abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 januari 2011 @ 20:32:20 #201
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_90760888
Voedsters kunnen het ook, maar het komt minder vaak voor. In de opvang heb ik regelmatig jonge rammen meegemaakt die dit gedrag vertoonden, vooral in combinatie met mensen om de voeten heen lopen. Men vind het vaak erg schattig, maar ergens is het gewoon dieronvriendelijk omdat het konijn helemaal overloopt van de hormonen.
pi_90761008
Hoe oud worden gewone dwergkonijnen gewoonlijk? :) in de info op internet kan ik niet echt typish iets over dwergkonijnen vinden, behalve een spreekbeurt van een kind uit groep 7 ofzo, die voornamelijk grote konijnen bespreekt..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zondag 2 januari 2011 @ 20:35:37 #203
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_90761155
Mits goede verzorging kunnen ze met gemak 10 jaar worden, er zijn uitschieters naar 15 jaar.
pi_90764520
Maar door de omstandigheden waarin ze in ons welvarende land vaak verkeren worden ze gemiddeld 3!
dat heb ik dan wel weer eens gehoord.
volgens mij heb ik op bunnybunch ook wel eens gehoord van een konijn wat 17 is geworden. maar of dat een dweg was weet ik niet!
Sla niet, Prei wel
pi_90764862
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:35 schreef douche-eendje het volgende:
Mits goede verzorging kunnen ze met gemak 10 jaar worden, er zijn uitschieters naar 15 jaar.
Die van mij gaat nu al richting de 12. :Y
All good things are wild and free.
  zondag 2 januari 2011 @ 21:25:06 #206
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_90765068
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:18 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
Maar door de omstandigheden waarin ze in ons welvarende land vaak verkeren worden ze gemiddeld 3!
dat heb ik dan wel weer eens gehoord.
volgens mij heb ik op bunnybunch ook wel eens gehoord van een konijn wat 17 is geworden. maar of dat een dweg was weet ik niet!
Klopt, het gemiddelde konijn in Nederland word niet ouder dan een jaar of 3, maar daar zitten ook alle gevallen bij van slechte verzorging (klein hok, slechte voeding, verwaarlozing, gedumpt worden, doorgefokte konijnen en meer negatieve factoren).
Op Bunnybunch zit een fokster waarvan haar oudste konijn 16 is geworden.
pi_90765521
Die van ons is inmiddels 9,5 en ziet er nog prima uit, maar deze gaat veel langer mee dan me vroeger altijd gebeurde, dus ik dacht hier al met een uitschieter te maken te hebben :P Maar wss vroeger gewoon minder goede voeding enzo, al is t tegenwoordig nog niet echt veel speciaals.
Ik leef op de ruimte dus het hok is vrij groot en staat gedeeltelijk op de grond, dus gras in overvloed en binnenverblijfje. Verder krijgt ie wortels, sla en dat soort spul, en is er altijd wel zo'n drinkfles beschikbaar.
We zullen zien hoe lang ie nog leeft :)
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_90800033
quote:
7s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:30 schreef Glijdt_licht het volgende:
Die van ons is inmiddels 9,5 en ziet er nog prima uit, maar deze gaat veel langer mee dan me vroeger altijd gebeurde, dus ik dacht hier al met een uitschieter te maken te hebben :P Maar wss vroeger gewoon minder goede voeding enzo, al is t tegenwoordig nog niet echt veel speciaals.
Ik leef op de ruimte dus het hok is vrij groot en staat gedeeltelijk op de grond, dus gras in overvloed en binnenverblijfje. Verder krijgt ie wortels, sla en dat soort spul, en is er altijd wel zo'n drinkfles beschikbaar.
We zullen zien hoe lang ie nog leeft :)
zo te horen istie al in konijnenhemel :) wie wil er dan nog tussenuit piepen :)
Sla niet, Prei wel
pi_90918813
Doen jullie konijntjes iets met de lenterol?

Met frits gaat alles goed, hij huppelt graag rond en heeft hier een leuk "speeltje" gevonden :'). Heb een ketting aan mijn raam hangen om 'm open te maken maar niet helemaal, deze hangt ook op de grond en leeeeuk dat dat is om mee te spelen. Hij gooit het een beetje op en neer en het maakt ook geluid, heel snoezig O+.
Baby darling doll face honey
  Moderator donderdag 6 januari 2011 @ 10:03:26 #210
155227 crew  Guppy
dus
pi_90921142
M'n cavia's zijn er in ieder geval zo gek op dat ik er voor de konijnen ook eentje wil halen :)

M'n konijnen zijn helemaal gek op zo'n hooibal met een belletje erin, die slopen ze helemaal. Maar het gaat niet snel, ze doen er al tijden mee, en hij begint nu een beetje uit elkaar te vallen.

Deze bal dus

Deze vinden ze ook tof, wilgenstokjes in een bundeltje

En deze, wilgen-halters

En deze, een wilgenrolletje

En een wilgenbal

Daarnaast zijn schoenendozen leuk

En wc-rolletjes

En dan hebben ze ook nog een voerballetje, waar ze ook gek op zijn

Trouwens, deze week zijn bij de Welkoop alle knaagdierenhuisjes, knaagdierenspeeltjes en volgens mij ook knaagdierenbenodigdheden met 50% korting. Ik ga er dus nog even heen!

Of hebben onze nijntjes al teveel speelgoed :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90921975
Ah, heel bericht getypt en nu is ie foetsie. fijn.
pi_90929149
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:36 schreef douche-eendje het volgende:
Ah, heel bericht getypt en nu is ie foetsie. fijn.
Lekker is dat ja :')
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:03 schreef Guppyfriend het volgende:
M'n cavia's zijn er in ieder geval zo gek op dat ik er voor de konijnen ook eentje wil halen :)

M'n konijnen zijn helemaal gek op zo'n hooibal met een belletje erin, die slopen ze helemaal. Maar het gaat niet snel, ze doen er al tijden mee, en hij begint nu een beetje uit elkaar te vallen.

Deze bal dus
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En deze, wilgen-halters
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En een wilgenbal
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En wc-rolletjes
[ afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Trouwens, deze week zijn bij de Welkoop alle knaagdierenhuisjes, knaagdierenspeeltjes en volgens mij ook knaagdierenbenodigdheden met 50% korting. Ik ga er dus nog even heen!

Ohjeeeej, ik moet denk ik twee tassen meenemen. Bij zulke dingen ben ik echt koopverslaafd en koop ik écht alles haha :D.
Te veel speelgoed voor je nijntjes bestaat niet ;).
  Moderator donderdag 6 januari 2011 @ 14:20:14 #213
155227 crew  Guppy
dus
pi_90930897
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:43 schreef Crack_ het volgende:

Ohjeeeej, ik moet denk ik twee tassen meenemen. Bij zulke dingen ben ik echt koopverslaafd en koop ik écht alles haha :D.
Te veel speelgoed voor je nijntjes bestaat niet ;).
Jaa, ik neem dan ook altijd van alles mee :D Ik MOET dus even gaan kijken!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90931194
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:03 schreef Guppyfriend het volgende:

Deze bal dus
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En deze, wilgen-halters
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En een wilgenbal
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En wc-rolletjes
[ afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Oh ik zag het ja! Waar zit de welkoop ergens bij ons in de buurt en is dat te fietsen of te doen met de bus? :o
  Moderator donderdag 6 januari 2011 @ 14:28:30 #215
155227 crew  Guppy
dus
pi_90931251
In Huissen :) Ik ga zaterdag met de auto, wil je meerijden anders?
pi_90931332
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 14:28 schreef Guppyfriend het volgende:
In Huissen :) Ik ga zaterdag met de auto, wil je meerijden anders?
Dat is lief van je! O+ Maar zag net dat er een welkoop zit in mijn oude woonplaats en laat ik nu net daar heen gaan zaterdag. Ook op alle honden en aquarium spullen korting zag ik! :o Toch bedankt voor het aanbod! :)
  Moderator donderdag 6 januari 2011 @ 14:32:22 #217
155227 crew  Guppy
dus
pi_90931459
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 14:29 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Dat is lief van je! O+ Maar zag net dat er een welkoop zit in mijn oude woonplaats en laat ik nu net daar heen gaan zaterdag. Ook op alle honden en aquarium spullen korting zag ik! :o Toch bedankt voor het aanbod! :)
Jaa, echt op alles, fijn he! Dus even inslaan :D Heel veel plezier met shoppen!! En mocht je nog eens willen naar Huissen, dan geef maar een gil, ik ga regelmatig ;)
pi_90938632
een konijn is dus geen knaagdier he :(

voor de rest ben ik blij dat er geen welkoop in de buurt is! ik zou mezelf ook niet kunnen bedwingen!
Sla niet, Prei wel
  Moderator donderdag 6 januari 2011 @ 19:57:07 #219
155227 crew  Guppy
dus
pi_90946974
Dat zeg ik ook niet hè ;) Maar ze kunnen er wel mee spelen!

En zie je die gele voerbal van mijn nijntjes? Staan vissen op :') Is dus ook niet voor konijnen, maar ik moet m niet afpakken hoor!
  donderdag 6 januari 2011 @ 20:53:24 #220
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_90949788
Ik ga zaterdag ook maar even naar de Welkoop dan. Mijn konijnen zijn wel gek op de lenterol.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_90950937
op de voerbal die wij ook ergens hebben staan wortels op :)

weet eigenlijk niet waar dat ding gebleven is, zal wel ergens buiten zwerven ofzo. Juultje was schijnzwanger van de week, althans dat vermoeden hebben we, urkel heeft het in tijden niet zo zwaar gehad :)

hij was vandaag zo blij dattie een binkie van een halve meter maakte, en ongeveer de bekleding van de bank eraf geracet heeft, ik had hem nog nooit zo lang zo hard heen en weer zien rennen... stumpert :)
Sla niet, Prei wel
  Moderator vrijdag 7 januari 2011 @ 10:21:21 #222
155227 crew  Guppy
dus
pi_90967035
Ik zit echt heel erg te twijfelen of ik het konijnenhok wel dichtgedaan heb toen ik wegging :X
pi_90967433
Ai.... Dus straks extreme konijnenchaos in huize Gup...
  Moderator vrijdag 7 januari 2011 @ 10:45:59 #224
155227 crew  Guppy
dus
pi_90967795
I fear so :') Ik houd m'n hart vast! Misschien heb ik het hok in automatisme ook wel dichtgedaan toen ik ze een wortel heb gegeven, maar ik kan het me niet herinneren...

Ach, als ze flink huishouden vind ik het niet zo erg, maar als ze maar nergens aan gaan knagen :X Of plassen op de bank of aan de randen van de vloer. Zou ook fijn zijn.

Misschien valt het mee, want overdag zitten ze meestal gewoon een beetje te pitten in hun hok. Maar nu is het natuurlijk een vrije doorgang naar een dag feesten en beesten in huis.

M'n vriend is om half 5 huis als het goed is, ik ben heel benieuwd.
pi_90975831
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:45 schreef Guppyfriend het volgende:
I fear so :') Ik houd m'n hart vast! Misschien heb ik het hok in automatisme ook wel dichtgedaan toen ik ze een wortel heb gegeven, maar ik kan het me niet herinneren...

Ach, als ze flink huishouden vind ik het niet zo erg, maar als ze maar nergens aan gaan knagen :X Of plassen op de bank of aan de randen van de vloer. Zou ook fijn zijn.

Misschien valt het mee, want overdag zitten ze meestal gewoon een beetje te pitten in hun hok. Maar nu is het natuurlijk een vrije doorgang naar een dag feesten en beesten in huis.

M'n vriend is om half 5 huis als het goed is, ik ben heel benieuwd.
wij hebben dat ook een keer gehad, zat het hekje niet dicht naar de woonkamer, de meeste planten waren geknipt, bakken uit gegraven, kaarsvet opgegeten, veel zooi van de tafel op de grond gegooid (vooral die lastige folders :) )

ik vond het wel humor, mijn vrouw kon er niet zo goed om lachen :)
Sla niet, Prei wel
pi_90975989
ik zit net ook ff te observeren, Urkel is gecastreerd dus die hoeft niet zo nodig, maar juultje der hormonen gieren door haar lijfje volgens mij, urkel word zo onderhand verkracht...

je ziet echt dat ze graag wil, staartje omhoog enzo.... beetje zielig allemaal....
Sla niet, Prei wel
pi_90976419
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:15 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
ik zit net ook ff te observeren, Urkel is gecastreerd dus die hoeft niet zo nodig, maar juultje der hormonen gieren door haar lijfje volgens mij, urkel word zo onderhand verkracht...

je ziet echt dat ze graag wil, staartje omhoog enzo.... beetje zielig allemaal....
Herkenbaar... Kelly is ook weer eens schijnzwanger en ik durf haar niet te laten castreren. Ze is waarschijnlijk al op leeftijd (vondeling) en de risico's zijn toch groter als een voedster ouder is.
  Moderator vrijdag 7 januari 2011 @ 14:41:23 #228
155227 crew  Guppy
dus
pi_90977140
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:11 schreef dE_Danoontjepower het volgende:

[..]

wij hebben dat ook een keer gehad, zat het hekje niet dicht naar de woonkamer, de meeste planten waren geknipt, bakken uit gegraven, kaarsvet opgegeten, veel zooi van de tafel op de grond gegooid (vooral die lastige folders :) )

ik vond het wel humor, mijn vrouw kon er niet zo goed om lachen :)
Hihihi, op zich zou ik dat goed kunnen hebben. Als ze maar niet ergens plassen (op de bank of op de vloer aan de rand, zodat het onder de plinten loopt :X) Of ergens aan gaan knagen waar het kwaad kan...

Tja, ik kan er toch niks aan doen nu, behalve afwachten.

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:15 schreef dE_Danoontjepower het volgende:

Herkenbaar, Molly deed precies hetzelfde...
  vrijdag 7 januari 2011 @ 14:44:02 #229
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_90977285
Fiona rijdt nog steeds af en toe op Floris, terwijl ze niet eens een baarmoeder meer heeft...iemand een idee hoe dat kan?
  Moderator vrijdag 7 januari 2011 @ 14:50:38 #230
155227 crew  Guppy
dus
pi_90977629
Dan is ze waarschijnlijk gewoon dominant?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 14:53:15 #231
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_90977769
Ah ok, dat zou wel kunnen ja :) Floris is ook bij haar ingetrokken en is erg rustig. Maar kan het geen kwaad? Kan me niet voorstellen dat Floris het als prettig ervaart..
pi_90982064
HALF VIJF!
En hoe is het daar thuis Gup? :P

Ik was net bij de boerenbond/welkoop en heb twee van die bollen gehaald met belletje er in, rest was al weg :'). Ohja, en een clicker, iemand ervaring hiermee?
  Moderator vrijdag 7 januari 2011 @ 16:30:31 #233
155227 crew  Guppy
dus
pi_90982191
Ja, ik heb m net al gesms-t, of ie al thuis was :') niks gehoord nog. Dan kan het zijn dat ie in de auto zit. En aangezien we net een nieuwe auto hebben, maar nog geen handsfree set daarin, wacht ik nog wel even
pi_90982328
Ik wacht met spanning.
  Moderator vrijdag 7 januari 2011 @ 16:35:11 #235
155227 crew  Guppy
dus
pi_90982377
Anders ik wel :X
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:43:16 #236
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_90982753
*duimt*

Oei!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_90982888
Haha ben benieuwd. :o
  Moderator vrijdag 7 januari 2011 @ 16:49:47 #238
155227 crew  Guppy
dus
pi_90983094
Breaking News!!

Het hok zat gewoon dicht :')

Sorry voor de anti climax, hahaha! Maar zelf ben ik wel opgelucht hoor :D
pi_90983154
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:27 schreef Crack_ het volgende:
HALF VIJF!
En hoe is het daar thuis Gup? :P

Ik was net bij de boerenbond/welkoop en heb twee van die bollen gehaald met belletje er in, rest was al weg :'). Ohja, en een clicker, iemand ervaring hiermee?
Ja, mijn konijnen snappen het niet... maar er zijn genoeg konijnen die het truukje wel snappen. Zoals deze 3:
Dit soort dingen kun je ze bijvoorbeeld leren met een clicker.

Oeh, dicht hok bij gup... geen foto's van een konijnenravage!
pi_90983328
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Breaking News!!

Het hok zat gewoon dicht :')

Sorry voor de anti climax, hahaha! Maar zelf ben ik wel opgelucht hoor :D
Hahaha, ahwww ;( Maar beter :P

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:50 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja, mijn konijnen snappen het niet... maar er zijn genoeg konijnen die het truukje wel snappen. Zoals deze 3:

Ja.. hm hoe heb jij 't geprobeerd dan?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 19:26:34 #241
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_90989670
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:50 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ooh wauw! Een clicker, wat is dat precies? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_90994405
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:26 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ooh wauw! Een clicker, wat is dat precies? :)
Een clicker precies is dit

Maar lees dit maar even door ;)
http://www.bunnybunch.nl/(...)ng-met-konijnen.html

Hier nog een leuk filmpje
pi_90995997
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:54 schreef Crack_ het volgende:

[..]

Hahaha, ahwww ;( Maar beter :P

[..]

Ja.. hm hoe heb jij 't geprobeerd dan?
Ik ben niet verder gekomen dan de clicker te introduceren.Een van mijn konijnen heeft een tijd lang regelmatig angstaanvallen gehad (of iig, zo zagen ze eruit) en kreeg ze door het geluid van de clicker weer. Het andere konijn zou het prima moeten kunnen, die kan nu ook een paar "kunstjes" zonder daarvoor een clicker nodig te moeten hebben.
Je zou dit topic op bunnybunch eens door kunnen lezen, daar staan aardig wat tips in:
http://www.bunnybunch.nl/(...)rtraining-topic.html
  maandag 10 januari 2011 @ 18:53:42 #244
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_91126191
haha wel grappig dat je je konijn zo kan trainen, best tof eigenlijk!
Nou afgelopen weekend me toch een avontuur gehad haha.
Door een foutje van mijn kant (ik had bij gebrek aan zaagsel of andere plasbakvulling, stro in zijn plasbakje gedaan) zat meneer helemaal onder de plas. Yakkie bah en dus moest Loki in bad want tja ik ga hem niet los laten lopen wanneer hij smerig is. Dus ik naar de dierenwinkel, speciale shampoo gehaald en aan de gang.
Meneer in de wasbak gezet, bekertje ernaast met een emmer water zodat ik dat rustig over hem heen kon gieter, fohn en handdoek in de aanslag en toen begin het al. Meneer wilde de wasbak niet in...great nieuwe oplossing en dus ging hij mee in de douchebak. Mijn badkamertje is maar 3 m2 en dus handig want dan kan hij in ieder geval nergens heen.
Zelfs dat was al een ramp want hij klom elke keer in mijn nek maar goed meneer na veel stoeien gewassen en hij was schoon. Maar oh ik wist niet dat het zo ongelofelijk lang duurde om zo'n ukkie (hijs denk ik 1,5 kg of zo) droog te krijgen :O ben bijna 1 u bezig geweest. Maar geluk bij ongeluk vond Loki de fohn wel tof en ging er zo lekker voor zitten, maar ik weet wel dat k wel weer ff een tijd erover ga doen voordat ik nog zoiets ga ondernemen :D
  Moderator maandag 10 januari 2011 @ 19:57:39 #245
155227 crew  Guppy
dus
pi_91129819
Konijnen wassen is echt een crime... Hebben we met Tommie ook eens moeten doen na plakpoep :X
pi_91130518
ik heb wilgenkatjes takken.
zou ik die kunnen geven als ze vedroogd zijn, de katjes niet maar de takken toch wel?
ik geef lweleens takken van wilg langs de sloot en of uit de winkel maar katjes takken ?
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  woensdag 12 januari 2011 @ 21:07:11 #247
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_91232209
Ook al gaat het uitstekend met Hummel en missen we Dot nog steeds, alleen is ook zo maar alleen dus... zaterdag nieuw vriendje ophalen voor Hummel!

Gommie, een gecastreerde heer van bijna 7 maanden oud voor onze dame. Hij komt bij Dierenopvang Enschede (http://www.docenschede.dierenbescherming.nl/) vandaan.

Hopelijk matched het goed :)
Porch Monkey 4 Life!
pi_91237371
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:11 schreef Dandilion het volgende:
ik heb wilgenkatjes takken.
zou ik die kunnen geven als ze vedroogd zijn, de katjes niet maar de takken toch wel?
ik geef lweleens takken van wilg langs de sloot en of uit de winkel maar katjes takken ?
Ik weet niet of de katjes kunnen, de takken mogen sowieso :)

oCe, wat een mooie man O+. Dat moet wel een match worden!
  Moderator donderdag 13 januari 2011 @ 10:33:28 #249
155227 crew  Guppy
dus
pi_91254386
Wauw, oCe, wat een prachtig konijntje, en wat zal hij in ieder geval mooi staan bij Hummel! Nu maar hopen dat het klikt. Hij klinkt in ieder geval heel erg lief!
Wat fijn dat Hummel weer een maatje krijgt O+

De tweede foto is ook erg cute!
pi_91258903
ooh.. even tussen door: konijnen :)
Heb er heel wat gehad... rennen gebouwd, noem maar op.... lief!!!
what's live without some fun ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')