abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:07:03 #61
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_91842254
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 11:10 schreef swollywood het volgende:
Mooi kut, zit nu thuis en heb nog geen salaris gehad. :{
Werd gisteravond gebeld dat ik vandaag niet hoefde komen werken.

Net de FNV gebeld en die adviseerde om in ieder geval een aangetekende brief te sturen dat ik beschikbaar ben voor werk en dat ik mijn salaris uitbetaald wil hebben.
Wanneer hoor je weer iets? Heb je al met collega's gebeld wat zij nu gaan doen?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:09:29 #62
302853 themole
graaft totaal door.
pi_91842337
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:02 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Als ik er 1 zie doe ik dat ook, maar vind het opzich ook wel fijn dat als ik 10 minuten bij bijvoorbeeld de fototoestellen sta te kijken iemand komt vragen of ik nog hulp of advies nodig heb.
Daar heb ik dus een hekel aan, ik vraag wel om hulp als ik het nodig heb.
Niet altijd serieus
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:09:36 #63
260098 Codiac
Back in business
pi_91842345
Er is uitstel van betaling aangevraagd. Volgens NU.nl lijdt dat in 98% van de gevallen tot een faillissement. Dus waarschijnlijk verdwijnt IT's uit het Nederlandse straatbeeld
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:14:33 #64
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_91842505
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:09 schreef Codiac het volgende:
Er is uitstel van betaling aangevraagd. Volgens NU.nl lijdt dat in 98% van de gevallen tot een faillissement. Dus waarschijnlijk verdwijnt IT's uit het Nederlandse straatbeeld
Er kan ook na een faillissement een doorstart gemaakt worden, zelfs onder dezelfde handelsnaam, hoor.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:17:02 #65
260098 Codiac
Back in business
pi_91842573
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Er kan ook na een faillissement een doorstart gemaakt worden, zelfs onder dezelfde handelsnaam, hoor.
Dat is waar, maar dan zal er nog flink gekort worden op de kosten. Maar het is niet IT's die in de problemen zit (indirect wel natuurlijk), maar het moederbedrijf. Misschien wordt IT's wel verkocht om de schuldeisers te kunnen betalen.
pi_91842656
Wat voor bedrag zouden de curatoren hangen aan de goodwill die de naam IT's zou hebben.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:19:43 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91842658
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:17 schreef Codiac het volgende:

[..]

Dat is waar, maar dan zal er nog flink gekort worden op de kosten. Maar het is niet IT's die in de problemen zit (indirect wel natuurlijk), maar het moederbedrijf. Misschien wordt IT's wel verkocht om de schuldeisers te kunnen betalen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:17 schreef Codiac het volgende:

[..]

Dat is waar, maar dan zal er nog flink gekort worden op de kosten. Maar het is niet IT's die in de problemen zit (indirect wel natuurlijk), maar het moederbedrijf. Misschien wordt IT's wel verkocht om de schuldeisers te kunnen betalen.
Wie wil zo'n verliesgevende keten, waarvan er ook nog eens te veel zijn in Nederland nu kopen? De marges zijn nihil en groei kun je al helemaal niet verwachten, eerder krimp.
Het is een logisch proces dat er een aantal van die ketens omvallen, er is gewoon te weinig ruimte voor. Zelfs in het dorp waar ik woon zijn er al 2 grote electronica-zaken! Dat is toch veel te veel, je ziet zelden iemand binnen.
The End Times are wild
pi_91842861
Dan ben ik benieuwd wat voor winkel er in de plaats voor komt, langs de A20 bij Rotterdam staat er ook een hele grote Its! winkel. Zet daar maar een mediamarkt neer :P
pi_91842866
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:07 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Wanneer hoor je weer iets? Heb je al met collega's gebeld wat zij nu gaan doen?
Moet de website www.impactretail.nl in de gaten houden.
Heb een aantal collega's gebeld en die hebben een nogal afwachtende houding.

Ik ga straks maar even brieven schrijven.
pi_91843121
Als ik bij de wat kleinere electronicazaken kijk zoals Expert, EP en Scheer&Foppen dan zijn zeker 80% van de klanten die ik de winkel zie 50+.
Deze categorie is vaak nog niet zo bedreven met internet of wat huiverig om online te bestellen.

Dat blijft denk ik ook nog wel een tijdje zo.
pi_91843125
Was idd wel te verwachten, die keten had echt geen toegevoegde waarde. Geen interessante producten, prijzen of service, maar wel (IT's iig) panden op redelijk dure locaties. Persoonlijk vind ik Dixons ook zo'n winkel waarvan ik me afvraag hoe die kan bestaan. Beperkt assortiment en totaal geen kennis bij het personeel. Laatst vroeg ik of ze ook een NAS hadden...wist die verkoper niet eens wat het was!
Van het weekend werd ik bij Computerland zelfs naar een webshop verwezen omdat ze iets niet hadden (3,5" naar 5,25" conversie setje) omdat het te 'specialistisch' was. Ik snap dat op een laptop meer marge zit, maar toch geeft 't aan dat zelfs als je naar een fysieke winkel gaat je soms alsnog bij een webshop uitkomt.

Maar voor het personeel natuurlijk wel zwaar klote.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_91843917
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:33 schreef Loohcs het volgende:
Van het weekend werd ik bij Computerland zelfs naar een webshop verwezen omdat ze iets niet hadden (3,5" naar 5,25" conversie setje) omdat het te 'specialistisch' was. Ik snap dat op een laptop meer marge zit, maar toch geeft 't aan dat zelfs als je naar een fysieke winkel gaat je soms alsnog bij een webshop uitkomt.

Maar voor het personeel natuurlijk wel zwaar klote.
Denk dat er op zo'n kabel meer marge zit dan op een laptop (procentueel gezien).
pi_91844030
Wie is de volgende?

Expert? Electro World? Dixons? Kwestie van tijd.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_91844100
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wie is de volgende?

Expert? Electro World? Dixons? Kwestie van tijd.
Wat mij betreft Dixons, die heeft in mijn ogen totaal geen toegevoegde waarde.
pi_91844192
Dixons en Dynabite ook niet. Terwijl een Mycom het prima doet maar wat gebeurd er nu met de producten van de its? Massale opkoop door een andere winkel? Lijkt me niet dat ze het per klant gaan verkopen want natuurlijk wel mooi zou zijn.
pi_91844329
Dixons en Dynabyte gaan spoedig volgen. Matige service, dure handel, weinig toegevoegde waarde. Kan je ook oproepen tot een jobrun ?
pi_91845017
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:02 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Als ik er 1 zie doe ik dat ook, maar vind het opzich ook wel fijn dat als ik 10 minuten bij bijvoorbeeld de fototoestellen sta te kijken iemand komt vragen of ik nog hulp of advies nodig heb.
Ik snap dat soort problemen nooit zo, als ik even rustig wil kijken dan zeg ik dat tegen de verkoper die op me af komt gerend en als ik vragen heb dan roep ik er personeel bij.

Overigens zijn juist fototoestellen zoiets waarbij winkels nog wel een kans hebben. Het is iets waar een deskundige echt wel meer over kan vertellen en waarin de klant snel het spoor bijster kan raken. Maar dan dus niet de winkels waarbij een middelbaar scholier het aantal megapixels kan opdreunen.

Ik denk dat het of winkels met echte deskundigheid worden wanneer het product zich daarvoor leent, of loodsen op industrieterreinen. De toegevoegde waarde van dit soort winkelketens is er eigenlijk niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_91845463
Dit soort winkels zullen over een jaar of 5 ook niet meer bestaan, tenminste niet in de huidige vorm, het zullen meer showrooms worden waar je je eventuele internetaankopen kunt bekijken en testen, nadruk zal liggen op experience en service, niet op verkoop (dat doe je lekker thuis).
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_91845496
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wie is de volgende?

Expert? Electro World? Dixons? Kwestie van tijd.
Expert doet volgens mij nog wel redelijk met witgoed.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_91845773
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Expert doet volgens mij nog wel redelijk met witgoed.
Kwestie van tijd voordat witgoed ook voor het merendeel online besteld wordt.

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:33 schreef bluemoon23 het volgende:
Als ik bij de wat kleinere electronicazaken kijk zoals Expert, EP en Scheer&Foppen dan zijn zeker 80% van de klanten die ik de winkel zie 50+.
Deze categorie is vaak nog niet zo bedreven met internet of wat huiverig om online te bestellen.

Dat blijft denk ik ook nog wel een tijdje zo.
Natuurlijk niet. De aankomende generatie 50+ klanten besteld gewoon online.
pi_91845814
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:51 schreef kikoooooo het volgende:
Kwestie van tijd voordat witgoed ook voor het merendeel online besteld wordt.
Klopt, natuurlijk ook de natte droom van de fabrikanten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:54:16 #82
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_91845902
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:08 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Wat ik vooral vreselijk vind, is dat zodra je die It's toko's binnen stapt er iemand naar je toegesneld komt om je iets aan te smeren. Bij die andere electronicazaken is dat een stuk minder
"Er valt altijd wat aan de prijs te doen hoor meneer, en als je gelijk beslist krijg je er een usbkabeltje bij."

Laat mensen toch eerst eens rustig kijken.
Precies de reden waarom ik die winkel altijd links liet liggen...
Ik ben een eckte rapnegert
pi_91848073
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:52 schreef DeTolk het volgende:
Zonde hoor, maar ja.... survival of the fittest

Moet nu een andere winkel zien te vinden

Saturn/BCC/Block
het jammere is dat de concurrentie in normale winkels dus meer en meer verdwijnt...
pi_91848375
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 11:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zou tegelijkertijd wel meteen (vandaag!) beginnen met solliciteren. Dan ben je de grote massa van afwachtende sollicitanten voor. Gewoon meteen 5 brieven de deur uit doen, of langs een paar soortgelijke zaken fietsen om het te vragen. Je hebt nu toch er tijd voor.
Dan blijf je toch beschikbaar voor werk, want als ze je nog zouden bellen kun je nog gewoon komen.

En als je iets vindt het meteen aannemen. Die ene maand salaris die je nog kunt krijgen en waar je waarschijnlijk lang op moet wachten, weegt niet op tegen het terughebben van je zekerheid.

Succes ermee!
voor dit soort omheil, betaal je dus ww premie, zodat je op je gemak een andere baan kan zoeken.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 14:49:55 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91848603
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 14:44 schreef THEFXR het volgende:

[..]

voor dit soort omheil, betaal je dus ww premie, zodat je op je gemak een andere baan kan zoeken.
Natuurlijk heb je recht op WW. Maar er zijn straks honderden mensen met ervaring in het verkopen van electronica die een baan zoeken. Dan kun jij toch het beste al voorzien zijn?

Als ik de sollicitatiebrief van Swollywood vanmiddag al op mijn bureau heb en die van jou over twee weken 'omdat je het op je gemak wilde doen', aan wie denk je dat ik ongezien de voorkeur geef? Aan diegene die actief, alert en assertief is. Want dat zoek ik in een verkoper. Geen mensen die op hun gemak wachten tot het allemaal komt aanwaaien.
The End Times are wild
pi_91849462
Verdomme hadden ze dit niet morgen kunnen doen?
Me nieuwe koelkast zou vandaag geleverd worden. Wordt ik vanochtend gebeld dat die niet meer komt. Er wordt later nog contact opgenomen over het afhandelen..

Ben bang dat ik me 500 euro gewoon kwijt ben :(
  dinsdag 25 januari 2011 @ 15:15:05 #87
325522 Nikker
All Power to the People
pi_91849571
Overigens zat de ITS hier nog maar net, was eerst een Prijstopper. Toch wel balen want nu mis ik weer een elektronica winkel hier in de buurt.
All Power to the People
pi_91849714
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:11 schreef lelouch het volgende:
Verdomme hadden ze dit niet morgen kunnen doen?
Me nieuwe koelkast zou vandaag geleverd worden. Wordt ik vanochtend gebeld dat die niet meer komt. Er wordt later nog contact opgenomen over het afhandelen..

Ben bang dat ik me 500 euro gewoon kwijt ben :(
dat is erg balen en ook voor mensen die dingen in reparatie hebben en garantie hebben
pi_91850276
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:15 schreef Nikker het volgende:
Overigens zat de ITS hier nog maar net, was eerst een Prijstopper. Toch wel balen want nu mis ik weer een elektronica winkel hier in de buurt.
Missen? Je komt er dagelijks?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_91850484
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:18 schreef Basp1 het volgende:
Blijven er nog wel wat electronica zaken dadelijk over, of hebben we straks alleen nog maar de keus uit de mediamarkt of saturn (welke dezelfde moedermaatschappij hebben)?
Met een beetje pech wel ja :')
..non est vivere sed valere vita est ..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')