Ja, dat ookquote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:45 schreef innepin het volgende:
Daantje is wel zielig voor alle Duitsers die d'r naam uit moeten spreken, dat kunnen ze heul nie
Ik zou twee dochters zo Nova en Sammie kunnen noemen. Boeien dat de katten van je zus zo heten!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:45 schreef Beessie-Jen het volgende:
o das balen Poppedein.. ik zou dat ook wel lastig vinden als directe belangrijke mensen (in de zin dat ik me emotioneel erg betrokken tot ze voel) de naam niet leuk zouden vinden...
En ben nu al zo nieuwsgierig...
en haha gaan jullie nog ff door; Nova; dat is de KAT van mijn zus..
(haha en de ander heet Sammie)...
en Poppedein; ik heb jouw lijstje hier ff voorgelezen, maar helaas vriendlief was niet zo gecharmeerd...
Ik vind zelf Nena wel erg leuk! (staat/ stond op de shortlist)
en Leia is moooooi en lieffff... maar past niet bij ons..
Zo vinden wij Emma nog steeds een erg leuke naam... maar daar loopt al een pluizebeest van rond hierquote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:46 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Ik zou twee dochters zo Nova en Sammie kunnen noemen. Boeien dat de katten van je zus zo heten!
Zo heet het knijn..quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:48 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Of gewoon Sil, voor een meisje.
Die vind ik wel leukquote:
Sophie en Emma vinden wij ook leuk ja! Maar de eerste doet me teveel denken aan de giraf en de 2e is ons poezebeest..quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:51 schreef Beessie-Jen het volgende:
Sil![]()
en Lotte; daar kan je heeeeel veel mooie combi's mee maken:
Lotte en Isa
Lotte en Sofie
Lotte en Sara
Lotte en Emma
Lotte en Vera/ Veerle
Lotte en Ilse
Lars is onze alternatieve grapjesnaamquote:
Begint met een L (alhoewel je wel gelijk hebt dattie leuk isquote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:55 schreef innepin het volgende:
Lotte en Lena (ey, die naam kan overal bij, zo mooi is ie)
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:56 schreef oh-oh het volgende:
Lotte en Hanna(h)
Lotte en Sara(h)
Lotte en Selma
Lotte en Tessa
Mette en David
Mette en Hidde
Mette en Morris
Ze kennen hier geen dubbele letters...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:58 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Lotte en Mees.
Ik zit met één hand sommen te schrijven en de ander te fokken.
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:59 schreef wickie het volgende:
Lotte en Wolf
Lotte en Zara
Zo heten onze duitse bovenbuurkindjes
Ja maar dát is denk ik net het probleem..we vinden het allebei een hele leuke lieve naam, leuk voor een kind, leuk voor een man...maar is t m écht?? (lena was m écht!) Dus we zijn gewoon wat vatbaarder voor opmerkingen merk ik...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:47 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Poppedein, dat lijkt me ook wel lastig, als het "afgekeurd" wordt... maar als jullie het echt heel leuk vinden, zou de fam. er dan niet aan wennen tzt?
Ja Olivier Tuinierquote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:59 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ze kennen hier geen dubbele letters...![]()
Is Mees niet dat schattige jongetje van het zakmes_
Maren vind ik leuk! Die zou er hier nog best eens door kunnen komen hoop ikquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:00 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik heb ook 2 duitse collega's:
Maren
Karsten
en hun dochtertje:
Nanne/ Nane
Ja, maar je merkt wel dat het lastig is. Voor Lotte hadden we eerst Carlijne, maar daar waren we zelf niet helemaalquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:01 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja Olivier Tuinier![]()
Maar Mees is wel goed uit te spreken voor Duitsers, ik zou niet al te moeilijk doen dan over dubbele klinkers, jij bent toch Nederlands
Ik ook, maar dat wordt in de praktijk uitgesproken als Karliejhn... en das het dan weer net niet zeg maar...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:04 schreef oh-oh het volgende:
Uitspraak zou ik zeker wel belangrijk vinden maar die spelling is niet zo heel erg van belang toch?
Lotte en Karlijn vind ik ook superleuk
Nee ok, uitspraak zou ik dus wel naar kijken, spelling wat minderquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:06 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ik ook, maar dat wordt in de praktijk uitgesproken als Karliejhn... en das het dan weer net niet zeg maar...
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:08 schreef innepin het volgende:
Lotte en Eva
Lotte en Ava
Lotte en Sara(h)
Lotte en Nora(h)
Lotte en Nienke
Lotte en Tara
Lotte en Sterre
Lotte en Amber
Lotte en Ella
Lotte en Eline
Lotte en Mia