Dat ie gehandicapt is.quote:
Ik zou nog grager me eigen centjes verdienen..quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:17 schreef Meddo het volgende:
Wat loop je nou te zeiken manWees blij dat je als gehandicapte niet vastgebonden zit.
En waar uit zich dat in mbt je schoolprestaties?quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:17 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Autisme. En nee, dat kan ik niet zomaar verzwijgen.
Nee dit is een echt klacht-dump topic, bedoeld voor mensen die wel hard werken en toch genaaid worden.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:18 schreef Kimochi het volgende:
SES?
Nieuwe wet omtrend langstudeerders
Autisme is inderdaad klote, maar 1 voordeel voor jou. Jij kan je denk ik heel goed op 1 ding focussen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:17 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Autisme. En nee, dat kan ik niet zomaar verzwijgen.
Qua school ben ik wel goed. Maar ik ben ooit helemaal doorgedraaid en vastgelopen. Ook psychoses en zo.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:19 schreef Paxcon het volgende:
[..]
En waar uit zich dat in mbt je schoolprestaties?
hiermee richt je tot ongveer 70 % van Nederlandquote:Op woensdag 19 januari 2011 19:19 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Nee dit is een echt klacht-dump topic, bedoeld voor mensen die wel hard werken en toch genaaid worden.
quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:23 schreef ukga het volgende:
[..]
hiermee richt je tot ongveer 70 % van Nederland
En prostituees.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:23 schreef ukga het volgende:
[..]
Iedereen die niet autistisch is en studeert dan maar meteen uitmaken voor mensen die niet hard werken...quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:19 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Nee dit is een echt klacht-dump topic, bedoeld voor mensen die wel hard werken en toch genaaid worden.
Die worden door andere wetten genaaidquote:Op woensdag 19 januari 2011 19:23 schreef ukga het volgende:
[..]
Wijsbegeerte van de techniek.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:28 schreef wunderbaum het volgende:
Vertel eerst maar eens wat je studeert. Dat het hopelijk geen vrijetijdskunde of kunstgeschiedenis is.
WoW is tenslotte de beste leerschoolquote:Op woensdag 19 januari 2011 19:35 schreef Flammie het volgende:
Mensen die een school nodig hebben om te leren omdat ze zonder niet gemotiveerd genoeg zijn om dat vak in hun eigen tijd te leren
Niet iedereen wil bloemschikker of stratenmaker worden.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:35 schreef Flammie het volgende:
Mensen die een school nodig hebben om te leren omdat ze zonder niet gemotiveerd genoeg zijn om dat vak in hun eigen tijd te leren
Nog veel erger is: Een diploma nodig hebben voor de dingen die je jezelf aangeleerd hebt omdat het bedrijfsleven daar naar vraagt, dus domme dingen doen om uiteindelijk te eindigen waar je bent begonnen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:35 schreef Flammie het volgende:
Als je ambitie hebt en gemotiveerd bent hoef je dan ook geen bloemschikker of stratenmaker te worden. Ik heb het niet over de mensen die zonder school niks doen, ik heb het over de mensen die zonder school veel doen en gemotiveerd genoeg zijn om dit elke dag vol te houden zonder dat ze daarvoor een opleiding nodig hebben. Appels en peren dus.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:38 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Niet iedereen wil bloemschikker of stratenmaker worden.
Er zijn tig verschillende redenen waarom mensen studievertraging oplopen, mensen die er met de pet naar gooien zijn zwaar in de minderheid.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:27 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Iedereen die niet autistisch is en studeert dan maar meteen uitmaken voor mensen die niet hard werken...
Oh wacht.
Dus betalen om dingen te leren die je al weet omdat bedrijven dat willenquote:Op woensdag 19 januari 2011 19:39 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nog veel erger is: Een diploma nodig hebben voor de dingen die je jezelf aangeleerd hebt omdat het bedrijfsleven daar naar vraagt, dus domme dingen doen om uiteindelijk te eindigen waar je bent begonnen.
Precies, super schraal en deprimerend. Ben ook nog aan het aankloten met mijn studie terwijl ik een behoorlijke boterham verdien. Waarom? Toch de zekerheid van een diploma...quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:42 schreef Flammie het volgende:
[..]
Dus betalen om dingen te leren die je al weet omdat bedrijven dat willenEn tegenwoordig is dat voor de meest debiele baantjes/functies.. Van die dingen die je -als je hersens hebt- van nature al zou moeten weten
![]()
Ik vermoed dat dit een foto is van jouw petje.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:44 schreef Ten_minste_houdbaar_tot het volgende:
Als ik een autist zou krijgen zou ik hem zon petje opzetten te herkenning
[ afbeelding ]
Neen, die komt van deze site http://bin.ilsemedia.nl.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:45 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dit een foto is van jouw petje.
Ik zie daar geen petje vriend, heb je hem toevallig op?quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:45 schreef Ten_minste_houdbaar_tot het volgende:
[..]
Neen, die komt van deze site http://bin.ilsemedia.nl.
En dat is niet mijn site vriend.
Nee ik draag geen petten.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:49 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ik zie daar geen petje vriend, heb je hem toevallig op?
Als je een troll met ballen was geweest dan had je een foto van een Davidsster met een "a" van "autist" gepost, maarja, daarvoor moet je ook ballen hebben, en die mis jij schijnbaar.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:51 schreef Ten_minste_houdbaar_tot het volgende:
[..]
Nee ik draag geen petten.
Ik had het ook over een petje.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:51 schreef Ten_minste_houdbaar_tot het volgende:
[..]
Nee ik draag geen petten.
Dat klinkt als mijn verhaal..quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:41 schreef von_Preussen het volgende:
Niet alleen op vlak van mijn studie, ook wat hobby's en interesse's aangaat is mijn motivitie om iets te doen compleet verdwenen, het is alleen al een gevecht om de dag door te komen. Helaas heeft het lang geduurd (3 jaar studeren) totdat ik erachter kwam dat ik dit probleem niet alleen kon oplossen, en heb toen hulp gevraagd. Op de universiteit heb ik in het 4e jaar dan nog verschillende cursussen gevolgd, maar heb toch het advies gekregen om een jaartje ertussenuit te gaan en met derden proberen de zaak op te lossen.
Leuk, want geen twee weken nadat ik dat met de uni had besloten druppelden de eerste beleidsnotities binnen.
Kan ik het goed maken door hem eventueel toch nog te posten of heb je zoiets van nee nou laat maar ik had er net zin in ?....quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:52 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als je een troll met ballen was geweest dan had je een foto van een Davidsster met een "a" van "autist" gepost, maarja, daarvoor moet je ook ballen hebben, en die mis jij schijnbaar.
Maar die verdienen liggend hun geldquote:
Dat hangt volgens mij erg sterk af van de baan die je wilt hebben, dat is moeilijk te zeggen. Maar over het algemeen is een handicap niet een positief kenmerk, ook al kan je ermee omgaan en beperkt het je niet in je handelen (en kan je precies hetzelfde bereiken als een NT'er).quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:56 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat klinkt als mijn verhaal..
Voor de duidelijkheid, niet niet mn studie af kunnen maken is het probleem. Het probleem is dat ik naar de baan die ik op het oog had kan fluiten.
Waarschijnlijk.
Hoe kijken ze op het bedrijfsleven tegen autisten aan?
Nou nee, want nu heb ik het grapje verzonnen, en als jij hem dan zou posten dan is het net alsof je op een verjaardag een grapje verteld wat iemand 5 minuten daarvoor al ten gehore had gebracht. Dat vind dat niemand meer grappig, snap je. Mischien kan je nog iets anders verzinnen wat grappig en shockerend tegelijk is?quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:59 schreef Ten_minste_houdbaar_tot het volgende:
[..]
Kan ik het goed maken door hem eventueel toch nog te posten of heb je zoiets van nee nou laat maar ik had er net zin in ?....
Ik heb PDD-Nos maar herken me sterk in Asperger.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat hangt volgens mij erg sterk af van de baan die je wilt hebben, dat is moeilijk te zeggen. Maar over het algemeen is een handicap niet een positief kenmerk, ook al kan je ermee omgaan en beperkt het je niet in je handelen (en kan je precies hetzelfde bereiken als een NT'er).
Ik heb ergens gelezen dat je Asperger had, klopt dat of verwissel ik daar iets? Want dat is iig hetgeen waarmee ik geconfronteerd ben.
En waarom moet je, als je WA-jong hebt gehad, dat bij andere werkgevers aangeven?
WoW is beter dan de school waar TS naartoe gaat, voor WoW moet je ook betalen voor goodies die je wilt hebben, dus langstudeerders moeten ook maar dokken.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:37 schreef wunderbaum het volgende:
[..]
WoW is tenslotte de beste leerschool
Dat achteraf, dat is dus iets waar je mensen dik mee naait. Ook de harde werkers.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:34 schreef finsdefis het volgende:
Zoals ik in een ander topic al zei: je bestrijdt hiermee kakkerlakken met een atoombom. Je raakt wellicht de luie paupers, maar ook meteen de rest. En het mooie is dat degenen met geld toch wel lui kunnen zijn
Idd, wees blij dat je stufi krijgt, in andere landen binnen de EU krijg je niks, moet je alles zelf opsparen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:46 schreef StarGazer het volgende:
Mensen die het kabinet de schuld geven van hun ellendige kut leventje
Daar komt het wel op neer als ze effectief je toekomstige baan door de neus boren.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:46 schreef StarGazer het volgende:
Welke landen zijn dat?quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:48 schreef bestmage het volgende:
[..]
Idd, wees blij dat je stufi krijgt, in andere landen binnen de EU krijg je niks, moet je alles zelf opsparen.
Leuke secundum quid, snuiter.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:46 schreef StarGazer het volgende:
Ik heb ontzettend veel moeite met het vinden van een baan die perfect aansluit op mijn vooropleiding. Arbeidsmarkt zit potdicht. Ja kut op dit moment, maar de markt trekt vast wel weer aan. Het heeft weinig zin om in een hoekje te gaan zitten huilen en het kabinet overal de schuld van te geven. En als je als student iets te klagen hebt, dan ga je morgen toch fijn demonstreren? Overigens ben ik het met de plannen van dit kabinet pertinent oneens. Sociaal leenstelsel prima, maar niet een boete voor studenten die een jaar te lang over hun studie doen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:48 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer als ze effectief je toekomstige baan door de neus boren.
Vooral mijn reactie te serieus nemen. Het is klaagbaakquote:Op donderdag 20 januari 2011 15:01 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Leuke secundum quid, snuiter.
Het enige wat ik aan wil tonen is dat je hiermee meer mensen naait die buiten de doelgroep (luie studenten) vallen dan die er binnen vallen. Ambities van de huidige studenten worden bestraft. Ambities van toekomstige studenten worden bemoeilijkt. Dit laatste kan nog, hoewel ik het enorm dom vind, omdat je er vantevoren rekening mee kan houden.
Maar het is dus het kabinet die die baan wegbezuinigt. En niet de markt die tegen zit.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:01 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ik heb ontzettend veel moeite met het vinden van een baan die perfect aansluit op mijn vooropleiding. Arbeidsmarkt zit potdicht. Ja kut op dit moment, maar de markt trekt vast wel weer aan. Het heeft weinig zin om in een hoekje te gaan zitten huilen en het kabinet overal de schuld van te geven.
Mwah de banen die worden wegbezuinigd zijn niet de banen waar ik op aas. Gaat met name om de privaat sector, en dat is al 2 jaar ellende. Maar gelukkig nog geen moment zonder baan gezeten, het is alleen niet hetgeen waar ik op lange termijn naar opzoek ben.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:06 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Maar het is dus het kabinet die die baan wegbezuinigt. En niet de markt die tegen zit.
Ik vind mijn plekje wel. Maar een leuke baan mislopen door de onderbuikgevoelens van dit kutkabinet, ja, vind ik wel klachtwaardig.
quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:09 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Mwah de banen die worden wegbezuinigd zijn niet de banen waar ik op aas. Gaat met name om de privaat sector, en dat is al 2 jaar ellende. Maar gelukkig nog geen moment zonder baan gezeten, het is alleen niet hetgeen waar ik op lange termijn naar opzoek ben.
Maar voor jou is het kut, dat ben ik met je eens. Bezuinigen is sowieso klote, maar je ontkomt er niet aan.
Met het laatste deel ben ik het eens, als er bezuinigd moet worden dan moeten ook wij studenten inleveren (dat er echter groepen buiten schot blijven is weer een andere discussie). Maar het is niet zo dat het plan wat er nu ligt de enige manier om te bezuinigen is, er zijn ook andere mogelijkheden om te bezuinigen zonder dat er allemaal schadelijke neveneffecten optreden, en je haalt er evenveel geld mee op.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:09 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Bezuinigen is sowieso klote, maar je ontkomt er niet aan.
Ik heb dan ook net aangegeven dat ik mij absoluut niet kan verenigen met de huidige bezuinigingsplannen op het onderwijs.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Met het laatste deel ben ik het eens, als er bezuinigd moet worden dan moeten ook wij studenten inleveren (dat er echter groepen buiten schot blijven is weer een andere discussie). Maar het is niet zo dat het plan wat er nu ligt de enige manier om te bezuinigen is, er zijn ook andere mogelijkheden om te bezuinigen zonder dat er allemaal schadelijke neveneffecten optreden, en je haalt er evenveel geld mee op.
Daarom is het mij een raadsel waarom het kabinet voor een slecht plan kiest wat ze xxx miljoen oplevert, terwijl ze ook een goed plan kunnen verzinnen wat ook xxx miljoen oplevert.
Dat is net alsof je een slecht been moet amputeren, maar i.p.v. het goede been amputeert en het slechte af zou binden.
Ik wou dat ik nog student wasquote:Op donderdag 20 januari 2011 15:31 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Nog meer verhalen van mensen die hard studeren maar toch de lul zijn?
Als ik zeg dat ik adhd heb begint iedereen hard te lachenquote:Op donderdag 20 januari 2011 15:31 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Nog meer verhalen van mensen die hard studeren maar toch de lul zijn?
Kijk voor de grap dan ook eens hoeveel (of beter gezegd: hoe weinig) collegegeld ze vragen in die landen. Studeren kost in andere landen echt een schijntje i.t.t. Nederland, dus ook genoeg subsidies daar hoor.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:48 schreef bestmage het volgende:
[..]
Idd, wees blij dat je stufi krijgt, in andere landen binnen de EU krijg je niks, moet je alles zelf opsparen.
Kakkerlakken overleggingen atoombom!quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:34 schreef finsdefis het volgende:
Ach ik word sowieso genaaid, twee jaar verschillende part-time besturen gedaan, honours academy ernaast, verschillende commissies en altijd een bijbaan gehad. Bachelor (hopelijk) dit jaar, nominaal, volgend jaar pre-master en m'n eerste master, die sowieso gaan uitlopen door stage bij BuZa, en dan kan ik kiezen om mijn tweede master met instellingsgeld te doen (alleen een optie als die boete niet ook over instellingsgeld geheven wordt) of mijn masterbulaanvraag af te houden en de boete te betalen![]()
Uiteraard had ik achteraf nooit al die andere zaken gedaan als ik dit geweten had, vandaar dat ik me nogal genaaid voel.
Zoals ik in een ander topic al zei: je bestrijdt hiermee kakkerlakken met een atoombom. Je raakt wellicht de luie paupers, maar ook meteen de rest. En het mooie is dat degenen met geld toch wel lui kunnen zijn
Jij hebt niks te zeuren.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:15 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ik wil dus heeeeeeel graag gaan promoveren.
Ik werk er ook hard voor. Sta nu een aardig cijfer gemiddeld voor mijn master. Maar ben wel licht gehandicapt.Had gehoopt dat goed te kunnen maken door netwerken, en inhoudelijk erg sterk zijn.
Maar nu moeten de universiteiten keihard finacieel bloeden voor ' langstudeerders'. En moeten de universiteiten hun promotieplekken met een derde verminderen. En wordt het nog harder vechten om een plek.
Nou, dan weet ik wel wat er met mijn kansen als gehandicapte gebeurt![]()
Klacht: Keihard werken en dan toch je toekomst vernacheld zien door kabinet.![]()
Hebben jullie een soortgelijk verhaal? Kom maar op.
?quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:17 schreef henkdevlieg het volgende:
[..]
Kakkerlakken overleggingen atoombom!
Dat heb ik gedaan. Pas toen ik wormpjes uit de muur zag kruipen besefte ik dat het tijd was voor hulp. Toen had ik al een schuld opgebouwd.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:21 schreef Zwolsboy het volgende:
Nee ook voor autisme geld eerst studeren daarna eerst werken lukt het dan niet dan wajong aanvragen.
Met zo'n regering die je lekker in je reet naait terwijl je even niet kijkt moet je het hebben inderdaad.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:48 schreef bestmage het volgende:
[..]
En als je zo tegen bent, ga morgen dan ook naar de staking, in plaats van in bed te liggen. luie kutstudent.
Als je eenmaal aan wajong bent begonnen kom je er niet meer vanaf.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:57 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan. Pas toen ik wormpjes uit de muur zag kruipen besefte ik dat het tijd was voor hulp. Toen had ik al een schuld opgebouwd.
Over 5 jaar ben ik van de wajong af, hoe dan ook. Of ik heb een volwaardige baan, of ik loop work first te schoffelen.
Het kan wel verbeteren, in een autisme vriendelijke omgeving. Hoop ik. Mijn uni ervaar ik iig als autisme vriendelijk.quote:Op donderdag 20 januari 2011 21:54 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Als je eenmaal aan wajong bent begonnen kom je er niet meer vanaf.
Als je hem volledig ontvangt dus de 75% van het min loon ben je 80/100% afgekeurd en goedkeuren kan nooit meer omdat autisme niet te genezen valt.
En terecht, dat soort ervaring zal je zeker verder helpen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:14 schreef chroestjov het volgende:
Ik vind het ook niet eerlijk, ik heb meerdere Guilds in de afgelopen jaren geleid waardoor ik nu een significante studievertraging op heb gelopen, als ik dat van tevoren had geweten had ik nooit de leiding van die Guilds op me genomen.
Ik heb twee jaar een studie gevolgd die achteraf niet de beste keuze was. In twee jaar heb ik daar 60 punten gehaald.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:08 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Het kan wel verbeteren, in een autisme vriendelijke omgeving. Hoop ik. Mijn uni ervaar ik iig als autisme vriendelijk.
En anders 'geneest' het volgende rechtse kabinet me wel.![]()
Maar genoeg over de wajong, dit topic gaat over mensen die hard studeren en toch op de een of ander manier geraakt worden door de nomiaal + 1 regeling.
Nederland is 1 van de duurste Europese landen om te studeren.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:48 schreef bestmage het volgende:
[..]
En als je zo tegen bent, ga morgen dan ook naar de staking, in plaats van in bed te liggen. luie kutstudent.
Ja man je krijgt minimaal 12 x 90 euro toelage dus van de 1600 euro gaat er al 1100 af. Netto betaal je dus 500 euro en als je uit een armlastig gezin komt, verdien je er letterlijk op.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Nederland is 1 van de duurste Europese landen om te studeren.
weet wat je zegt of houd je mond.
Nederland is 1 van de duurste Europese landen om te studeren.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:30 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:
[..]
Ja man je krijgt minimaal 12 x 90 euro toelage dus van de 1600 euro gaat er al 1100 af. Netto betaal je dus 500 euro en als je uit een armlastig gezin komt, verdien je er letterlijk op.
Idd, want je hebt ook totaal geen kosten voor je studie.....quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:30 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:
[..]
Ja man je krijgt minimaal 12 x 90 euro toelage dus van de 1600 euro gaat er al 1100 af. Netto betaal je dus 500 euro en als je uit een armlastig gezin komt, verdien je er letterlijk op.
Weer een slechte troll minderquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:32 schreef Koenholio het volgende:
Ik mis MangoRedChili in dit topic.
Dat zal ze leren!quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:21 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Ik heb twee jaar een studie gevolgd die achteraf niet de beste keuze was. In twee jaar heb ik daar 60 punten gehaald.
Vervolgens ben ik een HBO opleiding gaan doen, die mij beter bevalt. Het sluit beter aan, ik haal alle vakken zonder teveel moeite en de praktijk ligt me prima. Ik weet zo goed als zeker dat ik deze studie ga afmaken.
Helaas word ik hard in mijn reet genomen door dit kabinet. Ik loop 1.500 biertjes door ze mis
Als je slim bent ga je een baan zoeken en ga toon je je werkervaring aan. Dan maakt het geen reet uit dat je geen studie hebt namelijkquote:Op donderdag 20 januari 2011 22:14 schreef chroestjov het volgende:
Ik vind het ook niet eerlijk, ik heb meerdere Guilds in de afgelopen jaren geleid waardoor ik nu een significante studievertraging op heb gelopen, als ik dat van tevoren had geweten had ik nooit de leiding van die Guilds op me genomen.
En hoe wil je een baan zonder diploma krijgen?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:52 schreef Flammie het volgende:
[..]
Als je slim bent ga je een baan zoeken en ga toon je je werkervaring aan. Dan maakt het geen reet uit dat je geen studie hebt namelijk
Hij heeft toch WoW Guilds succesvol gemaakt? Zie niet in waarom je dan geen bedrijf succesvol kunt managen hoorquote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En hoe wil je een baan zonder diploma krijgen?
Werkervaring als koffiehaler op een kantoor is niet echt iets waar het bedrijfsleven op zit te wachten.
Zonder diploma kan je tegenwoordig niks, maakt niet uit wat daar tegenover staat.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:57 schreef Flammie het volgende:
[..]
Hij heeft toch WoW Guilds succesvol gemaakt? Zie niet in waarom je dan geen bedrijf succesvol kunt managen hoor
Waar een wil is, is een wegquote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:59 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zonder diploma kan je tegenwoordig niks, maakt niet uit wat daar tegenover staat.
Als je er nou voor zorgt dat je bijvoorbeeld een portfolio hebt of als je echt goed bent in je vakgebied dan nemen ze je ook aan zonder diploma. Even zonder gekheid en wow-guild gedoe maar ik heb 0,0 diploma en krijg toch telkens goede vertaalbanen voor verschillende talen die vrij netjes betalen (+visa en werkvergunning in het buitenland). Dit kun je gewoon vanuit je zelf leren. Als je denkt dat je zonder diploma maar bij mc donalds moet gaan vegen ligt dat toch echt aan de mentaliteit en ambities die je zelf hebt. Ik heb geen diploma en zou echt no way een baan aannemen dat louter uit vegen en poetsen bestaat, daarvoor heb ik gewoon te veel eigenwaarde ook al heb ik mijn "kennis" niet in een klaslokaal geleerd.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:23 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ja. Dan ga je bij MacDonalds werken en dan valt op hoe slim je de vloer veegt en hoe doordacht je de hamburgers draait. Voor je het weet geef je leiding over 5 vestigingen.![]()
En in Friesland bestaat dit diploma systeem nog niet, die hebben ook een eigen munt en metriek stelsel.![]()
Zo werkt het niet meer. Aanbod te over, dus waarom een iemand aannemen die zegt slim te zijn en hard te kunnen werken, als je ook tig mensen hebt die een papiertje kunnen overleggen? Dan kun je bij falen er ook niet op worden aangesproken dat je een ongediplomeerde aannam.
Helaas, bij talent hoort ook dat maar weinig mensen het hebben. Ook is dit niet in iedere branche hetzelfde. Lees dit topic maar eens, Ik herken me totaal niet in "Tekort programmeurs gaat pijn doen"quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:39 schreef Flammie het volgende:
[..]
Als je er nou voor zorgt dat je bijvoorbeeld een portfolio hebt of als je echt goed bent in je vakgebied dan nemen ze je ook aan zonder diploma. Even zonder gekheid en wow-guild gedoe maar ik heb 0,0 diploma en krijg toch telkens goede vertaalbanen voor verschillende talen die vrij netjes betalen (+visa en werkvergunning in het buitenland). Dit kun je gewoon vanuit je zelf leren. Als je denkt dat je zonder diploma maar bij mc donalds moet gaan vegen ligt dat toch echt aan de mentaliteit en ambities die je zelf hebt. Ik heb geen diploma en zou echt no way een baan aannemen dat louter uit vegen en poetsen bestaat, daarvoor heb ik gewoon te veel eigenwaarde ook al heb ik mijn "kennis" niet in een klaslokaal geleerd.
Ik wil overigens NIET zeggen dat ik het eens ben met deze langstudeerderswet. Ik vind het zelf ruk.
In het geval van talen heb je geen talent nodig. Je moet alleen de tijd er in willen steken en niet opgeven. Wat ik wil zeggen is dat het idd niet bij iedere branche hetzelfde is en daarom is het wellicht verstandig om branches te zoeken die je beter zonder school kunt leren of om een heel dik portfolio te maken. Stel je bent graphic designer en je maakt de mooiste dingen. Dan maakt het echt niet veel uit of je een diploma hebt of niet. Ik geloof dat ik ooit ergens las dat veel mensen van Pixar geen diploma hebben omdat ze al hun tijd en energie in de daadwerkelijke daad gestoken hebben, Natuurlijk is Pixar een klasse apart en geen middenmoot te noemen maar wat ik dus wil zeggen is dat er altijd uitwegen zijnquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:45 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Helaas, bij talent hoort ook dat maar weinig mensen het hebben. Ook is dit niet in iedere branche hetzelfde. Lees dit topic maar eens, Ik herken me totaal niet in "Tekort programmeurs gaat pijn doen"
Het is ook een kwestie van geluk. Wat nu als alle onopgeleide mensen jouw post lezen en zich en masse op het vertalen storten? Want verdient goed en je hoeft er alleen wat tijd in te steken.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:48 schreef Flammie het volgende:
[..]
In het geval van talen heb je geen talent nodig. Je moet alleen de tijd er in willen steken en niet opgeven. Wat ik wil zeggen is dat het idd niet bij iedere branche hetzelfde is en daarom is het wellicht verstandig om branches te zoeken die je beter zonder school kunt leren of om een heel dik portfolio te maken. Stel je bent graphic designer en je maakt de mooiste dingen. Dan maakt het echt niet veel uit of je een diploma hebt of niet. Ik geloof dat ik ooit ergens dat ik las dat veel mensen van Pixar geen diploma hebben omdat ze al hun tijd en energie in de daadwerkelijke daad gestoken hebben, Natuurlijk is Pixar een klasse apart en geen middenmoot te noemen maar wat ik dus wil zeggen is dat er altijd uitwegen zijnIk zal het topic lezen maar kop op! Als je niet dom bent hoef je ook geen dom werk te doen
quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Nederland is 1 van de duurste Europese landen om te studeren.
weet wat je zegt of houd je mond.
Noem die landen (in Europa) dan eens waar je alles zelf moet betalen?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:30 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Duurste.
Als er geen studiebeurs was ja.
Er zijn (veel) landen waar je alles zelf moet betalen.
Hier in NL betaal je niks zelf het je mag zelfs een hoop geld in je zak stoppen want school kost altijd minder dan wat je aan beurs + aanvullend ontangt!
als je ouders weinig of niks verdienen krijg je wel 550 euro studiebeurs als je op kamers woont!
Dan moet je de instroom aan studenten beperken.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
Sorry voor TS, maar ik vind het een goede zaak. Straks heeft iedereen een HBO of universitaire titel. Het is geen geheim dat door het steeds hoger wordende aantal afstudeerders de waarde van het papiertje alleen maar minder en minder waard wordt. Straks worden dergelijke diploma's al als eis gesteld om de telefoon op te mogen nemen
Omdat er een verschil is tussen voortgezet onderwijs en hoger onderwijs.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
Hahaha. Cohen nu ook weer in het nieuws, staat hij op het podium te roepen "JA STRAKS OP 2 MAART KUNNEN JULLIE VOORKOMEN DAT DIT ERDOOR KOMT!!!"
Zielige vent
En studenten mogen nog steeds een jaar langer doen over hun studie. Op het middelbaar onderwijs van vroeger mocht je ook niet meer dan een keer doubleren, dus waarom zou het HBO van nu dat wel moeten mogen?
Ja, dan gaan ze daar weer over huilen. Het is gewoon veel beter om alleen de beste studenten echt door te laten gaan. Dan lever je kwaliteit en geen baggerstudenten die hun uni in 7 jaar afgerond hebben.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:08 schreef von_Preussen het volgende:
Dan moet je de instroom aan studenten beperken.
Goed dat je het even zegt. Ik mag toch verwachten van een HBO'er dat hij doorgaans slimmer is dan een MBO'er en dus door de bank genomen minder doubleert? Waarom zouden de eisen dan ook niet overeenkomstig strakker mogen zijn?quote:Omdat er een verschil is tussen voortgezet onderwijs en hoger onderwijs.
Nee, want in dat geval investeer je in studenten die je er later toch weer uitmikt. Dat is pas echt verspilling van geld, dan kan je beter alleen investeren in die paar studenten die het wel gaan redden.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja, dan gaan ze daar weer over huilen. Het is gewoon veel beter om alleen de beste studenten echt door te laten gaan. Dan lever je kwaliteit en geen baggerstudenten die hun uni in 7 jaar afgerond hebben.
Sinds wanneer valt het MBO onder het voortgezet onderwijs?quote:Goed dat je het even zegt. Ik mag toch verwachten van een HBO'er dat hij doorgaans slimmer is dan een MBO'er en door de bank genomen dus minder doubleert? Waarom zouden de eisen dan ook niet overeenkomstig strakker mogen zijn?
Tuurlijk. Daarom ben ik nu zeker ook met mijn tweede HBO opleiding bezig? Die ik zelf betaal? In de avonduren?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:16 schreef von_Preussen het volgende:
Conclusie: jij hebt geen idee waarover je praat en bent dus ook geen waardige gesprekspartner. Dahaag!
Je zegt het zelf, HBO-opleiding, das een wereld van verschil met een echte studie.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Tuurlijk. Daarom ben ik nu zeker ook met mijn tweede HBO opleiding bezig? Die ik zelf betaal? In de avonduren?
Ga jij eerst maar eens werken, dan weet jij eens waar je over praat! Over het paard getild kutstudentje met je veel te grote bek. "Ik heb recht op dit", "Ik heb recht op dat" en ondertussen niks presteren. Nog geen fuck bijgedragen aan de maatschappij. Ze moesten je van school aftrappen en achter de vuilniswagen aan laten rennen. Parasiterende neet.
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:27 schreef von_Preussen het volgende:
Je zegt het zelf, HBO-opleiding, das een wereld van verschil met een echte studie.
Jij zegt wat over werken, laat zogenaamd anderen voor je werken en zegt dan dat ik de economie de nek omdraaiquote:Werken, gatverdamme, wat een smerige gedachte zeg. Ik heb het geluk dat ik zelfstandig wat werk naar anderen kan detacheren om er geld mee te verdienen, maar ik heb medelijden met mede-studenten die dat economisch inzicht niet hebben.
Veel plezier als je maandagochtend weer naar je werk 40-urige werkweek moet, waar je schijnbaar gigantisch gefrustreerd over bent.![]()
Oja, jij zit te parasiteren op kosten van een werkgever terwijl je geen klapt uitvoert, dus iemand zou jou eens een schop onder de kont moeten geven. Want figuren zoals jij draaien de economie juist de nek om.
In dat geval kies ik gewoon voor de WA-jong, maak je daar maar geen zorgen over.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Tuurlijk, overal hebben ze een universitaire opleiding nodig. Maak je wel een kopie van je bul die je kunt laten zien als je achter de vuilniswagen wordt gezet?
Weet je vriend wat nu helemaal leuk is, als mensen zoals ik klaar zijn met de studie, dan komen we op de corporate ladder meteen boven jouw binnen, en dan ben jij de persoon die nederig onze hielen likt. Maar goed, zolang je op internet de held kunt uithangen ben je natuurlijk helemaal de man!quote:[..]
Jij zegt wat over werken, laat zogenaamd anderen voor je werken en zegt dan dat ik de economie de nek omdraaiLogisch rederen wordt kennelijk ook al niet meer onderwezen op de uni
Vriendje, voor jij hebt bereikt wat ik heb bereikt ben je eerst eens 20 jaar verder. Tot dan heb je geen reet verstand van wat het bedrijfsleven inhoudt.
2 hbo opleidingen, wat een faalquote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Tuurlijk. Daarom ben ik nu zeker ook met mijn tweede HBO opleiding bezig? Die ik zelf betaal? In de avonduren?
Ga jij eerst maar eens werken, dan weet jij eens waar je over praat! Over het paard getild kutstudentje met je veel te grote bek. "Ik heb recht op dit", "Ik heb recht op dat" en ondertussen niks presteren. Nog geen fuck bijgedragen aan de maatschappij. Ze moesten je van school aftrappen en achter de vuilniswagen aan laten rennen. Parasiterende neet.
70% van Nederland werkt hard?quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:23 schreef ukga het volgende:
[..]
Je kan afstand doen van je recht op Wajong. Maar als je dat doet, kom je bij terugval of iets dergelijks niet meer in aanmerking voor Wajong.quote:Op donderdag 20 januari 2011 21:54 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Als je eenmaal aan wajong bent begonnen kom je er niet meer vanaf.
Als je hem volledig ontvangt dus de 75% van het min loon ben je 80/100% afgekeurd en goedkeuren kan nooit meer omdat autisme niet te genezen valt.
En studies clusteren.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:08 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dan moet je de instroom aan studenten beperken.
Waarom niet? Pak een vakgebied waarvoor je geen school nodig hebt of wat je beter kunt leren zonder school (kunst, graphic design, talen, muziek whatever) en ga er voorquote:Op zaterdag 22 januari 2011 03:42 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik weet het goed gemaakt: ik word autodidact.
Als ik later succes heb, lach ik iedereen uit die wenste dat ze net zo geavanceerd konden denken als ik...
Het probleem ligt dieper: incompetente politici en bestuurders verkrachten het Nederlandse onderwijs.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:01 schreef Friek_ het volgende:
Ah, de volgende rechtse mislukkeling heeft zich gemeld in de vorm van vogeltjesdans. Mooi.
Sterker nog: ik ben al vertrokken. Ik leg me momenteel toe op IT-toepassingen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 03:44 schreef Flammie het volgende:
[..]
Waarom niet? Pak een vakgebied waarvoor je geen school nodig hebt of wat je beter kunt leren zonder school (kunst, graphic design, talen, muziek whatever) en ga er voor
Waarom verbaast het me nou niet dat jij zo'n enorme opvreter bent.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:41 schreef von_Preussen het volgende:
In dat geval kies ik gewoon voor de WA-jong, maak je daar maar geen zorgen over.
Hoax, jij hebt geen vrienden.quote:Weet je vriend
Dream on buddyquote:wat nu helemaal leuk is, als mensen zoals ik klaar zijn met de studie, dan komen we op de corporate ladder meteen boven jouw binnen, en dan ben jij de persoon die nederig onze hielen likt. Maar goed, zolang je op internet de held kunt uithangen ben je natuurlijk helemaal de man!![]()
Tuuuurlijk johquote:Overigens, als je maandag in de file staat denk dan even aan m'n pa, want die zit nu in de stille zuidzee te genieten van mijn bonus....die betaald is door de belastingbetaler (ook nu nog is het verdienmodel bij de banken uitermate riant, overheidscontrole my ass).
Want? Jouw ene VMBO is beter?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:49 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
2 hbo opleidingen, wat een faal
Wil je zeggen dat wat links "gepresteerd" heeft een succes genoemd mag worden?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:01 schreef Friek_ het volgende:
Ah, de volgende rechtse mislukkeling heeft zich gemeld in de vorm van vogeltjesdans. Mooi.
De eerste reden is al faal genoeg. Relevant voor je vakgebied, als het relevant is voor je vakgebied, waarom ga je dan niet voor het hoogst haalbare en doe je een Master?quote:Op zondag 23 januari 2011 14:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Want? Jouw ene VMBO is beter?
Ik volg een tweede HBO opleiding omdat:
- deze relevant is voor mijn vakgebied
- ik het belangrijk vind om bij te blijven en nieuwe dingen te leren
- ik het gewoon leuk vind
Als je kunt onderbouwen waarom die redenen om een tweede HBO opleiding een faal zijn, sta ik je graag te woord. Zoniet moet je opbokken
quote:
Ah, da's een goeie. Punt is dat een master niet veel bijdraagt op het vakgebied waar ik op werk. Daarnaast is het vrij duur en wordt deze niet gegeven op het instituut waar ik studeer (in Belgie, max. 400,- per jaar voor een HBO, les in de avonduren en kwalitatief veel beter onderwijs).quote:Op zondag 23 januari 2011 15:04 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
De eerste reden is al faal genoeg. Relevant voor je vakgebied, als het relevant is voor je vakgebied, waarom ga je dan niet voor het hoogst haalbare en doe je een Master?
Nee, wel dat iedereen die dit kabinetsbeleid verdedigd gewoon een achterlijke mongool is die denkt stoer over te komen met zogenaamd 'harde, rechtse praatjes'. Maar ga je gang, ik vind het een vermakelijk schouwspel.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wil je zeggen dat wat links "gepresteerd" heeft een succes genoemd mag worden?
Omdat ik nu eenmaal meer rechten heb dan mensen zoals jij, jij moet gewoon luisteren en je bek houden.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Waarom verbaast het me nou niet dat jij zo'n enorme opvreter bent.
Daarvoor ben jij ook, wij vertellen wat er gedaan moet worden, en hoe je dat doet is dan jouw probleem.quote:Dream on buddyGasten zoals jij die menen meteen de wereld aan hun voeten te hebben liggen kunnen nog niet het eerste het beste probleem oplossen. Ik heb ze zien komen en gaan: 25, net van de uni af, goed in een moeilijk gezicht trekken en gooien met dure woorden, en als het moeilijk wordt drukken ze hun snor om in een afgesloten kamertje hun senior te bellen en te vragen hoe ze dit en dat moeten oplossen. Een senior die net als ik geen uni heeft gedaan maar wel weet hoe het eraan toe gaat in het bedrijfsleven en die weet hoe hij problemen op moet lossen.
Werkelijk geen drol aan praktijkervaring, teamwork is hen vreemd en over arbeidsmoraal zullen we het al helemaal al niet hebben. Het enige waar ze goed in zijn is constant kijken alsof ze moeilijk moeten poepen.
Heb je voor die stelling ook nog argumenten of verschuil je jezelf net zo goed achter "praatjes"? Femke zou trots zijn op je.quote:Op zondag 23 januari 2011 15:42 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nee, wel dat iedereen die dit kabinetsbeleid verdedigd gewoon een achterlijke mongool is die denkt stoer over te komen met zogenaamd 'harde, rechtse praatjes'. Maar ga je gang, ik vind het een vermakelijk schouwspel.
Blijf proberen maat, blijf proberen. Misschien trapt je moeder er vandaag of morgen wel in.quote:Op zondag 23 januari 2011 16:03 schreef von_Preussen het volgende:
Omdat ik nu eenmaal meer rechten heb dan mensen zoals jij, jij moet gewoon luisteren en je bek houden.
Ik krijg het gevoel dat je echt niet goed snik bentquote:Tis alleen een drama dat Geert Wilders nu het paupervolk het idee geeft dat ze ook wat te zeggen hebben, ik mis de tijd van de achterkamertjespolitiek waar fatsoenlijke mensen beslissingen namen.
Je mist het punt. Dat is namelijk dat figuren als jij de eerste 10 jaar in elke functie binnen 6 maanden met de staart tussen de benen wegrennen als hun falen en nietskunnen aan het licht komt. Dan werkt je moeilijkpoepengezicht niet meer bij je derde functioneringsgesprekquote:Daarvoor ben jij ook, wij vertellen wat er gedaan moet worden, en hoe je dat doet is dan jouw probleem.
Whehehequote:Trouwens, mensen zoals jij worden geen senior, dat zijn meestal ouderejaars die lid van dezelfde vereniging zijn. En wij maar lachen dat we de carriere van knorren zoals jij op een laag niveau houden terwijl men elkaar de baantjes toeschuift.
Dank voor het verbeteren van dat taalfoutje!quote:Op zondag 23 januari 2011 16:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Heb je voor die stelling ook nog argumenten of verschuil je jezelf net zo goed achter "praatjes"? Femke zou trots zijn op je.
Overigens is verdedigd met een t. Leer eerst eens spellen voor je begint te roepen dat je overal recht op hebt. En dan mij een achterlijke mongool noemen?
Sukkel.
Hou jij jezelf nu maar voor dat je wat te vertellen hebt, als je het maar vaak genoeg zegt ga je het zelf geloven.quote:Op zondag 23 januari 2011 16:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
Blijf proberen maat, blijf proberen. Misschien trapt je moeder er vandaag of morgen wel in.
Dat hoeft ook helemaal niet, omdat je als "lid" elkaar gewoon verder helpt. Als er zondebok moet komen, dan zijn het figuren zoals jij.quote:Je mist het punt. Dat is namelijk dat figuren als jij de eerste 10 jaar in elke functie binnen 6 maanden met de staart tussen de benen wegrennen als hun falen en nietskunnen aan het licht komt. Dan werkt je moeilijkpoepengezicht niet meer bij je derde functioneringsgesprek.
Nee, dat heb ik inderdaad niet, maar eerlijk gezegd interesseert het me ook geen zak want een hipo ben je iig niet.quote:WheheheJe hebt geen idee wie je voor je hebt he maat?
Dat vind jij als student (neem ik aan). Maar ik als belastingbetaler wil niet opdraaien voor elke gnoom die na drie jaar mediageniek moeilijk poepen erachter komt dat hij toch iets anders wil doen.quote:Op zondag 23 januari 2011 16:22 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dank voor het verbeteren van dat taalfoutje!
Daarnaast zijn er al tig argumenten voorbij gekomen die aangetoond hebben dat dit complete beleid nog dommer is dan wat dan ook. Maar vooral doorgaan jongen, vooral denken dat je een 'eigen mening' hebt zodra je een kabinetsbeleid verdedigt dat gemaakt is door klapjosti's eerste klas.
Ik wil niet opdraaien voor elke babyboomer die een vrijstaand huis wil. Voor ieder yuppenstel dat naar 40 jaar moeilijk poepen toch maar aan de kinderen gaat, en dure ivf nodig heeft. Voor iedere Jack de Vries die graag een speeltje wil. Maar ik moet dat ook. Dan moeten we ineens wel solidair zijn.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat vind jij als student (neem ik aan). Maar ik als belastingbetaler wil niet opdraaien voor elke gnoom die na drie jaar mediageniek moeilijk poepen erachter komt dat hij toch iets anders wil doen.
Sterker nog, iedereen weet het al (behalve jij)quote:Op zondag 23 januari 2011 16:26 schreef von_Preussen het volgende:
Hou jij jezelf nu maar voor dat je wat te vertellen hebt, als je het maar vaak genoeg zegt ga je het zelf geloven.
Hou nu maar op, want jij hebt niet eens een lid.quote:Dat hoeft ook helemaal niet, omdat je als "lid" elkaar gewoon verder helpt. Als er zondebok moet komen, dan zijn het figuren zoals jij.
Fijn dat je mijn voorgaande stelling even bevestigtquote:Nee, dat heb ik inderdaad niet
Wat een trieste vaststelling. En nu?quote:maar eerlijk gezegd interesseert het me ook geen zak
Ah zo. Daarom ben ik ook nooit gevraagd voor middle management functies he? Rechtstreeks onder de sectordirecteur van een groot telecombedrijf?quote:want een hipo ben je iig niet.
Ik heb mijn beide HBO opleidingen in eigen tijd in de avonduren gedaan waarvan de tweede op eigen kosten. Omdat ik dat belangrijk vind voor mijzelf, voor mijn vakgebied en voor het bedrijf. Leg mij eens uit waarom iets mis is met die instelling?quote:Maar als men jouw opleidingsniveau (niks mis met HBO, maar wél met jouw houding) koppelt aan jouw houding in deze discussie, dan geeft dat wel blijk van je enorme frustratie.
Moet jij morgen dansen naar de pijpen van mijn baas? Ik dacht het niet, want die neemt niemand aan die nog niets gepresteerd heeftquote:Affijn, op internet een grote bek hebben, en morgen weer dansen naar de pijpen van je baas, zo kennen we onze pappenheimers weer.
Dat doe jij al niet meer. Dat bedrag lenen zij van de staat.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat vind jij als student (neem ik aan). Maar ik als belastingbetaler wil niet opdraaien voor elke gnoom die na drie jaar mediageniek moeilijk poepen erachter komt dat hij toch iets anders wil doen.
Ik behoor niet tot die doelgroep als je dat bedoelt hoor. Maar gelukkig mogen we in dit land zeggen wat we van bepaalde zaken vinden. Zo mag ik zeggen dat ik het belachelijk vind om een student een diploma te geven als hij dat in 5 jaar nog niet kan halen. Ook vind ik het belachelijk om je niet van tevoren goed te informeren over je studie waardoor je er op de helft achter komt dat hogere frietkunde toch niet het vak is dat je interesse heeft. En aan de andere kant mag jij zeggen dat je niet graag ziet dat er op je studie bezuinigt wordt. Zo mag iedereen zeggen wat hij vindt. En ondertussen maken we elkaar voor rotte vis uitquote:Op zondag 23 januari 2011 17:21 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik wil niet opdraaien voor elke babyboomer die een vrijstaand huis wil. Voor ieder yuppenstel dat naar 40 jaar moeilijk poepen toch maar aan de kinderen gaat, en dure ivf nodig heeft. Voor iedere Jack de Vries die graag een speeltje wil. Maar ik moet dat ook. Dan moeten we ineens wel solidair zijn.
Zeker,quote:Op zondag 23 januari 2011 17:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik behoor niet tot die doelgroep als je dat bedoelt hoor. Maar gelukkig mogen we in dit land zeggen wat we van bepaalde zaken vinden. Zo mag ik zeggen dat ik het belachelijk vind om een student een diploma te geven als hij dat in 5 jaar nog niet kan halen. Ook vind ik het belachelijk om je niet van tevoren goed te informeren over je studie waardoor je er op de helft achter komt dat hogere frietkunde toch niet het vak is dat je interesse heeft. En aan de andere kant mag jij zeggen dat je niet graag ziet dat er op je studie bezuinigt wordt. Zo mag iedereen zeggen wat hij vindt. En ondertussen maken we elkaar voor rotte vis uit![]()
Als de staat toch het bedrag terugkrijgt, waarom zou ze er dan op willen bezuinigen? Het zal toch echt wat opleveren en zoals iedereen wel weet, is het geld dat de staat beheert rechtstreeks afkomstig uit mijn zak. Maar dat is niet het enige. Het gaat er ook om dat steeds meer pipo's die eigenlijk het niveau niet hebben met een diploma de schooldeuren uitwandelen waardoor er steeds meer onderwijsvervuiling op de arbeidsmarkt komt. Zo heb je bijvoorbeeld pabo leraren die nog niet eens foutloos Nederlands kunnen, en moeite hebben met hoofdrekenen. Wil je dan verstandelijk ontoereikende mensen op sleutelposities hebben? Er wordt wat geroepen over "rechts" en "de PVV", maar ondertussen zijn de roepers zelf van een nog veel bedroevender niveau.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:24 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat doe jij al niet meer. Dat bedrag lenen zij van de staat.
Politici die roepen dat er meer technici nodig zijn, maar dezelfde groep naaien vind ik zo niet nog kutter...quote:Op zondag 23 januari 2011 17:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik behoor niet tot die doelgroep als je dat bedoelt hoor. Maar gelukkig mogen we in dit land zeggen wat we van bepaalde zaken vinden. Zo mag ik zeggen dat ik het belachelijk vind om een student een diploma te geven als hij dat in 5 jaar nog niet kan halen. Ook vind ik het belachelijk om je niet van tevoren goed te informeren over je studie waardoor je er op de helft achter komt dat hogere frietkunde toch niet het vak is dat je interesse heeft. En aan de andere kant mag jij zeggen dat je niet graag ziet dat er op je studie bezuinigt wordt. Zo mag iedereen zeggen wat hij vindt. En ondertussen maken we elkaar voor rotte vis uit![]()
Overigens vind ik babyboomers ook kut.
Extra geld voor de staatskas. Denk jij dat het ingewikkelder in elkaar steekt dan dat?quote:Op zondag 23 januari 2011 17:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Als de staat toch het bedrag terugkrijgt, waarom zou ze er dan op willen bezuinigen?
Dat is allemaal een andere discussie. Het gaat nu puur om het toekomstige beleid dat dit kabinet wil voeren.quote:Maar dat is niet het enige. Het gaat er ook om dat steeds meer pipo's die eigenlijk het niveau niet hebben met een diploma de schooldeuren uitwandelen waardoor er steeds meer onderwijsvervuiling op de arbeidsmarkt komt. Zo heb je bijvoorbeeld pabo leraren die nog niet eens foutloos Nederlands kunnen, en moeite hebben met hoofdrekenen. Wil je dan verstandelijk ontoereikende mensen op sleutelposities hebben? Er wordt wat geroepen over "rechts" en "de PVV", maar ondertussen zijn de roepers zelf van een nog veel bedroevender niveau.
Sterker nog: je hebt van die paljassen die hun dochters en zonen naar het VWO praten zodat het niveau van die opleiding als een Apollo 13 compleet instort. Met als gevolg dat de echte bollebozen van de klas zich te pletter vervelen en er nog slechter aan toe zijn dan de marginalen en overbodigen...quote:Op zondag 23 januari 2011 17:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Als de staat toch het bedrag terugkrijgt, waarom zou ze er dan op willen bezuinigen? Maar dat is niet het enige. Het gaat er ook om dat steeds meer pipo's die eigenlijk het niveau niet hebben met een diploma de schooldeuren uitwandelen waardoor er steeds meer onderwijsvervuiling op de arbeidsmarkt komt. Zo heb je bijvoorbeeld pabo leraren die nog niet eens foutloos Nederlands kunnen, en moeite hebben met hoofdrekenen. Wil je dan verstandelijk ontoereikende mensen op sleutelposities hebben? Er wordt wat geroepen over "rechts" en "de PVV", maar ondertussen zijn de roepers zelf van een nog veel bedroevender niveau.
Ik vind het absurd om maar meer HBO'ers en universitair geschoolden los te laten op de arbeidsmarkt als die het feitelijke niveau daarvoor niet hebben. Straks wordt er nog een universitaire opleiding gevraagd om de telefoon op te mogen nemen. Ten eerste omdat iedereen dat flutpapiertje heeft en ten tweede omdat de studenten feitelijk ook niet veel meer kunnen.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:35 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Politici die roepen dat er meer technici nodig zijn, maar dezelfde groep naaien vind ik zo niet nog kutter...
Het feit dat jij nooit lid bent geweest zegt al genoeg over jouw doorzettingsvermogen en netwerkcapaciteiten uit, daarmee heb je al zoveel schade aangericht dat een tweede cursus HBO dat niet meer goed kan maken.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
Hou nu maar op, want jij hebt niet eens een lid.
Het feit dat jij anderen de vruchten van jouw werk laat plukken (hoewel dat niet zoveel voorstelt) en daarvoor ook nog eens een tweede opleiding gaat volgen laat duidelijk blijken dat jij niet merkt hoe anderen jouw gebruiken. Maar die laatste groep heeft dat heel goed door, en zullen ook altijd figuren zoals jij blijven uitknijpen terwijl ze het gevoel hebben iets bij te dragen.quote:Ah zo. Daarom ben ik ook nooit gevraagd voor middle management functies he? Rechtstreeks onder de sectordirecteur van een groot telecombedrijf?
En ja, dat is echt waar
[..]
Ik heb mijn beide HBO opleidingen in eigen tijd in de avonduren gedaan waarvan de tweede op eigen kosten. Omdat ik dat belangrijk vind voor mijzelf, voor mijn vakgebied en voor het bedrijf. Leg mij eens uit waarom iets mis is met die instelling?
Daarentegen vind ik wel het nodig mis met de instelling van een universitair geschoold jochie dat zich de wereld aan zijn zijn voeten waant, maar nog geen bal verstand heeft van hoe het er echt in de grote mensen wereld aan toe gaat. Dat komt nog wel zodra je de veilige comfortzone van de collegebanken verlaat en als onwetende freshman over je eerste project struikelt. De wereld zit echt iets anders in elkaar dan de professoren en de hoogleraren je vertellen hoor
Lieve schat, jij zit hier wel te roepen dat ik nog niets gepresteerd heb, maar ik heb geen diploma nodig om vervolgens veilig onder de vleugels van een onderneming risicoloos en op kosten van anderen proberen hogerop te komen.quote:Moet jij morgen dansen naar de pijpen van mijn baas? Ik dacht het niet, want die neemt niemand aan die nog niets gepresteerd heeft![]()
Toch wordt de sfeer er niet beter op. Steeds meer groepjes die naar elkaar wijzen. Zij leveren maar wat in. Dan drinken ze maar minder bier/kopen ze geen flatscreen/geven ze hun tweede huisje maar op.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik behoor niet tot die doelgroep als je dat bedoelt hoor. Maar gelukkig mogen we in dit land zeggen wat we van bepaalde zaken vinden. Zo mag ik zeggen dat ik het belachelijk vind om een student een diploma te geven als hij dat in 5 jaar nog niet kan halen.
Prima toch? Als je een opleiding niet aankunt, is dat prachtig - dan lever je als school ook geen baggerkwaliteit af.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:36 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Sterker nog: je hebt van die paljassen die hun dochters en zonen naar het VWO praten zodat het niveau van die opleiding als een Apollo 13 compleet instort. Met als gevolg dat de echte bollebozen van de klas zich te pletter vervelen en er nog slechter aan toe zijn dan de marginalen en overbodigen...
Ik heb het meegemaakt...
Het is je vast nog nooit opgevallen dat de arbeidsmarkt tegenwoordig meer hoger opgeleiden vraagt dan vroeger. Dat dat nog geen reden is om de eisen aan een diploma x naar beneden bij te stellen klopt, maar je moet toch op één of andere manier aan de extra vraag voldoen.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik vind het absurd om maar meer HBO'ers en universitair geschoolden los te laten op de arbeidsmarkt als die het feitelijke niveau daarvoor niet hebben. Straks wordt er nog een universitaire opleiding gevraagd om de telefoon op te mogen nemen. Ten eerste omdat iedereen dat flutpapiertje heeft en ten tweede omdat de studenten feitelijk ook niet veel meer kunnen.
Ik vind het anders compleet van de gekken dat het onderwijs alleen maar meningsloze robots aflevert aan de arbeidsmarkt.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Prima toch? Als je een opleiding niet aankunt, is dat prachtig - dan lever je als school ook geen baggerkwaliteit af.
Punt is dat de kwaliteit van het onderwijs weer omhoog moet. Als daardoor meer studenten afvallen, so be it. Niet iedereen kan premier worden. Belangrijk is dat er kwaliteit wordt afgeleverd en dat je later echt iets kunt. Daarvoor dien je te worden opgeleid.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:39 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Toch wordt de sfeer er niet beter op. Steeds meer groepjes die naar elkaar wijzen. Zij leveren maar wat in. Dan drinken ze maar minder bier/kopen ze geen flatscreen/geven ze hun tweede huisje maar op.
Prima toch? Met deze regeling wordt het kaf van het koren gescheiden. De "ik zit pas zeven jaren op de universiteit, ik doe het heel voordelig dus ik neem ruim de tijd" gastjes vallen zo vanzelf buiten de boot.quote:Zonder zich werkelijk in de situatie van anderen te verdiepen. Niet iedere babyboomer is rijk. Niet iedere 18-jarige weet precies wat ie met zijn leven wil (als ie maar even goed nadenkt). Niet iedere bijstandsmoeder is een rokende uitvreetster.
Of omdat ze het gezeik van "ik heb recht op dit", "ik heb recht op dat" en ondertussen niets presteren gewoon zat zijn en de afkalving van het het onderwijs nu eens een halt willen toeroepen?quote:Maar het is zo makkelijk om dat over een ander te denken.
En ik ben bang dat de meerderheid van de Nederlanders uit zulke vooroordelen kiest. En niet omdat ze precies weten hoe het er bij de studenten aan toe gaat en wat een langstudeerder kost.
Als student hoor je toch te studeren en niet te zuipen?quote:Dat je een maatregel op je dak krijgt omdat de kiezer daar 100% achter staat, dat is te verteren. Maar deze maatregel wordt doorgevoerd omdat de gemiddelde PVVer niet verder denkt dan 'net goed, geen pils van mijn centen, lullo's'.
Het gaat niet om slecht-opgeleid lui, maar marginalen en overbodigen die niet op het VWO en de uni thuishoren. DAT is de helaasheid die nu bestreden moet worden...quote:Op zondag 23 januari 2011 17:41 schreef Friek_ het volgende:
Oftewel: vogeltjesdans irriteert zich gewoon aan slecht opgeleide lui i.p.v. specifiek dit wetsvoorstel. Zeg dat dan.
De helaasheid is echter dat elke idioot zonder mensenkennis zich omhoog kan lullen tot premier, dat moet ook bestreden worden. Helaas is Den Haag daartoe niet in staat...quote:Op zondag 23 januari 2011 17:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
Punt is dat de kwaliteit van het onderwijs weer omhoog moet. Als daardoor meer studenten afvallen, so be it. Niet iedereen kan premier worden. Belangrijk is dat er kwaliteit wordt afgeleverd en dat je later echt iets kunt. Daarvoor dien je te worden opgeleid.
Goed punt. Alleen ben ik ook van mening dat de bijverdiengrens omhooggeschopt moet worden...quote:En als je nog niet weet wat je wilt, ga je maar eerst een paar jaartjes werken. Goed voor de economie, goed voor jezelf en je kunt ook nog eens je eigen studie betalen. Plus dat je weet wat je wilt en gemotiveerd bent.
Ik wens ook dat ouders een keer realistisch denken. Als iedereen wenst dat zijn dochter/zoon dokter, advocaat of ingenieur moet worden, maar niemand spreekt zich openlijk uit voor een carrière als bouwvakker...quote:Of omdat ze het gezeik van "ik heb recht op dit", "ik heb recht op dat" en ondertussen niets presteren gewoon zat zijn en de afkalving van het het onderwijs nu eens een halt willen toeroepen?
Straks loopt iedereen met een universitaire bul rond en kunnen ze nog niets.
Kijk goed om je heen op de uni en alle andere opleidingen. Er zijn zovelen die niet studeren omdat ze graag de kennis opdoen maar merendeel studeert omdat dit (vanuit huis) de norm is. Na jouw middelbare school ga je studeren als je VWO of HAVO hebt gedaan.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het gaat niet om slecht-opgeleid lui, maar marginalen en overbodigen die niet op het VWO en de uni thuishoren. DAT is de helaasheid die nu bestreden moet worden...
Klopt, en dat zijn de types die de mensen die vanaf de basis aan zwoegden naar UWV sturen. Dat terwijl de laatste groep meer praktijkervaring heeft opgedaan...quote:Op zondag 23 januari 2011 17:55 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Kijk goed om je heen op de uni en alle andere opleidingen. Er zijn zovelen die niet studeren omdat ze graag de kennis opdoen maar merendeel studeert omdat dit (vanuit huis) de norm is. Na jouw middelbare school ga je studeren als je VWO of HAVO hebt gedaan.
Dit is tegen alle, vooral academische, ideeën van onderwijs in. Kijk nou naar het aantal afgestudeerden dat meteen na de studie het bedrijfsleven induikt. Dit is toch ook niet de bedoeling van wetenschap?
Dat zijn waarschijnlijk verkapte havisten, die het geluk hadden geboren te worden uit liegende en bedriegende ouders...quote:Van mijn part wordt studeren weer iets voor de elite. En dan niet de elite met het meeste geld, maar de elite met de meeste wil en het meeste besef wat studeren nou eigenlijk inhoudt: "Het onderwerp interesseert je en je wilt graag meedenken over hoe dit onderwerp verder zou kunnen komen qua kennis."
Al die vadsige nepstudenten, die overigens hier de woorden "Spoorknor" en HBO'er lopen te spuien. Dit zijn de meest erge en moeilijk tot academici te rekenen. Bah
Op zich vind ik kwaliteitsverbetering alleen maar een goede zaak, met spijt moet ik vaststellen dat op universiteiten veel te weinig kritische denkers zitten, en mensen alleen maar klakkeloos aannemen wat men hun zegt. Leren ze dat 1+1 = 3, dan zullen ze dat altijd volgen i.p.v. zelf eens na te denken.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Punt is dat de kwaliteit van het onderwijs weer omhoog moet. Als daardoor meer studenten afvallen, so be it. Niet iedereen kan premier worden. Belangrijk is dat er kwaliteit wordt afgeleverd en dat je later echt iets kunt. Daarvoor dien je te worden opgeleid.
Bovendien moeten bètaleerlingen in de Tweede Fase slechts onderwezen worden in twee talenvakken. Het is van de idioten deze groep te verplichten Frans en Duits als eindexamenvak te kiezen...quote:Op zondag 23 januari 2011 18:13 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Op zich vind ik kwaliteitsverbetering alleen maar een goede zaak, met spijt moet ik vaststellen dat op universiteiten veel te weinig kritische denkers zitten, en mensen alleen maar klakkeloos aannemen wat men hun zegt. Leren ze dat 1+1 = 3, dan zullen ze dat altijd volgen i.p.v. zelf eens na te denken.
Tijdens mijn studie heb ik veel met buitenlandse studenten te maken, en wat mij steeds weer opvalt is dat het basisniveau (VWO) bij de Nederlandse studenten altijd het laagst is. Om dus de kwaliteit op de universiteit te verbeteren moet je beginnen dat aan de poort het basisniveau al een stuk hoger ligt. Dit kan je alleen bereiken door ook het middelbaar onderwijs te verbeteren en uit het huidige pakket allerlei onzinvakken (algemene natuurwetenschappen, culturele en kunstzinnige vorming) te schrappen. Die zaten er vroeger ook niet in en toen werden die uren ingevuld door zaken als nederlands, handelsrekenen en wiskunde, waar je tijdens je studie veel meer aan hebt.
Wat ik ook graag zie veranderen is dat leerlingen harde feitenkennis krijgen, in plaats van alle informatie op te zoeken. Zo kweek je alleen maar zouteloze robotten...quote:En dat is een taak van de overheid, je kan het scholieren niet kwalijk nemen dat ze alleen datgene leren wat hun vanuit school is aangeboden.
Ik pleit voor een vijfjarenplan. Dat betekent nu: meer inzetten op technici, minder op advocaten en economen. Dit om scheefgroei op de arbeidsmarkt tegen te gaan...quote:Jij stelt dat het goed is dat er minder hoogopgeleiden zouden komen, waar jij dan echter totaal aan voorbij gaat is dat dit structurele problemen gaat veroorzaken.
Ik vind de plannen van Thilo Sarrazin toch wel iets hebben: hoogopgeleiden belonen als ze een gezin stichten en laagopgeleiden belonen als ze dat laten...quote:In de afgelopen jaren is er een trend onstaan waardoor de vraag naar hogeropgeleide mensen alleen maar toeneemt.
Echter kampt de aanbodzijde met twee problemen:
- door de babyboomgeneratie die nu met pensioen gaat verliest men buitenproportioneel veel hogeropgeleid en ervaren personeel;
- lageropgeleiden krijgen meer kinderen dan hogeropgeleiden, dus zal de samenstelling van de beroepsbevolking veranderen ten nadele van de beschikbaarheid van "intelligente mensen";
Zie mijn reflectie boven, in sommige sectoren is het aanbod tig keren groter dan de vraag. Denk maar aan historici, kunstenaars, economen, advocaten...quote:Dus de vraag naar hogeropgeleiden neemt alleen maar toe, terwijl de aanbodzijde steeds verder onder druk komt te staan. Dat kan men nu al zien doordat de beste mensen door de aantrekkelijkste bedrijven worden ingenomen, terwijl de minder aantrekkelijke bedrijven het de overheidssector met de "slechtere" mensen blijft zitten.
Dit is ook de schuld van de werkgevers zelf. Waarom een astronoom, een wiskundige, een econoom, een advocaat en een fotograaf aannemen voor dezelfde positie? Wat is dat nou voor een hersenkronkel van die paljassen?quote:Als jij dan voorstelt dat het goed is dat er hogeropgeleiden afvallen doordat de studie zwaarder is, dan neemt de krapte op de arbeidsmarkt alleen nog maar toe. En dat heeft gevolgen voor de aantrekkelijkheid van Nederland als vestigingsplaats, bedrijven zullen dan eerder voor het buitenland kiezen danwel Nederland verlaten omdat in andere landen wél genoeg goede mensen te krijgen zijn (denk bijv. aan Scandinavie).
Er moeten mensen afvallen, en dat zijn de havisten die zich naar het vwo geluld hebben...quote:Nu is dat geen pleidooi voor middelmatig onderwijs, maar het stellen dat er `dan maar mensen moeten afvallen` getuigd van een compleet gebrek aan visie en lange-termijn denken (waar ben je nu met je praktijkervaring?), want daarmee versterk je de structurele problemen alleen maar en breng je de aantrekkelijkheid van het vestigingsklimaat nog eens in gevaar.
quote:Maar mischien begrijp je dat pas als er binnen jouw bedrijf steeds meer functies niet meer bezet kunnen worden omdat er simpelweg geen mensen meer beschikbaar zijn.
Het is geen mooie gedachte, maar we moeten accepteren dat we een generatie van 25 jaar lang hebben die matig onderwijs heeft genoten en ook maar een matig niveau heeft. Wil je dat oplossen, dan moet je geen maatregelen in het hoger onderwijs treffen, maar ervoor zorgen dat niveau en de kennis op het basis- en middelbaar onderwijs toeneemt. Want dan heb je aan de poort van het HBO / universiteit al kwalitatief `betere` mensen, dan kan men daar het niveau verhogen zodat men uiteindelijke goede arbeidskrachten aflevert.
Even een keiharde veto tegen het feitenkennis verhaal. Ik ben van mening dat het internet een absolute gift is aan het academische onderzoek. Natuurlijk dient elk opgezocht onderwerp geverifieerd te worden maar het is echt een uitkomst wanneer men verstand heeft van een beetje google. Daar kan feitenkennis niet tegenop.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:30 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Bovendien moeten bètaleerlingen in de Tweede Fase slechts onderwezen worden in twee talenvakken. Het is van de idioten deze groep te verplichten Frans en Duits als eindexamenvak te kiezen...
[..]
Wat ik ook graag zie veranderen is dat leerlingen harde feitenkennis krijgen, in plaats van alle informatie op te zoeken. Zo kweek je alleen maar zouteloze robotten...
[..]
Ik pleit voor een vijfjarenplan. Dat betekent nu: meer inzetten op technici, minder op advocaten en economen. Dit om scheefgroei op de arbeidsmarkt tegen te gaan...
[..]
Ik vind de plannen van Thilo Sarrazin toch wel iets hebben: hoogopgeleiden belonen als ze een gezin stichten en laagopgeleiden belonen als ze dat laten...
[..]
Zie mijn reflectie boven, in sommige sectoren is het aanbod tig keren groter dan de vraag. Denk maar aan historici, kunstenaars, economen, advocaten...
[..]
Dit is ook de schuld van de werkgevers zelf. Waarom een astronoom, een wiskundige, een econoom, een advocaat en een fotograaf aannemen voor dezelfde positie? Wat is dat nou voor een hersenkronkel van die paljassen?
[..]
Er moeten mensen afvallen, en dat zijn de havisten die zich naar het vwo geluld hebben...
[..]
je bedoelt om er toch je brood mee te kunnen verdienen; als je zo'n achtelijke studie kiest (net als vrijetijdskunde) dan kun je toch op je vingers natellen dat niemand daarop zit te wachten als er een bezuinigingsronde moet worden doorgevoerd?quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:30 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Wijsbegeerte van de techniek.![]()
Maar toen ik er voor koos, waren er genoeg promotieplaatsen. Daarnaast doe ik informatica vakken, om toch wat breder inzetbaar te zijn.
Ik had me erop verkeken, sorry...quote:Op zondag 23 januari 2011 18:32 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Even een keiharde veto tegen het feitenkennis verhaal. Ik ben van mening dat het internet een absolute gift is aan het academische onderzoek. Natuurlijk dient elk opgezocht onderwerp geverifieerd te worden maar het is echt een uitkomst wanneer men verstand heeft van een beetje google. Daar kan feitenkennis niet tegenop.
Hij kan het niet helpen, evenals allerlei stumperds die in de Tweede Fase zo snel mogelijk van hun wiskunde af wilden...quote:Op zondag 23 januari 2011 18:34 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
je bedoelt om er toch je brood mee te kunnen verdienen; als je zo'n achtelijke studie kiest (net als vrijetijdskunde) dan kun je toch op je vingers natellen dat niemand daarop zit te wachten als er een bezuinigingsronde moet worden doorgevoerd?
Ben je nu serieus?quote:Op zondag 23 januari 2011 18:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik had me erop verkeken, sorry...
Toch wel bedankt.
tuurlijk wel, ieder weldenkend mens bedenkt van tevoren of hij met een studie in het hoger onderwijs ook daadwerkelijk zijn brood verdienen kan; alleen vrouwen die gokken op een suikeroompje/kids uitbroeden en prutsers die journalistiek / communicatie / vrijetijdswetenschappen / filmwetenschappen / kunstzinnige studies en andere pretstudies gaan doen verdienen dat predicaat 'weldenkend' niet.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:36 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Hij kan het niet helpen, evenals allerlei stumperds die in de Tweede Fase zo snel mogelijk van hun wiskunde af wilden...
Vorige post was dan ook 'naïef' geformuleerd...quote:Op zondag 23 januari 2011 18:39 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
tuurlijk wel, ieder weldenkend mens bedenkt van tevoren of hij met een studie in het hoger onderwijs ook daadwerkelijk zijn brood verdienen kan; alleen vrouwen die gokken op een suikeroompje/kids uitbroeden en prutsers die journalistiek / communicatie / vrijetijdswetenschappen / filmwetenschappen / kunstzinnige studies en andere pretstudies gaan doen verdienen dat predicaat 'weldenkend' niet.
dan draag je ook de consequenties daarvan.
Je hebt een punt. Toch was dit het enige waar ik goed in ben en wat ik leuk vond. Dat weerspiegelt zich in mijn cijfers.Ik denk dat ik met deze studie en (hoge cijfers) kans maak op een aanstelling in de vorm van een promotieplek.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:34 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
je bedoelt om er toch je brood mee te kunnen verdienen; als je zo'n achtelijke studie kiest (net als vrijetijdskunde) dan kun je toch op je vingers natellen dat niemand daarop zit te wachten als er een bezuinigingsronde moet worden doorgevoerd?
Jawel, want de universiteit moeten personeel bezuinigen. Dus gaat het aantal promotieplekken omlaag.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:34 schreef dr.dunno het volgende:
de langstudeerderswet heeft verder trouwens geen drol te maken met promotieonderzoek, als promovendus ben je geen student meer in de zin van de wet op de studiefinanciering.
Ik denk niet dat ik voorrang heb, eerder een achterstand, zeker als anonieme sollicitant in het bedrijfsleven.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:34 schreef dr.dunno het volgende:
en je lichte vorm van autisme is geen excuus om voorrang te krijgen op andere studenten, zeker niet bij een IT-studie, waar het eerder de vraag is in welke mate je autistisch bent i.p.v. òf je het bent.
Tja en die domme gasten denken ook nog dat het waar is ookquote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
Hahaha. Cohen nu ook weer in het nieuws, staat hij op het podium te roepen "JA STRAKS OP 2 MAART KUNNEN JULLIE VOORKOMEN DAT DIT ERDOOR KOMT!!!"
Zielige vent
En studenten mogen nog steeds een jaar langer doen over hun studie. Op het middelbaar onderwijs van vroeger mocht je ook niet meer dan een keer doubleren, dus waarom zou je dat op het HBO van nu dan wel moeten mogen?
Het probleem is dat men teveel vakken wil onderwijzen terwijl het rendement tijdens het hoger onderwijs nihil is.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:30 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Bovendien moeten bètaleerlingen in de Tweede Fase slechts onderwezen worden in twee talenvakken. Het is van de idioten deze groep te verplichten Frans en Duits als eindexamenvak te kiezen...
Het hangt van het vak af, voor wiskunde is harde feitenkennis enorm belangrijk (en niet allerei competenties als het kunnen verwerken van een werkstuk), dat doe je maar bij vakken zoals geschiedenis (onderzoeksvak bij uitstek).quote:Wat ik ook graag zie veranderen is dat leerlingen harde feitenkennis krijgen, in plaats van alle informatie op te zoeken. Zo kweek je alleen maar zouteloze robotten...
Heb jij bronnen voor die scheefgroei? Er is een tekort aan technici, maar als een economie zich ontwikkelt heeft men juist ook veel behoefte aan economen en juristen.quote:Ik pleit voor een vijfjarenplan. Dat betekent nu: meer inzetten op technici, minder op advocaten en economen. Dit om scheefgroei op de arbeidsmarkt tegen te gaan...
Ik denk dat het heel moeilijk is om gezinsplanning d.m.v. monetaire incentives te sturen, als je het al moreel kan verdedigen.quote:Ik vind de plannen van Thilo Sarrazin toch wel iets hebben: hoogopgeleiden belonen als ze een gezin stichten en laagopgeleiden belonen als ze dat laten...
Historici en kunstenaars ben ik met je eens, alleen economen en advocaten vind ik te kort door de bocht. In mijn omgeving zijn heel veel economomen / bedrijfskundigen / rechtenstudenten, en ik hoor niemand klagen dat ze moeilijkheden hebben een baan te vinden. Sterker nog, bedrijven staan ze bij de poort op te wachten. Mischien zijn de mensen in mijn omgeving ook gevraagd en anderen niet, heb jij een bron waarin staat dat er sprake is van significante werkloosheid onder economen en juristen?quote:Zie mijn reflectie boven, in sommige sectoren is het aanbod tig keren groter dan de vraag. Denk maar aan historici, kunstenaars, economen, advocaten...
Wat is het probleem dat men mensen met een afwijkende opleiding aanneemt?quote:Dit is ook de schuld van de werkgevers zelf. Waarom een astronoom, een wiskundige, een econoom, een advocaat en een fotograaf aannemen voor dezelfde positie? Wat is dat nou voor een hersenkronkel van die paljassen?
Nee, de overheid moet ervoor zorgen dat het onderwijs in staat is om de vraagkant van de arbeidsmarkt te vervullen (ook qua kwaliteit / niveau!).quote:Er moeten mensen afvallen, en dat zijn de havisten die zich naar het vwo geluld hebben...
En dat los je op met flinke boetes.. ?quote:Op zondag 23 januari 2011 17:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het gaat niet om slecht-opgeleid lui, maar marginalen en overbodigen die niet op het VWO en de uni thuishoren. DAT is de helaasheid die nu bestreden moet worden...
Idioten verdienen dan ook een idiote behandeling...quote:Op zondag 23 januari 2011 19:02 schreef draaijer het volgende:
[..]
Tja en die domme gasten denken ook nog dat het waar is ook
geweldig voor je, maar de maatschappij draagt niet de meerderheid van de kosten om jou een plezier te doen, maar om van jou netto een burger te maken die belastinggeld opbrengt in plaats van kost (zowel direct in termen van geld als indirect in termen van maatschappelijke bijdrage).quote:Op zondag 23 januari 2011 19:00 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Je hebt een punt. Toch was dit het enige waar ik goed in ben en wat ik leuk vond. Dat weerspiegelt zich in mijn cijfers.Ik denk dat ik met deze studie en (hoge cijfers) kans maak op een aanstelling in de vorm van een promotieplek.
zie boven, totaal irrelevant; uitkeringstrekkers hebben we al teveel in dit land.quote:Ik denk dat dat meer kans op werk geeft dan wanneer ik met een 'winstgevende' studie (en zeventjes) in het harde bedrijfsleven moet gaan solliciteren. Op de uni kennen mensen mijn gezicht tenminste, en weten ze dat ik geen wandelend arbeidsongeschiktheidsrisico ben.
bij studies die er niet toe doen wel ja, bij geneeskunde en onderwijsopleidingen worden ze juist uitgebreid (en sterker nog: een deel van de kabinetsplannen geldt niet voor ons); waarom? omdat daar vraag naar is, ook al kost mijn geneeskunde opleiding bijvoorbeeld van begin tot eind 180.000 euro.quote:Jawel, want de universiteit moeten personeel bezuinigen. Dus gaat het aantal promotieplekken omlaag.
dat denkt iedere sollicitant om hem moverende redenen; tot het moment dat je daadwerkelijk op gesprek moet gaan kun je met je 'lichte vorm van autisme' (wat een BS diagnose is, je hebt het conform de DSM-IV-TR standaarden als gesteld door een psychiater of niet) prima jezelf van je beste kant laten zien om door te gaan naar fase twee.quote:Ik denk niet dat ik voorrang heb, eerder een achterstand, zeker als anonieme sollicitant in het bedrijfsleven.
Ik vind het al genoeg dat studenten die er langer dan 10 jaar over doen, hun studiefinanciering terugbetalen. Studenten eerder bestraffen vind ik doodzonde, zeker nu docenten op de middelbare scholen verlangen dat je zo snel mogelijk moet kiezen. Laat die paljassen aldaar iets doen met de keuzestress...quote:Op zondag 23 januari 2011 19:05 schreef Friek_ het volgende:
[..]
En dat los je op met flinke boetes.. ?
Helemaal mee eens, je kan niet studenten bestraffen voor een onderwijssysteem wat al daarvoor faalt.quote:Op zondag 23 januari 2011 19:09 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik vind het al genoeg dat studenten die er langer dan 10 jaar over doen, hun studiefinanciering terugbetalen. Studenten eerder bestraffen vind ik doodzonde, zeker nu docenten op de middelbare scholen verlangen dat je zo snel mogelijk moet kiezen. Laat die paljassen aldaar iets doen met de keuzestress...
Dat ook, maar ik zou zelf ook gewoon de meest voor de hand liggende maatregel doorvoeren: verhoog de ingangseisen voor WO-opleidingen. Laat universiteiten meer zelf bepalen wie zij willen toelaten voor specifieke studies en wie niet. Dat men enkel met specifieke profielen, minimale cijfers voor een vak en een specifiek diploma (VWO dus in dit geval) wordt toegelaten. Intakegesprekken erbij enzovoort.quote:Op zondag 23 januari 2011 19:09 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik vind het al genoeg dat studenten die er langer dan 10 jaar over doen, hun studiefinanciering terugbetalen. Studenten eerder bestraffen vind ik doodzonde, zeker nu docenten op de middelbare scholen verlangen dat je zo snel mogelijk moet kiezen. Laat die paljassen aldaar iets doen met de keuzestress...
Ik probeer zo juist te voorkomen dat ik een uitkering moet gaan trekken.quote:Op zondag 23 januari 2011 19:06 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
geweldig voor je, maar de maatschappij draagt niet de meerderheid van de kosten om jou een plezier te doen, maar om van jou netto een burger te maken die belastinggeld opbrengt in plaats van kost (zowel direct in termen van geld als indirect in termen van maatschappelijke bijdrage).
zie boven, totaal irrelevant; uitkeringstrekkers hebben we al teveel in dit land
Klopt. Vaak zijn het ook irrelevante vakken (Levensbeschouwing, maatschappijleer, ckv)...quote:Op zondag 23 januari 2011 19:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het probleem is dat men teveel vakken wil onderwijzen terwijl het rendement tijdens het hoger onderwijs nihil is.
Dat is inderdaad een grote helaasheid van de Tweede Fase, alleen zijn de meeste scholen en politici té laf om dit toe te geven...quote:In mijn studie blijkt Wiskunde voor Nederlandse studenten een struikelvak te zijn, terwijl buitenlandse studenten er zo doorheen komen. Als je tijdens de middelbare school i.p.v. allerlei `bijvakken` nu eens 3 of 4 uur meer wiskunde per week had gegeven, dan was het niveau van de wiskunde een stuk hoger en was het geen struikelvak meer geweest.
Dat is wat ik eerder zei: vage verhalen in plaats van direct op de zaak in te gaan...quote:Waar ik me dan ook altijd aan ergerde waren die verhaaltjes die eromheen zaten, dan kreeg je een half voorbeeld en de rest moest je zelf verzinnen. Ik heb daar hele grote problemen mee gehad, en gelukkig legde mijn leraar altijd precies uit wat de bedoeling was. Daardoor kon ik wél zelf oefenen en het examen is mij dan ook erg goed afgegaan (8,7 ofzo).
En als zelfs technische universiteiten/bèta-opleidingen competenties onderwijzen in plaats van meteen op de praktijk in te gaan, een grove schande...quote:Het hangt van het vak af, voor wiskunde is harde feitenkennis enorm belangrijk (en niet allerei competenties als het kunnen verwerken van een werkstuk), dat doe je maar bij vakken zoals geschiedenis (onderzoeksvak bij uitstek).
Geen bronnen helaas, en dat geef ik ter plekke toe...quote:Heb jij bronnen voor die scheefgroei? Er is een tekort aan technici, maar als een economie zich ontwikkelt heeft men juist ook veel behoefte aan economen en juristen.
Want de wereld is toenemend complexer geworden, als een techneut iets heeft ontwikkeld dan komen er juristen aan te pas om patenten en allerlei contracten op te stellen, bedrijfskundigen om het product via de juiste kanalen zo efficient mogelijk te verkopen etc.
Het stimuleren van technici is belangrijk omdat de vrije markt het aanbod niet dekt, maar de markt voor economen en juristen behoeft niet te worden gereguleerd (dus dat men het ontmoedigd), die houdt zichzelf en is nu al in evenwicht.
Werkgevers die niet specifiek genoeg zijn?quote:Wat is het probleem dat men mensen met een afwijkende opleiding aanneemt?
Juistem, en die laatste groep wil ik van het VWO af hebben, voordat ze nog meer schade richten aan het universiteitswezen...quote:Daarvoor moeten ze zorgen dat een VWO-diploma ook aansluit op het wetenschappelijk onderwijs, en een HAVO-diploma op het HBO. En dan mag het geen verschil uitmaken of een havist via het VWO naar de universiteit is gekomen, want het diploma moet ervoor garant staan dat hij dat niveau heeft. En het niveau op het VWO is gewoonweg veel te laag, waardoor ook mensen die altijd op het VWO hebben gezeten eigenlijk niet voor het WO geschikt zijn.
dan moet je ipv liggen janken over je zogenaamde handicap en het feit dat je een fopstudie volgt gewoon aan de bak met wat je wél in handen hebt: doe alsnog die IT vakken en ga een echte baan nemen.quote:Op zondag 23 januari 2011 19:16 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik probeer zo juist te voorkomen dat ik een uitkering moet gaan trekken.
Ik was er vroeger nog op tegen, maar nu vind ik dit wel noodzakelijker geworden. Je moet als universiteit vakmensen afleveren...quote:Op zondag 23 januari 2011 19:15 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat ook, maar ik zou zelf ook gewoon de meest voor de hand liggende maatregel doorvoeren: verhoog de ingangseisen voor WO-opleidingen. Laat universiteiten meer zelf bepalen wie zij willen toelaten voor specifieke studies en wie niet. Dat men enkel met specifieke profielen, minimale cijfers voor een vak en een specifiek diploma (VWO dus in dit geval) wordt toegelaten. Intakegesprekken erbij enzovoort.![]()
Er mogen best eisen gesteld worden, maar door de uni te laten betalen wordt de uni ook uitgekleed. Ben het wel met je eens op het punt van 'jaartje werken.'quote:Op zondag 23 januari 2011 17:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Of omdat ze het gezeik van "ik heb recht op dit", "ik heb recht op dat" en ondertussen niets presteren gewoon zat zijn en de afkalving van het het onderwijs nu eens een halt willen toeroepen?
Straks loopt iedereen met een universitaire bul rond en kunnen ze nog niets.
Dat is nu juist het vooroordeel,.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
Als student hoor je toch te studeren en niet te zuipen?
Wellicht heb ik zijn baan al afgepakt als hij nog de poging moet ondernemen, ik heb thuis een pallet aan IT-boeken liggen...quote:Op zondag 23 januari 2011 19:19 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
dan moet je ipv liggen janken over je zogenaamde handicap en het feit dat je een fopstudie volgt gewoon aan de bak met wat je wél in handen hebt: doe alsnog die IT vakken en ga een echte baan nemen.
dat gebeurt al jaren bij geneeskunde en is dus op zich geen probleem, maar ik kan je wel vertellen dat het hele cohorten vol met inspiratieloze artsen oplevert i.t.t. vroeger, alleen maar werken/studeren/etc. en nooit iets van de wereld meegemaakt.quote:Op zondag 23 januari 2011 19:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik was er vroeger nog op tegen, maar nu vind ik dit wel noodzakelijker geworden. Je moet als universiteit vakmensen afleveren...
Wat ik in mijn handen heb, hoge cijfers en goede contacten binnen de universiteit. Ik hoop dat dat genoeg is. Anders moet ik inderdaad het bedrijfsleven in.quote:Op zondag 23 januari 2011 19:19 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
dan moet je ipv liggen janken over je zogenaamde handicap en het feit dat je een fopstudie volgt gewoon aan de bak met wat je wél in handen hebt: doe alsnog die IT vakken en ga een echte baan nemen.
Als overgangsregel kan je het mischien doen, maar dan zie je de `lummels` alsnog via allerlei cursussen hun examencijfer opkrikken en alsnog de universiteit binnen wandelen.quote:Op zondag 23 januari 2011 19:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik was er vroeger nog op tegen, maar nu vind ik dit wel noodzakelijker geworden. Je moet als universiteit vakmensen afleveren...
Ik zie Technische Universiteiten dat nog steeds aanbieden, eeuwig zonde...quote:Op zondag 23 januari 2011 19:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als overgangsregel kan je het mischien doen, maar dan zie je de `lummels` alsnog via allerlei cursussen hun examencijfer opkrikken en alsnog de universiteit binnen wandelen.
Als een lummel van alles doet om zijn cijfers op te krikken, is het dan nog wel een lummel?quote:Op zondag 23 januari 2011 19:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als overgangsregel kan je het mischien doen, maar dan zie je de `lummels` alsnog via allerlei cursussen hun examencijfer opkrikken en alsnog de universiteit binnen wandelen.
Op zich is daar niets mis mee, maar mijn ervaring is dat het figuren zijn die het hele jaar geen flikker uitvoeren, en dan alleen voor de toelating tot een studie eventjes hun cijfer m.b.v. anderen willen opkrikken.quote:Op zondag 23 januari 2011 19:37 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Als een lummel van alles doet om zijn cijfers op te krikken, is het dan nog wel een lummel?
Een cursusje weegt heus niet op tegen een jaar je best doen.quote:Op zondag 23 januari 2011 19:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Op zich is daar niets mis mee, maar mijn ervaring is dat het figuren zijn die het hele jaar geen flikker uitvoeren, en dan alleen voor de toelating tot een studie eventjes hun cijfer m.b.v. anderen willen opkrikken.
Het heeft me verbaasd dat sommigen hun VWO examen met goede cijfers hebben weten te behalen, ondanks dat ze het hele jaar minimaal weinig gedaan hebben.quote:Op zondag 23 januari 2011 19:43 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Een cursusje weegt heus niet op tegen een jaar je best doen.
Wel als diezelfde lummel het niveau van de opleiding omlaag haalt...quote:Op zondag 23 januari 2011 19:37 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Als een lummel van alles doet om zijn cijfers op te krikken, is het dan nog wel een lummel?
Als iemand met 3 weekjes blokken een 8 haalt lijkt het me stug dat hij de opleiding omlaag zal halen.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wel als diezelfde lummel het niveau van de opleiding omlaag haalt...
Laten we eerst eens kijken naar waarom het bedrijfsleven zoveel hoger opgeleiden vraagt. Is het aantal gevraagde hoger opgeleiden groter omdat het werk zoveel "hoger" is dan vroeger, of moet het bedrijfsleven steeds hogere eisen stellen omdat het opleidingsniveau in Nederland steeds lager wordt? Dat laatste is geen geheim en het heeft er dan ook alle schijn van dat dat het geval is in plaats van andersom, denk je niet?quote:Op zondag 23 januari 2011 17:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is je vast nog nooit opgevallen dat de arbeidsmarkt tegenwoordig meer hoger opgeleiden vraagt dan vroeger. Dat dat nog geen reden is om de eisen aan een diploma x naar beneden bij te stellen klopt, maar je moet toch op één of andere manier aan de extra vraag voldoen.
Je mag graag een voorstel doen hoe je hieraan tegemoet wilt komen.
Even een terzijde hoenderhokknuppel: 1 + 1 is ook 3. Neem een geluidsbron, voeg daar een identieke geluidsbron aan toe en het resultaat is 10*log(n), waarin n het aantal geluidsbronnen is en 3 de toename in decibels. 1 + 1 is in dat geval 3. De kritische denker zal uit dit voorbeeld afleiden dat een vraagstuk vanuit verschillende invalshoeken benaderd kan worden.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:13 schreef von_Preussen het volgende:
Leren ze dat 1+1 = 3, dan zullen ze dat altijd volgen i.p.v. zelf eens na te denken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
Laat ik vooropstellen dat je zeker een punt hebt dat het niveau van een diploma in de laatste jaren sterk achteruit is gegaan, en dit in (beperkte) mate zijn invloed op de eisen van het bedrijfsleven heeft gehad.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:15 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Laten we eerst eens kijken naar waarom het bedrijfsleven zoveel hoger opgeleiden vraagt. Is het aantal gevraagde hoger opgeleiden groter omdat het werk zoveel "hoger" is dan vroeger, of moet het bedrijfsleven steeds hogere eisen stellen omdat het opleidingsniveau in Nederland steeds lager wordt? Dat laatste is geen geheim en het heeft er dan ook alle schijn van dat dat het geval is in plaats van andersom, denk je niet?
quote:Op zondag 23 januari 2011 21:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Even een terzijde hoenderhokknuppel: 1 + 1 is ook 3. Neem een geluidsbron, voeg daar een identieke geluidsbron aan toe en het resultaat is 10*log(n), waarin n het aantal geluidsbronnen is en 3 de toename in decibels. 1 + 1 is in dat geval 3. De kritische denker zal uit dit voorbeeld afleiden dat een vraagstuk vanuit verschillende invalshoeken benaderd kan worden.Maar goed, we zijn het erover eens dat het hoger onderwijs het "kritisch denken" niet stimuleert, en er alleen "kale" kennisoverdracht plaats heeft gevonden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kennis leer je pas in de praktijk. Ik heb ook heel lang geloofd dat ik met mijn diploma en theoretische kennis alles beter wist dan de praktijklui, tot ik een probleem moest oplossen. Kwaliteit van het onderwijs zit wat dat betreft ook in de aansluiting daarvan op het bedrijfsleven.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:46 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik vind het anders compleet van de gekken dat het onderwijs alleen maar meningsloze robots aflevert aan de arbeidsmarkt.
Momenteel ben ik bezig met een serie projecten, en ik acht niets meer nodig te hebben dan kennis uit boeken die ik zelf heb gekocht. Ik ben liever een autodidact met praktijkervaring dan een overgekwalificeerde marionet...
Ook ik geef net als jij af op het Nederlandse onderwijs, maar ik wil mensen duidelijk maken dat je meerdere omwegen kunt berijden voor hetzelfde of een beter resultaat...
Dat is slechts een Pyrrhusoverwinning...quote:Op zondag 23 januari 2011 20:26 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Als iemand met 3 weekjes blokken een 8 haalt lijkt het me stug dat hij de opleiding omlaag zal halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |