Over agressieve verkoopmethoden gesprokenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:41 schreef themole het volgende:
Niet echt een groot verlies voor de nederlandse detailhandel. Was gewoon een zaak waar ik me als klant nooit prettig voelde door de agressieve verkoopmethoden. Kom liever bij de mediamarkt en Bcc.
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv. Bij een webshop scheelt me dat al snel meer als 200 euro in vergelijking met een gewone winkel. En ze bezorgen hem ook nog aan de deur. Denk je dan dat ik nog naar een winkel ga?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben winkels ook wel bestaansrecht, maar er zullen er gewoon minder komen als gevolg van de concurrentie met webshops. Voor meer dan 100 euro verschil rijdt ik wel even om.
Expert zit hier ongeveer 50 meter bij de BCC vandaan. Ik vind Expert overigens een baggerwinkel met klote-personeel.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:18 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Mwah, Expert zit vaak in gebieden waar geen grote directe concurrent is, dus ik denk dat die nog wel redelijk kunnen overleven. Er moeten immers ook kleinere winkels blijven bestaan.
Ik zou tegelijkertijd wel meteen (vandaag!) beginnen met solliciteren. Dan ben je de grote massa van afwachtende sollicitanten voor. Gewoon meteen 5 brieven de deur uit doen, of langs een paar soortgelijke zaken fietsen om het te vragen. Je hebt nu toch er tijd voor.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:10 schreef swollywood het volgende:
Mooi kut, zit nu thuis en heb nog geen salaris gehad.![]()
Werd gisteravond gebeld dat ik vandaag niet hoefde komen werken.
Net de FNV gebeld en die adviseerde om in ieder geval een aangetekende brief te sturen dat ik beschikbaar ben voor werk en dat ik mijn salaris uitbetaald wil hebben.
Bij de MM is men dan weer vaak te afwachtend, als je sowieso al een verkoper ziet.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:48 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Over agressieve verkoopmethoden gesproken
Godsamme, bij de BCC hier in de stad kom ik nooit meer omdat ze me wilden oplichten met garantie. Bij de It's heb ik NOOIT problemen gehad. (nee ik ben geen ex-medewerker)
Daar is het tenminste druk, en hebben de verkopers iets te doen (niet dat ze verstand van zaken hebben, maar daar is het internet voor)quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:22 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Bij de MM is men dan weer vaak te afwachtend, als je sowieso al een verkoper ziet.
Loop dan zelf naar een verkoper toe als je vindt dat ze te afwachtend zijnquote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:22 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Bij de MM is men dan weer vaak te afwachtend, als je sowieso al een verkoper ziet.
Als ik er 1 zie doe ik dat ook, maar vind het opzich ook wel fijn dat als ik 10 minuten bij bijvoorbeeld de fototoestellen sta te kijken iemand komt vragen of ik nog hulp of advies nodig heb.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Loop dan zelf naar een verkoper toe als je vindt dat ze te afwachtend zijn
Wanneer hoor je weer iets? Heb je al met collega's gebeld wat zij nu gaan doen?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:10 schreef swollywood het volgende:
Mooi kut, zit nu thuis en heb nog geen salaris gehad.![]()
Werd gisteravond gebeld dat ik vandaag niet hoefde komen werken.
Net de FNV gebeld en die adviseerde om in ieder geval een aangetekende brief te sturen dat ik beschikbaar ben voor werk en dat ik mijn salaris uitbetaald wil hebben.
Daar heb ik dus een hekel aan, ik vraag wel om hulp als ik het nodig heb.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:02 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als ik er 1 zie doe ik dat ook, maar vind het opzich ook wel fijn dat als ik 10 minuten bij bijvoorbeeld de fototoestellen sta te kijken iemand komt vragen of ik nog hulp of advies nodig heb.
Er kan ook na een faillissement een doorstart gemaakt worden, zelfs onder dezelfde handelsnaam, hoor.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:09 schreef Codiac het volgende:
Er is uitstel van betaling aangevraagd. Volgens NU.nl lijdt dat in 98% van de gevallen tot een faillissement. Dus waarschijnlijk verdwijnt IT's uit het Nederlandse straatbeeld
Dat is waar, maar dan zal er nog flink gekort worden op de kosten. Maar het is niet IT's die in de problemen zit (indirect wel natuurlijk), maar het moederbedrijf. Misschien wordt IT's wel verkocht om de schuldeisers te kunnen betalen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er kan ook na een faillissement een doorstart gemaakt worden, zelfs onder dezelfde handelsnaam, hoor.
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:17 schreef Codiac het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dan zal er nog flink gekort worden op de kosten. Maar het is niet IT's die in de problemen zit (indirect wel natuurlijk), maar het moederbedrijf. Misschien wordt IT's wel verkocht om de schuldeisers te kunnen betalen.
Wie wil zo'n verliesgevende keten, waarvan er ook nog eens te veel zijn in Nederland nu kopen? De marges zijn nihil en groei kun je al helemaal niet verwachten, eerder krimp.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:17 schreef Codiac het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dan zal er nog flink gekort worden op de kosten. Maar het is niet IT's die in de problemen zit (indirect wel natuurlijk), maar het moederbedrijf. Misschien wordt IT's wel verkocht om de schuldeisers te kunnen betalen.
Moet de website www.impactretail.nl in de gaten houden.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:07 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Wanneer hoor je weer iets? Heb je al met collega's gebeld wat zij nu gaan doen?
Denk dat er op zo'n kabel meer marge zit dan op een laptop (procentueel gezien).quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:33 schreef Loohcs het volgende:
Van het weekend werd ik bij Computerland zelfs naar een webshop verwezen omdat ze iets niet hadden (3,5" naar 5,25" conversie setje) omdat het te 'specialistisch' was. Ik snap dat op een laptop meer marge zit, maar toch geeft 't aan dat zelfs als je naar een fysieke winkel gaat je soms alsnog bij een webshop uitkomt.
Maar voor het personeel natuurlijk wel zwaar klote.
Wat mij betreft Dixons, die heeft in mijn ogen totaal geen toegevoegde waarde.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wie is de volgende?
Expert? Electro World? Dixons? Kwestie van tijd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |