Klinkt gevaarlijk, mensenmassa...quote:
wat vanaf die linkquote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-egypte/#more-31934
En als je je geluid aanzet hoor je de nieuwe berichten binnenkomen.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:57 schreef druide het volgende:
Mubarak met collega-dictators uit protest de straat op
Khaddafi: Ik zal de gezamenlijke folteravondjes nooit vergeten.
Overal ter wereld zijn dictators woedend de straat op gegaan om te protesteren tegen de Egyptische opstand. De dictators willen hiermee laten zien dat president Hosni Mubarak niet alleen staat in zijn strijd tegen ongewapende betogers. Mubaraks levenswerk staat op het spel, aldus een woedende Kim Jong-Il (Schitterende Ster van de Paektu Berg, Noord-Korea). Je investeert jaren van je leven in het opzetten van een efficiënte geheime dienst, martelt honderden burgers en verziekt de toch al corrupte economie van je land, en wat krijg je ervoor terug? Boze burgers die je partijbureau in de fik steken.
Aleksandr Loekasjenko (Stalen Leidsman, Wit-Rusland) is bang dat het hek van de dam is als de demonstraties in de Arabische wereld nog langer doorgaan. Ik zie het somber in als de Egyptenaren blijven volharden in dit onverantwoordelijke gedrag, aldus de alleenheerser. Ik roep alle rechtgeaarde fascisten en antidemocraten daarom op om zo snel mogelijk een einde te maken aan deze wandaden.
Robert Mugabe (Neger des Heils, Rhodesië) ziet de invloed van blanke infiltranten in het Noord-Afrikaanse land als doorslaggevend. Witte mensen kunnen daar ongehinderd over straat. Dan vraag je natuurlijk om moeilijkheden. Bij ons laten ze het al een jaar of twintig uit hun hoofd na Roberts speciale voetzolenbehandeling. Twee dagen voor een revolutie zwaaien met gummiknuppels is daarbij vergeleken ronduit amateuristisch.
De verbijsterde despoten hebben een Facebook-pagina in het leven geroepen om Mubarak te steunen, genaamd Tyrants United. Hier zijn tal van emotionele reacties te vinden, onder andere van de Libische leider Khadaffi die verklaart de gezamenlijke folteravondjes nooit te zullen vergeten.
Bron
Je snapt het niet hequote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zucht, je hebt gelijk, oude media is perfect, mogen we nu ons topic terug?
Precies wat ik dacht.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:58 schreef Zith het volgende:
Steeds meer tweets over 'angst', 'te druk'...
In duitsland gingen er deze zomder enkele tientallen mensen door dood verplettering in de mensenmassa (ze werden niet omgelopen, maar braken hun ribben door de druk van mensen om hun heen).
Daarom, ik hoop dat ze gaan lopen..quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:58 schreef Zith het volgende:
Steeds meer tweets over 'angst', 'te druk'...
In duitsland gingen er deze zomder enkele tientallen mensen door dood verplettering in de mensenmassa (ze werden niet omgelopen, maar braken hun ribben door de druk van mensen om hun heen).
Dagje uit, ze krijgen zo gezamelijke yoga.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:57 schreef KingOfMars het volgende:
Maar goed, met z'n miljoenen op een plein staan, en dan?
ja dat zijn de berichten tot nu toequote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:59 schreef raistlin6 het volgende:
tussen de 1 a 2 miljoen nu? En nog steeds afwachten op wat er gaat gebeuren, correct?
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:59 schreef raistlin6 het volgende:
tussen de 1 a 2 miljoen nu? En nog steeds afwachten op wat er gaat gebeuren, correct?
Idd. Wát een mensenmassaquote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik hoop dat het niet té druk wordt.
Denk je echt dat jij hier serieuze reacties op gaat krijgen?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:57 schreef KingOfMars het volgende:
Maar goed, met z'n miljoenen op een plein staan, en dan?
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik hoop dat het niet té druk wordt.
Is de liveblog van NRC, denk ik.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:00 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
ff een offtopic vraagje , steeeds als ik hier ben , hoor ik iemand typen ??? iemand anders dat ook ???
Vroeg het me gewoon af. Vooralsnog lijkt het vooral een stuurloze massa zonder echte leider.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:00 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Denk je echt dat jij hier serieuze reacties op gaat krijgen?
Net als in Nederland? Nederlanders klagen alleen toch?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:01 schreef Silenus het volgende:
Wel mooi dat de protestanten net als in Nederland daar ook gewoon de polonaise lopen.
aha ..dacht al , maar die heb dus zn mic aan ofzo .. hoor soms zelf gekuch???????????quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Is de liveblog van NRC, denk ik.
En dat is voor mij de reden om aan te nemen dat ze alsnog ergens heen gaan trekken. Maakt de menigte ook gevaarlijker, natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:01 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Vroeg het me gewoon af. Vooralsnog lijkt het vooral een stuurloze massa zonder echte leider.
Dan voel je dat hierquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:02 schreef Infection het volgende:
Ik vraag me af wat er gebeurt als al die mensen nu tegelijk gaan springen.
quote:JacobPark Jacob Park
RT @sunnysingh_sw6 I saw Berlin wall, the end of apartheid, but #Egypt is unbelievable! #jan25
Als ze een keer niet klagen zitten ze in Benidorm met een broodje kroket of lopen ze de polonaise.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:01 schreef senesta het volgende:
[..]
Net als in Nederland? Nederlanders klagen alleen toch?
Er word door steeds meer mensen geroepen dat er rond de 2 miljoen mensen zijn nu,quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:59 schreef raistlin6 het volgende:
Niet als ze protesteren. Dan is het met billige petjes en fluitjes 4 keer de polonaise lopen op het malieveld en hoppakee weer in de bus naar de provincie.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:01 schreef senesta het volgende:
[..]
Net als in Nederland? Nederlanders klagen alleen toch?
allemaal bang omdat het daar ook kan gebeuren. Zo zie je maar weer dat de gekken de gekken supportenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:57 schreef druide het volgende:
Mubarak met collega-dictators uit protest de straat op
Khaddafi: Ik zal de gezamenlijke folteravondjes nooit vergeten.
Overal ter wereld zijn dictators woedend de straat op gegaan om te protesteren tegen de Egyptische opstand. De dictators willen hiermee laten zien dat president Hosni Mubarak niet alleen staat in zijn strijd tegen ongewapende betogers. Mubaraks levenswerk staat op het spel, aldus een woedende Kim Jong-Il (Schitterende Ster van de Paektu Berg, Noord-Korea). Je investeert jaren van je leven in het opzetten van een efficiënte geheime dienst, martelt honderden burgers en verziekt de toch al corrupte economie van je land, en wat krijg je ervoor terug? Boze burgers die je partijbureau in de fik steken.
Aleksandr Loekasjenko (Stalen Leidsman, Wit-Rusland) is bang dat het hek van de dam is als de demonstraties in de Arabische wereld nog langer doorgaan. Ik zie het somber in als de Egyptenaren blijven volharden in dit onverantwoordelijke gedrag, aldus de alleenheerser. Ik roep alle rechtgeaarde fascisten en antidemocraten daarom op om zo snel mogelijk een einde te maken aan deze wandaden.
Robert Mugabe (Neger des Heils, Rhodesië) ziet de invloed van blanke infiltranten in het Noord-Afrikaanse land als doorslaggevend. Witte mensen kunnen daar ongehinderd over straat. Dan vraag je natuurlijk om moeilijkheden. Bij ons laten ze het al een jaar of twintig uit hun hoofd na Roberts speciale voetzolenbehandeling. Twee dagen voor een revolutie zwaaien met gummiknuppels is daarbij vergeleken ronduit amateuristisch.
De verbijsterde despoten hebben een Facebook-pagina in het leven geroepen om Mubarak te steunen, genaamd Tyrants United. Hier zijn tal van emotionele reacties te vinden, onder andere van de Libische leider Khadaffi die verklaart de gezamenlijke folteravondjes nooit te zullen vergeten.
Bron
Dan begint Amhadinejad te klagen over meisjes in korte rokjesquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:02 schreef Infection het volgende:
Ik vraag me af wat er gebeurt als al die mensen nu tegelijk gaan springen.
quote:gpdcairo GPD Cairo
Sta op dak van een bouwkeet. Goed uitzicht over hele tahreeq plein en omgeving. Moeilijk schatten, #Jan25 #Egypt
1 minute ago Favorite Retweet Reply
Het gevaar dat mensen worden vertrappeld en elkaar platdrukken bedoel ik. Het gebeurd ook bijna elk jaar in SA in Mekka.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:03 schreef Bastard het volgende:
[..]
Een miljoen mensen is nog niet 'te' druk?
Dat gevaar is er nu ook al wel denk ik.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het gevaar dat mensen worden vertrappeld en elkaar platdrukken bedoel ik. Het gebeurd ook bijna elk jaar in SA in Mekka.
Geen idee, maar zijn tweets zijn best vermakelijk.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:03 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat is hij, een revolutietoerist?
Maar daar is dan ook daadwerkelijk actie (stenigen van de duivel). Dit is, tot nu toe, enkel een protest.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het gevaar dat mensen worden vertrappeld en elkaar platdrukken bedoel ik. Het gebeurd ook bijna elk jaar in SA in Mekka.
Ik hoop ook dat ze gaan bewegen. Als heel Gizeh komt opdagen wordt het chaos.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
GPD Cairoquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:03 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat is hij, een revolutietoerist?
Lijkt nog allemaal stil te staanquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:04 schreef Axia het volgende:
Lopen ze nog ergens naar toe of staan ze nu stil op Tahrir Square?
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:04 schreef liesje1979 het volgende:
Ik hoop zo dat er geen paniek uitbreekt daar...
Ja maar om nou met 2 miljoen man op een gebouw af te stormen, dat gaat zeker wel ten koste van 100'en levens.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:05 schreef schommelstoel het volgende:
Ik denk dat de mensen massa nu in beweging moet gaan komen, richting het paleis.
In ieder geval, ze moeten gaan lopen, ook al zijn er wegen afgesloten.
Hier kan niemand omheen, 2 miljoen mensen kunnen wel ergens omheen.
En al met al is het nog vrij rustig qua voorvallen als echte rellen.
De mensen daar houden elkaar in bedwang.
Oke, thanks. Ik was even met pauze, dus had het even niet bijgehouden.quote:
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:05 schreef Bastard het volgende:
En dat nu Faithless zijn plaat in zet
Allemaal springen
Ik had het over de andere tweet, van die gast die in Berlijn was en in Z-Aquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:05 schreef Carine-C het volgende:
[..]
GPD Cairo
@gpdcairo
Berichten uit Cairo van Harald Doornbos, onze correspondent ter plaatse.
http://www.gpd.nl/
Allemaal springen
Ze willen geen geweld gebruikenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:06 schreef Infection het volgende:
[..]
Ja maar om nou met 2 miljoen man op een gebouw af te stormen, dat gaat zeker wel ten koste van 100'en levens.
Stond er een jaar geleden, toen was het al gevaarlijk om dat plein over te steken.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:04 schreef Jor_Dii het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)96,0.009645&t=h&z=17
Jeetje, je zult er maar middenin staan
Dat gaat wel een dag duren voordat dat hele plein leeg is van de mensen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:06 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
AJE "people not able to join them" ........
het staat gewoon zelfs te vol ...
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:06 schreef superworm het volgende:
Ik zit net te denken.
Als er ook maar 1 (één) pro-Mubarak-government-idioot op het dak gaat sniperen, vallen er gegarandeerd honderden of duizenden doden door vertrapping.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:06 schreef superworm het volgende:
Ik zit net te denken.
Als er ook maar 1 (één) pro-Mubarak-government-idioot op het dak gaat sniperen, vallen er gegarandeerd honderden of duizenden doden door vertrapping.
Allemaal springen
nrcquote:In Egypte worden Nederlandse opgravingsprojecten van het Leidse Rijksmuseum voor Oudheden vernield en geplunderd. Het gaat om opgravingen van grafmonumenten in Sakkara, bij de pyramides vlak buiten de hoofdstad Caïro, meldt de Wereldomroep.
Het project is al sinds 1975 onder handen van het museum. Op het terrein liggen onder meer de beroemde trappenpyramiden en monumenten voor begraven koningen uit de dertiende en veertiende eeuw voor Christus, de tijd van Toetanchamon en Ramses de Tweede.
Niet dat ik dat leuk zou vinden vanzelfsprekend, ik stip het alleen aan. Mubarak is er gek genoeg voor.quote:
quote:13.00 uur Al Jazeera meldt nu dat zich meer dan een miljoen mensen op en rond het Tahrirplein hebben verzameld.
12.55 uur Ook de grootste oppositiebeweging van het land, de Moslim Broederschap, heeft gezegd niet met Mubarak of zijn regering te zullen gaan praten. 'Onze eerste eis is dat Mubarak gaat. Alleen dan kan de dialoog beginnen met militaire machthebbers over een vreedzame machtswisseling.'
mijne is niet voor de muziek...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:08 schreef schommelstoel het volgende:
Ga het hier nou niet vol proppen met youtube muziekjes die jij denkt toepasbaar zijn in dit topic
Ik ben bang dat dat al gaat gebeuren zodra ze zich massaal gaan verplaatsen...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:06 schreef superworm het volgende:
Ik zit net te denken.
ff heel snel offtopic loveparade ging fout vanwege een in ;én uitgang in soort "overkapt deel "( tunnel weet ik veel )quote:
Prima, maar hier komen vanaf 5 kanten om het centrum heen een massa mensen die naar het midden drukken, je komt daar niet meer weg als het fout gaat.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:09 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
ff heel snel offtopic loveparade ging fout vanwege een in ;én uitgang in soort "overkapt deel "( tunnel weet ik veel )
en dat politie weigerden nooduitgangen te openen ......
Dan is de situatie alleen íets minder gespannen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:10 schreef superworm het volgende:
Aan de andere kant, het gaat 100x vaker wél goed met zo'n enorme menigte. Kijk naar Amsterdam op 30 april.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |