quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:15 schreef Roces18 het volgende:
[..]
ahah![]()
Net voor het eerst Shaun of the Dead gekeken. En wat een slechte film is het. Er is totaal geen humor op hun eerste moord na danagja de humor zou je wel niet liggen ofzo. ik vind dit namelijk een echt hele goede komedie. niet iedereen houdt van hetzelfde he, anders zou het een beetje saai zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. , en het komt allemaal zo geforceerd over, dus ik begrijp ook niet wat iedereen hier zo bijzonder aan vind. Ik geef hem een 5,5

Je weet dat Facebook en Mark Zuckerberg echt bestaat?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:31 schreef shitbrick het volgende:
The sociale Network
en zoals altijd in dit soort films wordt er natuurlijk iemand genaaid.

dat vroeg ik me ook af jaquote:Op zaterdag 22 januari 2011 11:40 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Is dit toeval of hebben jullie beide film samen gekeken? (en de reviews verdeeld)

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer: 7.5

Nee, echt?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:23 schreef JDx het volgende:
[..]
Je weet dat Facebook en Mark Zuckerberg echt bestaat?

ik heb hem niet eens gekeken omdat mij er echt totaal geen zak aan leek, en aangezien ik zo ongeveer alles (iig in bios) wel kijk zegt dat best een boel...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:09 schreef shitbrick het volgende:
[..]
Nee, echt?
Moet ik daarom de film beter gaan vinden, omdat het waargebeurd is? Ik heb gewoon de hele film gekeken met het idee van wanneer gaat er nou iets gebeuren? Dat moment kwam helaas nooit. Kennelijk ben ik één van de weinigen die de film niet kan waarderen.

Bedankt voor deze mededeling, maar die hoort meer thuis in het topic "Welke film heb jij vandaag/pas NIET gezien".quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:51 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb hem niet eens gekeken omdat mij er echt totaal geen zak aan leek, en aangezien ik zo ongeveer alles (iig in bios) wel kijk zegt dat best een boel...

Dat lijkt me sterk. De NLse versie is een comedy, de Vlaamse een thriller.quote:Op zondag 23 januari 2011 11:59 schreef JDx het volgende:
Die NL versie is gewoon een remake van die B versie. Daarom haat ik het ook zo dat mensen zeggen, wow, eindelijk weer eens een goede Nederlandse film.

Dat het een lachwekkende film is maakt het geen comedy.quote:Op zondag 23 januari 2011 12:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. De NLse versie is een comedy, de Vlaamse een thriller.

quote:Op zondag 23 januari 2011 12:16 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dat het een lachwekkende film is maakt het geen comedy.

Zo staat het wel op IMDBquote:Op zondag 23 januari 2011 12:16 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dat het een lachwekkende film is maakt het geen comedy.

Genre:Comedy | Thrillerquote:Op zondag 23 januari 2011 12:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]

Remade asquote:Op zondag 23 januari 2011 12:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flauwe film, die wel erg speelt op het onbehagelijke gevoel dat mensen kregen bij het kijken van Eden Lake (waar ik overigens ook niets aan vond).
2/5

Was niet brak.quote:Op zondag 23 januari 2011 16:58 schreef Ace1 het volgende:
Unstoppable
Wel aardig, leuk vermaak voor de brakke zondagmiddag... een 7.

thx voor de tip denk dat ik em morgenavond ga kijken!quote:Op zondag 23 januari 2011 22:00 schreef Roces18 het volgende:
[ afbeelding ]
In Layer Cake besluit een succesvolle drugsdealer op het hoogtepunt van zijn drugscarrière uit de business te stappen. De grote baas Jimmy Price heeft echter nog een belangrijke klus voor hem, namelijk het opsporen van de vermiste dochter van een oude schoolvriend. Aan deze opdracht blijken direct en indirect de nodige haken en ogen te zitten.
Weer een meesterlijke misdaadfilm van engelse bodem, maar echt geen Lock,Stock and Two Smoking Barrels e.d. Dit is een geraffineerde originele film met een plot dat zo complex is dat je het niet kan na vertellen. Het tempo ligt erg hoog, en dat zorgt ervoor dat de film soepeltjes wegkijkt. Ook de zeer mooie manier van het filmen van bijv. een gevecht ziet er erg gelikt uit. Een heerlijke soundtrack met bekende nummers zorgt ervoor dat het echt een aanrader is. De acteerprestaties zijn van hoog niveau!
Dikke vette aanrader! 8,5

heb hem ook even gedownload. Hoop dat die 8.5 wel terecht isquote:Op zondag 23 januari 2011 22:19 schreef casper019 het volgende:
[..]
thx voor de tip denk dat ik em morgenavond ga kijken!

Ik zie Wild Target ( http://www.imdb.com/title/tt1235189/ ) hier echt heel erg weinig voorbij komen, maar die kan ik ook aanraden. Vond hem erg leuk (destijds ook al iets over geschreven). Moest er aan denken omdat hij ook Brits is..verder geen vergelijkbare film ofzoquote:Op zondag 23 januari 2011 22:19 schreef casper019 het volgende:
[..]
thx voor de tip denk dat ik em morgenavond ga kijken!

+1quote:Op zondag 23 januari 2011 22:18 schreef Tim86 het volgende:
Layer Cake is echt briljant ja, een van mijn favo films

Die heb ik allemaal!quote:Op zondag 23 januari 2011 22:58 schreef Tim86 het volgende:
En als we het dan over Britse bazenfilms hebben:
The Business: http://www.imdb.com/title/tt0429715/
Football Factory: http://www.imdb.com/title/tt0385705/
Severance: http://www.imdb.com/title/tt0464196/
Doghouse: http://www.imdb.com/title/tt1023500/
Now tell me: What is the common denominator?

Doghouse is best leuk om een keertje te kijken.quote:Op zondag 23 januari 2011 23:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die heb ik allemaal!
Wil Nu een film kijken, welke van deze raad je me het eerste aan?

Danny Dyerquote:Op zondag 23 januari 2011 22:58 schreef Tim86 het volgende:
En als we het dan over Britse bazenfilms hebben:
The Business: http://www.imdb.com/title/tt0429715/
Football Factory: http://www.imdb.com/title/tt0385705/
Severance: http://www.imdb.com/title/tt0464196/
Doghouse: http://www.imdb.com/title/tt1023500/
Now tell me: What is the common denominator?

Ik had deze film van het weekend opgezet en ik dacht in het begin al, wat komt me dit bekend voor, nog even gekeken en toen wist ik het, ik had het origineel al gezien, toen maar weer afgezet. Het origineel is beter, tenminste van wat ik van het stukje van deze versie heb gezien.quote:

Dat geldt voor mij ook. Maar heb hem net in de AH opgepikt (samen met Rambo voor ¤5,-quote:Op maandag 24 januari 2011 12:39 schreef kingmob het volgende:
Wow, typisch zo'n film waarvan ik al heel lang wist dat ik hem moest zien, maar hem toch bleef uitstellen omdat de premisse me niet aanstond...

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Best leuk concept, maar het had een stuk beter kunnen worden uitgewerkt. Het einde vond ik daarentegen wel goed, en dat belooft wat voor Skyline 2.
7melksommelier en vertrouwenspersoon fok

The Departed is toch gebaseerd op 3 films die samen Internal Affairs vormen? Dat had ik altijd begrepen.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:03 schreef Darkzell het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] Mou gaan dou (2002) - 8.5
Kan hier vrij kort over zijn want ik vond het namelijk echt een enorme goede film. Las achteraf pas dat The Departed hierop gebaseerd is, en ondanks dat het al wel weer een tijdje geleden is dat ik die heb gezien durf ik het wel aan om te zeggen dat Mou gaan dou stukken beter is.

die moet ik zien thx voor de tip!!quote:Op maandag 24 januari 2011 15:03 schreef Darkzell het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] Mou gaan dou (2002) - 8.5
Kan hier vrij kort over zijn want ik vond het namelijk echt een enorme goede film. Las achteraf pas dat The Departed hierop gebaseerd is, en ondanks dat het al wel weer een tijdje geleden is dat ik die heb gezien durf ik het wel aan om te zeggen dat Mou gaan dou stukken beter is.

Mou Gaan Dou aka Internal Affairsquote:Op maandag 24 januari 2011 16:12 schreef Cheiron het volgende:
[..]
The Departed is toch gebaseerd op 3 films die samen Internal Affairs vormen? Dat had ik altijd begrepen.

Vond die film nog best grappig. Ik hou sowieso wel van tijdreis/sf.quote:Op maandag 24 januari 2011 17:15 schreef grasisbruin het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt0910554/
Frequently asked questions about time travel
Echt een vreselijk vage film. Concentreert zich rond drie kerels in een pub met een tijdreis-toilet. ofzo.
Volgen s mij moet je dronken of stoned zijn om die film een waardering te geven.

Een van de weinige films die de sfeer van het boek goed en volledig in beeld brengt. Al jaren een van mijn favorietenquote:Op maandag 24 januari 2011 19:31 schreef Robby87 het volgende:
Perfume: The Story of a Murderer (2006)
[ afbeelding ]
Erg bijzondere film, ontroerend. De film sleurt je mee en de vastberadenheid van de hoofdpersonage wordt erg goed weergegeven, mede doordat er weinig dialoog van de hoofdpersonage is en zijn kilheid de gehele film wordt doorgevoerd tot het hoogtepunt.
Deze krijgt van mij een dikke 8.

Even off-topic: is er een Nederlands boek van? Of heb jij de Engelse gelezen?quote:Op maandag 24 januari 2011 19:52 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Een van de weinige films die de sfeer van het boek goed en volledig in beeld brengt. Al jaren een van mijn favorieten

Ja die is erquote:Op maandag 24 januari 2011 19:55 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Even off-topic: is er een Nederlands boek van? Of heb jij de Engelse gelezen?Zou deze graag willen lezen.

Het boek is van een Zwitserse schrijver (Suesskind) en heet Das Parfum. Ik heb de Engelse vertaling liggen en 3/4 gelezen. Film ligt ook klaar om gekeken te worden...quote:Op maandag 24 januari 2011 19:55 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Even off-topic: is er een Nederlands boek van? Of heb jij de Engelse gelezen?Zou deze graag willen lezen.

Gisteren gezien en ben het hier zeker mee eens. Qua (actie)films zeker 1 van de beste.quote:Op maandag 24 januari 2011 18:22 schreef ErikT het volgende:
Inception
[ afbeelding ]
Leuk concept, mooie visuele effecten, vrij goede uitwerking en goede acteurs. Je moet wel goed opletten, want anders ben je zo de draad kwijt. De "regels" passeren in sneltreinvaart de revue, en dan moet je ook nog de plot in de gaten houden en de snelle wisselingen tussen droomniveaus.
O en leuke film ook om over na te kaarten, zoals het een mind-fuck betaamt. Als je het mij vraagt, is de hele film een droom. Het verloopt allemaal veel te soepel, alle aanwijzingen aan anderen dat ze in een droom zijn komen richting de hoofdpersoon terug en hij kan zelf niet meer "de dromer" zijn. Omdat hij dat al is dus.
Favoriete scene: als dat grietje met de spiegels de realiteitswaarde van de droom herstelt om de stabiliteit te herstellen.
[ afbeelding ]
8

Dat ''grietje''quote:Op maandag 24 januari 2011 18:22 schreef ErikT het volgende:
Inception
Favoriete scene: als dat grietje met de spiegels de realiteitswaarde van de droom herstelt om de stabiliteit te herstellen.
[ afbeelding ]
8

Hey dat doe ik ook altijd na de seks! Dan zeg ik tegen dat grietje: Ik geef deze beurt een 5.1, je bent weliswaar niet zo lekker, maar je hebt wel goed je best gedaan.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:04 schreef vinnypassy het volgende:
16. [ afbeelding ] Irréversible (Gaspar Noé, 2002) :: 7.9
Eén van de meest veelzeggende cijfers naar mijn mening. Krijgt een film een cijfer met een 8, dan weet je dat het een goede film is. Krijgt de film een cijfer met een 7, dan weet je dat er ergens iets mist. Krijgt een film dan net die 7.9, dan weet je dat er met iets meer moeite toch net zoveel meer bereikt had kunnen worden. Zonde is dat.

deel 1 van de 2de film was al troep dus deel 2 zal nog meer troep zijn...quote:Op maandag 24 januari 2011 21:07 schreef znarch het volgende:
Hmm, I spit on your grave of paranormal activity 2 vanavond. Kan niet kiezen

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |