Ik vond het toch al een klote winkel. Slechte service, en alles wat ik er gekocht heb ging niet langer dan een maand mee.quote:TILBURG - Een van de grootste elektronicaketens van Nederland, It's Electronics, staat op het punt om te vallen. Alle ruim 1000 werknemers hebben gisteravond laat van hun bedrijfsleiders te horen gekregen dat ze vandaag niet hoeven te komen werken. De salarissen zijn nog niet uitgekeerd.
Het moederbedrijf IMpact Retail vraagt vandaag uitstel van betaling aan. Onder IMpact Retail vallen It's Electronics, Modern.nl en PrijsTopper.
De bank heeft nieuwe sloten op alle winkels van It's Electronics laten aanbrengen, vertelt een woordvoerder aan De Telegraaf. Op de deuren van de vestigingen hangt een briefje over de sluiting en dat deze te maken heeft met een reorganisatie van IMpact Retail.
"Er wordt gestreefd naar zo min mogelijk overlast. Vandaag zal iedereen verder op de hoogte gebracht worden", aldus de woordvoerder. Volgens de man zijn de vakbonden niet ingeschakeld.
'Doorstart'
Op de website van IMpact Retail staat een mededeling van de directie dat het bedrijf uitstel van betaling heeft aangevraagd en dat daarom alle winkels en webshops gesloten zijn. "Wanneer u nog een bestelling heeft lopen of een product ter reparatie heeft aangeboden, dan krijgt u van ons persoonlijk bericht", meldt de website.
"De directie van Impact Retail bekijkt momenteel onder meer de mogelijkheden van een doorstart van de winkels en webshops."
'Zo veel mogelijk omzet'
Een medewerker van It's Electronics, die gisteravond onaangenaam verrast werd door het telefoontje van zijn bedrijfsleider, meldt aan De Telegraaf dat de werknemers onlangs de opdracht kregen om afgelopen week zoveel mogelijk omzet te draaien. Hij heeft deze maand nog geen salaris gekregen. Het loyale personeel is volgens de man volledig geknakt.
Wat ik vooral vreselijk vind, is dat zodra je die It's toko's binnen stapt er iemand naar je toegesneld komt om je iets aan te smeren. Bij die andere electronicazaken is dat een stuk minderquote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:05 schreef fruityloop het volgende:
Was ergens wel te verwachten, ze bieden niks extra's (meer) tov de diverse webshops. Goede voorlichting geven die omhoog gevallen stagiares niet, en puur op prijs winnen ze het niet van de grotere webshops.
Wat dat betreeft verliezen ze het ook van de Saturns en Mediamarkten, daar kan je rustig je gang gaan, omdat het er gewoon te groot is om alle klanten binnen 2 minuten op de nek te springen. Ze vielen net wat tussen de grotere webshops, grote witgoed ketens, en de dynabyte en dixons die ook de telecom en game markten bedienen, en vaak toch een iets beter advies geven.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:08 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Wat ik vooral vreselijk vind, is dat zodra je die It's toko's binnen stapt er iemand naar je toegesneld komt om je iets aan te smeren. Bij die andere electronicazaken is dat een stuk minder
"Er valt altijd wat aan de prijs te doen hoor meneer, en als je gelijk beslist krijg je er een usbkabeltje bij."
Laat mensen toch eerst eens rustig kijken.
Dat salaris wordt dan overgenomen door het UWV.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:11 schreef DutchieBre het volgende:
On topic: Mooi klote voor de medewerkers en hun gezinnen, een volle maand werken en misschien wel kunnen fluiten naar je salaris., erg triest.
Wat denk je dat de frontpage-redactie de hele dag doet?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:11 schreef DutchieBre het volgende:
Waarom begin je zelf geen nieuwssite met gekopieerde berichten ? Ik zie echt dagelijks vele topics van je voorbijkomen met directe copy paste van nu.nl en telegraaf.nl. ben je in dienst van hen ofzo
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:08 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Wat ik vooral vreselijk vind, is dat zodra je die It's toko's binnen stapt er iemand naar je toegesneld komt om je iets aan te smeren. Bij die andere electronicazaken is dat een stuk minder
"Er valt altijd wat aan de prijs te doen hoor meneer, en als je gelijk beslist krijg je er een usbkabeltje bij."
Laat mensen toch eerst eens rustig kijken.
Is dat zo ? Ik kan me namelijk ook nog een faillissement herinneren van iemand in mijn omgeving waar het loon ook niet meer werd uitgekeerd. Vervolgens moest echt alles door de curator worden verkocht voordat er iets uitbetaald kon worden.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:13 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat salaris wordt dan overgenomen door het UWV.(maximaal 6 weken; faillissementsuitkering, inclusief vakantiegeld)
BCC, Expert en zo?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:18 schreef Basp1 het volgende:
Blijven er nog wel wat electronica zaken dadelijk over, of hebben we straks alleen nog maar de keus uit de mediamarkt of saturn (welke dezelfde moedermaatschappij hebben)?
Dat is zo. (been there, done thatquote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:18 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Is dat zo ? Ik kan me namelijk ook nog een faillissement herinneren van iemand in mijn omgeving waar het loon ook niet meer werd uitgekeerd. Vervolgens moest echt alles door de curator worden verkocht voordat er iets uitbetaald kon worden.
Ik denk dat alleen BCC zich serieus staande kan houden tegen die andere.quote:
Die vallen ook nog wel. Net als megapool een paar jaar geleden.quote:
Ik hoop toch nooit in zo'n situatie verzeild te gerakenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat is zo. (been there, done that) Zie ook hier: klik
Van Radio Modern vond ik hun webshop wel handig. Geen verzendkosten, en voor dezelfde/goedkopere prijs als in de winkel. Handig voor de kleinere prut.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:22 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Die vallen ook nog wel. Net als megapool een paar jaar geleden.
Dat soort winkels kunnen toch niet opboksen tegen internet/media markt.
quote:Beste Modern.nl bezoeker,
IMpact Retail, moederbedrijf van Modern.nl, reorganiseert
De directie van IMpact Retail, het moederbedrijf van Modern.nl, heeft uitstel van betaling aangevraagd. Dat betekent op dit moment dat onze webshop gesloten is.
Wanneer u nog een bestelling heeft lopen of een product ter reparatie heeft aangeboden, dan krijgt u van ons persoonlijk bericht. Mochten wij geen gegevens van u hebben, dan kunt u via dit webformulier uw gegevens achterlaten. Mocht u andere vragen hebben, dan kunt u mogelijk antwoord vinden op deze pagina Vragen & Antwoorden.
De directie van IMpact Retail bekijkt momenteel onder meer de mogelijkheden van een doorstart van de webshop. Vanzelfsprekend streven wij er naar om u als klant hierbij zo minmogelijk overlast te bezorgen. Er hebben zich hiervoor al verschillende mogelijke partners gemeld. Wij houden u daarover via de website www.impactretail.nl op de hoogte.
Directie
IMpact Retail
BCC zal niet vallen, hoogstens uit de markt verdwijnen, daar zit een partij geld achter waar je u tegen zegt.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:22 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Die vallen ook nog wel. Net als megapool een paar jaar geleden.
Dat soort winkels kunnen toch niet opboksen tegen internet/media markt.
Haha dat zeiden ze 6 jaar geleden ook over It's, toen Megapool viel.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:36 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
BCC zal niet vallen, hoogstens uit de markt verdwijnen, daar zit een partij geld achter waar je u tegen zegt.
Aangezien It's Electronics dezelfde merken verkoopt als andere winkels, is dit bullshit.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:02 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik vond het toch al een klote winkel. Slechte service, en alles wat ik er gekocht heb ging niet langer dan een maand mee.![]()
Met het grote verschil dat er achter BCC een grote internationale onderneming (met behoorlijk wat geld) zit en dat Impact Retail slechts alleen in Nederland opereert.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:37 schreef Monstarr het volgende:
[..]
Haha dat zeiden ze 6 jaar geleden ook over It's, toen Megapool viel.
Men moet afvragen WAAROM je soms toch naar een echte winkel gaan.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:42 schreef LXIV het volgende:
Retail zal het sowieso moeilijk krijgen in Nederland.
Als de rest van Nederland dit ook in de gaten krijgt breken magere tijden voor de detailhandel aan. Ze moeten of veel expertise en service bieden om hun hogere prijzen te rechtvaardigen (wat al die ketens niet doen, het personeel bestaat uit scholieren want lekker goedkoop) en anders is het binnen 10 jaar afgelopen voor 25% van de winkels.
Nu gehaald, nooit betaald? Top toch!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:02 schreef zeeeend het volgende:
Hoe gaat dat nu verder met :
Nu halen ,in 2012 betalen !
?
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:02 schreef zeeeend het volgende:
Hoe gaat dat nu verder met :
Nu halen ,in 2012 betalen !
?
Da's ongetwijfeld via Primeline ofzo geregeld, dus daar kom je niet onderuit.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:02 schreef zeeeend het volgende:
Hoe gaat dat nu verder met :
Nu halen ,in 2012 betalen !
?
Nee, dat zal ook wel. Het klonk alleen even leuk.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:03 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Da's ongetwijfeld via Primeline ofzo geregeld, dus daar kom je niet onderuit.
Vrees dat die redelijk waardeloos gaat worden als ze echt failliet worden verklaard.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:07 schreef zeeeend het volgende:
....en met mijn Its cadeaukaart van 557 euro?
pwndquote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:07 schreef zeeeend het volgende:
....en met mijn Its cadeaukaart van 557 euro?
Dat zou wel jammer zijn, ik heb altijd wel goede ervaringen gehad met Expert.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:22 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Die vallen ook nog wel. Net als megapool een paar jaar geleden.
Dat soort winkels kunnen toch niet opboksen tegen internet/media markt.
Mwah, Expert zit vaak in gebieden waar geen grote directe concurrent is, dus ik denk dat die nog wel redelijk kunnen overleven. Er moeten immers ook kleinere winkels blijven bestaan.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:13 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat zou wel jammer zijn, ik heb altijd wel goede ervaringen gehad met Expert.
Ik zou 'm inlijsten.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:07 schreef zeeeend het volgende:
....en met mijn Its cadeaukaart van 557 euro?
Natuurlijk hebben winkels ook wel bestaansrecht, maar er zullen er gewoon minder komen als gevolg van de concurrentie met webshops. Voor meer dan 100 euro verschil rijdt ik wel even om.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:01 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Men moet afvragen WAAROM je soms toch naar een echte winkel gaan.
Voor mij zijn er een aantal redenen:je kan het product direct meenemen (klein prut) ipv dat je minimaal 1 of meer dagen moet wachten
het is goedkoper om naar de winkel te gaan (ov of auto) dan de verzendkosten.
het is makkelijker regelen voor garantie
Als een winkel dus naast de fysieke winkel ook een goede webshop heeft en redelijke prijzen biedt, dan overleeft ie wel.
Webshops hebben immers ook hun nadelen. (waarom kan je als klant niet direct bij de fabrikant bestellen, als een gemiddelde webshop dat ook doet.... fabrikanten: cut the middleman)
Ja inderdaad, in sommige dorpen is het handiger om naar de plaatselijke Expert te gaan dan naar een Media Markt die op een afstand ligt.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:18 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Mwah, Expert zit vaak in gebieden waar geen grote directe concurrent is, dus ik denk dat die nog wel redelijk kunnen overleven. Er moeten immers ook kleinere winkels blijven bestaan.
Volgens mij zijn er nog niet veel webshops die huishoudelijk spul verkopen. In vergelijking met computerspul dan he.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben winkels ook wel bestaansrecht, maar er zullen er gewoon minder komen als gevolg van de concurrentie met webshops. Voor meer dan 100 euro verschil rijdt ik wel even om.
Da's ook al genoegquote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:32 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er nog niet veel webshops die huishoudelijk spul verkopen. In vergelijking met computerspul dan he.
Waar computerspul een ratio heeft van 1 fysieke winkel vs 1000 webshops, zal voor huishoudelijk spul toch maar 1 vs 10 zijn.
Over agressieve verkoopmethoden gesprokenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:41 schreef themole het volgende:
Niet echt een groot verlies voor de nederlandse detailhandel. Was gewoon een zaak waar ik me als klant nooit prettig voelde door de agressieve verkoopmethoden. Kom liever bij de mediamarkt en Bcc.
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv. Bij een webshop scheelt me dat al snel meer als 200 euro in vergelijking met een gewone winkel. En ze bezorgen hem ook nog aan de deur. Denk je dan dat ik nog naar een winkel ga?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben winkels ook wel bestaansrecht, maar er zullen er gewoon minder komen als gevolg van de concurrentie met webshops. Voor meer dan 100 euro verschil rijdt ik wel even om.
Expert zit hier ongeveer 50 meter bij de BCC vandaan. Ik vind Expert overigens een baggerwinkel met klote-personeel.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:18 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Mwah, Expert zit vaak in gebieden waar geen grote directe concurrent is, dus ik denk dat die nog wel redelijk kunnen overleven. Er moeten immers ook kleinere winkels blijven bestaan.
Ik zou tegelijkertijd wel meteen (vandaag!) beginnen met solliciteren. Dan ben je de grote massa van afwachtende sollicitanten voor. Gewoon meteen 5 brieven de deur uit doen, of langs een paar soortgelijke zaken fietsen om het te vragen. Je hebt nu toch er tijd voor.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:10 schreef swollywood het volgende:
Mooi kut, zit nu thuis en heb nog geen salaris gehad.![]()
Werd gisteravond gebeld dat ik vandaag niet hoefde komen werken.
Net de FNV gebeld en die adviseerde om in ieder geval een aangetekende brief te sturen dat ik beschikbaar ben voor werk en dat ik mijn salaris uitbetaald wil hebben.
Bij de MM is men dan weer vaak te afwachtend, als je sowieso al een verkoper ziet.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:48 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Over agressieve verkoopmethoden gesproken
Godsamme, bij de BCC hier in de stad kom ik nooit meer omdat ze me wilden oplichten met garantie. Bij de It's heb ik NOOIT problemen gehad. (nee ik ben geen ex-medewerker)
Daar is het tenminste druk, en hebben de verkopers iets te doen (niet dat ze verstand van zaken hebben, maar daar is het internet voor)quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:22 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Bij de MM is men dan weer vaak te afwachtend, als je sowieso al een verkoper ziet.
Loop dan zelf naar een verkoper toe als je vindt dat ze te afwachtend zijnquote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:22 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Bij de MM is men dan weer vaak te afwachtend, als je sowieso al een verkoper ziet.
Als ik er 1 zie doe ik dat ook, maar vind het opzich ook wel fijn dat als ik 10 minuten bij bijvoorbeeld de fototoestellen sta te kijken iemand komt vragen of ik nog hulp of advies nodig heb.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Loop dan zelf naar een verkoper toe als je vindt dat ze te afwachtend zijn
Wanneer hoor je weer iets? Heb je al met collega's gebeld wat zij nu gaan doen?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:10 schreef swollywood het volgende:
Mooi kut, zit nu thuis en heb nog geen salaris gehad.![]()
Werd gisteravond gebeld dat ik vandaag niet hoefde komen werken.
Net de FNV gebeld en die adviseerde om in ieder geval een aangetekende brief te sturen dat ik beschikbaar ben voor werk en dat ik mijn salaris uitbetaald wil hebben.
Daar heb ik dus een hekel aan, ik vraag wel om hulp als ik het nodig heb.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:02 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als ik er 1 zie doe ik dat ook, maar vind het opzich ook wel fijn dat als ik 10 minuten bij bijvoorbeeld de fototoestellen sta te kijken iemand komt vragen of ik nog hulp of advies nodig heb.
Er kan ook na een faillissement een doorstart gemaakt worden, zelfs onder dezelfde handelsnaam, hoor.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:09 schreef Codiac het volgende:
Er is uitstel van betaling aangevraagd. Volgens NU.nl lijdt dat in 98% van de gevallen tot een faillissement. Dus waarschijnlijk verdwijnt IT's uit het Nederlandse straatbeeld
Dat is waar, maar dan zal er nog flink gekort worden op de kosten. Maar het is niet IT's die in de problemen zit (indirect wel natuurlijk), maar het moederbedrijf. Misschien wordt IT's wel verkocht om de schuldeisers te kunnen betalen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er kan ook na een faillissement een doorstart gemaakt worden, zelfs onder dezelfde handelsnaam, hoor.
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:17 schreef Codiac het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dan zal er nog flink gekort worden op de kosten. Maar het is niet IT's die in de problemen zit (indirect wel natuurlijk), maar het moederbedrijf. Misschien wordt IT's wel verkocht om de schuldeisers te kunnen betalen.
Wie wil zo'n verliesgevende keten, waarvan er ook nog eens te veel zijn in Nederland nu kopen? De marges zijn nihil en groei kun je al helemaal niet verwachten, eerder krimp.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:17 schreef Codiac het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dan zal er nog flink gekort worden op de kosten. Maar het is niet IT's die in de problemen zit (indirect wel natuurlijk), maar het moederbedrijf. Misschien wordt IT's wel verkocht om de schuldeisers te kunnen betalen.
Moet de website www.impactretail.nl in de gaten houden.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:07 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Wanneer hoor je weer iets? Heb je al met collega's gebeld wat zij nu gaan doen?
Denk dat er op zo'n kabel meer marge zit dan op een laptop (procentueel gezien).quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:33 schreef Loohcs het volgende:
Van het weekend werd ik bij Computerland zelfs naar een webshop verwezen omdat ze iets niet hadden (3,5" naar 5,25" conversie setje) omdat het te 'specialistisch' was. Ik snap dat op een laptop meer marge zit, maar toch geeft 't aan dat zelfs als je naar een fysieke winkel gaat je soms alsnog bij een webshop uitkomt.
Maar voor het personeel natuurlijk wel zwaar klote.
Wat mij betreft Dixons, die heeft in mijn ogen totaal geen toegevoegde waarde.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wie is de volgende?
Expert? Electro World? Dixons? Kwestie van tijd.
Ik snap dat soort problemen nooit zo, als ik even rustig wil kijken dan zeg ik dat tegen de verkoper die op me af komt gerend en als ik vragen heb dan roep ik er personeel bij.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:02 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als ik er 1 zie doe ik dat ook, maar vind het opzich ook wel fijn dat als ik 10 minuten bij bijvoorbeeld de fototoestellen sta te kijken iemand komt vragen of ik nog hulp of advies nodig heb.
Expert doet volgens mij nog wel redelijk met witgoed.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wie is de volgende?
Expert? Electro World? Dixons? Kwestie van tijd.
Kwestie van tijd voordat witgoed ook voor het merendeel online besteld wordt.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Expert doet volgens mij nog wel redelijk met witgoed.
Natuurlijk niet. De aankomende generatie 50+ klanten besteld gewoon online.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:33 schreef bluemoon23 het volgende:
Als ik bij de wat kleinere electronicazaken kijk zoals Expert, EP en Scheer&Foppen dan zijn zeker 80% van de klanten die ik de winkel zie 50+.
Deze categorie is vaak nog niet zo bedreven met internet of wat huiverig om online te bestellen.
Dat blijft denk ik ook nog wel een tijdje zo.
Klopt, natuurlijk ook de natte droom van de fabrikanten.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:51 schreef kikoooooo het volgende:
Kwestie van tijd voordat witgoed ook voor het merendeel online besteld wordt.
Precies de reden waarom ik die winkel altijd links liet liggen...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:08 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Wat ik vooral vreselijk vind, is dat zodra je die It's toko's binnen stapt er iemand naar je toegesneld komt om je iets aan te smeren. Bij die andere electronicazaken is dat een stuk minder
"Er valt altijd wat aan de prijs te doen hoor meneer, en als je gelijk beslist krijg je er een usbkabeltje bij."
Laat mensen toch eerst eens rustig kijken.
het jammere is dat de concurrentie in normale winkels dus meer en meer verdwijnt...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:52 schreef DeTolk het volgende:
Zonde hoor, maar ja.... survival of the fittest
Moet nu een andere winkel zien te vinden
Saturn/BCC/Block
voor dit soort omheil, betaal je dus ww premie, zodat je op je gemak een andere baan kan zoeken.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zou tegelijkertijd wel meteen (vandaag!) beginnen met solliciteren. Dan ben je de grote massa van afwachtende sollicitanten voor. Gewoon meteen 5 brieven de deur uit doen, of langs een paar soortgelijke zaken fietsen om het te vragen. Je hebt nu toch er tijd voor.
Dan blijf je toch beschikbaar voor werk, want als ze je nog zouden bellen kun je nog gewoon komen.
En als je iets vindt het meteen aannemen. Die ene maand salaris die je nog kunt krijgen en waar je waarschijnlijk lang op moet wachten, weegt niet op tegen het terughebben van je zekerheid.
Succes ermee!
Natuurlijk heb je recht op WW. Maar er zijn straks honderden mensen met ervaring in het verkopen van electronica die een baan zoeken. Dan kun jij toch het beste al voorzien zijn?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
voor dit soort omheil, betaal je dus ww premie, zodat je op je gemak een andere baan kan zoeken.
dat is erg balen en ook voor mensen die dingen in reparatie hebben en garantie hebbenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:11 schreef lelouch het volgende:
Verdomme hadden ze dit niet morgen kunnen doen?
Me nieuwe koelkast zou vandaag geleverd worden. Wordt ik vanochtend gebeld dat die niet meer komt. Er wordt later nog contact opgenomen over het afhandelen..
Ben bang dat ik me 500 euro gewoon kwijt ben
Missen? Je komt er dagelijks?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:15 schreef Nikker het volgende:
Overigens zat de ITS hier nog maar net, was eerst een Prijstopper. Toch wel balen want nu mis ik weer een elektronica winkel hier in de buurt.
Met een beetje pech wel jaquote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:18 schreef Basp1 het volgende:
Blijven er nog wel wat electronica zaken dadelijk over, of hebben we straks alleen nog maar de keus uit de mediamarkt of saturn (welke dezelfde moedermaatschappij hebben)?
Nee? Maar wel regelmatig als ik iets wil kopen doe ik vaak een rondje door de buurt voor prijsvergelijkingen, overigens was de ITS niet echt duur ofzo...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Missen? Je komt er dagelijks?
Waarom betaal je uberhaupt voor een product wat nog geleverd moet wordenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:11 schreef lelouch het volgende:
Verdomme hadden ze dit niet morgen kunnen doen?
Me nieuwe koelkast zou vandaag geleverd worden. Wordt ik vanochtend gebeld dat die niet meer komt. Er wordt later nog contact opgenomen over het afhandelen..
Ben bang dat ik me 500 euro gewoon kwijt ben
Ik ben/was niet werkzaam als verkoper overigens, maar werkte in het magazijn.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je recht op WW. Maar er zijn straks honderden mensen met ervaring in het verkopen van electronica die een baan zoeken. Dan kun jij toch het beste al voorzien zijn?
Als ik de sollicitatiebrief van Swollywood vanmiddag al op mijn bureau heb en die van jou over twee weken 'omdat je het op je gemak wilde doen', aan wie denk je dat ik ongezien de voorkeur geef? Aan diegene die actief, alert en assertief is. Want dat zoek ik in een verkoper. Geen mensen die op hun gemak wachten tot het allemaal komt aanwaaien.
Had ook liever gehad dat ze het morgen gedaan hadden. Dan had mijn salaris namelijk op mijn rekening gestaan.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:11 schreef lelouch het volgende:
Verdomme hadden ze dit niet morgen kunnen doen?
Me nieuwe koelkast zou vandaag geleverd worden. Wordt ik vanochtend gebeld dat die niet meer komt. Er wordt later nog contact opgenomen over het afhandelen..
Ben bang dat ik me 500 euro gewoon kwijt ben
Hebben ze expres gewacht tot 1 dag voor de salarissen moeten worden uitgekeerd? Dat is wel heel naaiendquote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:21 schreef swollywood het volgende:
[..]
Had ook liever gehad dat ze het morgen gedaan hadden. Dan had mijn salaris namelijk op mijn rekening gestaan.
Volgens mij is het zo dat je gewoon aanspraak kan maken op je product, jouw koelkast mag dan wel in het magazijn staan maar dat wil niet zeggen dat de curator daar beslag op kan leggen. Mijn broer heeft ooit eens zoiets gehad en nadat hij dreigde met het doen van aangifte tegen de curator mocht hij zijn spullen komen ophalen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:11 schreef lelouch het volgende:
Verdomme hadden ze dit niet morgen kunnen doen?
Me nieuwe koelkast zou vandaag geleverd worden. Wordt ik vanochtend gebeld dat die niet meer komt. Er wordt later nog contact opgenomen over het afhandelen..
Ben bang dat ik me 500 euro gewoon kwijt ben
Volgens mij gaat dat verhaal wel op als je bijvoorbeeld je motor laat repareren bij een motorzaak en die dan failliet gaat, in dit geval heb je al vooruitbetaald, maar levert de leverancier simpelweg niet. Ik blijf het ook zeggen: NOOIT vooruit betalen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:11 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Volgens mij is het zo dat je gewoon aanspraak kan maken op je product, jouw koelkast mag dan wel in het magazijn staan maar dat wil niet zeggen dat de curator daar beslag op kan leggen. Mijn broer heeft ooit eens zoiets gehad en nadat hij dreigde met het doen van aangifte tegen de curator mocht hij zijn spullen komen ophalen.
Het lijkt mij dat sinds je betaald hebt en een bevestiging van levering hebt gekregen dat er een koelkast in hun magazijn staat die jouw eigendom is en dat dit aan te tonen valt. Misschien dat er hier iemand lurkt met de juiste juridische kennis die uitsluitsel kan geven?
In principe hoef je je over je salaris en vakantiegeld geen zorgen te maken... het UWV regelt dat uiteindelijk wel (bij faillissement), maar dat gaat wel even duren. Voor de rest sterkte gewenst, ontslag is nooit leukquote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:13 schreef LXIV het volgende:
En als je iets vindt het meteen aannemen. Die ene maand salaris die je nog kunt krijgen en waar je waarschijnlijk lang op moet wachten, weegt niet op tegen het terughebben van je zekerheid.
Succes ermee!
In het geval van mijn broer had deze spullen gekocht bij een leverancier en deze gevraagd de spullen nog even in opslag te houden. Op papier was er reeds 'geleverd', hij kon samen met de eigenaar aantonen dat de spullen dus niet meer het eigendom waren van het bedrijf en dus niet tot de boedel gerekend mocht worden. De curator wou daar eerst niet aan maar er waren meerdere mensen die dezelfde afspraak hadden met de eigenaar, toen er gedreigd werd met met een aangifte wegens diefstal of verduistering ging de curator heel snel overstag en konden de spullen afgehaald worden aan het magazijn. Uiteraard is kopen met vooruitbetalen een risico, ik gebruik om die reden altijd een creditcard voor online aankopen. Dan ben ik in ieder geval nooit het haasjequote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dat verhaal wel op als je bijvoorbeeld je motor laat repareren bij een motorzaak en die dan failliet gaat, in dit geval heb je al vooruitbetaald, maar levert de leverancier simpelweg niet. Ik blijf het ook zeggen: NOOIT vooruit betalen.
Of ze het express gedaan hebben weet ik niet, maar feit is wel dat als ze van 980 man het salaris niet uit hoeven te betalen dat toch al weer 2 ton scheelt. En dat geld hadden ze waarschijnlijk niet meer anders gooit de bank geen andere sloten op de deuren.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hebben ze expres gewacht tot 1 dag voor de salarissen moeten worden uitgekeerd? Dat is wel heel naaiend
2 ton voor bijna 1000 man salaris? Lijkt me een krappe schatting.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:26 schreef swollywood het volgende:
[..]
Of ze het express gedaan hebben weet ik niet, maar feit is wel dat als ze van 980 man het salaris niet uit hoeven te betalen dat toch al weer 2 ton scheelt.En dat geld hadden ze waarschijnlijk niet meer anders gooit de bank geen andere sloten op de deuren.
Uitstel van betaling aanvragen doe je natuurlijk niet zomaar. Ten eerste koopt er niemand meer op basis van vooruitbetaling als bekend wordt dat je uitstel van betaling hebt aangevraagd. En ten tweede is het niet zo tof voor crediteuren als er uitstel van betaling is, en dus zal het voor het bedrijf dat het uitstel heeft aangevraagd moeilijker worden om nog zaken te doen met leveranciers en dergelijken. Uitstel van betaling aanvragen wil je als bedrijf dus zo lang mogelijk uitstellen omdat er wellicht toch nog wat van te maken valt.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:16 schreef mschol het volgende:
wat ik trouwens niet snap: een faillisement moet je aan zien komen als bedrijf, dan kan je toch ruim van te voren uitstel van betaling aanvragen zodat je niet op het einde van de rit allerlei klanten dupeerd?
Dat is twee dagen, hooguit.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:28 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
2 ton voor bijna 1000 man salaris? Lijkt me een krappe schatting.
Volgens mij was de formule prima, dat bewijst Mediamarkt wel. Maar het is wel een risicovolle formule er kan er immers maar één het imago van de goedkoopste hebben en de grootste zijn qua aanbod.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:55 schreef du_ke het volgende:
Tja de formule van dit soort winkels is achterhaald.
bedoelde miljoen i.p.v. ton.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:28 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
2 ton voor bijna 1000 man salaris? Lijkt me een krappe schatting.
Ik denk het niet, het voordeel van dat je een aankoop direct mee naar huis kunt nemen is nog steeds aanwezig. Bovendien scheelt het verzendkosten en hoef je je geen zorgen te maken of je wel thuis kunt zijn als het bezorgd wordt. Als iets in een winkel wordt aangeboden tegen een nagenoeg gelijke prijs als op internet heeft de aankoop in de winkel toch echt mijn voorkeur.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:44 schreef raptorix het volgende:
Dit soort winkels zullen over een jaar of 5 ook niet meer bestaan, tenminste niet in de huidige vorm, het zullen meer showrooms worden waar je je eventuele internetaankopen kunt bekijken en testen, nadruk zal liggen op experience en service, niet op verkoop (dat doe je lekker thuis).
Dan is het terecht dat de winkel failliet gaat.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:02 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik vond het toch al een klote winkel. Slechte service, en alles wat ik er gekocht heb ging niet langer dan een maand mee.![]()
It's en Media Markt hebben dan ook niet dezelfde formule.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens mij was de formule prima, dat bewijst Mediamarkt wel. Maar het is wel een risicovolle formule er kan er immers maar één het imago van de goedkoopste hebben en de grootste zijn qua aanbod.
ik koop mijn Hifi e.a. spul 100000% liever bij een reguliere winkel: kan ik er naar kijken, luisteren, e.v.t. iets uit proberen...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan is het terecht dat de winkel failliet gaat.
Sowieso, elektronica in een winkel kopen is zoo vorige eeuw.
Welke formule heeft It's dan? Ik zie dat er in beide winkels een uitstalling van witgoed, bruingoed en andere elektronica is. De aankoop is uit voorraad leverbaar en er is een klantenservice afdeling. Dat is mijn indruk tenminste.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:41 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
It's en Media Markt hebben dan ook niet dezelfde formule.
Daar zit nou net het probleem, een fysieke winkel kan niet zijn hele assortiment voor vergelijkbare prijzen aanbieden als een webshop, zeker niet wanneer deze ook nog op een fatsoenlijke locatie zit.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk het niet, het voordeel van dat je een aankoop direct mee naar huis kunt nemen is nog steeds aanwezig. Bovendien scheelt het verzendkosten en hoef je je geen zorgen te maken of je wel thuis kunt zijn als het bezorgd wordt. Als iets in een winkel wordt aangeboden tegen een nagenoeg gelijke prijs als op internet heeft de aankoop in de winkel toch echt mijn voorkeur.
Dat is niet het geval hoor. Het is ook voor een fysieke winkel mogelijk om goed mee te komen met het prijsniveau op internet. En dan denk ik aan een marge tot 5%. Ik heb diverse aankopen gedaan die in een gewone winkel omdat het prijsverschil met internet echt te verwaarlozen was. Ik denk aan FOKA, Mediamarkt, Kamera-express en MyCom.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:48 schreef Dennis101 het volgende:
Daar zit nou net het probleem, een fysieke winkel kan niet zijn hele assortiment voor vergelijkbare prijzen aanbieden als een webshop, zeker niet wanneer deze ook nog op een fatsoenlijke locatie zit.
Ik ben al in geen tijden meer in een It's geweest dus durf over de formule niets te zeggen. Dat ze allebei dezelfde producten verkopen wil nog niet zeggen dat je formule hetzelfde isquote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Welke formule heeft It's dan? Ik zie dat er in beide winkels een uitstalling van witgoed, bruingoed en andere elektronica is. De aankoop is uit voorraad leverbaar en er is een klantenservice afdeling. Dat is mijn indruk tenminste.
Maak dat Media Markt eens wijs bijvoorbeeld. Als ze over heel de winkel (dus ook alle accessoires) 5% marge zouden halen, zullen ze morgen de tent sluiten.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is niet het geval hoor. Het is ook voor een fysieke winkel mogelijk om goed mee te komen met het prijsniveau op internet. En dan denk ik aan een marge tot 5%.
Ach het is een beetje zoeken maar zoveel scheelt het vaak niet eens.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Daar zit nou net het probleem, een fysieke winkel kan niet zijn hele assortiment voor vergelijkbare prijzen aanbieden als een webshop, zeker niet wanneer deze ook nog op een fatsoenlijke locatie zit.
Sorry, ik was een beetje onduidelijk, ik bedoelde marge als in prijsmarge, dus geen winstmarge, ten opzichte van de laagste prijs op internet. Ik vind het wel een behoorlijk voordeel als ik het product gelijk mee kan krijgen en dus ook niet thuis hoef te blijven om op de pakketbezorger te wachten (als ze daar nog eens wat op verzinnen zou dat heel mooi zijn), die 5 % prijsmarge maakt mij dan niet zoveel uit.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Maak dat Media Markt eens wijs bijvoorbeeld. Als ze over heel de winkel (dus ook alle accessoires) 5% marge zouden halen, zullen ze morgen de tent sluiten.
Nee, voor een marge van 5% ga ik ook naar de winkel. Maar voor 33% wacht ik wel een paar dagen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Sorry, ik was een beetje onduidelijk, ik bedoelde marge als in prijsmarge, dus geen winstmarge, ten opzichte van de laagste prijs op internet. Ik vind het wel een behoorlijk voordeel als ik het product gelijk mee kan krijgen en dus ook niet thuis hoef te blijven om op de pakketbezorger te wachten (als ze daar nog eens wat op verzinnen zou dat heel mooi zijn), die 5 % prijsmarge maakt mij dan niet zoveel uit.
Ik ook hoor. Maar het verschil is vaak kleiner dan je denkt. Ik heb regelmatig dat een club als MyCom echt heel voordelig blijkt te zijn.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, voor een marge van 5% ga ik ook naar de winkel. Maar voor 33% wacht ik wel een paar dagen.
Ah op die manier, maar zelfs dat is moeilijk te realiseren voor een hoop producten. De marge die webshops hanteren is ongelooflijk laag (een paar %) en als een product dan nog ergens op een webshop in de aanbieding is kan je daar als fysieke winkel bijna onmogelijk in meegaan.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Sorry, ik was een beetje onduidelijk, ik bedoelde marge als in prijsmarge, dus geen winstmarge, ten opzichte van de laagste prijs op internet. Ik vind het wel een behoorlijk voordeel als ik het product gelijk mee kan krijgen en dus ook niet thuis hoef te blijven om op de pakketbezorger te wachten (als ze daar nog eens wat op verzinnen zou dat heel mooi zijn), die 5 % prijsmarge maakt mij dan niet zoveel uit.
Nee hoor, de marge kan bij webshops veel hoger zijn omdat ze niet een duur pand en winkelpersoneel nodig hebben maar een halletje op een industrie terrein is voldoende.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:27 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ah op die manier, maar zelfs dat is moeilijk te realiseren voor een hoop producten. De marge die webshops hanteren is ongelooflijk laag (een paar %) en als een product dan nog ergens op een webshop in de aanbieding is kan je daar als fysieke winkel bijna onmogelijk in meegaan.
Natuurlijk zijn er producten die bijna net zo duur of zelfs goedkoper zijn dan op internet, maar dat zijn vaak de populaire producten die klanten naar een winkel moeten trekken om er vervolgens dure accessoires bij te kopen
Het bekende kabeltje of geheugenkaartje van de Media Markt, schreeuwend duur.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:27 schreef Dennis101 het volgende:
Natuurlijk zijn er producten die bijna net zo duur of zelfs goedkoper zijn dan op internet, maar dat zijn vaak de populaire producten die klanten naar een winkel moeten trekken om er vervolgens dure accessoires bij te kopen
Brutowinstmarge per product heb ik het over.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee hoor, de marge kan bij webshops veel hoger zijn omdat ze niet een duur pand en winkelpersoneel nodig hebben maar een halletje op een industrie terrein is voldoende.
Voor kabeltjes ga ik altijd naar de lokale elektronica Turk of Chinees. Maar Rotterdam is natuurlijk wel een luxepositie wat dat betreft.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Het bekende kabeltje of geheugenkaartje van de Media Markt, schreeuwend duur.
En? Dat maakt niet uit.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:32 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Brutowinstmarge per product heb ik het over.
Het toerekenen van vaste kosten is een vak apart hoor.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:37 schreef Pietverdriet het volgende:
En? Dat maakt niet uit.
Kosten drukken is geld verdienen. Als jij een procentpunt kosten kan drukken is dat geld verdienen
Tja, daarom zijn veel zelfstandigen ook zulke belabberde ondernemers.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het toerekenen van vaste kosten is een vak apart hoor.
Natuurlijk maakt dat wel uit, het gaat om de brutomarge die op een product zit (verkoop ex btw - inkoop ex btw). Jij hebt over marge die de winkel overhoudt na aftrek van alle kosten.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En? Dat maakt niet uit.
Kosten drukken is geld verdienen. Als jij een procentpunt kosten kan drukken is dat geld verdienen
Als ik jou was zou ik geen eigen bedrijf beginnen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:41 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt dat wel uit, het gaat om de brutomarge die op een product zit (verkoop ex btw - inkoop ex btw). Jij hebt over marge die de winkel overhoudt na aftrek van alle kosten.
Als je een winkelier vraagt wat de marge is op een TV gaat hij heus niet de vaste/variabele kosten meenemen in die berekening, die geeft je verkoop - inkoop prijs.
Goede onderbouwing.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik geen eigen bedrijf beginnen.
Wat hij zegt is anders wel correct beste Pietquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik geen eigen bedrijf beginnen.
Nog iemand die beter niet een winkel kan beginnen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:44 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wat hij zegt is anders wel correct beste Piet
http://www.retailwiki.nl/wiki02/index.php/Brutowinstquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nog iemand die beter niet een winkel kan beginnen.
Of is dit geen goede bron voor je? Maar goed, tegen jouw geweldige onderbouwing valt natuurlijk niets tegenin te brengen...quote:De brutowinst van een individueel product is het verschil tussen de de consumentenverkoopprijs ook wel de verkoopprijs (exclusief BTW) en de inkoopprijs (de directe inkoopkosten) van een individueel product bij een onderneming.
Nee manquote:
Maar voor een faillissement is de liquiditeitspositie het belangrijkst. Als uitgaven en inkomsten te veel uit de pas lopen heb je niks aan een mooie winstmarge, hoe die ook berekend moge worden.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Nog iemand die beter niet een winkel kan beginnen.
Nee, dat is niet correct, je berekend de kosten van je oppervlakte schap in je winkel, inclusief al je vaste kosten, per tijdsperiode. De hoeveel schapruimte die een product inneemt en hoe lang het er ligt. Die kosten komen bovenop de inkoopprijs van het product.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
http://www.retailwiki.nl/wiki02/index.php/Brutowinst
[..]
Of is dit geen goede bron voor je? Maar goed, tegen jouw geweldige onderbouwing valt natuurlijk niets tegenin te brengen...
Juistemquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar voor een faillissement is de liquiditeitspositie het belangrijkst. Als uitgaven en inkomsten te veel uit de pas lopen heb je niks aan een mooie winstmarge, hoe die ook berekend moge worden.
Aight goedzoquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:49 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Nee man
Ik werk voor de Saturn
Kabeltje-stekkertje laat ik tegenwoordig uit Hongkong komen via Ebay. Soms voor een kwart van de prijs inclusief verzendkosten rechtstreeks in je brievenbus. Enige nadeel is dat je er een dag of 10 voor uit moet trekken.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het bekende kabeltje of geheugenkaartje van de Media Markt, schreeuwend duur.
Dus ik als jouw een inkoop en verkoopprijs geef kan jij geen brutomarge berekenen?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat is niet correct, je berekend de kosten van je oppervlakte schap in je winkel, inclusief al je vaste kosten, per tijdsperiode. De hoeveel schapruimte die een product inneemt en hoe lang het er ligt. Die kosten komen bovenop de inkoopprijs van het product.
Bij een webshop (waar we het over hadden) zijn die kosten een stuk lager, magazijn in nu eenmaal per vierkante meter een stuk lager in kosten van winkels.
Maar als jij denkt gelijk te hebben omdat het in je retailwiki zo staat, have fun met ondernemen.
Klopt, daarom kan een bedrijf met een geweldig product, met geweldige marge en veel omzet toch failliet gaan. De Hoola Hoop is daar een voorbeeld van, het product koste weinig, grote marge, en enorm veel vraag ernaar. Echter de vraag groeide zo hard dat de binnengehaalde omzet niet voldoende was om de orders die binnen kwamen voor te financieren.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar voor een faillissement is de liquiditeitspositie het belangrijkst. Als uitgaven en inkomsten te veel uit de pas lopen heb je niks aan een mooie winstmarge, hoe die ook berekend moge worden.
Collega zijn broer werkt voor de It's, hij mag nieteens zijn persoonlijke eigendommen uit zijn kluisje op het werk halenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:59 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Aight goedzo
Niet fucken met mensen hun wrokko
Sterker nog, ik kan je zelfs vertellen dat die negatief kan zijn terwijl de inkoopprijs lager is dan de verkoopprijs.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:59 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dus ik als jouw een inkoop en verkoopprijs geef kan jij geen brutomarge berekenen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |