abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95187942
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:32 schreef douche-eendje het volgende:
Zeker niet... ik heb net even alle losse plukken eruit gehaald, dit was het resultaat van 5 minuten werk bij een klein konijn :')

[ afbeelding ]
Zijn verharing is altijd zo extreem.
Zit 'ie er onder?
pi_95188404
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:57 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Oh mèn -O-

Ik ben het eens met Douche-eendje, mede omdat ik idd die meerdere narcoses in korte tijd eng vind klinken. Dat ging met m'n cavia ook niet goed destijds... Het zijn maar kleine beestjes ten slotte. Sowieso overleggen met de dierenarts denk ik, raar dat het zo snel alweer is!
Het is niet zo heel vreemd, het gebit van een konijn goed redelijk snel. Als het bij Nijn niet goed word weggehaald zit ik er een maand later ook weer. Nu al een jaar niet! Dus gup, ik zou het zeker doen. Het duurt wellicht wat langer dan alleen de haken verwijderen, maar als ze zo vaak terugkomen is dit echt te overwegen. Hoop dat het voor boelie hierna ook langer weg zal blijven.

Maarten-Pieter, uhm nee :P En ik heb de afgelopen dagen nog dagelijks zo'n bos haren uit hem kunnen plukken.
pi_95189691
Ik kom even uit lurkstand:

quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:57 schreef dribbel79 het volgende:
er zit trouwens wat groenige aanslag in het drinkflesje...op een plek waar ik het niet wegkrijg...hoe doen jullie dit??
Ik rolde een keukenrokpapier (of meer) strak op, boog hem, en ging dan het flejes in ^O^
En anders water en zand er in, goed schudden dan komt het los :)
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Boelie lijkt weer last te hebben van haakjes op zn kiezen... -O- de laatste keer was precies een maand geleden, 7 maart...

Wat zouden jullie doen, weer laten helpen? Wij willen het nog één keer proberen, en willen dan vragen of ze zijn kiezen radicaal willen inkorten, zoals ook hier beschreven is.

Mocht dat ook geen uitkomst bieden, dan gaan we toch kijken hoe nu verder. We vinden het voor het dier niet eerlijk om hem elke maand onder narcose te moeten brengen. Hij heeft in de dagen van de aanloop naar de haken last van zijn gebit, en in de dagen nadat hij geholpen is, eet hij ook niet lekker. Hij heeft er ook dan zeker een paar dagen last van.

Wat zouden jullie doen? Zijn er behandelingen die wel uitkomst zouden kunnen bieden?
Mmmm, lastig dat hij er zo veel last van heeft ervoor en erna -O-
Ik heb een konijn gehad dat op zn 4e last kreeg van haken, en die heeft nog 5 jaar geleefd terwijl hij elke 6 weken onder narcose moest voor zn gebit... Dus het KAN wel goed gaan, maar als hij er last van heeft zou ik ook niet weten wat je moet doen, sterkte :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 7 april 2011 @ 22:25:48 #154
198127 Miss_paraplu
hmzzzzzzzzzzz
pi_95194381
ik lees al een tijdje mee op in dit topic.
Ik heb ook een konijntje, heel schattig gevlekt enz. Helaas geen foto.
Snuffie zit in een binnenhok, en krijgt genoeg aandacht om zich heen, maar toch knaagt hij vaak aan het hok, terwijl hij ook genoeg speeltjes heeft.
En hij knaagt vaak aan zijn bakje waar die zijn behoefte in doet. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik daar mee aan moet, want als ik em op dat moment probeer aandacht te geven of hem naar mij toe te leiden, dan begint hij als een dolle door het hok heen te springen, en daarna gaat hij weer verder met dat knagen.
Tips?

En ik lees dat jullie je konijntjes ook wel eens wc rolletjes enz. geven om mee te spelen.. mijn konijn eet dat dan op. Sindsdien geef ik het em eigenlijk niet meer, want kan me niet voorstellen dat het helemaal onschadelijk is toch?

Zitten trouwens erg schattige konijntjes bij hoor!
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 07:21:00 #155
155227 crew  Guppy
dus
pi_95205034
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:23 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Het is niet zo heel vreemd, het gebit van een konijn goed redelijk snel. Als het bij Nijn niet goed word weggehaald zit ik er een maand later ook weer. Nu al een jaar niet! Dus gup, ik zou het zeker doen. Het duurt wellicht wat langer dan alleen de haken verwijderen, maar als ze zo vaak terugkomen is dit echt te overwegen. Hoop dat het voor boelie hierna ook langer weg zal blijven.

Maarten-Pieter, uhm nee :P En ik heb de afgelopen dagen nog dagelijks zo'n bos haren uit hem kunnen plukken.
Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga zo maar eens bellen met de DA, stipt negen uur, of ze vandaag nog een plekje voor m hebben. Dan breng ik m met een beetje geluk vandaag nog (zal mn baas leuk vinden, not). Maar anders moet ie wachten tot na het weekend en kom ik maandag ook later.

Ik ga in ieder geval vragen om de radicale behandeling. Kijken of dat wat uithaalt. Niet geschoten is altijd mis.

Het arme beestje, hij zit nu een beetje te sippen naast de salontafel en wil niks hebben... Als ik dat dan zo zie, en weet dat ie de komende dagen ook geen leuke tijd heeft, breekt m'n hart toch wel een beetje ;(

Maar goed, zo eerst maar eens bellen, en met een goed verhaal voor m'n baas komen :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 8 april 2011 @ 07:56:50 #156
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_95205351
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:25 schreef Miss_paraplu het volgende:
ik lees al een tijdje mee op in dit topic.
Ik heb ook een konijntje, heel schattig gevlekt enz. Helaas geen foto.
Snuffie zit in een binnenhok, en krijgt genoeg aandacht om zich heen, maar toch knaagt hij vaak aan het hok, terwijl hij ook genoeg speeltjes heeft.
En hij knaagt vaak aan zijn bakje waar die zijn behoefte in doet. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik daar mee aan moet, want als ik em op dat moment probeer aandacht te geven of hem naar mij toe te leiden, dan begint hij als een dolle door het hok heen te springen, en daarna gaat hij weer verder met dat knagen.
Tips?

En ik lees dat jullie je konijntjes ook wel eens wc rolletjes enz. geven om mee te spelen.. mijn konijn eet dat dan op. Sindsdien geef ik het em eigenlijk niet meer, want kan me niet voorstellen dat het helemaal onschadelijk is toch?

Zitten trouwens erg schattige konijntjes bij hoor!
Dé tip: een maatje. Ondanks de vele aandacht en speeltjes verveelt Snuffie zich gewoon. Wcrolletje of iets anders van karton kan prima, maar je moet oppassen dat het niet teveel gegeten word, daar kunnen ze een verstopping van krijgen.

Gup, mocht je vandaag niet kunnen en pas na het weekend, kun je overleggen met je DA of je boelie 2x per dag wat pijnstilling kunt geven (iets als carprofen of metacam). Ik doe dit ook altijd in overleg met mijn DA, aangezien een weekend met pijn in je mond een lang weekend kan zijn.
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 08:03:44 #157
155227 crew  Guppy
dus
pi_95205416
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 07:56 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Gup, mocht je vandaag niet kunnen en pas na het weekend, kun je overleggen met je DA of je boelie 2x per dag wat pijnstilling kunt geven (iets als carprofen of metacam). Ik doe dit ook altijd in overleg met mijn DA, aangezien een weekend met pijn in je mond een lang weekend kan zijn.
Dat sowieso! Ik heb standaard Carprofen en Ciseral in huis, en ook nog twee zakjes Critical Care :') Maar ik hoop eigenlijk dat ie zo terecht kan, want het is zo wel erg sneu... Arm diertje
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 8 april 2011 @ 08:05:21 #158
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_95205436
Haha, ik heb hier ook genoeg in huis Gup. Als dat niet voldoende is, ik kan altijd de konijnenopvang in, in geval van nood mag ik ook medicatie daar uit de kast halen (zolang ik het maar even meld enzo :P)
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 09:07:34 #159
155227 crew  Guppy
dus
pi_95206290
Nou, ik zit met Boelie in de bus, op naar de DA.
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:38:51 #160
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_95222838
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:37 schreef tombolafan het volgende:

Ik rolde een keukenrokpapier (of meer) strak op, boog hem, en ging dan het flejes in ^O^
En anders water en zand er in, goed schudden dan komt het los :)

zand, jaaa !
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 20:44:03 #161
155227 crew  Guppy
dus
pi_95233977
Boelie is inmiddels weer thuis, en is weer geholpen aan zijn haakjes. Hij zit nu weer lekker met Molly in het hok O+
  vrijdag 8 april 2011 @ 20:48:38 #162
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_95234236
Ik hoop dat het nu langer wegblijft Gup. Sterkte met de nog wat zielige Boelie :*
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 21:41:37 #163
155227 crew  Guppy
dus
pi_95237393
Ik hoop het ook. Hij wordt nu lekker gewassen door Molly
pi_95364022
Guppy, wat is het nou geworden? De radicale behandeling? Hoe is het inmiddels met Boelie?
Porch Monkey 4 Life!
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 12:49:17 #165
155227 crew  Guppy
dus
pi_95387394
Wat lief dat je eraan denkt!

Boelie is weer helemaal de oude. Hij doet t weer :) We hebben inderdaad de radicale behandeling laten toepassen, we hopen dat het wat uithaalt. Vingers gekruist....
pi_95440013
Ik duim voor je Gup!

dinsdag 26 april 2011 @ 13:11:04 #167
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_95991534
TWO HEADED BUNNYMONSTER, RAHHH!

Mijn gemiddelde uitzicht :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 26 april 2011 @ 13:20:14 #168
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_95991880
gister was het toch even slikken: één van onze rabbits (V) begon gister ineens allemaal hooi en stro te verplaatsen...tot zover geen nieuws...behalve dat ze het ineens met haar snuit deed (normaliter met de voorpoten) viel ons op dat ze als een malle haar haar aan het uittrekken was...en een nest aan het bouwen ging...

de andere rabbit (M) zit er al 3 maanden bij, is keurig gecastreerd en heeft zeker 4 weken apart gezeten...technisch gezien kan ze niet zwanger zijn...of is het schijn?
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_95991937
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2011 13:11 schreef MariaEtcetera het volgende:
TWO HEADED BUNNYMONSTER, RAHHH!

[ afbeelding ]

Mijn gemiddelde uitzicht :+
O+ O+ O+
Ja doei.
  Moderator dinsdag 26 april 2011 @ 19:14:01 #170
155227 crew  Guppy
dus
pi_96006790
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 13:20 schreef dribbel79 het volgende:
gister was het toch even slikken: één van onze rabbits (V) begon gister ineens allemaal hooi en stro te verplaatsen...tot zover geen nieuws...behalve dat ze het ineens met haar snuit deed (normaliter met de voorpoten) viel ons op dat ze als een malle haar haar aan het uittrekken was...en een nest aan het bouwen ging...

de andere rabbit (M) zit er al 3 maanden bij, is keurig gecastreerd en heeft zeker 4 weken apart gezeten...technisch gezien kan ze niet zwanger zijn...of is het schijn?
Schijn, let maar op :Y Overigens moet je de haarplukjes even laten liggen, tot je (V) rabbit er geen aandacht meer aan besteed.

Hier hebben de nijnen het weekend+tweede paasdag op het balkon doorgebracht. Onder het wasrek bijvoorbeeld
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:30:42 #171
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_96007689
Dribbel, dat deed Tami ook toen Perry er net was. Schijnt idd normaal te zijn ivm hormonen enzo! Nu is ze er zo'n beetje mee gekapt :Y
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:14 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Schijn, let maar op :Y Overigens moet je de haarplukjes even laten liggen, tot je (V) rabbit er geen aandacht meer aan besteed.

Hier hebben de nijnen het weekend+tweede paasdag op het balkon doorgebracht. Onder het wasrek bijvoorbeeld
[ afbeelding ]
O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:56:27 #172
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_96009401
O+ Het TwoHeadedBunnymonster en het duo van gup O+

Hier zijn ze dol op de wc ;)
pi_96009432
ik wil ook weer een knijntje ;( maar mijn man weigert :')
Ja doei.
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:58:34 #174
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_96009539
1 konijntje is ook niet leuk :P 2 zijn veul leuker! Kun je hem niet stiekem ontvoeren naar een konijnen/knaagdierenasiel?
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 07:49:59 #175
155227 crew  Guppy
dus
pi_96031894
Vanmorgen wilde Boelie alleen maar wortel eten, geen brokjes of hooi ;( ik vrees dat de radicale kiezenbehandeling niks heeft uitgehaald, sterker nog, het is nog niet eens een maand geleden sinds die behandeling...

We kijken het even aan, misschien wil ie vanavond wel weer. Maar eerlijk gezegd vrees ik het ergste. Ik ken m een beetje, en dit zag er niet goed uit...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')