Haha, gewoon mazzel. Ik zat er net goed naast bij Wickiequote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
hahaaaa hoe doe je dat Groofs???
das mijn zus dr andere dochter....![]()
![]()
ook idd een heeeeeel leuke naam, net als Mare
Leuke naamquote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:31 schreef Poppedein het volgende:
Even de scandinavische hoek in hoor Wickie
Mette en Arvid
Mette en Bernt
Mette en Bjarne
Mette en Espen / Esben
Mette en Jesper
Mette en Ingmar
Mette en Lasse
Mette en Olav
Mette en Stig (ik vind m leuk! Mn lief moet aan topgear denken
Mette en Ture
Mette en Viggo
Ja en Neequote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:32 schreef Beessie-Jen het volgende:
Poppedein; hebben jullie DE naam al???
lena en larsquote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:42 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Ja en NeeVerstandelijk ja, gevoelsmatig is het nog niet klaar.. En in beide families is in een namenraadsessie de naam al genoemd en afgekeurd en dat trekken we ons toch meer aan dan we dachten. De naam is populairder dan Lena, op de naam Lena kwam gewoon niemand, dus niemand kreeg ook de kans m van te voren al af te keuren
Ja, leuk! Maar mn zusje heet Danielle, wat in de praktijk Daan of Daantje wordt.. dus dat krijg ik er bij Ronny niet doorquote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Lotte en Daantjevoor een meisje
En
Lotte en Daanvoor een jongen
Ja, dat ookquote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:45 schreef innepin het volgende:
Daantje is wel zielig voor alle Duitsers die d'r naam uit moeten spreken, dat kunnen ze heul nie
Ik zou twee dochters zo Nova en Sammie kunnen noemen. Boeien dat de katten van je zus zo heten!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:45 schreef Beessie-Jen het volgende:
o das balen Poppedein.. ik zou dat ook wel lastig vinden als directe belangrijke mensen (in de zin dat ik me emotioneel erg betrokken tot ze voel) de naam niet leuk zouden vinden...
En ben nu al zo nieuwsgierig...
en haha gaan jullie nog ff door; Nova; dat is de KAT van mijn zus..
(haha en de ander heet Sammie)...
en Poppedein; ik heb jouw lijstje hier ff voorgelezen, maar helaas vriendlief was niet zo gecharmeerd...
Ik vind zelf Nena wel erg leuk! (staat/ stond op de shortlist)
en Leia is moooooi en lieffff... maar past niet bij ons..
Zo vinden wij Emma nog steeds een erg leuke naam... maar daar loopt al een pluizebeest van rond hierquote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:46 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Ik zou twee dochters zo Nova en Sammie kunnen noemen. Boeien dat de katten van je zus zo heten!
Zo heet het knijn..quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:48 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Of gewoon Sil, voor een meisje.
Die vind ik wel leukquote:
Sophie en Emma vinden wij ook leuk ja! Maar de eerste doet me teveel denken aan de giraf en de 2e is ons poezebeest..quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:51 schreef Beessie-Jen het volgende:
Sil![]()
en Lotte; daar kan je heeeeel veel mooie combi's mee maken:
Lotte en Isa
Lotte en Sofie
Lotte en Sara
Lotte en Emma
Lotte en Vera/ Veerle
Lotte en Ilse
Lars is onze alternatieve grapjesnaamquote:
Begint met een L (alhoewel je wel gelijk hebt dattie leuk isquote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:55 schreef innepin het volgende:
Lotte en Lena (ey, die naam kan overal bij, zo mooi is ie)
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:56 schreef oh-oh het volgende:
Lotte en Hanna(h)
Lotte en Sara(h)
Lotte en Selma
Lotte en Tessa
Mette en David
Mette en Hidde
Mette en Morris
Ze kennen hier geen dubbele letters...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:58 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Lotte en Mees.
Ik zit met één hand sommen te schrijven en de ander te fokken.
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:59 schreef wickie het volgende:
Lotte en Wolf
Lotte en Zara
Zo heten onze duitse bovenbuurkindjes
Ja maar dát is denk ik net het probleem..we vinden het allebei een hele leuke lieve naam, leuk voor een kind, leuk voor een man...maar is t m écht?? (lena was m écht!) Dus we zijn gewoon wat vatbaarder voor opmerkingen merk ik...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:47 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Poppedein, dat lijkt me ook wel lastig, als het "afgekeurd" wordt... maar als jullie het echt heel leuk vinden, zou de fam. er dan niet aan wennen tzt?
Ja Olivier Tuinierquote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:59 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ze kennen hier geen dubbele letters...![]()
Is Mees niet dat schattige jongetje van het zakmes_
Maren vind ik leuk! Die zou er hier nog best eens door kunnen komen hoop ikquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:00 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik heb ook 2 duitse collega's:
Maren
Karsten
en hun dochtertje:
Nanne/ Nane
Ja, maar je merkt wel dat het lastig is. Voor Lotte hadden we eerst Carlijne, maar daar waren we zelf niet helemaalquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:01 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja Olivier Tuinier![]()
Maar Mees is wel goed uit te spreken voor Duitsers, ik zou niet al te moeilijk doen dan over dubbele klinkers, jij bent toch Nederlands
Ik ook, maar dat wordt in de praktijk uitgesproken als Karliejhn... en das het dan weer net niet zeg maar...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:04 schreef oh-oh het volgende:
Uitspraak zou ik zeker wel belangrijk vinden maar die spelling is niet zo heel erg van belang toch?
Lotte en Karlijn vind ik ook superleuk
Nee ok, uitspraak zou ik dus wel naar kijken, spelling wat minderquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:06 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ik ook, maar dat wordt in de praktijk uitgesproken als Karliejhn... en das het dan weer net niet zeg maar...
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:08 schreef innepin het volgende:
Lotte en Eva
Lotte en Ava
Lotte en Sara(h)
Lotte en Nora(h)
Lotte en Nienke
Lotte en Tara
Lotte en Sterre
Lotte en Amber
Lotte en Ella
Lotte en Eline
Lotte en Mia
Lotte en Thomas
Lotte en Julius
Lotte en Robin
Lotte en Thies
Lotte en Bram
Gaat het al de goede richting op?
Avaquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:09 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja, Ava, Nora en Ella natuurlijk ook
En Cieke? Zo heet een collega, vind ik erg leukquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:09 schreef Beessie-Jen het volgende:
Evie en Milou dat klinkt idd erg leuk!!
en Bente is al afgekeurd hier..
net als Fieke..
en vriendlief zijn reactie op Milou is niet echt positief... jammmer..
Ava is Aavaa. Als je je kind Ehvah wil noemen, moet je gewoon Eva schrijven.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:10 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
En Cieke? Zo heet een collega, vind ik erg leuken net ff wat anders als anders...
Inne... Ava als aavaa of als èhvah?
Yupsquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:12 schreef innepin het volgende:
[..]
Ava is Aavaa. Als je je kind Ehvah wil noemen, moet je gewoon Eva schrijven.
Fijn dat de meisjesnamen in de smaak vallen! Welke springen eruit?
Heb je íets van jongensnamen die je leuk vindt? Kan ik daar op voortborduren.
S en Maxquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:13 schreef PM-girl het volgende:
Ik lees vol belangstelling mee. De vorige keer duurde het ook best lang voordat we DE naam hadden, dus ik hoop dat we die route gewoon opnieuw volgen!
Leuke combinatie, maar Max is 't niet voor ons.quote:
Mijn opa heet Julius en ik wilde ook Lotte Julia, maar dat werd geveto-ed ivm schoonzusje met die naam. Maar ik ga 'm toch maar weer opperen hier, want ik vind 'm nog steeds leuk...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:16 schreef oh-oh het volgende:
Julius is wel leuk, en Julia ook![]()
Mijn vader heet Julianus en Luna heet Luna Julia naar opa
Yoko vind ik een hele leuke naam maar door de negatieve associatie met Yoko Ono vind ik hem minderquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:14 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik ken twee zusjes:
Luna en Yoko (maan en zon).
Dirk!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:16 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Leuke combinatie, maar Max is 't niet voor ons.
We zitten zelf meer in de categorie Wouter, Gilles, Willem. Maar die drie vallen af, wegens familieleden die zo heten.
Ik snap de afleiding ook niet helemaal geloof ik...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:17 schreef Poppedein het volgende:
Mijn achternichtje heeft net een dochtertje Nisse gekregen, afgeleid van Agnes...ik ben er nog niet helemaal weg van geloof ik.
Da's toch juist leuk, naar je oma vernoemen? <3quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:18 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ik snap de afleiding ook niet helemaal geloof ik...
Lia valt af, vanwege stomme Lia's
Eva wil Ronny niet, zo heet zn oma... maar ik blijf het van tijd tot tijd opperen
Zei ik ook...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:18 schreef innepin het volgende:
[..]
Da's toch juist leuk, naar je oma vernoemen? <3
Wat vind je van S en Pieter? Ik vind m leuk!!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:16 schreef PM-girl het volgende:
[..]
We zitten zelf meer in de categorie Wouter, Gilles, Willem. Maar die drie vallen af, wegens familieleden die zo heten.
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:19 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Of Juultje voor een meisje.
Hugoquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:16 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ik hou van namen scandinavische namenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:17 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Wij hebben de meisjesnaam al klaar, dat word Runa. Maar als we een jongen krijgen word dat echt heel moeilijk. Ik wil eigenlijk gewoon Seth. Mijn vriend komt met namen als Riku, Thor, Gunnar, en Ragnar. Die vind ik dus allemaal helemaal niet mooi..
Whahaha, die associatie had ik nog niet eens.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:20 schreef PM-girl het volgende:
[..]Julia vind ik ook heel mooi
Joris ook!
Nee! Een grote stoere brede vent! Een soort Romeinse wachter!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:23 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Bij Hugo zie ik altijd een slome duikelaar voor me.
Mila misschien?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:15 schreef Linda2205 het volgende:
ja, vind ik ook, maar een meisje bij Lotte op het kdv heet dus Ava (èhvah)
Eva dus, die had ik zelf ook! Eline, Nienke (maar lastig qua uitspraak door de ie) en Mia als twijfelgeval...
Robin vind ik leuk, maar zo heet Ronny's neefje al en Julius door de link naar mijn opa,maar niet als kindernaam... En Thomas is de man van Ronny's zus..
Ik ken een lange knappe filosofische Hugo, dat is de enige Hugo die ik kenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:25 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Nee! Een grote stoere brede vent! Een soort Romeinse wachter!
Mijn wederhelft zou jouw naam graag kiezen!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Whahaha, die associatie had ik nog niet eens.
Hij vind alle namen die eindigen zoals de jouwe geweldig. Ik vind hem ook leuk, maar heb een collega met dochter met dezelfde naam.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:26 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Voor een meisje?![]()
Ik ben er zelf altijd heel blij mee geweest.
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:31 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Alle namen ja? Truusje.
Die heeft zo'n toffe naam, hoe kan je dat vergeten!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
Groofs.. heeeeel erg, maar de naam van je dochter is me ontschoten.....?
Haha, zo maak je het wel heel beladen!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:34 schreef innepin het volgende:
Haha PM girl, dat wordt lastig, vernoemen naar groofsken of naar BE?
Het is idd een goede combi, en in die variant oogt het heel anders, maar is het ook niet mijn naam.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:34 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh ja, BE's naam is ook leuk en past ook goed bij S vind ik.
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:36 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Het is idd een goede combi, en in die variant oogt het heel anders, maar is het ook niet mijn naam.
1. Stellaquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:49 schreef innepin het volgende:
Dan geef je 'm nu weer een lijstje:
1. Stella
2. Stella
zo heet mijn zoon voor de helftquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:46 schreef oh-oh het volgende:
Jeroen vind ik trouwens ook echt zo een hele leuke echt Nederlandse naam die je haast nooit meer hoort !
ik had vroeger een vriendin met een zusje E vi en dat was de naam van dr broertje!quote:
Heel erg leuk alle 3! Eva en Stella het allerleukstquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:50 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
1. Stella
2. Julia
3. Eva
Dan kiestie sowieso nr. 1
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:59 schreef wickie het volgende:
Lotte en Wolf
Lotte en Zara
Zo heten onze duitse bovenbuurkindjes
Daarvan kan ik ook met grote zekerheid zeggen dat ze afgewezen gaan worden door Ronnyquote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:23 schreef SacreCoeur het volgende:
Isa of Kai dus
Van de lijstjes vind ik Ilse & Mark het minst leuke. De rest is leuk.
<3quote:Op maandag 24 januari 2011 13:33 schreef Beregd het volgende:
mijn favoriete naam "elliott" heeft mijn vrouw van de lijst geschrapt
Ik heb veel van die namen, als je ze hoort vind je het echt een mooie naam, maar zelf zou ik ze nooit aan mijn kind geven. (maar elliott dus welquote:Op maandag 24 januari 2011 13:59 schreef SacreCoeur het volgende:
hmm Elliott ik weet niet wat ik van de naam vind, zeker niet lelijk.
Maar ook niet mooi.
meer nog, ik ben ermee begonnen. Ik was zodanig met namen bezig, dat ik er niet van kon slapen. Ik stond dus op, schreef ze (5 jongensnamen en drie meisjesnamen) op een blad en ging weer slapen. De volgende morgen was mijn vrouw al gaan werken en zag dat er tywee namen geschrapt waren en twee bijgeschrevenquote:Op maandag 24 januari 2011 14:05 schreef Takkembah het volgende:
[..]
<3
Een man die mee namen verzint! Had ik er thuis ook maar zo-een
Ulrike en Wanda, srsly?quote:Op zondag 23 januari 2011 15:08 schreef octopussy het volgende:
Ik kan uit ervaring zeggen dat Hannah het goed doet met een Duitse achternaam en met een Linda als moeders naam![]()
Een paar Duitse meidennamen die ik wel leuk vind:
Jana
Ulrike
Elsa
Krista
Dagmar![]()
Gitta
Hedwig
Wanda
Jongensnamen:
Otto
Adam
Barend
Ebbe
Harald
Kiefer
Kurt
Markus![]()
Roald
Wilmar
mijn broer heet jörg.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:16 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik zit voor Linda even te denken hoe mijn duitse neven hetenMichael (als Schumacher zeg maar) en Andreas. Oh en mn duitse oom heet Wolfgang
Mijn oma heette Liesl (van Lieselotte)
Voor een jongetje: Gunther(ik vind m wel leuk eigenlijk) (mijn oom heet Hans-Gunther als 2e naam)
Oh en ik heb nog een Jö/org als neef
Mijn schoonzusje heet Ulrike, Uli of Rike afgekort. Vond ik eerst niets, maar nu best leuk eigenlijk. Misschien een aquired tastequote:
quote:Op maandag 24 januari 2011 21:37 schreef Ssserpente het volgende:
Ik had vroeger een Duits vriendinnetje dat Ulrike heette. Ze had een hele dikke jampotbril met een stukje eruit en als ze blies met d'r mond dicht, dan kwam er lucht uit dr traanbuisjes...
En dan de tweede mini noemenquote:
oh! ja!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:11 schreef debuurvrouw het volgende:
Mijn zusje heeft ooit verkering gehad met een Marten (uitgesproken ongeveer als mar'n). Groot was onze verbazing toen er een donkere jongen binnen kwam stappenbleek ook geadopteerd en vernoemd naar zijn adoptief opa. Ik heb het altijd raar gevonden. Er was toch wel een naam te vinden geweest die gewoon bij hem gepast had? of beter gezegd, recht deed aan zijn wortels
![]()
En dan hoef je echt niet met dieudonnee aan te komen ofzo.Maar meer naar wat jij zegt Elvy, dat het een mooie combi is. (moet gelijk weer aan Bonaventura Godswill denken
)
maar ff serieus
Max
David
William
Henrik![]()
Ik denk nog even. Het zijn waarschijnlijk niet de soort namen die je zoekt...
Frits? hahahaha!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:21 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh! ja!
zo ken ik een Frits![]()
dat was een vreemde gewaarwording
Bernd, Brent, Bart, euh....quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:27 schreef elvy het volgende:
Haha, ja zo weet ik dus een paar geadopteerde kindjes hiervandaan die W isse en M ette heten. Leuke namen hoor, maar toch iets te blond voor zo'n donker kindje.
James, Jack, William, zo heten 8 van de 10 (Engelse) jongetjes hier en die vallen voor mij dus af. (afgeleiden daarvan zoals Jamie en Jim dus ook).
Bernard is wel een echte familie naam, en zou ik dus erg leuk vinden om iets mee te doen, maar ik vind het geen mooie naam. Nard vind ik dan weer zo veel op Nerd lijken........
Hugo vind ik wel erg leuk, maar is het toch nog niet helemaal geloof ik. Jackson enzo is gewoon mijn smaak niet, sorry....
Oh dat moet echt wel te vinden zijn toch? Mss zelfs af te leiden van de naam die het kindje al heeft uiteindelijkquote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:00 schreef elvy het volgende:
ik wil waarschijnlijk het onmogelijke.... vind het ook zo moeilijk, een naam is iets dat je de rest van je leven met je meedraagt, en voor mijn gevoel meer dan dat, het geeft al iets aan over je persoonlijkheid of zo.
Daarom wil ik dus een naam die ook Nederlands is. Die past bij onze typisch Nederlandse achternaam. en ook voor de oma's en opa's meteen duidelijk is enzo.
Maar dus wel een naam die ook hier te gebruiken is, en die ook bij een donker kindje past. En dan moet hij ook nog eens aan mijn smaak voldoen. Dat is over het algemeen kort en simpel.
Ik hoop maar gewoon dat we een meisje krijgen, daar kan ik zat namen voor verzinnen. Maar ik zoek dus echt iets in de categorie zoals Ben of Tim/ Tom. Kort, eenvoudig, kan heel goed nederlands zijn, maar als het dan een donker iemand is dat dat ook niet 'raar' is.Alleen deze zijn het toch allemaal net niet.
Sam (van samuel)quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:00 schreef elvy het volgende:
ik wil waarschijnlijk het onmogelijke.... vind het ook zo moeilijk, een naam is iets dat je de rest van je leven met je meedraagt, en voor mijn gevoel meer dan dat, het geeft al iets aan over je persoonlijkheid of zo.
Daarom wil ik dus een naam die ook Nederlands is. Die past bij onze typisch Nederlandse achternaam. en ook voor de oma's en opa's meteen duidelijk is enzo.
Maar dus wel een naam die ook hier te gebruiken is, en die ook bij een donker kindje past. En dan moet hij ook nog eens aan mijn smaak voldoen. Dat is over het algemeen kort en simpel.
Ik hoop maar gewoon dat we een meisje krijgen, daar kan ik zat namen voor verzinnen. Maar ik zoek dus echt iets in de categorie zoals Ben of Tim/ Tom. Kort, eenvoudig, kan heel goed nederlands zijn, maar als het dan een donker iemand is dat dat ook niet 'raar' is.Alleen deze zijn het toch allemaal net niet.
Mark/Marcquote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:00 schreef elvy het volgende:
Leuk om over na te denken en een lijstje te maken! Ik ben zelf altijd erg voorstander geweest om de naam te houden die het kindje al had. Je zou kunnen kijken of je misschien een naam kunt toevoegen aan deze naam. Als roepnaam wellicht. Of als het bijvoorbeeld onuitspreekbaar is in het nederlands, dat je de naam afkort of iets veranderd ofzo. Het is toch een van de weinige dingen die ze meekrijgen.... Onze dochter heeft haar naam van haar bio-moeder gekregen. Geen enkele seconde nagedacht om daar iets aan te veranderen. Moet ik ook zeggen dat het een hele normale naam is die ook bij ons past.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:00 schreef elvy het volgende:
Zo ken ik ook een stel dat kinderen geadopteerd heeft. Bij het jongste kind wilden ze in eerste instantie de naam niet veranderen. Maar dat was voordat ze wisten hoe het kindje heette: Pumzile. Ze hebben haar toch maar een andere naam (erbij) gegeven en dat is nu haar roepnaam.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:59 schreef -Tanja- het volgende:
[..]
Leuk om over na te denken en een lijstje te maken! Ik ben zelf altijd erg voorstander geweest om de naam te houden die het kindje al had. Je zou kunnen kijken of je misschien een naam kunt toevoegen aan deze naam. Als roepnaam wellicht. Of als het bijvoorbeeld onuitspreekbaar is in het nederlands, dat je de naam afkort of iets veranderd ofzo. Het is toch een van de weinige dingen die ze meekrijgen.... Onze dochter heeft haar naam van haar bio-moeder gekregen. Geen enkele seconde nagedacht om daar iets aan te veranderen. Moet ik ook zeggen dat het een hele normale naam is die ook bij ons past.
ik denk dat wij heel veel geluk gehad hebben met een mooie nederlandse naam die onze meid van haar bio-moeder heeft gekregen. Groot gelijk hoor, om een mooie naam uit te zoeken die ook goed bij jullie past!quote:[b] Op dinsdag 25 januari 2011 12:40 Zeker omdat het dus heel vaak namen zijn zoals Purity, of Innocense of zo.
Ik had ook iemand op school zitten, Jean-Marie, een getinte Afrikaanse jongen, maar iedereen (echt iedereen) noemde hem Frankquote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:01 schreef Rewimo het volgende:
Ah, okee, dat verandert de zaak natuurlijk
Is Colin misschien iets? Veel Engelse namen komen ook in NL voor en kunnen dus voor allebei.
Richard, Sam, Oliver, James, John, Frank...
BJ zou ik sowieso dus niet doen. Daar krijg je in elk engelstalig land gezeik mee.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:14 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Heel erg leuk alle 3! Eva en Stella het allerleukst
Ben nu al benieuwd naar de uiteindelijke naam.
BJ, Milou en Luna vind ik allebei leuk
Evie en Luna staat erg lief samen
*proest!*quote:Op zondag 30 januari 2011 19:36 schreef Sloeber94 het volgende:
[..]
BJ zou ik sowieso dus niet doen. Daar krijg je in elk engelstalig land gezeik mee.
Ik vind Wanda ook een porno naam.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 08:54 schreef Kleurdoos het volgende:
wat er mis is met Wanda?
bij Wanda zie ik altijd een soort van kim Holland in mijn hoofd opduiken, en als ik 1 iemand niet in mijn hoofd wil hebben..
(vroeger gebruikten mijn beste vriendinnetje en ik die naam als we voor de lol naar de sekslijn belden)
Ik zag laatst ergens 'Phinette'quote:Op zondag 30 januari 2011 20:50 schreef -sabine- het volgende:
Foppe![]()
Gisteren nog in de winkel
F l o r e t
F i n e t t e
quote:Op maandag 31 januari 2011 15:36 schreef Sorbootje het volgende:
Gisteren een baby ontmoet met de naam Z e n. Hij lag er ook wel relaxed bij moet ik zeggen.
tskquote:Op maandag 31 januari 2011 15:37 schreef Beregd het volgende:
Frans is zo'n ouderwetse naam
nee, ik heb het gewoon niet zo op Franse namen, maar da's persoonlijk hé.
quote:
en waarom???quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:46 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik vind namen beginnend met een X eerlijk gezegd altijd zo overdreven
Dat is het ookquote:Op woensdag 2 februari 2011 10:46 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik vind namen beginnend met een X eerlijk gezegd altijd zo overdreven
Boowu meer. De h horen we zelf iig nietquote:Op woensdag 2 februari 2011 12:03 schreef Vanyel het volgende:
Maar je speekt het dus ook uit als Boowuh?
Julian is voor mij ook sowieso eerder Juul dan Djuulquote:Op woensdag 2 februari 2011 19:15 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik vind de X zo'n struikelklank.. Het spreekt voor mij niet logisch uit ofzo, zeker niet aan het begin. Via via ken ik een Xander, nu inmiddels 7 maar die had me toch een partij moeite om niet Skander te zeggen... Klonk raar. Plus dat iedereen dacht dat hij Sander heette en zijn moeder een spraakgebrek had![]()
En als je je kund Djulian ofzo noemt heb je eerder een schrijfgebrek. Ik vind dat er zo raar uitzien, die ene letter die niets doet.
Ik vind het erg passen in de 'breezer-cultuur'quote:Op woensdag 2 februari 2011 19:17 schreef Ynske het volgende:
[..]
Julian is voor mij ook sowieso eerder Juul dan Djuul
vind t best vaak zonde als mensen juist die zachte J klank uit de weg willen gaan door dr dj van te maken.
Past goed bij 'tokkies' ( maar dat mag ik niet te hard zeggen, anders heb ik ruziequote:Op woensdag 2 februari 2011 20:00 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik vind het erg passen in de 'breezer-cultuur'
Ja, maar hij kon het zelfs dus jrenlang niet uitspreken, en zei daarom Skander, klonk erg sneu. En Zijn moeder riep steeds Ksander dus, zoals bedoeld maar iedereen dacht dat ze Sander riep met een spraakgebrek zeg maar.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:41 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Past goed bij 'tokkies' ( maar dat mag ik niet te hard zeggen, anders heb ik ruzie)
Maar huh? Xander is toch ksander en niet skander.
Xavi is de enige naam geloof ik die nog wel gaat.
neenee, gabbie-jer dat weet ik zeker.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:50 schreef SacreCoeur het volgende:
Xavi is gewoon Ksavie toch?
En Javier is volgens man Jaa-vjé.
Gosee on a stick?quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:24 schreef SacreCoeur het volgende:
Ha, weer wat geleerd xD!
Net als José = Gosee
José Jalepenoquote:Op woensdag 2 februari 2011 21:24 schreef SacreCoeur het volgende:
Ha, weer wat geleerd xD!
Net als José = Gosee
Heten de ouders Irma en Henk?quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:54 schreef innepin het volgende:
Gespot in de krant:
Z v i
L' i l
S o ï
B i u
Allemaal in één gezin.
S o ï ?quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:54 schreef innepin het volgende:
Gespot in de krant:
Z v i
L' i l
S o ï
B i u
Allemaal in één gezin.
Ik las het als creavorm van Zoe.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:34 schreef bodpa09 het volgende:
[..]
S o ï ?
Da's hoe mijn zoon nu sorry zegt.
Hebben wij een tijdje als meisjesnaam gehad, totdat de Spaanse voetballer scoorde tijdens de finale en toen was hetquote:Op donderdag 3 februari 2011 10:40 schreef RockabeIIa het volgende:
Xavi had hier wel goed gepast vind ik. Leuke naam!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |