Oke, met het risico gelynched te worden omdat ik ze weg doe, post ik dit toch. De hoofdzaak is dat ik een fijn baasje vind voor ze en niet dat ze handel gaan worden en ik heb het idee dat hier toch echt de dierenliefhebbers zitten waar ze goed terecht gaan komen.
Ik ben eerlijk, ze staan ook op Marktplaats, alleen daar tegen een kleine vergoeding, om handelaars af te schrikken, maar eerlijk gezegd heb ik liever dat ze gratis naar een enthousiaste Fok!ker gaan met hart voor konijntjes, dan naar een onbekende via Marktplaats.
Mijn konijntjes dus. Twee allerschattigste en allerliefste konijntjes. Een mannetje en een vrouwtje, beiden geholpen dus géén kans op verrassingsnestjes.
Sinds enkele maanden ben ik aan het werk en de nabije toekomst verplicht mij meer uren te gaan werken. Mijn huishouden schiet daar al aardig bij in, en de konijntjes dus ook. Veel meer dan een bakje voer en een fles water zit er momenteel niet in voor ze en dat doet me zeer. Het zijn twee hele grote knuffelkonten en ze verdienen beter. Het is geen haastklus, zolang ik geen goeie baas heb blijven ze waar ze zitten, het is dus geen spoedverhuizing, maar ik wil gewoon dat de toekomst voor hun beter wordt. Dat ze overweldigd worden met knuffels, dat ze tot vervelens aan toe geaaid worden, dat ze dus meer krijgen dan alleen hun natje en droogje. En dat kan ik ze nu al amper bieden, laat staan als ik meer uren moet gaan werken.
Dat hebben ze dus niet verdiend

De facts:
Mannetje:
bruin/grijs
Dwergkonijn
Geholpen
Paspoort aanwezig
geboorte datum +/- 30-07-07
Kan opgetild worden, houdt er van om op schoot te zitten, houdt er van om geaaid te worden.
Volgens de vorige eigenaar was dit een voormalig kinderboerderij konijn.
Vrouwtje:
Wit/Creme/Vlekjes
Dwergkonijn
Geholpen
Paspoort aanwezig
Geboorte datum +/- 27-02-2008
Kan geaaid worden, houdt niet erg van opgetild worden, kan dan gaan snauwen/knauwen.
Het vrouwtje is de kat-uit-de-boom-kijker van de twee, het mannetje is nieuwsgieriger, maar het vrouwtje volgt wel daarna.
Emmer voer, zak hooi, zak stro krijg je er bij.
Ze zijn gewend om buiten te zitten, mits er een goed geisoleerd nachthok aanwezig is.
Misschien dat iemand hier deze 2 schatjes een nieuw (t)huis kan geven, heb liever dat er hier een ware konijnenliefhebber opstaat en ze voor niks komt ophalen, dan dat ze naar weet-ik-veel-wie gaan via marktplaats.
![+bIVB2tTuz5bF8U+jssw==.jpg]()
(even voor de duidelijkheid, dit is NIET het hok waarin ze bij ons permanent hebben gezeten, hier hebben ze tijdelijk (uurtje) in gezeten toen we ze kregen omdat we toen het grote hok gebruiksklaar moesten maken! Dus niet roepen dat dit hokje dierenmishandeling is

)