Klinkt gevaarlijk, mensenmassa...quote:
wat vanaf die linkquote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-egypte/#more-31934
En als je je geluid aanzet hoor je de nieuwe berichten binnenkomen.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:57 schreef druide het volgende:
Mubarak met collega-dictators uit protest de straat op
Khaddafi: Ik zal de gezamenlijke folteravondjes nooit vergeten.
Overal ter wereld zijn dictators woedend de straat op gegaan om te protesteren tegen de Egyptische opstand. De dictators willen hiermee laten zien dat president Hosni Mubarak niet alleen staat in zijn strijd tegen ongewapende betogers. Mubaraks levenswerk staat op het spel, aldus een woedende Kim Jong-Il (Schitterende Ster van de Paektu Berg, Noord-Korea). Je investeert jaren van je leven in het opzetten van een efficiënte geheime dienst, martelt honderden burgers en verziekt de toch al corrupte economie van je land, en wat krijg je ervoor terug? Boze burgers die je partijbureau in de fik steken.
Aleksandr Loekasjenko (Stalen Leidsman, Wit-Rusland) is bang dat het hek van de dam is als de demonstraties in de Arabische wereld nog langer doorgaan. Ik zie het somber in als de Egyptenaren blijven volharden in dit onverantwoordelijke gedrag, aldus de alleenheerser. Ik roep alle rechtgeaarde fascisten en antidemocraten daarom op om zo snel mogelijk een einde te maken aan deze wandaden.
Robert Mugabe (Neger des Heils, Rhodesië) ziet de invloed van blanke infiltranten in het Noord-Afrikaanse land als doorslaggevend. Witte mensen kunnen daar ongehinderd over straat. Dan vraag je natuurlijk om moeilijkheden. Bij ons laten ze het al een jaar of twintig uit hun hoofd na Roberts speciale voetzolenbehandeling. Twee dagen voor een revolutie zwaaien met gummiknuppels is daarbij vergeleken ronduit amateuristisch.
De verbijsterde despoten hebben een Facebook-pagina in het leven geroepen om Mubarak te steunen, genaamd Tyrants United. Hier zijn tal van emotionele reacties te vinden, onder andere van de Libische leider Khadaffi die verklaart de gezamenlijke folteravondjes nooit te zullen vergeten.
Bron
Je snapt het niet hequote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zucht, je hebt gelijk, oude media is perfect, mogen we nu ons topic terug?
Precies wat ik dacht.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:58 schreef Zith het volgende:
Steeds meer tweets over 'angst', 'te druk'...
In duitsland gingen er deze zomder enkele tientallen mensen door dood verplettering in de mensenmassa (ze werden niet omgelopen, maar braken hun ribben door de druk van mensen om hun heen).
Daarom, ik hoop dat ze gaan lopen..quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:58 schreef Zith het volgende:
Steeds meer tweets over 'angst', 'te druk'...
In duitsland gingen er deze zomder enkele tientallen mensen door dood verplettering in de mensenmassa (ze werden niet omgelopen, maar braken hun ribben door de druk van mensen om hun heen).
Dagje uit, ze krijgen zo gezamelijke yoga.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:57 schreef KingOfMars het volgende:
Maar goed, met z'n miljoenen op een plein staan, en dan?
ja dat zijn de berichten tot nu toequote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:59 schreef raistlin6 het volgende:
tussen de 1 a 2 miljoen nu? En nog steeds afwachten op wat er gaat gebeuren, correct?
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:59 schreef raistlin6 het volgende:
tussen de 1 a 2 miljoen nu? En nog steeds afwachten op wat er gaat gebeuren, correct?
Idd. Wát een mensenmassaquote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik hoop dat het niet té druk wordt.
Denk je echt dat jij hier serieuze reacties op gaat krijgen?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:57 schreef KingOfMars het volgende:
Maar goed, met z'n miljoenen op een plein staan, en dan?
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik hoop dat het niet té druk wordt.
Is de liveblog van NRC, denk ik.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:00 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
ff een offtopic vraagje , steeeds als ik hier ben , hoor ik iemand typen ??? iemand anders dat ook ???
Vroeg het me gewoon af. Vooralsnog lijkt het vooral een stuurloze massa zonder echte leider.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:00 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Denk je echt dat jij hier serieuze reacties op gaat krijgen?
Net als in Nederland? Nederlanders klagen alleen toch?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:01 schreef Silenus het volgende:
Wel mooi dat de protestanten net als in Nederland daar ook gewoon de polonaise lopen.
aha ..dacht al , maar die heb dus zn mic aan ofzo .. hoor soms zelf gekuch???????????quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Is de liveblog van NRC, denk ik.
En dat is voor mij de reden om aan te nemen dat ze alsnog ergens heen gaan trekken. Maakt de menigte ook gevaarlijker, natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:01 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Vroeg het me gewoon af. Vooralsnog lijkt het vooral een stuurloze massa zonder echte leider.
Dan voel je dat hierquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:02 schreef Infection het volgende:
Ik vraag me af wat er gebeurt als al die mensen nu tegelijk gaan springen.
quote:JacobPark Jacob Park
RT @sunnysingh_sw6 I saw Berlin wall, the end of apartheid, but #Egypt is unbelievable! #jan25
Als ze een keer niet klagen zitten ze in Benidorm met een broodje kroket of lopen ze de polonaise.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:01 schreef senesta het volgende:
[..]
Net als in Nederland? Nederlanders klagen alleen toch?
Er word door steeds meer mensen geroepen dat er rond de 2 miljoen mensen zijn nu,quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:59 schreef raistlin6 het volgende:
Niet als ze protesteren. Dan is het met billige petjes en fluitjes 4 keer de polonaise lopen op het malieveld en hoppakee weer in de bus naar de provincie.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:01 schreef senesta het volgende:
[..]
Net als in Nederland? Nederlanders klagen alleen toch?
allemaal bang omdat het daar ook kan gebeuren. Zo zie je maar weer dat de gekken de gekken supportenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:57 schreef druide het volgende:
Mubarak met collega-dictators uit protest de straat op
Khaddafi: Ik zal de gezamenlijke folteravondjes nooit vergeten.
Overal ter wereld zijn dictators woedend de straat op gegaan om te protesteren tegen de Egyptische opstand. De dictators willen hiermee laten zien dat president Hosni Mubarak niet alleen staat in zijn strijd tegen ongewapende betogers. Mubaraks levenswerk staat op het spel, aldus een woedende Kim Jong-Il (Schitterende Ster van de Paektu Berg, Noord-Korea). Je investeert jaren van je leven in het opzetten van een efficiënte geheime dienst, martelt honderden burgers en verziekt de toch al corrupte economie van je land, en wat krijg je ervoor terug? Boze burgers die je partijbureau in de fik steken.
Aleksandr Loekasjenko (Stalen Leidsman, Wit-Rusland) is bang dat het hek van de dam is als de demonstraties in de Arabische wereld nog langer doorgaan. Ik zie het somber in als de Egyptenaren blijven volharden in dit onverantwoordelijke gedrag, aldus de alleenheerser. Ik roep alle rechtgeaarde fascisten en antidemocraten daarom op om zo snel mogelijk een einde te maken aan deze wandaden.
Robert Mugabe (Neger des Heils, Rhodesië) ziet de invloed van blanke infiltranten in het Noord-Afrikaanse land als doorslaggevend. Witte mensen kunnen daar ongehinderd over straat. Dan vraag je natuurlijk om moeilijkheden. Bij ons laten ze het al een jaar of twintig uit hun hoofd na Roberts speciale voetzolenbehandeling. Twee dagen voor een revolutie zwaaien met gummiknuppels is daarbij vergeleken ronduit amateuristisch.
De verbijsterde despoten hebben een Facebook-pagina in het leven geroepen om Mubarak te steunen, genaamd Tyrants United. Hier zijn tal van emotionele reacties te vinden, onder andere van de Libische leider Khadaffi die verklaart de gezamenlijke folteravondjes nooit te zullen vergeten.
Bron
Dan begint Amhadinejad te klagen over meisjes in korte rokjesquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:02 schreef Infection het volgende:
Ik vraag me af wat er gebeurt als al die mensen nu tegelijk gaan springen.
quote:gpdcairo GPD Cairo
Sta op dak van een bouwkeet. Goed uitzicht over hele tahreeq plein en omgeving. Moeilijk schatten, #Jan25 #Egypt
1 minute ago Favorite Retweet Reply
Het gevaar dat mensen worden vertrappeld en elkaar platdrukken bedoel ik. Het gebeurd ook bijna elk jaar in SA in Mekka.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:03 schreef Bastard het volgende:
[..]
Een miljoen mensen is nog niet 'te' druk?
Dat gevaar is er nu ook al wel denk ik.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het gevaar dat mensen worden vertrappeld en elkaar platdrukken bedoel ik. Het gebeurd ook bijna elk jaar in SA in Mekka.
Geen idee, maar zijn tweets zijn best vermakelijk.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:03 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat is hij, een revolutietoerist?
Maar daar is dan ook daadwerkelijk actie (stenigen van de duivel). Dit is, tot nu toe, enkel een protest.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het gevaar dat mensen worden vertrappeld en elkaar platdrukken bedoel ik. Het gebeurd ook bijna elk jaar in SA in Mekka.
Ik hoop ook dat ze gaan bewegen. Als heel Gizeh komt opdagen wordt het chaos.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
GPD Cairoquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:03 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat is hij, een revolutietoerist?
Lijkt nog allemaal stil te staanquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:04 schreef Axia het volgende:
Lopen ze nog ergens naar toe of staan ze nu stil op Tahrir Square?
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:04 schreef liesje1979 het volgende:
Ik hoop zo dat er geen paniek uitbreekt daar...
Ja maar om nou met 2 miljoen man op een gebouw af te stormen, dat gaat zeker wel ten koste van 100'en levens.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:05 schreef schommelstoel het volgende:
Ik denk dat de mensen massa nu in beweging moet gaan komen, richting het paleis.
In ieder geval, ze moeten gaan lopen, ook al zijn er wegen afgesloten.
Hier kan niemand omheen, 2 miljoen mensen kunnen wel ergens omheen.
En al met al is het nog vrij rustig qua voorvallen als echte rellen.
De mensen daar houden elkaar in bedwang.
Oke, thanks. Ik was even met pauze, dus had het even niet bijgehouden.quote:
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:05 schreef Bastard het volgende:
En dat nu Faithless zijn plaat in zet
Allemaal springen
Ik had het over de andere tweet, van die gast die in Berlijn was en in Z-Aquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:05 schreef Carine-C het volgende:
[..]
GPD Cairo
@gpdcairo
Berichten uit Cairo van Harald Doornbos, onze correspondent ter plaatse.
http://www.gpd.nl/
Allemaal springen
Ze willen geen geweld gebruikenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:06 schreef Infection het volgende:
[..]
Ja maar om nou met 2 miljoen man op een gebouw af te stormen, dat gaat zeker wel ten koste van 100'en levens.
Stond er een jaar geleden, toen was het al gevaarlijk om dat plein over te steken.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:04 schreef Jor_Dii het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)96,0.009645&t=h&z=17
Jeetje, je zult er maar middenin staan
Dat gaat wel een dag duren voordat dat hele plein leeg is van de mensen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:06 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
AJE "people not able to join them" ........
het staat gewoon zelfs te vol ...
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:06 schreef superworm het volgende:
Ik zit net te denken.
Als er ook maar 1 (één) pro-Mubarak-government-idioot op het dak gaat sniperen, vallen er gegarandeerd honderden of duizenden doden door vertrapping.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:06 schreef superworm het volgende:
Ik zit net te denken.
Als er ook maar 1 (één) pro-Mubarak-government-idioot op het dak gaat sniperen, vallen er gegarandeerd honderden of duizenden doden door vertrapping.
Allemaal springen
nrcquote:In Egypte worden Nederlandse opgravingsprojecten van het Leidse Rijksmuseum voor Oudheden vernield en geplunderd. Het gaat om opgravingen van grafmonumenten in Sakkara, bij de pyramides vlak buiten de hoofdstad Caïro, meldt de Wereldomroep.
Het project is al sinds 1975 onder handen van het museum. Op het terrein liggen onder meer de beroemde trappenpyramiden en monumenten voor begraven koningen uit de dertiende en veertiende eeuw voor Christus, de tijd van Toetanchamon en Ramses de Tweede.
Niet dat ik dat leuk zou vinden vanzelfsprekend, ik stip het alleen aan. Mubarak is er gek genoeg voor.quote:
quote:13.00 uur Al Jazeera meldt nu dat zich meer dan een miljoen mensen op en rond het Tahrirplein hebben verzameld.
12.55 uur Ook de grootste oppositiebeweging van het land, de Moslim Broederschap, heeft gezegd niet met Mubarak of zijn regering te zullen gaan praten. 'Onze eerste eis is dat Mubarak gaat. Alleen dan kan de dialoog beginnen met militaire machthebbers over een vreedzame machtswisseling.'
mijne is niet voor de muziek...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:08 schreef schommelstoel het volgende:
Ga het hier nou niet vol proppen met youtube muziekjes die jij denkt toepasbaar zijn in dit topic
Ik ben bang dat dat al gaat gebeuren zodra ze zich massaal gaan verplaatsen...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:06 schreef superworm het volgende:
Ik zit net te denken.
ff heel snel offtopic loveparade ging fout vanwege een in ;én uitgang in soort "overkapt deel "( tunnel weet ik veel )quote:
Prima, maar hier komen vanaf 5 kanten om het centrum heen een massa mensen die naar het midden drukken, je komt daar niet meer weg als het fout gaat.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:09 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
ff heel snel offtopic loveparade ging fout vanwege een in ;én uitgang in soort "overkapt deel "( tunnel weet ik veel )
en dat politie weigerden nooduitgangen te openen ......
Dan is de situatie alleen íets minder gespannen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:10 schreef superworm het volgende:
Aan de andere kant, het gaat 100x vaker wél goed met zo'n enorme menigte. Kijk naar Amsterdam op 30 april.
quote:
4 mei werden er ook geen mensen vertrapt & dat was blinde paniek.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:10 schreef Silenus het volgende:
[..]
Dan is de situatie alleen íets minder gespannen.
Waren dat zoveel mensen?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:10 schreef superworm het volgende:
Aan de andere kant, het gaat 100x vaker wél goed met zo'n enorme menigte. Kijk naar Amsterdam op 30 april.
Oppasstucadoor?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:11 schreef gehotseflotst het volgende:
Ik kom net terug van mijn oppasstucadoor en WAT een boel mensen zijn er bijgekomen zegGaat er ook nog een mars komen of blijven ze alleen maar staan?
Zie je kans om dat te verwerken als update? Of wil je per se een nieuw bericht?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:11 schreef superworm het volgende:
@ nieuwsposters, hands off! Ik gooi deze zo op de FP:
http://af.reuters.com/art(...)irtualBrandChannel=0
Curfew is al ruim een uur geleden ingegaan.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:10 schreef -jos- het volgende:
Is de curfew nou net ingegaan, of is dat pas over een uur?
En wat zijn de bid tijden van vandaag?
Is cool. Past toch niet in het updatebericht, qua soort info.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:11 schreef superworm het volgende:
@ nieuwsposters, hands off! Ik gooi deze zo op de FP:
http://af.reuters.com/art(...)irtualBrandChannel=0
Ja, mijn moeder moet werken en ze vroeg of ik bij hen in huis op de stucadoor wilde passen om te zorgen dat ie wel genoeg eten en drinken krijgt terwijl hij hier in huis bezig isquote:
klopt maar ik wou even aantonen dat dat geen goed voorbeeld was van wat drukte kan veroorzaken ..quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:10 schreef Zith het volgende:
[..]
Prima, maar hier komen vanaf 5 kanten om het centrum heen een massa mensen die naar het midden drukken, je komt daar niet meer weg als het fout gaat.
Geen update, past niet in de berichtgeving wat mij betreft. Maak maar een los bericht van.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:12 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zie je kans om dat te verwerken als update? Of wil je per se een nieuw bericht?
will bow down to the masterquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:13 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Geen update, past niet in de berichtgeving wat mij betreft. Maak maar een los bericht van.
Goedzoquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:13 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Geen update, past niet in de berichtgeving wat mij betreft. Maak maar een los bericht van.
Dit vind ik in deze hele Midden-Oosten kwestie nog wel het grootste mysterie ja!quote:
Was jij niet werken!?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:14 schreef Daniel1976 het volgende:
Leger schat demonstranten aantal op 2 miljoen.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:14 schreef Silenus het volgende:
[..]
Dit vind ik in deze hele Midden-Oosten kwestie nog wel het grootste mysterie ja!
Lijkt me wel een updateje waardquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:14 schreef Daniel1976 het volgende:
Leger schat demonstranten aantal op 2 miljoen.
Ik denk dat het plein op een gegeven moment gewoon vol zit...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:15 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
1:15 NRC Live:
Er schijnen mensen te worden vastgehouden op de Qasr al-Nil brug in Kairo. Waarom, hoeveel, weten we niet.
Is dat dat grote witte bord/spandoek die we op de stream zien?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:15 schreef shomila het volgende:
RT @RiverDryFilm: KFC in the middle of Tahrir Sq without a scratch on it. Just a massive sign saying ''We want the internet'' #Egypt #Jan25
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:15 schreef shomila het volgende:
RT @RiverDryFilm: KFC in the middle of Tahrir Sq without a scratch on it. Just a massive sign saying ''We want the internet'' #Egypt #Jan25
Verbaast me niks.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
NRC Live:
Volgens het leger zijn er 'saboteurs' onder de demonstranten.
dinsdag 1 februari 2011 1:15 NRC Live
Staat er al in update 13.03 uur.quote:
Tegenstrijdige berichten. Onbekend dus.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:16 schreef Daniel1976 het volgende:
Maar ik snap dus dat ze zich bedacht hebben en niet naar het paleis gaan wandelen?
Maar ze zijn nu met zovelen, misschien lukt dat vrijdag niet meerquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:17 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Tegenstrijdige berichten. Onbekend dus.
Hij weet dat het verstaanbaar moet zijn vandaagquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:16 schreef gehotseflotst het volgende:
Wat spreekt hij Tahrir leuk uit in vergelijking met de anderen met hun "Tahgir"
quote:
Ze hebben vergeten toe te voegen dat dat aantal om demonstranten met klittenbandschoenen gaatquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:17 schreef raistlin6 het volgende:
petersbeaumont peter beaumont
Being told state TV is reporting 5000 in square er and all the rest
LOL LOL LOL
Had ik nog niet gelezenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:16 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Staat er al in update 13.03 uur.
Midan is het arabische woord voor pleinquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:18 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
1:17 NRC Live:
Op Midan plein in Kairo staan ook 250.000 demonstranten, zegt Al Arabiya.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:19 schreef RvLaak het volgende:
AJ meldt nu ook dat het onduidelijk is of de mars er überhaupt gaat komen
oh..quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:19 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Midan is het arabische woord voor plein
als in "Midan Tahrir"
Ze kunnen niet blijven, het raakt te vol.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:16 schreef Daniel1976 het volgende:
Maar ik snap dus dat ze zich bedacht hebben en niet naar het paleis gaan wandelen?
Als je met 1 of 2 miljoen mensen op een plein staat, is het moment gewoon daar. Dan doet het leger ook niks meer. Gewoon lopen naar dat paleis en de macht opeisen als volk. Dit komt haast gelaten over?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:19 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Maar vrijdag... komen er misschien... niet zoveel
NRC heeft em nu ook door .. 1:20 NRC Live:quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:19 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Midan is het arabische woord voor plein
als in "Midan Tahrir"
Hoe langer dit duurt, hoe meer hij ook gedwongen gaat worden door andere landen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:20 schreef Axia het volgende:
Ik vraag me af hoe het na vandaag zal zijn. Want ik ga er vanuit dat Mubarak nog steeds niet gaat aftreden.
Gelaten zou ik het niet willen noemen, ik ben wel met je eens dat het moment om iets te doen nu is.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:20 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Als je met 1 of 2 miljoen mensen op een plein staat, is het moment gewoon daar. Dan doet het leger ook niks meer. Gewoon lopen naar dat paleis en de macht opeisen als volk. Dit komt haast gelaten over?
Eens. Nu blijft het duren en misschien haken er dan demonstranten af...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:20 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Als je met 1 of 2 miljoen mensen op een plein staat, is het moment gewoon daar. Dan doet het leger ook niks meer. Gewoon lopen naar dat paleis en de macht opeisen als volk. Dit komt haast gelaten over?
Als ze nu niet verder gaan snap ik het ook niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:20 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:21 schreef ellevehC86 het volgende:
Wat ik me nou afvraag he?....... als ze nu allemaal massaal besluiten aan 1 grote orgie te beginnen he?..... zal het dan ook nog steeds live te volgen zijn?
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:22 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Ze willen rechten, geen kindjes
Je hebt AJ niet op staan? Of heeft de NOS een ander camera standpunt?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:22 schreef remlof het volgende:
Uitzending op Ned1 is begonnen.
Wat een mensenmassa
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:16 schreef ellevehC86 het volgende:
Betrekt Anonymous hier zich nog bij vandaag of ook daar stilte?
Business as usual.quote:Free_dutchman RT @Free_dutchman: 18 Ways to Circumvent the Egyptians Governments\' Internet Block http://uleak.it/?0x #Opegypt #payback #anonops #anonymous #jan25 #egypt #RT less than 20 seconds ago via web
Hoe meer zielen, hoe meer vreugde toch?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:22 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Ze willen rechten, geen kindjes (ja, er zijn vast ook wel vrouwen bij de demonstratie
)
Heb je over 9 maanden toch 3 miljoen demonstranten......quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:22 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Ze willen rechten, geen kindjes (ja, er zijn vast ook wel vrouwen bij de demonstratie
)
Op Ned 1 andere live beelden dan op AJquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:22 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Je hebt AJ niet op staan? Of heeft de NOS een ander camera standpunt?
Nou, ik hoop niet dat de demonstraties ZO lang gaan durenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:22 schreef Infection het volgende:
[..]
Hoe meer zielen, hoe meer vreugde toch?
Het plein heet Mydan Tahrirquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:21 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
NRC heeft em nu ook door .. 1:20 NRC Live:
Ik denk dat Al Arabiya English het Tahrir plein bedoelde met 'midan square'.
LOL
Ik hoop het voor de Egytenaren.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:21 schreef Beach het volgende:
[..]
Hoe langer dit duurt, hoe meer hij ook gedwongen gaat worden door andere landen.
was volgens mij beeld van AJE ???quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:23 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Op Ned 1 andere live beelden dan op AJ
Ik zit op m'n werk, hier hebben we alleen kabelquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:22 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Je hebt AJ niet op staan? Of heeft de NOS een ander camera standpunt?
Soms wel, soms niet.... ze wisselen verschillende live beelden steeds afquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:23 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
was volgens mij beeld van AJE ???
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hoe laat worden de spelers gehuldigd?
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zit op m'n werk, hier hebben we alleen kabel
klopt hij zei net van reuters staatstv en aljazeera en andere zenders... alleen elke x dat ik kijk , zag ik AJE ( moet ik omkijken tv staat achter mequote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:24 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Soms wel, soms niet.... ze wisselen verschillende live beelden steeds af
Ik had Hans Laroes en het ANP gemaild.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:22 schreef schommelstoel het volgende:
Het lijkt erop dat de NOS heeft mee gelezen hoe wij dacht over de Nederlandse Media.
Ze gaan nu schakelen tussen verschillende live beelden en volgen verschillende media.
Dat is wel wat anders dan 1 soort bericht verkondigen die totaal de plank mis slaat
& de reactie?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:25 schreef Muridae het volgende:
[..]
Ik had Hans Laroes en het ANP gemaild.
Dat geloof ik graag, zou het ook wel willen zienquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:26 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
wie heeft b.t.w. ook gezien toen AJE zijn camera even over het plein liet gaan ( verschoof, 10 min ongeveer geleden ) liet duidelijk zien dat het beeld wat je ziet nog geen kwart is van het aantal mensen ...
Meen je dit echt?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:25 schreef Muridae het volgende:
[..]
Ik had Hans Laroes en het ANP gemaild.
Ja.quote:
Jaquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:28 schreef Kwaliteit het volgende:
klacht: geen al jazeera meer via UPC!
Ligt eraan, beheers je het Engelsch?quote:
Ja, tenzij je ook AJE stream kunt kijken, dan blijft dat beter. http://english.aljazeera.net/watch_now/quote:
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:16 schreef ellevehC86 het volgende:
Betrekt Anonymous hier zich nog bij vandaag of ook daar stilte?
das van 4chanquote:Know your shit:
- epic vid, go to 0:45 and shit brix
http://live.reuters.com/Event/Unrest_in_Egypt - live Reuters updates
http://www.ikhwanweb.com/breakingNews.php - muslim brotherhood breaking news. most is unconfirmed and exaggerated
http://english.aljazeera.net/watch_now/ - live coverage
http://twitter.com/Jan25voices - egyptian in the centre of the protests calling from his phone to another country and his friend there posting the calls on twitter.
http://twitter.com/aymanm - aljazeera journalist
http://twitter.com/nolanjazeera - aljazeera journalist
http://twitter.com/rawyarageh- aljazeera journalist
http://live.cnn.com/ - good for live coverage of major events like presidents speaking
http://www.cnn.com/video/ - missed the news? check the vids
Anonymous involvement:
http://nakedsecurity.soph(...)ackers-launch-ddos-a
ttack/
- anonymous declaration
http://hammeroftruth.com/2011/the-anonymous-revolution-in-egypt/
http://blogs.forbes.com/a(...)-mass-faxes-wikileak
s-cables-to-egypt/
For more information and for coordination purposes:
irc.accessirc.net (72.250.175.12) port 6667
channel: #egypt-revolution
Contributing to the Tor network and helping Egypt:
https://www.accessnow.org/proxy-cloud/page/join-the-cloud
What to do if your government shuts down everything:
http://lifehacker.com/574(...)de-internet-shutdown
http://www.budgetdialup.com/html/support_access_1.htm
http://lifehacker.com/140(...)-internet-connection
http://www.sailmail.com/
nie echt naar mijn mening zeker niet als het het moet inruilen voor je andere beeldquote:
jaquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:29 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ligt eraan, beheers je het Engelsch?
Dan nietquote:
grappig dat je het zegt , ik heb net ff snel zitten zoeken naar live sateliet beelden maar kan zo snel niks vinden .. ja weer kaarten ... iemand goeie site ? ga ik kijkuhquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:28 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Dat geloof ik graag, zou het ook wel willen zienNog even en je ziet de mensenmassa zelfs op satellietfoto's
fpquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:31 schreef RvLaak het volgende:
Als ik dit soort reacties lees, ben ik zeer verheugd tot nu toe verschoond te zijn van het gemiddelde FP publiek
Is toch al 2 dagen zo?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:32 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
beter laat dan nooit !!
Heb ik ook gedaanquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:28 schreef Muridae het volgende:
[..]
Ja.
Ik gaf aan dat het een schande was dat de Nederlandse media hier nauwelijks verslag van deed.
quote:SultanAlQassemi I was just told by a family friend that I was "banned from Egypt". Good lord, this has to work. #Jan25
Voor twee weken heb UPC die tijdelijk toegevoegd!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:32 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
beter laat dan nooit !!
toch netjes van ze , ze hadden ook kunnen denken , nou moet iedereen dat xtra pakket wel bestellenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:33 schreef Kwaliteit het volgende:
UPC plaatst Al Jazeera tijdelijk terug in zenderaanbod
Kabeltelevisieaanbieder UPC heeft aan het einde van de middag de nieuwszender Al Jazeera tijdelijk in haar digitaal zenderaanbod teruggeplaatst. De gespannen situatie in Egypte en de vraag van vele abonnees naar Al Jazeera heeft UPC dit besluit laten nemen.
Op 1 mei 2010 werd Al Jazeera uit het digitaal zenderaanbod van UPC verwijderd. Een intern onafhankelijk klantenonderzoek lag hier ten grondslag van. In de periode na het verdwijnen van Al Jazeera heeft UPC van abonnees weinig reactie op het besluit gehad. De gespannen situatie in Egypte en de mondiale waardering die de nieuwszender Al Jazeera voor de berichtgeving over de situatie in Egypte heeft gekregen is naast de vraag van abonneezijde de oorzaak dat UPC Al Jazeera weer in het zenderaanbod heeft toegevoegd. Het afgelopen weekeind was vooral op sociale media als Twitter en Facebook onvrede bij UPC-abonnees over het ontbreken van Al Jazeera in het zenderaanbod van de televisieaanbieder waar te nemen.
Het is overigens geen definitieve terugkeer van de nieuwszender Al Jazeera bij UPC. Dit wordt tegen Totaal TV bevestigd door UPC-mediawoordvoerder Ronald Sutmuller: De komende twee weken geven wij Al Jazeera weer door via het voorkeuzekanaal 407. Wat er gebeurd als de situatie in Egypte in de komende weken onveranderd blijft is onduidelijk. Het verdwijnen van Al Jazeera uit het UPC digitaal zenderaanbod, medio 2010, wordt verduidelijkt door Sutmuller. Al Jazeera was een van de minst gewaardeerde zenders binnen ons aanbod. Vandaar dat deze niet meer is opgenomen.` Een definitieve terugkeer van Al Jazeera lijkt onwaarschijnlijk. Gezien het feit dat Al Jazeera een van de minst gewaardeerde zenders in ons aanbod is, is een terugkeer niet echt waarschijnlijk aldus Ronald Sutmuller.
bron: totaal tv
Heb geen UPC, maar...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:33 schreef Kwaliteit het volgende:
UPC plaatst Al Jazeera tijdelijk terug in zenderaanbod
dit moet toch wel een heel duidelijk signaal zijn naar de presidentquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:33 schreef gehotseflotst het volgende:
gpdcairo GPD Cairo
Sta nu bij twee legertanks bij een van toegangen tot tahreer plein. Er staan hier nog tienduizenden demonstranten te wachten. #Jan25 #Egypt.
Vliegen al de hele dag doorquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:34 schreef theNull het volgende:
Weer duidelijk een helicopter te horen?
Of deze? Anonops #5: Anonymous en de MO-revolutiesquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:31 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Kan een modje de 4Chan qoute in de OP verwerken? Graag als quote
Dat laat ik aan de mods... Aansluiten bij een hackersgroep... Geen idee wat daar het FOK! beleid voor is.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Of deze? Anonops #5: Anonymous en de MO-revoluties
lijkt me afdoende tijd, gezien de ontwikkelingen de laatste paar dagen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:33 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Voor twee weken heb UPC die tijdelijk toegevoegd!
het is geen Hackersgroep.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:36 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dat laat ik aan de mods... Aansluiten bij een hackersgroep... Geen idee wat daar het FOK! beleid voor is.
Hier staat gewoon een verslaggeverop een gebouw bij het plein?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:37 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
CNN zend nog steeds staatstv uit![]()
is NL gelukkig toch ietsie minder erg ..
Wat stuitendquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:37 schreef Bastard het volgende:
2 miljoen mensen aan het demonstreren, kan alle kanten opgaan vanmiddag
-> http://www.telegraaf.nl/
-Jack de prikker
-Misschien ijzel
quote:Israël woedend op VS om Egypte-standpunt
Als het regime van president Hosni Mubarak in Egypte omvergeworpen wordt, zal Israël één van haar zeer schaarse vrienden in een vijandige omgeving verliezen. De president van de VS heeft hier schuld aan, zo zeggen Israëlische politieke commentators maandag.
De kranten en media reclameren geschoktheid om het gemak waarmee Obama een strategische en trouwe bondgenoot van zich af schudt, puur om 'te conformeren aan de huidige ideologie van politieke correctheid'. Krantenkoppen noemden het optreden van Obama 'een kogel van Oom Sam in onze rug'.
Benjamin Netanyahu, de premier van Israël, heeft zijn ministersploeg opgedragen geen commentaar op de gebeurtenissen in Egypte te geven, maar president Shimon Peres liet zich gisteren toch uit: "We hebben altijd, en nu nog steeds, diep respect gehad voor president Mubarak." Wellicht onbewust switchte de premier naar verleden tijd: "Ik zeg niet dat alles wat hij deed goed was, maar hij deed één ding waar we hem allemaal dankbaar voor zijn: vrede bewaren in het Midden-Oosten".
De meningen in de Israëlische media liegen er niet om, en bevestigen de visie van de premier. Onder andere viel er te horen en te lezen, dat 'Amerika het spoor volledig bijster is', 'Clinton en Obama een riskante, naïeve en hooghartige diplomatische koers volgen', en dat 'de diplomatie van politieke correctheid van generaties van Amerikaanse presidenten, pijnlijk naïef is'.
Sinds 1979 onderhoudt Israël vriendschappelijke banden met het dictatoriale Egypte onder Anwar Sadat en Hosni Mubarak. Obama riep eerder deze week op tot een vredevolle transitie naar een democratisch Egypte en nieuwe verkiezingen.
Moet je voorstellen hoe dat afloopt als jack de prikker in een mensenmassa van 2 miljoen begint te steken en er ligt ook nog ijzelquote:
i.i.g. aljazeera beelden .. nu ik dit typ gaan ze ff over na staatstv ,CNN continue staatstv ...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:39 schreef megamandy het volgende:
[..]
Hier staat gewoon een verslaggeverop een gebouw bij het plein?
Las het ook net op AL, die zijn een stuk sneller van begrip.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:38 schreef raistlin6 het volgende:
sarahrifky Sarah Rifky
RT @DK In Jordan the current government led by Samir Al Rifai has just resigned, new government2 B formed by Maarouf Al Bakhit #reformjo #jo
1 minute ago Favorite Retweet Reply
»
John Rees
JohnWRees John Rees
Tanks now blocking the Sharqiya-Cairo highway to stop protesters getting Cairo. Poss other routes as well. #egypt
Kunnen ze in ieder geval met z'n allen naar het presidentiële paleis glijdenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:39 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Moet je voorstellen hoe dat afloopt als jack de prikker in een mensenmassa van 2 miljoen begint te steken en er ligt ook nog ijzel
Dan nog, anonymous heeft geen goede reputatie ivm het hele Wikileaks gebeuren. De modjes mogen beslissenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
het is geen Hackersgroep.
12 uur NL, had ik begrepenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:40 schreef raistlin6 het volgende:
Hoe laat start de avondklok vandaag?
voor de 1000ste keer.... die is vandaag weer vervroegd ingegaan! om 1200 uur Nederlandse tijd.... dus om 1300 uur plaatselijk tijd!!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:40 schreef raistlin6 het volgende:
Een uur vroeger dan gisteren.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:40 schreef raistlin6 het volgende:
Is al begonnen begreep ikquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:40 schreef raistlin6 het volgende:
Ik begrijp Israel's bezorgdheid. Obama kan weleens een tweede Carter worden.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:39 schreef superworm het volgende:
Israël woedend op VS om Egypte-standpunt
[..]
Schandalig! De islamisering in Nederland is nu echt begonnen!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:39 schreef Ronaldsen het volgende:
Het heeft wel iets komisch, al dat Arabisch op de Ned1 nu
Moet je voorstellen hoeveel mensen er anders zouden zijn, als de klok nog niet zou zijn ingegaanquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:41 schreef senesta het volgende:
[..]
Is al begonnen begreep ikZie je dat niet op dat plein?
Yep bij mij knalt AJE er steeds uit.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:41 schreef gehotseflotst het volgende:
Livestreams knallen er steeds uit
Ja hier ook, refresh helpt.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:41 schreef gehotseflotst het volgende:
Livestreams knallen er steeds uit
Maar vanwege de roadblocks kunnen mensen niet op tijd thuis zijn, moeilijk.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:41 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
voor de 1000ste keer.... die is vandaag weer vervroegd ingegaan! om 1200 uur Nederlandse tijd.... dus om 1300 uur plaatselijk tijd!!
PVV STEL KAMERVRAGEN !!111!!! Einz!!!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:42 schreef megamandy het volgende:
[..]
Schandalig! De islamisering in Nederland is nu echt begonnen!
Sorry kon het niet laten
ja is al ff van kracht , maar ja boeit eigenlijk niet , alsof ze zich daar vandaag in 1 x aan gaan houdenquote:
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:43 schreef Flashbox het volgende:
sarahrifky Tweet of the hour: Israel, if you like Mubarak so much, why don't you take him? less than a minute ago via TweetDeck
Vanwege de mening van een regering? Volgens mij is dat juist de kern van het probleem in Egypte.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dan nog, anonymous heeft geen goede reputatie
Aha, da's een stapje in de goede richting!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:42 schreef shomila het volgende:
gpdcairo GPD Cairo
Leger zet wat tanks opzij zodat demonstranten er door kunnen. Er is nauwelijks nog een plek vrij op het plein.#Jan25
Omdat dit topic heeft geklaagd.quote:
WTF???quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:44 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
1:44 NRC Live:
In Jordanië is de regering gevallen. Ook daar zijn demonstraties geweest.
huh was dat al ???
Hij heeft exact dezelfde buitenlandadviseur. Brezinski.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:42 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik begrijp Israel's bezorgdheid. Obama kan weleens een tweede Carter worden.
Je zou er duizelig van wordenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:44 schreef Ronaldsen het volgende:
Komisch dat die Arabische tickertape van links naar rechts scrollt
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:44 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
huh was dat al ???
En dan nog een Chinese versie... AJCquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:44 schreef Ronaldsen het volgende:
Komisch dat die Arabische tickertape van links naar rechts scrollt
Verbaasd me ook evenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:44 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
huh was dat al ???
Omdat dit nieuws is lulquote:
King Abdullah of Jordan appoints new PM Marouf Al Bakhit to replace Samir Al Rifai. He appointed .quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:44 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
huh was dat al ???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |