abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 29 januari 2011 @ 20:57:45 #1
155227 crew  Guppy
dus
pi_92054165
Voor informatie over konijnen kijk op:
http://www.konijnen.nl
http://www.bunnybunch.nl
http://www.konijnenforum.nl
http://www.hetkonijn.nl
http://knagers.nl/
http://www.konijnentrefpunt.tk/

Een goede opvang die ook veel info op de site heeft:
http://www.bunnybin.nl
En een lijst met opvangen door heel Nederland:
http://www.konijnen.nl/diversen/opvangadressen.htm

Hier is een lijst met een aantal konijnvriendelijke dierenartsen (maar natuurlijk zijn er konijnvriendelijke dierenartsen die er niet op staan):
http://www.konijnen.nl/doktoren/konijnendokter.htm

Handige weetjes over konijnen:

Konijnen zijn niet solitair. Als je graag een konijn wilt, neem er dan liever twee! Met z'n tweeën zijn konijnen meestal gelukkiger dan alleen. Het koppelen moet wel goed gecontroleerd verlopen - lees hiervoor de adviezen op bijvoorbeeld de sites van Bunnybin en Konijnen.nl

Hooi is het belangrijkste voer voor een konijn. Geef ze 25 gram biks per kilo lichaamsgewicht, groenvoer in gevarieerde kleine beetjes, hoeveel ze gewend zijn, en geef ze zoveel hooi als ze willen. Kijk hier voor een lijst met groenvoer dat geschikt is, en groenvoer dat juist giftig voor konijnen is.

Een konijn kan 8 tot 15 jaar oud worden. Factoren die de leeftijd van een konijn negatief beïnvloeden zijn: ziekte, eenzaamheid, ruimtegebrek en slechte voeding.

Konijnen zijn haasachtigen, geen knaagdieren.

Het darmstelsel van een konijn is gevoelig. Pas op met onbekend groenvoer: bouw het geven hiervan altijd op. Koolsoorten niet of met mate geven, en nooit prei, knoflook, ui of aardappel geven. Als een konijn diarree, verstopping of gas heeft, moet je nooit te lang wachten met naar de dierenarts gaan. De pijngrens van konijnen ligt erg laag, dus ze overlijden snel aan ziektes.

Pas in de zomer goed op als je buiten konijnen houdt. Zorg voor schaduw en koelte: oververhitting is noodlottig. Controleer vaak de vacht rondom de anus. Als er poep aan plakt, kan je konijn madenziekte krijgen. Vliegen leggen dan eitjes in de vacht, waar maden uitkruipen die zich een weg naar binnen vreten. Een pijnlijke en vaak dodelijke ziekte.

Als een konijn zachtjes knarsetandt (als je het aait bijvoorbeeld) is het tevreden en geniet hij. Als het grote sprongen maakt en heen en weer rent voelt het zich super! Als het languit neerploft of languit ligt, is het helemaal op zijn gemak.

Als een konijn gromt is het vaak boos of bang. Piepen is ook een teken van angst. Konijnen kunnen ook gillen; dat doen ze meestal als ze in doodsangst of hevige pijn verkeren. Hard knarsetanden is een teken van pijn, maar zachtjes knarsen doen ze juist als ze genieten (zachtjes over het koppetje, de oren en de kaken wrijven vinden de meeste konijnen heel fijn).
Als een konijn last van zijn darmen heeft, kan het heel raar gaan liggen, bijvoorbeeld met zijn kont omhoog. Soms uit het zich juist in helemaal niet meer willen liggen, maar stilletjes in een hoekje zitten.

Beginnend gas bij een konijn kan worden verholpen door een zachte buikmassage. Doe dit alleen als je konijn dat ook toelaat.
Er is ook een middel voor mensen bij de apotheek te verkrijgen, Aeropax. Dit kun je toedienen als je konijn gas heeft. Alleen doen als je weet waarje mee bezig bent! Alleen geneesmiddelen met werkzame stof simethicon zijn veilig voor konijnen. In de UK en USA is Gas Relief te verkrijgen: dat werkt hetzelfde als Aeropax, maar smaakt lekkerder.

Pak je konijn alleen op als het strikt noodzakelijk is. Knuffelen en aaien is prima als je konijn het fijn vindt, maar oppakken kan gevaarlijk zijn. Een konijn heeft enorm sterke spieren maar zwakke botten, waardoor het zich los kan wringen, kan vallen en iets breken of zichzelf een hernia bezorgen.
Bovendien is het zielig: konijnen zijn prooidieren, en als ze worden opgepakt denken ze instinctief dat ze zijn gevangen door een roofdier.
Konijnen die zich laten oppakken doen dat vaak uit angst, hoewel er ook konijnen bestaan die eraan gewend zijn.
Dus doe het alleen voor zaken als nagels knippen, de gezondheid controleren (bijv. bij plakpoep) of als je konijn naar de dierenarts moet

Als het nodig is je konijn op te pakken, doe het dan NOOIT bij de oren. Pak het konijn met de ene hand "onder de oksels" en dan onder de borst, en ondersteun met je andere hand altijd het kontje. Hou het konijn vervolgens tegen je aan, voorzichtig maar stevig, zodat het zich niet loswringt en valt. Een tegenstribbelend konijn kan ipv onder de borst ook in het nekvel worden gepakt, maar altijd met de andere hand ondersteunen! Als je konijn erg bang is en tegenstribbelt, kun je een hand over de oogjes leggen, daar wordt het vaak rustiger van.

Een konijn moet eigenlijk doorlopend eten. Als je konijn langer dan ong. 12 uur niet eet, gaan de darmen stilliggen (stasis). Een konijn kan alleen poepen als het eet. Eenmaal stilliggende darmen komen maar heel moeilijk weer op gang.
Als je konijn stopt met eten moet je dus naar de dierenarts. Vaak ligt het aan het gebit: de tanden zijn scheefgegroeid of er zitten haakjes aan de kiezen. Indien nodig kan het konijn gedwangvoerd worden met speciaal verkrijgbaar poeder.

Veel foto's plaatsen he !

Pics uit het vorige topic :

Hummel en Gommie van oCe


Molly en Boelie van Guppyfriend (zoek de verschillen!)


De wortelmonsters van Douche-eendje


Tamina van MariaEtcetera


Saar van Ynske


Juultje van Danoontjepower


Vorig topic:
[centraal]Konijnentopic met foto's! #13 Waar de stoere kerels smelten

[ Bericht 5% gewijzigd door Guppy op 29-01-2011 21:04:32 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_92054225
Mijn konijn vond ik laatst op de zolder. lolwut. :')
Lekker happen
pi_92054532
Mijn konijntjes in de OP.
Vandaag weer bezig geweest in de opvang, 1 van de konijnen had grandioos stinkende blindedarmkeutels :r
  zaterdag 29 januari 2011 @ 21:13:41 #4
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_92054802
Omdat'tie te grappig is en het vorige topic is gesloten vlak na het plaatsen hier nog een keer.

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 16:03 schreef oCe het volgende:
Youtube momentje net, gelukkig met telefoon (als camera) voorhanden. Hummel was van mening dat ze prima in het huisje van Gommie past, wat overduidelijk niet het geval is. Het leukste is wanneer ze eruit komt en ineens haar oren tevoorschijn 'floepen' :D

Porch Monkey 4 Life!
  Moderator zondag 30 januari 2011 @ 10:16:51 #5
155227 crew  Guppy
dus
pi_92068705
Ik moet nog steeds lachen om dat filmpje! :D

Boelie is inmiddels weer beter gaan eten. Hij eet weer Science Selective brokken, en dat is een goed teken. Alleen hooi wil nog niet echt, dat is wel jammer. Maar ik zal van de week eens ander hooi halen, misschien is ie weer eens toe aan een ander smaakje. Hij begint ook weer vrolijk op de vloer te keutelen, ook een goed teken.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_92075841
gelukkig gaat alles goed met alle konijnen!!!

gelukkig zijn mijn konijnen niet zo heel hulpbehoevend. vorig jaar alleen een keer stress gehad met urkel toen hij verstopt zat of zo, zijn wel zelfs op zondag naar de dierenarts geweest voor een spuitje, maar dat kostte maar zoon 40 euro dacht ik. pijnstillers en dat soort zaken krijgen ze eigenlijk nooit! wat dat aan gaat zijn we heel gelukkig gewoon!

maar kwa ziektekosten vallen ze allebei gelukkig erg mee!!

nog even terug komend op snoeren, moest van de week even bij ons onder de vloer in de kruipruimte zijn, uiteraard met een lamp en een verlengsnoer, nou dat ging allemaal prima, maar omdat het al zo laat was had ik het snoer laten liggen in de bijkeuken met alle deuren dicht, maar goed, mijnmeisje heeft dus per ongeluk de deuren open laten staan omdat ze daar niet zo goed op let als ik, maar goed, de volgende ochtend zag ik het gelijk, op 4 plekken was het snoer beschadigd (en de stekker zat nog in het contact) en op 2 plekken was koper zichtbaar, ik snap niet dat dat beesje het nou niet eens afleert..... ben vrijdag middag ongeveer een uurtje bezig geweest om het snoer te repareren....

vandaag zit urkel al zoon beetje heel de ochtend (tot nu 1400) op de bank te suffen en dutten en soms rolt ie de ene kant op, en dan weer de andere kant....

ik vind dat filmpje trouwens geniaal!!! juul heeft soms ook van die acties dat ze in de kooi 'eronder'gaat echt geen potje :) en wonderbaarlijk dat het allemaal past!
Sla niet, Prei wel
  Moderator dinsdag 1 februari 2011 @ 17:09:03 #7
155227 crew  Guppy
dus
pi_92180511
Net belde Wendy, van de dierenarts, om even te horen hoe het met Boelie gaat O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_92190695
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Net belde Wendy, van de dierenarts, om even te horen hoe het met Boelie gaat O+
Dat is nog eens een goeie DA!!

bij ons bellen ze meestal omdat de factuur nog niet overgemaakt lijkt te zijn :)
Sla niet, Prei wel
  dinsdag 1 februari 2011 @ 22:01:28 #9
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_92197039
Guppyfriend kwam met de tip om dit topic hier eens onder de aandacht te brengen, misschien iemand hier of misschien dat jullie iemand weten.

Nieuw thuis gezocht voor 2 konijntjes.
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  Moderator woensdag 2 februari 2011 @ 10:13:25 #10
155227 crew  Guppy
dus
pi_92211965
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 20:28 schreef dE_Danoontjepower het volgende:

[..]

Dat is nog eens een goeie DA!!

bij ons bellen ze meestal omdat de factuur nog niet overgemaakt lijkt te zijn :)
Ik pin altijd maar meteen, is het leed meteen geleden :')

En het is wel een goede DA inderdaad. Niet de goedkoopste, maar ik heb er wel een goed gevoel bij.

En ze denken altijd goed mee. Zo kon ik met Boelie echt niet om 14:00 uur op het spreekuur komen ivm werk, en toen mocht ik m gewoon 's ochtends brengen, en kon ik m 's avonds weer ophalen. Tijdens het nakijken ontdekten ze de haakjes en hebben ze m meteen geholpen. 's Avonds kreeg ik m dus geholpen en al mee, en ze hadden niet eens een consult gerekend. Alleen het verwijderen van de haakjes. Was toch weer fijn
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 2 februari 2011 @ 14:44:49 #11
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_92223118
@Guppyfriend Klinkt als onze dierenarts. Goede, konijnkundige dierenarts en al vaak genoeg gehad dat er consults niet werden gerekend omdat we bijvoorbeeld vaak achter elkaar moesten komen of voor kleine check-ups. En onze dierenarts belt ook altijd op na operaties/medische behandelingen en we krijgen ook altijd een kaartje als 1 van onze konijnen is overleden.

Onze Hummel is vannacht en vanochtend druk bezig geweest met het maken van een nestje. Ziet er nog niet echt professioneel uit :P



Hopelijk "gewoon" schijnzwanger en niet echt zwanger (dat Gommie toch niet gecastreerd blijkt te zijn of te kort geleden :X )
  Moderator woensdag 2 februari 2011 @ 14:58:22 #12
155227 crew  Guppy
dus
pi_92223920
Ooh, tien tegen één dat Hummel zo schijnzwanger is als maar kan.

Ze heeft een nieuwe vent, dat wakkert meestal flink de hormonen aan :Y

- edit - ben jij dan mevrouw oCe, dutchdevil :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 2 februari 2011 @ 15:16:26 #13
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_92224990
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 14:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Ooh, tien tegen één dat Hummel zo schijnzwanger is als maar kan.

Ze heeft een nieuwe vent, dat wakkert meestal flink de hormonen aan :Y

- edit - ben jij dan mevrouw oCe, dutchdevil :D
Ik hoop dat je gelijk hebt :)
En ja, ik ben inderdaad mevrouw oCe :Y
pi_92226098
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 14:44 schreef dutchdevil het volgende:
@Guppyfriend Klinkt als onze dierenarts. Goede, konijnkundige dierenarts en al vaak genoeg gehad dat er consults niet werden gerekend omdat we bijvoorbeeld vaak achter elkaar moesten komen of voor kleine check-ups. En onze dierenarts belt ook altijd op na operaties/medische behandelingen en we krijgen ook altijd een kaartje als 1 van onze konijnen is overleden.

Onze Hummel is vannacht en vanochtend druk bezig geweest met het maken van een nestje. Ziet er nog niet echt professioneel uit :P

[ afbeelding ]

Hopelijk "gewoon" schijnzwanger en niet echt zwanger (dat Gommie toch niet gecastreerd blijkt te zijn of te kort geleden :X )
2 weken na de koppeling > schijnzwanger. Dracht van een konijn is 30-32 dagen :)
  woensdag 2 februari 2011 @ 16:58:28 #15
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_92231241
Nou wil ik niet lullig doen, maar deze foto is toch écht schattiger ;)

Porch Monkey 4 Life!
  Moderator woensdag 2 februari 2011 @ 16:59:37 #16
155227 crew  Guppy
dus
pi_92231316
Frummeltje O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator donderdag 3 februari 2011 @ 15:21:39 #17
155227 crew  Guppy
dus
pi_92275754
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_92276638
Slapen in je eigen nest O+.
pi_92297093
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 15:21 schreef Guppyfriend het volgende:
[ afbeelding ]
oh my :) so sweet :) wat lieffffff echt heerlijk!!!!!!

urkel is vandaag 2 geworden :) hij is er echt niet van onder de indruk!! wij natuurlijk wel :) ik dacht dat nog een dame uit de opvang misschien wel een goed idee zou zijn... maar mijn meisje zag het niet zitten om een harem van urkel op te gaan starten!!
Sla niet, Prei wel
pi_92306031
Haha, het scherm van m'n laptop stond net op negatief.

Ik had Famke op de tafel gezet en ze vond het leuk om over m'n laptop heen te lopen! :D

Gelukkig zijn ze de laatste tijd wat meer gewend aan onze nieuwe laminaatvloer, dat geglij vonden ze nogal eng in het begin :P

Zo lagen ze laatst te chillen :')



En ja, ze vinden het machtig om die kranten te verscheuren :D
pi_92306388
Haha, zo mooi om te zien. Ik heb net een paar WC-rolletjes in de kooi gelegd.
Jelte smijt ze alle kanten op, terwijl Famke alleen maar bezig is met de sla die ik ze gaf.

Vervolgens begint Famke een holletje te graven en gaat Jelte erin liggen :D
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:50:24 #22
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_92316652
Hebben jullie misschien een foto van jullie (binnen)kooi bij de hand? Ik vind de kooi van Floris en Fiona zo saai en ik heb ook het gevoel dat ze zich vervelen, maar weet niet wat ik er allemaal in kan leggen...sowieso zijn tips voor speelgoed voor in de kooi altijd welkom :)
  Moderator vrijdag 4 februari 2011 @ 12:06:45 #23
155227 crew  Guppy
dus
pi_92317344
Euhm, niet bij de hand, en het wisselt ook steeds, omdat ik bang ban dat ze zich vervelen :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 4 februari 2011 @ 12:08:30 #24
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_92317417
Wat heb je er nu allemaal in dan? :) ik ben echt heel inspiratieloos...vind het moeilijk omdat er voor honden en katten veel meer speeltjes zijn dan voor konijnen.
pi_92319797
Hier ligt ook niet veel in de kooi. Een wilgenhuisje, 2 balletjes met een belletje erin 2 hooiballen en een wilgenbal. Buiten de kooi hebben ze echter een wilgenring, paar kartonnen dozen, een toiletbak (te gebruiken als graafbak), een kattentunnel en nog meer zooi... :P
  Moderator vrijdag 4 februari 2011 @ 13:13:53 #26
155227 crew  Guppy
dus
pi_92320391
Bij ons in de kooi staat een wilgenhuisje, een sisalbal met een bel erin, een hele zooi wilgentakken en een bedje. Oh en nog een voerbal, maar die is leeg op het moment.

Buiten de kooi hebben ze sinasappeldozen, schoenendozen, wc rollen, de keukenrol als ze de kans krijgen :'), een goudengids en nog meer wilgentakken.

Toch nog een voorbeeld gevonden (hier is het wilgenhuisje en de sisalbal te zien):


En hier is het bedje te zien, met weer de sisalbal, twee wilgenspeeltjes en een voetbal


Hier is ik eens een hele uiteenzetting gemaakt van wat ze hier allemaal (afwisselend) hebben [centraal]Konijnentopic met foto's! #13 Waar de stoere kerels smelten
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_92326684
Hier in de buurt staan een paar wilgen bij een parkje. Ik denk dat ik morgen maar ff met een kapmes die kant op ga, haha!
  Moderator vrijdag 4 februari 2011 @ 15:43:16 #28
155227 crew  Guppy
dus
pi_92327616
Die van ons komen uit het weiland van schoonvader, verse takken vinden ze helemaal the bomb :Y (wel opbouwen)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_92348025
Ja guppy, bij jou gaan die sisalballen lang mee maar die van mij heeft 'm na een weekje al uit elkaar gehaald. Van de week even foto maken O+ .
Baby darling doll face honey
  Moderator zaterdag 5 februari 2011 @ 22:01:49 #30
155227 crew  Guppy
dus
pi_92387571
Ja, ze doet er al een hele tijd mee. Inmiddels is de ene helft kaal, de nieuwe sisalbal ligt al klaar, maar eerst deze maar eens opmaken ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 6 februari 2011 @ 19:03:54 #31
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_92422161
Haha ik was gister in een dierenwinkel in Deventer en ben daar helemaal verliefd geworden op een konijn daar (niet dat ik m wil kopen maar hij was zoo koetjsieej O+ ). Twas volgens mij een franse hangoor want hij was best groot, en hij liep gewoon los in de winkel, de deur stond wagenwijd open en nog liep ie niet naar buiten en zat gewoon tevreden te chillen, iedereen mocht m aaien en zo. Super cute :D
Was wel blij om te zien dat er ook dierenwinkels zijn die wel goed voor de konijntjes zorgen en waar ze wel aandacht krijgen (tenminste voor zo ver ik kon zien), alle andere konijnen mochten ook gewoon geaaid en zo worden.
Als ik ooit de ruimte heb wil ik er ook zo een :D

Zo zag ie eruit
  zondag 6 februari 2011 @ 20:57:53 #32
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_92429109
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:03 schreef silent_scream1 het volgende:
Haha ik was gister in een dierenwinkel in Deventer en ben daar helemaal verliefd geworden op een konijn daar (niet dat ik m wil kopen maar hij was zoo koetjsieej O+ ). Twas volgens mij een franse hangoor want hij was best groot, en hij liep gewoon los in de winkel, de deur stond wagenwijd open en nog liep ie niet naar buiten en zat gewoon tevreden te chillen, iedereen mocht m aaien en zo. Super cute :D
Was wel blij om te zien dat er ook dierenwinkels zijn die wel goed voor de konijntjes zorgen en waar ze wel aandacht krijgen (tenminste voor zo ver ik kon zien), alle andere konijnen mochten ook gewoon geaaid en zo worden.
Als ik ooit de ruimte heb wil ik er ook zo een :D

Zo zag ie eruit
[ afbeelding ]
Ah, in de Proosdijpassage. Daar hebben ze altijd een franse hangoor los lopen in de winkel, de huidige zit er nog niet zo heel lang maar is de tamste tot dus ver. Deze vind alles goed, is nergens bang voor en gaat zelfs lekker in de weg zitten bij de ingang/uitgang... aan de kant gaan? Ho maar! :)
Porch Monkey 4 Life!
  zondag 6 februari 2011 @ 21:49:04 #33
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_92432859
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:57 schreef oCe het volgende:

[..]

Ah, in de Proosdijpassage. Daar hebben ze altijd een franse hangoor los lopen in de winkel, de huidige zit er nog niet zo heel lang maar is de tamste tot dus ver. Deze vind alles goed, is nergens bang voor en gaat zelfs lekker in de weg zitten bij de ingang/uitgang... aan de kant gaan? Ho maar! :)
Haha jaa daar:) Klopt ze hadden eerst een andere maar die kon niet zo goed wennen aan de tegelvloer schijnbaar dus die zit nu bij iemand thuis. Deze is inderdaad een hele leuke :D Nu zat hij lekker tegen de krabpaal en hij vond inderdaad alles wel prima. Ik vond hem al meteen leuk! Helaas woon in zelf in Eindhoven en zal er zelf niet vaak komen maar ik vond hem wel super cute :)
  zondag 6 februari 2011 @ 23:15:23 #34
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_92438481
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:49 schreef silent_scream1 het volgende:

[..]

Haha jaa daar:) Klopt ze hadden eerst een andere maar die kon niet zo goed wennen aan de tegelvloer schijnbaar dus die zit nu bij iemand thuis. Deze is inderdaad een hele leuke :D Nu zat hij lekker tegen de krabpaal en hij vond inderdaad alles wel prima. Ik vond hem al meteen leuk! Helaas woon in zelf in Eindhoven en zal er zelf niet vaak komen maar ik vond hem wel super cute :)
Offtopic, maar euh... no offence, wat moet je in Deventer als je in Eindhoven woont? Het is hier nou niet bepaald bijzonder winkelen :P
Porch Monkey 4 Life!
pi_92468110
Oi,

Mijn knijn heeft zo'n hok:


(wees maar niet bang, dit is slechts z'n keuken, hij heeft een PVC buis DOOR de muur van de schuur waarmee hij in zijn buitenhok kan komen waarin hij een riante woonkamer met een knaagstok heeft, én een badkamer gedeelte waar privacy is omdat daar geen gaas is maar een deurtje).

Maar aangezien dit hok al wat jaartjes meegaat, zijn vooral de hoeken van die zinken bak helemaal weggerot waardoor al het hooi, zaagsel en eten er doorheen pleurt.

Weet iemand waar je zo'n nieuwe bak kan kopen? Ik zie ze altijd alleen inclusief hok en kan het niet echt zelf maken. Afmeting is 80x40cm ongeveer.
  Moderator maandag 7 februari 2011 @ 19:20:29 #36
155227 crew  Guppy
dus
pi_92470757
Nog een kerel met konijntjes O+

Zou een Boerenbond of Welkoop zo'n bak niet voor je kunnen bestellen? Of een dierenwinkel?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:24:40 #37
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_92511800
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 23:15 schreef oCe het volgende:

[..]

Offtopic, maar euh... no offence, wat moet je in Deventer als je in Eindhoven woont? Het is hier nou niet bepaald bijzonder winkelen :P
Haha nee klopt, een vriendin van mij is daar gaan samenwonen met haar vriend en ik en mijn eigen vriend waren gezellig bij haar op bezoek en we wilden ff de stad in :)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:52:22 #38
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_92512956
ff ouwe als tvp :P
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator dinsdag 8 februari 2011 @ 20:07:31 #39
155227 crew  Guppy
dus
pi_92516577
Ah Steph en z'n nieuwe chickie. Hoe gaat het met ze?

En hoe gaat t met Hummel en Gommie?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_92530709
Vorige konijn (herkenbaar aan de vetkwab)
2002:


Huidige konijn (herkenbaar aan pluizenbol)
2005:

DSC005118.jpg

Moet eens nieuwe foto's nemen.
  woensdag 9 februari 2011 @ 10:31:41 #41
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_92536808
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:07 schreef Guppyfriend het volgende:
Ah Steph en z'n nieuwe chickie. Hoe gaat het met ze?

En hoe gaat t met Hummel en Gommie?
Hier gaat alles opzich prima maar ze leven nog wel allebei in een eigen hok. Het samen loslopen (als we thuis zijn) gaat prima, ze laten elkaar ook in elkaars hok toe en eten van elkaars voer, hooi, etc. We zetten ze af en toe ook samen in één hok (met het hok dicht) en dat gaat opzich ook goed. Af en toe nog wel kleine onenigheden maar ach, dat mag eigenlijk geen naam hebben. Langzamerhand wat meer samen in één hok zetten en dan moet 't vast helemaal goed komen :)

Is daar het tandartsbezoek al helemaal vergeten?
Porch Monkey 4 Life!
pi_92541868
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:08 schreef RacerDKB het volgende:
Oi,

Mijn knijn heeft zo'n hok:
[ afbeelding ]

Weet iemand waar je zo'n nieuwe bak kan kopen? Ik zie ze altijd alleen inclusief hok en kan het niet echt zelf maken. Afmeting is 80x40cm ongeveer.
Los bestellen via de dierenwinkel of een tuincentrum? Of misschien een hobbyist op Marktplaats die het kan maken. Anders ga je denk echt richting metaalboer die een zinken plaat voor je op maat buigt en de hoeken vastlast (soldeert?), waarschijnlijk ben je met een nieuw hok dan goedkoper uit.
  Moderator woensdag 9 februari 2011 @ 13:00:34 #43
155227 crew  Guppy
dus
pi_92542147
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 12:53 schreef Miffy1 het volgende:

[..]

Los bestellen via de dierenwinkel of een tuincentrum? Of misschien een hobbyist op Marktplaats die het kan maken. Anders ga je denk echt richting metaalboer die een zinken plaat voor je op maat buigt en de hoeken vastlast (soldeert?), waarschijnlijk ben je met een nieuw hok dan goedkoper uit.
Ja, dat is het verneukeratieve... Maar als het goed is, kunnen ze wel los besteld worden
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 10 februari 2011 @ 19:45:02 #44
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_92602673
aah hier zijn we weer.

Ik ben op zoek naar een snoepje voor Snoopy die hij echt lekker vindt.. Het lijkt erop dat hij niets heel bijzonder vind..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  Moderator donderdag 10 februari 2011 @ 20:02:00 #45
155227 crew  Guppy
dus
pi_92603657
Snoepjes zijn eigenlijk niet zo goed, daar worden ze snel dik van. Maar wat je bijvoorbeeld kan doen is van blokjes wortel een soort snoepjes maken :) Dan hebben ze iets lekkers en iets gezonds
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:45:44 #46
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_92610385
Tamina is naast haar hooi/voer vooral dol op wortels en een maf soort harde maiskolf aan een stokje! Oh en knaagstokken (van die dingen voor knaagdiertjes met allemaal zaadjes enzo eraan) vind ze ook puik :9
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_92676958
Ik heb dat pakket gehaald van de boerenbond/welkoop :@. Haal der toch altijd mn voer, maarrr ik was best blij verrast met de inhoud!

Als iemand wil weten wat er in zat moet je maar even een PM sturen, weet niet of meer mensen dat pakket willen gaan ophalen :P.
Baby darling doll face honey
  Moderator zaterdag 12 februari 2011 @ 13:54:25 #48
155227 crew  Guppy
dus
pi_92677637
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 10:31 schreef oCe het volgende:

[..]

Hier gaat alles opzich prima maar ze leven nog wel allebei in een eigen hok. Het samen loslopen (als we thuis zijn) gaat prima, ze laten elkaar ook in elkaars hok toe en eten van elkaars voer, hooi, etc. We zetten ze af en toe ook samen in één hok (met het hok dicht) en dat gaat opzich ook goed. Af en toe nog wel kleine onenigheden maar ach, dat mag eigenlijk geen naam hebben. Langzamerhand wat meer samen in één hok zetten en dan moet 't vast helemaal goed komen :)

Is daar het tandartsbezoek al helemaal vergeten?
Fijn dat alles goed gaat :D het duurt even, maar dat komt vast wel goed!

Hier is het tandartsbezoek weer vergeten, en meneer eet en keutelt weer als vanouds.

Ik ben net naar de Jumper geweest, en ben voor ¤ 83,- aan konijnenmeuk de deur uit gegaan :@ Oké, er zat 10kg Science Selective bij, en 25kg Hemparade. Maar toch... :D

Molly heeft sinds kort een aantal dozen waar ze graag in speelt. En mee scheurt en zo. Erg leuk om te zien, en ze put zichzelf lekker uit zo. En ik heb het gefilmt, aanschouw!! Compleet met scheurgeluiden *O*

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_92683560
leuk!!! goede oefening ook voor de spieren!!!
Sla niet, Prei wel
  Moderator zaterdag 12 februari 2011 @ 19:29:27 #50
155227 crew  Guppy
dus
pi_92688669
Ja, en ze heeft er zoveel plezier in. En als je niet op het balkon kan racen, moet je op een andere manier aan je beweging komen natuurlijk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 12 februari 2011 @ 23:20:12 #51
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_92699229
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Snoepjes zijn eigenlijk niet zo goed, daar worden ze snel dik van. Maar wat je bijvoorbeeld kan doen is van blokjes wortel een soort snoepjes maken :) Dan hebben ze iets lekkers en iets gezonds
Klinkt als een goed idee, is het proberen waard!

quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:45 schreef MariaEtcetera het volgende:
Tamina is naast haar hooi/voer vooral dol op wortels en een maf soort harde maiskolf aan een stokje! Oh en knaagstokken (van die dingen voor knaagdiertjes met allemaal zaadjes enzo eraan) vind ze ook puik :9
Zo'n maiskolf heeft snoopy ook al, knaagt ze best veel aan idd! :)

Ik ben eigenlijk opzoek naar een lekker snoepje wat Snoopy gelijk opeet zodat ik kan beginnen met clickertraining maargoed, tot nu toe is er nog niet echt iets wat ze gelijk wil..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 13 februari 2011 @ 11:57:27 #52
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_92710951
Ha, scheuren altijd een goede hobby :) Hummel vind 't ook geweldig, de kartonnen dozen vliegen er doorheen. Meestal maken we er een klein gaatje in aan één kant die ze daarna verder open sloopt/trekt. Uiteindelijk heeft ze zo een soort holletje waar ze graag in zit/slaapt en van binnenuit opensloopt/kapot scheurt. Na een tijdje zitten er meerdere openingen in, valt 'tie uit elkaar en is het tijd voor de volgende doos ;)

Afgelopen nacht hebben ze voor het eerst een hele nacht samen in het grote hok doorgebracht. Het lijkt er sterk op dat dat prima is gegaan. Af en toe even gekeken, ze hebben allebei netjes gegeten en het hok is nog netjes: geen stukken vacht in het hok, geen tekenen van gejaag op elkaar, allebei relaxed, etc. Mooi!
Porch Monkey 4 Life!
  zondag 13 februari 2011 @ 12:07:03 #53
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_92711263
Eten ze kartonnen dozen/keukenrollen etc. niet op?
  Moderator zondag 13 februari 2011 @ 14:59:20 #54
155227 crew  Guppy
dus
pi_92717769
Goed nieuws oCe! Op een fijne, zorgeloze relatie tussen de twee :)

Molly eet het karton niet op, ze maakt er alleen maar onmogelijke snippers van. Maar als ze grote scheuren heeft gemaakt, ruim ik die ook altijd op. Ik houd het wel goed in de gaten
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_92837658
Wij hadden vandaag weer eens stresss...

normaal als ik thuis kom krijgen ze een snoepje, meestal als ik fluit dan staat urkel al aan het hek, laat staan als ik het zakje met snoepjes tevoorschijn tover...

vandaag dus niet... geen urkel te bekennen, kon juultje nog net weg zien schieten het fietsen hok in...

even naar buiten... daar zat ie, stilletjes, gaaf geen kik, mocht zelfs aan zijn buikje zitten, kortom, een boel foute signalen waar we niet om heen konden. DA gebeld, was vanavond inloop spreek uur dus moesten we maar zorgen dat we er op tijd bij waren zodat we als eerste konden...

nou goed, wij eerst nog even bij urkel bij de kooi gezeten, deed ie ineens wat raar met zijn heupjes, en toen leek het net of dat we 2 keutels hoorde vallen (is een beetje moeilijk om te bepalen, juultje is meestal degene die binnen ook keutelt) we wilden zelf ook even een hapje eten en tijdens het eten zegt mijn vrouw ineens, joh, hij zit weer te eten.... hooi... witlof en zijn stukje wortel die ik eerder had neergelegd om hem over te halen om wat te eten.... 5 minuten later zat meneer prinsheerlijk op de bank alsof er niets gebeurt was....

wat moet je nou met zoon beessie he :) (we hebben dit al eerder meegemaakt afgelopen zomer, toen kreeg ie een injectie die spontaan hielp, nu heeft ie zichzelf gerepareerd :) )

toch nog naar de DA geweest natuurlijk, zal hem krijgen, dat kreng, die heeft ook even goed gekeken, en het kan zijn dat zijn kiesjes wat te schuin zijn gesleten waardoor zijn eten niet goed word vermalen waardoor hij wat grover voer in zijn darmen krijgt waardoor het allemaal wat verstopt raakt, dus vrijdag moettie ff onder het mes, tandjes laten slijpen... en daarna moet het allemaal weer goed zijn!!! hopelijk!!
Sla niet, Prei wel
pi_93204613
Leuk topic met al die pics, heb van m'n 11e tot m'n 16e (2006) ook een dwergkonijn gehad :P
Was met de fles opgevoed en super tam, stond eerst binnen en later in een buitenhok..
Beest liep gewoon met je mee als je door de tuin wandelde en liet zich ook zo oppakken, vond het lekker om geaaid te worden. En hij at paardenbloemen totdat hij erbij neerviel.

Maar niet te slim, bij mooi weer liep hij de hele dag buiten en dan lag hij achter een grote plant te chillen van 9 tot 5, zonder wat te drinken. Dan moest je echt z'n drinken naar 'm toe brengen _O-

Niet te zien op de foto's is dat hij meestal 1 oor omhoog had en 1 oor omlaag hangend.




Nico... Soms mis ik 'm wel een beetje ;(
  woensdag 23 februari 2011 @ 18:56:14 #57
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_93213054
Met Hummel en Gommie gaat het erg goed.

Gommie heeft zichzelf inmiddels de hooiruif toegeëigend en gebruikt deze als bed :P

pi_93273705
Hoi, ik heb sinds maandag een pooltje. Hij is wel ziek, zag ik maandag al. Dus dinsdag naar de da geweest en hij heeft e. cuniculi en torticollis. Een parasiet in z'n hersenen dus, wat zich uit als draainek. Heel zielig. Nu moet hij 8 weken medicijnen en 3x per dag dwangvoer omdat hij zelf onvoldoende eet. Maar ik ga er vanuit dat het wel weer goed komt/iig beter gaat worden.
Ik heb er al wel veel over gelezen, maar op internet is het best negatief allemaal, vaak met blijvend scheef kopje. Dus, iemand ervaring met de ziekte? Hoe verliep dat? Kwam het weer helemaal goed?

Leuke foto's allemaal, konijntjes zijn schattig O+
pi_93273903
Oddeyed, E. cuniculi kan best intensief zijn en zal met een fikse kuur met panacur het moeten kunnen doen, mits je er op tijd bij bent. Er kan wel nog wat restschade blijven door de zwelling die de ontsteking veroorzaakt, maar dat zul je over een paar weken pas merken. Mocht de torticollis heel erg zijn, kun je het beste de voeding op de bodem neerleggen, konijnen met e.c. hebben veel moeite met het eten uit een voerbak. Scheelt misschien ook wat dwangvoeren!
Ik heb in de opvang verschillende konijnen met e.c. meegemaakt en het is heel erg afhankelijk van welk stadium, de verdere conditie van het konijn en een beetje geluk hebben. Heel veel succes!
pi_93274652
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:58 schreef douche-eendje het volgende:
Oddeyed, E. cuniculi kan best intensief zijn en zal met een fikse kuur met panacur het moeten kunnen doen, mits je er op tijd bij bent. Er kan wel nog wat restschade blijven door de zwelling die de ontsteking veroorzaakt, maar dat zul je over een paar weken pas merken. Mocht de torticollis heel erg zijn, kun je het beste de voeding op de bodem neerleggen, konijnen met e.c. hebben veel moeite met het eten uit een voerbak. Scheelt misschien ook wat dwangvoeren!
Ik heb in de opvang verschillende konijnen met e.c. meegemaakt en het is heel erg afhankelijk van welk stadium, de verdere conditie van het konijn en een beetje geluk hebben. Heel veel succes!
Dank je voor je snelle reactie! Ik vind het ook zo zielig, ik wist ook gelijk toen ik hem zag dat het niet goed was. En het bleek dus ook niet goed te zijn. De dierenarts zei ook al dat het intensief was, maar ja, dan had ik hem niet moeten meenemen. Het is namelijk zo'n schatje, echt heel lief. Het voer zal ik even op de bodem leggen, daar had ik nog niet aan gedacht. Drinken lukt hem nog wel uit een bakje, niet meer uit een flesje. Hij drinkt ook heel veel, hoorde er bij volgens de da. Ik wil het wel regelmatig updaten hier, als daar behoefte aan is? (word niet elke dag, maar eens in de zoveel tijd ofzo)
  donderdag 24 februari 2011 @ 21:14:07 #61
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_93275055
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:08 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Dank je voor je snelle reactie! Ik vind het ook zo zielig, ik wist ook gelijk toen ik hem zag dat het niet goed was. En het bleek dus ook niet goed te zijn. De dierenarts zei ook al dat het intensief was, maar ja, dan had ik hem niet moeten meenemen. Het is namelijk zo'n schatje, echt heel lief. Het voer zal ik even op de bodem leggen, daar had ik nog niet aan gedacht. Drinken lukt hem nog wel uit een bakje, niet meer uit een flesje. Hij drinkt ook heel veel, hoorde er bij volgens de da. Ik wil het wel regelmatig updaten hier, als daar behoefte aan is? (word niet elke dag, maar eens in de zoveel tijd ofzo)
Heb ook ervaring met E Cuniculi maar helaas geen positieve (zie vorige delen van dit topic).
Veel drinken hoort er inderdaad bij. Konijn die wij hadden die dat had dronk veel en at ook veel komkommer (waterrijk). Veel succes, hoop dat je konijntje weer beter wordt.
pi_93275113
Veel drinken kan inderdaad een teken zijn van E.c.; je hebt echt een topdierenarts, veel dierenartsen weten helaas nog niet eens wat e.c. is! Updates zijn prima, vind het altijd erg interessant om te lezen en het is voor jou ook fijn om je verhaal even kwijt te kunnen.
  donderdag 24 februari 2011 @ 21:52:37 #63
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_93278133
Oh Doucheeend. Hier kan ik zomaar je knijntjes bewonderen! O+
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_93295248
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 16:02 schreef El_Liberaliste het volgende:
Leuk topic met al die pics, heb van m'n 11e tot m'n 16e (2006) ook een dwergkonijn gehad :P
Was met de fles opgevoed en super tam, stond eerst binnen en later in een buitenhok..
Beest liep gewoon met je mee als je door de tuin wandelde en liet zich ook zo oppakken, vond het lekker om geaaid te worden. En hij at paardenbloemen totdat hij erbij neerviel.

Maar niet te slim, bij mooi weer liep hij de hele dag buiten en dan lag hij achter een grote plant te chillen van 9 tot 5, zonder wat te drinken. Dan moest je echt z'n drinken naar 'm toe brengen _O-

Niet te zien op de foto's is dat hij meestal 1 oor omhoog had en 1 oor omlaag hangend.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Nico... Soms mis ik 'm wel een beetje ;(
Zo zag mijn eerste konijntje er ook uit! O+
All good things are wild and free.
  Moderator zaterdag 26 februari 2011 @ 17:41:08 #65
155227 crew  Guppy
dus
pi_93355909
Mijn monsters zijn weer voorzien van een schoon hok :Y Ik moet zeggen dat ik erg blij met het dubbele hok wat ze hebben, maar dat t wel kut is met schoonmaken :') Magoed, ik heb het er voor over
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_93391164
Ik ga ook m'n schatjes weer even spammen:



Ik hoop dat het gauw weer wat lekkerder weer is, maak nu alleen zo nu en dan foto's met m'n telefoon maar het is hoog tijd om weer met de camera de achtertuin in te gaan O+

Waarom vers water drinken? Ranzig water van de tuintafel is lekkerder :9~

pi_93393378
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_93397467
quote:
17s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:02 schreef Serinde het volgende:
Ik ga ook m'n schatjes weer even spammen:

[ afbeelding ]

Ik hoop dat het gauw weer wat lekkerder weer is, maak nu alleen zo nu en dan foto's met m'n telefoon maar het is hoog tijd om weer met de camera de achtertuin in te gaan O+

Waarom vers water drinken? Ranzig water van de tuintafel is lekkerder :9~
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pff, zit met tranen in mijn ogen, vooral bij de 2e foto. Lijkt als 2 druppels water op mijn konijn. ;( baal er nog steeds van dat hij nu ergens anders is.
All good things are wild and free.
pi_93405179
@ serinde, wat een prachtige konijntjes!

Konijn lijkt al wat op te knappen. Hij heeft nu een mooi hok (zat in een verhuisdoos :@ ) en dat bevalt hem wel. Mooi rond te hupsen alleen hij valt nog af en toe om. Hij eet weer wat meer, ook van z'n nieuwe brokken. Al met al gaat het beter en ik ben ook best blij met hem, al was een konijn écht niet gepland en ook écht niet de bedoeling :P .
pi_93406479
@oddeyed: Ik ben ook heel trots op m'n schatjes! :D Ze verzorgen zichzelf en elkaar goed ;) Beiden zijn ze nu bijna 2, vrouwtje uit de dierenwinkel (nog onwetend, zal in de toekomst meteen naar de opvang gaan!), mannetje later bij de opvang gehaald O+
Wat goed dat je dierenarts meteen de EC herkende, ik heb er gelukkig geen ervaring mee maar ken wel mensen die dat wel hebben. Als je er op tijd bij bent dan is er zeker een kans op herstel. Is het medicatie toedienen een beetje te doen?
Hoe kom je eigenlijk aan je pooltje als het niet de bedoeling was? :)

@tliciouz: weet niet waarom je hem weg moest doen, maar zal ongetwijfeld moeilijk zijn, zeker als je dan een nijntje ziet wat erg op hem lijkt! *;
  FOK!fotograaf maandag 28 februari 2011 @ 00:27:19 #71
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_93423438
Ik was dit topic helemaal kwijt :o. Nou om het goed te maken twee foto's van Flo. Hij mocht vandaag de badkamer verkennen. Flessen shampoo omver duwen enzo. Verder is het echt een fotomodel, zodra ik de camera op hem richt blijft ie helemaal stil zitten, tot ik afdruk en dan gaat ie weer verder met snuffelen.

Sexy pose


Een moment later ging die fles omver en schrok ie zich kapot
  maandag 28 februari 2011 @ 09:58:38 #72
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_93430448
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 00:27 schreef Chemiu het volgende:
Ik was dit topic helemaal kwijt :o. Nou om het goed te maken twee foto's van Flo. Hij mocht vandaag de badkamer verkennen. Flessen shampoo omver duwen enzo. Verder is het echt een fotomodel, zodra ik de camera op hem richt blijft ie helemaal stil zitten, tot ik afdruk en dan gaat ie weer verder met snuffelen.

Sexy pose
[ afbeelding ]

Een moment later ging die fles omver en schrok ie zich kapot
[ afbeelding ]
Awww! O+ Mooi konijntje! Die is flink gegroeid sinds de laatste foto's!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_93451827
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 20:09 schreef Serinde het volgende:
@oddeyed: Ik ben ook heel trots op m'n schatjes! :D Ze verzorgen zichzelf en elkaar goed ;) Beiden zijn ze nu bijna 2, vrouwtje uit de dierenwinkel (nog onwetend, zal in de toekomst meteen naar de opvang gaan!), mannetje later bij de opvang gehaald O+
Wat goed dat je dierenarts meteen de EC herkende, ik heb er gelukkig geen ervaring mee maar ken wel mensen die dat wel hebben. Als je er op tijd bij bent dan is er zeker een kans op herstel. Is het medicatie toedienen een beetje te doen?
Hoe kom je eigenlijk aan je pooltje als het niet de bedoeling was? :)

Medicijnen toedienen was even lastig, ik heb gewoon geen ervaring met konijnen, en dan ook nog met zo'n spuit in z'n bekje vond ik wel moeilijk om goed te doen. Maar nu heb ik een voor mij handige manier, ik leg hem op z'n rug, terwijl ik met opgetrokken benen zit, dan ligt hij dus eigenlijk tussen m'n benen. Hij blijft dan mooi liggen en ik kan z'n bekje goed zien dus dan wil dat spuitje er ook makkelijker in. Na z'n meds krijgt hij het dwangvoer, en dat vind ie heerlijk. :P Het is dus eigenlijk voor hem ook geen straf ofzo, het gaat best goed.
Ik wil nog wel een leuke vriendin voor hem, maar pas als hij gezond is. Ik denk dat hij dat wel leuk vind, z'n nieuwe hok vind ie ook fantastisch :D

Ook zo'n mooi konijntje Chemiu! Konijnen zijn echt schattig om te zien.
pi_93452102
Oddeyed, wat je ook kunt proberen is je konijn in een handdoek te wikkelen, of zoals ik het graag doe, op de grond zitten, konijn tussen mijn knieën. Dan heb je je beide handen vrij!
Panacur vinden veel konijntjes niet lekker, het is heel bitter, dus de dwangvoeding erna kan het zeker makkelijker maken om dit zo lang vol te houden.
  Moderator maandag 28 februari 2011 @ 20:18:24 #75
155227 crew  Guppy
dus
pi_93457767
Of in een handdoek tussen je knieen :Y Dubbele zekerheid
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_93459432
@Chemiu: wat een mooi konijn zeg O+

@oddeyed: had net je PB beantwoordt maar zie al dat je voor een vriendinnetje gaat kijken als hij weer gezond is, leuk!!! Ik weet niet waar je woont, maar onze Chuck komt bij Huize Pluis in Ede vandaan, goede opvang. Stichting Klein Geluk in Zetten is het vaste vakantieadres voor m'n schatjes, Marian heeft vaak ook lieve konijntjes zitten :)
pi_93461691
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:42 schreef Serinde het volgende:
@Chemiu: wat een mooi konijn zeg O+

@oddeyed: had net je PB beantwoordt maar zie al dat je voor een vriendinnetje gaat kijken als hij weer gezond is, leuk!!! Ik weet niet waar je woont, maar onze Chuck komt bij Huize Pluis in Ede vandaan, goede opvang. Stichting Klein Geluk in Zetten is het vaste vakantieadres voor m'n schatjes, Marian heeft vaak ook lieve konijntjes zitten :)
Leuk! Ik ben gelijk op de site van Huize Pluis gaan kijken, en al een leuk konijn gevonden; Lola :P. M'n da zei dat het wel beter was pas een vriendin te kopen als hij weer gezond is, omdat hij anders het nieuwe konijn ook ziek kan maken.
pi_93462856
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:17 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Leuk! Ik ben gelijk op de site van Huize Pluis gaan kijken, en al een leuk konijn gevonden; Lola :P. M'n da zei dat het wel beter was pas een vriendin te kopen als hij weer gezond is, omdat hij anders het nieuwe konijn ook ziek kan maken.
Klopt, maar het kan geen kwaad om een beetje weg te zwijmelen toch ;)
Bij Huize Pluis zijn we heel goed geholpen, Jenni = O+
pi_93719696


Yalara vind het heerlijk als ik haar kroel met me voeten :-)



en uiteraard ff lekker clillaxxen
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  Moderator zondag 6 maart 2011 @ 11:24:51 #80
155227 crew  Guppy
dus
pi_93720402
Plassen of drinken, plassen of drinken, euhm... Allebei!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 6 maart 2011 @ 12:15:32 #81
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_93721853
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 11:24 schreef Guppyfriend het volgende:
Plassen of drinken, plassen of drinken, euhm... Allebei!!
[ afbeelding ]
The circle of life O+ _O-

En oe, Yalara is leuk! Lijkt beetje op Tami :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_93721946
thanks! ik moet nodig haar nagels bijknippen.

wie van jullie doet dat zelf? of laten dat bij de da doen?
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  Moderator zondag 6 maart 2011 @ 12:32:27 #83
155227 crew  Guppy
dus
pi_93722250
Wij knippen zelf. Vriend houdt vast, en ik knip. Easy peasy
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_93724714
Lieve foto's weer O+
Mijn konijnen lopen buiten dus geen gedoe met nagels knippen gelukkig!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 00:06:44 #85
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_93798612
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 12:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Wij knippen zelf. Vriend houdt vast, en ik knip. Easy peasy
Is er nog iets waar je op moet letten? Ik heb eens gehoord dat je even moet kijken hoe het zit met bloedvaatjes etc? Ik weet alleen niet meer precies hoe en wat, maar snoopies nagels mogen ook een keer gedaan worden.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 08:19:07 #86
155227 crew  Guppy
dus
pi_93804151
Je moet inderdaad opletten dat je niet in het leven knipt, dat zijn de bloedvaten. Bij lichte nagels kun je ze zien, bij zwarte nagels minder goed. Wat helpt is om een zaklamp achter de nagels te houden, dan kun je het goed zien.

Ik ga straks de DA maar eens bellen. Boelie is aan het trutten met z'n eten, wil alleen nog maar lekkere dingen en keutelt amper. Ik denk dat ie weer haakjes heeft... Ik snap er niks van, we hebben mn sinds augustus, 27 januari had ie voor t eerst haakjes, en nu dan waarschijnlijk weer... Hij krijgt Science Selective, hooi en verder niet teveel ander spul. Dat zou toch goed moeten zijn...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:11:11 #87
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_93807803
Raar, Guppy! :{ Konijntje met een ongelukkig gebit dus. Of misschien is ie kieskeurig? Maar dat lijkt me stug, want je geeft hem niets geks. Nouja, succes!

Hier zijn we weer bezig met de zoektocht naar een vriendje voor Tami! Heb misschien al een beestje op het oog, dus to be continued O-)

Oh en overigens hebben we nu zo'n bal gemaakt van kleurige stokjes met een walnoot in het midden en dat ding vindt ze geloof ik compleet awesome - hij is al half aan gort geknaagd en ze smijt hem steeds in de rondte _O-
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 8 maart 2011 @ 12:45:14 #88
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_93810777
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:34 schreef Serinde het volgende:

[..]

Klopt, maar het kan geen kwaad om een beetje weg te zwijmelen toch ;)
Bij Huize Pluis zijn we heel goed geholpen, Jenni = O+
Onze Afke komt ook bij Huize Pluis vandaan :Y
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 19:12:49 #89
155227 crew  Guppy
dus
pi_93825996
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 11:11 schreef MariaEtcetera het volgende:
Raar, Guppy! :{ Konijntje met een ongelukkig gebit dus. Of misschien is ie kieskeurig? Maar dat lijkt me stug, want je geeft hem niets geks. Nouja, succes!

Ja, ik baal er zo van ;( Tommie had ook al zoveel problemen met z'n gebit, en nu krijgen we weer hetzelfde... /melancholie

Ik heb m net voorzien van Carprofen, Ciseral en Critical Care. Hij zit nu in een hoekje te mokken... Arme ziel. Om 21:00 uur krijgt ie nog een dosis Critical Care, en dan morgenochtend weer. Om kwart voor negen kan ik hem naar de DA brengen, daar gaan ze m weer nakijken.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:19:52 #90
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_93830041
We hebben met Dot het ook wel eens gehad dat ze ineens niet wou eten en de volgende dag was het ineens goed, gelukkig geen haakjes dus. Hopelijk is het met Boelie ook zo, nu weer haakjes is anders wel erg snel. Sterkte!
Porch Monkey 4 Life!
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 20:47:22 #91
155227 crew  Guppy
dus
pi_93831751
Aan de ene kant hoop ik het ook, want dan zou weer een boel gedoe schelen. Hij heeft net een paar hapjes van een wortel genomen, maar haalt daar nu z'n neus weer voor op. Hij maakt ook een paar knarsend geluid als ie die wortel kauwde...

Morgen maar eens afwachten
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator woensdag 9 maart 2011 @ 19:28:23 #92
155227 crew  Guppy
dus
pi_93872182
Nou, Boelie is weer terug, het waren wel haakjes, en een wondje op z'n wang.

In ieder geval is ie weer helemaal bijgefreest, en wat meer dan de vorige keer. Hij eet inmiddels weer, dus dat is een goed teken. Hij moet wel nog twee dagen pijnstiller, ivm met wondje in z'n wang.

Voorlopig is ie dus weer gefixt :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 9 maart 2011 @ 19:42:05 #93
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_93872897
Zaterdagmiddag gaan we blind daten! :7

quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 19:28 schreef Guppyfriend het volgende:
Nou, Boelie is weer terug, het waren wel haakjes, en een wondje op z'n wang.

In ieder geval is ie weer helemaal bijgefreest, en wat meer dan de vorige keer. Hij eet inmiddels weer, dus dat is een goed teken. Hij moet wel nog twee dagen pijnstiller, ivm met wondje in z'n wang.

Voorlopig is ie dus weer gefixt :)
Arme Boelie. -O- Hopelijk is er nou voor langere tijd vanaf.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Moderator woensdag 9 maart 2011 @ 20:19:46 #94
155227 crew  Guppy
dus
pi_93875088
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 19:42 schreef MariaEtcetera het volgende:
Zaterdagmiddag gaan we blind daten! :7

[..]

Arme Boelie. -O- Hopelijk is er nou voor langere tijd vanaf.
Oeh, daten!! En ja, ik hoop ook dat Boelie nu voor langere tijd goed blijft
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 11 maart 2011 @ 18:54:51 #95
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_93968225
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 20:19 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Oeh, daten!! En ja, ik hoop ook dat Boelie nu voor langere tijd goed blijft
Ja ik heb er best wel zin in! Hopelijk gedraagt Tami zich ook :+

We gaan morgen ook een nieuw hok halen :9 *voorpret*

Volgens mij gaat dit best wel gezellig staan in de huiskamer :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Moderator vrijdag 11 maart 2011 @ 18:59:32 #96
155227 crew  Guppy
dus
pi_93968436
Wat een gaaf hok _O_
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 11 maart 2011 @ 19:05:36 #97
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_93968704
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 18:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een gaaf hok _O_
Ja he! :D Dat kleine konijntje erop ook O+ :') En we kunnen dan onderin de plastic bak van het oude hok zetten als soort-van-vloerbescherming :7

En dan mogen de nijnen als we thuis zijn in de woonkamer rondhuppelen dus ze zouden genoeg ruimte moeten hebben!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zaterdag 12 maart 2011 @ 21:44:41 #98
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94018896
Ook hier vast een spam! Dit is de foto die op de site van het asiel stond, meer foto's volgen later, o.a. met Tami samen en het nieuwe hok! *O*

Dit is Perry, maar hij krijgt nog een nieuwe naam :P Z'n oortjes zijn wat kapot maar daar heeft ie schijnbaar geen last van (zo is ie gevonden dus hoe het komt is niet bekend).

"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zaterdag 12 maart 2011 @ 23:33:05 #99
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_94023733
Wat een mooi konijn!! Die is echt tof :D ondanks z'n oren.
  zondag 13 maart 2011 @ 12:05:21 #100
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_94039565
Ach die oortjes... Zal waarschijnlijk gevochten hebben met een ander konijntje?

Hier waren ze vanochtend weer eens drinkflestwister aan het spelen:

  zondag 13 maart 2011 @ 12:11:28 #101
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94039771
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 12:05 schreef douche-eendje het volgende:
Ach die oortjes... Zal waarschijnlijk gevochten hebben met een ander konijntje?

Hier waren ze vanochtend weer eens drinkflestwister aan het spelen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hahaha :D hoe dat ook op mekaar zit :') Wat een mooie konijntjes ook! O+

En ja, waarschijnlijk! Het ziet er wat sneu uit, maar het is verder best een blij konijn geloof ik :D De jongen van het asiel wist niet hoe ie op andere nijnen zou reageren (mede door de oortjes en eventuele slechte herinneringen) maar zodra hij en Tamina bij elkaar gezet werden begon hij haar kopje al af te lebberen :') As we speak ligt ie prinsheerlijk te loungen :Y)

En namens Perry bedankt, Morgane :D

[ Bericht 3% gewijzigd door MariaEtcetera op 13-03-2011 18:42:13 ]
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 13 maart 2011 @ 12:23:18 #102
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_94040166
Wat fijn dat de koppeling zo makkelijk is gegaan... en we willen hier straks ook zulke "op mekaar zitten" foto's zien :P
  zondag 13 maart 2011 @ 20:28:06 #103
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94063000
U vraagt, wij draaien! (het blijft waarschijnlijk toch Perry, we zijn er intussen al een beetje aan gewend en nou is het eigenlijk best leuk :+ )


Perry up close and personal in het tijdelijke hok B-)


Knusheid in de huiskamer O+ Tamina was hem eens aan het aflebberen voor de verandering :+ Wel bovengemiddeld gekeutel, maar de stofzuiger doet z'n werk wel.


Beetje fuzzy, maar te lief om niet te posten :P Allebei aan het loungen in de huiskamer!


Perry, Tamina en het nieuwe hok O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 13 maart 2011 @ 20:29:05 #104
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_94063055
Wat een leuk koppel O+
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 20:41:29 #105
155227 crew  Guppy
dus
pi_94063925
Dat zit wel goed :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_94067909
awh O+ O+ O+ O+
Ja doei.
  zondag 13 maart 2011 @ 23:26:20 #107
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94075453
Wat een gezelligheid he! Ik vind het echt leuk dat het (tot nu toe! *klopt af*) allemaal zo goed gaat *O*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 14 maart 2011 @ 22:13:13 #108
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_94119097
Wat een leuke nijn! Wel jammer van zijn oortjes maar ach dat maakt hem uniek ;)
  maandag 14 maart 2011 @ 22:20:17 #109
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_94119704
quote:
10s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:28 schreef MariaEtcetera het volgende:
U vraagt, wij draaien! (het blijft waarschijnlijk toch Perry, we zijn er intussen al een beetje aan gewend en nou is het eigenlijk best leuk :+ )

[ afbeelding ]
Perry up close and personal in het tijdelijke hok B-)

[ afbeelding ]
Knusheid in de huiskamer O+ Tamina was hem eens aan het aflebberen voor de verandering :+ Wel bovengemiddeld gekeutel, maar de stofzuiger doet z'n werk wel.

[ afbeelding ]
Beetje fuzzy, maar te lief om niet te posten :P Allebei aan het loungen in de huiskamer!

[ afbeelding ]
Perry, Tamina en het nieuwe hok O+
Wat keutelen ze keurig 2 aan 2 :D :P
Leuke naam Perry O+ wat een zielige oortjes, is het nog open ?
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  maandag 14 maart 2011 @ 23:13:36 #110
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94123497
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:13 schreef silent_scream1 het volgende:
Wat een leuke nijn! Wel jammer van zijn oortjes maar ach dat maakt hem uniek ;)
Jawel he! ;) Twenks!

quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:20 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Wat keutelen ze keurig 2 aan 2 :D :P
Leuke naam Perry O+ wat een zielige oortjes, is het nog open ?
Ja ik vond het aanvankelijk niet zo, maar nu noemen we hem al de hele tijd Perry en vind ik het steeds leuker! O+
En nee, er zijn geen wonden te zien oids. Alles is volledig geheeld, het ziet er alleen wat dramatisch uit (vooral het geknakte oor waarvan een groot deel mist, omdat de roze binnenkant goed te zien is). Hij heeft ook geen speciale aandacht nodig ivm z'n oortjes.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:06:00 #111
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_94148807
whaha nu moet ik denken aan Perry het Vogelbekdier (is van een of andere serie op Nickelodeon, weet zo niet welke) :P
  FOK!fotograaf dinsdag 15 maart 2011 @ 23:42:15 #112
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_94174316
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:06 schreef silent_scream1 het volgende:
whaha nu moet ik denken aan Perry het Vogelbekdier (is van een of andere serie op Nickelodeon, weet zo niet welke) :P
Phineas and Ferb 8-)

En Maria wat zijn ze lief samen O+. Later als mijn huis gegroeid is krijgt Flo ook een vriendinnetje :Y.
pi_94311193
Mijn konijn lijkt het wel iets beter te doen. Eten en drinken gaat goed, ik hoef hem niet meer bij te voeren. Lopen buiten de kooi gaat niet zo best, dan gaat ie heel snel rondjes draaien, omdat hij z´n evenwicht niet goed kan houden.

Vandaag nog een konijn mee genomen van m'n werk. Enige minpunt is dat dat tweede konijn ook een ram is, en ook nog eens beide ongecastreerd. Ik heb ze even bij elkaar gehad, maar ze rijden constant op elkaar, en zitten steeds achter elkaar aan. Van te voren wist ik al wel dat 2 rammen geen goed idee is maar ik wilde het zó graag, omdat het juist zo'n lief en mooi konijn is. Waarschijnlijk houdt m'n moeder dit konijn, en kopen we dan beide 2 voedsters.

Echt vechten deden ze niet, gillen ook niet. Het ging eigenlijk best rustig maar ik durf ze niet alleen samen te laten. Wat denken jullie ervan? Ik heb wel gelezen dat 2 rammen elkaar écht dood kunnen maken, en dat wil ik natuurlijk niet. Dus advies is welkom!
pi_94326030
Als ze beiden nog erg jong zijn, dan valt het in verhouding nog wel mee. Zeker wanneer ze vanaf het begin bij elkaar zouden hebben gezeten. Als je plek hebt om ze apart te houden, dan zou ik dat zeker doen. Al was het alleen maar voor mijn eigen gemoedsrust. Het heeft geen zin om een koppelpoging te doen m.i. omdat de kans dat het op termijn fout gaat, erg groot is (mocht de koppeling überhaupt slagen).

Lief dat je weer een konijntje een beter thuis geeft O+
pi_94326102
Ik zou het niet doen, 2 ongecastreerde rammen gaat gewoon niet lukken samen. Wat wel mogelijk is, is om beide rammen aan een voedster te koppelen en daarna kijken of je van de 2 koppels een groep kunt maken.
Ik heb lang geleden Nijn samen gehad met zijn broertje, dat ging rond de maanden fout. Ook in de opvang vaak genoeg gezien dat het gewoon geen optie is, 2 rammen samen. Van gigantische wonden, kapotte oren/ogen tot zoveel stress dat een konijn het uiteindelijk niet haalt.
  Moderator zaterdag 19 maart 2011 @ 10:43:15 #116
155227 crew  Guppy
dus
pi_94326897
Ik zou me er zelf ook niet aan wagen...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_94342012
Bedankt allemaal! Ik heb het inmiddels al opgelost :P . Beunhaas (de nieuwe) is weer terug naar de, omdat Sneeuwwitje (de zieke) de hele nacht in z'n hok heeft gestampt en vanmorgen het zaagsel óveral lag. Maar, m'n moeder wil Beunhaas heel graag hebben, en die gaat een hok bestellen die vrijdag als het goed is binnenkomt. Dan zitten beide rammen apart, en worden ze gecastreerd. Dan willen we nog 2 vrouwen voor ze kopen.

Eind goed, al goed, al moet Beunhaas nog heel even wachten. Ik heb hem tijdelijk weer teruggebracht omdat hij anders bij mij in een verhuisdoos moest zitten, das donker en dat vond hij vannacht ook al niet zo leuk. Hij moest gisteravond er gelijk al weer bij weg, omdat Sneeuwwitje heel duizelig werd van het rondjes om elkaar rennen. En dat vond ik heel zielig, z'n pupillen schoten heen en weer en z'n hoofd schudde van links naar rechts.

Maar een ding is wel zeker, ik ben helemaal verliefd op konijnen geworden O+ (oh, en die namen zijn bij gebrek aan beter :@ ze hebben nog geen definitieve naam. (Sneeuwwitje voor een mannetje :') ) )
pi_94343259
Als je op zoek gaat naar een vrouwtje, is een opvang/asiel ook een optie oddeyed. Daar kunnen ze je ook nog helpen met het koppelen!
http://www.bunnybunch.nl/opvangen--en-asiels.html
  Moderator zaterdag 19 maart 2011 @ 19:56:52 #119
155227 crew  Guppy
dus
pi_94344776
Ik heb ook goede ervaringen met opvang konijnen :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 19 maart 2011 @ 20:05:44 #120
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94345193
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 19:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb ook goede ervaringen met opvang konijnen :Y
Ik nu ook! :+

Ik hoorde net even niks en toen ik ging kijken zaten ze samen knus weggedoken in het nachthokje O+ Zónder knorpiepjes of gerij!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_94346132
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 19:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb ook goede ervaringen met opvang konijnen :Y
Ik ook, kom nu ruim 2 jaar 1 keer per week in de opvang hier en ben pas 1 keer gebeten door een konijn :P.
  Moderator zaterdag 19 maart 2011 @ 20:49:51 #122
155227 crew  Guppy
dus
pi_94347210
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 20:26 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik ook, kom nu ruim 2 jaar 1 keer per week in de opvang hier en ben pas 1 keer gebeten door een konijn :P.
Oh, ik werd meteen gebeten door het eerste konijn wat ik ging ophalen :D Daarna nog een aantal keer gebeten door hetzelfde konijn :') Want nu woont ie hier
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_94347601
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 20:49 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Oh, ik werd meteen gebeten door het eerste konijn wat ik ging ophalen :D Daarna nog een aantal keer gebeten door hetzelfde konijn :') Want nu woont ie hier
Ja, die van jou maakte gelijk een goede indruk :P Ik mis nog een mooi stuk uit mijn vinger dankzij Huub, het is nu zo'n 3 maanden geleden dat ik ben gebeten door hem.
  Moderator zaterdag 19 maart 2011 @ 21:42:48 #124
155227 crew  Guppy
dus
pi_94349671
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 20:58 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja, die van jou maakte gelijk een goede indruk :P Ik mis nog een mooi stuk uit mijn vinger dankzij Huub, het is nu zo'n 3 maanden geleden dat ik ben gebeten door hem.
Echt waar :o wow... Ik had wel bloed toen, maar ik heb er toch niks aan over gehouden!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_94352700
Dat konijn heeft toen een hap uit de zijkant van mn pink genomen, daar zit nu een deuk in met zo'n vorm: <>.
  Moderator zondag 20 maart 2011 @ 08:31:41 #126
155227 crew  Guppy
dus
pi_94365691
biatch!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 23 maart 2011 @ 14:30:17 #127
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_94510765
Hey, een konijnentopic!

Wij hebben er sinds 3/4 jaar nu ook 2, de eerste (Bammie (V), heette Stampertje) is een jaar terug bij ons gekomen, was een occassion van een oom van de vrouw van m'n collega...
Later is Flip (M) erbij gekomen, die is nu 3 maandjes bij ons, zat eerst allenig, maar na een dierenarts bezoek en 3 weekjes wachten zijn ze eindelijk samen...
-edit- Flip komt uit een konijnenopvang en hebben we uit Zoetermeer gehaald...Veenendaal-Zoetermeer, de beste kilometers uit mijn konijnenleven...wat een schat is het!

Foto's volgen z.s.m.
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  woensdag 23 maart 2011 @ 15:02:26 #128
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_94511918
Hummel en Gommie mochten gisteren weer eens naar de dierenarts. Dit keer voor de vaccinaties tegen VHD en Myxomatose. Hummel had het al vaker ondergaan maar is toch altijd aan het stressen.

Voor Gommie was het min of meer de eerste keer (hij was al wel gevaccineerd bij het dierensasiel in Enschede waar hij vandaan komt maar dat is toch alweer een tijdje geleden). Hij onderging het prima maar toen het klaar was dook hij helemaal in elkaar en het heeft wel een half uur geduurd voordat hij weer wat ging bewegen en weer wat ging eten. Maar ja, ze kunnen er nu weer een half jaar tegenaan :)
  FOK!fotograaf donderdag 24 maart 2011 @ 21:37:24 #129
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_94574203
Hoe gaat het nu met Perry? Nog steeds dikke maatjes met Tamina?

Hmmm ik vraag me af of alles wel goed is met Flo. Hij klinkt verkouden :'). Ik dacht dat konijnen geen geluid maken, maar deze maakt snufgeluidjes zoals ik doe als ik verkouden ben. Nu gaan we toch binnenkort naar een DA omdat zijn nagels geknipt moeten worden en ik dat de eerste keer niet zelf wil doen (en niet hem niet in mn eentje in bedwang kan houden, staat nu een flinke kras op mijn hand). Verder is het een schatje en ziet ie er gezond uit.
  donderdag 24 maart 2011 @ 22:07:59 #130
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_94576257
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 21:37 schreef Chemiu het volgende:
Hoe gaat het nu met Perry? Nog steeds dikke maatjes met Tamina?

Hmmm ik vraag me af of alles wel goed is met Flo. Hij klinkt verkouden :'). Ik dacht dat konijnen geen geluid maken, maar deze maakt snufgeluidjes zoals ik doe als ik verkouden ben. Nu gaan we toch binnenkort naar een DA omdat zijn nagels geknipt moeten worden en ik dat de eerste keer niet zelf wil doen (en niet hem niet in mn eentje in bedwang kan houden, staat nu een flinke kras op mijn hand). Verder is het een schatje en ziet ie er gezond uit.
Shit, ik dacht Flo-foto's ;(

Perry en Tamina gaan prima! O+ Af en toe komt er wat geknorpiep uit het hok, maar na wat googlewerk blijkt dat dat ook van opwinding kan zijn :') Of nog wat rangordebepaling. Er wordt nog steeds niet gebeten of wat dan ook, wel wordt er een boel afgelebberd :P

Nijnen maken wel geluidjes dus! (zie de knorpiep :P) maar een verkouden konijn is ook goed mogelijk, als je het niet vertrouwt is een bezoekje aan de DA vast een goed idee! Heeft ie ook zn prikjes al?

Ik moet binnenkort voor vaccinatie, ik kreeg de tip om te wachten op zo'n actie, maar aangezien er hier om de hoek een DA zit denk ik dat dat makkelijker is :P Vooral omdat ik nog maar 1 reismand heb (zo'n kattenmand... passen ze evt wel met zn tweetjes in, maar lijkt me geen handig idee :+ ).
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:11:28 #131
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_94784456
Nijn had dit weekend een verstopping, pfff. Verharen is niet zijn favoriete tijd van het jaar, vind nu overal kettingkeutels!
  Moderator woensdag 30 maart 2011 @ 20:13:31 #132
155227 crew  Guppy
dus
pi_94824397
Wat naar, een verstopping! Al die haren is ook niet leuk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_94825598
Zeker niet... ik heb net even alle losse plukken eruit gehaald, dit was het resultaat van 5 minuten werk bij een klein konijn :')


Zijn verharing is altijd zo extreem.
  Moderator woensdag 30 maart 2011 @ 20:49:31 #134
155227 crew  Guppy
dus
pi_94826605
Zou kammen ook niks zijn? Helpt hier wel goed
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_94828661
Daar is zijn vacht te glad voor :)
pi_95086423
Ik heb ook nog ff een vraagje,

we hebben juultje nu al weer een tijdje, en ze gaat hartstikke lekker, alleen is ze nu denk ik voor de 2 of 3e keer schijnzwanger in een maand of 2 tijd.

is het verstandig om haar toch te steriliseren? al dat haren getrek kan toch ook nooit goed zijn, en dan heb ik het nog niet over de hormonen en de teleurstellingen dat ze keer op keer geen kindjes krijgt... je zou toch zeggen dat ze daar een beetje depri van word...
Sla niet, Prei wel
  dinsdag 5 april 2011 @ 21:06:04 #137
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_95089787
Danoontje: goeie, wil ik ook wel weten! Hier lag het nachthokje laatst ook ineens vol plukjes pluishaar :P

Hier nog een Perry & Tami foto van een paar dagen terug *O*

Perry drinkt en Tamina houdt de wacht 8-)
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 5 april 2011 @ 21:08:24 #138
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_95089960
Ah, ik had die vraag even gemist. Continue schijnzwangerschappen, of frequente, kan duiden op problemen met de baarmoeder (ontstekingen, maar ook kanker) en dan is het verstandig om haar te laten helpen bij een dierenarts. Het verstandigste is om de complete baarmoeder+eierstokken te laten verwijderden, maar het is absoluut geen lichte operatie die je moet onderschatten. Guppyfriend heeft haar dame laten helpen, die kan je daar vast wat meer over vertellen :)
  Moderator woensdag 6 april 2011 @ 20:16:50 #139
155227 crew  Guppy
dus
pi_95135239
Wij hebben Molly ook laten castreren inderdaad. En dus niet steriliseren, bij castratie wordt alles weggehaald. Dit levert op dat voedsters geen hormoren meer krijgen, en dus niet meer schijnzwanger worden. Daarnaast hebben ze geen kans meer op baarmoederhalskanker.

De reden waarom wij Molly echter hebben laten castreren is dat ze heel hitsig was naar Boelie toe. Ze bood zich de hele tijd aan, en Boelie had echt zoiets van 'wtf' :? Dat was dan op zich nog tot daaraan toe, maar toen ze begon te sproeien, was de maat vol. En dus hebben we haar laten castreren.

Het is een flinke ingreep, en het heeft zeker 5 dagen intensieve zorg gekost voordat Molly er weer bovenop was. En dan moet je denken aan één keer terug met haar voor een extra pijnstiller, verder 5 dagen pijnstiller en darmstimulans geven, en zeker 4 dagen dwangvoeren. Natuurlijk gaat het bij het ene konijn makkelijker, en bij het andere moeilijker, maar het is zeker geen ingreep waar ik licht over denk! Als Molly niet was gaan sproeien, weet ik niet zeker of ik haar had laten castreren.

Waar je in ieder geval op moet letten is of je dierenarts weet waar hij/zij mee bezig is. Van belang is dat ze weten dat je konijn niet nuchter mag zijn voor de operatie, en dat ze een voor konijnen geschikte narcose gebruiken. Ook moeten ze weten dat konijnen zo snel mogelijk weer moeten gaan eten, omdat anders de darmen stil komen te liggen. En dat konijnen niet eten als ze pijn hebben.

Wat bij ons erg fijn was, was dat Molly inwendig gehecht was. Hierdoor waren er geen draadjes waar ze aan kon trekken, en heeft ze dus geen last gehad van haar wond, die toch een goede 5 cm was. Ik zou op zoek gaan naar een dierenarts die dat ook doet, echt een aanrader. En wat ik ook zou doen, is de operatie aan het begin of in het midden van de week plannen, zodat je makkelijk met de dierenarts terugkan, mocht er iets mis zijn. In mijn geval ben ik nog een keer terug geweest voor een extra pijnstillerinjectie. Die nazorg zat overigens bij de prijs in, bij mij.
Reken ook op een paar dagen intensieve zorg, onderschat dat niet. Je kunt dus het beste een paar dagen vrij nemen ;)

Hopelijk heb je iets aan m'n verhaal! Mocht je vragen hebben, stel ze dan gerust!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_95138474
Ik heb Monkie vorig jaar februari laten castreren, bij een konijnkundige arts in Nijmegen. Ze is op donderdag geopereerd en heeft toen twee nachten binnen bij ons op de slaapkamer gelogeerd ;)
Na de operatie kon ik haar pas 's avonds laat ophalen omdat ze een beetje bleef bloeden, maar ze was zo onrustig daar dat ik haar toch meegenomen heb. Thuis was ze meteen een stuk rustiger, maar wel erg boos. Ook niet gek, met zoveel pijn!
Vrijdagavond belde de dierenarts nog om te vragen of ze alweer at en of ik het weekend zo in wilde gaan of voor de zekerheid nog langs wilde komen, om wat voor reden dan ook. Onze schat deed het erg goed dus geen zorgen :) Ze at inmiddels alweer redelijk normaal en op zondag heb ik haar alweer buiten bij haar vriend gezet, ze werd echt te vervelend binnen!

Het is geen lichte ingreep, maar bij een jong, gezond konijn hoef je je niet overdreven veel zorgen te maken. Het meest riskante is inderdaad het niet (willen) eten na de ingreep. Ik heb alleen de avond van de operatie hoeven dwangvoeren.

Ons meidje boos na de operatie, ze ligt niet plat maar leunt op een achterpootje vanwege de wond:


Ze liet even zien hoe netjes het gehecht was:


En haar eerste hapjes:


-edit- Ik heb haar laten castreren omdat ze nogal begon te sproeien, over Chuck's hoofd maar ook over mij heen :') Gewoon te sneu voor haar vriend. Kosten inclusief pijnstilling en nazorg: ongeveer 150 euro.
  Moderator woensdag 6 april 2011 @ 21:13:13 #141
155227 crew  Guppy
dus
pi_95138776
Ik heb ook ziekenboegfoto's:

Hier was ze net terug


En ze vond het niet zo leuk. Ze wilde ook echt niks, en ze vond zichzelf heel erg zielig. Wij ook hoor


De eerste voorzichtige hapjes van de sisalbal


Hier wilde ze al weer op de wc, en begon ze ook weer hooi uit de wc te eten


Wij hebben dus om dezelfde reden als Serinde laten castreren. Bij ons kostte het 180 euro incl. nazorg enz.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 6 april 2011 @ 22:29:36 #142
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_95143918
Ach gus, die verongelijkte koppies :D Je kan het ze ook moeilijk kwalijk nemen :P

Hier valt het mee met hitsig gedrag e.d., en het nestjes bouwen lijkt ook minder te worden. Ik hou het in de smiezen :)

Ik had trouwens zo'n wilgentak-bal gevuld met hooi oids gehaald, en ze vinden het best tof geloof ik, vanmiddag zaten ze ieder aan een kant het ding uit mekaar te trekken en op te eten :') _O-
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  donderdag 7 april 2011 @ 11:56:23 #143
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_95161605
Onze 2-jarige dame (Bammie) is zo nu en dan ook bezig met aanbieden, rijen op Flip (collega-konijn) en haren plukken...we maken dit nu voor het eerst mee, maar mocht het zich vaker voordoen, dan moeten we dus overwegen om Bammie te laten castreren?
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  donderdag 7 april 2011 @ 11:57:02 #144
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_95161629
er zit trouwens wat groenige aanslag in het drinkflesje...op een plek waar ik het niet wegkrijg...hoe doen jullie dit??
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_95177316
goeie vraag, ik heb het nog nooit gehad eigenlijk...
Sla niet, Prei wel
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 20:25:21 #146
155227 crew  Guppy
dus
pi_95183896
Boelie lijkt weer last te hebben van haakjes op zn kiezen... -O- de laatste keer was precies een maand geleden, 7 maart...

Wat zouden jullie doen, weer laten helpen? Wij willen het nog één keer proberen, en willen dan vragen of ze zijn kiezen radicaal willen inkorten, zoals ook hier beschreven is.

Mocht dat ook geen uitkomst bieden, dan gaan we toch kijken hoe nu verder. We vinden het voor het dier niet eerlijk om hem elke maand onder narcose te moeten brengen. Hij heeft in de dagen van de aanloop naar de haken last van zijn gebit, en in de dagen nadat hij geholpen is, eet hij ook niet lekker. Hij heeft er ook dan zeker een paar dagen last van.

Wat zouden jullie doen? Zijn er behandelingen die wel uitkomst zouden kunnen bieden?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_95184265
Gup, ik zou gelijk voor de radicale behandeling gaan, die lijkt hier bij Nijn in ieder geval het meeste effect te hebben. Er zijn verder geen behandelingen die uitkomst bieden, het enige wat je kunt doen is goede biks+veel hooi voeren en hopen dat het geen afwijking is van de kaken.
  donderdag 7 april 2011 @ 20:32:03 #148
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_95184371
Sjees, da's ook wat... succes Guppy!
Porch Monkey 4 Life!
  donderdag 7 april 2011 @ 20:57:53 #149
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_95186393
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Boelie lijkt weer last te hebben van haakjes op zn kiezen... -O- de laatste keer was precies een maand geleden, 7 maart...

Wat zouden jullie doen, weer laten helpen? Wij willen het nog één keer proberen, en willen dan vragen of ze zijn kiezen radicaal willen inkorten, zoals ook hier beschreven is.

Mocht dat ook geen uitkomst bieden, dan gaan we toch kijken hoe nu verder. We vinden het voor het dier niet eerlijk om hem elke maand onder narcose te moeten brengen. Hij heeft in de dagen van de aanloop naar de haken last van zijn gebit, en in de dagen nadat hij geholpen is, eet hij ook niet lekker. Hij heeft er ook dan zeker een paar dagen last van.

Wat zouden jullie doen? Zijn er behandelingen die wel uitkomst zouden kunnen bieden?
Oh mèn -O-

Ik ben het eens met Douche-eendje, mede omdat ik idd die meerdere narcoses in korte tijd eng vind klinken. Dat ging met m'n cavia ook niet goed destijds... Het zijn maar kleine beestjes ten slotte. Sowieso overleggen met de dierenarts denk ik, raar dat het zo snel alweer is!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  FOK!fotograaf donderdag 7 april 2011 @ 21:04:19 #150
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_95186935
Aaahw die ziekenboeg foto's zijn wel zielig/schattig

quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:57 schreef dribbel79 het volgende:
er zit trouwens wat groenige aanslag in het drinkflesje...op een plek waar ik het niet wegkrijg...hoe doen jullie dit??
Ik heb het nog nooit gehad, maar hoeveel kost een drinkflesje nou, 3 euro? Als je het niet schoon krijgt en denkt dat het invloed heeft op het water, gewoon nieuwe kopen.

Arme boelie. Ik zou denk ik ook direct voor de radicale behandeling gaan, want binnen een maand tijd weer last ervan geeft wel aan dat het zo niet langer kan.
pi_95187942
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:32 schreef douche-eendje het volgende:
Zeker niet... ik heb net even alle losse plukken eruit gehaald, dit was het resultaat van 5 minuten werk bij een klein konijn :')

[ afbeelding ]
Zijn verharing is altijd zo extreem.
Zit 'ie er onder?
pi_95188404
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:57 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Oh mèn -O-

Ik ben het eens met Douche-eendje, mede omdat ik idd die meerdere narcoses in korte tijd eng vind klinken. Dat ging met m'n cavia ook niet goed destijds... Het zijn maar kleine beestjes ten slotte. Sowieso overleggen met de dierenarts denk ik, raar dat het zo snel alweer is!
Het is niet zo heel vreemd, het gebit van een konijn goed redelijk snel. Als het bij Nijn niet goed word weggehaald zit ik er een maand later ook weer. Nu al een jaar niet! Dus gup, ik zou het zeker doen. Het duurt wellicht wat langer dan alleen de haken verwijderen, maar als ze zo vaak terugkomen is dit echt te overwegen. Hoop dat het voor boelie hierna ook langer weg zal blijven.

Maarten-Pieter, uhm nee :P En ik heb de afgelopen dagen nog dagelijks zo'n bos haren uit hem kunnen plukken.
pi_95189691
Ik kom even uit lurkstand:

quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:57 schreef dribbel79 het volgende:
er zit trouwens wat groenige aanslag in het drinkflesje...op een plek waar ik het niet wegkrijg...hoe doen jullie dit??
Ik rolde een keukenrokpapier (of meer) strak op, boog hem, en ging dan het flejes in ^O^
En anders water en zand er in, goed schudden dan komt het los :)
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Boelie lijkt weer last te hebben van haakjes op zn kiezen... -O- de laatste keer was precies een maand geleden, 7 maart...

Wat zouden jullie doen, weer laten helpen? Wij willen het nog één keer proberen, en willen dan vragen of ze zijn kiezen radicaal willen inkorten, zoals ook hier beschreven is.

Mocht dat ook geen uitkomst bieden, dan gaan we toch kijken hoe nu verder. We vinden het voor het dier niet eerlijk om hem elke maand onder narcose te moeten brengen. Hij heeft in de dagen van de aanloop naar de haken last van zijn gebit, en in de dagen nadat hij geholpen is, eet hij ook niet lekker. Hij heeft er ook dan zeker een paar dagen last van.

Wat zouden jullie doen? Zijn er behandelingen die wel uitkomst zouden kunnen bieden?
Mmmm, lastig dat hij er zo veel last van heeft ervoor en erna -O-
Ik heb een konijn gehad dat op zn 4e last kreeg van haken, en die heeft nog 5 jaar geleefd terwijl hij elke 6 weken onder narcose moest voor zn gebit... Dus het KAN wel goed gaan, maar als hij er last van heeft zou ik ook niet weten wat je moet doen, sterkte :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  donderdag 7 april 2011 @ 22:25:48 #154
198127 Miss_paraplu
hmzzzzzzzzzzz
pi_95194381
ik lees al een tijdje mee op in dit topic.
Ik heb ook een konijntje, heel schattig gevlekt enz. Helaas geen foto.
Snuffie zit in een binnenhok, en krijgt genoeg aandacht om zich heen, maar toch knaagt hij vaak aan het hok, terwijl hij ook genoeg speeltjes heeft.
En hij knaagt vaak aan zijn bakje waar die zijn behoefte in doet. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik daar mee aan moet, want als ik em op dat moment probeer aandacht te geven of hem naar mij toe te leiden, dan begint hij als een dolle door het hok heen te springen, en daarna gaat hij weer verder met dat knagen.
Tips?

En ik lees dat jullie je konijntjes ook wel eens wc rolletjes enz. geven om mee te spelen.. mijn konijn eet dat dan op. Sindsdien geef ik het em eigenlijk niet meer, want kan me niet voorstellen dat het helemaal onschadelijk is toch?

Zitten trouwens erg schattige konijntjes bij hoor!
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 07:21:00 #155
155227 crew  Guppy
dus
pi_95205034
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:23 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Het is niet zo heel vreemd, het gebit van een konijn goed redelijk snel. Als het bij Nijn niet goed word weggehaald zit ik er een maand later ook weer. Nu al een jaar niet! Dus gup, ik zou het zeker doen. Het duurt wellicht wat langer dan alleen de haken verwijderen, maar als ze zo vaak terugkomen is dit echt te overwegen. Hoop dat het voor boelie hierna ook langer weg zal blijven.

Maarten-Pieter, uhm nee :P En ik heb de afgelopen dagen nog dagelijks zo'n bos haren uit hem kunnen plukken.
Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga zo maar eens bellen met de DA, stipt negen uur, of ze vandaag nog een plekje voor m hebben. Dan breng ik m met een beetje geluk vandaag nog (zal mn baas leuk vinden, not). Maar anders moet ie wachten tot na het weekend en kom ik maandag ook later.

Ik ga in ieder geval vragen om de radicale behandeling. Kijken of dat wat uithaalt. Niet geschoten is altijd mis.

Het arme beestje, hij zit nu een beetje te sippen naast de salontafel en wil niks hebben... Als ik dat dan zo zie, en weet dat ie de komende dagen ook geen leuke tijd heeft, breekt m'n hart toch wel een beetje ;(

Maar goed, zo eerst maar eens bellen, en met een goed verhaal voor m'n baas komen :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 8 april 2011 @ 07:56:50 #156
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_95205351
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:25 schreef Miss_paraplu het volgende:
ik lees al een tijdje mee op in dit topic.
Ik heb ook een konijntje, heel schattig gevlekt enz. Helaas geen foto.
Snuffie zit in een binnenhok, en krijgt genoeg aandacht om zich heen, maar toch knaagt hij vaak aan het hok, terwijl hij ook genoeg speeltjes heeft.
En hij knaagt vaak aan zijn bakje waar die zijn behoefte in doet. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik daar mee aan moet, want als ik em op dat moment probeer aandacht te geven of hem naar mij toe te leiden, dan begint hij als een dolle door het hok heen te springen, en daarna gaat hij weer verder met dat knagen.
Tips?

En ik lees dat jullie je konijntjes ook wel eens wc rolletjes enz. geven om mee te spelen.. mijn konijn eet dat dan op. Sindsdien geef ik het em eigenlijk niet meer, want kan me niet voorstellen dat het helemaal onschadelijk is toch?

Zitten trouwens erg schattige konijntjes bij hoor!
Dé tip: een maatje. Ondanks de vele aandacht en speeltjes verveelt Snuffie zich gewoon. Wcrolletje of iets anders van karton kan prima, maar je moet oppassen dat het niet teveel gegeten word, daar kunnen ze een verstopping van krijgen.

Gup, mocht je vandaag niet kunnen en pas na het weekend, kun je overleggen met je DA of je boelie 2x per dag wat pijnstilling kunt geven (iets als carprofen of metacam). Ik doe dit ook altijd in overleg met mijn DA, aangezien een weekend met pijn in je mond een lang weekend kan zijn.
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 08:03:44 #157
155227 crew  Guppy
dus
pi_95205416
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 07:56 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Gup, mocht je vandaag niet kunnen en pas na het weekend, kun je overleggen met je DA of je boelie 2x per dag wat pijnstilling kunt geven (iets als carprofen of metacam). Ik doe dit ook altijd in overleg met mijn DA, aangezien een weekend met pijn in je mond een lang weekend kan zijn.
Dat sowieso! Ik heb standaard Carprofen en Ciseral in huis, en ook nog twee zakjes Critical Care :') Maar ik hoop eigenlijk dat ie zo terecht kan, want het is zo wel erg sneu... Arm diertje
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 8 april 2011 @ 08:05:21 #158
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_95205436
Haha, ik heb hier ook genoeg in huis Gup. Als dat niet voldoende is, ik kan altijd de konijnenopvang in, in geval van nood mag ik ook medicatie daar uit de kast halen (zolang ik het maar even meld enzo :P)
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 09:07:34 #159
155227 crew  Guppy
dus
pi_95206290
Nou, ik zit met Boelie in de bus, op naar de DA.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:38:51 #160
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_95222838
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:37 schreef tombolafan het volgende:

Ik rolde een keukenrokpapier (of meer) strak op, boog hem, en ging dan het flejes in ^O^
En anders water en zand er in, goed schudden dan komt het los :)

zand, jaaa !
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 20:44:03 #161
155227 crew  Guppy
dus
pi_95233977
Boelie is inmiddels weer thuis, en is weer geholpen aan zijn haakjes. Hij zit nu weer lekker met Molly in het hok O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 8 april 2011 @ 20:48:38 #162
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_95234236
Ik hoop dat het nu langer wegblijft Gup. Sterkte met de nog wat zielige Boelie :*
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 21:41:37 #163
155227 crew  Guppy
dus
pi_95237393
Ik hoop het ook. Hij wordt nu lekker gewassen door Molly
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 11 april 2011 @ 21:38:37 #164
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_95364022
Guppy, wat is het nou geworden? De radicale behandeling? Hoe is het inmiddels met Boelie?
Porch Monkey 4 Life!
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 12:49:17 #165
155227 crew  Guppy
dus
pi_95387394
Wat lief dat je eraan denkt!

Boelie is weer helemaal de oude. Hij doet t weer :) We hebben inderdaad de radicale behandeling laten toepassen, we hopen dat het wat uithaalt. Vingers gekruist....
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_95440013
Ik duim voor je Gup!


  dinsdag 26 april 2011 @ 13:11:04 #167
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_95991534
TWO HEADED BUNNYMONSTER, RAHHH!



Mijn gemiddelde uitzicht :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 26 april 2011 @ 13:20:14 #168
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_95991880
gister was het toch even slikken: één van onze rabbits (V) begon gister ineens allemaal hooi en stro te verplaatsen...tot zover geen nieuws...behalve dat ze het ineens met haar snuit deed (normaliter met de voorpoten) viel ons op dat ze als een malle haar haar aan het uittrekken was...en een nest aan het bouwen ging...

de andere rabbit (M) zit er al 3 maanden bij, is keurig gecastreerd en heeft zeker 4 weken apart gezeten...technisch gezien kan ze niet zwanger zijn...of is het schijn?
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_95991937
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2011 13:11 schreef MariaEtcetera het volgende:
TWO HEADED BUNNYMONSTER, RAHHH!

[ afbeelding ]

Mijn gemiddelde uitzicht :+
O+ O+ O+
Ja doei.
  Moderator dinsdag 26 april 2011 @ 19:14:01 #170
155227 crew  Guppy
dus
pi_96006790
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 13:20 schreef dribbel79 het volgende:
gister was het toch even slikken: één van onze rabbits (V) begon gister ineens allemaal hooi en stro te verplaatsen...tot zover geen nieuws...behalve dat ze het ineens met haar snuit deed (normaliter met de voorpoten) viel ons op dat ze als een malle haar haar aan het uittrekken was...en een nest aan het bouwen ging...

de andere rabbit (M) zit er al 3 maanden bij, is keurig gecastreerd en heeft zeker 4 weken apart gezeten...technisch gezien kan ze niet zwanger zijn...of is het schijn?
Schijn, let maar op :Y Overigens moet je de haarplukjes even laten liggen, tot je (V) rabbit er geen aandacht meer aan besteed.

Hier hebben de nijnen het weekend+tweede paasdag op het balkon doorgebracht. Onder het wasrek bijvoorbeeld
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:30:42 #171
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_96007689
Dribbel, dat deed Tami ook toen Perry er net was. Schijnt idd normaal te zijn ivm hormonen enzo! Nu is ze er zo'n beetje mee gekapt :Y
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:14 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Schijn, let maar op :Y Overigens moet je de haarplukjes even laten liggen, tot je (V) rabbit er geen aandacht meer aan besteed.

Hier hebben de nijnen het weekend+tweede paasdag op het balkon doorgebracht. Onder het wasrek bijvoorbeeld
[ afbeelding ]
O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:56:27 #172
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_96009401
O+ Het TwoHeadedBunnymonster en het duo van gup O+

Hier zijn ze dol op de wc ;)
pi_96009432
ik wil ook weer een knijntje ;( maar mijn man weigert :')
Ja doei.
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:58:34 #174
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_96009539
1 konijntje is ook niet leuk :P 2 zijn veul leuker! Kun je hem niet stiekem ontvoeren naar een konijnen/knaagdierenasiel?
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 07:49:59 #175
155227 crew  Guppy
dus
pi_96031894
Vanmorgen wilde Boelie alleen maar wortel eten, geen brokjes of hooi ;( ik vrees dat de radicale kiezenbehandeling niks heeft uitgehaald, sterker nog, het is nog niet eens een maand geleden sinds die behandeling...

We kijken het even aan, misschien wil ie vanavond wel weer. Maar eerlijk gezegd vrees ik het ergste. Ik ken m een beetje, en dit zag er niet goed uit...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 27 april 2011 @ 09:43:12 #176
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_96033747
Oh nee, dat zou toch wel heel snel zijn Guppy :o Zou er niet wat anders kunnen zijn? -O- Kom op Boelie, eten }:|

d-e: wat een mooierds ook! O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 12:48:00 #177
155227 crew  Guppy
dus
pi_96039849
Ik hoop het echt hoor, maar alles wijst op haakjes ;(

We kijken even hoe het vanavond gaat, misschien had ie bijvoorbeeld net gegeten (hoewel er nog veel brokjes en weinig keutels waren).

Maar ik heb er een heel slecht gevoel over...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  FOK!fotograaf woensdag 27 april 2011 @ 13:01:16 #178
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_96040337
Ah Guppy -O- Arme boelie

Flo heeft zijn eerste ritje naar de dierenarts overleefd. Hij is kerngezond, maar loopt risico op gebitsproblemen (het is een dwerg). Leuke opmerking: 'het is wel een uhm erg compact konijntje. Normaal hebben ze een taille.' Ofwel, hij wordt dik. Zoals hij nu is mag hij blijven, maar hij mag niet dikker worden dus moet hij vanaf nu op dieet. 15 gram brokken per dag en onbeperkt hooi/groenvoer.

Oh en de dierenarts zei ook nog dat het of een heel dapper konijn is, of dat hij misschien een beetje dom is en weinig diepte ziet :+.
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 12:18:38 #179
155227 crew  Guppy
dus
pi_96084712
Nou, we hebben voor vanmiddag een afspraak met de dierenarts om er een punt achter te zetten. Het gaat niet goed met m, en ik vind dat je een konijntje niet kan verkopen dat ie pijn krijgt, onder narcose moet en nog steeds even pijn heeft en dat het na twee of drie weken weer begint. Ze mogen van ons alles hebben wat ze nodig hebben, ook qua dierenarts behandelingen. Maar een behandeling moet dan wel nut hebben. En niet om de paar weken een terugkerende martelgang worden. En dat wordt het nu wel...

Het arme beest. Ik vertel het nu koeltjes, omdat ik er wel vrede mee heb. Maar gisterenavond hebben we wel een potje zitten janken... ;(

En dan arme Molly ook nog. Die blijft alleen achter. Hopelijk trekt ze dat tot we een nieuw vriendje vinden.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 28 april 2011 @ 12:23:43 #180
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_96084865
Oh Guppy -O- Het klinkt alsof je er goed over nagedacht hebt en het is vast beter voor Boelie... Desalniettemin: damn ;( blijft kut...

Sterkte :*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_96085557
Ach gup toch... Heel veel sterkte :* Ik had voor Boelie en jou gehoopt dat de radicale behandeling net zo'n succes zou worden als bij Nijn, maar helaas...
  donderdag 28 april 2011 @ 12:54:32 #182
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_96085818
Shit Guppy ;(
heel veel sterkte :*
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 28 april 2011 @ 15:58:01 #183
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_96092609
Zielig verhaal, wel de beste keuze...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  FOK!fotograaf donderdag 28 april 2011 @ 17:23:00 #184
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_96096230
Ah Guppy -O-. Misschien het beste voor hem, maar arme jij.
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 18:05:49 #185
155227 crew  Guppy
dus
pi_96097832
Dank jullie wel voor alle lieve reacties O+

Ik heb net op de bank nog een stevig potje zitten janken, bahbah... Dit is toch echt niet m'n hobby hoor ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_96097922
Ah Gup wat naar om te horen! ;( maar denk wel dat je de juiste beslissing genomen hebt. :Y
All good things are wild and free.
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 19:29:31 #187
155227 crew  Guppy
dus
pi_96101380
Dat zei de dierenarts ook. Schrale troost, maar toch hebben we wel de juiste keuze gemaakt.

Overigens zit er nog bloed van de dierenarts aan de reismand :@ Boelie heeft m flink te grazen genomen :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_96101650
Gup; :* voor jou en Molly.
  donderdag 28 april 2011 @ 19:38:58 #189
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_96101898
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:29 schreef Guppyfriend het volgende:
Dat zei de dierenarts ook. Schrale troost, maar toch hebben we wel de juiste keuze gemaakt.

Overigens zit er nog bloed van de dierenarts aan de reismand :@ Boelie heeft m flink te grazen genomen :')
Out with a bang!

Rust zacht Boelie O+

Sterkte Guppy! Ook voor Molly. Vertroeteltijd!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_96101928
ocherm, sterkte! :*
Ja doei.
  donderdag 28 april 2011 @ 20:50:08 #191
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_96106462
Wat vervelend Guppyfriend. Was de kiezen helemaal laten verwijderen ook geen optie meer?
Hebben jullie Molly nog afscheid laten nemen van Boelie?
Het zit jullie ook niet mee wat konijnen betreft. Sterkte!
  zondag 1 mei 2011 @ 13:07:01 #192
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_96203332
Net even de nageltjes geknipt van Gommie en Hummel.
Nu moeten ze dus wel even uitrusten van het hele gebeuren

  zondag 1 mei 2011 @ 13:18:19 #193
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_96203652
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 13:07 schreef dutchdevil het volgende:
Net even de nageltjes geknipt van Gommie en Hummel.
Nu moeten ze dus wel even uitrusten van het hele gebeuren

[ afbeelding ]
Dat je dat zelf durft zeg! Ik ga er altijd voor naar de dierenarts (meestal in combinatie met halfjaarlijkse enting)
From feudal serf to spender.
pi_96205973
omdat dit topic toch in myat rondzwerft kan ik er net zo goed wat aan bijdragen niet. :)


Mijn konijn, een Duitse dwerghangoor o.i.d .. :)
Lekker happen
  zondag 1 mei 2011 @ 15:18:10 #195
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_96207911
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 13:18 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Dat je dat zelf durft zeg! Ik ga er altijd voor naar de dierenarts (meestal in combinatie met halfjaarlijkse enting)
Nou ja, zelf? Ik ben altijd degene die de konijnen vasthoudt en mijn man knipt dan de nageltjes. Gaat altijd prima, is nog nooit verkeerd gegaan in die 7 jaar dat we konijnen hebben :)
  Moderator zondag 1 mei 2011 @ 15:40:04 #196
155227 crew  Guppy
dus
pi_96208848
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 15:18 schreef dutchdevil het volgende:

[..]

Nou ja, zelf? Ik ben altijd degene die de konijnen vasthoudt en mijn man knipt dan de nageltjes. Gaat altijd prima, is nog nooit verkeerd gegaan in die 7 jaar dat we konijnen hebben :)
Wij doen het ook altijd zelf. M'n vriend houdt vast, en ik knip :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 1 mei 2011 @ 15:48:58 #197
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_96209266
Ik knip ook de nagels zelf, wikkel de konijnen in een handdoek en knippen maar :). Datdus, wat een plaatje O+
  Moderator zondag 1 mei 2011 @ 15:59:16 #198
155227 crew  Guppy
dus
pi_96209855
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 15:48 schreef douche-eendje het volgende:
Ik knip ook de nagels zelf, wikkel de konijnen in een handdoek en knippen maar :). Datdus, wat een plaatje O+
Huh, dan kun je toch niet meer bij de nagels??

Toen we Tommie nog hadden, was het makkelijk. Dan kon je gewoon een pootje pakken en hij bleef gewoon zitten :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 1 mei 2011 @ 16:24:24 #199
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_96211095
Ik weet ze zo erin te wikkelen dat ik de pootjes er nog ergens uit kan halen :)
  donderdag 5 mei 2011 @ 21:45:41 #200
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_96407718

Nomnomnom :Y) Hij was weer raar hooi aan het eten :P
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 07:09:06 #201
155227 crew  Guppy
dus
pi_96420346
Wat een prachtige nijnen heb je toch O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_96420357
quote:
99s.gif Op zondag 1 mei 2011 14:28 schreef -Datdus- het volgende:
omdat dit topic toch in myat rondzwerft kan ik er net zo goed wat aan bijdragen niet. :)

[ afbeelding ]
Mijn konijn, een Duitse dwerghangoor o.i.d .. :)
Mooi beest zeg! O+
All good things are wild and free.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 14:59:06 #203
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_96434848
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 07:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een prachtige nijnen heb je toch O+
Agree! Van die prachtige shiny vachtjes ook! O+

Hier ook weer mijn dreutels O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_96435641
Wat een lieve foto's weer! O+

Mijn 'kindjes' zijn alweer twee weken in de opvang. We zijn bezig met de tuin en het is het meest praktische dat ze niet thuis zijn maar ik mis ze nu wel heel erg hoor!! De schutting staat, dit weekend de laatste stenen eruit en volgende week zaterdag straten. Dan heel snel een omheining voor m'n schatjes inelkaar timmeren en volgende week zondag ga ik ze weer ophalen *;

Voorheen liepen ze altijd los in de tuin maar de nieuwe schutting is echt te duur om net zo aangevreten te worden als de oude :@ Daarnaast zag ik tot mijn schrik dat ze toch ergens een klein randje van de loungeset afgeknaagd hebben. Met pijn in m'n hart gaan we een stukje van ongeveer 2 bij 3 meter afzetten. Groter kan helaas niet want onze tuin is maar 35 m2 en niet zo praktisch qua achterdeur van het huis huis/schuurdeur en poort.

Als het klaar is volgen foto's :)
pi_96519183
quote:
17s.gif Op donderdag 5 mei 2011 21:45 schreef douche-eendje het volgende:
[ afbeelding ]
Nomnomnom :Y) Hij was weer raar hooi aan het eten :P
wat een schatje!!!
Sla niet, Prei wel
  zondag 8 mei 2011 @ 21:29:14 #206
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_96522210
hier was het heeeeeeel warm vandaag :')

-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  zondag 8 mei 2011 @ 21:34:19 #207
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_96522591
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:29 schreef Nonneke het volgende:
hier was het heeeeeeel warm vandaag :')
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hahahaha wat een bekend beeld, maar die van jou maken het nog even dramatischer _O- :') Vooral die bovenste, echt zo'n drama-diva pose :D "Euw neuw, zeh heat! Eet ees too much ;( " _O-

Tevens de titels: afgeschotenwild.jpg _O-
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 8 mei 2011 @ 21:38:12 #208
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_96522888
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:34 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Hahahaha wat een bekend beeld, maar die van jou maken het nog even dramatischer _O- :') Vooral die bovenste, echt zo'n drama-diva pose :D "Euw neuw, zeh heat! Eet ees too much ;( " _O-

Tevens de titels: afgeschotenwild.jpg _O-
het is een echte dramaqueen idd _O- (ze is ook schijnzwanger dus ze zal het wel extra warm hebben) tis jammer dat Steph schrok op de 1e foto die lag ook helemaal languit. Afke ligt ook vaak met 4 poten de lucht in :')
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  zondag 8 mei 2011 @ 21:41:00 #209
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_96523100
Geweldige foto's Nonneke, het moet dan wel heel warm zijn geweest!
Maria, jij hebt ook echt een snoezig koppeltje O+
pi_96536957
Omdat m'n ex en ik niet meer samen wonen moesten de konijntjes ook de deur uit, beide hebben we er nu geen ruimte meer voor ;(

Gelukkig hebben haar oom en tante dat wel, en zitten ze nu in een ren van 5 bij 5 met drie andere konijnen en een hoop kippen :D
pi_96625929
die van mij hadden het ook lekker warm van de week,

al hadden ze nog wel even tijd voor simultaan slapen,


al duttent hooi eten



en bijdehand kijken,



neuh, die warmte is maar niks

en juultje had alweeeeer tekenen van schijnzwanger zijn ( met hele plukken hooi de kooi in huppelen, even afwachten, maar als ze nu alweer zwanger is dan gaan we toch steriliseren gok ik zo!)
Sla niet, Prei wel
  woensdag 11 mei 2011 @ 16:50:26 #212
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_96655407
leuke foto's dE_Danoontjepower! :)
Onze konijnen zullen niet zo snel last hebben van de warmte. Die van ons baden in luxe met een airco in huis :P
pi_96655680
Mijn konijn sproeipist de laatste tijd heel veel, hebben jullie daar ook last van?
  woensdag 11 mei 2011 @ 17:57:57 #214
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_96658921
quote:
10s.gif Op woensdag 11 mei 2011 16:55 schreef RacerDKB het volgende:
Mijn konijn sproeipist de laatste tijd heel veel, hebben jullie daar ook last van?
Nee. Je hebt zeker een ongecasteerd mannetje? :P
pi_96659639
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 17:57 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Nee. Je hebt zeker een ongecasteerd mannetje? :P
Jep.
  woensdag 11 mei 2011 @ 18:31:09 #216
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_96660357
quote:
6s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:15 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Jep.
Castreren is dan de enige oplossing, meneer heeft flink last van zijn hormonen.
pi_96669744
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 17:57 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Nee. Je hebt zeker een ongecasteerd mannetje? :P
Ons vrouwtje kon er voor haar castratie ook wat van hoor! Niet alleen voorbehouden aan mannetjes :)
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:19:29 #218
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_96669959
quote:
10s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:16 schreef Serinde het volgende:

[..]

Ons vrouwtje kon er voor haar castratie ook wat van hoor! Niet alleen voorbehouden aan mannetjes :)
Weet ik, ben in de opvang een keer midden in mijn gezicht gesproeid door een hitsige dame. Maar over het algemeen zijn de mannen nog frequenter in sproei/hormonaal gedrag dan vrouwtjes, vooral in het voorjaar.
  Moderator donderdag 12 mei 2011 @ 07:29:09 #219
155227 crew  Guppy
dus
pi_96684077
Het was bij ons een van de redenen van de castratie van Molly :Y

Maar goed, het konijn van Racer zou dus ook wel een castratie kunnen gebruiken. Als je dat wilt doen om het sproeien te voorkomen, dan zou ik er niet te lang mee wachten. Het kan namelijk ook aangeleerd gedrag worden, en dan helpt een castratie niet meer.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_96690492
Mwa het is niet zó erg dat hij helemaal gecastreerd moet worden, hij leeft (overdag) in de tuin dus het was meer dat er af en toe wat smerigheid op het terras zat, in het gras maakt het niet uit.

En hij is al 7 jaar dus het is waarschijnlijk niet af te leren :P
  donderdag 12 mei 2011 @ 12:49:03 #221
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_96693494
als flip binkies maakt, komt ie tegen de bovenkant vd kooi aan (da's 50 cm)

potige beessie
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  Moderator vrijdag 13 mei 2011 @ 21:16:48 #222
155227 crew  Guppy
dus
pi_96767746
Even een kaartje laten zien wat ik vandaag kreeg O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 13 mei 2011 @ 21:28:04 #223
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_96768520
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 21:16 schreef Guppyfriend het volgende:
Even een kaartje laten zien wat ik vandaag kreeg O+
[ afbeelding ]
Naaawwww! O+


Vriendje: "nee, we nemen geen parkiet" :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Moderator vrijdag 13 mei 2011 @ 21:49:45 #224
155227 crew  Guppy
dus
pi_96769891
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 21:28 schreef MariaEtcetera het volgende:


Vriendje: "nee, we nemen geen parkiet" :')

_O-
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 13 mei 2011 @ 23:04:10 #225
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_96774724
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:28 schreef RacerDKB het volgende:
Mwa het is niet zó erg dat hij helemaal gecastreerd moet worden, hij leeft (overdag) in de tuin dus het was meer dat er af en toe wat smerigheid op het terras zat, in het gras maakt het niet uit.

En hij is al 7 jaar dus het is waarschijnlijk niet af te leren :P
Hormonaal gedrag is ook niet af te leren maar wel af te helpen :P.
pi_96784800
juultje is maar weer eens schijnzwanger.... de plukken vliegen weer in het rond...

wel een ontzettend leuke kaart, en wij nemen ook geen parkiet, al is mijn vrouw wel bij een nestje met katten wezen kijken... :(

ik wil geen kat.... :(
Sla niet, Prei wel
  Moderator zaterdag 14 mei 2011 @ 08:35:57 #227
155227 crew  Guppy
dus
pi_96784963
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 23:04 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hormonaal gedrag is ook niet af te leren maar wel af te helpen :P.
Dat is waar! Maar mijn dierenarts vertelde dat sproeien niet altijd afgeholpen wordt door te castreren, het kan ook een aanwensel geworden zijn. En dan helpt castreren niet altijd.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 14 mei 2011 @ 09:36:32 #228
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_96785412
Het is feest in huize dribbel....ze krijgen druifjes!
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:54:30 #229
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_96788211
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 09:36 schreef dribbel79 het volgende:
Het is feest in huize dribbel....ze krijgen druifjes!
Hier aardbeitjes... die genietende snoetjes O+
  zondag 15 mei 2011 @ 20:28:33 #230
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_96854836
Hmm, mijn konijntje heeft de laatste paar dagen last van een ontzettend slecht humeur! Ze is ontzettend agressief, laat zich amper aaien want dan begint ze al geluid te maken en aanvallend te doen.. Geen idee wat ik ermee aan moet eigenlijk! Iemand tips?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 15 mei 2011 @ 20:37:52 #231
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_96855335
Het zou kunnen dat ze pijn heeft...eet ze nog wel goed en is haar ontlasting normaal? En hoe oud is ze eigenlijk? Het zou ook kunnen dat ze in de pubertijd zit.
  zondag 15 mei 2011 @ 20:59:49 #232
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_96856714
Monsterd, wat voor geluid maakt ze? Knarsetanden, of klinkt het meer als een raar geknor/oink-achtig geluid?
  zondag 15 mei 2011 @ 21:36:32 #233
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_96859503
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:59 schreef douche-eendje het volgende:
Monsterd, wat voor geluid maakt ze? Knarsetanden, of klinkt het meer als een raar geknor/oink-achtig geluid?
Het is echt geknor, agressief geknor..

quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:37 schreef morgane het volgende:
Het zou kunnen dat ze pijn heeft...eet ze nog wel goed en is haar ontlasting normaal? En hoe oud is ze eigenlijk? Het zou ook kunnen dat ze in de pubertijd zit.
Wat betreft de ontlasting ging het de laatste tijd eigenlijk niet zo goed.. Eerst had ze veel last van plakkerige keutels, daarna 1 dagje acute diaree. Nu is het eigenlijk weer over.. Ze is nu ongeveer een jaartje oud.

Voor de rest haal ik haal eigenlijk bijna dagelijks wel uit de kooi en loopt ze gewoon los rond in de tuin of binnen in de woonkamer. We hebben 2 honden die ze graag achtervolgt en een beetje uitdaagt. Verder is ze altijd wel een beetje mensenschuw, maar nu vind ik haar gedrag echt aggressief en wild. :o
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_96860884
vind je ook nog wel eens plukken haar van het beesje? mijn meisje is vandaag ook rete schuw en ronduit agressief naar mij, maar dat is omdat ze schijnzwanger is...

ik zou zeker die keutels in de gaten houden, mocht ze nou moeilijk blijven keutelen dan is een bezoek aan de DA zeker een optie! let ook goed op of dat ze ook goed blijft eten!!

mocht ze nou redelijk goed eten zou je eens VERSE (ananas)sap kunnen geven, oftewel een verse ananas van de groente boer. dat schijnt aardig goed te zijn voor de darmpjes!! dat werkt bij onze beestjes best goed, bovendien slurpen ze er zo leuk bij :)
Sla niet, Prei wel
  zondag 15 mei 2011 @ 22:01:27 #235
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_96861487
Monsterd, wat voor voeding krijgt ze? Het darmprobleem kan daar aan liggen, maar ook aan nog talrijke andere dingen.
Het kan zijn dat ze, zoals danoontjepower al zegt, schijnzwanger aan het worden is. Mocht het nou niet over gaan, lees je dan eens in over hoknijd :).
  zondag 15 mei 2011 @ 22:05:22 #236
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_96861755
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 21:53 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
vind je ook nog wel eens plukken haar van het beesje? mijn meisje is vandaag ook rete schuw en ronduit agressief naar mij, maar dat is omdat ze schijnzwanger is...

ik zou zeker die keutels in de gaten houden, mocht ze nou moeilijk blijven keutelen dan is een bezoek aan de DA zeker een optie! let ook goed op of dat ze ook goed blijft eten!!

mocht ze nou redelijk goed eten zou je eens VERSE (ananas)sap kunnen geven, oftewel een verse ananas van de groente boer. dat schijnt aardig goed te zijn voor de darmpjes!! dat werkt bij onze beestjes best goed, bovendien slurpen ze er zo leuk bij :)
Ze is zo'n 2-3 weken geleden een keertje schijnzwanger geweest. Heb toen idd plukjes haar in een nest gevonden!

Eerder kreeg ze altijd gemengd voer (ze heeft vanaf het begin af aan zowat altijd hetzelfde merk gehad), nu geef ik sinds afgelopen week alleen biksvoer met af en toe wat lekkers erbij (konijnensnoepje, klein worteltje). Tot dusver lijkt het ook weer wat beter te gaan nu wat betreft te voeding :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 15 mei 2011 @ 22:42:20 #237
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_96864550
Hierbij trouwens nog een foto van Snoopy laatst in de tuin :* :
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 15 mei 2011 @ 22:55:24 #238
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_96865397
Voeding kan al veel effect hebben op de ontlasting, kan zijn dat het nu allemaal goed gaat omdat de biks wat gezonder is dan het gemengde voer. Ze is wel een echt dametje O+
  maandag 16 mei 2011 @ 08:07:02 #239
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_96874354
Pff ik krijg Floris maar niet zindelijk. Hoe vaak ik ook de keutels en plasjes in de wc leg, hij blijft in de kooi (vooral in het hooi) plassen en keutelen. Tips, anyone? Ik moet altijd heel veel hooi weggooien omdat ze het niet meer opeten als hij erin geplast heeft.
  maandag 16 mei 2011 @ 23:06:51 #240
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_96917612
Hopelijk doet deze link 't, uit m'n twitter gepikt, geplakt met m'n BB Bold...

"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  maandag 16 mei 2011 @ 23:22:26 #241
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_96918809
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_96927245
@monsterd, super schattig konijn vind ik dat! die hangoren vind ik zo mooi he, en de kleur ook.

het is al weer een tijdje geleden dat ik hier poste over sneeuwwitje, m'n konijn, dus bij deze. Ik heb dat pooltje met cuniculi wat 8 weken lang medicijnen moest hebben. dat is nu afgelopen, en zoals het na de medicijnperiode is blijft het ook, dus zijn kopje blijft de rest van z'n leven een beetje scheef. als hij wil rennen dan gaat ie als een bezetene in een cirkel rennen, rechtuit kan hij niet. maar verder is het wel leefbaar voor hem denk ik, hij kan eten en drinken, normaal zitten en lopen, alleen rennen lukt dus niet zo best. het is niet echt een aanhankelijk konijn geworden, komt misschien ook omdat hij dagelijks medicijnen moest hebben en dat niet leuk vond. hij laat zich wel aaien, maar dan loopt/rent ie wel weg. vaak gaat hij dan dus in cirkels rennen, waardoor het zaagsel alle kanten opvliegt.

beunhaas, het vriendje wat ik voor sneeuwwitje kocht, is wel een heel lief en aanhankelijk konijn. komt echt naar je handen toe en is ook veel rustiger. echt een schatje. binnenkort gaan de mannen naar de dierenarts om te worden gecastreerd, zodat ze dan hopelijk samen in 1 hok kunnen. ze zitten nu ook in 1 hok, maar met gaas ertussen omdat beunhaas maar op sneeuwwitje blijft rijden en al z'n haren eruit trekt.

wanneer kunnen ze eigenlijk in hun buitenhok? want ik wil ze buiten hebben, ook 's nachts, maar sowieso wacht ik natuurlijk tot ze hersteld zijn van hun castratie.
  woensdag 18 mei 2011 @ 23:00:11 #243
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_97012435
Mijn konijn heeft ook cuniculi gehad. Gelukkig was ik er snel bij en heeft ze er niet al te veel aan overgehouden. Een klein beetje scheef kopje en ze valt om als ons andere konijn haar raakt. Verder is ze nog steeds vrolijk en rent ze nog lekker buiten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 19 mei 2011 @ 08:32:53 #244
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_97020279
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 08:07 schreef morgane het volgende:
Pff ik krijg Floris maar niet zindelijk. Hoe vaak ik ook de keutels en plasjes in de wc leg, hij blijft in de kooi (vooral in het hooi) plassen en keutelen. Tips, anyone? Ik moet altijd heel veel hooi weggooien omdat ze het niet meer opeten als hij erin geplast heeft.
Is er iemand die weet hoe ik m'n konijn zindelijk kan krijgen?
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:06:34 #245
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_97022105
Weet iemand of mijn konijntjes die altijd binnen hebben gewoond ook buiten kunnen wonen, als het hok op een goed afgeschermde plek staat? Of is dat geen goed idee?
  donderdag 19 mei 2011 @ 19:30:31 #246
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_97043063
Ik heb lang geleden van mijn binnenkonijntje een buitenkonijntje gemaakt. Als je het in het voorjaar doet als de nachtvorst verleden tijd is, moet het goed gaan. Tenminste, bij mij ging het goed.

Oh ja, en buiten moet je ze wel laten inenten. Daarvoor is nu ongeveer de periode. Mijn konijntjes zijn begin mei ingeent.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:35:51 #247
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_97046732
Ik laat m'n konijnen sowieso al inenten :) maar bedankt voor de tips, dan gaan ze over een tijdje lekker naar buiten!
pi_97046875



Ik presenteer u, het babyfacekonijn.

7 jaar oud al, ziet er net zo oud als toen ie 2 jaar was.
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:43:06 #249
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_97047194
Wat een schatje O+ :D
En ook al zo gek op dode blaadjes, zie ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 13:55:17 #250
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_97116021
Jippie, Floris is nu voor het eerst zelf de binnenkooi uitgesprongen! Nu lopen m'n konijntjes gezellig samen door de huiskamer :)
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:06:08 #251
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97116450
Wat een stoer babyfacekonijn :D Haarbal O+

Morgane, leuk! O+ Tami deed het eerst vaker, Perry heeft niet zoveel behoefte aan ruimte buiten het hok lijkt en die twee zitten aan mekaar vast gelijmd lijkt wel :') Dus als Perry binnen blijft hopt Tami 1 rondje ofzo en haast zich dan terug richting Perry ):O
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:13:22 #252
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_97116725
Haha, leuk twee van die klefbekken. Maar wel jammet dat ze niet zo veel rondlopen.

Floris heeft net z'n eerste binkie gemaakt!! :D
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:18:22 #253
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97116905
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:13 schreef morgane het volgende:
Haha, leuk twee van die klefbekken. Maar wel jammet dat ze niet zo veel rondlopen.

Floris heeft net z'n eerste binkie gemaakt!! :D
Ja ik merk wel dat Tami minder naar ons toetrekt, en Perry is natuurlijk nooit zo aanhankelijk geweest als Tami :P Enerzijds wel jammer, maar ik vind het tof dat ze het zo goed kunnen vinden O+ Merk je toch maar weer dat het een goed idee was om te koppelen!

Binkies O+ Ja die zien we dus niet heel veel meer met dit stel luiwammessen :+ Wel heel veel bunnyflops en lebbers :9 :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 22 mei 2011 @ 22:17:28 #254
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_97177949
:W Hopelijk kan ik hier toch mijn vraagje kwijt!

Een nichtje van mijn wederhelft heeft sinds 1.5 jaar een heel lief wit pluizebolletje:
Een voedster..

Omdat ze maar zo 'alleen' was hebben ze een vriendje voor haar aangeschaft:
Een ram..

Beide zijn inmiddels gesteriliseerd en gecastreerd .. :)
Het bij elkaar zitten heeft nooit problemen opgeleverd, het was zelf reuze gezellig samen!
Totdat de mannelijke helft ineens helemaal is omgeslagen..
Beide zitten inmiddels apart, want samen dat gaat echt NIET meer
Als het vrouwtje ook maar enigszins in de buurt komt, hapt het mannetje van zich af en rennen ze elkaar hard achterna, ook vliegen hierbij de plukken in het rond!
De situatie is inmiddels zo nijpend dat ze overwegen om voor de ram een nieuw huisje te zoeken, wat natuurlijk aan het hart van het 'baasje' van deze konijnen gaat?
"Maar, dat wil ik helemaal niet" :'( etc met dikke tranen..

Heeft 1 van jullie een idee waar deze ommeslag zo vandaan kan komen?
Er is verder niets noemenswaardigs voorgevallen..
Ze willen natuurlijk dat de ram blijft, maar deze situatie is voor beide nijnen ook niet prettig!

HELP!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 23 mei 2011 @ 09:54:05 #255
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_97189669
En toch even kijken wat dat ding nou is waar dat licht uitkomt:
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  maandag 23 mei 2011 @ 13:24:45 #256
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_97196629
Flip zit op de uitkijk na een stevige race sessie met z'n dinnetje:



Er moet natuurlijk ook nog gewassen worden:



"Hey, eten??"



Excuses voor de brakke foto's en de klerezooi om de kooi heen...het was een racedag ;)
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  maandag 23 mei 2011 @ 13:28:27 #257
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97196789
Rijstebuiltje: ik heb daar geen ervaring mee, misschien op een konijnenforum vragen? Bunnybunch heeft geloof ik een forum! Ook kan het geloof ik dat ze mekaar tijdelijk niet moeten, en dat het daarna weer goed kan gaan, maar of hier human intervention nodig is weet ik nie :+

dribbel: wat een leuke haarballen! O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 23 mei 2011 @ 13:31:18 #258
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_97196924
Nog ééntje dan, vlak voor het slapen gaan ;)



De bruine is Flip, een ram van 2 1/22 jaar oud...exacte merk weet ik niet, we hebben Flip opgehaald in Zoetermeer, waar hij in een "konijnen-asiel" zat...aardig beestje, rustig, vindt alles best en heeft z'n draai goed gevonden...hij is gecastreerd en ingeënt...topkonijn

De witte noemen we Bammie, ook 2/1/2 en van ongeveer hetzelfde merk ;) Ze komt bij een oom van een collega vandaan en het is nogal een dametje, vooral als het d'r speciale week is...dan kan ze apart reageren ;)
Voordat Flip erbij kwam was ze super aanhankelijk en klom ze regelmatig op de bank om op schoot te kruipen en m'n trui te wassen (nom nom nom noemt men dat geloof ik)...

Ze liggen de hele dag te pitten, maar om 22.00 gaat het los, dan gaan ze ervoor! ;)
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  maandag 23 mei 2011 @ 17:47:25 #259
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_97208957
Zat laatst te twijfelen om een konijn te nemen, aangezien ik de laatste tijd steeds van die schattige foto's tegenkwam van konijnen O+
Echter toch (nog) niet gedaan, omdat ik verder niet zoveel van konijnen af weet en ik verder geen probleem wil hebben als ie ziek wordt o.i.d. Maar blijf wel dit topic volgen voor die leuke foto's O+
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 15:17:26 #260
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_97248613
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 17:47 schreef Gemaskerde het volgende:
Zat laatst te twijfelen om een konijn te nemen, aangezien ik de laatste tijd steeds van die schattige foto's tegenkwam van konijnen O+
Echter toch (nog) niet gedaan, omdat ik verder niet zoveel van konijnen af weet en ik verder geen probleem wil hebben als ie ziek wordt o.i.d. Maar blijf wel dit topic volgen voor die leuke foto's O+
ik weet er ook geen hol vanaf, gewoon even goed inlezen op internet en een goede dierenarts in de buurt hebben...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  dinsdag 24 mei 2011 @ 17:05:39 #261
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_97253344
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:17 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

ik weet er ook geen hol vanaf, gewoon even goed inlezen op internet en een goede dierenarts in de buurt hebben...
Over dat dierenarts ben ik niet zo zeker. Misschien dat ik het eens ga proberen.
Kunnen konijnen trouwens binnen wonen? Zie namelijk best veel videos/ berichten waarbij mensen hun konijnen buiten hebben.
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:25:58 #262
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_97256889
Gemaskerde, ik heb een koppeltje binnen wonen in een redelijk grote kooi + genoeg bewegingsruimte. Ze kunnen prima binnen wonen, mits jij geen problemen hebt met afgeknaagde plinten, keutels, hooitjes en indien je niet goed oplet, kapotte kabels :P. Verder is het echt heel gezellig. Mocht je echt overwegen om konijnen aan te schaffen, ga eens bij een asiel/opvang in de buurt kijken :).
http://www.bunnybunch.nl/opvangen--en-asiels.html

Rijstebuiltje, weet je ook hoe groot het hok is waar ze inzitten en of ze voldoende bewegingsruimte hebben? Dat kan al veel schelen. Mochten ze weer samen kunnen, zal er echt wel weer helemaal opnieuw gekoppeld moeten worden in een neutrale ruimte en is het van belang dat ze daarna ook echt in schone hokken gaan.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 19:13:30 #263
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97259291
Perry en Tamina wonen bij mij ook binnen :Y Het is af en toe veel stofzuigen :') Maar ik vind het gezelliger dan dat ze buiten zitten.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_97266565
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:43 schreef livelink het volgende:
Wat een schatje O+ :D
En ook al zo gek op dode blaadjes, zie ik.
Ja hier ook, konijnenchips noem ik ze altijd omdat het zo lekker kraakt. Echt de meest smerige bruine blaadjes zitten ze hier naar binnen te werken, ach als ze het zelf maar lekker vinden :+
pi_97266862
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 08:07 schreef morgane het volgende:
Pff ik krijg Floris maar niet zindelijk. Hoe vaak ik ook de keutels en plasjes in de wc leg, hij blijft in de kooi (vooral in het hooi) plassen en keutelen. Tips, anyone? Ik moet altijd heel veel hooi weggooien omdat ze het niet meer opeten als hij erin geplast heeft.
Gewoon alleen een toiletbak in het hok zetten met zaagsel/korrels en hooi en in de rest van het hok een tapijtje (als je een binnenkonijn hebt, buiten kan dat niet echt omdat het te koud is). Ik heb een vrij ruim binnenhok voor twee nijnen en daar staat gewoon een rechthoekige toiletbak in en op de rest van de bodem heb ik een op maat gesneden stukje vloerbedekking gelegd. Je kunt eventueel nog een ruifje ophangen voor vers "eethooi".
  woensdag 25 mei 2011 @ 08:47:22 #266
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_97282914
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:14 schreef Miffy1 het volgende:

[..]

Ja hier ook, konijnenchips noem ik ze altijd omdat het zo lekker kraakt. Echt de meest smerige bruine blaadjes zitten ze hier naar binnen te werken, ach als ze het zelf maar lekker vinden :+
hoe "goed" zijn gedroogde blaadjes voor ze??
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  Moderator woensdag 25 mei 2011 @ 13:04:09 #267
155227 crew  Guppy
dus
pi_97290559
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:19 schreef Miffy1 het volgende:

[..]

Gewoon alleen een toiletbak in het hok zetten met zaagsel/korrels en hooi en in de rest van het hok een tapijtje (als je een binnenkonijn hebt, buiten kan dat niet echt omdat het te koud is). Ik heb een vrij ruim binnenhok voor twee nijnen en daar staat gewoon een rechthoekige toiletbak in en op de rest van de bodem heb ik een op maat gesneden stukje vloerbedekking gelegd. Je kunt eventueel nog een ruifje ophangen voor vers "eethooi".
Dat inderdaad. Hok leeghalen en alleen bodembedekking in de WC.

Maar goed, het kan ook zijn dat ie het gewoon niet snapt. Sommige konijnen worden gewoon niet zindelijk... Boelie heeft het ook nooit begrepen, maar Molly doet het automatisch.

quote:
17s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:17 schreef Rijstebuiltje het volgende:
:W Hopelijk kan ik hier toch mijn vraagje kwijt!

Een nichtje van mijn wederhelft heeft sinds 1.5 jaar een heel lief wit pluizebolletje:
Een voedster..

Omdat ze maar zo 'alleen' was hebben ze een vriendje voor haar aangeschaft:
Een ram..

Beide zijn inmiddels gesteriliseerd en gecastreerd .. :)
Het bij elkaar zitten heeft nooit problemen opgeleverd, het was zelf reuze gezellig samen!
Totdat de mannelijke helft ineens helemaal is omgeslagen..
Beide zitten inmiddels apart, want samen dat gaat echt NIET meer
Als het vrouwtje ook maar enigszins in de buurt komt, hapt het mannetje van zich af en rennen ze elkaar hard achterna, ook vliegen hierbij de plukken in het rond!
De situatie is inmiddels zo nijpend dat ze overwegen om voor de ram een nieuw huisje te zoeken, wat natuurlijk aan het hart van het 'baasje' van deze konijnen gaat?
"Maar, dat wil ik helemaal niet" :'( etc met dikke tranen..

Heeft 1 van jullie een idee waar deze ommeslag zo vandaan kan komen?
Er is verder niets noemenswaardigs voorgevallen..
Ze willen natuurlijk dat de ram blijft, maar deze situatie is voor beide nijnen ook niet prettig!

HELP!
Hoe groot is hun hok? Wij hebben ook een mannetje en een vrouwtje gehad (helaas is het mannetje laatst overleden), en dat ging altijd leuk samen, maar opeens was het ruzie. Toen we ze een groter hok hebben gegeven, was alles weer goed.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_97294294
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:04 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Hok leeghalen en alleen bodembedekking in de WC.

Maar goed, het kan ook zijn dat ie het gewoon niet snapt. Sommige konijnen worden gewoon niet zindelijk... Boelie heeft het ook nooit begrepen, maar Molly doet het automatisch.

[..]
Bij mij is het zo meestal wel gelukt, zelfs bij al wat oudere asiekonijnen. Met de plasjes in ieder geval, keutels niet altijd even goed. Bij mij keutelen ze gewoon door tijdens het slapen, te lui om naar de wc te gaan blijkbaar. Ligt er een lekker in de meatloaf-houding te slapen, wordt wakker, staat op en dan zie je opeens een stuk of tien keutels liggen. Gaan ze zich ook nog verbaasd omdraaien om te snuffelen zo van "heuh, hoe kan dat nou" :')
  woensdag 25 mei 2011 @ 15:45:27 #269
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_97297130
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:25 schreef douche-eendje het volgende:
Gemaskerde, ik heb een koppeltje binnen wonen in een redelijk grote kooi + genoeg bewegingsruimte. Ze kunnen prima binnen wonen, mits jij geen problemen hebt met afgeknaagde plinten, keutels, hooitjes en indien je niet goed oplet, kapotte kabels :P. Verder is het echt heel gezellig. Mocht je echt overwegen om konijnen aan te schaffen, ga eens bij een asiel/opvang in de buurt kijken :).
http://www.bunnybunch.nl/opvangen--en-asiels.html
Heb even gekeken op die site, in deze regio zit een zo'n konijnenasiel/opvang, alleen vind ik het nogal een vreemde site.

Heb nog wel een vraagje, hoeveel zijn de kosten ongeveer per maand voor het houden van een konijn (voer etc.)?
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  woensdag 25 mei 2011 @ 17:59:22 #270
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_97302841
2 zakken geperste houtkorrels: 12,-
2 hooi: 6,-
2 stro: 6,-
Grote zak voer: 29,95
Water: bij all inclusive inbegrepen
Knaagstokkies: 2 pakjes a 4,00

Allemaal begroot...geloof niet dat we dit echt maandelijsk nodig hebben...denk dat ze een toentje of 3 a 4 per maand kosten
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  woensdag 25 mei 2011 @ 18:01:14 #271
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_97302927
2 zakken geperste houtkorrels: 12,-
2 hooi: 6,-
2 stro: 6,-
Grote zak voer: 29,95
Water: bij all inclusive inbegrepen
Knaagstokkies: 2 pakjes a 4,00

Allemaal begroot...geloof niet dat we dit echt maandelijks nodig hebben...denk dat ze een tientje of 3 a 4 per maand kosten
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  Moderator woensdag 25 mei 2011 @ 18:15:24 #272
155227 crew  Guppy
dus
pi_97303596
Grove schatting van wat wij betalen:

Pak Hemparade 14kg: ¤ 9,-
Hooi 5kg: ¤ 4,95
Science Selective voer 10kg: ¤ 52,-
Wortels en witlof per week: ¤ 3,-
Lofties: ¤ 3,95

Met die Hemparade doen we lang, want die gaat alleen in de wc. Molly heeft geen ondergrond in haar hok verder, dat vind ze niet prettig. Toen ze nog ondergrond had, groef ze alles opzij om op de kale grond te kunnen liggen. Tja, dan geen ondergrond, net zo makkelijk.

Hooi vliegt er wel doorheen, ze is verslaafd :D

Science Selective doen we ook heel lang mee, ze krijgt maar een half bakje per dag.

Lofties, die zijn er alleen voor special occasions. Wanneer ze iets goed doet, zoals naar binnenkomen als we haar roepen, dan krijgt ze er ééntje. Maar anders niet.

Het duurst van alles was niet eens het hok (dat was ¤ 159,95) maar Molly's castratie (¤ 180,-). Normaal gezien is ze maandelijks niet eens zo duur eigenlijk.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 26 mei 2011 @ 07:37:10 #273
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_97325297
Ik dacht eerst: wat een geld voor dat voer...maar wij hebben beaphare care +, 29,95 voor 5 kg.

Mag die laatste foto in de op trouwens?
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  donderdag 26 mei 2011 @ 10:48:21 #274
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_97329430
Soms baal ik wel eens dat jullie de konijnen helemaal hebben getraind en afgericht lijkt het wel...die van ons liggen de hele dag in de kooi, komen om 22.00 een keer door de kamer stieren en graven en rennen de hele dag door de kooi heen :(
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:05:37 #275
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_97330009
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 10:48 schreef dribbel79 het volgende:
Soms baal ik wel eens dat jullie de konijnen helemaal hebben getraind en afgericht lijkt het wel...die van ons liggen de hele dag in de kooi, komen om 22.00 een keer door de kamer stieren en graven en rennen de hele dag door de kooi heen :(
die van mij doet ook niet anders hoor.. Als ik geluk heb laat ze zich aaien. Mij leek het in het begin heel gaaf om haar te trainer met een clicker maar aangezien ze nooit wat uit mijn hand wil eten en uberhaupt nergens voor wat betreft snoepjes etc. Een voorkeur voor heeft, laat ik die droom ook maar varen :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  Moderator donderdag 26 mei 2011 @ 11:07:53 #276
155227 crew  Guppy
dus
pi_97330091
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 10:48 schreef dribbel79 het volgende:
Soms baal ik wel eens dat jullie de konijnen helemaal hebben getraind en afgericht lijkt het wel...die van ons liggen de hele dag in de kooi, komen om 22.00 een keer door de kamer stieren en graven en rennen de hele dag door de kooi heen :(
Wij noemen Molly wel eens 'nocturnal', nachtdier dus. Die is ook het liefst in de schemer actief ;) Soms stuur ik d'r wel eens gewoon naar het balkon, zo van, ga daar dan maar chillen, in het hok zitten doe je maar als we op het werk zijn :W
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:12:59 #277
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_97330267
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 18:01 schreef dribbel79 het volgende:
2 zakken geperste houtkorrels: 12,-
2 hooi: 6,-
2 stro: 6,-
Grote zak voer: 29,95
Water: bij all inclusive inbegrepen
Knaagstokkies: 2 pakjes a 4,00

Allemaal begroot...geloof niet dat we dit echt maandelijks nodig hebben...denk dat ze een tientje of 3 a 4 per maand kosten
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 18:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Grove schatting van wat wij betalen:

Pak Hemparade 14kg: ¤ 9,-
Hooi 5kg: ¤ 4,95
Science Selective voer 10kg: ¤ 52,-
Wortels en witlof per week: ¤ 3,-
Lofties: ¤ 3,95

Met die Hemparade doen we lang, want die gaat alleen in de wc. Molly heeft geen ondergrond in haar hok verder, dat vind ze niet prettig. Toen ze nog ondergrond had, groef ze alles opzij om op de kale grond te kunnen liggen. Tja, dan geen ondergrond, net zo makkelijk.

Hooi vliegt er wel doorheen, ze is verslaafd :D

Science Selective doen we ook heel lang mee, ze krijgt maar een half bakje per dag.

Lofties, die zijn er alleen voor special occasions. Wanneer ze iets goed doet, zoals naar binnenkomen als we haar roepen, dan krijgt ze er ééntje. Maar anders niet.

Het duurst van alles was niet eens het hok (dat was ¤ 159,95) maar Molly's castratie (¤ 180,-). Normaal gezien is ze maandelijks niet eens zo duur eigenlijk.
Hmm toch iets duurder dan ik had verwacht, logisch natuurlijk.

Ik keek gister ook weer eens even op Marktplaats en zag dat er redelijk veel konijnen worden verkocht in alleen al 5 km van m'n huis. Echter vraag ik mij bij sommige serieus af als ze proberen mensen op te zadelen met een ziek konijn :') Zo was er een adverteerder die een schattig konijn weg deed, omdat haar kind er een slechte ervaring mee had gehad en nu niet meer met het konijn durfde om te gaan en omdat ze een tweede baby(die ouders, niet het konijn) krijgen. Dat konijn wouden ze weg doen TEAB. Keek ik wat ze verder verkochten, hadden ze ook een paar baby konijnen te koop staan voor 25 euro per stuk? :{
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:23:15 #278
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_97330646
Gemaskerde, ga daarom ook eens in een opvang kijken. Daar betaal je ook wel geld, maar heb je als het goed is wel een leuk koppel en het is effectief ook goedkoper. Hier in de opvang betaal je voor een koppel (gecastreerde man+ ongecastreerd vrouwtje) 70 euro, de dierenartsen hier in de buurt vragen 60 euro voor een castratie.
Daarbij word er vaak ook beter op de gezondheid gelet van konijnen in een opvang... en er zitten ook vaak genoeg leuke jonge konijntjes tussen :)

Even denken wat ik hier kwijt ben...
Bodembedekking 5 euro (doe ik ongeveer een maand mee)
Voer: 38 euro (10 kg science selective, gaat ongeveer 10 maanden mee)
Hooi 5kg: 5 euro (gaat een maand mee).

Dan nog wat extraatjes zoals groenvoer, een lofty op zijn tijd en een stukje fruit. Ik kijk met mijn avondeten ook altijd wat de konijntjes mogen hebben, dan haal ik wat meer groenten en geef ik wat aan ze :).
De grootste kostenpost op jaarbasis is bij mij vaak de dierenarts, in 2009 ben ik bij 500 euro maar opgehouden met het bijhouden.

[ Bericht 37% gewijzigd door douche-eendje op 26-05-2011 11:28:41 ]
  Moderator donderdag 26 mei 2011 @ 11:30:52 #279
155227 crew  Guppy
dus
pi_97330923
Daarom ben ik niet zo gek op marktplaats-konijnen... Je weet maar nooit. Overigens kun je ook eens informeren bij het 'gewone' asiel bij je in de buurt. Daar willen ook nog wel eens konijnen zitten. Ga in ieder geval sowieso niet naar dierenwinkels :X In welke regio zoek je eventueel?

Verder kun je het op een aantal vlakken natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt.

Molly heeft een binnenhok van twee verdiepingen van Ferplast, maar het kan natuurlijk ook goedkoper. Als je konijn buitenkomt is zelf maken nog veel makkelijker. Niet in alle gevallen goedkoper trouwens, maar wel leuk.

Hooi en stro kun je ook bij een boer halen. Dan krijg je veel meer, maar vaak voor hetzelfde geld. Als je een schuurtje hebt waar het kan staan, is dat natuurlijk ook een prima optie. Wij halen het bij een dierenwinkel in het winkelcentrum, dan ben je wat meer kwijt als bij een boer, of bijvoorbeeld Welkoop/Boerenbond. En letten op aanbiedingen wil ook nog wel eens helpen.
Hemparade is ook niet erg goedkoop, maar het bevalt mij heel erg goed :Y

Wortels en witlof halen wij voor Molly en de cavia's gewoon bij de AH :@ Maar daarvoor kun je natuurlijk eigenlijk beter naar de Lidl of Aldi gaan...

Dierenarts is ook een flinke ja. Ik heb in het verleden flink pech gehad, maar ik heb ook konijnen gehad die 9 zijn geworden, en nooit een DA van dichtbij gezien hebben. Dat waren echt no-nonsense konijnen!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 26 mei 2011 @ 12:08:47 #280
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_97332263
Wij hebben ook een Ferplast kooi, 120 cm lang, ruimte zat, was 70,- (ouderwets gepingeld, er zat stof op ;) )
Geperste houtvezel korrels, hooi en stro bij de plaatselijke speciaalzaak (GEEN dierenwinkel, maar kenners)...

Onze konijnen komen resp. van familie van collega en uit konijnen opvang vandaan (Animalhome Zoetermeer), goede ervaringen mee...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  Moderator donderdag 26 mei 2011 @ 15:00:14 #281
155227 crew  Guppy
dus
pi_97339570
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:08 schreef dribbel79 het volgende:
Wij hebben ook een Ferplast kooi, 120 cm lang, ruimte zat, was 70,- (ouderwets gepingeld, er zat stof op ;) )
Geperste houtvezel korrels, hooi en stro bij de plaatselijke speciaalzaak (GEEN dierenwinkel, maar kenners)...

Onze konijnen komen resp. van familie van collega en uit konijnen opvang vandaan (Animalhome Zoetermeer), goede ervaringen mee...
You're kidding :o _O- Onze Ferplast hebben we laten bestellen, die was nergens op voorraad te koop :') Maar wij wilden met alle geweld dat model.

Ik haal m'n hooi meestal waar het uitkomt of waar ik in de buurt ben. Als het toevallig zo uitkomt dat ik ook voer moet hebben, haal ik het bij de Jumper, maar anders komt het bij de AH vandaan, of bij de Pets Place. Of bij de Welkoop, soms ook.

Onze konijnen komen van Asiel Goofy in Oldenzaal, ook hele goede ervaringen mee.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 26 mei 2011 @ 19:08:24 #282
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_97349802
Wij hebben onze konijnen wel van Marktplaats. Eigenlijk een verhaal zoals zo vaak. Mensen hadden konijnen gekocht voor de kinderen en al snel bleek het niks voor de kinderen te zijn. Dat is volgens mij een veel voorkomende fout, je moet echt alleen maar konijnen nemen als je het zelf leuk vind.

Onze konijnen waren ook in het begin behoorlijk agressief. Ze gromden en beten. Inmiddels hebben we ze twee jaar en hoewel het geen knuffelkonijnen zijn zijn ze niet meer agressief.

Ze delen de tuin met onze kinderen en dat gaat heel erg goed. Bij ons was het hok wel het duurst. Zelf gebouwd, maar qua materiaal kost het behoorlijk wat.



gedeelde tuin (konijnen liggen in de schaduw van de trampoline)


close up
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_97350656
Ik ga hier even meekijken. Heb afgelopen week twee konijntjes gekregen van mijn vriend, ze zijn nog superjong maar zóóó ontzettend lief. Als ik hun snoetjes zie wil ik ze echt doodknuffelen. Ik heb ze Snickers and Snowflakes genoemd :D

Het is een dwergkonijntje en een hangoortje en ze komen uit de dierenwinkel. Daar werden ze al enorm vertroeteld heb ik het idee, want ze zijn absoluut niet bang en komen meteen naar me toe huppen als ik de kamer binnenkom. Ze zouden nu ongeveer 9 weken zijn. Snickers, het hangoortje, is een enorme vreetzak. Ik liet me ook een beetje gaan, want ik vond 'm zo schattig als ie een aardbeitje eet. Hahah geen aardbeietjes meer voor hem :D

Momenteel staan ze in mijn kamer, maar ik wil ze overdag in de tuin laten rennen. Ik vind zo'n ren vaak nog te klein dus ik heb dingen bij elkaar gezocht om alle kieren in de tuin af te zetten, zodat ze de hele tuin kunnen benutten.

Gebruiken jullie trouwens speciale korrels of iets dergelijks in de 'wc'? Ik zal ff kijken of ik vnv foto's kan posten :)
  vrijdag 27 mei 2011 @ 09:32:50 #284
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_97372078
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:00 schreef Guppyfriend het volgende:

You're kidding :o _O- Onze Ferplast hebben we laten bestellen, die was nergens op voorraad te koop :') Maar wij wilden met alle geweld dat model.
Yep, had geen zin om 89,95 te betalen voor een stuk plastic met tralies...geloof ook dat ik het zo heb gebracht...konden ze wel om lachen geloof ik...toen ik zei dat die kooi er al 7 maanden staat en ze er voor 7 tientjes vanaf konden, waren ze snel om...schandalig eigenlijk, maar eens in de zoveel tijd mag je pingelen vind ik

quote:
Ik haal m'n hooi meestal waar het uitkomt of waar ik in de buurt ben. Als het toevallig zo uitkomt dat ik ook voer moet hebben, haal ik het bij de Jumper, maar anders komt het bij de AH vandaan, of bij de Pets Place. Of bij de Welkoop, soms ook.
Onze konijnen komen van Asiel Goofy in Oldenzaal, ook hele goede ervaringen mee.
Hertog Diervoeders, daar komt al ons spul vandaan...is een speciaalzaak/ grote dierenzaak/ geen alledaagse winkel ;) je kan er terecht voor alles wat met dieren te maken heeft.
Wij gebruiken een soort geperste houtkorrel als bodembedekker...kan ook voor de kattenbak gebruikt worden, en nee, ze eten het niet op, gelukkig

Hehe, toen we met Flip wegreden uit Zoetermeer, en ik erachter kwam dat ik vrijwillig en in een opwelling 50 euro had gedoneerd/ betaald voor hem, heb ik besloten dat hij mijn favo Nij zou worden...schijnt best een boel geld te zijn...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  vrijdag 27 mei 2011 @ 16:29:34 #285
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_97387965
Wij hebben 2 konijnen, 1 is 6,5 (mannetje, gecastreerd) en die is rustig, maar de 2e is hier 4 weken terug komen wonen. Was op straat gevonden en wij hebben haar via het asiel opgevangen. Het is een vrouwtje en aan de energie te zien nog redelijk jong. We hebben ze eerst 2 weken lang door de tralies kennis laten maken, daarna een week samen rondrennen en sindsdien in 1 hok (en dat ging die eerst avond ook perfect).
Maar sinds ze bij elkaar zitten knaagt ze erg veel en knort ook als je dr beetpakt. Toen ze alleen in het buitenhok zat deed ze dat ook wel, maar niet zo overdreven agressief als nu. Gisterenavond viel ze zelfs het mannetje aan (niet in een rondospelletje met wie dominant is maar echt heel agressief). En dat is jammer, want het is een erg lief konijn. Ik heb nu het hok in 2 gesplitst, dus ze zitten allebei weer apart (wel naast elkaar) en het is vandaag vrij rustig. Per dag mag zij er zo'n 5 tot 6 uur uit, wat voor ons veel is (ik heb nooit konijnen gehad die zo lang wilden rennen).

Wat denken jullie? Is dit een kwestie van tijd en geduld (dat heb ik er voor over) om haar vertrouwen te winnen en wordt het geknor en gebijt in de tralie dan minder? Of is dit een stereotype konijn wat gewoon echt een veld van 10x10m moet hebben? Ik vind het lastig inschatten...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 16:38:54 #286
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_97388337
Hebben ze genoeg ruimte en kan het zijn dat ze schijnzwanger of zwanger zou kunnen zijn?
  Moderator vrijdag 27 mei 2011 @ 16:41:34 #287
155227 crew  Guppy
dus
pi_97388435
Hoeveel ruimte hebben ze nu? In totaal dus, als ze samen zitten?

Het vrouwtje heeft een mannetje om zich heen nu, en de hormonen gieren dus door haar lijf. Daardoor kan ze een schijnzwangerschap ontwikkelen, en gaat ze haar territorium verdedigen. Toen jullie, maar op een gegeven moment ook tegen het mannetje. Dat trekt als het goed is weer weg.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 27 mei 2011 @ 18:46:51 #288
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_97393132
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 16:38 schreef douche-eendje het volgende:
Hebben ze genoeg ruimte en kan het zijn dat ze schijnzwanger of zwanger zou kunnen zijn?
Zwanger niet, ze is nu 4 weken hier. Schijnzwanger zou kunnen, ze zijn wel flink van bil gegaan :D Het mannetje is gecastreerd dus dat kan verder geen kwaad.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 18:47:44 #289
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_97393166
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 16:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoeveel ruimte hebben ze nu? In totaal dus, als ze samen zitten?

Het vrouwtje heeft een mannetje om zich heen nu, en de hormonen gieren dus door haar lijf. Daardoor kan ze een schijnzwangerschap ontwikkelen, en gaat ze haar territorium verdedigen. Toen jullie, maar op een gegeven moment ook tegen het mannetje. Dat trekt als het goed is weer weg.
Samen 1,5m^2, maar het hok staat een groot deel van de dag open. Sinds ik ze uit elkaar gehaald heb is zij trouwens wel weer rustig.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 20:38:39 #290
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_97397837
Ze piept ook regelmatig, dat schijnt een teken van schijnzwangerschap te zijn!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 21:13:25 #291
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_97399568
Klopt, het piepen/knorren kan bij een schijnzwangerschap passen. Máár het enige wat ik even uit wil sluiten: hoe lang heeft ze in de opvang gezeten voordat ze bij jullie kwam? De dracht van een konijn duurt namelijk 30-33 dagen, als ze nu exact 4 weken (28 dagen) bij jullie zit en gelijk gevonden > geplaatst is, zou er nog een mogelijkheid kunnen zijn dat ze zwanger is
  Moderator zaterdag 28 mei 2011 @ 09:39:21 #292
155227 crew  Guppy
dus
pi_97412825
Pff, ik probeer Molly te filmen tijdens haar race rondjes. Maar dat lukt niet, het lijkt wel alsof ze het aanvoelt dat ik film :')

Ze is zich aan het ontwikkelen als een soort energizer bunneh, je weet wel, die van youtube. Met een aanloop op de bank, daar een binkie, en met een grote sprong er weer af, op het vloerkleed. Raceracerace en weer terug. Nog een groter feest is als de balkondeuren openstaan, met een grote sprong naar buiten, ren ren ren en dan met een enorme sprong naar binnen, spring naar de bank, enz enz enz :) Zo leuk om te zien.

En nu ligt ze te chillen na zo'n uitbarsting:
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 28 mei 2011 @ 10:38:22 #293
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_97413480
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:13 schreef douche-eendje het volgende:
Klopt, het piepen/knorren kan bij een schijnzwangerschap passen. Máár het enige wat ik even uit wil sluiten: hoe lang heeft ze in de opvang gezeten voordat ze bij jullie kwam? De dracht van een konijn duurt namelijk 30-33 dagen, als ze nu exact 4 weken (28 dagen) bij jullie zit en gelijk gevonden > geplaatst is, zou er nog een mogelijkheid kunnen zijn dat ze zwanger is
1 week.. wij zijn 2e lijns dus bij ons is het uitzwangeren mocht ze zwanger zijn. Ze is nu dus 5 weken weg van haar oude huisje.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_97414258
Yalara ligt ook graag op de bodem van haar kooi, ze schuift t zaagsel en stro opzij en ligt dan languit.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  Moderator zaterdag 28 mei 2011 @ 12:17:01 #295
155227 crew  Guppy
dus
pi_97415687
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 11:22 schreef Dandilion het volgende:
Yalara ligt ook graag op de bodem van haar kooi, ze schuift t zaagsel en stro opzij en ligt dan languit.
Dat was voor ons de reden om het stro maar helemaal te verbannen ;) scheelt ook weer
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_97422988
Ze knaagt, knabbeld en eet er wel van. Dus helemaal niet gebruiken, dat zie ik niet zo zitten. Ik gebruik wel al n tijdje minder stro.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_97424241




let niet op de schutting, dat is het enige in de tuin dat niet veranderd is :D
We gaan nog kijken voor een hok dat in de breedte tegen de schuur aan past, heel misschien zelf iets maken. Nu ze 's nachts niet meer in het hok hoeven, kunnen ze met iets minder toe. Al twijfel ik een beetje omdat ze 's winters iets meer in het hok zitten en dan wel voldoende ruimte moeten hebben.

Maar het geld is toch op dus het moet hoe dan ook wachten :P
  Moderator dinsdag 31 mei 2011 @ 20:12:13 #298
155227 crew  Guppy
dus
pi_97554708
Mooi nieuw hok Serinde!! _O_

Ik heb net naar Asiel Goofy gemaild, om te vragen of Molly zaterdag mag komen daten mat één van hun gecastreerde hunks :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 31 mei 2011 @ 20:50:05 #299
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_97556780
Spannend gup! Heb je al een idee welke hunk het gaat worden?
  Moderator dinsdag 31 mei 2011 @ 21:51:39 #300
155227 crew  Guppy
dus
pi_97560109
We hebben ons oog in ieder geval laten vallen op Roy:


Nu maar hopen dat Molly hem ook leuk vindt!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator woensdag 1 juni 2011 @ 19:23:36 #301
155227 crew  Guppy
dus
pi_97592244
Net eventjes gebeld, en Molly mag zaterdag komen daten :) spannend!! Aan de ene kant zie ik best tegen een koppeling op, maar als Molly er blij van wordt, heb ik het erg graag voor over.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')