abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 januari 2011 @ 15:17:36 #126
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_91751066
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:04 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

De eerste reden is al faal genoeg. Relevant voor je vakgebied, als het relevant is voor je vakgebied, waarom ga je dan niet voor het hoogst haalbare en doe je een Master?
Ah, da's een goeie. Punt is dat een master niet veel bijdraagt op het vakgebied waar ik op werk. Daarnaast is het vrij duur en wordt deze niet gegeven op het instituut waar ik studeer (in Belgie, max. 400,- per jaar voor een HBO, les in de avonduren en kwalitatief veel beter onderwijs).
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_91752408
quote:
Op zondag 23 januari 2011 14:58 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Wil je zeggen dat wat links "gepresteerd" heeft een succes genoemd mag worden?
Nee, wel dat iedereen die dit kabinetsbeleid verdedigd gewoon een achterlijke mongool is die denkt stoer over te komen met zogenaamd 'harde, rechtse praatjes'. Maar ga je gang, ik vind het een vermakelijk schouwspel.
  zondag 23 januari 2011 @ 16:03:06 #128
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_91753400
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:53 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Waarom verbaast het me nou niet dat jij zo'n enorme opvreter bent.
Omdat ik nu eenmaal meer rechten heb dan mensen zoals jij, jij moet gewoon luisteren en je bek houden.

Tis alleen een drama dat Geert Wilders nu het paupervolk het idee geeft dat ze ook wat te zeggen hebben, ik mis de tijd van de achterkamertjespolitiek waar fatsoenlijke mensen beslissingen namen.

quote:
Dream on buddy :) Gasten zoals jij die menen meteen de wereld aan hun voeten te hebben liggen kunnen nog niet het eerste het beste probleem oplossen. Ik heb ze zien komen en gaan: 25, net van de uni af, goed in een moeilijk gezicht trekken en gooien met dure woorden, en als het moeilijk wordt drukken ze hun snor om in een afgesloten kamertje hun senior te bellen en te vragen hoe ze dit en dat moeten oplossen. Een senior die net als ik geen uni heeft gedaan maar wel weet hoe het eraan toe gaat in het bedrijfsleven en die weet hoe hij problemen op moet lossen.

Werkelijk geen drol aan praktijkervaring, teamwork is hen vreemd en over arbeidsmoraal zullen we het al helemaal al niet hebben. Het enige waar ze goed in zijn is constant kijken alsof ze moeilijk moeten poepen.
Daarvoor ben jij ook, wij vertellen wat er gedaan moet worden, en hoe je dat doet is dan jouw probleem.

Trouwens, mensen zoals jij worden geen senior, dat zijn meestal ouderejaars die lid van dezelfde vereniging zijn. En wij maar lachen dat we de carriere van knorren zoals jij op een laag niveau houden terwijl men elkaar de baantjes toeschuift. _O-
  zondag 23 januari 2011 @ 16:12:52 #129
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_91753855
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:42 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Nee, wel dat iedereen die dit kabinetsbeleid verdedigd gewoon een achterlijke mongool is die denkt stoer over te komen met zogenaamd 'harde, rechtse praatjes'. Maar ga je gang, ik vind het een vermakelijk schouwspel.
Heb je voor die stelling ook nog argumenten of verschuil je jezelf net zo goed achter "praatjes"? Femke zou trots zijn op je.

Overigens is verdedigd met een t. Leer eerst eens spellen voor je begint te roepen dat je overal recht op hebt. En dan mij een achterlijke mongool noemen?

Sukkel.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 23 januari 2011 @ 16:16:45 #130
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_91754025
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:03 schreef von_Preussen het volgende:

Omdat ik nu eenmaal meer rechten heb dan mensen zoals jij, jij moet gewoon luisteren en je bek houden.
Blijf proberen maat, blijf proberen. Misschien trapt je moeder er vandaag of morgen wel in.

quote:
Tis alleen een drama dat Geert Wilders nu het paupervolk het idee geeft dat ze ook wat te zeggen hebben, ik mis de tijd van de achterkamertjespolitiek waar fatsoenlijke mensen beslissingen namen.
Ik krijg het gevoel dat je echt niet goed snik bent :')

quote:
Daarvoor ben jij ook, wij vertellen wat er gedaan moet worden, en hoe je dat doet is dan jouw probleem.
Je mist het punt. Dat is namelijk dat figuren als jij de eerste 10 jaar in elke functie binnen 6 maanden met de staart tussen de benen wegrennen als hun falen en nietskunnen aan het licht komt. Dan werkt je moeilijkpoepengezicht niet meer bij je derde functioneringsgesprek :)

quote:
Trouwens, mensen zoals jij worden geen senior, dat zijn meestal ouderejaars die lid van dezelfde vereniging zijn. En wij maar lachen dat we de carriere van knorren zoals jij op een laag niveau houden terwijl men elkaar de baantjes toeschuift. _O-
Whehehe _O- Je hebt geen idee wie je voor je hebt he maat? :)
pi_91754328
quote:
Op zondag 23 januari 2011 16:12 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Heb je voor die stelling ook nog argumenten of verschuil je jezelf net zo goed achter "praatjes"? Femke zou trots zijn op je.

Overigens is verdedigd met een t. Leer eerst eens spellen voor je begint te roepen dat je overal recht op hebt. En dan mij een achterlijke mongool noemen?

Sukkel.
Dank voor het verbeteren van dat taalfoutje!

Daarnaast zijn er al tig argumenten voorbij gekomen die aangetoond hebben dat dit complete beleid nog dommer is dan wat dan ook. Maar vooral doorgaan jongen, vooral denken dat je een 'eigen mening' hebt zodra je een kabinetsbeleid verdedigt dat gemaakt is door klapjosti's eerste klas. :')
  zondag 23 januari 2011 @ 16:26:48 #132
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_91754585
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:16 schreef vogeltjesdans het volgende:

Blijf proberen maat, blijf proberen. Misschien trapt je moeder er vandaag of morgen wel in.
Hou jij jezelf nu maar voor dat je wat te vertellen hebt, als je het maar vaak genoeg zegt ga je het zelf geloven.

quote:
Je mist het punt. Dat is namelijk dat figuren als jij de eerste 10 jaar in elke functie binnen 6 maanden met de staart tussen de benen wegrennen als hun falen en nietskunnen aan het licht komt. Dan werkt je moeilijkpoepengezicht niet meer bij je derde functioneringsgesprek.
Dat hoeft ook helemaal niet, omdat je als "lid" elkaar gewoon verder helpt. Als er zondebok moet komen, dan zijn het figuren zoals jij.

quote:
Whehehe _O- Je hebt geen idee wie je voor je hebt he maat? :)
Nee, dat heb ik inderdaad niet, maar eerlijk gezegd interesseert het me ook geen zak want een hipo ben je iig niet.

Maar als men jouw opleidingsniveau (niks mis met HBO, maar wél met jouw houding) koppelt aan jouw houding in deze discussie, dan geeft dat wel blijk van je enorme frustratie.

Affijn, op internet een grote bek hebben, en morgen weer dansen naar de pijpen van je baas, zo kennen we onze pappenheimers weer. ^O^
  zondag 23 januari 2011 @ 17:01:47 #133
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_91756299
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:22 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Dank voor het verbeteren van dat taalfoutje!

Daarnaast zijn er al tig argumenten voorbij gekomen die aangetoond hebben dat dit complete beleid nog dommer is dan wat dan ook. Maar vooral doorgaan jongen, vooral denken dat je een 'eigen mening' hebt zodra je een kabinetsbeleid verdedigt dat gemaakt is door klapjosti's eerste klas. :')
Dat vind jij als student (neem ik aan). Maar ik als belastingbetaler wil niet opdraaien voor elke gnoom die na drie jaar mediageniek moeilijk poepen erachter komt dat hij toch iets anders wil doen.
  zondag 23 januari 2011 @ 17:21:29 #134
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91757124
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:01 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat vind jij als student (neem ik aan). Maar ik als belastingbetaler wil niet opdraaien voor elke gnoom die na drie jaar mediageniek moeilijk poepen erachter komt dat hij toch iets anders wil doen.
Ik wil niet opdraaien voor elke babyboomer die een vrijstaand huis wil. Voor ieder yuppenstel dat naar 40 jaar moeilijk poepen toch maar aan de kinderen gaat, en dure ivf nodig heeft. Voor iedere Jack de Vries die graag een speeltje wil. Maar ik moet dat ook. Dan moeten we ineens wel solidair zijn.
  zondag 23 januari 2011 @ 17:23:03 #135
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_91757179
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:26 schreef von_Preussen het volgende:

Hou jij jezelf nu maar voor dat je wat te vertellen hebt, als je het maar vaak genoeg zegt ga je het zelf geloven.
Sterker nog, iedereen weet het al (behalve jij) :)

quote:
Dat hoeft ook helemaal niet, omdat je als "lid" elkaar gewoon verder helpt. Als er zondebok moet komen, dan zijn het figuren zoals jij.
Hou nu maar op, want jij hebt niet eens een lid.

quote:
Nee, dat heb ik inderdaad niet
Fijn dat je mijn voorgaande stelling even bevestigt :)

quote:
maar eerlijk gezegd interesseert het me ook geen zak
Wat een trieste vaststelling. En nu?

quote:
want een hipo ben je iig niet.
Ah zo. Daarom ben ik ook nooit gevraagd voor middle management functies he? Rechtstreeks onder de sectordirecteur van een groot telecombedrijf?

En ja, dat is echt waar O-)

quote:
Maar als men jouw opleidingsniveau (niks mis met HBO, maar wél met jouw houding) koppelt aan jouw houding in deze discussie, dan geeft dat wel blijk van je enorme frustratie.
Ik heb mijn beide HBO opleidingen in eigen tijd in de avonduren gedaan waarvan de tweede op eigen kosten. Omdat ik dat belangrijk vind voor mijzelf, voor mijn vakgebied en voor het bedrijf. Leg mij eens uit waarom iets mis is met die instelling?

Daarentegen vind ik wel het nodig mis met de instelling van een universitair geschoold jochie dat zich de wereld aan zijn zijn voeten waant, maar nog geen bal verstand heeft van hoe het er echt in de grote mensen wereld aan toe gaat. Dat komt nog wel zodra je de veilige comfortzone van de collegebanken verlaat en als onwetende freshman over je eerste project struikelt. De wereld zit echt iets anders in elkaar dan de professoren en de hoogleraren je vertellen hoor :7

quote:
Affijn, op internet een grote bek hebben, en morgen weer dansen naar de pijpen van je baas, zo kennen we onze pappenheimers weer. ^O^
Moet jij morgen dansen naar de pijpen van mijn baas? Ik dacht het niet, want die neemt niemand aan die nog niets gepresteerd heeft :D

O en affijn is met 1 f. Komt van het Franse enfin, hetgeen tot slot betekent. Maar dat terzijde.
pi_91757235
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:01 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat doe jij al niet meer. Dat bedrag lenen zij van de staat.
  zondag 23 januari 2011 @ 17:29:02 #137
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_91757381
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:21 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ik wil niet opdraaien voor elke babyboomer die een vrijstaand huis wil. Voor ieder yuppenstel dat naar 40 jaar moeilijk poepen toch maar aan de kinderen gaat, en dure ivf nodig heeft. Voor iedere Jack de Vries die graag een speeltje wil. Maar ik moet dat ook. Dan moeten we ineens wel solidair zijn.
Ik behoor niet tot die doelgroep als je dat bedoelt hoor. Maar gelukkig mogen we in dit land zeggen wat we van bepaalde zaken vinden. Zo mag ik zeggen dat ik het belachelijk vind om een student een diploma te geven als hij dat in 5 jaar nog niet kan halen. Ook vind ik het belachelijk om je niet van tevoren goed te informeren over je studie waardoor je er op de helft achter komt dat hogere frietkunde toch niet het vak is dat je interesse heeft. En aan de andere kant mag jij zeggen dat je niet graag ziet dat er op je studie bezuinigt wordt. Zo mag iedereen zeggen wat hij vindt. En ondertussen maken we elkaar voor rotte vis uit :s)

Overigens vind ik babyboomers ook kut.
  zondag 23 januari 2011 @ 17:30:20 #138
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91757422
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:29 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik behoor niet tot die doelgroep als je dat bedoelt hoor. Maar gelukkig mogen we in dit land zeggen wat we van bepaalde zaken vinden. Zo mag ik zeggen dat ik het belachelijk vind om een student een diploma te geven als hij dat in 5 jaar nog niet kan halen. Ook vind ik het belachelijk om je niet van tevoren goed te informeren over je studie waardoor je er op de helft achter komt dat hogere frietkunde toch niet het vak is dat je interesse heeft. En aan de andere kant mag jij zeggen dat je niet graag ziet dat er op je studie bezuinigt wordt. Zo mag iedereen zeggen wat hij vindt. En ondertussen maken we elkaar voor rotte vis uit :s)

Zeker, :s)
  zondag 23 januari 2011 @ 17:34:05 #139
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_91757560
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:24 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Dat doe jij al niet meer. Dat bedrag lenen zij van de staat.
Als de staat toch het bedrag terugkrijgt, waarom zou ze er dan op willen bezuinigen? Het zal toch echt wat opleveren en zoals iedereen wel weet, is het geld dat de staat beheert rechtstreeks afkomstig uit mijn zak. Maar dat is niet het enige. Het gaat er ook om dat steeds meer pipo's die eigenlijk het niveau niet hebben met een diploma de schooldeuren uitwandelen waardoor er steeds meer onderwijsvervuiling op de arbeidsmarkt komt. Zo heb je bijvoorbeeld pabo leraren die nog niet eens foutloos Nederlands kunnen, en moeite hebben met hoofdrekenen. Wil je dan verstandelijk ontoereikende mensen op sleutelposities hebben? Er wordt wat geroepen over "rechts" en "de PVV", maar ondertussen zijn de roepers zelf van een nog veel bedroevender niveau.
  zondag 23 januari 2011 @ 17:35:03 #140
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_91757604
quote:

[..]

Overigens vind ik babyboomers ook kut.
Politici die roepen dat er meer technici nodig zijn, maar dezelfde groep naaien vind ik zo niet nog kutter...
pi_91757628
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:34 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Als de staat toch het bedrag terugkrijgt, waarom zou ze er dan op willen bezuinigen?
Extra geld voor de staatskas. Denk jij dat het ingewikkelder in elkaar steekt dan dat? :')
quote:
Maar dat is niet het enige. Het gaat er ook om dat steeds meer pipo's die eigenlijk het niveau niet hebben met een diploma de schooldeuren uitwandelen waardoor er steeds meer onderwijsvervuiling op de arbeidsmarkt komt. Zo heb je bijvoorbeeld pabo leraren die nog niet eens foutloos Nederlands kunnen, en moeite hebben met hoofdrekenen. Wil je dan verstandelijk ontoereikende mensen op sleutelposities hebben? Er wordt wat geroepen over "rechts" en "de PVV", maar ondertussen zijn de roepers zelf van een nog veel bedroevender niveau.
Dat is allemaal een andere discussie. Het gaat nu puur om het toekomstige beleid dat dit kabinet wil voeren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2011 17:36:15 ]
  zondag 23 januari 2011 @ 17:36:50 #142
111382 Ofyles2
pi_91757673
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:34 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Als de staat toch het bedrag terugkrijgt, waarom zou ze er dan op willen bezuinigen? Maar dat is niet het enige. Het gaat er ook om dat steeds meer pipo's die eigenlijk het niveau niet hebben met een diploma de schooldeuren uitwandelen waardoor er steeds meer onderwijsvervuiling op de arbeidsmarkt komt. Zo heb je bijvoorbeeld pabo leraren die nog niet eens foutloos Nederlands kunnen, en moeite hebben met hoofdrekenen. Wil je dan verstandelijk ontoereikende mensen op sleutelposities hebben? Er wordt wat geroepen over "rechts" en "de PVV", maar ondertussen zijn de roepers zelf van een nog veel bedroevender niveau.
Sterker nog: je hebt van die paljassen die hun dochters en zonen naar het VWO praten zodat het niveau van die opleiding als een Apollo 13 compleet instort. Met als gevolg dat de echte bollebozen van de klas zich te pletter vervelen en er nog slechter aan toe zijn dan de marginalen en overbodigen... :|W

Ik heb het meegemaakt... :r
  zondag 23 januari 2011 @ 17:38:37 #143
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_91757729
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:35 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Politici die roepen dat er meer technici nodig zijn, maar dezelfde groep naaien vind ik zo niet nog kutter...
Ik vind het absurd om maar meer HBO'ers en universitair geschoolden los te laten op de arbeidsmarkt als die het feitelijke niveau daarvoor niet hebben. Straks wordt er nog een universitaire opleiding gevraagd om de telefoon op te mogen nemen. Ten eerste omdat iedereen dat flutpapiertje heeft en ten tweede omdat de studenten feitelijk ook niet veel meer kunnen.
  zondag 23 januari 2011 @ 17:39:02 #144
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_91757744
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:23 schreef vogeltjesdans het volgende:

Hou nu maar op, want jij hebt niet eens een lid.
Het feit dat jij nooit lid bent geweest zegt al genoeg over jouw doorzettingsvermogen en netwerkcapaciteiten uit, daarmee heb je al zoveel schade aangericht dat een tweede cursus HBO dat niet meer goed kan maken.

quote:
Ah zo. Daarom ben ik ook nooit gevraagd voor middle management functies he? Rechtstreeks onder de sectordirecteur van een groot telecombedrijf?

En ja, dat is echt waar O-)

[..]

Ik heb mijn beide HBO opleidingen in eigen tijd in de avonduren gedaan waarvan de tweede op eigen kosten. Omdat ik dat belangrijk vind voor mijzelf, voor mijn vakgebied en voor het bedrijf. Leg mij eens uit waarom iets mis is met die instelling?

Daarentegen vind ik wel het nodig mis met de instelling van een universitair geschoold jochie dat zich de wereld aan zijn zijn voeten waant, maar nog geen bal verstand heeft van hoe het er echt in de grote mensen wereld aan toe gaat. Dat komt nog wel zodra je de veilige comfortzone van de collegebanken verlaat en als onwetende freshman over je eerste project struikelt. De wereld zit echt iets anders in elkaar dan de professoren en de hoogleraren je vertellen hoor
Het feit dat jij anderen de vruchten van jouw werk laat plukken (hoewel dat niet zoveel voorstelt) en daarvoor ook nog eens een tweede opleiding gaat volgen laat duidelijk blijken dat jij niet merkt hoe anderen jouw gebruiken. Maar die laatste groep heeft dat heel goed door, en zullen ook altijd figuren zoals jij blijven uitknijpen terwijl ze het gevoel hebben iets bij te dragen. _O-

Ergo, jij werkt je de pleuris, anderen profiteren ervan. Precies hetgeen wat ik je duidelijk probeerde te maken.

En meen je nu echt dat de wereld buiten de uni anders in elkaar zit? Daarvoor hoef je echt niet afgestudeerd te zijn en "praktijkervaring" te hebben, mensen die zichzelf verder ontwikkelen hebben dat al veel eerder door.

Maar wat jij niet door hebt is dat je gewoon gebruikt wordt, dat zal wel aan je uitgebreide praktijkervaring liggen.

quote:
Moet jij morgen dansen naar de pijpen van mijn baas? Ik dacht het niet, want die neemt niemand aan die nog niets gepresteerd heeft :D
Lieve schat, jij zit hier wel te roepen dat ik nog niets gepresteerd heb, maar ik heb geen diploma nodig om vervolgens veilig onder de vleugels van een onderneming risicoloos en op kosten van anderen proberen hogerop te komen.

Het feit dat ik de afgelopen 2 jaar vrij grote risico's genomen heb heeft mij geen windeieren gelegd, daarvan pluk elke maand de vrucht(jes), en het maakt mij daarbij ook onafhankelijk van anderen. Jij zult altijd aan de toog van je baas blijven hangen.
  zondag 23 januari 2011 @ 17:39:58 #145
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91757772
quote:

[..]

Ik behoor niet tot die doelgroep als je dat bedoelt hoor. Maar gelukkig mogen we in dit land zeggen wat we van bepaalde zaken vinden. Zo mag ik zeggen dat ik het belachelijk vind om een student een diploma te geven als hij dat in 5 jaar nog niet kan halen.
Toch wordt de sfeer er niet beter op. Steeds meer groepjes die naar elkaar wijzen. Zij leveren maar wat in. Dan drinken ze maar minder bier/kopen ze geen flatscreen/geven ze hun tweede huisje maar op.

Zonder zich werkelijk in de situatie van anderen te verdiepen. Niet iedere babyboomer is rijk. Niet iedere 18-jarige weet precies wat ie met zijn leven wil (als ie maar even goed nadenkt). Niet iedere bijstandsmoeder is een rokende uitvreetster.

Maar het is zo makkelijk om dat over een ander te denken.

En ik ben bang dat de meerderheid van de Nederlanders uit zulke vooroordelen kiest. En niet omdat ze precies weten hoe het er bij de studenten aan toe gaat en wat een langstudeerder kost.

Dat je een maatregel op je dak krijgt omdat de kiezer daar 100% achter staat, dat is te verteren. Maar deze maatregel wordt doorgevoerd omdat de gemiddelde PVVer niet verder denkt dan 'net goed, geen pils van mijn centen, lullo's'. :{w
  zondag 23 januari 2011 @ 17:40:16 #146
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_91757787
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:36 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Sterker nog: je hebt van die paljassen die hun dochters en zonen naar het VWO praten zodat het niveau van die opleiding als een Apollo 13 compleet instort. Met als gevolg dat de echte bollebozen van de klas zich te pletter vervelen en er nog slechter aan toe zijn dan de marginalen en overbodigen... :|W

Ik heb het meegemaakt... :r
Prima toch? Als je een opleiding niet aankunt, is dat prachtig - dan lever je als school ook geen baggerkwaliteit af.
  zondag 23 januari 2011 @ 17:41:05 #147
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_91757818
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:38 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik vind het absurd om maar meer HBO'ers en universitair geschoolden los te laten op de arbeidsmarkt als die het feitelijke niveau daarvoor niet hebben. Straks wordt er nog een universitaire opleiding gevraagd om de telefoon op te mogen nemen. Ten eerste omdat iedereen dat flutpapiertje heeft en ten tweede omdat de studenten feitelijk ook niet veel meer kunnen.
Het is je vast nog nooit opgevallen dat de arbeidsmarkt tegenwoordig meer hoger opgeleiden vraagt dan vroeger. Dat dat nog geen reden is om de eisen aan een diploma x naar beneden bij te stellen klopt, maar je moet toch op één of andere manier aan de extra vraag voldoen.

Je mag graag een voorstel doen hoe je hieraan tegemoet wilt komen.
pi_91757852
Oftewel: vogeltjesdans irriteert zich gewoon aan slecht opgeleide lui i.p.v. specifiek dit wetsvoorstel. Zeg dat dan. :Y
  zondag 23 januari 2011 @ 17:46:08 #149
111382 Ofyles2
pi_91758028
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:40 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Prima toch? Als je een opleiding niet aankunt, is dat prachtig - dan lever je als school ook geen baggerkwaliteit af.
Ik vind het anders compleet van de gekken dat het onderwijs alleen maar meningsloze robots aflevert aan de arbeidsmarkt.

Momenteel ben ik bezig met een serie projecten, en ik acht niets meer nodig te hebben dan kennis uit boeken die ik zelf heb gekocht. Ik ben liever een autodidact met praktijkervaring dan een overgekwalificeerde marionet...

Ook ik geef net als jij af op het Nederlandse onderwijs, maar ik wil mensen duidelijk maken dat je meerdere omwegen kunt berijden voor hetzelfde of een beter resultaat...
  zondag 23 januari 2011 @ 17:48:35 #150
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_91758123
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:39 schreef Rubber_Johnny het volgende:

Toch wordt de sfeer er niet beter op. Steeds meer groepjes die naar elkaar wijzen. Zij leveren maar wat in. Dan drinken ze maar minder bier/kopen ze geen flatscreen/geven ze hun tweede huisje maar op.
Punt is dat de kwaliteit van het onderwijs weer omhoog moet. Als daardoor meer studenten afvallen, so be it. Niet iedereen kan premier worden. Belangrijk is dat er kwaliteit wordt afgeleverd en dat je later echt iets kunt. Daarvoor dien je te worden opgeleid.

quote:
Zonder zich werkelijk in de situatie van anderen te verdiepen. Niet iedere babyboomer is rijk. Niet iedere 18-jarige weet precies wat ie met zijn leven wil (als ie maar even goed nadenkt). Niet iedere bijstandsmoeder is een rokende uitvreetster.
Prima toch? Met deze regeling wordt het kaf van het koren gescheiden. De "ik zit pas zeven jaren op de universiteit, ik doe het heel voordelig dus ik neem ruim de tijd" gastjes vallen zo vanzelf buiten de boot.

En als je nog niet weet wat je wilt, ga je maar eerst een paar jaartjes werken. Goed voor de economie, goed voor jezelf en je kunt ook nog eens je eigen studie betalen. Plus dat je weet wat je wilt en gemotiveerd bent.

quote:
Maar het is zo makkelijk om dat over een ander te denken.

En ik ben bang dat de meerderheid van de Nederlanders uit zulke vooroordelen kiest. En niet omdat ze precies weten hoe het er bij de studenten aan toe gaat en wat een langstudeerder kost.
Of omdat ze het gezeik van "ik heb recht op dit", "ik heb recht op dat" en ondertussen niets presteren gewoon zat zijn en de afkalving van het het onderwijs nu eens een halt willen toeroepen?
Straks loopt iedereen met een universitaire bul rond en kunnen ze nog niets.

quote:
Dat je een maatregel op je dak krijgt omdat de kiezer daar 100% achter staat, dat is te verteren. Maar deze maatregel wordt doorgevoerd omdat de gemiddelde PVVer niet verder denkt dan 'net goed, geen pils van mijn centen, lullo's'. :{w
Als student hoor je toch te studeren en niet te zuipen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')