Wat zou er onveilig aan moeten zijn? Het ergste dat er kan gebeuren, lijkt me, is dat 'ie het niet goed doet. Dan blijft de overweg open en het sein op rood en is de veiligheid dus nog steeds niet in het geding.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:33 schreef V2 het volgende:
Benieuwd hoe veilig dat IR-systeem is eigenlijk. Is dat ooit onderzocht, hoe dat werkt en/of hoe veilig het is?
Ja je kunt er inderdaad weinig mee. Ik doelde eigenlijk op iemand anders met een IR-apparaat die de overweg triggerde, maar het enige dat er dan gebeurt is dat de overweg te vroeg dicht gaat.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat zou er onveilig aan moeten zijn? Het ergste dat er kan gebeuren, lijkt me, is dat 'ie het niet goed doet. Dan blijft de overweg open en het sein op rood en is de veiligheid dus nog steeds niet in het geding.
Ook dat zal meevallen denk ik, want je kunt niet op elk moment dat pistool richten en hiermee de overweg aansturen. Pas als boven in de paal een lichtje brandt heeft je schietactie kans op succes. Als het lichtje na geschoten te hebben uit gaat weet je dat de overweg dicht zal gaan.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:48 schreef V2 het volgende:
[..]
Ja je kunt er inderdaad weinig mee. Ik doelde eigenlijk op iemand anders met een IR-apparaat die de overweg triggerde, maar het enige dat er dan gebeurt is dat de overweg te vroeg dicht gaat.
Schijnt in Oldenzaal een Lintje uit de rails te zijn gelopen. Gevolgen lijken mee te vallenquote:Op maandag 7 februari 2011 23:16 schreef Yreal het volgende:
Trein ontspoord tussen Hengelo en Duitsland volgens ns.nl maar nog nergens iets te vinden...
wie weet er iets?
Treinreiziger.nl meldt het ook, maar heeft tot nu toe verder ook geen informatie.quote:Op maandag 7 februari 2011 23:16 schreef Yreal het volgende:
Trein ontspoord tussen Hengelo en Duitsland volgens ns.nl maar nog nergens iets te vinden...
wie weet er iets?
Als het nou NAC - Feyenoord is kan de Fyra mooi gevuld wordenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 08:29 schreef James1988 het volgende:
Zojuist bij vertrek uit Breda zag ik een rode loc met een Fyra-sticker in Breda op spoor 5 staan. Het integraal proefbedrijf (IPB) naar Breda is begonnen of beter gezegd: hervat.
Vanaf 2 april zal Fyra op en neer gaan rijden tussen Amsterdam en Breda, wat 2 dagen eerder is dan de officieel gecommuniceerde planning van 4 april. Deze ritten staan ook niet in de dienstregeling, maar gaan toch plaatsvinden: er zijn dat weekend voetbalwedstrijden bij Rotterdam Stadion en daarom kan er dan niet daar gekeerd worden.
Daarnaast zullen tijdens het IPB er ritten zijn die na een passagiersdienst Amsterdam - Rotterdam leeg doorrijden naar Breda, om aldaar te keren en weer terug te keren. Te Rotterdam kunnen er dan weer passagiers instappen voor de richting Amsterdam.
Bron: OHIH.
Als jij het niet regelt dan doet niemand het daar blijkbaarquote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kut, zou ik net met de kleine met de trein, liggen zowel Roodeschool als Delfzijl eruit.
Ik zie geen storingen hoor?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kut, zou ik net met de kleine met de trein, liggen zowel Roodeschool als Delfzijl eruit.
Insait informeesjunquote:
T was maar een garpjequote:
En vandaag was het dan zover...quote:Op maandag 7 februari 2011 17:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag gisteren op de Kijfhoek een 1600 staan in die kleuren. Ik moet telkens aan de Rabo-wielerploeg denken
Ah, is-ie weer terug naar Duitsland? Gisteren moest hij met 530 meter zand van Leer naar Delfzijl.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:07 schreef dan13lv het volgende:
kwam zonet een behoorlijk lange vrachttrein door groningen, getrokken door een VOITH MAXIMA
Ik zat vanochtend ook in een Plan V in de 7400. Had mooi wel een kwartier vertraging...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag trouwens vanochtend weer minimaal 3 treinen in de serie 7400 (de sprinters Rhenen - Utrecht - Amsterdam) met plan V gereden wordenHad meteen spijt dat ik niet even een 2-1 overgangetje gekocht had
lijkt me van welquote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ah, is-ie weer terug naar Duitsland? Gisteren moest hij met 530 meter zand van Leer naar Delfzijl.
Inderdaad. Ook voor een treindienstleider mooi werk, om zo'n joekel door de normale dienstregeling te loodsen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:19 schreef dan13lv het volgende:
[..]
lijkt me van welwaren van die grote zandcontainers maar damm wat een lang ding was dat:P
Hoeveel DR_flesjes ( lees: gehaaste reizigers) heb je nu op een zijspoor moeten zetten om die vrachtsliert er doorheen te krijgen?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Inderdaad. Ook voor een treindienstleider mooi werk, om zo'n joekel door de normale dienstregeling te loodsen.
ik liep net over de weg die over het spoor loopt ( vlak bij het hoofdstation en het spoor richting delfzijl/roodeschool/leeuwarden en ik zie daar ineens een grote trein rijdenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Inderdaad. Ook voor een treindienstleider mooi werk, om zo'n joekel door de normale dienstregeling te loodsen.
Ging redelijk goed hoor. Het kruisen met tegemoetkomende treinen is altijd even goed uitmikken, met al dat enkelspoor.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:46 schreef Peter het volgende:
[..]
Hoeveel DR_flesjes ( lees: gehaaste reizigers) heb je nu op een zijspoor moeten zetten om die vrachtsliert er doorheen te krijgen?
De krenten in de pap. Al zijn er heel veel dingen leuk: vertragingen op Groningen-Leeuwarden eruit werken, een megastrak rangeerplan op Groningen dat precies goed loopt, etc.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:53 schreef greavy het volgende:
Ook wel eens leuk om te doen toch? Een uitdaging moet er uiteindelijk ook zijn
Dat is geen kunst, want uit zichzelf zit er al ongeveer 5 minuten per uur ruimte in en dat kan oplopen door alle stop/door-schakelingen voor de stoptreinen tussen Hurdegaryp en Zuidhorn op door te zetten. kun je nog eens vier tot vijf minuten winnen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De krenten in de pap. Al zijn er heel veel dingen leuk: vertragingen op Groningen-Leeuwarden eruit werken, een megastrak rangeerplan op Groningen dat precies goed loopt, etc.
De praktijk leert dat vertragingen er toch niet in één slagje uit zijn. En met zes plaatsen waar treinen op elkaar moeten wachten, is de boel weer zo verneukt als één machinist het even rustig aan doet of als één stationnement wat langer duurt dan normaal.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is geen kunst, want uit zichzelf zit er al ongeveer 5 minuten per uur ruimte in en dat kan oplopen door alle stop/door-schakelingen voor de stoptreinen tussen Hurdegaryp en Zuidhorn op door te zetten. kun je nog eens vier tot vijf minuten winnen.
Zo zijn er meer stukjes:quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
heel die lijn moet gewoon verdubbeld worden, makkelijk zat
En daar weer internationale treinen over laten hobbelen zeker?quote:
Tja, zie de ruimte maar te vinden in bijvoorbeeld Leeuwarden.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
heel die lijn moet gewoon verdubbeld worden, makkelijk zat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |