In principe hoef je je over je salaris en vakantiegeld geen zorgen te maken... het UWV regelt dat uiteindelijk wel (bij faillissement), maar dat gaat wel even duren. Voor de rest sterkte gewenst, ontslag is nooit leukquote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:13 schreef LXIV het volgende:
En als je iets vindt het meteen aannemen. Die ene maand salaris die je nog kunt krijgen en waar je waarschijnlijk lang op moet wachten, weegt niet op tegen het terughebben van je zekerheid.
Succes ermee!
In het geval van mijn broer had deze spullen gekocht bij een leverancier en deze gevraagd de spullen nog even in opslag te houden. Op papier was er reeds 'geleverd', hij kon samen met de eigenaar aantonen dat de spullen dus niet meer het eigendom waren van het bedrijf en dus niet tot de boedel gerekend mocht worden. De curator wou daar eerst niet aan maar er waren meerdere mensen die dezelfde afspraak hadden met de eigenaar, toen er gedreigd werd met met een aangifte wegens diefstal of verduistering ging de curator heel snel overstag en konden de spullen afgehaald worden aan het magazijn. Uiteraard is kopen met vooruitbetalen een risico, ik gebruik om die reden altijd een creditcard voor online aankopen. Dan ben ik in ieder geval nooit het haasjequote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dat verhaal wel op als je bijvoorbeeld je motor laat repareren bij een motorzaak en die dan failliet gaat, in dit geval heb je al vooruitbetaald, maar levert de leverancier simpelweg niet. Ik blijf het ook zeggen: NOOIT vooruit betalen.
Of ze het express gedaan hebben weet ik niet, maar feit is wel dat als ze van 980 man het salaris niet uit hoeven te betalen dat toch al weer 2 ton scheelt. En dat geld hadden ze waarschijnlijk niet meer anders gooit de bank geen andere sloten op de deuren.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hebben ze expres gewacht tot 1 dag voor de salarissen moeten worden uitgekeerd? Dat is wel heel naaiend
2 ton voor bijna 1000 man salaris? Lijkt me een krappe schatting.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:26 schreef swollywood het volgende:
[..]
Of ze het express gedaan hebben weet ik niet, maar feit is wel dat als ze van 980 man het salaris niet uit hoeven te betalen dat toch al weer 2 ton scheelt.En dat geld hadden ze waarschijnlijk niet meer anders gooit de bank geen andere sloten op de deuren.
Uitstel van betaling aanvragen doe je natuurlijk niet zomaar. Ten eerste koopt er niemand meer op basis van vooruitbetaling als bekend wordt dat je uitstel van betaling hebt aangevraagd. En ten tweede is het niet zo tof voor crediteuren als er uitstel van betaling is, en dus zal het voor het bedrijf dat het uitstel heeft aangevraagd moeilijker worden om nog zaken te doen met leveranciers en dergelijken. Uitstel van betaling aanvragen wil je als bedrijf dus zo lang mogelijk uitstellen omdat er wellicht toch nog wat van te maken valt.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:16 schreef mschol het volgende:
wat ik trouwens niet snap: een faillisement moet je aan zien komen als bedrijf, dan kan je toch ruim van te voren uitstel van betaling aanvragen zodat je niet op het einde van de rit allerlei klanten dupeerd?
Dat is twee dagen, hooguit.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:28 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
2 ton voor bijna 1000 man salaris? Lijkt me een krappe schatting.
Volgens mij was de formule prima, dat bewijst Mediamarkt wel. Maar het is wel een risicovolle formule er kan er immers maar één het imago van de goedkoopste hebben en de grootste zijn qua aanbod.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:55 schreef du_ke het volgende:
Tja de formule van dit soort winkels is achterhaald.
bedoelde miljoen i.p.v. ton.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:28 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
2 ton voor bijna 1000 man salaris? Lijkt me een krappe schatting.
Ik denk het niet, het voordeel van dat je een aankoop direct mee naar huis kunt nemen is nog steeds aanwezig. Bovendien scheelt het verzendkosten en hoef je je geen zorgen te maken of je wel thuis kunt zijn als het bezorgd wordt. Als iets in een winkel wordt aangeboden tegen een nagenoeg gelijke prijs als op internet heeft de aankoop in de winkel toch echt mijn voorkeur.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:44 schreef raptorix het volgende:
Dit soort winkels zullen over een jaar of 5 ook niet meer bestaan, tenminste niet in de huidige vorm, het zullen meer showrooms worden waar je je eventuele internetaankopen kunt bekijken en testen, nadruk zal liggen op experience en service, niet op verkoop (dat doe je lekker thuis).
Dan is het terecht dat de winkel failliet gaat.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:02 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik vond het toch al een klote winkel. Slechte service, en alles wat ik er gekocht heb ging niet langer dan een maand mee.![]()
It's en Media Markt hebben dan ook niet dezelfde formule.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens mij was de formule prima, dat bewijst Mediamarkt wel. Maar het is wel een risicovolle formule er kan er immers maar één het imago van de goedkoopste hebben en de grootste zijn qua aanbod.
ik koop mijn Hifi e.a. spul 100000% liever bij een reguliere winkel: kan ik er naar kijken, luisteren, e.v.t. iets uit proberen...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan is het terecht dat de winkel failliet gaat.
Sowieso, elektronica in een winkel kopen is zoo vorige eeuw.
Welke formule heeft It's dan? Ik zie dat er in beide winkels een uitstalling van witgoed, bruingoed en andere elektronica is. De aankoop is uit voorraad leverbaar en er is een klantenservice afdeling. Dat is mijn indruk tenminste.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:41 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
It's en Media Markt hebben dan ook niet dezelfde formule.
Daar zit nou net het probleem, een fysieke winkel kan niet zijn hele assortiment voor vergelijkbare prijzen aanbieden als een webshop, zeker niet wanneer deze ook nog op een fatsoenlijke locatie zit.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk het niet, het voordeel van dat je een aankoop direct mee naar huis kunt nemen is nog steeds aanwezig. Bovendien scheelt het verzendkosten en hoef je je geen zorgen te maken of je wel thuis kunt zijn als het bezorgd wordt. Als iets in een winkel wordt aangeboden tegen een nagenoeg gelijke prijs als op internet heeft de aankoop in de winkel toch echt mijn voorkeur.
Dat is niet het geval hoor. Het is ook voor een fysieke winkel mogelijk om goed mee te komen met het prijsniveau op internet. En dan denk ik aan een marge tot 5%. Ik heb diverse aankopen gedaan die in een gewone winkel omdat het prijsverschil met internet echt te verwaarlozen was. Ik denk aan FOKA, Mediamarkt, Kamera-express en MyCom.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:48 schreef Dennis101 het volgende:
Daar zit nou net het probleem, een fysieke winkel kan niet zijn hele assortiment voor vergelijkbare prijzen aanbieden als een webshop, zeker niet wanneer deze ook nog op een fatsoenlijke locatie zit.
Ik ben al in geen tijden meer in een It's geweest dus durf over de formule niets te zeggen. Dat ze allebei dezelfde producten verkopen wil nog niet zeggen dat je formule hetzelfde isquote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Welke formule heeft It's dan? Ik zie dat er in beide winkels een uitstalling van witgoed, bruingoed en andere elektronica is. De aankoop is uit voorraad leverbaar en er is een klantenservice afdeling. Dat is mijn indruk tenminste.
Maak dat Media Markt eens wijs bijvoorbeeld. Als ze over heel de winkel (dus ook alle accessoires) 5% marge zouden halen, zullen ze morgen de tent sluiten.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is niet het geval hoor. Het is ook voor een fysieke winkel mogelijk om goed mee te komen met het prijsniveau op internet. En dan denk ik aan een marge tot 5%.
Ach het is een beetje zoeken maar zoveel scheelt het vaak niet eens.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Daar zit nou net het probleem, een fysieke winkel kan niet zijn hele assortiment voor vergelijkbare prijzen aanbieden als een webshop, zeker niet wanneer deze ook nog op een fatsoenlijke locatie zit.
Sorry, ik was een beetje onduidelijk, ik bedoelde marge als in prijsmarge, dus geen winstmarge, ten opzichte van de laagste prijs op internet. Ik vind het wel een behoorlijk voordeel als ik het product gelijk mee kan krijgen en dus ook niet thuis hoef te blijven om op de pakketbezorger te wachten (als ze daar nog eens wat op verzinnen zou dat heel mooi zijn), die 5 % prijsmarge maakt mij dan niet zoveel uit.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Maak dat Media Markt eens wijs bijvoorbeeld. Als ze over heel de winkel (dus ook alle accessoires) 5% marge zouden halen, zullen ze morgen de tent sluiten.
Nee, voor een marge van 5% ga ik ook naar de winkel. Maar voor 33% wacht ik wel een paar dagen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Sorry, ik was een beetje onduidelijk, ik bedoelde marge als in prijsmarge, dus geen winstmarge, ten opzichte van de laagste prijs op internet. Ik vind het wel een behoorlijk voordeel als ik het product gelijk mee kan krijgen en dus ook niet thuis hoef te blijven om op de pakketbezorger te wachten (als ze daar nog eens wat op verzinnen zou dat heel mooi zijn), die 5 % prijsmarge maakt mij dan niet zoveel uit.
Ik ook hoor. Maar het verschil is vaak kleiner dan je denkt. Ik heb regelmatig dat een club als MyCom echt heel voordelig blijkt te zijn.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, voor een marge van 5% ga ik ook naar de winkel. Maar voor 33% wacht ik wel een paar dagen.
Ah op die manier, maar zelfs dat is moeilijk te realiseren voor een hoop producten. De marge die webshops hanteren is ongelooflijk laag (een paar %) en als een product dan nog ergens op een webshop in de aanbieding is kan je daar als fysieke winkel bijna onmogelijk in meegaan.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Sorry, ik was een beetje onduidelijk, ik bedoelde marge als in prijsmarge, dus geen winstmarge, ten opzichte van de laagste prijs op internet. Ik vind het wel een behoorlijk voordeel als ik het product gelijk mee kan krijgen en dus ook niet thuis hoef te blijven om op de pakketbezorger te wachten (als ze daar nog eens wat op verzinnen zou dat heel mooi zijn), die 5 % prijsmarge maakt mij dan niet zoveel uit.
Nee hoor, de marge kan bij webshops veel hoger zijn omdat ze niet een duur pand en winkelpersoneel nodig hebben maar een halletje op een industrie terrein is voldoende.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:27 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ah op die manier, maar zelfs dat is moeilijk te realiseren voor een hoop producten. De marge die webshops hanteren is ongelooflijk laag (een paar %) en als een product dan nog ergens op een webshop in de aanbieding is kan je daar als fysieke winkel bijna onmogelijk in meegaan.
Natuurlijk zijn er producten die bijna net zo duur of zelfs goedkoper zijn dan op internet, maar dat zijn vaak de populaire producten die klanten naar een winkel moeten trekken om er vervolgens dure accessoires bij te kopen
Het bekende kabeltje of geheugenkaartje van de Media Markt, schreeuwend duur.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:27 schreef Dennis101 het volgende:
Natuurlijk zijn er producten die bijna net zo duur of zelfs goedkoper zijn dan op internet, maar dat zijn vaak de populaire producten die klanten naar een winkel moeten trekken om er vervolgens dure accessoires bij te kopen
Brutowinstmarge per product heb ik het over.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee hoor, de marge kan bij webshops veel hoger zijn omdat ze niet een duur pand en winkelpersoneel nodig hebben maar een halletje op een industrie terrein is voldoende.
Voor kabeltjes ga ik altijd naar de lokale elektronica Turk of Chinees. Maar Rotterdam is natuurlijk wel een luxepositie wat dat betreft.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Het bekende kabeltje of geheugenkaartje van de Media Markt, schreeuwend duur.
En? Dat maakt niet uit.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:32 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Brutowinstmarge per product heb ik het over.
Het toerekenen van vaste kosten is een vak apart hoor.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:37 schreef Pietverdriet het volgende:
En? Dat maakt niet uit.
Kosten drukken is geld verdienen. Als jij een procentpunt kosten kan drukken is dat geld verdienen
Tja, daarom zijn veel zelfstandigen ook zulke belabberde ondernemers.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het toerekenen van vaste kosten is een vak apart hoor.
Natuurlijk maakt dat wel uit, het gaat om de brutomarge die op een product zit (verkoop ex btw - inkoop ex btw). Jij hebt over marge die de winkel overhoudt na aftrek van alle kosten.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En? Dat maakt niet uit.
Kosten drukken is geld verdienen. Als jij een procentpunt kosten kan drukken is dat geld verdienen
Als ik jou was zou ik geen eigen bedrijf beginnen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:41 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt dat wel uit, het gaat om de brutomarge die op een product zit (verkoop ex btw - inkoop ex btw). Jij hebt over marge die de winkel overhoudt na aftrek van alle kosten.
Als je een winkelier vraagt wat de marge is op een TV gaat hij heus niet de vaste/variabele kosten meenemen in die berekening, die geeft je verkoop - inkoop prijs.
Goede onderbouwing.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik geen eigen bedrijf beginnen.
Wat hij zegt is anders wel correct beste Pietquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik geen eigen bedrijf beginnen.
Nog iemand die beter niet een winkel kan beginnen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:44 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wat hij zegt is anders wel correct beste Piet
http://www.retailwiki.nl/wiki02/index.php/Brutowinstquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nog iemand die beter niet een winkel kan beginnen.
Of is dit geen goede bron voor je? Maar goed, tegen jouw geweldige onderbouwing valt natuurlijk niets tegenin te brengen...quote:De brutowinst van een individueel product is het verschil tussen de de consumentenverkoopprijs ook wel de verkoopprijs (exclusief BTW) en de inkoopprijs (de directe inkoopkosten) van een individueel product bij een onderneming.
Nee manquote:
Maar voor een faillissement is de liquiditeitspositie het belangrijkst. Als uitgaven en inkomsten te veel uit de pas lopen heb je niks aan een mooie winstmarge, hoe die ook berekend moge worden.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Nog iemand die beter niet een winkel kan beginnen.
Nee, dat is niet correct, je berekend de kosten van je oppervlakte schap in je winkel, inclusief al je vaste kosten, per tijdsperiode. De hoeveel schapruimte die een product inneemt en hoe lang het er ligt. Die kosten komen bovenop de inkoopprijs van het product.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
http://www.retailwiki.nl/wiki02/index.php/Brutowinst
[..]
Of is dit geen goede bron voor je? Maar goed, tegen jouw geweldige onderbouwing valt natuurlijk niets tegenin te brengen...
Juistemquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar voor een faillissement is de liquiditeitspositie het belangrijkst. Als uitgaven en inkomsten te veel uit de pas lopen heb je niks aan een mooie winstmarge, hoe die ook berekend moge worden.
Aight goedzoquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:49 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Nee man
Ik werk voor de Saturn
Kabeltje-stekkertje laat ik tegenwoordig uit Hongkong komen via Ebay. Soms voor een kwart van de prijs inclusief verzendkosten rechtstreeks in je brievenbus. Enige nadeel is dat je er een dag of 10 voor uit moet trekken.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het bekende kabeltje of geheugenkaartje van de Media Markt, schreeuwend duur.
Dus ik als jouw een inkoop en verkoopprijs geef kan jij geen brutomarge berekenen?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat is niet correct, je berekend de kosten van je oppervlakte schap in je winkel, inclusief al je vaste kosten, per tijdsperiode. De hoeveel schapruimte die een product inneemt en hoe lang het er ligt. Die kosten komen bovenop de inkoopprijs van het product.
Bij een webshop (waar we het over hadden) zijn die kosten een stuk lager, magazijn in nu eenmaal per vierkante meter een stuk lager in kosten van winkels.
Maar als jij denkt gelijk te hebben omdat het in je retailwiki zo staat, have fun met ondernemen.
Klopt, daarom kan een bedrijf met een geweldig product, met geweldige marge en veel omzet toch failliet gaan. De Hoola Hoop is daar een voorbeeld van, het product koste weinig, grote marge, en enorm veel vraag ernaar. Echter de vraag groeide zo hard dat de binnengehaalde omzet niet voldoende was om de orders die binnen kwamen voor te financieren.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar voor een faillissement is de liquiditeitspositie het belangrijkst. Als uitgaven en inkomsten te veel uit de pas lopen heb je niks aan een mooie winstmarge, hoe die ook berekend moge worden.
Collega zijn broer werkt voor de It's, hij mag nieteens zijn persoonlijke eigendommen uit zijn kluisje op het werk halenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:59 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Aight goedzo
Niet fucken met mensen hun wrokko
Sterker nog, ik kan je zelfs vertellen dat die negatief kan zijn terwijl de inkoopprijs lager is dan de verkoopprijs.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:59 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dus ik als jouw een inkoop en verkoopprijs geef kan jij geen brutomarge berekenen?
In een winkel waar 40.000 producten worden verkocht wordt niet per product uitgerekend wat er onder aan de streep van dat product over blijft. Er worden per afdeling/productgroep marge doelstellingen vastgesteld om de kosten te dekken/winst te maken. Vervolgens wordt er per product gekeken naar wat voor marge deze moet hebben. Zo werken fatsoenlijke retailketens, als je vind dat ik onzin praat vind ik het helemaal best je, echter gaat het zo wel in de praktijk.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sterker nog, ik kan je zelfs vertellen dat die negatief kan zijn terwijl de inkoopprijs lager is dan de verkoopprijs.
ja man mn brada werkt dacht ik bij Modern. Als ik jou was zou ik lekker uitkijken naar andere wrokko. Straks zijn jullie misschien ook de sigaarquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:01 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Collega zijn broer werkt voor de It's, hij mag nieteens zijn persoonlijke eigendommen uit zijn kluisje op het werk halen
Nah denk het niet.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:10 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
ja man mn brada werkt dacht ik bij Modern. Als ik jou was zou ik lekker uitkijken naar andere wrokko. Straks zijn jullie misschien ook de sigaar
Dan hoop ik voor je dat ze volgendjaar 55 miljoen winst maken, anders gaan ze bezuinigen!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:13 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Nah denk het niet.
Vandaag nog vergadering gehad over de resultaten van MSH( MediaMarkt Saturn Holding) en ze hebben afgelopen jaar in Nl al 50miljoen euro winst gemaakt
En dan vergeten we nog de kosten allocatie van algemene kosten en op welke methode je die wilt doorrekenenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat is niet correct, je berekend de kosten van je oppervlakte schap in je winkel, inclusief al je vaste kosten, per tijdsperiode. De hoeveel schapruimte die een product inneemt en hoe lang het er ligt. Die kosten komen bovenop de inkoopprijs van het product.
Bij een webshop (waar we het over hadden) zijn die kosten een stuk lager, magazijn in nu eenmaal per vierkante meter een stuk lager in kosten van winkels.
Maar als jij denkt gelijk te hebben omdat het in je retailwiki zo staat, have fun met ondernemen.
Ik heb juist erg goede ervaringen met BCC, zeker wat witgoed betreft.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:48 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Over agressieve verkoopmethoden gesproken
Godsamme, bij de BCC hier in de stad kom ik nooit meer omdat ze me wilden oplichten met garantie. Bij de It's heb ik NOOIT problemen gehad. (nee ik ben geen ex-medewerker)
2 jaar geleden heb ik een Sharp TV gekocht,volgens de site zat er standaard 3 jaar (2 +1 via formulier) en de BCC hield bij hoog en bij laag vol dat het standaard 1 jaar was.quote:Op woensdag 26 januari 2011 10:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb juist erg goede ervaringen met BCC, zeker wat witgoed betreft.
De wettelijke garantie is voor een televisie zelfs langer dan 3 jaar. Feitelijk zijn alle winkel grote criminelen die de wet overtreden door geen garantie te geven gedurende de levensduur van het product.quote:Op woensdag 26 januari 2011 11:02 schreef DeTolk het volgende:
[..]
2 jaar geleden heb ik een Sharp TV gekocht,volgens de site zat er standaard 3 jaar (2 +1 via formulier) en de BCC hield bij hoog en bij laag vol dat het standaard 1 jaar was.
Bij de It's wisten ze van Sharp dat er 3 jaar bij zat, die verkoper keek zelfs nog of het formulier in de doos zat
Kijk, dát noem ik service
There. I fixed it for you.quote:Op woensdag 26 januari 2011 11:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De verwachte levensduur voor een televisie is zelfs langer dan 3 jaar.
ja, maar daar waren hun prijzen dan ook op afgestemd. Ook It's gaf je niet "zomaar" een kadoquote:Op woensdag 26 januari 2011 11:22 schreef Doc__Zenith het volgende:
Jammer, als je ergens kon afdingen dan was het bij de It's, daar kon geen online winkel tegenop!
ik heb er jaren geleden een blauwe maandag gewerkt. Je kon aan de prijskaart al aflezen hoeveel marge er op zat en hoeveel ruimte er was voor afdingen. (uit mijn hoofd: alles dat eindigt op een 9 of een rode kaart heeft: héél veel ruimte) De kortingen kon je als medewerker gewoon opzoekenquote:Op woensdag 26 januari 2011 11:34 schreef Doc__Zenith het volgende:
Nee, daar ga ik ook niet vanuit (alhoewel...).
Dat wisten ze al wel hoor dat je daar voor kwam, maar goed, mijn huis staat ook volquote:Op woensdag 26 januari 2011 11:22 schreef Doc__Zenith het volgende:
Jammer, als je ergens kon afdingen dan was het bij de It's, daar kon geen online winkel tegenop!
Dat is niet zo vreemd als ze in de winkel bruto adviesprijzen hanteren. Je moest wel afdingen als je niet genaaid wilde worden. Uiteindelijk betaalde je hetzelfde als ergens anders.quote:Op woensdag 26 januari 2011 11:22 schreef Doc__Zenith het volgende:
Jammer, als je ergens kon afdingen dan was het bij de It's, daar kon geen online winkel tegenop!
In een elektronicawinkel kan je wel wat meer dan een paar euro afdingen hoor. Zeker bij de It's moest je dat wel doen, anders was je dief van je eigen portemonnee.quote:Op woensdag 26 januari 2011 16:01 schreef RaymondK het volgende:
Afdingen doe je op vakantie in Turkije op de markt. Of in Beverwijk. En dan nog, vind het onzinning en armoedig voor die paar euro...
Lijkt me sterk dat de boel één dag later al failliet of verkocht is.quote:
Daarom ging ik ook nooit naar de Its. Werd al misselijk als zo'n gladjakker op me af kwam lopen als ik op de deurmat stond.quote:Op woensdag 26 januari 2011 17:44 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
In een elektronicawinkel kan je wel wat meer dan een paar euro afdingen hoor. Zeker bij de It's moest je dat wel doen, anders was je dief van je eigen portemonnee.
Ja, of je bleef er gewoon weg. Dat kan natuurlijk ook.quote:Op woensdag 26 januari 2011 17:44 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
In een elektronicawinkel kan je wel wat meer dan een paar euro afdingen hoor. Zeker bij de It's moest je dat wel doen, anders was je dief van je eigen portemonnee.
als ze echt geen btw zouden rekenen zou de korting er trouwens heel anders uitzien..quote:Op donderdag 27 januari 2011 08:58 schreef Schut85 het volgende:
Hoofdkantoor wist waarschijnlijk al heel lang dat ze falliet zouden gaan. Misschien dat die 19 % korting op alle showmodellen een laatste red middel was.
Overigens nu bij de mediamarkt dezelfde actie
Klopt, die merknaam wordt tegenwoordig gebruikt voor een webwinkel. Waar je, heel verrassend, terecht kunt voor allerhande electronica. Goede kans dat It's dezelfde kant op gaat.quote:Op donderdag 27 januari 2011 07:24 schreef Mercer het volgende:
Ik had 2 weken geleden nog een koelkast gekocht en kreeg toen 450 euro korting. Dat was echt fantastisch!
En straks krijgen we een vernieuwde it's 2.0. Net zoals de Megapool.
Megapool.nl is een webwinkel van De Harense Smid.quote:Op donderdag 27 januari 2011 09:49 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Klopt, die merknaam wordt tegenwoordig gebruikt voor een webwinkel. Waar je, heel verrassend, terecht kunt voor allerhande electronica. Goede kans dat It's dezelfde kant op gaat.
dat dixons lijkt altijd op een halve kijkshop, een gedeelte achter glas en een gedeelte niet, erg wazigquote:Op donderdag 27 januari 2011 15:07 schreef Party_P het volgende:
De It's zal niet gemist worden, wat een baggerwinkel was dat zeg. Ik ben benieuwd hoe de BCC zich staande zal kunnen houden tov de Mediamarkt. Zijn qua formaat redelijk gelijk.
En wat al eerder in topic gezegd is: Dixons end Dynabyte mogen ook wel pleite, wat een waardeloze winkels zijn dat. Geen kennis, vreemde producten, duur.
Gelukkig hoef je bij de dixons dan nog niet zelf een formuliertje in te vullen met alle gegevens erop.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat dixons lijkt altijd op een halve kijkshop, een gedeelte achter glas en een gedeelte niet, erg wazig
Dat zal ook nog wel ff zo blijven, gok ik. Ook als een doorstart mogelijk zou zijn. Of er moet ineens een andere partij met een grote zak geld aan komen zetten.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:45 schreef delano.888 het volgende:
Nog nieuws? Alles zit nog steeds dicht..
Ik verwacht niet dat de It's een doorstart gaat maken, wellicht modern.nl nog wel. De It's zit op behoorlijk dure A locaties en ik kan me niet voorstellen dat er genoeg omzet werd gehaald en ik het lijkt me dat sterk dat ze met een doorstart dat wel gaan redden (mensen zullen toch wat huiverig zijn).quote:Op maandag 31 januari 2011 11:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat zal ook nog wel ff zo blijven, gok ik. Ook als een doorstart mogelijk zou zijn. Of er moet ineens een andere partij met een grote zak geld aan komen zetten.
Failliet dus.quote:Tilburg 31 Januari 2011 - Vandaag, maandag 31 januari 2011 heeft de rechtbank van Breda, op verzoek van de bewindvoerder mr. Mart Franken (Van Iersel Luchtman Advocaten) het faillissement van IMpact Retail uitgesproken. De bewindvoerder heeft aangegeven hiertoe gedwongen te zijn door de financiële problemen van IMpact Retail.
Tegelijkertijd geeft Mr. Franken aan in onderhandeling te zijn met verschillende partijen die bereid zouden zijn om de gezonde commerciële activiteiten van Its Electronics, Prijstopper en Modern.nl al dan niet in afgeslankte vorm voort te zetten en mogelijk de verplichtingen aan klanten over te nemen.
Voor alle werknemers is inmiddels met het UWV een spoedregeling getroffen voor de salarisbetalingen van januari. De werknemers krijgen vandaag hun ontslag aangezegd. Mr. Franken verwacht dat het faillissement een mogelijke doorstart bespoedigt.
De 118 winkels en internetshops blijven tot nader order gesloten. Klanten met lopende bestellingen of reparaties krijgen persoonlijk bericht over een mogelijke oplossing.
De website van IMpact Retail (www.impactretail.nl) geeft met regelmaat updates over de ontstane situatie. Klanten met vragen over lopende orders worden verzocht zich via het Contactformulier te melden.
Magazijn/winkel leeghalersquote:Op maandag 31 januari 2011 12:23 schreef Stephan1237 het volgende:
En It's had nog wel vacatures openstaan![]()
Niet echt een grote verrassing.quote:
Zoals daar zijn, eh...eh...quote:de gezonde commerciële activiteiten van Its Electronics, Prijstopper en Modern.nl
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:07 schreef Party_P het volgende:
De It's zal niet gemist worden, wat een baggerwinkel was dat zeg.
wanneer krijg je loon?quote:Op maandag 31 januari 2011 16:46 schreef swollywood het volgende:
Ze zijn vandaag failliet verklaard.![]()
Heb via een koerier al de ontslagbrief in huis van de curator.
Loon van januari krijg ik rond 8 februari via UWV.quote:
Succes met het vinden van een andere baan.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:46 schreef swollywood het volgende:
Ze zijn vandaag failliet verklaard.![]()
Heb via een koerier al de ontslagbrief in huis van de curator.
Was bij DSB toch ook destijds?quote:Op maandag 31 januari 2011 16:51 schreef swollywood het volgende:
[..]
Loon van januari krijg ik rond 8 februari via UWV.
Wel petje af voor de collega's van Personeelszaken die dagen lang tot 's avonds laat gewerkt hebben om dat voor alle medewerkers voor elkaar te krijgen.
wel klote zeg zag je h et al aankomen dan? hopelijk kan je snel bij Mm aan de slagquote:Op maandag 31 januari 2011 16:46 schreef swollywood het volgende:
Ze zijn vandaag failliet verklaard.![]()
Heb via een koerier al de ontslagbrief in huis van de curator.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |