Tja helaas geldt dit in veel beroepen.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:20 schreef longinus het volgende:
Ze zoeken op veilig, niet of ze goed zijn en dat is het hele probleem.
Je hebt goede programmeurs die een papiertje missen en dus buiten de boot vallen, of het papiertje ter zake doende is maakt ze niet uit.
Precies, gewoon weer stemmingmakerij door een of andere CV-schuiver.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:11 schreef Aanbieding het volgende:
Ik las een nu alweer oud stukje (7jan) op telegraaf.nl waarvan ik als werkloze ICT'er wat een eenzijdige berichtgeving, het lijkt eerder een advertentie mogelijk betaalt door de genoemde bedrijven.
Dus dat houd in dat ik een HBO opleiding moet gaan doen om qua opleiding op gelijk niveau te zitten als m'n werkervaring.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:28 schreef BrandX het volgende:
[..]
Tja helaas geldt dit in veel beroepen.
Dat is dan ook de enige reden waarom ik nu toch maar een studie ben begonnen op wetenschappelijk niveau. Dat ik al het werk (aantoonbaar) op dat niveau al doe is niet afdoende (meer).
ik ken hetquote:Op zondag 16 januari 2011 12:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus dat houd in dat ik een HBO opleiding moet gaan doen om qua opleiding op gelijk niveau te zitten als m'n werkervaring.
Fucking hell.......
Dat is mijn probleem op dit moment idd.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus dat houd in dat ik een HBO opleiding moet gaan doen om qua opleiding op gelijk niveau te zitten als m'n werkervaring.
Fucking hell.......
Ze nemen, weer, liever een bootcamper aan die wel op het juiste opleidingsniveau zit dan iemand met tig jaar ervaring maar dat papiertje mist.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:35 schreef BrandX het volgende:
[..]
Dat is mijn probleem op dit moment idd.
Toen ik paar jaar terug naar Italie ging, lagen de banen voor het oprapen, als je maar 'dit en dat werkniveau' had met zoveel jaar ervaring. Toen ik terugkwam was net de crisis begonnen.
Nu moet je minimaal exact het juiste diploma hebben, met minimaal 3-5 jaar ervaring in exacte eenzelfde soort branche.
Lekker handig als je bij een bedrijf vandaan komt wat enig is in zijn soort.
Dus nu zit ik op een HBO functie, een die niet is wat ik het liefste zou doen.
Inmiddels me dusdanig bewezen dat ik naar hoger mag, maar dan moet ik wel mijn MSc hebben. Mijn werkgever zegt dan gelukkig wel: en die mag je volledig op mijn kosten halen. Dus dat scheelt. Maar het is een omweg van tot nu toe 2 jaar en nog minimaal 1 jaar te gaan. Gelukkig heb ik dan wel exact de functie die ik wil.
Maar ja, zo werkt het nu wel. Op zich snap ik het wel, maar de meeste P&O'ers zijn er erg zwart wit in en durven geen wel overwogen risico's (lees iemand met net niet de goede papieren) te nemen. En dit is wel iets wat het bedrijfsleven, als ze zo star zijn in deze krimpende economie, gaat nekken.
Die lopen inderdaad ook veel te veel rond. Erg dom.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou ben ik anderhalf jaar geleden op zoek geweest naar een programmeur en ik herken me er WEL in. Mensen die al 3 jaar werkloos zijn komen met belachelijke salariseisen, zonder enige aantoonbare ervaring en weinig interesse om voor hun eisen de bijbehorende verantwoordelijkheid te accepteren.
Dat ga ik binnenkort zien of dat klopt of niet.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:07 schreef Magneet het volgende:
gelukkig valt het by de systeembeheerders zoals ik nog wel mee maar je merkt het wel bij sommige bedrijven. Echte it-clubs kijken er langsaf maar het 'bedrijfsleven' kijkt vaak echt alelen naar hbo papiertjes en niet ervaring en certificeringen.
Succes!quote:Op zondag 16 januari 2011 13:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat ga ik binnenkort zien of dat klopt of niet.
suc6 iddquote:Op zondag 16 januari 2011 13:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat ga ik binnenkort zien of dat klopt of niet.
quote:
Thx.quote:
Dat zal ook wel weer bijdraaien. Op sites als Monsterboard staan genoeg vacatures voor programmeurs.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ze nemen, weer, liever een bootcamper aan die wel op het juiste opleidingsniveau zit dan iemand met tig jaar ervaring maar dat papiertje mist.
Dit zag je ook na de internetbubble was kapot geprikt.
Die mensen verpesten het vooral voor zichzelf, want op die manier komen ze nergens binnen. Maar als ze geen ervaring hebben, moet je ze natuurlijk ook niet hoofdverantwoordelijke maken.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou ben ik anderhalf jaar geleden op zoek geweest naar een programmeur en ik herken me er WEL in. Mensen die al 3 jaar werkloos zijn komen met belachelijke salariseisen, zonder enige aantoonbare ervaring en weinig interesse om voor hun eisen de bijbehorende verantwoordelijkheid te accepteren.
Misschien zit er wel waarheid in maar om deze zinnen moest ik toch wel lachen.quote:De frustratie bij de wervingsbureaus is bijna voelbaar. De programmeurs zijn onbenaderbaar, stellen ze, zijn arrogant en alleen met een diamanten splijter bij bedrijven weg te bikken.
Ze reageren totaal niet op onze mailtjes om te komen praten, zegt een ondernemer van een groot serverbedrijf.
Tja, het is nog crisis en als je kijkt hoe sommige van deze bedrijven omgingen in het begin van 2009 met hun technici. Het is natuurlijk niet raar dat ze weg blijven als je grote ontslaggolven hebt gehad.quote:Ze reageren totaal niet op onze mailtjes om te komen praten, zegt een ondernemer van een groot serverbedrijf.
Moet toch eens gaan praten met mij manager, net zoals het hele blok programmeurs op mijn huidige opdracht. Het bruto loon zit bij de meeste tussen de 2700 - 4000 Bruto, met meer dan 5 jaar ervaring (Oracle).quote:En daar staan toch wel goudgerande arbeidsvoorwaarden in. Zij kunnen het zich permitteren niet te reageren. Een ervaren softwareschrijver verdient ¤ 80.000 per jaar, exclusief secundaire voordeeltjes.
De ideale kandidaat heeft twee studies afgerond, 10 jaar relevante werkervaring en is niet ouder dan 21.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:35 schreef BrandX het volgende:
Nu moet je minimaal exact het juiste diploma hebben, met minimaal 3-5 jaar ervaring in exacte eenzelfde soort branche.
quote:Op zondag 16 januari 2011 14:17 schreef Light het volgende:
[..]
De ideale kandidaat heeft twee studies afgerond, 10 jaar relevante werkervaring en is niet ouder dan 21.
Ergens gaat er iets mis, maar ik weet niet precies waar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |