abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:49:23 #101
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_91680394
Deze week gezien:

Easy Rider
Nog steeds dé ultieme road movie, vond `m nu nog beter dan bij de eerste kijkbeurt. Hopper en Fonda tonen alles wat er wel en (vooral) niet goed is met dat prachtige Amerika en de (relatieve) vrijheid die je hebt tijdens een roadtrip door de geweldige landschappen van de USA. Voorzien van een heerlijke soundtrack en sterk acteerwerk (met `n geweldige Jack Nicholson) is dit een absolute klassieker, een must-own.

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 9,5/10

Drive, He Said
Het regie debuut van Jack Nicholson gaat over `n College basketballer wiens roommate aan het eind van de jaren `60 langzaam maar zeker steeds meer door draait.
Het geheel is `n mix van docu, een als docu gefilmde speelfilm en "normale" film. Het komt wellicht wat rommelig over maar het resultaat is een film technisch gezien uiterst fascinerend en beklemmend werk.

IMDB Cijfer: 6,0/10
Mijn Cijfer: 7,8/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 21-01-2011 21:55:59 ]
pi_91682469
Ninja assassin

Verenigde Staten / Duitsland
Actie
99 minuten

geregisseerd door James McTeigue
met Rain, Naomie Harris en Rick Yune

Als kind is Raizo van straat gehaald en getraind tot één van de meest dodelijke moordenaars van de wereld door de Ozunu-clan, een geheime maatschappij diens bestaan als een mythe wordt beschouwd. Door de genadeloze moord op zijn vriendin, door de Ozunu-clan, verdwijnt Raizo, wachtend en voorbereidend op wraak. Ondertussen onderzoekt Europol-agente Mika Coretti een aantal politieke moorden in Berlijn. Ze komt op het spoor van een ondergronds netwerk van Aziatische huurmoordenaars. Ondanks een verbod van haar baas bekijkt ze geheime bestanden om meer over deze Ozunu-clan te weten te komen. Hierdoor wordt ze echter zelf een doelwit. De clan stuurt de gevaarlijke Takeshi met een groep moordenaars op haar af, maar Raizo weet haar te redden. Nu staan ze beiden op de dodenlijst...

erg tegenvallende film, de film begint met een hele toffe actie scene maar stort daarna infeite in. Er word heel traag in flashbacks verteld waarom de hoofdpersoon wraak wil nemen en dat haalt heel erg de vaart uit de film. Ze doen er 40minuten over om iets te vertellen wat in 5min kan. Ook zitten er voorderest bar weinig actie scenes in, alleen de eindscene krijgen we nog wat coole actie.
De rest van de film is weinig verhaal en weinig actie
een 4
pi_91688403
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 15:15 schreef Roces18 het volgende:

[..]

ahah :')

Net voor het eerst Shaun of the Dead gekeken. En wat een slechte film is het. Er is totaal geen humor op hun eerste moord na dan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, en het komt allemaal zo geforceerd over, dus ik begrijp ook niet wat iedereen hier zo bijzonder aan vind. Ik geef hem een 5,5 :{
agja de humor zou je wel niet liggen ofzo. ik vind dit namelijk een echt hele goede komedie. niet iedereen houdt van hetzelfde he, anders zou het een beetje saai zijn.
pi_91692608
Ik denk dat ik een hele andere filmsmaak heb dan Roces18 (lees al een tijdje mee maar nog niet eerder gereageerd) maar wat betreft Shaun of the Dead ben ik het helemaal met hem eens. Wel afgekeken maar met moeite en nauwelijks om gelachen. Een 5,5 is misschien nog wel te hoog.

The sociale Network
Net gekeken en had de hele tijd het idee: wanneer begint de film nou eigenlijk. Ik vond er erg weinig aan. Kon er niet veel anders van maken dan: we hebben nu 75K leden, nu 150K, nu 1.000K en zoals altijd in dit soort films wordt er natuurlijk iemand genaaid. Dat was het wel zo'n beetje. Twee uur van mij tijd verpest. Ik had beter gewoon the Voice af kunnen kijken. En ook dat einde. In enkele zinnetjes de afloop van de afkoop uitleggen. Ik had in deze film veel liever gezien hoe het tussen Mark en Eduardo verder was verlopen.

Een krappe 5

Easy A
Heerlijke high school movie die weer net iets anders is dan het standaard type high school movie. Zoals eerder gezegd in dit topic doet de vrouwelijke hoofdrolspeler het meesterlijk in deze film. Prima rol neergezet. Heerlijk ook hoe die ouders van haar doen. Moest ik erg om lachen. Wel erg zoet en afgeraffeld einde maar zeker het kijken waard

Een 7,9
pi_91693737
Hoe het verder tussen Mark en Eduardo was gelopen? Dat was toch wel duidelijk?
pi_91695160
X-Men Origins: Wolverine
De zoveelste schrale actiefilm. Paar leuke scenes maar het overgrote deel cliché, kut en saai. De special effects zelfs met vlagen zeer matig, wel opvallend met zo'n budget. 4.5

Copie conforme (Certified Copy)
Lastige film met een altijd fijne Juliette Binoche. Qua setting misschien wel te vergelijken met Before Sunset, maar dan met een verhaal waar je geen grip op kan krijgen. Wel waanzinning mooie plaatjes van Toscane. Toch maar eens herkijken. 7
pi_91695619
The French Connection
Bijna de hele film speelt zich af op de straten van New York. Het is een aaneenschakeling van stake-outs en achtervolgingen, per auto of te voet. Het grootste gedeelte vindt plaats overdag, en het geeft een prachtige impressie van het New York van de jaren zeventig. De actiescènes zijn snel en flitsend geëdit, de cameraman rent naast en achter met Gene Hackman mee; het is revolutionair en heel anders dan de statische camera die we gewend zijn uit die tijd, zoals bij Bullitt. Erg gave film.
Graag op anoniem
  zaterdag 22 januari 2011 @ 08:33:22 #108
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_91696524
Bullitt
Yeah, ultracool! Steve McQueen heeft voor zichzelf een ideale rol gekregen, lekker de stoïcijnse koele cop uithangen met hier en daar een rake quote. Het viel me op dat deze film uit 1968 veel dichter in stijl bij de huidige politiethrillers zit, dan zo'n gortdroge filmnoir-detective, die je dan 20 jaar geleden voorgeschoteld zou krijgen. Dat maakt Bullitt niet automatisch een goede film. Integendeel, het plot vond ik nou niet overal even boeiend. Gelukkig biedt deze film wel een uiterst hippe achtervolgingsscene door de straten van San Francisco. Ook de eindscene op de luchthaven mag er zijn! Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:40:44 #109
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_91699344
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 04:32 schreef Mainport het volgende:
, zoals bij Bullitt. Erg gave film.
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 08:33 schreef Falco het volgende:
Bullitt

Is dit toeval of hebben jullie beide film samen gekeken? (en de reviews verdeeld)
pi_91700562
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 01:31 schreef shitbrick het volgende:

The sociale Network
en zoals altijd in dit soort films wordt er natuurlijk iemand genaaid.
Je weet dat Facebook en Mark Zuckerberg echt bestaat? :')
pi_91701365
Pirates of The Caribbean 3: At Worlds End

Verhaal:
De bemanning van de Black Pearl moet Jack Sparrow bevrijden uit Davy Jones's Locker, waarbij ze een kaart nodig hebben uit Singapore. Ook heeft de VOC de Vliegende Hollander overgenomen, die ze goed gebruiken.
Beoordeling:
Ik heb deel 1 niet gezien, deel 2 vond ik saai, maar deel drie maakt alles goed. Al is het verhaal een beetje vaag, het maakt niet uit, zolang de zwaardgevechten en piraten maar goed zitten. Ook Keith Richards heeft een cameo in deze film, als vader van Jack Sparrow, en gezien zijn uiterlijk is de rol van oude piraat op zijn lijf geschreven. Enig minpunt is de romance van Orlando Bloom en Keira Knightley, die je maar beter door kunt spoelen. Verder was het genieten geblazen! Arr!
Cijfer: 7,5
Imdb: 7,0
pi_91701768
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 11:40 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Is dit toeval of hebben jullie beide film samen gekeken? (en de reviews verdeeld)
dat vroeg ik me ook af ja :D

Millers Crossing

De meeste Coen's had ik wel gezien maar Millers Crossing gek genoeg niet, paar keer in een gare bui met een maat geprobeerd maar omdat er meteen heel veel in gepraat wordt kregen we niet alles mee en toen maar iets makkelijkers opgezet. Nu wel vanaf het begin kunnen volgen en wow wat een geweldige gangster-film. Heerlijke karakters, prima cast en een geinig verhaal. Bovendien hangt er een passende sfeer en zijn er enkele memorabele scene's, zowel actie als komedie. Heb hardop gelachen toen het kind van een maffiabaas krijsend binnenkwam in een discussie _O-

8.6
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:36:15 #113
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_91703349
Mephisto (1981, Dl, István Szabó)
Het gene wat me het meest zal bijblijven van deze film is het imponerende overdonderende acteerspel van Klaus Maria Brandauer. Als een natuurkracht raast hij door de film, wat precies past bij zijn karakter; Hendrik Hoefgen een groot theateracteur in het vooroorlogse Duitsland. De film gaat kort gezegd over hoe Hoefgen steeds meer acteur wordt ook in het echte leven. Hij speelt namelijk steeds meer een rol. Een rol waarbij hij niet alleen de rest maar ook zichzelf voor de gek houdt. Over de redenen dat het praktisch is om samen te werken met het kwaad, terwijl het eigenlijk niks minder is dan het strelen van zijn eigen ego. Over z'n eigen invloed op z'n nieuwe vriend, de minister-president. Denkend dat hij in het echt ook Mephisto (zijn grote rol in het theater) is alleen maar om te ontdekken dat hij in werkelijkheid Faust is, de man die zijn ziel aan de duivel verkocht en nu van hun afhankelijk is. Maar wat Hoefgen kunnen doen hij was immers maar ein Schauspieler?
Mijn kijkplezier werd jammer genoeg verminderd door de slechte overdubbing.
cijfer: 7

Buried (2010, Sp, Rodrigo Cortés)
Ik vind een film die de hele tijd gefocust is op maar één acteur in een piepkleine ruimte, waardoor er geen aandacht is voor iets anders dan die acteur en toch nog spannend is en me zelfs ook ontroert een goede film.
Ryan Reynolds draagt de film met gemak. Het camerawerk sloot mooi aan bij de emoties die Paul meemaakt;
draaiend bij verwarring, uitzoomen bij rust, inzoomen bij benauwdheid, hectisch bij paniek enz.
Jammer alleen van dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer: 7.5
  zaterdag 22 januari 2011 @ 14:01:58 #114
286575 Roces18
Chef de party
pi_91704499

Een groep jongeren reizen samen rond nadat er een virus heerst waaraan iedereen die het krijgt dood gaat.

Ik vond het best een goede film, de dilemma's waar ze voor komen te staan zijn geloofwaardig maar het kon wel beter worden uitgewerkt. Het is geen horror of iets dergelijks maar ik zou meer voor drama kiezen, oke af en toe een klein stukje horror maar niks om van te schrikken. De hele film gaat over keuzes maken en met een betere cast zou de film een stuk mooier zijn. Ik heb me prima vermaakt hiermee en daarom krijgt hij ook een 7!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_91706906
Never Let Me Go
As children, Ruth, Kathy and Tommy, spend their childhood at a seemingly idyllic English boarding school. As they grow into young adults, they find that they have to come to terms with the strength of the love they feel for each other, while preparing themselves for the haunting reality that awaits them.

Vaag doch zeer intrigerend drama. In het begin had ik niet zo'n goed idee wat er nou allemaal aan gebeurde, maar langzaamaan werd het steeds duidelijker. Ik vond de drie hoofdrolspelers (Mulligan, Knightley en Garfield) de karakters sterk neerzetten. Op weg naar het doel dat ze willen bereiken, wordt de band tussen de drie steeds hechter.

IMDb: 7,4
Mijn cijfer: 8,0
  zaterdag 22 januari 2011 @ 17:06:21 #116
286575 Roces18
Chef de party
pi_91710889
The Social Network

Ik vond het een verrassing eerlijk gezegd. Ik dacht eerst dat het zo'n suf Facebook verhaaltje zou worden maar het is echt een goede film geworden. Hoe de vriendschap tussen Saverin en Zuckerberg verloopt vind ik echt goed geacteerd. De soundtrack heb ik niet veel van mee gekregen maar als ik er op lette was die best aangenaam. Ik heb me in de 2 uur echt geen moment verveeld, mede dankzij de goede dialogen en het camerawerk. Echt een aanrader!!

8,5 :D
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_91719347
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:23 schreef JDx het volgende:

[..]

Je weet dat Facebook en Mark Zuckerberg echt bestaat? :')
Nee, echt?

Moet ik daarom de film beter gaan vinden, omdat het waargebeurd is? Ik heb gewoon de hele film gekeken met het idee van wanneer gaat er nou iets gebeuren? Dat moment kwam helaas nooit. Kennelijk ben ik één van de weinigen die de film niet kan waarderen.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 22:18:17 #118
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_91726385
Shock Corridor
Erop gebrand om de Pullitzer prijs te winnen laat journalist Johnny Barrett zich vrijwillig opsluiten in een psychiatrische instelling om zodoende een moord die daar plaats had, op te lossen. Langzaam maar zeker draait Barrett zelf door.
Gefilmd in slechts 8 dagen maar uitgegroeid tot een grote invloed op latere verfilmingen zoals One Flew Over The Cuckoo`s Nest en meer recentelijk Shutter Island is Fuller`s relaas één die het moet hebben van de combinatie van geweldige visuals en het verhaal. Beide vullen elkaar heel goed aan en samen met de geluidseffecten die je koude rillingen bezorgen, is dit één van Fuller`s beste films. Eén die naast een goed verhaal ook, hoe absurd het ook klinkt, kritiek levert op het Amerika van de jaren `60 en haar geschiedenis.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_91726426
The green hornet

Verenigde Staten
Actie / Misdaad
119 minuten

geregisseerd door Michel Gondry
met Seth Rogen, Jay Chou en Christoph Waltz

Britt Reid (Seth Rogen) is de zoon van de bekendste en meest gerespecteerde mediamagnaat van L.A. Zijn zorgeloze leventje bestaat voornamelijk uit feestvieren, totdat zijn vader op mysterieuze wijze sterft en aan Britt zijn omvangrijke imperium nalaat. Britt sluit daarop vriendschap met één van zijn vaders werknemers, de toegewijde en inventieve Kato (Jay Chou). Ze besluiten om voor het eerst in hun leven iets zinvols te doen: de misdaad bestrijden. En de beste manier om dit te doen is... door zelf crimineel te worden. Zo wordt Britt 'The Green Hornet' en samen met Kato gaat hij de straat op, om de wet te beschermen door deze te overtreden... De vindingrijke Kato bouwt het ultieme retro-wapen: The Black Beauty, een snelle en onverwoestbare auto met de meest geavanceerde wapens aan boord. Met dit rijdende fort en de slimme gadgets van Kato worden ze als snel de schrik van iedere crimineel. Met behulp van Britts nieuwe secretaresse, Lenore Case (Cameron Diaz), openen ze de jacht op de man die de onderwereld van L.A. beheerst: Benjamin Chudnofsky (Christoph Waltz). Maar Chudnofsky heeft zijn eigen plan...

hele coole film, met vooral op het einde een aantal hele coole scenes en effecten. gewoon een film die heel lekker wegkijkt en zker de moeite waard is om te zien.
dik verdiende 7.5
  zaterdag 22 januari 2011 @ 22:33:04 #120
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91727316
The Tourist

Depp en Jolie op de poster, dat belooft wat! Helaas kom je daarbij al snel tot de conclusie dat je geflest bent. Het verhaal is matig en dat zorgt er meteen voor dat de hoofdrolspelers te weinig om handen hebben om écht iets neer te zetten. Jolie slaagt er nog het meest in, maar Depp presteert niet ver bovengemiddeld. Er hoort een diepere theorie te spelen, maar daar prik een enigszins geoefende kijker al binnen no-time doorheen. Daardoor stijgt de voorspelbaarheid en daarmee de verveling. Tel daarbij een matige karakterontwikkeling en een saaie, wannabe vertellende maar niet diepgaande eerste 45 minuten op, en je komt tot de conclusie dat een andere film waarschijnlijk meer de moeite was geweest.

Waar de nominatie(s) voor de Golden Globes vandaan komen vraag ik me dan ook echt af. De locatie is prachtig (Venetië), maar de rest is kut met peren.

Imdb: 6.0
Mikkie: 4.5

[ Bericht 11% gewijzigd door Mikkie op 22-01-2011 22:42:24 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_91728382
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 20:09 schreef shitbrick het volgende:

[..]

Nee, echt?

Moet ik daarom de film beter gaan vinden, omdat het waargebeurd is? Ik heb gewoon de hele film gekeken met het idee van wanneer gaat er nou iets gebeuren? Dat moment kwam helaas nooit. Kennelijk ben ik één van de weinigen die de film niet kan waarderen.
ik heb hem niet eens gekeken omdat mij er echt totaal geen zak aan leek, en aangezien ik zo ongeveer alles (iig in bios) wel kijk zegt dat best een boel...
  zondag 23 januari 2011 @ 09:59:57 #122
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_91738730
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 22:51 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb hem niet eens gekeken omdat mij er echt totaal geen zak aan leek, en aangezien ik zo ongeveer alles (iig in bios) wel kijk zegt dat best een boel...
Bedankt voor deze mededeling, maar die hoort meer thuis in het topic "Welke film heb jij vandaag/pas NIET gezien".

ontopic

Pale Rider (1985)
Hij stond in het rijtje op icheckmovies.com bij de 100 "essential westerns". Ben toch een beetje in een cowboy stemming, dus prima. Maar het was een flinke tegenvaller. Nederzetting van goudzoekers worden bedreigd door rijke tycoon in de buurt. De held is Clint Eastwood. Maar dan ook écht een held. En de boeven, die zijn wel écht slecht. Al met al een hele zwakke film met personages die karikaturen zijn, allemaal eendimensionaal en er is ook nog een lekker wijf in de film dat er behoorlijk eigentijds uitziet. Een van de eerste grote rollen van Chris Penn trouwens. als bad guy. Alles van My Darling Clementine, Rio Bravo of Winchester 73 ontbreekt in deze film. Afrader, onderhoudend op zijn best.
Ik 5,5
IMDB 7,1
Overal verstand van.
pi_91740825
Loft (B, 2008)
Vlaamse film over een Loft-appartement (toevallig dezelfde titel als de Nederlandse die nu in de bios draait?). Erg sterk verhaal met veel lijnen, mooie karakters en heel sfeervol gefilmd. Spannend, confronterend op momenten. Gewoon echt een goeie film.
8.5/10 (IMDB: 7.4/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_91741381
Die NL versie is gewoon een remake van die B versie. Daarom haat ik het ook zo dat mensen zeggen, wow, eindelijk weer eens een goede Nederlandse film.
pi_91741474
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 11:59 schreef JDx het volgende:
Die NL versie is gewoon een remake van die B versie. Daarom haat ik het ook zo dat mensen zeggen, wow, eindelijk weer eens een goede Nederlandse film.
Dat lijkt me sterk. De NLse versie is een comedy, de Vlaamse een thriller.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')