Ook de viewdistance maakte Oblivion qua gevoel klein.quote:Op woensdag 26 januari 2011 12:52 schreef Sloggi het volgende:
Zo klein was Oblivion toch niet? Volgens mij leek het vooral kleiner omdat je paarden en fast travel had.
Inderdaad. Morrowind is wat dat betreft toch een stuk leuker.quote:Op woensdag 26 januari 2011 12:57 schreef RickoKun het volgende:
Ik denk dat mensen het inderdaad wel anders zouden beleven als de fast travel er niet is. Vooral dat je meteen de 5 grote (en de enige) steden al op de map had staan maakte het verkennen meteen al een stuk minder leuk.
Noem het beestje gerust bij de naam: consolegamers.quote:Op woensdag 26 januari 2011 12:57 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen het inderdaad wel anders zouden beleven als de fast travel er niet is. Vooral dat je meteen de 5 grote (en de enige) steden al op de map had staan maakte het verkennen meteen al een stuk minder leuk.
Maar goed, al die randmongolen (casual gamers) willen graag aan de hand genomen worden.
De startkaart?quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:54 schreef Jumparound het volgende:
is nu al bekent hoe de startkaart er uit ziet?
Zo uit mn hoofd was Morrowind 10 square miles en Oblivion 16 square miles.quote:Op woensdag 26 januari 2011 12:58 schreef ems. het volgende:
[..]
Het was wel beduidend kleiner dan morrowind dacht ik, maar ik denk dat vooral het gebrek aan veelzijdigheid in 'de vrije natuur' van oblivion ervoor zorgde dat het klein leek.
NOoooo wayyyyyquote:Op woensdag 26 januari 2011 16:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Zo uit mn hoofd was Morrowind 10 square miles en Oblivion 16 square miles.
Oblivion was dus groter dan Morrowind als ik het goed heb
Als je dat kan staven met een bron geloof ik je graag. Ik kan er echt niet bij dat morrowind kleiner zou zijn dan oblivion.quote:Op woensdag 26 januari 2011 16:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Zo uit mn hoofd was Morrowind 10 square miles en Oblivion 16 square miles.
Oblivion was dus groter dan Morrowind als ik het goed heb
Voor mijn gevoel was Morrowind ook veel groter dan Oblivion. Miss ook omdat de landkaart zo groot leek en je er alles nog op moest verkennen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 16:38 schreef RickoKun het volgende:
[..]
NOoooo wayyyyy
Toch?![]()
Waarom heb ik dan het GEVOEL dat het kleiner is?
nouja.... Misschien weet ik het wel. Bij morrowind was alles namelijk origineel. Bij oblivion leek alles precies op elkaar, behalve die ayleid ruins konden nog wel eens verschillen. Voor de rest waren het allemaal wandelgangetjes met hier en daar een centrale bijeenkomst plek. Bovendien had je bij morrowind nog verschil van terrein (nou ok, bij oblivion had je nog een sneeuwgedeelte erbij).
Morrowind had je ook gewoon op de console!quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Noem het beestje gerust bij de naam: consolegamers.
Kwam waarschijnlijk ook omdat je in Morrowind voor mijn gevoel toch een stuk trager loopt.quote:Op woensdag 26 januari 2011 16:44 schreef Samael het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel was Morrowind ook veel groter dan Oblivion. Miss ook omdat de landkaart zo groot leek en je er alles nog op moest verkennen.
Bij Oblivion reed/liep ik meteen van de start af naar de andere kant van de map. Bij Morrowind had je zo'n dal ofzo waar het hard waaide o.i.d. die ben ik wel 10 keer ingelopen steeds iets verder omdat het zo eng wasquote:Op woensdag 26 januari 2011 17:20 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Kwam waarschijnlijk ook omdat je in Morrowind voor mijn gevoel toch een stuk trager loopt.
De trap bij Vivec's Palacequote:Op woensdag 26 januari 2011 17:22 schreef ems. het volgende:
Je moet ook niet lopen, je moet springen.
Je moest sowieso de hele tijd springen. Voordat je op een tiende van het spel was had je je acrobatics toch wel op 100, zelfs zonder dat je er speciaal de tijd voor namquote:Op woensdag 26 januari 2011 20:13 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
De trap bij Vivec's PalaceDé plek om te trainen!
True, truequote:Op woensdag 26 januari 2011 20:14 schreef ems. het volgende:
[..]
Je moest sowieso de hele tijd springen. Voordat je op een tiende van het spel was had je je acrobatics toch wel op 100, zelfs zonder dat je er speciaal de tijd voor nam
zullen wel mods voor komen, zeker voor de fast travel.quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:18 schreef AQuila360 het volgende:
Ben niet echt enthousiast![]()
Levelscaling en fast travel enzo mehh
Dat geldt voor de pc toch ook gewoonquote:Op woensdag 26 januari 2011 21:34 schreef karton het volgende:
Als je op de console speelt gewoon geen gebruik van de Fast Travel maken, of alleen tussen de grootste steden.
Weer levelscaling? Belachelijk.. Hmm nu wacht ik zeker tot de reviewsquote:Op woensdag 26 januari 2011 21:18 schreef AQuila360 het volgende:
Ben niet echt enthousiast![]()
Levelscaling en fast travel enzo mehh
Het probleem is dat ik het wel gewoon gebruik omdat het kan maar eigenlijk haat ik het :pquote:Op woensdag 26 januari 2011 21:34 schreef karton het volgende:
[..]
zullen wel mods voor komen, zeker voor de fast travel.
Als je op de console speelt gewoon geen gebruik van de Fast Travel maken, of alleen tussen de grootste steden.
Dat had ik bij Oblivion. In het begin doe je het niet omdat het 'niet hoort', maar uit eindelijk ga je het wel doen omdat je het reizen beu bent en omdat het kanquote:Op woensdag 26 januari 2011 22:51 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het probleem is dat ik het wel gewoon gebruik omdat het kan maar eigenlijk haat ik het :p
En hoe ging dat dan?!quote:Op woensdag 26 januari 2011 22:51 schreef vosss het volgende:
Dat levellen zou meer richting New Vegas gaan en niet meer zoals in Oblivion
Nou ehhh.. sja... hoe moet je dat uitleggen? Volgens mij waren er wel gedeeltes waarin er sterke enemies waren, maar hoe hoger level je werd, hoe IETSJE hoger je vijanden ook werden volgens mij (zeg maar niet gelijkwaardig, maar ein bietsken)quote:
Zoals het hoort bij een RPG, nee dit wachten we toch naar ff afquote:Op woensdag 26 januari 2011 23:32 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Nou ehhh.. sja... hoe moet je dat uitleggen? Volgens mij waren er wel gedeeltes waarin er sterke enemies waren, maar hoe hoger level je werd, hoe IETSJE hoger je vijanden ook werden volgens mij (zeg maar niet gelijkwaardig, maar ein bietsken)
Bij een RPG horen er inderdaad gewoon gebieden te zijn waar enemies echt veels te sterk zijn.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:39 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Zoals het hoort bij een RPG, nee dit wachten we toch naar ff af
Fixedquote:Op woensdag 26 januari 2011 23:42 schreef RickoKun het volgende:
Maar je hoeft denk ik idd niet te verwachten dat als je straks level 25 in skyrim bent, je bandieten beggars achter je aan krijgt met epische armor (mag ik hopendat sloeg in oblivion nergens op)
Weer een raak punt van je Ricko! Ik weet nog wel in Morrowind toen kwam ik na lang spelen zo'n gastje tegen in van dat Glass Armor dat was echt zo vetquote:Op woensdag 26 januari 2011 23:42 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Maar je hoeft denk ik idd niet te verwachten dat als je straks level 25 in skyrim bent, je bandieten achter je aan krijgt met epische armor (mag ik hopendat sloeg in oblivion nergens op)
Umbraquote:Op donderdag 27 januari 2011 09:08 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Weer een raak punt van je Ricko! Ik weet nog wel in Morrowind toen kwam ik na lang spelen zo'n gastje tegen in van dat Glass Armor dat was echt zo vet![]()
Bij Oblivion had je idd de eerste de beste struikrover met dik armor aan
Met de levelscaling van Oblivion was dat niet mogelijk nee.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:34 schreef CantFazeMe het volgende:
Enerzijds lijkt mij ook tof als je travel en je bent level 15 en je schoot in level 5 moeite een bandiet neer dat je op level 15 overmacht bandieten hebt van dezelfde level als in level 5. Dan heb je op level 15 iets van 20 irritante level 5 bandieten van je af te slaan. Heerlijk; ze helemaal kapot slaan. Headshotten dus
Maar met levelscaling is zoiets dus niet mogelijk?
Ik kan hem wel even scannen als daar behoefte aan is.quote:
JA!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:52 schreef Aneurysma het volgende:
[..]
Ik kan hem wel even scannen als daar behoefte aan is.
quote:
quote:
403, removedquote:Op woensdag 2 februari 2011 00:27 schreef Aneurysma het volgende:
Dan heb je op een ad geklikt denk ik. Probeer megaupload.
Maar als ik de tweede link ctrl+c en ctrl+v doet hij het gewoon heur.
http://img18.imageshack.us/g/scan0001dua.jpg/ dus
quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:38 schreef The_Substitute het volgende:
Ga gewoon naar de winkel en betaal die 3,95.
ik nietquote:
Nice!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:35 schreef Aneurysma het volgende:
http://www.multiupload.com/001UUGHE4Y
Het kostte even oefening om de tekst binnen de scan te krijgen, dus daarom iets langer wachten.
Edit; Ook op imageshack:
http://img18.imageshack.us/g/scan0001dua.jpg/
Wellicht lagere resolutie wel.
Gatverdamme wat ben jij een vies ventje zeg, een beetje Ed hatenquote:Op woensdag 2 februari 2011 09:38 schreef wise het volgende:
Wat een domme teksten in die balloons bij de plaatjes![]()
Gilf, sportschoenen, niet pvp maar pvv
wie die fuck is Edquote:Op woensdag 2 februari 2011 11:56 schreef msnk het volgende:
[..]
Gatverdamme wat ben jij een vies ventje zeg, een beetje Ed haten![]()
![]()
Wel weten dat je de PU niet serieus moet nemen, maar Ed niet kennen? Jou serieus nemen wordt ook moeilijker.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:57 schreef wise het volgende:
wie die fuck is Ed![]()
Oh en de PU serieus nemen![]()
Daar wel mee eens.quote:Maar genoeg offtopic gelul nu
Had alleen de afzonderlijke artikelen zien staan.quote:Op woensdag 2 februari 2011 12:10 schreef Aneurysma het volgende:
Die hub was er al vanaf 1 januari hoor.
Mwoah Oblivion een hardcore game noemenquote:Op woensdag 2 februari 2011 18:09 schreef AQuila360 het volgende:
Ed is een baas!
http://www.gamekings.tv/videos/preview-elder-scrolls-v-skyrim/
Previewtje door Steven!
Ze suggereren daar wmb nogal dat Oblivion de allereerste complete open wereld game was, maar dat was toch echt Morrowind.quote:Op woensdag 2 februari 2011 18:09 schreef AQuila360 het volgende:
Ed is een baas!
http://www.gamekings.tv/videos/preview-elder-scrolls-v-skyrim/
Previewtje door Steven!
En daarvoor bestand dat echt helemaal niet? Ik weet niet maar dat soort uitspraken neem ik sowieso altijd met een korreltje zout. Hoe vaak ik wel niet gezien heb dat een game als 'vader van het genre/idee" werd genoemd maar dat het in feite al in eerdere games geïmplementeerd was.quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:23 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ze suggereren daar wmb nogal dat Oblivion de allereerste complete open wereld game was, maar dat was toch echt Morrowind.
Oblivion is wel ''redelijk'' hardcore want ze zullen dat vergelijken met een fable ofzo.quote:Op woensdag 2 februari 2011 19:14 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Mwoah Oblivion een hardcore game noemen(die steven dan hé)
Bovendien geen info wat we nog niet weten.
Sterker nog, volgens mij weet je alles al als je dit topic doorleest. Het enige wat men nog niet heeft gezien zijn ingame beelden.
Ze doen ook of Skyrim vorig jaar een keer is bedacht, terwijl er in TES voor zover ik weet al tijden naar wordt verwezen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En daarvoor bestand dat echt helemaal niet? Ik weet niet maar dat soort uitspraken neem ik sowieso altijd met een korreltje zout. Hoe vaak ik wel niet gezien heb dat een game als 'vader van het genre/idee" werd genoemd maar dat het in feite al in eerdere games geïmplementeerd was.
Meestal bedoelen ze met 'de eerste game' in dat geval de eerste game in het genre/met idee/gameplay zus en zo die goed verkocht.
quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:19 schreef Aneurysma het volgende:
The Dark Brotherhood komt terug. Dat vond ik nog wel het leukste nieuws.
Dan zullen ze toch gewoon bedoelen dat ze Skyrim nu gewoon een gezicht moesten geven. Met o.a. typische architectuur, landschappen ed.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:21 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ze doen ook of Skyrim vorig jaar een keer is bedacht, terwijl er in TES voor zover ik weet al tijden naar wordt verwezen.
Dat wil ik nog wel zienquote:Op woensdag 2 februari 2011 14:47 schreef Xblister het volgende:
Gamekings heeft een uitgebreide preview nu het embargo eraf is.. die game word weer![]()
kan niet wachten
Nouja, dat hebben ze toch wel altijd gedaan dacht ik? Bij cyrodiil meer een 'temperate' klimaat, en bij Morrowind was het uniek dat je die vulkaan had die van die ziektes uitspuwde en daardoor het terrein ook verkloot wasquote:Op donderdag 3 februari 2011 12:28 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Dan zullen ze toch gewoon bedoelen dat ze Skyrim nu gewoon een gezicht moesten geven. Met o.a. typische architectuur, landschappen ed.
Dit inderdaad. En dan vooral van die unieke wapens.quote:Op zondag 13 februari 2011 14:24 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik hoop echt op een groot scala aan vers chillende bogen en pijlen. Armors wapens en meer.
Dat gaat em niet worden denk ikquote:Op zondag 13 februari 2011 16:18 schreef CantFazeMe het volgende:
Of verschillende soorten landschappen. Sneeuw, groen, berg, aarde etc!
Jammer, vond ik altijd erg leuk. Soort van landschaps veranderingen. Krijgen we wel dynamisch weer systeem?quote:
quote:Op zondag 13 februari 2011 16:52 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Jammer, vond ik altijd erg leuk. Soort van landschaps veranderingen. Krijgen we wel dynamisch weer systeem?
quote:Op zondag 13 februari 2011 17:07 schreef RickoKun het volgende:
Sja, in de zin dat we veel sneeuw en bergen krijgen, denk ik niet dat er veel gematigde stukken zijn met groen loofbos in Skyrim!
Maar dat weersysteem, hoe bedoel je dat? Was toch ook wel redelijk dynamisch met Oblivion?
[..]
Volgens mij is dat een passage van Cyrodiil naar Skyrim. Ohnee dat was dat fort. Meh geen idee dan.quote:
Nou ik bedoelde met zon, regen, dag en nacht, sneeuw, ijs enzovoort. Het landschap veranderd niet mee (wat ik graag had willen zien in combinatie met dynamisch weer!) maar het weer veranderd welquote:Op zondag 13 februari 2011 17:07 schreef RickoKun het volgende:
Sja, in de zin dat we veel sneeuw en bergen krijgen, denk ik niet dat er veel gematigde stukken zijn met groen loofbos in Skyrim!
Maar dat weersysteem, hoe bedoel je dat? Was toch ook wel redelijk dynamisch met Oblivion?
[..]
Ja, moest je heen voor die mevrouw in Bruma.quote:
Volgens mij wel. In de Jerral Mountains was dat ergens dacht ik en als ik zo op dat kaartje kijk dan klopt dat wel zegmaarquote:
Alleen lag Pale Pass in Oblivion volgens mij veel verder landinwaarts, maar misschien zit ik er naastquote:Op maandag 14 februari 2011 12:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens mij wel. In de Jerral Mountains was dat ergens dacht ik en als ik zo op dat kaartje kijk dan klopt dat wel zegmaar
Zou idd wel vet zijn als landschap mee zou veranderen, maarja dat zal er niet in zitten.quote:Op zondag 13 februari 2011 18:38 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Nou ik bedoelde met zon, regen, dag en nacht, sneeuw, ijs enzovoort. Het landschap veranderd niet mee (wat ik graag had willen zien in combinatie met dynamisch weer!) maar het weer veranderd wel. Dar vroeg ik mij àf of het dynamisch weer in zit.
Wel dag en nacht, maar geen sneeuw geloof ik.quote:Op maandag 14 februari 2011 17:55 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Zou idd wel vet zijn als landschap mee zou veranderen, maarja dat zal er niet in zitten.
Maar dat zon, regen, dag en nacht en sneeuw dat heeft toch zowel in oblivion als in morrowind (mwah, sneeuw weet ik niet) gezeten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |