Ik vond het toch al een klote winkel. Slechte service, en alles wat ik er gekocht heb ging niet langer dan een maand mee.quote:TILBURG - Een van de grootste elektronicaketens van Nederland, It's Electronics, staat op het punt om te vallen. Alle ruim 1000 werknemers hebben gisteravond laat van hun bedrijfsleiders te horen gekregen dat ze vandaag niet hoeven te komen werken. De salarissen zijn nog niet uitgekeerd.
Het moederbedrijf IMpact Retail vraagt vandaag uitstel van betaling aan. Onder IMpact Retail vallen It's Electronics, Modern.nl en PrijsTopper.
De bank heeft nieuwe sloten op alle winkels van It's Electronics laten aanbrengen, vertelt een woordvoerder aan De Telegraaf. Op de deuren van de vestigingen hangt een briefje over de sluiting en dat deze te maken heeft met een reorganisatie van IMpact Retail.
"Er wordt gestreefd naar zo min mogelijk overlast. Vandaag zal iedereen verder op de hoogte gebracht worden", aldus de woordvoerder. Volgens de man zijn de vakbonden niet ingeschakeld.
'Doorstart'
Op de website van IMpact Retail staat een mededeling van de directie dat het bedrijf uitstel van betaling heeft aangevraagd en dat daarom alle winkels en webshops gesloten zijn. "Wanneer u nog een bestelling heeft lopen of een product ter reparatie heeft aangeboden, dan krijgt u van ons persoonlijk bericht", meldt de website.
"De directie van Impact Retail bekijkt momenteel onder meer de mogelijkheden van een doorstart van de winkels en webshops."
'Zo veel mogelijk omzet'
Een medewerker van It's Electronics, die gisteravond onaangenaam verrast werd door het telefoontje van zijn bedrijfsleider, meldt aan De Telegraaf dat de werknemers onlangs de opdracht kregen om afgelopen week zoveel mogelijk omzet te draaien. Hij heeft deze maand nog geen salaris gekregen. Het loyale personeel is volgens de man volledig geknakt.
Wat ik vooral vreselijk vind, is dat zodra je die It's toko's binnen stapt er iemand naar je toegesneld komt om je iets aan te smeren. Bij die andere electronicazaken is dat een stuk minderquote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:05 schreef fruityloop het volgende:
Was ergens wel te verwachten, ze bieden niks extra's (meer) tov de diverse webshops. Goede voorlichting geven die omhoog gevallen stagiares niet, en puur op prijs winnen ze het niet van de grotere webshops.
Wat dat betreeft verliezen ze het ook van de Saturns en Mediamarkten, daar kan je rustig je gang gaan, omdat het er gewoon te groot is om alle klanten binnen 2 minuten op de nek te springen. Ze vielen net wat tussen de grotere webshops, grote witgoed ketens, en de dynabyte en dixons die ook de telecom en game markten bedienen, en vaak toch een iets beter advies geven.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:08 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Wat ik vooral vreselijk vind, is dat zodra je die It's toko's binnen stapt er iemand naar je toegesneld komt om je iets aan te smeren. Bij die andere electronicazaken is dat een stuk minder
"Er valt altijd wat aan de prijs te doen hoor meneer, en als je gelijk beslist krijg je er een usbkabeltje bij."
Laat mensen toch eerst eens rustig kijken.
Dat salaris wordt dan overgenomen door het UWV.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:11 schreef DutchieBre het volgende:
On topic: Mooi klote voor de medewerkers en hun gezinnen, een volle maand werken en misschien wel kunnen fluiten naar je salaris., erg triest.
Wat denk je dat de frontpage-redactie de hele dag doet?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:11 schreef DutchieBre het volgende:
Waarom begin je zelf geen nieuwssite met gekopieerde berichten ? Ik zie echt dagelijks vele topics van je voorbijkomen met directe copy paste van nu.nl en telegraaf.nl. ben je in dienst van hen ofzo
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:08 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Wat ik vooral vreselijk vind, is dat zodra je die It's toko's binnen stapt er iemand naar je toegesneld komt om je iets aan te smeren. Bij die andere electronicazaken is dat een stuk minder
"Er valt altijd wat aan de prijs te doen hoor meneer, en als je gelijk beslist krijg je er een usbkabeltje bij."
Laat mensen toch eerst eens rustig kijken.
Is dat zo ? Ik kan me namelijk ook nog een faillissement herinneren van iemand in mijn omgeving waar het loon ook niet meer werd uitgekeerd. Vervolgens moest echt alles door de curator worden verkocht voordat er iets uitbetaald kon worden.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:13 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat salaris wordt dan overgenomen door het UWV.(maximaal 6 weken; faillissementsuitkering, inclusief vakantiegeld)
BCC, Expert en zo?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:18 schreef Basp1 het volgende:
Blijven er nog wel wat electronica zaken dadelijk over, of hebben we straks alleen nog maar de keus uit de mediamarkt of saturn (welke dezelfde moedermaatschappij hebben)?
Dat is zo. (been there, done thatquote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:18 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Is dat zo ? Ik kan me namelijk ook nog een faillissement herinneren van iemand in mijn omgeving waar het loon ook niet meer werd uitgekeerd. Vervolgens moest echt alles door de curator worden verkocht voordat er iets uitbetaald kon worden.
Ik denk dat alleen BCC zich serieus staande kan houden tegen die andere.quote:
Die vallen ook nog wel. Net als megapool een paar jaar geleden.quote:
Ik hoop toch nooit in zo'n situatie verzeild te gerakenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat is zo. (been there, done that) Zie ook hier: klik
Van Radio Modern vond ik hun webshop wel handig. Geen verzendkosten, en voor dezelfde/goedkopere prijs als in de winkel. Handig voor de kleinere prut.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:22 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Die vallen ook nog wel. Net als megapool een paar jaar geleden.
Dat soort winkels kunnen toch niet opboksen tegen internet/media markt.
quote:Beste Modern.nl bezoeker,
IMpact Retail, moederbedrijf van Modern.nl, reorganiseert
De directie van IMpact Retail, het moederbedrijf van Modern.nl, heeft uitstel van betaling aangevraagd. Dat betekent op dit moment dat onze webshop gesloten is.
Wanneer u nog een bestelling heeft lopen of een product ter reparatie heeft aangeboden, dan krijgt u van ons persoonlijk bericht. Mochten wij geen gegevens van u hebben, dan kunt u via dit webformulier uw gegevens achterlaten. Mocht u andere vragen hebben, dan kunt u mogelijk antwoord vinden op deze pagina Vragen & Antwoorden.
De directie van IMpact Retail bekijkt momenteel onder meer de mogelijkheden van een doorstart van de webshop. Vanzelfsprekend streven wij er naar om u als klant hierbij zo minmogelijk overlast te bezorgen. Er hebben zich hiervoor al verschillende mogelijke partners gemeld. Wij houden u daarover via de website www.impactretail.nl op de hoogte.
Directie
IMpact Retail
BCC zal niet vallen, hoogstens uit de markt verdwijnen, daar zit een partij geld achter waar je u tegen zegt.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:22 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Die vallen ook nog wel. Net als megapool een paar jaar geleden.
Dat soort winkels kunnen toch niet opboksen tegen internet/media markt.
Haha dat zeiden ze 6 jaar geleden ook over It's, toen Megapool viel.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:36 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
BCC zal niet vallen, hoogstens uit de markt verdwijnen, daar zit een partij geld achter waar je u tegen zegt.
Aangezien It's Electronics dezelfde merken verkoopt als andere winkels, is dit bullshit.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:02 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik vond het toch al een klote winkel. Slechte service, en alles wat ik er gekocht heb ging niet langer dan een maand mee.![]()
Met het grote verschil dat er achter BCC een grote internationale onderneming (met behoorlijk wat geld) zit en dat Impact Retail slechts alleen in Nederland opereert.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:37 schreef Monstarr het volgende:
[..]
Haha dat zeiden ze 6 jaar geleden ook over It's, toen Megapool viel.
Men moet afvragen WAAROM je soms toch naar een echte winkel gaan.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:42 schreef LXIV het volgende:
Retail zal het sowieso moeilijk krijgen in Nederland.
Als de rest van Nederland dit ook in de gaten krijgt breken magere tijden voor de detailhandel aan. Ze moeten of veel expertise en service bieden om hun hogere prijzen te rechtvaardigen (wat al die ketens niet doen, het personeel bestaat uit scholieren want lekker goedkoop) en anders is het binnen 10 jaar afgelopen voor 25% van de winkels.
Nu gehaald, nooit betaald? Top toch!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:02 schreef zeeeend het volgende:
Hoe gaat dat nu verder met :
Nu halen ,in 2012 betalen !
?
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:02 schreef zeeeend het volgende:
Hoe gaat dat nu verder met :
Nu halen ,in 2012 betalen !
?
Da's ongetwijfeld via Primeline ofzo geregeld, dus daar kom je niet onderuit.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:02 schreef zeeeend het volgende:
Hoe gaat dat nu verder met :
Nu halen ,in 2012 betalen !
?
Nee, dat zal ook wel. Het klonk alleen even leuk.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:03 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Da's ongetwijfeld via Primeline ofzo geregeld, dus daar kom je niet onderuit.
Vrees dat die redelijk waardeloos gaat worden als ze echt failliet worden verklaard.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:07 schreef zeeeend het volgende:
....en met mijn Its cadeaukaart van 557 euro?
pwndquote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:07 schreef zeeeend het volgende:
....en met mijn Its cadeaukaart van 557 euro?
Dat zou wel jammer zijn, ik heb altijd wel goede ervaringen gehad met Expert.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:22 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Die vallen ook nog wel. Net als megapool een paar jaar geleden.
Dat soort winkels kunnen toch niet opboksen tegen internet/media markt.
Mwah, Expert zit vaak in gebieden waar geen grote directe concurrent is, dus ik denk dat die nog wel redelijk kunnen overleven. Er moeten immers ook kleinere winkels blijven bestaan.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:13 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat zou wel jammer zijn, ik heb altijd wel goede ervaringen gehad met Expert.
Ik zou 'm inlijsten.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:07 schreef zeeeend het volgende:
....en met mijn Its cadeaukaart van 557 euro?
Natuurlijk hebben winkels ook wel bestaansrecht, maar er zullen er gewoon minder komen als gevolg van de concurrentie met webshops. Voor meer dan 100 euro verschil rijdt ik wel even om.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:01 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Men moet afvragen WAAROM je soms toch naar een echte winkel gaan.
Voor mij zijn er een aantal redenen:je kan het product direct meenemen (klein prut) ipv dat je minimaal 1 of meer dagen moet wachten
het is goedkoper om naar de winkel te gaan (ov of auto) dan de verzendkosten.
het is makkelijker regelen voor garantie
Als een winkel dus naast de fysieke winkel ook een goede webshop heeft en redelijke prijzen biedt, dan overleeft ie wel.
Webshops hebben immers ook hun nadelen. (waarom kan je als klant niet direct bij de fabrikant bestellen, als een gemiddelde webshop dat ook doet.... fabrikanten: cut the middleman)
Ja inderdaad, in sommige dorpen is het handiger om naar de plaatselijke Expert te gaan dan naar een Media Markt die op een afstand ligt.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:18 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Mwah, Expert zit vaak in gebieden waar geen grote directe concurrent is, dus ik denk dat die nog wel redelijk kunnen overleven. Er moeten immers ook kleinere winkels blijven bestaan.
Volgens mij zijn er nog niet veel webshops die huishoudelijk spul verkopen. In vergelijking met computerspul dan he.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben winkels ook wel bestaansrecht, maar er zullen er gewoon minder komen als gevolg van de concurrentie met webshops. Voor meer dan 100 euro verschil rijdt ik wel even om.
Da's ook al genoegquote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:32 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er nog niet veel webshops die huishoudelijk spul verkopen. In vergelijking met computerspul dan he.
Waar computerspul een ratio heeft van 1 fysieke winkel vs 1000 webshops, zal voor huishoudelijk spul toch maar 1 vs 10 zijn.
Over agressieve verkoopmethoden gesprokenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:41 schreef themole het volgende:
Niet echt een groot verlies voor de nederlandse detailhandel. Was gewoon een zaak waar ik me als klant nooit prettig voelde door de agressieve verkoopmethoden. Kom liever bij de mediamarkt en Bcc.
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv. Bij een webshop scheelt me dat al snel meer als 200 euro in vergelijking met een gewone winkel. En ze bezorgen hem ook nog aan de deur. Denk je dan dat ik nog naar een winkel ga?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben winkels ook wel bestaansrecht, maar er zullen er gewoon minder komen als gevolg van de concurrentie met webshops. Voor meer dan 100 euro verschil rijdt ik wel even om.
Expert zit hier ongeveer 50 meter bij de BCC vandaan. Ik vind Expert overigens een baggerwinkel met klote-personeel.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:18 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Mwah, Expert zit vaak in gebieden waar geen grote directe concurrent is, dus ik denk dat die nog wel redelijk kunnen overleven. Er moeten immers ook kleinere winkels blijven bestaan.
Ik zou tegelijkertijd wel meteen (vandaag!) beginnen met solliciteren. Dan ben je de grote massa van afwachtende sollicitanten voor. Gewoon meteen 5 brieven de deur uit doen, of langs een paar soortgelijke zaken fietsen om het te vragen. Je hebt nu toch er tijd voor.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:10 schreef swollywood het volgende:
Mooi kut, zit nu thuis en heb nog geen salaris gehad.![]()
Werd gisteravond gebeld dat ik vandaag niet hoefde komen werken.
Net de FNV gebeld en die adviseerde om in ieder geval een aangetekende brief te sturen dat ik beschikbaar ben voor werk en dat ik mijn salaris uitbetaald wil hebben.
Bij de MM is men dan weer vaak te afwachtend, als je sowieso al een verkoper ziet.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:48 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Over agressieve verkoopmethoden gesproken
Godsamme, bij de BCC hier in de stad kom ik nooit meer omdat ze me wilden oplichten met garantie. Bij de It's heb ik NOOIT problemen gehad. (nee ik ben geen ex-medewerker)
Daar is het tenminste druk, en hebben de verkopers iets te doen (niet dat ze verstand van zaken hebben, maar daar is het internet voor)quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:22 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Bij de MM is men dan weer vaak te afwachtend, als je sowieso al een verkoper ziet.
Loop dan zelf naar een verkoper toe als je vindt dat ze te afwachtend zijnquote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:22 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Bij de MM is men dan weer vaak te afwachtend, als je sowieso al een verkoper ziet.
Als ik er 1 zie doe ik dat ook, maar vind het opzich ook wel fijn dat als ik 10 minuten bij bijvoorbeeld de fototoestellen sta te kijken iemand komt vragen of ik nog hulp of advies nodig heb.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Loop dan zelf naar een verkoper toe als je vindt dat ze te afwachtend zijn
Wanneer hoor je weer iets? Heb je al met collega's gebeld wat zij nu gaan doen?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:10 schreef swollywood het volgende:
Mooi kut, zit nu thuis en heb nog geen salaris gehad.![]()
Werd gisteravond gebeld dat ik vandaag niet hoefde komen werken.
Net de FNV gebeld en die adviseerde om in ieder geval een aangetekende brief te sturen dat ik beschikbaar ben voor werk en dat ik mijn salaris uitbetaald wil hebben.
Daar heb ik dus een hekel aan, ik vraag wel om hulp als ik het nodig heb.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:02 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als ik er 1 zie doe ik dat ook, maar vind het opzich ook wel fijn dat als ik 10 minuten bij bijvoorbeeld de fototoestellen sta te kijken iemand komt vragen of ik nog hulp of advies nodig heb.
Er kan ook na een faillissement een doorstart gemaakt worden, zelfs onder dezelfde handelsnaam, hoor.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:09 schreef Codiac het volgende:
Er is uitstel van betaling aangevraagd. Volgens NU.nl lijdt dat in 98% van de gevallen tot een faillissement. Dus waarschijnlijk verdwijnt IT's uit het Nederlandse straatbeeld
Dat is waar, maar dan zal er nog flink gekort worden op de kosten. Maar het is niet IT's die in de problemen zit (indirect wel natuurlijk), maar het moederbedrijf. Misschien wordt IT's wel verkocht om de schuldeisers te kunnen betalen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er kan ook na een faillissement een doorstart gemaakt worden, zelfs onder dezelfde handelsnaam, hoor.
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:17 schreef Codiac het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dan zal er nog flink gekort worden op de kosten. Maar het is niet IT's die in de problemen zit (indirect wel natuurlijk), maar het moederbedrijf. Misschien wordt IT's wel verkocht om de schuldeisers te kunnen betalen.
Wie wil zo'n verliesgevende keten, waarvan er ook nog eens te veel zijn in Nederland nu kopen? De marges zijn nihil en groei kun je al helemaal niet verwachten, eerder krimp.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:17 schreef Codiac het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dan zal er nog flink gekort worden op de kosten. Maar het is niet IT's die in de problemen zit (indirect wel natuurlijk), maar het moederbedrijf. Misschien wordt IT's wel verkocht om de schuldeisers te kunnen betalen.
Moet de website www.impactretail.nl in de gaten houden.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:07 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Wanneer hoor je weer iets? Heb je al met collega's gebeld wat zij nu gaan doen?
Denk dat er op zo'n kabel meer marge zit dan op een laptop (procentueel gezien).quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:33 schreef Loohcs het volgende:
Van het weekend werd ik bij Computerland zelfs naar een webshop verwezen omdat ze iets niet hadden (3,5" naar 5,25" conversie setje) omdat het te 'specialistisch' was. Ik snap dat op een laptop meer marge zit, maar toch geeft 't aan dat zelfs als je naar een fysieke winkel gaat je soms alsnog bij een webshop uitkomt.
Maar voor het personeel natuurlijk wel zwaar klote.
Wat mij betreft Dixons, die heeft in mijn ogen totaal geen toegevoegde waarde.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wie is de volgende?
Expert? Electro World? Dixons? Kwestie van tijd.
Ik snap dat soort problemen nooit zo, als ik even rustig wil kijken dan zeg ik dat tegen de verkoper die op me af komt gerend en als ik vragen heb dan roep ik er personeel bij.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:02 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als ik er 1 zie doe ik dat ook, maar vind het opzich ook wel fijn dat als ik 10 minuten bij bijvoorbeeld de fototoestellen sta te kijken iemand komt vragen of ik nog hulp of advies nodig heb.
Expert doet volgens mij nog wel redelijk met witgoed.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wie is de volgende?
Expert? Electro World? Dixons? Kwestie van tijd.
Kwestie van tijd voordat witgoed ook voor het merendeel online besteld wordt.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Expert doet volgens mij nog wel redelijk met witgoed.
Natuurlijk niet. De aankomende generatie 50+ klanten besteld gewoon online.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:33 schreef bluemoon23 het volgende:
Als ik bij de wat kleinere electronicazaken kijk zoals Expert, EP en Scheer&Foppen dan zijn zeker 80% van de klanten die ik de winkel zie 50+.
Deze categorie is vaak nog niet zo bedreven met internet of wat huiverig om online te bestellen.
Dat blijft denk ik ook nog wel een tijdje zo.
Klopt, natuurlijk ook de natte droom van de fabrikanten.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:51 schreef kikoooooo het volgende:
Kwestie van tijd voordat witgoed ook voor het merendeel online besteld wordt.
Precies de reden waarom ik die winkel altijd links liet liggen...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:08 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Wat ik vooral vreselijk vind, is dat zodra je die It's toko's binnen stapt er iemand naar je toegesneld komt om je iets aan te smeren. Bij die andere electronicazaken is dat een stuk minder
"Er valt altijd wat aan de prijs te doen hoor meneer, en als je gelijk beslist krijg je er een usbkabeltje bij."
Laat mensen toch eerst eens rustig kijken.
het jammere is dat de concurrentie in normale winkels dus meer en meer verdwijnt...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:52 schreef DeTolk het volgende:
Zonde hoor, maar ja.... survival of the fittest
Moet nu een andere winkel zien te vinden
Saturn/BCC/Block
voor dit soort omheil, betaal je dus ww premie, zodat je op je gemak een andere baan kan zoeken.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zou tegelijkertijd wel meteen (vandaag!) beginnen met solliciteren. Dan ben je de grote massa van afwachtende sollicitanten voor. Gewoon meteen 5 brieven de deur uit doen, of langs een paar soortgelijke zaken fietsen om het te vragen. Je hebt nu toch er tijd voor.
Dan blijf je toch beschikbaar voor werk, want als ze je nog zouden bellen kun je nog gewoon komen.
En als je iets vindt het meteen aannemen. Die ene maand salaris die je nog kunt krijgen en waar je waarschijnlijk lang op moet wachten, weegt niet op tegen het terughebben van je zekerheid.
Succes ermee!
Natuurlijk heb je recht op WW. Maar er zijn straks honderden mensen met ervaring in het verkopen van electronica die een baan zoeken. Dan kun jij toch het beste al voorzien zijn?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
voor dit soort omheil, betaal je dus ww premie, zodat je op je gemak een andere baan kan zoeken.
dat is erg balen en ook voor mensen die dingen in reparatie hebben en garantie hebbenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:11 schreef lelouch het volgende:
Verdomme hadden ze dit niet morgen kunnen doen?
Me nieuwe koelkast zou vandaag geleverd worden. Wordt ik vanochtend gebeld dat die niet meer komt. Er wordt later nog contact opgenomen over het afhandelen..
Ben bang dat ik me 500 euro gewoon kwijt ben
Missen? Je komt er dagelijks?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:15 schreef Nikker het volgende:
Overigens zat de ITS hier nog maar net, was eerst een Prijstopper. Toch wel balen want nu mis ik weer een elektronica winkel hier in de buurt.
Met een beetje pech wel jaquote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:18 schreef Basp1 het volgende:
Blijven er nog wel wat electronica zaken dadelijk over, of hebben we straks alleen nog maar de keus uit de mediamarkt of saturn (welke dezelfde moedermaatschappij hebben)?
Nee? Maar wel regelmatig als ik iets wil kopen doe ik vaak een rondje door de buurt voor prijsvergelijkingen, overigens was de ITS niet echt duur ofzo...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Missen? Je komt er dagelijks?
Waarom betaal je uberhaupt voor een product wat nog geleverd moet wordenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:11 schreef lelouch het volgende:
Verdomme hadden ze dit niet morgen kunnen doen?
Me nieuwe koelkast zou vandaag geleverd worden. Wordt ik vanochtend gebeld dat die niet meer komt. Er wordt later nog contact opgenomen over het afhandelen..
Ben bang dat ik me 500 euro gewoon kwijt ben
Ik ben/was niet werkzaam als verkoper overigens, maar werkte in het magazijn.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je recht op WW. Maar er zijn straks honderden mensen met ervaring in het verkopen van electronica die een baan zoeken. Dan kun jij toch het beste al voorzien zijn?
Als ik de sollicitatiebrief van Swollywood vanmiddag al op mijn bureau heb en die van jou over twee weken 'omdat je het op je gemak wilde doen', aan wie denk je dat ik ongezien de voorkeur geef? Aan diegene die actief, alert en assertief is. Want dat zoek ik in een verkoper. Geen mensen die op hun gemak wachten tot het allemaal komt aanwaaien.
Had ook liever gehad dat ze het morgen gedaan hadden. Dan had mijn salaris namelijk op mijn rekening gestaan.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:11 schreef lelouch het volgende:
Verdomme hadden ze dit niet morgen kunnen doen?
Me nieuwe koelkast zou vandaag geleverd worden. Wordt ik vanochtend gebeld dat die niet meer komt. Er wordt later nog contact opgenomen over het afhandelen..
Ben bang dat ik me 500 euro gewoon kwijt ben
Hebben ze expres gewacht tot 1 dag voor de salarissen moeten worden uitgekeerd? Dat is wel heel naaiendquote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:21 schreef swollywood het volgende:
[..]
Had ook liever gehad dat ze het morgen gedaan hadden. Dan had mijn salaris namelijk op mijn rekening gestaan.
Volgens mij is het zo dat je gewoon aanspraak kan maken op je product, jouw koelkast mag dan wel in het magazijn staan maar dat wil niet zeggen dat de curator daar beslag op kan leggen. Mijn broer heeft ooit eens zoiets gehad en nadat hij dreigde met het doen van aangifte tegen de curator mocht hij zijn spullen komen ophalen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:11 schreef lelouch het volgende:
Verdomme hadden ze dit niet morgen kunnen doen?
Me nieuwe koelkast zou vandaag geleverd worden. Wordt ik vanochtend gebeld dat die niet meer komt. Er wordt later nog contact opgenomen over het afhandelen..
Ben bang dat ik me 500 euro gewoon kwijt ben
Volgens mij gaat dat verhaal wel op als je bijvoorbeeld je motor laat repareren bij een motorzaak en die dan failliet gaat, in dit geval heb je al vooruitbetaald, maar levert de leverancier simpelweg niet. Ik blijf het ook zeggen: NOOIT vooruit betalen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:11 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Volgens mij is het zo dat je gewoon aanspraak kan maken op je product, jouw koelkast mag dan wel in het magazijn staan maar dat wil niet zeggen dat de curator daar beslag op kan leggen. Mijn broer heeft ooit eens zoiets gehad en nadat hij dreigde met het doen van aangifte tegen de curator mocht hij zijn spullen komen ophalen.
Het lijkt mij dat sinds je betaald hebt en een bevestiging van levering hebt gekregen dat er een koelkast in hun magazijn staat die jouw eigendom is en dat dit aan te tonen valt. Misschien dat er hier iemand lurkt met de juiste juridische kennis die uitsluitsel kan geven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |