Zit 'ie er onder?quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:32 schreef douche-eendje het volgende:
Zeker niet... ik heb net even alle losse plukken eruit gehaald, dit was het resultaat van 5 minuten werk bij een klein konijn
[ afbeelding ]
Zijn verharing is altijd zo extreem.
Het is niet zo heel vreemd, het gebit van een konijn goed redelijk snel. Als het bij Nijn niet goed word weggehaald zit ik er een maand later ook weer. Nu al een jaar niet! Dus gup, ik zou het zeker doen. Het duurt wellicht wat langer dan alleen de haken verwijderen, maar als ze zo vaak terugkomen is dit echt te overwegen. Hoop dat het voor boelie hierna ook langer weg zal blijven.quote:Op donderdag 7 april 2011 20:57 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Oh mèn![]()
Ik ben het eens met Douche-eendje, mede omdat ik idd die meerdere narcoses in korte tijd eng vind klinken. Dat ging met m'n cavia ook niet goed destijds... Het zijn maar kleine beestjes ten slotte. Sowieso overleggen met de dierenarts denk ik, raar dat het zo snel alweer is!
Ik rolde een keukenrokpapier (of meer) strak op, boog hem, en ging dan het flejes inquote:Op donderdag 7 april 2011 11:57 schreef dribbel79 het volgende:
er zit trouwens wat groenige aanslag in het drinkflesje...op een plek waar ik het niet wegkrijg...hoe doen jullie dit??
Mmmm, lastig dat hij er zo veel last van heeft ervoor en ernaquote:Op donderdag 7 april 2011 20:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Boelie lijkt weer last te hebben van haakjes op zn kiezen...de laatste keer was precies een maand geleden, 7 maart...
Wat zouden jullie doen, weer laten helpen? Wij willen het nog één keer proberen, en willen dan vragen of ze zijn kiezen radicaal willen inkorten, zoals ook hier beschreven is.
Mocht dat ook geen uitkomst bieden, dan gaan we toch kijken hoe nu verder. We vinden het voor het dier niet eerlijk om hem elke maand onder narcose te moeten brengen. Hij heeft in de dagen van de aanloop naar de haken last van zijn gebit, en in de dagen nadat hij geholpen is, eet hij ook niet lekker. Hij heeft er ook dan zeker een paar dagen last van.
Wat zouden jullie doen? Zijn er behandelingen die wel uitkomst zouden kunnen bieden?
Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga zo maar eens bellen met de DA, stipt negen uur, of ze vandaag nog een plekje voor m hebben. Dan breng ik m met een beetje geluk vandaag nog (zal mn baas leuk vinden, not). Maar anders moet ie wachten tot na het weekend en kom ik maandag ook later.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:23 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Het is niet zo heel vreemd, het gebit van een konijn goed redelijk snel. Als het bij Nijn niet goed word weggehaald zit ik er een maand later ook weer. Nu al een jaar niet! Dus gup, ik zou het zeker doen. Het duurt wellicht wat langer dan alleen de haken verwijderen, maar als ze zo vaak terugkomen is dit echt te overwegen. Hoop dat het voor boelie hierna ook langer weg zal blijven.
Maarten-Pieter, uhm neeEn ik heb de afgelopen dagen nog dagelijks zo'n bos haren uit hem kunnen plukken.
Dé tip: een maatje. Ondanks de vele aandacht en speeltjes verveelt Snuffie zich gewoon. Wcrolletje of iets anders van karton kan prima, maar je moet oppassen dat het niet teveel gegeten word, daar kunnen ze een verstopping van krijgen.quote:Op donderdag 7 april 2011 22:25 schreef Miss_paraplu het volgende:
ik lees al een tijdje mee op in dit topic.
Ik heb ook een konijntje, heel schattig gevlekt enz. Helaas geen foto.
Snuffie zit in een binnenhok, en krijgt genoeg aandacht om zich heen, maar toch knaagt hij vaak aan het hok, terwijl hij ook genoeg speeltjes heeft.
En hij knaagt vaak aan zijn bakje waar die zijn behoefte in doet. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik daar mee aan moet, want als ik em op dat moment probeer aandacht te geven of hem naar mij toe te leiden, dan begint hij als een dolle door het hok heen te springen, en daarna gaat hij weer verder met dat knagen.
Tips?
En ik lees dat jullie je konijntjes ook wel eens wc rolletjes enz. geven om mee te spelen.. mijn konijn eet dat dan op. Sindsdien geef ik het em eigenlijk niet meer, want kan me niet voorstellen dat het helemaal onschadelijk is toch?
Zitten trouwens erg schattige konijntjes bij hoor!
Dat sowieso! Ik heb standaard Carprofen en Ciseral in huis, en ook nog twee zakjes Critical Carequote:Op vrijdag 8 april 2011 07:56 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Gup, mocht je vandaag niet kunnen en pas na het weekend, kun je overleggen met je DA of je boelie 2x per dag wat pijnstilling kunt geven (iets als carprofen of metacam). Ik doe dit ook altijd in overleg met mijn DA, aangezien een weekend met pijn in je mond een lang weekend kan zijn.
zand, jaaa !quote:Op donderdag 7 april 2011 21:37 schreef tombolafan het volgende:
Ik rolde een keukenrokpapier (of meer) strak op, boog hem, en ging dan het flejes in
En anders water en zand er in, goed schudden dan komt het los
quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:11 schreef MariaEtcetera het volgende:
TWO HEADED BUNNYMONSTER, RAHHH!
[ afbeelding ]
Mijn gemiddelde uitzicht
Schijn, let maar opquote:Op dinsdag 26 april 2011 13:20 schreef dribbel79 het volgende:
gister was het toch even slikken: één van onze rabbits (V) begon gister ineens allemaal hooi en stro te verplaatsen...tot zover geen nieuws...behalve dat ze het ineens met haar snuit deed (normaliter met de voorpoten) viel ons op dat ze als een malle haar haar aan het uittrekken was...en een nest aan het bouwen ging...
de andere rabbit (M) zit er al 3 maanden bij, is keurig gecastreerd en heeft zeker 4 weken apart gezeten...technisch gezien kan ze niet zwanger zijn...of is het schijn?
quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:14 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Schijn, let maar opOverigens moet je de haarplukjes even laten liggen, tot je (V) rabbit er geen aandacht meer aan besteed.
Hier hebben de nijnen het weekend+tweede paasdag op het balkon doorgebracht. Onder het wasrek bijvoorbeeld
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |