Men moet afvragen WAAROM je soms toch naar een echte winkel gaan.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:42 schreef LXIV het volgende:
Retail zal het sowieso moeilijk krijgen in Nederland.
Als de rest van Nederland dit ook in de gaten krijgt breken magere tijden voor de detailhandel aan. Ze moeten of veel expertise en service bieden om hun hogere prijzen te rechtvaardigen (wat al die ketens niet doen, het personeel bestaat uit scholieren want lekker goedkoop) en anders is het binnen 10 jaar afgelopen voor 25% van de winkels.
Nu gehaald, nooit betaald? Top toch!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:02 schreef zeeeend het volgende:
Hoe gaat dat nu verder met :
Nu halen ,in 2012 betalen !
?
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:02 schreef zeeeend het volgende:
Hoe gaat dat nu verder met :
Nu halen ,in 2012 betalen !
?
Da's ongetwijfeld via Primeline ofzo geregeld, dus daar kom je niet onderuit.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:02 schreef zeeeend het volgende:
Hoe gaat dat nu verder met :
Nu halen ,in 2012 betalen !
?
Nee, dat zal ook wel. Het klonk alleen even leuk.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:03 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Da's ongetwijfeld via Primeline ofzo geregeld, dus daar kom je niet onderuit.
Vrees dat die redelijk waardeloos gaat worden als ze echt failliet worden verklaard.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:07 schreef zeeeend het volgende:
....en met mijn Its cadeaukaart van 557 euro?
pwndquote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:07 schreef zeeeend het volgende:
....en met mijn Its cadeaukaart van 557 euro?
Dat zou wel jammer zijn, ik heb altijd wel goede ervaringen gehad met Expert.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:22 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Die vallen ook nog wel. Net als megapool een paar jaar geleden.
Dat soort winkels kunnen toch niet opboksen tegen internet/media markt.
Mwah, Expert zit vaak in gebieden waar geen grote directe concurrent is, dus ik denk dat die nog wel redelijk kunnen overleven. Er moeten immers ook kleinere winkels blijven bestaan.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:13 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat zou wel jammer zijn, ik heb altijd wel goede ervaringen gehad met Expert.
Ik zou 'm inlijsten.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:07 schreef zeeeend het volgende:
....en met mijn Its cadeaukaart van 557 euro?
Natuurlijk hebben winkels ook wel bestaansrecht, maar er zullen er gewoon minder komen als gevolg van de concurrentie met webshops. Voor meer dan 100 euro verschil rijdt ik wel even om.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:01 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Men moet afvragen WAAROM je soms toch naar een echte winkel gaan.
Voor mij zijn er een aantal redenen:je kan het product direct meenemen (klein prut) ipv dat je minimaal 1 of meer dagen moet wachten
het is goedkoper om naar de winkel te gaan (ov of auto) dan de verzendkosten.
het is makkelijker regelen voor garantie
Als een winkel dus naast de fysieke winkel ook een goede webshop heeft en redelijke prijzen biedt, dan overleeft ie wel.
Webshops hebben immers ook hun nadelen. (waarom kan je als klant niet direct bij de fabrikant bestellen, als een gemiddelde webshop dat ook doet.... fabrikanten: cut the middleman)
Ja inderdaad, in sommige dorpen is het handiger om naar de plaatselijke Expert te gaan dan naar een Media Markt die op een afstand ligt.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:18 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Mwah, Expert zit vaak in gebieden waar geen grote directe concurrent is, dus ik denk dat die nog wel redelijk kunnen overleven. Er moeten immers ook kleinere winkels blijven bestaan.
Volgens mij zijn er nog niet veel webshops die huishoudelijk spul verkopen. In vergelijking met computerspul dan he.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben winkels ook wel bestaansrecht, maar er zullen er gewoon minder komen als gevolg van de concurrentie met webshops. Voor meer dan 100 euro verschil rijdt ik wel even om.
Da's ook al genoegquote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:32 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er nog niet veel webshops die huishoudelijk spul verkopen. In vergelijking met computerspul dan he.
Waar computerspul een ratio heeft van 1 fysieke winkel vs 1000 webshops, zal voor huishoudelijk spul toch maar 1 vs 10 zijn.
Over agressieve verkoopmethoden gesprokenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:41 schreef themole het volgende:
Niet echt een groot verlies voor de nederlandse detailhandel. Was gewoon een zaak waar ik me als klant nooit prettig voelde door de agressieve verkoopmethoden. Kom liever bij de mediamarkt en Bcc.
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv. Bij een webshop scheelt me dat al snel meer als 200 euro in vergelijking met een gewone winkel. En ze bezorgen hem ook nog aan de deur. Denk je dan dat ik nog naar een winkel ga?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben winkels ook wel bestaansrecht, maar er zullen er gewoon minder komen als gevolg van de concurrentie met webshops. Voor meer dan 100 euro verschil rijdt ik wel even om.
Expert zit hier ongeveer 50 meter bij de BCC vandaan. Ik vind Expert overigens een baggerwinkel met klote-personeel.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:18 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Mwah, Expert zit vaak in gebieden waar geen grote directe concurrent is, dus ik denk dat die nog wel redelijk kunnen overleven. Er moeten immers ook kleinere winkels blijven bestaan.
Ik zou tegelijkertijd wel meteen (vandaag!) beginnen met solliciteren. Dan ben je de grote massa van afwachtende sollicitanten voor. Gewoon meteen 5 brieven de deur uit doen, of langs een paar soortgelijke zaken fietsen om het te vragen. Je hebt nu toch er tijd voor.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:10 schreef swollywood het volgende:
Mooi kut, zit nu thuis en heb nog geen salaris gehad.![]()
Werd gisteravond gebeld dat ik vandaag niet hoefde komen werken.
Net de FNV gebeld en die adviseerde om in ieder geval een aangetekende brief te sturen dat ik beschikbaar ben voor werk en dat ik mijn salaris uitbetaald wil hebben.
Bij de MM is men dan weer vaak te afwachtend, als je sowieso al een verkoper ziet.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:48 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Over agressieve verkoopmethoden gesproken
Godsamme, bij de BCC hier in de stad kom ik nooit meer omdat ze me wilden oplichten met garantie. Bij de It's heb ik NOOIT problemen gehad. (nee ik ben geen ex-medewerker)
Daar is het tenminste druk, en hebben de verkopers iets te doen (niet dat ze verstand van zaken hebben, maar daar is het internet voor)quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:22 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Bij de MM is men dan weer vaak te afwachtend, als je sowieso al een verkoper ziet.
Loop dan zelf naar een verkoper toe als je vindt dat ze te afwachtend zijnquote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:22 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Bij de MM is men dan weer vaak te afwachtend, als je sowieso al een verkoper ziet.
Als ik er 1 zie doe ik dat ook, maar vind het opzich ook wel fijn dat als ik 10 minuten bij bijvoorbeeld de fototoestellen sta te kijken iemand komt vragen of ik nog hulp of advies nodig heb.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Loop dan zelf naar een verkoper toe als je vindt dat ze te afwachtend zijn
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |