abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91859477
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:48 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Daar zit nou net het probleem, een fysieke winkel kan niet zijn hele assortiment voor vergelijkbare prijzen aanbieden als een webshop, zeker niet wanneer deze ook nog op een fatsoenlijke locatie zit.
Ach het is een beetje zoeken maar zoveel scheelt het vaak niet eens.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_91860737
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:52 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Maak dat Media Markt eens wijs bijvoorbeeld. Als ze over heel de winkel (dus ook alle accessoires) 5% marge zouden halen, zullen ze morgen de tent sluiten.
Sorry, ik was een beetje onduidelijk, ik bedoelde marge als in prijsmarge, dus geen winstmarge, ten opzichte van de laagste prijs op internet. Ik vind het wel een behoorlijk voordeel als ik het product gelijk mee kan krijgen en dus ook niet thuis hoef te blijven om op de pakketbezorger te wachten (als ze daar nog eens wat op verzinnen zou dat heel mooi zijn), die 5 % prijsmarge maakt mij dan niet zoveel uit.
pi_91860875
Wel goed trouwens dat de webshop ook gesloten is. Op Tweakers.net staan zo af en toe berichten over webshops waar je nog aankopen kun doen zelfs als het bedrijf al failliet is. Zeer nalatig natuurlijk van de curator, maar het komt wel voor.

Hier nog een voorbeeld:
http://tweakers.net/nieuw(...)liete-webwinkel.html
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:25:36 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91860960
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:21 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Sorry, ik was een beetje onduidelijk, ik bedoelde marge als in prijsmarge, dus geen winstmarge, ten opzichte van de laagste prijs op internet. Ik vind het wel een behoorlijk voordeel als ik het product gelijk mee kan krijgen en dus ook niet thuis hoef te blijven om op de pakketbezorger te wachten (als ze daar nog eens wat op verzinnen zou dat heel mooi zijn), die 5 % prijsmarge maakt mij dan niet zoveel uit.
Nee, voor een marge van 5% ga ik ook naar de winkel. Maar voor 33% wacht ik wel een paar dagen.
The End Times are wild
pi_91861021
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, voor een marge van 5% ga ik ook naar de winkel. Maar voor 33% wacht ik wel een paar dagen.
Ik ook hoor. Maar het verschil is vaak kleiner dan je denkt. Ik heb regelmatig dat een club als MyCom echt heel voordelig blijkt te zijn.
pi_91861056
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:21 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ah op die manier, maar zelfs dat is moeilijk te realiseren voor een hoop producten. De marge die webshops hanteren is ongelooflijk laag (een paar %) en als een product dan nog ergens op een webshop in de aanbieding is kan je daar als fysieke winkel bijna onmogelijk in meegaan.

Natuurlijk zijn er producten die bijna net zo duur of zelfs goedkoper zijn dan op internet, maar dat zijn vaak de populaire producten die klanten naar een winkel moeten trekken om er vervolgens dure accessoires bij te kopen
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:31:11 #127
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_91861299
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:27 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ah op die manier, maar zelfs dat is moeilijk te realiseren voor een hoop producten. De marge die webshops hanteren is ongelooflijk laag (een paar %) en als een product dan nog ergens op een webshop in de aanbieding is kan je daar als fysieke winkel bijna onmogelijk in meegaan.

Natuurlijk zijn er producten die bijna net zo duur of zelfs goedkoper zijn dan op internet, maar dat zijn vaak de populaire producten die klanten naar een winkel moeten trekken om er vervolgens dure accessoires bij te kopen
Nee hoor, de marge kan bij webshops veel hoger zijn omdat ze niet een duur pand en winkelpersoneel nodig hebben maar een halletje op een industrie terrein is voldoende.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:32:07 #128
45206 Pietverdriet
pi_91861362
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:27 schreef Dennis101 het volgende:

Het bekende kabeltje of geheugenkaartje van de Media Markt, schreeuwend duur.
pi_91861398
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee hoor, de marge kan bij webshops veel hoger zijn omdat ze niet een duur pand en winkelpersoneel nodig hebben maar een halletje op een industrie terrein is voldoende.
Brutowinstmarge per product heb ik het over.
pi_91861436
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor kabeltjes ga ik altijd naar de lokale elektronica Turk of Chinees. Maar Rotterdam is natuurlijk wel een luxepositie wat dat betreft. :P
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:37:44 #131
45206 Pietverdriet
pi_91861696
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:32 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Brutowinstmarge per product heb ik het over.
En? Dat maakt niet uit.
Kosten drukken is geld verdienen. Als jij een procentpunt kosten kan drukken is dat geld verdienen
pi_91861743
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:37 schreef Pietverdriet het volgende:
En? Dat maakt niet uit.
Kosten drukken is geld verdienen. Als jij een procentpunt kosten kan drukken is dat geld verdienen
Het toerekenen van vaste kosten is een vak apart hoor. ;)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:40:41 #133
45206 Pietverdriet
pi_91861846
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het toerekenen van vaste kosten is een vak apart hoor. ;)
Tja, daarom zijn veel zelfstandigen ook zulke belabberde ondernemers.
pi_91861881
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En? Dat maakt niet uit.
Natuurlijk maakt dat wel uit, het gaat om de brutomarge die op een product zit (verkoop ex btw - inkoop ex btw). Jij hebt over marge die de winkel overhoudt na aftrek van alle kosten.

Als je een winkelier vraagt wat de marge is op een TV gaat hij heus niet de vaste/variabele kosten meenemen in die berekening, die geeft je verkoop - inkoop prijs.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:42:30 #135
45206 Pietverdriet
pi_91861966
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:41 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Natuurlijk maakt dat wel uit, het gaat om de brutomarge die op een product zit (verkoop ex btw - inkoop ex btw). Jij hebt over marge die de winkel overhoudt na aftrek van alle kosten.

Als je een winkelier vraagt wat de marge is op een TV gaat hij heus niet de vaste/variabele kosten meenemen in die berekening, die geeft je verkoop - inkoop prijs.
Als ik jou was zou ik geen eigen bedrijf beginnen.
pi_91862031
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goede onderbouwing.
pi_91862063
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat hij zegt is anders wel correct beste Piet
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:47:36 #138
45206 Pietverdriet
pi_91862253
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:44 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Wat hij zegt is anders wel correct beste Piet
Nog iemand die beter niet een winkel kan beginnen.
pi_91862320
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

http://www.retailwiki.nl/wiki02/index.php/Brutowinst

quote:
De brutowinst van een individueel product is het verschil tussen de de consumentenverkoopprijs ook wel de verkoopprijs (exclusief BTW) en de inkoopprijs (de directe inkoopkosten) van een individueel product bij een onderneming.
Of is dit geen goede bron voor je? Maar goed, tegen jouw geweldige onderbouwing valt natuurlijk niets tegenin te brengen...
pi_91862395
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:23 schreef Stokstaart het volgende:
Stevenmac26 werkt toch toch daar? :D
Nee man :')

Ik werk voor de Saturn :')
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_91862434
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar voor een faillissement is de liquiditeitspositie het belangrijkst. Als uitgaven en inkomsten te veel uit de pas lopen heb je niks aan een mooie winstmarge, hoe die ook berekend moge worden.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:57:58 #142
45206 Pietverdriet
pi_91862864
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:48 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

http://www.retailwiki.nl/wiki02/index.php/Brutowinst

[..]

Of is dit geen goede bron voor je? Maar goed, tegen jouw geweldige onderbouwing valt natuurlijk niets tegenin te brengen...
Nee, dat is niet correct, je berekend de kosten van je oppervlakte schap in je winkel, inclusief al je vaste kosten, per tijdsperiode. De hoeveel schapruimte die een product inneemt en hoe lang het er ligt. Die kosten komen bovenop de inkoopprijs van het product.
Bij een webshop (waar we het over hadden) zijn die kosten een stuk lager, magazijn in nu eenmaal per vierkante meter een stuk lager in kosten van winkels.
Maar als jij denkt gelijk te hebben omdat het in je retailwiki zo staat, have fun met ondernemen.
pi_91862915
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar voor een faillissement is de liquiditeitspositie het belangrijkst. Als uitgaven en inkomsten te veel uit de pas lopen heb je niks aan een mooie winstmarge, hoe die ook berekend moge worden.
Juistem
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_91862924
Modern.nl is er ook onderdeel van he mensen
pi_91862942
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:49 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Nee man :')

Ik werk voor de Saturn :')
Aight goedzo
Niet fucken met mensen hun wrokko
Groetjes, Ezio.
pi_91862949
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kabeltje-stekkertje laat ik tegenwoordig uit Hongkong komen via Ebay. Soms voor een kwart van de prijs inclusief verzendkosten rechtstreeks in je brievenbus. Enige nadeel is dat je er een dag of 10 voor uit moet trekken.
-
pi_91862969
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, dat is niet correct, je berekend de kosten van je oppervlakte schap in je winkel, inclusief al je vaste kosten, per tijdsperiode. De hoeveel schapruimte die een product inneemt en hoe lang het er ligt. Die kosten komen bovenop de inkoopprijs van het product.
Bij een webshop (waar we het over hadden) zijn die kosten een stuk lager, magazijn in nu eenmaal per vierkante meter een stuk lager in kosten van winkels.
Maar als jij denkt gelijk te hebben omdat het in je retailwiki zo staat, have fun met ondernemen.
Dus ik als jouw een inkoop en verkoopprijs geef kan jij geen brutomarge berekenen?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:00:56 #148
45206 Pietverdriet
pi_91863036
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Klopt, daarom kan een bedrijf met een geweldig product, met geweldige marge en veel omzet toch failliet gaan. De Hoola Hoop is daar een voorbeeld van, het product koste weinig, grote marge, en enorm veel vraag ernaar. Echter de vraag groeide zo hard dat de binnengehaalde omzet niet voldoende was om de orders die binnen kwamen voor te financieren.
pi_91863042
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:59 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Aight goedzo
Niet fucken met mensen hun wrokko
Collega zijn broer werkt voor de It's, hij mag nieteens zijn persoonlijke eigendommen uit zijn kluisje op het werk halen :')
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:02:44 #150
45206 Pietverdriet
pi_91863135
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:59 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dus ik als jouw een inkoop en verkoopprijs geef kan jij geen brutomarge berekenen?
Sterker nog, ik kan je zelfs vertellen dat die negatief kan zijn terwijl de inkoopprijs lager is dan de verkoopprijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')