Dat achteraf, dat is dus iets waar je mensen dik mee naait. Ook de harde werkers.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:34 schreef finsdefis het volgende:
Zoals ik in een ander topic al zei: je bestrijdt hiermee kakkerlakken met een atoombom. Je raakt wellicht de luie paupers, maar ook meteen de rest. En het mooie is dat degenen met geld toch wel lui kunnen zijn
Idd, wees blij dat je stufi krijgt, in andere landen binnen de EU krijg je niks, moet je alles zelf opsparen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:46 schreef StarGazer het volgende:
Mensen die het kabinet de schuld geven van hun ellendige kut leventje
Daar komt het wel op neer als ze effectief je toekomstige baan door de neus boren.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:46 schreef StarGazer het volgende:
Welke landen zijn dat?quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:48 schreef bestmage het volgende:
[..]
Idd, wees blij dat je stufi krijgt, in andere landen binnen de EU krijg je niks, moet je alles zelf opsparen.
Leuke secundum quid, snuiter.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:46 schreef StarGazer het volgende:
Ik heb ontzettend veel moeite met het vinden van een baan die perfect aansluit op mijn vooropleiding. Arbeidsmarkt zit potdicht. Ja kut op dit moment, maar de markt trekt vast wel weer aan. Het heeft weinig zin om in een hoekje te gaan zitten huilen en het kabinet overal de schuld van te geven. En als je als student iets te klagen hebt, dan ga je morgen toch fijn demonstreren? Overigens ben ik het met de plannen van dit kabinet pertinent oneens. Sociaal leenstelsel prima, maar niet een boete voor studenten die een jaar te lang over hun studie doen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:48 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer als ze effectief je toekomstige baan door de neus boren.
Vooral mijn reactie te serieus nemen. Het is klaagbaakquote:Op donderdag 20 januari 2011 15:01 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Leuke secundum quid, snuiter.
Het enige wat ik aan wil tonen is dat je hiermee meer mensen naait die buiten de doelgroep (luie studenten) vallen dan die er binnen vallen. Ambities van de huidige studenten worden bestraft. Ambities van toekomstige studenten worden bemoeilijkt. Dit laatste kan nog, hoewel ik het enorm dom vind, omdat je er vantevoren rekening mee kan houden.
Maar het is dus het kabinet die die baan wegbezuinigt. En niet de markt die tegen zit.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:01 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ik heb ontzettend veel moeite met het vinden van een baan die perfect aansluit op mijn vooropleiding. Arbeidsmarkt zit potdicht. Ja kut op dit moment, maar de markt trekt vast wel weer aan. Het heeft weinig zin om in een hoekje te gaan zitten huilen en het kabinet overal de schuld van te geven.
Mwah de banen die worden wegbezuinigd zijn niet de banen waar ik op aas. Gaat met name om de privaat sector, en dat is al 2 jaar ellende. Maar gelukkig nog geen moment zonder baan gezeten, het is alleen niet hetgeen waar ik op lange termijn naar opzoek ben.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:06 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Maar het is dus het kabinet die die baan wegbezuinigt. En niet de markt die tegen zit.
Ik vind mijn plekje wel. Maar een leuke baan mislopen door de onderbuikgevoelens van dit kutkabinet, ja, vind ik wel klachtwaardig.
quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:09 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Mwah de banen die worden wegbezuinigd zijn niet de banen waar ik op aas. Gaat met name om de privaat sector, en dat is al 2 jaar ellende. Maar gelukkig nog geen moment zonder baan gezeten, het is alleen niet hetgeen waar ik op lange termijn naar opzoek ben.
Maar voor jou is het kut, dat ben ik met je eens. Bezuinigen is sowieso klote, maar je ontkomt er niet aan.
Met het laatste deel ben ik het eens, als er bezuinigd moet worden dan moeten ook wij studenten inleveren (dat er echter groepen buiten schot blijven is weer een andere discussie). Maar het is niet zo dat het plan wat er nu ligt de enige manier om te bezuinigen is, er zijn ook andere mogelijkheden om te bezuinigen zonder dat er allemaal schadelijke neveneffecten optreden, en je haalt er evenveel geld mee op.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:09 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Bezuinigen is sowieso klote, maar je ontkomt er niet aan.
Ik heb dan ook net aangegeven dat ik mij absoluut niet kan verenigen met de huidige bezuinigingsplannen op het onderwijs.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Met het laatste deel ben ik het eens, als er bezuinigd moet worden dan moeten ook wij studenten inleveren (dat er echter groepen buiten schot blijven is weer een andere discussie). Maar het is niet zo dat het plan wat er nu ligt de enige manier om te bezuinigen is, er zijn ook andere mogelijkheden om te bezuinigen zonder dat er allemaal schadelijke neveneffecten optreden, en je haalt er evenveel geld mee op.
Daarom is het mij een raadsel waarom het kabinet voor een slecht plan kiest wat ze xxx miljoen oplevert, terwijl ze ook een goed plan kunnen verzinnen wat ook xxx miljoen oplevert.
Dat is net alsof je een slecht been moet amputeren, maar i.p.v. het goede been amputeert en het slechte af zou binden.
Ik wou dat ik nog student wasquote:Op donderdag 20 januari 2011 15:31 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Nog meer verhalen van mensen die hard studeren maar toch de lul zijn?
Als ik zeg dat ik adhd heb begint iedereen hard te lachenquote:Op donderdag 20 januari 2011 15:31 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Nog meer verhalen van mensen die hard studeren maar toch de lul zijn?
Kijk voor de grap dan ook eens hoeveel (of beter gezegd: hoe weinig) collegegeld ze vragen in die landen. Studeren kost in andere landen echt een schijntje i.t.t. Nederland, dus ook genoeg subsidies daar hoor.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:48 schreef bestmage het volgende:
[..]
Idd, wees blij dat je stufi krijgt, in andere landen binnen de EU krijg je niks, moet je alles zelf opsparen.
Kakkerlakken overleggingen atoombom!quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:34 schreef finsdefis het volgende:
Ach ik word sowieso genaaid, twee jaar verschillende part-time besturen gedaan, honours academy ernaast, verschillende commissies en altijd een bijbaan gehad. Bachelor (hopelijk) dit jaar, nominaal, volgend jaar pre-master en m'n eerste master, die sowieso gaan uitlopen door stage bij BuZa, en dan kan ik kiezen om mijn tweede master met instellingsgeld te doen (alleen een optie als die boete niet ook over instellingsgeld geheven wordt) of mijn masterbulaanvraag af te houden en de boete te betalen![]()
Uiteraard had ik achteraf nooit al die andere zaken gedaan als ik dit geweten had, vandaar dat ik me nogal genaaid voel.
Zoals ik in een ander topic al zei: je bestrijdt hiermee kakkerlakken met een atoombom. Je raakt wellicht de luie paupers, maar ook meteen de rest. En het mooie is dat degenen met geld toch wel lui kunnen zijn
Jij hebt niks te zeuren.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:15 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ik wil dus heeeeeeel graag gaan promoveren.
Ik werk er ook hard voor. Sta nu een aardig cijfer gemiddeld voor mijn master. Maar ben wel licht gehandicapt.Had gehoopt dat goed te kunnen maken door netwerken, en inhoudelijk erg sterk zijn.
Maar nu moeten de universiteiten keihard finacieel bloeden voor ' langstudeerders'. En moeten de universiteiten hun promotieplekken met een derde verminderen. En wordt het nog harder vechten om een plek.
Nou, dan weet ik wel wat er met mijn kansen als gehandicapte gebeurt![]()
Klacht: Keihard werken en dan toch je toekomst vernacheld zien door kabinet.![]()
Hebben jullie een soortgelijk verhaal? Kom maar op.
?quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:17 schreef henkdevlieg het volgende:
[..]
Kakkerlakken overleggingen atoombom!
Dat heb ik gedaan. Pas toen ik wormpjes uit de muur zag kruipen besefte ik dat het tijd was voor hulp. Toen had ik al een schuld opgebouwd.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:21 schreef Zwolsboy het volgende:
Nee ook voor autisme geld eerst studeren daarna eerst werken lukt het dan niet dan wajong aanvragen.
Met zo'n regering die je lekker in je reet naait terwijl je even niet kijkt moet je het hebben inderdaad.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:48 schreef bestmage het volgende:
[..]
En als je zo tegen bent, ga morgen dan ook naar de staking, in plaats van in bed te liggen. luie kutstudent.
Als je eenmaal aan wajong bent begonnen kom je er niet meer vanaf.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:57 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan. Pas toen ik wormpjes uit de muur zag kruipen besefte ik dat het tijd was voor hulp. Toen had ik al een schuld opgebouwd.
Over 5 jaar ben ik van de wajong af, hoe dan ook. Of ik heb een volwaardige baan, of ik loop work first te schoffelen.
Het kan wel verbeteren, in een autisme vriendelijke omgeving. Hoop ik. Mijn uni ervaar ik iig als autisme vriendelijk.quote:Op donderdag 20 januari 2011 21:54 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Als je eenmaal aan wajong bent begonnen kom je er niet meer vanaf.
Als je hem volledig ontvangt dus de 75% van het min loon ben je 80/100% afgekeurd en goedkeuren kan nooit meer omdat autisme niet te genezen valt.
En terecht, dat soort ervaring zal je zeker verder helpen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:14 schreef chroestjov het volgende:
Ik vind het ook niet eerlijk, ik heb meerdere Guilds in de afgelopen jaren geleid waardoor ik nu een significante studievertraging op heb gelopen, als ik dat van tevoren had geweten had ik nooit de leiding van die Guilds op me genomen.
Ik heb twee jaar een studie gevolgd die achteraf niet de beste keuze was. In twee jaar heb ik daar 60 punten gehaald.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:08 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Het kan wel verbeteren, in een autisme vriendelijke omgeving. Hoop ik. Mijn uni ervaar ik iig als autisme vriendelijk.
En anders 'geneest' het volgende rechtse kabinet me wel.![]()
Maar genoeg over de wajong, dit topic gaat over mensen die hard studeren en toch op de een of ander manier geraakt worden door de nomiaal + 1 regeling.
Nederland is 1 van de duurste Europese landen om te studeren.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:48 schreef bestmage het volgende:
[..]
En als je zo tegen bent, ga morgen dan ook naar de staking, in plaats van in bed te liggen. luie kutstudent.
Ja man je krijgt minimaal 12 x 90 euro toelage dus van de 1600 euro gaat er al 1100 af. Netto betaal je dus 500 euro en als je uit een armlastig gezin komt, verdien je er letterlijk op.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Nederland is 1 van de duurste Europese landen om te studeren.
weet wat je zegt of houd je mond.
Nederland is 1 van de duurste Europese landen om te studeren.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:30 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:
[..]
Ja man je krijgt minimaal 12 x 90 euro toelage dus van de 1600 euro gaat er al 1100 af. Netto betaal je dus 500 euro en als je uit een armlastig gezin komt, verdien je er letterlijk op.
Idd, want je hebt ook totaal geen kosten voor je studie.....quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:30 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:
[..]
Ja man je krijgt minimaal 12 x 90 euro toelage dus van de 1600 euro gaat er al 1100 af. Netto betaal je dus 500 euro en als je uit een armlastig gezin komt, verdien je er letterlijk op.
Weer een slechte troll minderquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:32 schreef Koenholio het volgende:
Ik mis MangoRedChili in dit topic.
Dat zal ze leren!quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:21 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Ik heb twee jaar een studie gevolgd die achteraf niet de beste keuze was. In twee jaar heb ik daar 60 punten gehaald.
Vervolgens ben ik een HBO opleiding gaan doen, die mij beter bevalt. Het sluit beter aan, ik haal alle vakken zonder teveel moeite en de praktijk ligt me prima. Ik weet zo goed als zeker dat ik deze studie ga afmaken.
Helaas word ik hard in mijn reet genomen door dit kabinet. Ik loop 1.500 biertjes door ze mis
Als je slim bent ga je een baan zoeken en ga toon je je werkervaring aan. Dan maakt het geen reet uit dat je geen studie hebt namelijkquote:Op donderdag 20 januari 2011 22:14 schreef chroestjov het volgende:
Ik vind het ook niet eerlijk, ik heb meerdere Guilds in de afgelopen jaren geleid waardoor ik nu een significante studievertraging op heb gelopen, als ik dat van tevoren had geweten had ik nooit de leiding van die Guilds op me genomen.
En hoe wil je een baan zonder diploma krijgen?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:52 schreef Flammie het volgende:
[..]
Als je slim bent ga je een baan zoeken en ga toon je je werkervaring aan. Dan maakt het geen reet uit dat je geen studie hebt namelijk
Hij heeft toch WoW Guilds succesvol gemaakt? Zie niet in waarom je dan geen bedrijf succesvol kunt managen hoorquote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En hoe wil je een baan zonder diploma krijgen?
Werkervaring als koffiehaler op een kantoor is niet echt iets waar het bedrijfsleven op zit te wachten.
Zonder diploma kan je tegenwoordig niks, maakt niet uit wat daar tegenover staat.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:57 schreef Flammie het volgende:
[..]
Hij heeft toch WoW Guilds succesvol gemaakt? Zie niet in waarom je dan geen bedrijf succesvol kunt managen hoor
Waar een wil is, is een wegquote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:59 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zonder diploma kan je tegenwoordig niks, maakt niet uit wat daar tegenover staat.
Als je er nou voor zorgt dat je bijvoorbeeld een portfolio hebt of als je echt goed bent in je vakgebied dan nemen ze je ook aan zonder diploma. Even zonder gekheid en wow-guild gedoe maar ik heb 0,0 diploma en krijg toch telkens goede vertaalbanen voor verschillende talen die vrij netjes betalen (+visa en werkvergunning in het buitenland). Dit kun je gewoon vanuit je zelf leren. Als je denkt dat je zonder diploma maar bij mc donalds moet gaan vegen ligt dat toch echt aan de mentaliteit en ambities die je zelf hebt. Ik heb geen diploma en zou echt no way een baan aannemen dat louter uit vegen en poetsen bestaat, daarvoor heb ik gewoon te veel eigenwaarde ook al heb ik mijn "kennis" niet in een klaslokaal geleerd.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:23 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ja. Dan ga je bij MacDonalds werken en dan valt op hoe slim je de vloer veegt en hoe doordacht je de hamburgers draait. Voor je het weet geef je leiding over 5 vestigingen.![]()
En in Friesland bestaat dit diploma systeem nog niet, die hebben ook een eigen munt en metriek stelsel.![]()
Zo werkt het niet meer. Aanbod te over, dus waarom een iemand aannemen die zegt slim te zijn en hard te kunnen werken, als je ook tig mensen hebt die een papiertje kunnen overleggen? Dan kun je bij falen er ook niet op worden aangesproken dat je een ongediplomeerde aannam.
Helaas, bij talent hoort ook dat maar weinig mensen het hebben. Ook is dit niet in iedere branche hetzelfde. Lees dit topic maar eens, Ik herken me totaal niet in "Tekort programmeurs gaat pijn doen"quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:39 schreef Flammie het volgende:
[..]
Als je er nou voor zorgt dat je bijvoorbeeld een portfolio hebt of als je echt goed bent in je vakgebied dan nemen ze je ook aan zonder diploma. Even zonder gekheid en wow-guild gedoe maar ik heb 0,0 diploma en krijg toch telkens goede vertaalbanen voor verschillende talen die vrij netjes betalen (+visa en werkvergunning in het buitenland). Dit kun je gewoon vanuit je zelf leren. Als je denkt dat je zonder diploma maar bij mc donalds moet gaan vegen ligt dat toch echt aan de mentaliteit en ambities die je zelf hebt. Ik heb geen diploma en zou echt no way een baan aannemen dat louter uit vegen en poetsen bestaat, daarvoor heb ik gewoon te veel eigenwaarde ook al heb ik mijn "kennis" niet in een klaslokaal geleerd.
Ik wil overigens NIET zeggen dat ik het eens ben met deze langstudeerderswet. Ik vind het zelf ruk.
In het geval van talen heb je geen talent nodig. Je moet alleen de tijd er in willen steken en niet opgeven. Wat ik wil zeggen is dat het idd niet bij iedere branche hetzelfde is en daarom is het wellicht verstandig om branches te zoeken die je beter zonder school kunt leren of om een heel dik portfolio te maken. Stel je bent graphic designer en je maakt de mooiste dingen. Dan maakt het echt niet veel uit of je een diploma hebt of niet. Ik geloof dat ik ooit ergens las dat veel mensen van Pixar geen diploma hebben omdat ze al hun tijd en energie in de daadwerkelijke daad gestoken hebben, Natuurlijk is Pixar een klasse apart en geen middenmoot te noemen maar wat ik dus wil zeggen is dat er altijd uitwegen zijnquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:45 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Helaas, bij talent hoort ook dat maar weinig mensen het hebben. Ook is dit niet in iedere branche hetzelfde. Lees dit topic maar eens, Ik herken me totaal niet in "Tekort programmeurs gaat pijn doen"
Het is ook een kwestie van geluk. Wat nu als alle onopgeleide mensen jouw post lezen en zich en masse op het vertalen storten? Want verdient goed en je hoeft er alleen wat tijd in te steken.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:48 schreef Flammie het volgende:
[..]
In het geval van talen heb je geen talent nodig. Je moet alleen de tijd er in willen steken en niet opgeven. Wat ik wil zeggen is dat het idd niet bij iedere branche hetzelfde is en daarom is het wellicht verstandig om branches te zoeken die je beter zonder school kunt leren of om een heel dik portfolio te maken. Stel je bent graphic designer en je maakt de mooiste dingen. Dan maakt het echt niet veel uit of je een diploma hebt of niet. Ik geloof dat ik ooit ergens dat ik las dat veel mensen van Pixar geen diploma hebben omdat ze al hun tijd en energie in de daadwerkelijke daad gestoken hebben, Natuurlijk is Pixar een klasse apart en geen middenmoot te noemen maar wat ik dus wil zeggen is dat er altijd uitwegen zijnIk zal het topic lezen maar kop op! Als je niet dom bent hoef je ook geen dom werk te doen
quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Nederland is 1 van de duurste Europese landen om te studeren.
weet wat je zegt of houd je mond.
Noem die landen (in Europa) dan eens waar je alles zelf moet betalen?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:30 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Duurste.
Als er geen studiebeurs was ja.
Er zijn (veel) landen waar je alles zelf moet betalen.
Hier in NL betaal je niks zelf het je mag zelfs een hoop geld in je zak stoppen want school kost altijd minder dan wat je aan beurs + aanvullend ontangt!
als je ouders weinig of niks verdienen krijg je wel 550 euro studiebeurs als je op kamers woont!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |