Begint met een L (alhoewel je wel gelijk hebt dattie leuk isquote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:55 schreef innepin het volgende:
Lotte en Lena (ey, die naam kan overal bij, zo mooi is ie)

quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:56 schreef oh-oh het volgende:
Lotte en Hanna(h)
Lotte en Sara(h)
Lotte en Selma
Lotte en Tessa
Mette en David
Mette en Hidde
Mette en Morris

Ze kennen hier geen dubbele letters...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:58 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Lotte en Mees.
Ik zit met één hand sommen te schrijven en de ander te fokken.

quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:59 schreef wickie het volgende:
Lotte en Wolf
Lotte en Zara
Zo heten onze duitse bovenbuurkindjes

Ja maar dát is denk ik net het probleem..we vinden het allebei een hele leuke lieve naam, leuk voor een kind, leuk voor een man...maar is t m écht?? (lena was m écht!) Dus we zijn gewoon wat vatbaarder voor opmerkingen merk ik...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:47 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Poppedein, dat lijkt me ook wel lastig, als het "afgekeurd" wordt... maar als jullie het echt heel leuk vinden, zou de fam. er dan niet aan wennen tzt?

Ja Olivier Tuinierquote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:59 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ze kennen hier geen dubbele letters...
Is Mees niet dat schattige jongetje van het zakmes_

Maren vind ik leuk! Die zou er hier nog best eens door kunnen komen hoop ikquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:00 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik heb ook 2 duitse collega's:
Maren
Karsten
en hun dochtertje:
Nanne/ Nane
 Straks even voorstellen ^^
 Straks even voorstellen ^^

Ja, maar je merkt wel dat het lastig is. Voor Lotte hadden we eerst Carlijne, maar daar waren we zelf niet helemaalquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:01 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja Olivier Tuinier
Maar Mees is wel goed uit te spreken voor Duitsers, ik zou niet al te moeilijk doen dan over dubbele klinkers, jij bent toch Nederlands
 over (beetje als Poppedein, gok ik)... en alle Duitsers vonden het maar raar en stom en niemand kon het uitspreken... dat speelde best mee toen...
 over (beetje als Poppedein, gok ik)... en alle Duitsers vonden het maar raar en stom en niemand kon het uitspreken... dat speelde best mee toen...

Ik ook, maar dat wordt in de praktijk uitgesproken als Karliejhn... en das het dan weer net niet zeg maar...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:04 schreef oh-oh het volgende:
Uitspraak zou ik zeker wel belangrijk vinden maar die spelling is niet zo heel erg van belang toch?
Lotte en Karlijn vind ik ook superleuk

Nee ok, uitspraak zou ik dus wel naar kijken, spelling wat minderquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:06 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ik ook, maar dat wordt in de praktijk uitgesproken als Karliejhn... en das het dan weer net niet zeg maar...

quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:08 schreef innepin het volgende:
Lotte en Eva
Lotte en Ava
Lotte en Sara(h)
Lotte en Nora(h)
Lotte en Nienke
Lotte en Tara
Lotte en Sterre
Lotte en Amber
Lotte en Ella
Lotte en Eline
Lotte en Mia
Lotte en Thomas
Lotte en Julius
Lotte en Robin
Lotte en Thies
Lotte en Bram
Gaat het al de goede richting op?

Avaquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:09 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja, Ava, Nora en Ella natuurlijk ook

En Cieke? Zo heet een collega, vind ik erg leukquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:09 schreef Beessie-Jen het volgende:
Evie en Milou dat klinkt idd erg leuk!!
en Bente is al afgekeurd hier..
net als Fieke..
en vriendlief zijn reactie op Milou is niet echt positief... jammmer..
 en net ff wat anders als anders...
 en net ff wat anders als anders... 

Ava is Aavaa. Als je je kind Ehvah wil noemen, moet je gewoon Eva schrijven.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:10 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
En Cieke? Zo heet een collega, vind ik erg leuken net ff wat anders als anders...
Inne... Ava als aavaa of als èhvah?

Yupsquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:12 schreef innepin het volgende:
[..]
Ava is Aavaa. Als je je kind Ehvah wil noemen, moet je gewoon Eva schrijven.
Fijn dat de meisjesnamen in de smaak vallen! Welke springen eruit?
Heb je íets van jongensnamen die je leuk vindt? Kan ik daar op voortborduren.

S en Maxquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:13 schreef PM-girl het volgende:
Ik lees vol belangstelling mee. De vorige keer duurde het ook best lang voordat we DE naam hadden, dus ik hoop dat we die route gewoon opnieuw volgen!

Leuke combinatie, maar Max is 't niet voor ons.quote:

Mijn opa heet Julius en ik wilde ook Lotte Julia, maar dat werd geveto-ed ivm schoonzusje met die naam. Maar ik ga 'm toch maar weer opperen hier, want ik vind 'm nog steeds leuk...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:16 schreef oh-oh het volgende:
Julius is wel leuk, en Julia ook
Mijn vader heet Julianus en Luna heet Luna Julia naar opa

Yoko vind ik een hele leuke naam maar door de negatieve associatie met Yoko Ono vind ik hem minderquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:14 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik ken twee zusjes:
Luna en Yoko (maan en zon).

Dirk!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:16 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Leuke combinatie, maar Max is 't niet voor ons.
We zitten zelf meer in de categorie Wouter, Gilles, Willem. Maar die drie vallen af, wegens familieleden die zo heten.

Ik snap de afleiding ook niet helemaal geloof ik...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:17 schreef Poppedein het volgende:
Mijn achternichtje heeft net een dochtertje Nisse gekregen, afgeleid van Agnes...ik ben er nog niet helemaal weg van geloof ik.

Da's toch juist leuk, naar je oma vernoemen? <3quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:18 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ik snap de afleiding ook niet helemaal geloof ik...
Lia valt af, vanwege stomme Lia's
Eva wil Ronny niet, zo heet zn oma... maar ik blijf het van tijd tot tijd opperen

Zei ik ook...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:18 schreef innepin het volgende:
[..]
Da's toch juist leuk, naar je oma vernoemen? <3

Wat vind je van S en Pieter? Ik vind m leuk!!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:16 schreef PM-girl het volgende:
[..]
We zitten zelf meer in de categorie Wouter, Gilles, Willem. Maar die drie vallen af, wegens familieleden die zo heten.

quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:19 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Of Juultje voor een meisje.
 Julia vind ik ook heel mooi
 Julia vind ik ook heel mooi 

Hugoquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:16 schreef PM-girl het volgende:
[..]

Ik hou van namen scandinavische namenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:17 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Wij hebben de meisjesnaam al klaar, dat word Runa. Maar als we een jongen krijgen word dat echt heel moeilijk. Ik wil eigenlijk gewoon Seth. Mijn vriend komt met namen als Riku, Thor, Gunnar, en Ragnar. Die vind ik dus allemaal helemaal niet mooi..

Whahaha, die associatie had ik nog niet eens.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:20 schreef PM-girl het volgende:
[..]Julia vind ik ook heel mooi
Joris ook!

Nee! Een grote stoere brede vent! Een soort Romeinse wachter!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:23 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Bij Hugo zie ik altijd een slome duikelaar voor me.

Mila misschien?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:15 schreef Linda2205 het volgende:
ja, vind ik ook, maar een meisje bij Lotte op het kdv heet dus Ava (èhvah)
Eva dus, die had ik zelf ook! Eline, Nienke (maar lastig qua uitspraak door de ie) en Mia als twijfelgeval...
Robin vind ik leuk, maar zo heet Ronny's neefje al en Julius door de link naar mijn opa,maar niet als kindernaam... En Thomas is de man van Ronny's zus..

Ik ken een lange knappe filosofische Hugo, dat is de enige Hugo die ik kenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:25 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Nee! Een grote stoere brede vent! Een soort Romeinse wachter!

Mijn wederhelft zou jouw naam graag kiezen!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Whahaha, die associatie had ik nog niet eens.

Hij vind alle namen die eindigen zoals de jouwe geweldig. Ik vind hem ook leuk, maar heb een collega met dochter met dezelfde naam.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:26 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Voor een meisje?
Ik ben er zelf altijd heel blij mee geweest.

quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:31 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Alle namen ja? Truusje.
 Nee die dan net niet! Maar met name de Jos-variant vindt hij geweldig! Ik niet.
 Nee die dan net niet! Maar met name de Jos-variant vindt hij geweldig! Ik niet.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |