In een winkel waar 40.000 producten worden verkocht wordt niet per product uitgerekend wat er onder aan de streep van dat product over blijft. Er worden per afdeling/productgroep marge doelstellingen vastgesteld om de kosten te dekken/winst te maken. Vervolgens wordt er per product gekeken naar wat voor marge deze moet hebben. Zo werken fatsoenlijke retailketens, als je vind dat ik onzin praat vind ik het helemaal best je, echter gaat het zo wel in de praktijk.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sterker nog, ik kan je zelfs vertellen dat die negatief kan zijn terwijl de inkoopprijs lager is dan de verkoopprijs.
ja man mn brada werkt dacht ik bij Modern. Als ik jou was zou ik lekker uitkijken naar andere wrokko. Straks zijn jullie misschien ook de sigaarquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:01 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Collega zijn broer werkt voor de It's, hij mag nieteens zijn persoonlijke eigendommen uit zijn kluisje op het werk halen
Nah denk het niet.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:10 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
ja man mn brada werkt dacht ik bij Modern. Als ik jou was zou ik lekker uitkijken naar andere wrokko. Straks zijn jullie misschien ook de sigaar
Dan hoop ik voor je dat ze volgendjaar 55 miljoen winst maken, anders gaan ze bezuinigen!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:13 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Nah denk het niet.
Vandaag nog vergadering gehad over de resultaten van MSH( MediaMarkt Saturn Holding) en ze hebben afgelopen jaar in Nl al 50miljoen euro winst gemaakt
En dan vergeten we nog de kosten allocatie van algemene kosten en op welke methode je die wilt doorrekenenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat is niet correct, je berekend de kosten van je oppervlakte schap in je winkel, inclusief al je vaste kosten, per tijdsperiode. De hoeveel schapruimte die een product inneemt en hoe lang het er ligt. Die kosten komen bovenop de inkoopprijs van het product.
Bij een webshop (waar we het over hadden) zijn die kosten een stuk lager, magazijn in nu eenmaal per vierkante meter een stuk lager in kosten van winkels.
Maar als jij denkt gelijk te hebben omdat het in je retailwiki zo staat, have fun met ondernemen.
Ik heb juist erg goede ervaringen met BCC, zeker wat witgoed betreft.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:48 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Over agressieve verkoopmethoden gesproken
Godsamme, bij de BCC hier in de stad kom ik nooit meer omdat ze me wilden oplichten met garantie. Bij de It's heb ik NOOIT problemen gehad. (nee ik ben geen ex-medewerker)
2 jaar geleden heb ik een Sharp TV gekocht,volgens de site zat er standaard 3 jaar (2 +1 via formulier) en de BCC hield bij hoog en bij laag vol dat het standaard 1 jaar was.quote:Op woensdag 26 januari 2011 10:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb juist erg goede ervaringen met BCC, zeker wat witgoed betreft.
De wettelijke garantie is voor een televisie zelfs langer dan 3 jaar. Feitelijk zijn alle winkel grote criminelen die de wet overtreden door geen garantie te geven gedurende de levensduur van het product.quote:Op woensdag 26 januari 2011 11:02 schreef DeTolk het volgende:
[..]
2 jaar geleden heb ik een Sharp TV gekocht,volgens de site zat er standaard 3 jaar (2 +1 via formulier) en de BCC hield bij hoog en bij laag vol dat het standaard 1 jaar was.
Bij de It's wisten ze van Sharp dat er 3 jaar bij zat, die verkoper keek zelfs nog of het formulier in de doos zat
Kijk, dát noem ik service
There. I fixed it for you.quote:Op woensdag 26 januari 2011 11:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De verwachte levensduur voor een televisie is zelfs langer dan 3 jaar.
ja, maar daar waren hun prijzen dan ook op afgestemd. Ook It's gaf je niet "zomaar" een kadoquote:Op woensdag 26 januari 2011 11:22 schreef Doc__Zenith het volgende:
Jammer, als je ergens kon afdingen dan was het bij de It's, daar kon geen online winkel tegenop!
ik heb er jaren geleden een blauwe maandag gewerkt. Je kon aan de prijskaart al aflezen hoeveel marge er op zat en hoeveel ruimte er was voor afdingen. (uit mijn hoofd: alles dat eindigt op een 9 of een rode kaart heeft: héél veel ruimte) De kortingen kon je als medewerker gewoon opzoekenquote:Op woensdag 26 januari 2011 11:34 schreef Doc__Zenith het volgende:
Nee, daar ga ik ook niet vanuit (alhoewel...).
Dat wisten ze al wel hoor dat je daar voor kwam, maar goed, mijn huis staat ook volquote:Op woensdag 26 januari 2011 11:22 schreef Doc__Zenith het volgende:
Jammer, als je ergens kon afdingen dan was het bij de It's, daar kon geen online winkel tegenop!
Dat is niet zo vreemd als ze in de winkel bruto adviesprijzen hanteren. Je moest wel afdingen als je niet genaaid wilde worden. Uiteindelijk betaalde je hetzelfde als ergens anders.quote:Op woensdag 26 januari 2011 11:22 schreef Doc__Zenith het volgende:
In een elektronicawinkel kan je wel wat meer dan een paar euro afdingen hoor. Zeker bij de It's moest je dat wel doen, anders was je dief van je eigen portemonnee.quote:Op woensdag 26 januari 2011 16:01 schreef RaymondK het volgende:
Afdingen doe je op vakantie in Turkije op de markt. Of in Beverwijk. En dan nog, vind het onzinning en armoedig voor die paar euro...
Lijkt me sterk dat de boel één dag later al failliet of verkocht is.quote:
Daarom ging ik ook nooit naar de Its. Werd al misselijk als zo'n gladjakker op me af kwam lopen als ik op de deurmat stond.quote:Op woensdag 26 januari 2011 17:44 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
In een elektronicawinkel kan je wel wat meer dan een paar euro afdingen hoor. Zeker bij de It's moest je dat wel doen, anders was je dief van je eigen portemonnee.
Ja, of je bleef er gewoon weg. Dat kan natuurlijk ook.quote:Op woensdag 26 januari 2011 17:44 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
In een elektronicawinkel kan je wel wat meer dan een paar euro afdingen hoor. Zeker bij de It's moest je dat wel doen, anders was je dief van je eigen portemonnee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |