abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91728382
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 20:09 schreef shitbrick het volgende:

[..]

Nee, echt?

Moet ik daarom de film beter gaan vinden, omdat het waargebeurd is? Ik heb gewoon de hele film gekeken met het idee van wanneer gaat er nou iets gebeuren? Dat moment kwam helaas nooit. Kennelijk ben ik één van de weinigen die de film niet kan waarderen.
ik heb hem niet eens gekeken omdat mij er echt totaal geen zak aan leek, en aangezien ik zo ongeveer alles (iig in bios) wel kijk zegt dat best een boel...
  zondag 23 januari 2011 @ 09:59:57 #122
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_91738730
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 22:51 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb hem niet eens gekeken omdat mij er echt totaal geen zak aan leek, en aangezien ik zo ongeveer alles (iig in bios) wel kijk zegt dat best een boel...
Bedankt voor deze mededeling, maar die hoort meer thuis in het topic "Welke film heb jij vandaag/pas NIET gezien".

ontopic

Pale Rider (1985)
Hij stond in het rijtje op icheckmovies.com bij de 100 "essential westerns". Ben toch een beetje in een cowboy stemming, dus prima. Maar het was een flinke tegenvaller. Nederzetting van goudzoekers worden bedreigd door rijke tycoon in de buurt. De held is Clint Eastwood. Maar dan ook écht een held. En de boeven, die zijn wel écht slecht. Al met al een hele zwakke film met personages die karikaturen zijn, allemaal eendimensionaal en er is ook nog een lekker wijf in de film dat er behoorlijk eigentijds uitziet. Een van de eerste grote rollen van Chris Penn trouwens. als bad guy. Alles van My Darling Clementine, Rio Bravo of Winchester 73 ontbreekt in deze film. Afrader, onderhoudend op zijn best.
Ik 5,5
IMDB 7,1
Overal verstand van.
pi_91740825
Loft (B, 2008)
Vlaamse film over een Loft-appartement (toevallig dezelfde titel als de Nederlandse die nu in de bios draait?). Erg sterk verhaal met veel lijnen, mooie karakters en heel sfeervol gefilmd. Spannend, confronterend op momenten. Gewoon echt een goeie film.
8.5/10 (IMDB: 7.4/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_91741381
Die NL versie is gewoon een remake van die B versie. Daarom haat ik het ook zo dat mensen zeggen, wow, eindelijk weer eens een goede Nederlandse film.
pi_91741474
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 11:59 schreef JDx het volgende:
Die NL versie is gewoon een remake van die B versie. Daarom haat ik het ook zo dat mensen zeggen, wow, eindelijk weer eens een goede Nederlandse film.
Dat lijkt me sterk. De NLse versie is een comedy, de Vlaamse een thriller.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_91742138
quote:
6s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat het een lachwekkende film is maakt het geen comedy.
pi_91742208
quote:
10s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:16 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

:D
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_91742216
quote:
10s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:16 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Zo staat het wel op IMDB ;)

pi_91742404
The Green Mile

pareltje. O+
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_91743494
quote:

[..]

Genre:Comedy | Thriller
ook thriller dus
  zondag 23 januari 2011 @ 13:40:15 #131
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_91745997
quote:

[..]

Remade as
Loft (2010)
- Dutch remake of Flemmish film
http://www.imdb.com/title/tt0926762/movieconnections
  zondag 23 januari 2011 @ 14:17:57 #132
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91747896
The Green Hornet

Er is al veel over geschreven en gerecenseerd, dus ik hou het kort. Het verhaal is natuurlijk matig en het geheel moet het hebben van vlotte actie en leuke grappen, maar daarin schiet de film eigenlijk gewoon tekort.

Een 6je.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_91748538
Life as we Know it

Tjah, gewoon leuk, niets bijzonders, net even anders dan andere romantische comedy's, maar toch eigenlijk weer hetzelfde idee.

7.
pi_91754374
Reservation Road (Terry George, 2007)
Vooral goed vanwege het sterke acteerwerk van Joaquin Phoenix, Mark Ruffalo en Jennifer Connelly. Op zich wel goed geschreven ook, je leeft met beide kanten mee. Echter wel jammer dat een aantal zaken wel erg toevallig met elkaar verbonden zijn. 7.0
  zondag 23 januari 2011 @ 16:40:07 #135
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91755230
Doghouse

Britse horrorcomedy. Heeft wel iets weg van Hot Fuzz en Shaun of the Dead. Een groep vrienden komt op vakantie terecht in een dorp vol zombies. Oops :'). Amper karakterontwikkeling, nagenoeg geen verhaal, maar toch met plezier gekeken.

Een 7.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_91756124
Unstoppable :)

Wel aardig, leuk vermaak voor de brakke zondagmiddag... een 7.
  zondag 23 januari 2011 @ 17:41:01 #137
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_91757816
14. Punch-Drunk Love (Paul Thomas Anderson, 2002) :: 8.2

Typische film van Anderson, die bij tijd en wijle echt doet denken aan het magistrale Magnolia. Zo goed is deze film echter niet, hoewel de kritiek op de maatschappij een sterk pluspunt aan de film is. Hetzelfde geldt voor de voor Anderson typerende beelden en ondersteunende muziek, net als de prima rollen van Sandler (!!) en Watson. Minpunt is de korte duur: hierdoor mis ik de echte verbondenheid met de karakters en valt met name de liefde van haar voor hem mij nog steeds wat rauw op het dak.

15. Alien (Ridley Scott, 1979) :: 8.4

Wat een sfeer. Qua stijl deed deze film me erg denken aan het visueel overdonderende Blade Runner, met net zulke prachtige beelden, en 2001: ASO dankzij de inrichting van het ruimteschip. Qua verhaal lijkt het wel redelijk op The Thing, maar dan toch aanzienlijk spannender. De CGI is overigens uitstekend, het monster is legendarisch. De uiteindelijke onthulling van het hoofdpersonage is verfrissend uitgewerkt en maakt de film onderscheidend t.o.v. vergelijkbare sci-fi/thriller/horrorfilms.
pi_91762004
Happythankyoumoreplease

Voornamelijk gekeken vanwege de trailer met Kate Mara en ach, hij was best te doen, hij begon echt leuk en was benieuwd waar het verhaal heen ging, maar uiteindelijk was het toch gewoon een echt wijvenfilm (en dat zeg ik niet vaak). Echt humor zat er ook niet in, was meer gewoon een romantisch drama.

6.
  Moderator zondag 23 januari 2011 @ 19:57:24 #139
9859 crew  Karina
Woman
pi_91763765
The Next Three Days
Thriller

Een vrouw wordt (onterecht?) verdacht van de moord op haar werkgeefster en beland in de gevangenis. Al het bewijs wijst in haar richting, dus waarschijnlijk gaat ze de rest van haar leven in de gevangenis doorbrengen. Haar man wil haar uit de gevangenis krijgen en bedenkt een plan.

Trage film, er zat echt geen vaart in en echt spannend werd het ook niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 23 januari 2011 @ 19:57:51 #140
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_91763792

Destry rides again (1939)
Een western met een typische Jimmy Steward in de hoofdrol. Grapjes, en vooral extreem niet de held uithangen. Eigenlijk speelt hij toch altijd dezelfde rol. Enfin, ook met Marlene Dietrich en ben daar geen fan van. Western meets screwball comedy. Wel aardig.
7/10
IMDB 7.8/10
Overal verstand van.
pi_91763889
The stone family, wel okay (6je), maar niet echt super..
pi_91764654
full metal jacket
ik denk dat deze film een realistisch beeld geeft van hoe de vietnam oorlog was
8.0
pi_91764804
I Spit on your grave
Leuke titel. Wederom een horrorremake. Het origineel niet gezien. Heeft qua thematiek wat weg van Eden Lake, The Last House on the Left en op den duur nog een beetje SAW. Het verhaal gaat over een schrijfster die een huisje huurt in de bossen en wordt verkracht en gemarteld door een groepje mannen. Het is zo'n zinloze film. Na een uur komt er een soort intermezzo in de film waarin het verhaal min of meer een nieuwe draai krijgt. Dat is op zich wel interessant, want je hoopt toch op een boeiend laatste gedeelte. Maar ze maken zich er wel erg makkelijk vanaf.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flauwe film, die wel erg speelt op het onbehagelijke gevoel dat mensen kregen bij het kijken van Eden Lake (waar ik overigens ook niets aan vond).

2/5
  zondag 23 januari 2011 @ 20:28:02 #144
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_91765638
Het ironische aan die film is dat het een remake is van een film die eigenlijk al een rip-off was van een andere (Last House on the Left) die ook al een herinterpretatie was van nog een andere (Virgin Spring). Dat moet zowat de minst geïnspireerde film ooit zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_91765742
LOL. Ik wist niet dat I spit ook al gebaseerd was op dat verhaal. Dan heeft Bergman het toch stukken beter gedaan.
  zondag 23 januari 2011 @ 20:32:33 #146
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_91765948
Ik heb net Irréversible gezien. Ik heb nog geen idee hoe ik de film moet beoordelen, maar het cijfer zal wel tussen de 7.5 (net iets boven gemiddeld) en 8.5 (very nice) liggen bij mij. Technisch is de film erg goed, de lange shots zijn bijzonder knap. Daarnaast is het rommelige camerawerk en idem muziek aan het begin bijzonder passend, maar het stoorde me soms toch enigszins. Daarnaast worden snoeiharde scènes afgewisseld met prachtige en enorm oprechte tederheid. De kracht van de moraal van het verhaal (tijd vernietigt alles) is me nog niet helemaal duidelijk, waardoor ook niet iedere scène op volledige duidelijkheid en noodzaak kan rekenen. De contradicties moeten hier in ieder geval nog even overwogen worden.
  zondag 23 januari 2011 @ 20:33:47 #147
332937 letsbelovely
music is my drug
pi_91766058
burlesque.
typische film lijkt veel op make it happen enzo 't is leuk om naar te kijken maar niet spannend of nieuw.
when i put on my headphone, the whole world goes away
pi_91772549
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:58 schreef Ace1 het volgende:
Unstoppable :)

Wel aardig, leuk vermaak voor de brakke zondagmiddag... een 7.
Was niet brak.

7+ dan maar, verder weinig over te zeggen.
  zondag 23 januari 2011 @ 22:00:51 #149
286575 Roces18
Chef de party
pi_91773343

In Layer Cake besluit een succesvolle drugsdealer op het hoogtepunt van zijn drugscarrière uit de business te stappen. De grote baas Jimmy Price heeft echter nog een belangrijke klus voor hem, namelijk het opsporen van de vermiste dochter van een oude schoolvriend. Aan deze opdracht blijken direct en indirect de nodige haken en ogen te zitten.

Weer een meesterlijke misdaadfilm van engelse bodem, maar echt geen Lock,Stock and Two Smoking Barrels e.d. Dit is een geraffineerde originele film met een plot dat zo complex is dat je het niet kan na vertellen. Het tempo ligt erg hoog, en dat zorgt ervoor dat de film soepeltjes wegkijkt. Ook de zeer mooie manier van het filmen van bijv. een gevecht ziet er erg gelikt uit. Een heerlijke soundtrack met bekende nummers zorgt ervoor dat het echt een aanrader is. De acteerprestaties zijn van hoog niveau!

Dikke vette aanrader! 8,5 :D
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_91774655
le Premier Jour du Reste de Ta Vie

Frankrijk
Drama
114 minuten

geregisseerd door Rémi Bezançon
met Jacques Gamblin, Zabou Breitman en Marc-André Grondin

Le premier jour du reste de ta vie gaat over vijf beslissende dagen uit het leven van een gezin van vijf personen, vijf dagen die belangrijker zijn dan de andere en waarbij de volgende dag niets nog hetzelfde zal zijn. Vader Robert en moeder Marie-Jeanne hebben drie kinderen: de nuchtere en intelligente Albert, de luie dromer Raphaël en de recalcitrante puber Fleur. Uit 22 jaar familiegeschiedenis wordt steeds één cruciale dag uit het leven van een gezinslid getoond.

ik vind het een beetje moeilijk te beoordelen film, aan de ene kant vond ik het een hele mooie en aparte film.. vooral omdat ik zoveel herkenning zzag in de film in bepaalde situaties dat je helemaal meeleefte. Aan de andere kant gebeurd er vrij weinig in de film en is ie miss een tikkie langdradig
daarom geef ik em een 6.5
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')