abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91855217
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 11:13 schreef LXIV het volgende:

En als je iets vindt het meteen aannemen. Die ene maand salaris die je nog kunt krijgen en waar je waarschijnlijk lang op moet wachten, weegt niet op tegen het terughebben van je zekerheid.

Succes ermee!
In principe hoef je je over je salaris en vakantiegeld geen zorgen te maken... het UWV regelt dat uiteindelijk wel (bij faillissement), maar dat gaat wel even duren. Voor de rest sterkte gewenst, ontslag is nooit leuk :N
Bekijk het van de positieve kant, je loopt nu het risico dat je een beter betaalde baan kan scoren :P
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_91855501
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 17:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volgens mij gaat dat verhaal wel op als je bijvoorbeeld je motor laat repareren bij een motorzaak en die dan failliet gaat, in dit geval heb je al vooruitbetaald, maar levert de leverancier simpelweg niet. Ik blijf het ook zeggen: NOOIT vooruit betalen.
In het geval van mijn broer had deze spullen gekocht bij een leverancier en deze gevraagd de spullen nog even in opslag te houden. Op papier was er reeds 'geleverd', hij kon samen met de eigenaar aantonen dat de spullen dus niet meer het eigendom waren van het bedrijf en dus niet tot de boedel gerekend mocht worden. De curator wou daar eerst niet aan maar er waren meerdere mensen die dezelfde afspraak hadden met de eigenaar, toen er gedreigd werd met met een aangifte wegens diefstal of verduistering ging de curator heel snel overstag en konden de spullen afgehaald worden aan het magazijn. Uiteraard is kopen met vooruitbetalen een risico, ik gebruik om die reden altijd een creditcard voor online aankopen. Dan ben ik in ieder geval nooit het haasje
I'll sing you a lullaby.
pi_91855769
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 16:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Hebben ze expres gewacht tot 1 dag voor de salarissen moeten worden uitgekeerd? Dat is wel heel naaiend :{
Of ze het express gedaan hebben weet ik niet, maar feit is wel dat als ze van 980 man het salaris niet uit hoeven te betalen dat toch al weer 2 ton scheelt. En dat geld hadden ze waarschijnlijk niet meer anders gooit de bank geen andere sloten op de deuren.
pi_91855841
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 17:26 schreef swollywood het volgende:

[..]

Of ze het express gedaan hebben weet ik niet, maar feit is wel dat als ze van 980 man het salaris niet uit hoeven te betalen dat toch al weer 2 ton scheelt.En dat geld hadden ze waarschijnlijk niet meer anders gooit de bank geen andere sloten op de deuren.
2 ton voor bijna 1000 man salaris? Lijkt me een krappe schatting.
pi_91856900
Tja de formule van dit soort winkels is achterhaald. Dat worden of de grote jongens en webshops of de kleinere winkels met goede service (ElektroWorld Hagendoorn hier in Meppel bijvoorbeeld, eigen serviceorganisatie, brengen je wasmachine boven ook als het een paar trappen op is en sluiten de boel aan gewoon goede service en dat mag wat kosten, hoewel die meerkosten best meevallen).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 17:59:38 #106
242692 Geranium_Opa
Trappistenbier
pi_91857077
Toen Megapool destijds omviel werd de vooraad en lopende leveringen overgenomen door De Harense Smid, wellicht zal er nu ook zo'n regeling worden getroffen, tenzij een doorstart nog mogelijk is.
pi_91857669
wat ik trouwens niet snap: een faillisement moet je aan zien komen als bedrijf, dan kan je toch ruim van te voren uitstel van betaling aanvragen zodat je niet op het einde van de rit allerlei klanten dupeerd?
pi_91857902
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:16 schreef mschol het volgende:
wat ik trouwens niet snap: een faillisement moet je aan zien komen als bedrijf, dan kan je toch ruim van te voren uitstel van betaling aanvragen zodat je niet op het einde van de rit allerlei klanten dupeerd?
Uitstel van betaling aanvragen doe je natuurlijk niet zomaar. Ten eerste koopt er niemand meer op basis van vooruitbetaling als bekend wordt dat je uitstel van betaling hebt aangevraagd. En ten tweede is het niet zo tof voor crediteuren als er uitstel van betaling is, en dus zal het voor het bedrijf dat het uitstel heeft aangevraagd moeilijker worden om nog zaken te doen met leveranciers en dergelijken. Uitstel van betaling aanvragen wil je als bedrijf dus zo lang mogelijk uitstellen omdat er wellicht toch nog wat van te maken valt.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 18:25:06 #109
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_91857989
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 17:28 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat is twee dagen, hooguit.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_91858023
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 17:55 schreef du_ke het volgende:
Tja de formule van dit soort winkels is achterhaald.
Volgens mij was de formule prima, dat bewijst Mediamarkt wel. Maar het is wel een risicovolle formule er kan er immers maar één het imago van de goedkoopste hebben en de grootste zijn qua aanbod.
pi_91858041
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 17:28 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

bedoelde miljoen i.p.v. ton. :')
pi_91858218
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:44 schreef raptorix het volgende:
Dit soort winkels zullen over een jaar of 5 ook niet meer bestaan, tenminste niet in de huidige vorm, het zullen meer showrooms worden waar je je eventuele internetaankopen kunt bekijken en testen, nadruk zal liggen op experience en service, niet op verkoop (dat doe je lekker thuis).
Ik denk het niet, het voordeel van dat je een aankoop direct mee naar huis kunt nemen is nog steeds aanwezig. Bovendien scheelt het verzendkosten en hoef je je geen zorgen te maken of je wel thuis kunt zijn als het bezorgd wordt. Als iets in een winkel wordt aangeboden tegen een nagenoeg gelijke prijs als op internet heeft de aankoop in de winkel toch echt mijn voorkeur.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 18:37:02 #113
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_91858525
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:02 schreef Infection het volgende:

[..]

Ik vond het toch al een klote winkel. Slechte service, en alles wat ik er gekocht heb ging niet langer dan een maand mee. :{
Dan is het terecht dat de winkel failliet gaat.
Sowieso, elektronica in een winkel kopen is zoo vorige eeuw.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_91858724
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Volgens mij was de formule prima, dat bewijst Mediamarkt wel. Maar het is wel een risicovolle formule er kan er immers maar één het imago van de goedkoopste hebben en de grootste zijn qua aanbod.
It's en Media Markt hebben dan ook niet dezelfde formule.
pi_91858743
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan is het terecht dat de winkel failliet gaat.
Sowieso, elektronica in een winkel kopen is zoo vorige eeuw.
ik koop mijn Hifi e.a. spul 100000% liever bij een reguliere winkel: kan ik er naar kijken, luisteren, e.v.t. iets uit proberen...
pi_91859015
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:41 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

It's en Media Markt hebben dan ook niet dezelfde formule.
Welke formule heeft It's dan? Ik zie dat er in beide winkels een uitstalling van witgoed, bruingoed en andere elektronica is. De aankoop is uit voorraad leverbaar en er is een klantenservice afdeling. Dat is mijn indruk tenminste.
pi_91859036
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:29 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik denk het niet, het voordeel van dat je een aankoop direct mee naar huis kunt nemen is nog steeds aanwezig. Bovendien scheelt het verzendkosten en hoef je je geen zorgen te maken of je wel thuis kunt zijn als het bezorgd wordt. Als iets in een winkel wordt aangeboden tegen een nagenoeg gelijke prijs als op internet heeft de aankoop in de winkel toch echt mijn voorkeur.
Daar zit nou net het probleem, een fysieke winkel kan niet zijn hele assortiment voor vergelijkbare prijzen aanbieden als een webshop, zeker niet wanneer deze ook nog op een fatsoenlijke locatie zit.
pi_91859145
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:48 schreef Dennis101 het volgende:
Daar zit nou net het probleem, een fysieke winkel kan niet zijn hele assortiment voor vergelijkbare prijzen aanbieden als een webshop, zeker niet wanneer deze ook nog op een fatsoenlijke locatie zit.
Dat is niet het geval hoor. Het is ook voor een fysieke winkel mogelijk om goed mee te komen met het prijsniveau op internet. En dan denk ik aan een marge tot 5%. Ik heb diverse aankopen gedaan die in een gewone winkel omdat het prijsverschil met internet echt te verwaarlozen was. Ik denk aan FOKA, Mediamarkt, Kamera-express en MyCom.
pi_91859157
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:47 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Welke formule heeft It's dan? Ik zie dat er in beide winkels een uitstalling van witgoed, bruingoed en andere elektronica is. De aankoop is uit voorraad leverbaar en er is een klantenservice afdeling. Dat is mijn indruk tenminste.
Ik ben al in geen tijden meer in een It's geweest dus durf over de formule niets te zeggen. Dat ze allebei dezelfde producten verkopen wil nog niet zeggen dat je formule hetzelfde is ;)
pi_91859255
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is niet het geval hoor. Het is ook voor een fysieke winkel mogelijk om goed mee te komen met het prijsniveau op internet. En dan denk ik aan een marge tot 5%.
Maak dat Media Markt eens wijs bijvoorbeeld. Als ze over heel de winkel (dus ook alle accessoires) 5% marge zouden halen, zullen ze morgen de tent sluiten.

GFK producten kan je inderdaad wel redelijk mee met het internet, maar zeker op de accessoires (bekabeling en dergelijke) kan je niet zo laag gaan met je marge.
pi_91859477
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:48 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ach het is een beetje zoeken maar zoveel scheelt het vaak niet eens.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_91860737
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:52 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Maak dat Media Markt eens wijs bijvoorbeeld. Als ze over heel de winkel (dus ook alle accessoires) 5% marge zouden halen, zullen ze morgen de tent sluiten.
Sorry, ik was een beetje onduidelijk, ik bedoelde marge als in prijsmarge, dus geen winstmarge, ten opzichte van de laagste prijs op internet. Ik vind het wel een behoorlijk voordeel als ik het product gelijk mee kan krijgen en dus ook niet thuis hoef te blijven om op de pakketbezorger te wachten (als ze daar nog eens wat op verzinnen zou dat heel mooi zijn), die 5 % prijsmarge maakt mij dan niet zoveel uit.
pi_91860875
Wel goed trouwens dat de webshop ook gesloten is. Op Tweakers.net staan zo af en toe berichten over webshops waar je nog aankopen kun doen zelfs als het bedrijf al failliet is. Zeer nalatig natuurlijk van de curator, maar het komt wel voor.

Hier nog een voorbeeld:
http://tweakers.net/nieuw(...)liete-webwinkel.html
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:25:36 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91860960
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:21 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Sorry, ik was een beetje onduidelijk, ik bedoelde marge als in prijsmarge, dus geen winstmarge, ten opzichte van de laagste prijs op internet. Ik vind het wel een behoorlijk voordeel als ik het product gelijk mee kan krijgen en dus ook niet thuis hoef te blijven om op de pakketbezorger te wachten (als ze daar nog eens wat op verzinnen zou dat heel mooi zijn), die 5 % prijsmarge maakt mij dan niet zoveel uit.
Nee, voor een marge van 5% ga ik ook naar de winkel. Maar voor 33% wacht ik wel een paar dagen.
The End Times are wild
pi_91861021
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, voor een marge van 5% ga ik ook naar de winkel. Maar voor 33% wacht ik wel een paar dagen.
Ik ook hoor. Maar het verschil is vaak kleiner dan je denkt. Ik heb regelmatig dat een club als MyCom echt heel voordelig blijkt te zijn.
pi_91861056
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:21 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ah op die manier, maar zelfs dat is moeilijk te realiseren voor een hoop producten. De marge die webshops hanteren is ongelooflijk laag (een paar %) en als een product dan nog ergens op een webshop in de aanbieding is kan je daar als fysieke winkel bijna onmogelijk in meegaan.

Natuurlijk zijn er producten die bijna net zo duur of zelfs goedkoper zijn dan op internet, maar dat zijn vaak de populaire producten die klanten naar een winkel moeten trekken om er vervolgens dure accessoires bij te kopen
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:31:11 #127
45206 Pietverdriet
pi_91861299
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:27 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ah op die manier, maar zelfs dat is moeilijk te realiseren voor een hoop producten. De marge die webshops hanteren is ongelooflijk laag (een paar %) en als een product dan nog ergens op een webshop in de aanbieding is kan je daar als fysieke winkel bijna onmogelijk in meegaan.

Natuurlijk zijn er producten die bijna net zo duur of zelfs goedkoper zijn dan op internet, maar dat zijn vaak de populaire producten die klanten naar een winkel moeten trekken om er vervolgens dure accessoires bij te kopen
Nee hoor, de marge kan bij webshops veel hoger zijn omdat ze niet een duur pand en winkelpersoneel nodig hebben maar een halletje op een industrie terrein is voldoende.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:32:07 #128
45206 Pietverdriet
pi_91861362
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:27 schreef Dennis101 het volgende:

Het bekende kabeltje of geheugenkaartje van de Media Markt, schreeuwend duur.
pi_91861398
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee hoor, de marge kan bij webshops veel hoger zijn omdat ze niet een duur pand en winkelpersoneel nodig hebben maar een halletje op een industrie terrein is voldoende.
Brutowinstmarge per product heb ik het over.
pi_91861436
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor kabeltjes ga ik altijd naar de lokale elektronica Turk of Chinees. Maar Rotterdam is natuurlijk wel een luxepositie wat dat betreft. :P
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:37:44 #131
45206 Pietverdriet
pi_91861696
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:32 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Brutowinstmarge per product heb ik het over.
En? Dat maakt niet uit.
Kosten drukken is geld verdienen. Als jij een procentpunt kosten kan drukken is dat geld verdienen
pi_91861743
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:37 schreef Pietverdriet het volgende:
En? Dat maakt niet uit.
Kosten drukken is geld verdienen. Als jij een procentpunt kosten kan drukken is dat geld verdienen
Het toerekenen van vaste kosten is een vak apart hoor. ;)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:40:41 #133
45206 Pietverdriet
pi_91861846
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het toerekenen van vaste kosten is een vak apart hoor. ;)
Tja, daarom zijn veel zelfstandigen ook zulke belabberde ondernemers.
pi_91861881
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En? Dat maakt niet uit.
Natuurlijk maakt dat wel uit, het gaat om de brutomarge die op een product zit (verkoop ex btw - inkoop ex btw). Jij hebt over marge die de winkel overhoudt na aftrek van alle kosten.

Als je een winkelier vraagt wat de marge is op een TV gaat hij heus niet de vaste/variabele kosten meenemen in die berekening, die geeft je verkoop - inkoop prijs.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:42:30 #135
45206 Pietverdriet
pi_91861966
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:41 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Natuurlijk maakt dat wel uit, het gaat om de brutomarge die op een product zit (verkoop ex btw - inkoop ex btw). Jij hebt over marge die de winkel overhoudt na aftrek van alle kosten.

Als je een winkelier vraagt wat de marge is op een TV gaat hij heus niet de vaste/variabele kosten meenemen in die berekening, die geeft je verkoop - inkoop prijs.
Als ik jou was zou ik geen eigen bedrijf beginnen.
pi_91862031
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goede onderbouwing.
pi_91862063
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat hij zegt is anders wel correct beste Piet
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:47:36 #138
45206 Pietverdriet
pi_91862253
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:44 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Wat hij zegt is anders wel correct beste Piet
Nog iemand die beter niet een winkel kan beginnen.
pi_91862320
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

http://www.retailwiki.nl/wiki02/index.php/Brutowinst

quote:
De brutowinst van een individueel product is het verschil tussen de de consumentenverkoopprijs ook wel de verkoopprijs (exclusief BTW) en de inkoopprijs (de directe inkoopkosten) van een individueel product bij een onderneming.
Of is dit geen goede bron voor je? Maar goed, tegen jouw geweldige onderbouwing valt natuurlijk niets tegenin te brengen...
pi_91862395
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:23 schreef Stokstaart het volgende:
Stevenmac26 werkt toch toch daar? :D
Nee man :')

Ik werk voor de Saturn :')
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_91862434
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar voor een faillissement is de liquiditeitspositie het belangrijkst. Als uitgaven en inkomsten te veel uit de pas lopen heb je niks aan een mooie winstmarge, hoe die ook berekend moge worden.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:57:58 #142
45206 Pietverdriet
pi_91862864
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:48 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

http://www.retailwiki.nl/wiki02/index.php/Brutowinst

[..]

Of is dit geen goede bron voor je? Maar goed, tegen jouw geweldige onderbouwing valt natuurlijk niets tegenin te brengen...
Nee, dat is niet correct, je berekend de kosten van je oppervlakte schap in je winkel, inclusief al je vaste kosten, per tijdsperiode. De hoeveel schapruimte die een product inneemt en hoe lang het er ligt. Die kosten komen bovenop de inkoopprijs van het product.
Bij een webshop (waar we het over hadden) zijn die kosten een stuk lager, magazijn in nu eenmaal per vierkante meter een stuk lager in kosten van winkels.
Maar als jij denkt gelijk te hebben omdat het in je retailwiki zo staat, have fun met ondernemen.
pi_91862915
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar voor een faillissement is de liquiditeitspositie het belangrijkst. Als uitgaven en inkomsten te veel uit de pas lopen heb je niks aan een mooie winstmarge, hoe die ook berekend moge worden.
Juistem
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_91862924
Modern.nl is er ook onderdeel van he mensen
pi_91862942
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:49 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Nee man :')

Ik werk voor de Saturn :')
Aight goedzo
Niet fucken met mensen hun wrokko
Groetjes, Ezio.
pi_91862949
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kabeltje-stekkertje laat ik tegenwoordig uit Hongkong komen via Ebay. Soms voor een kwart van de prijs inclusief verzendkosten rechtstreeks in je brievenbus. Enige nadeel is dat je er een dag of 10 voor uit moet trekken.
-
pi_91862969
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, dat is niet correct, je berekend de kosten van je oppervlakte schap in je winkel, inclusief al je vaste kosten, per tijdsperiode. De hoeveel schapruimte die een product inneemt en hoe lang het er ligt. Die kosten komen bovenop de inkoopprijs van het product.
Bij een webshop (waar we het over hadden) zijn die kosten een stuk lager, magazijn in nu eenmaal per vierkante meter een stuk lager in kosten van winkels.
Maar als jij denkt gelijk te hebben omdat het in je retailwiki zo staat, have fun met ondernemen.
Dus ik als jouw een inkoop en verkoopprijs geef kan jij geen brutomarge berekenen?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:00:56 #148
45206 Pietverdriet
pi_91863036
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Klopt, daarom kan een bedrijf met een geweldig product, met geweldige marge en veel omzet toch failliet gaan. De Hoola Hoop is daar een voorbeeld van, het product koste weinig, grote marge, en enorm veel vraag ernaar. Echter de vraag groeide zo hard dat de binnengehaalde omzet niet voldoende was om de orders die binnen kwamen voor te financieren.
pi_91863042
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:59 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Aight goedzo
Niet fucken met mensen hun wrokko
Collega zijn broer werkt voor de It's, hij mag nieteens zijn persoonlijke eigendommen uit zijn kluisje op het werk halen :')
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:02:44 #150
45206 Pietverdriet
pi_91863135
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:59 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dus ik als jouw een inkoop en verkoopprijs geef kan jij geen brutomarge berekenen?
Sterker nog, ik kan je zelfs vertellen dat die negatief kan zijn terwijl de inkoopprijs lager is dan de verkoopprijs.
pi_91863531
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sterker nog, ik kan je zelfs vertellen dat die negatief kan zijn terwijl de inkoopprijs lager is dan de verkoopprijs.
In een winkel waar 40.000 producten worden verkocht wordt niet per product uitgerekend wat er onder aan de streep van dat product over blijft. Er worden per afdeling/productgroep marge doelstellingen vastgesteld om de kosten te dekken/winst te maken. Vervolgens wordt er per product gekeken naar wat voor marge deze moet hebben. Zo werken fatsoenlijke retailketens, als je vind dat ik onzin praat vind ik het helemaal best je, echter gaat het zo wel in de praktijk.

Overigens, hoe noem jij de verkoopprijs - inkoopprijs dan?
pi_91863687
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:01 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Collega zijn broer werkt voor de It's, hij mag nieteens zijn persoonlijke eigendommen uit zijn kluisje op het werk halen :')
ja man mn brada werkt dacht ik bij Modern. Als ik jou was zou ik lekker uitkijken naar andere wrokko. Straks zijn jullie misschien ook de sigaar 8)7
Groetjes, Ezio.
pi_91863846
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:10 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

ja man mn brada werkt dacht ik bij Modern. Als ik jou was zou ik lekker uitkijken naar andere wrokko. Straks zijn jullie misschien ook de sigaar 8)7
Nah denk het niet.
Vandaag nog vergadering gehad over de resultaten van MSH( MediaMarkt Saturn Holding) en ze hebben afgelopen jaar in Nl al 50miljoen euro winst gemaakt
  woensdag 26 januari 2011 @ 07:40:13 #154
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_91882074
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:13 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Nah denk het niet.
Vandaag nog vergadering gehad over de resultaten van MSH( MediaMarkt Saturn Holding) en ze hebben afgelopen jaar in Nl al 50miljoen euro winst gemaakt
Dan hoop ik voor je dat ze volgendjaar 55 miljoen winst maken, anders gaan ze bezuinigen!
pi_91884346
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En dan vergeten we nog de kosten allocatie van algemene kosten en op welke methode je die wilt doorrekenen :Y
#winning
pi_91884475
Om het te vieren ben ik gisteren maar even wat bij BCC en Mediamarkt gaan kopen :')
I'll sing you a lullaby.
pi_91885351
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:48 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Over agressieve verkoopmethoden gesproken _O-

Godsamme, bij de BCC hier in de stad kom ik nooit meer omdat ze me wilden oplichten met garantie. Bij de It's heb ik NOOIT problemen gehad. (nee ik ben geen ex-medewerker)
Ik heb juist erg goede ervaringen met BCC, zeker wat witgoed betreft.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 26 januari 2011 @ 11:02:41 #158
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_91886207
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 10:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb juist erg goede ervaringen met BCC, zeker wat witgoed betreft.
2 jaar geleden heb ik een Sharp TV gekocht,volgens de site zat er standaard 3 jaar (2 +1 via formulier) en de BCC hield bij hoog en bij laag vol dat het standaard 1 jaar was.

Bij de It's wisten ze van Sharp dat er 3 jaar bij zat, die verkoper keek zelfs nog of het formulier in de doos zat

Kijk, dát noem ik service
pi_91886306
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:02 schreef DeTolk het volgende:

[..]

2 jaar geleden heb ik een Sharp TV gekocht,volgens de site zat er standaard 3 jaar (2 +1 via formulier) en de BCC hield bij hoog en bij laag vol dat het standaard 1 jaar was.

Bij de It's wisten ze van Sharp dat er 3 jaar bij zat, die verkoper keek zelfs nog of het formulier in de doos zat

Kijk, dát noem ik service
De wettelijke garantie is voor een televisie zelfs langer dan 3 jaar. Feitelijk zijn alle winkel grote criminelen die de wet overtreden door geen garantie te geven gedurende de levensduur van het product.
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 26 januari 2011 @ 11:17:18 #160
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_91886637
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:06 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De verwachte levensduur voor een televisie is zelfs langer dan 3 jaar.
There. I fixed it for you.

Of je moet me een BW-artikel doen toekomen waar die drie jaar expliciet wordt genoemd. Ik betwijfel of je dat kan.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_91886773
Jammer, als je ergens kon afdingen dan was het bij de It's, daar kon geen online winkel tegenop!
  woensdag 26 januari 2011 @ 11:26:43 #162
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_91886929
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:22 schreef Doc__Zenith het volgende:
Jammer, als je ergens kon afdingen dan was het bij de It's, daar kon geen online winkel tegenop!
ja, maar daar waren hun prijzen dan ook op afgestemd. Ook It's gaf je niet "zomaar" een kado
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_91887222
Nee, daar ga ik ook niet vanuit (alhoewel... ;) ).
  woensdag 26 januari 2011 @ 11:41:45 #164
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_91887472
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:34 schreef Doc__Zenith het volgende:
Nee, daar ga ik ook niet vanuit (alhoewel... ;) ).
ik heb er jaren geleden een blauwe maandag gewerkt. Je kon aan de prijskaart al aflezen hoeveel marge er op zat en hoeveel ruimte er was voor afdingen. (uit mijn hoofd: alles dat eindigt op een 9 of een rode kaart heeft: héél veel ruimte) De kortingen kon je als medewerker gewoon opzoeken
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:02:38 #165
225540 Pugg
Friends forever
pi_91892980
quote:
Dat wisten ze al wel hoor dat je daar voor kwam, maar goed, mijn huis staat ook vol
en altijd goede service !
pi_91893993
Mijn laatste stereo setje kwam bij It's vandaan :@

De aanbieding was reeds verlopen maar er stond nog een hele pyramide in de winkel, zegt die knul: "nou vooruit ik kan u wel een exemplaar verkopen voor de prijs van de aanbieding" :D

Alsof ze als warme broodjes de winkel uit vlogen :')

Voor de rest geen onaardige winkel, maar eigenlijk koop ik alles bij Scheer en Foppen of anders online.
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:53:03 #167
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_91895193
quote:
Dat is niet zo vreemd als ze in de winkel bruto adviesprijzen hanteren. Je moest wel afdingen als je niet genaaid wilde worden. Uiteindelijk betaalde je hetzelfde als ergens anders.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:01:03 #168
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_91898297
Afdingen doe je op vakantie in Turkije op de markt. Of in Beverwijk. En dan nog, vind het onzinning en armoedig voor die paar euro...
pi_91903176
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:01 schreef RaymondK het volgende:
Afdingen doe je op vakantie in Turkije op de markt. Of in Beverwijk. En dan nog, vind het onzinning en armoedig voor die paar euro...
In een elektronicawinkel kan je wel wat meer dan een paar euro afdingen hoor. Zeker bij de It's moest je dat wel doen, anders was je dief van je eigen portemonnee.
pi_91903671
nog nieuws?
pi_91907320
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:55 schreef THEFXR het volgende:
nog nieuws?
Lijkt me sterk dat de boel één dag later al failliet of verkocht is.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 27 januari 2011 @ 07:08:14 #172
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_91928703
quote:
14s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:44 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

In een elektronicawinkel kan je wel wat meer dan een paar euro afdingen hoor. Zeker bij de It's moest je dat wel doen, anders was je dief van je eigen portemonnee.
Daarom ging ik ook nooit naar de Its. Werd al misselijk als zo'n gladjakker op me af kwam lopen als ik op de deurmat stond.

En dat afdingen valt allemaal reuze mee. Je moet gewoon zelf van te voren je huiswerk doen online, en dan gewoon die winkel direct weer uitlopen waar het veul te hoog geprijst is.
pi_91928783
Ik had 2 weken geleden nog een koelkast gekocht en kreeg toen 450 euro korting. Dat was echt fantastisch!

En straks krijgen we een vernieuwde it's 2.0. Net zoals de Megapool.
pi_91928829
quote:
14s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:44 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ja, of je bleef er gewoon weg. Dat kan natuurlijk ook.
pi_91929834
Hoofdkantoor wist waarschijnlijk al heel lang dat ze falliet zouden gaan. Misschien dat die 19 % korting op alle showmodellen een laatste red middel was.

Overigens nu bij de mediamarkt dezelfde actie ;)
pi_91930110
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 08:58 schreef Schut85 het volgende:
Hoofdkantoor wist waarschijnlijk al heel lang dat ze falliet zouden gaan. Misschien dat die 19 % korting op alle showmodellen een laatste red middel was.

Overigens nu bij de mediamarkt dezelfde actie ;)
als ze echt geen btw zouden rekenen zou de korting er trouwens heel anders uitzien..
nu is het een idiote vorm van korting met een verkeerde naam..
pi_91930844
quote:
7s.gif Op donderdag 27 januari 2011 07:24 schreef Mercer het volgende:
Ik had 2 weken geleden nog een koelkast gekocht en kreeg toen 450 euro korting. Dat was echt fantastisch!

En straks krijgen we een vernieuwde it's 2.0. Net zoals de Megapool.
Klopt, die merknaam wordt tegenwoordig gebruikt voor een webwinkel. Waar je, heel verrassend, terecht kunt voor allerhande electronica. Goede kans dat It's dezelfde kant op gaat. :Y
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_91932371
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:49 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Klopt, die merknaam wordt tegenwoordig gebruikt voor een webwinkel. Waar je, heel verrassend, terecht kunt voor allerhande electronica. Goede kans dat It's dezelfde kant op gaat. :Y
Megapool.nl is een webwinkel van De Harense Smid.
IMpact Retail (It's) had op dezelfde manier al Modern.nl.

Voordeel is op die manier dat ze van de zelfde backoffice en bezorgservice etc. als de winkels gebruik kunnen maken.
Als ze puur voor de webshop een organisatie moeten laten draaien komen ze niet weg met die lage prijzen.
  donderdag 27 januari 2011 @ 15:07:53 #179
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_91942595
De It's zal niet gemist worden, wat een baggerwinkel was dat zeg. Ik ben benieuwd hoe de BCC zich staande zal kunnen houden tov de Mediamarkt. Zijn qua formaat redelijk gelijk.

En wat al eerder in topic gezegd is: Dixons end Dynabyte mogen ook wel pleite, wat een waardeloze winkels zijn dat. Geen kennis, vreemde producten, duur.
Drugs are good mkay?
pi_91943574
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:07 schreef Party_P het volgende:
De It's zal niet gemist worden, wat een baggerwinkel was dat zeg. Ik ben benieuwd hoe de BCC zich staande zal kunnen houden tov de Mediamarkt. Zijn qua formaat redelijk gelijk.

En wat al eerder in topic gezegd is: Dixons end Dynabyte mogen ook wel pleite, wat een waardeloze winkels zijn dat. Geen kennis, vreemde producten, duur.
dat dixons lijkt altijd op een halve kijkshop, een gedeelte achter glas en een gedeelte niet, erg wazig
pi_91944475
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:30 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat dixons lijkt altijd op een halve kijkshop, een gedeelte achter glas en een gedeelte niet, erg wazig
Gelukkig hoef je bij de dixons dan nog niet zelf een formuliertje in te vullen met alle gegevens erop. ;)
pi_92116738
Nog nieuws? Alles zit nog steeds dicht..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_92116864
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 11:45 schreef delano.888 het volgende:
Nog nieuws? Alles zit nog steeds dicht..
Dat zal ook nog wel ff zo blijven, gok ik. Ook als een doorstart mogelijk zou zijn. Of er moet ineens een andere partij met een grote zak geld aan komen zetten.
pi_92117122
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2011 11:48 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat zal ook nog wel ff zo blijven, gok ik. Ook als een doorstart mogelijk zou zijn. Of er moet ineens een andere partij met een grote zak geld aan komen zetten.
Ik verwacht niet dat de It's een doorstart gaat maken, wellicht modern.nl nog wel. De It's zit op behoorlijk dure A locaties en ik kan me niet voorstellen dat er genoeg omzet werd gehaald en ik het lijkt me dat sterk dat ze met een doorstart dat wel gaan redden (mensen zullen toch wat huiverig zijn).

Ik ben benieuwd wat er met die winkels gaat gebeuren.
pi_92117709
quote:
Tilburg 31 Januari 2011 - Vandaag, maandag 31 januari 2011 heeft de rechtbank van Breda, op verzoek van de bewindvoerder mr. Mart Franken (Van Iersel Luchtman Advocaten) het faillissement van IMpact Retail uitgesproken. De bewindvoerder heeft aangegeven hiertoe gedwongen te zijn door de financiële problemen van IMpact Retail.

Tegelijkertijd geeft Mr. Franken aan in onderhandeling te zijn met verschillende partijen die bereid zouden zijn om de gezonde commerciële activiteiten van Its Electronics, Prijstopper en Modern.nl al dan niet in afgeslankte vorm voort te zetten en mogelijk de verplichtingen aan klanten over te nemen.

Voor alle werknemers is inmiddels met het UWV een spoedregeling getroffen voor de salarisbetalingen van januari. De werknemers krijgen vandaag hun ontslag aangezegd. Mr. Franken verwacht dat het faillissement een mogelijke doorstart bespoedigt.

De 118 winkels en internetshops blijven tot nader order gesloten. Klanten met lopende bestellingen of reparaties krijgen persoonlijk bericht over een mogelijke oplossing.
De website van IMpact Retail (www.impactretail.nl) geeft met regelmaat updates over de ontstane situatie. Klanten met vragen over lopende orders worden verzocht zich via het Contactformulier te melden.
Failliet dus.
  maandag 31 januari 2011 @ 12:15:19 #186
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_92117838
Miste het wel zaterdag, de It's . Nu maar naar Saturn geweest om te kijken voor een nieuwe koelkast
pi_92118021
Tja, verbaast me niks, Die winkel had totaal geen uitstraling, qua prijs geen meerwaarde en op dure locaties.

Zonde voor de werknemers, maar ik zal it's niet missen.
pi_92118148
En It's had nog wel vacatures openstaan :+
  maandag 31 januari 2011 @ 12:27:54 #189
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_92118291
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 12:23 schreef Stephan1237 het volgende:
En It's had nog wel vacatures openstaan :+

Magazijn/winkel leeghalers
pi_92118863
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 12:11 schreef Fireblast het volgende:

[..]

Failliet dus.
Niet echt een grote verrassing.

quote:
de gezonde commerciële activiteiten van Its Electronics, Prijstopper en Modern.nl
Zoals daar zijn, eh...eh...

Nou ja, die zijn er vast wel. :P
  maandag 31 januari 2011 @ 12:50:34 #191
3542 Gia
User under construction
pi_92118922
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:07 schreef Party_P het volgende:
De It's zal niet gemist worden, wat een baggerwinkel was dat zeg.
Helemaal mee eens.

Paar keer meegemaakt dat we iets kochten wat het bij thuiskomt niet bleek te doen.
Meteen terug, binnen een uur, en dan kreeg je te horen dat ze het op zouden sturen om te maken.
Geld terug of ander exemplaar deden ze niet aan. Gekocht is gekocht.
pi_92118951
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 12:27 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Magazijn/winkel leeghalers
Nee staigaires en verkoopmedewerkers :P
pi_92128319
Ze zijn vandaag failliet verklaard. :{

Heb via een koerier al de ontslagbrief in huis van de curator.
  maandag 31 januari 2011 @ 16:47:38 #194
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_92128354
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 16:46 schreef swollywood het volgende:

wanneer krijg je loon?
pi_92128530
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 16:47 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wanneer krijg je loon?
Loon van januari krijg ik rond 8 februari via UWV.
Wel petje af voor de collega's van Personeelszaken die dagen lang tot 's avonds laat gewerkt hebben om dat voor alle medewerkers voor elkaar te krijgen.
  maandag 31 januari 2011 @ 18:43:13 #196
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_92133911
quote:

Succes met het vinden van een andere baan.
  maandag 31 januari 2011 @ 18:43:39 #197
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_92133935
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 16:51 schreef swollywood het volgende:

[..]

Loon van januari krijg ik rond 8 februari via UWV.
Wel petje af voor de collega's van Personeelszaken die dagen lang tot 's avonds laat gewerkt hebben om dat voor alle medewerkers voor elkaar te krijgen.
Was bij DSB toch ook destijds?
pi_92144340
quote:

wel klote zeg zag je h et al aankomen dan? hopelijk kan je snel bij Mm aan de slag :P
pi_92150728
Kut voor de medewerkers!! :{

Modern.nl vond ik overigens wel een goede webshop. Nette breng en ophaalservice. Anderhalf jaar geleden daar mijn flatscreen voor een nette prijs gekocht.

En zoals eerder gezegd in dit topic, als die It's naast de A20 een Saturn/Media Markt wordt is dat echt uberganzgeil :9
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_92157768
Goede zaak eigenlijk. Vreselijk gladde verkopers werk(t)en er.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')