abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91774666
Layer Cake is echt briljant ja, een van mijn favo films :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_91774741
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:00 schreef Roces18 het volgende:
[ afbeelding ]

In Layer Cake besluit een succesvolle drugsdealer op het hoogtepunt van zijn drugscarrière uit de business te stappen. De grote baas Jimmy Price heeft echter nog een belangrijke klus voor hem, namelijk het opsporen van de vermiste dochter van een oude schoolvriend. Aan deze opdracht blijken direct en indirect de nodige haken en ogen te zitten.

Weer een meesterlijke misdaadfilm van engelse bodem, maar echt geen Lock,Stock and Two Smoking Barrels e.d. Dit is een geraffineerde originele film met een plot dat zo complex is dat je het niet kan na vertellen. Het tempo ligt erg hoog, en dat zorgt ervoor dat de film soepeltjes wegkijkt. Ook de zeer mooie manier van het filmen van bijv. een gevecht ziet er erg gelikt uit. Een heerlijke soundtrack met bekende nummers zorgt ervoor dat het echt een aanrader is. De acteerprestaties zijn van hoog niveau!

Dikke vette aanrader! 8,5 :D
thx voor de tip denk dat ik em morgenavond ga kijken!
pi_91774971
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:19 schreef casper019 het volgende:

[..]

heb hem ook even gedownload. Hoop dat die 8.5 wel terecht is :P
pi_91775615
Welcome to the Rileys
Met oa. James Gandolfini (Tony Soprano ;) ).
Doug Riley en zijn vrouw Lois leven hun leven maar half, sinds hun dochter Emily acht jaar geleden is vermoord. Na de dood van hun dochter groeien Doug en Lois uit elkaar. Doug krijgt een affaire met een serveerster genaamd Vivian en Lois verbergt zich voor de buitenwereld. Maar als Vivian sterft is Doug verloren. Dan ontmoet hij op een zakenreis de 16-jarige Mallory, die in een strip club werkt.

Mooi verhaal en goed geacteerd. Ook leuke dialogen tussen Doug en Mallory :P
7,5-8.
pi_91776115
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:19 schreef casper019 het volgende:

[..]

Ik zie Wild Target ( http://www.imdb.com/title/tt1235189/ ) hier echt heel erg weinig voorbij komen, maar die kan ik ook aanraden. Vond hem erg leuk (destijds ook al iets over geschreven). Moest er aan denken omdat hij ook Brits is..verder geen vergelijkbare film ofzo :)

Bill Nighy is sowieso briljant :)
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_91776408
127 Hours

Net als Buried een film in de categorie claustrofobie-hel. De film is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van een klimmer die in de Canyons bij Utah vast komt te zitten in een diepe, smalle kloof. Hij is alleen, en niemand weet waar hij is.

In Buried was Reynolds de enige die in beeld kwam, maar had hij vrijwel constant contact met de buitenwereld dmv zijn telefoon. In 127 Hours komen er weliswaar ook anderen in beeld, maar dit is voornamelijk tijdens flashbacks. De hoofdpersoon is verder compleet alleen. Dit levert veel 'stille' mooie plaatjes op, maar maakt ook dat de film in de eerste helft mijn aandacht maar moeilijk vast kon houden. Je weet waar het verhaal heen gaat, de vraag is alleen wanneer dat moment eindelijk komt. Er zitten enkele glimlachmomenten is als hij de wanhoop nabij is, maar ontroerend wordt het imo niet. Bijzonder vind ik 'm dus niet.

IMDB: 8,2
Ik: 6,5

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2011 23:01:41 ]
pi_91777265
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:18 schreef Tim86 het volgende:
Layer Cake is echt briljant ja, een van mijn favo films :)
+1

ik dacht eerst dat het een Guy Ritchiefilm was die bij Snatch en Lock Stock hoorde...
:@ _O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_91777472
En als we het dan over Britse bazenfilms hebben:
The Business: http://www.imdb.com/title/tt0429715/
Football Factory: http://www.imdb.com/title/tt0385705/
Severance: http://www.imdb.com/title/tt0464196/
Doghouse: http://www.imdb.com/title/tt1023500/

Now tell me: What is the common denominator? :7
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  zondag 23 januari 2011 @ 22:59:04 #159
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_91777504
Machete
Hehe, voor het betere hak- en snijwerk moet je bij Machete zijn. De film is overal vet aangezet en daardoor bijzonder vermakelijk. Ietsje minder dan Planet Terror, dat was nog lomper en onzinniger, maar dit kan er zeker mee door :Y. Leuke en gevarieerde cast trouwens! Cijfer: 7,5

Fitzcarraldo

Die Werner Herzog maakt het zichzelf nooit gemakkelijk. Voor veel van zijn films zoekt hij extreme natuurgebieden op. Fitzcarraldo vindt plaats diep in het Amazone-woud. En of het al niet gek genoeg is, hij laat een enorm groot stoomschip transporteren over een bergkam. Het is een verbijsterende onderneming, die georganiseerd wordt door Kinski. Zijn karakteristieke gezicht en bijbehorende vastberadenheid passen wel bij dit soort gekke fratsen.
Het is een toffe en bovendien mooi geschoten film geworden die helaas lelijk gedubd is. Dat had in 1982 wel anders gekund denk ik dan. De operamuziek was daarentegen goed te harden, normaal heb ik het daar niet zo op. Cijfer: 8

Dawn of the Dead (2004)
Redelijke wegkijk-film. De zombies zijn weer de hele boel aan het teisteren. Dat blijft leuk om te zien :P. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_91777916
quote:
6s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:58 schreef Tim86 het volgende:

Die heb ik allemaal!

Wil Nu een film kijken, welke van deze raad je me het eerste aan? ^O^
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 januari 2011 @ 23:22:53 #161
862 Arcee
Look closer
pi_91778879
Cosavogliodipiù (2010)

Mooi klein drama met de gebruikelijke elementen. Niks nieuws, maar wel oprecht en niet een kleine 90 minuten, maar ruim de tijd genomen. De film duurt 2 uur.

Cijfer: 7,5
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_91781837
Let Me In (2010)

Film over een jong jongetje die gepest wordt, zijn buurmeisje lijkt een vampier te zijn.

Origineel heb ik niet gezien, maar wil ik na deze versie wel gaan kijken. En dan vooral omdat deze versie qua verhaal goed zit, de sfeer is goed neergezet ( afgezien van de opzichtige referenties naar de jaren 80 die soms te obvious en te aanwezig zijn), maar voor mijn gevoel is er niet uit gehaald wat erin zit. In potentie een mooie film, maar voor mijn gevoel was de opbouw beter dan de climax.

IMDb: 7.3
Ik: 6.5
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_91785106
Cosavogliodipiù
Dit is een Italiaanse prent over twee mensen die vreemdgaan met elkaar van de regisseur Silvio Soldini, die je zou kunnen kennen van Pane e tulipani, een film die een keer is aangekocht door de VPRO en sindsdien eindeloos wordt herhaald op Nederland 2 zijnde culturele filmhuisfilm. Het verhaal wordt niet heel bijzonder verbeeld, het heeft geen authentieke handtekening zoals bij een film van Tornatore of Scola.

Ik vind dat je bij een romantische drama ten minste een meeslepende scène moet hebben waarmee hij je ontroert, en die heb ik hier niet aangetroffen. Pierfrancesco Favino (speelt Olivetti in Angels & Demons) is weliswaar een coole kerel, maar van zijn tegenspeelster kreeg ik het niet warm of koud. Bij zo'n film is dat toch wel belangrijk. Ik had nu een beetje het gevoel alsof ik het overlijdensbericht van een onbekende te lezen kreeg; je begrijpt dat het vervelend is voor die persoon enzo, maar eigenlijk kan het je niets schelen.

Een romance wordt heel snel oninteressant als het om een suf wijf gaat. Wat daar aan bijdroeg was dat zij twee de enige uitgediepte karakters waren, de rest, zoals de echtgenoot die belazerd wordt, hangt er maar een beetje naast. Desniettegenstaande heb ik het best relaxt uit kunnen zitten, dus een slechte film was het zeker niet.
Graag op anoniem
  maandag 24 januari 2011 @ 08:51:45 #164
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_91786407
13. Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark (Steven Spielberg, 1981) :: 8.5
In mijn poging dit jaar een heel groot deel van de IMDB-top250 te gaan zien, was het zondag tijd voor de klassieker Indiana Jones uit 1981. De 'grote' film van Spielberg uit begin jaren tachtig dus. In de top 25 van IMDB.

Voor die tijd is het een hele grote film geweest: mooie decors, veel cast, en ook goed acteerwerk. Een zeer jonge Harrison Ford, die ook in Star Wars speelde, acteert prima. De Nazi's worden iets minder ovrtuigend gespeeld, maar oke, dat zien we door de vingers. Toch ook wel wat foutjes, die ook zichtbaar in beeld waren. Maar desalniettemin een zeer dikke acht.
pi_91786488
Gisteren de Tim Burton versie van Alice in Wonderland gezien, met Depp in de rol van de Hoedemaker. Ik vond het beter als het origineel, iets dat me zelden overkomt omdat ik niet van remakes houd.
Overigens geen superfilm, maar zeker het kijken waard!
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  maandag 24 januari 2011 @ 09:02:13 #166
286575 Roces18
Chef de party
pi_91786545
quote:
6s.gif Op zondag 23 januari 2011 23:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die heb ik allemaal!

Wil Nu een film kijken, welke van deze raad je me het eerste aan? ^O^
Doghouse is best leuk om een keertje te kijken.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_91789929
quote:
6s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:58 schreef Tim86 het volgende:

Danny Dyer ^O^
Layer Cake is idd een geweldige film. Beetje de serieuze versie van Snatch/Lock Stock
  maandag 24 januari 2011 @ 12:39:45 #168
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_91792947

The Wrestler

A faded professional wrestler must retire, but finds his quest for a new life outside the ring a dispiriting struggle.

Wow, typisch zo'n film waarvan ik al heel lang wist dat ik hem moest zien, maar hem toch bleef uitstellen omdat de premisse me niet aanstond. Er is vrij weinig ontwikkeling, maar de docu-stijl werkt zo goed en het acteren is van zo'n zeldzaam hoog niveau dat het genieten is. Pas na het zien van deze film merk ik hoe nep de meeste onderlinge relaties en dialogen zijn in films.
Van voor tot achter geloofwaardig hoe hij een leven na het worstelen probeert op te bouwen, maar de vergane glorie maar moeilijk los kan laten. In zijn eenzaamheid probeert hij steun te zoeken bij een stripper met vergelijkbare problemen en de dochter die hij verwaarloosd heeft.

Wat het laat werken is denk ik dat dit getoond wordt als de keiharde werkelijkheid zoals hij is, zonder enige sentimentaliteit.

imdb: 8.2
Ik: 8.5
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  maandag 24 januari 2011 @ 13:18:48 #169
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_91794555
The Wrestler staat bij mij ook nog hoog op het -moet ik nog zien- lijstje.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  Moderator maandag 24 januari 2011 @ 13:28:52 #170
9859 crew  Karina
Woman
pi_91795017
quote:
7s.gif Op maandag 24 januari 2011 00:39 schreef Kluts het volgende:
Let Me In (2010)

Ik had deze film van het weekend opgezet en ik dacht in het begin al, wat komt me dit bekend voor, nog even gekeken en toen wist ik het, ik had het origineel al gezien, toen maar weer afgezet. Het origineel is beter, tenminste van wat ik van het stukje van deze versie heb gezien.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_91795153
The Social Network en V for Vendetta gekeken. Beide geen bijzondere films imo, snap de ophef niet zo.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  maandag 24 januari 2011 @ 13:56:04 #172
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_91796316
quote:
19s.gif Op maandag 24 januari 2011 12:39 schreef kingmob het volgende:

Wow, typisch zo'n film waarvan ik al heel lang wist dat ik hem moest zien, maar hem toch bleef uitstellen omdat de premisse me niet aanstond...
Dat geldt voor mij ook. Maar heb hem net in de AH opgepikt (samen met Rambo voor ¤5,- :P) dus nu gaat het heel binnenkort gebeuren :P :)
  maandag 24 januari 2011 @ 14:58:02 #173
286575 Roces18
Chef de party
pi_91799161
Skyline

De wereld wordt geteisterd door aliens die alle mensen "opzuigen".

Ik vond het best aangenaam om naar te kijken. De karakter uitwerking zijn best slecht te noemen zoals je vaker ziet in dit soort films.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Best leuk concept, maar het had een stuk beter kunnen worden uitgewerkt. Het einde vond ik daarentegen wel goed, en dat belooft wat voor Skyline 2.

7
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_91799420

Mou gaan dou (2002) - 8.5
Kan hier vrij kort over zijn want ik vond het namelijk echt een enorme goede film. Las achteraf pas dat The Departed hierop gebaseerd is, en ondanks dat het al wel weer een tijdje geleden is dat ik die heb gezien durf ik het wel aan om te zeggen dat Mou gaan dou stukken beter is.
  maandag 24 januari 2011 @ 16:03:21 #175
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_91802419
Stagecoach (1939)
Dé klassieke western, cowboys en indianen en natuurlijk de cavalerie. Deze film maakte van John Wayne een grote ster. Verhaal is eigenlijk simpel en recht-toe-recht-aan. De koets met stereotype figuren probeert ergens te komen, met de Apache's op oorlogspad. Wel onderhoudend, maar de cartooneske personages zijn te flauw. Een dronken dokter etc. Mijn voorkeur voor films van John Ford is met Stagecoach wel iets afgenomen.
7/10
IMDB 7.9/10
Overal verstand van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')