig aan doet of als één stationnement wat langer duurt dan normaal.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is geen kunst, want uit zichzelf zit er al ongeveer 5 minuten per uur ruimte in en dat kan oplopen door alle stop/door-schakelingen voor de stoptreinen tussen Hurdegaryp en Zuidhorn op door te zetten. kun je nog eens vier tot vijf minuten winnen.
Zo zijn er meer stukjes:quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
heel die lijn moet gewoon verdubbeld worden, makkelijk zat
En daar weer internationale treinen over laten hobbelen zeker?quote:
Tja, zie de ruimte maar te vinden in bijvoorbeeld Leeuwarden.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
heel die lijn moet gewoon verdubbeld worden, makkelijk zat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |