abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91810591
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 17:15 schreef grasisbruin het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt0910554/
Frequently asked questions about time travel

Echt een vreselijk vage film. Concentreert zich rond drie kerels in een pub met een tijdreis-toilet. ofzo.
Volgen s mij moet je dronken of stoned zijn om die film een waardering te geven. :{
Vond die film nog best grappig. Ik hou sowieso wel van tijdreis/sf.
pi_91813290
Perfume: The Story of a Murderer (2006)

Erg bijzondere film, ontroerend. De film sleurt je mee en de vastberadenheid van de hoofdpersonage wordt erg goed weergegeven, mede doordat er weinig dialoog van de hoofdpersonage is en zijn kilheid de gehele film wordt doorgevoerd tot het hoogtepunt.

Deze krijgt van mij een dikke 8.
pi_91814344
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 19:31 schreef Robby87 het volgende:
Perfume: The Story of a Murderer (2006)

[ afbeelding ]

Erg bijzondere film, ontroerend. De film sleurt je mee en de vastberadenheid van de hoofdpersonage wordt erg goed weergegeven, mede doordat er weinig dialoog van de hoofdpersonage is en zijn kilheid de gehele film wordt doorgevoerd tot het hoogtepunt.

Deze krijgt van mij een dikke 8.
Een van de weinige films die de sfeer van het boek goed en volledig in beeld brengt. Al jaren een van mijn favorieten :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_91814538
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 19:52 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Een van de weinige films die de sfeer van het boek goed en volledig in beeld brengt. Al jaren een van mijn favorieten :)
Even off-topic: is er een Nederlands boek van? Of heb jij de Engelse gelezen? :) Zou deze graag willen lezen.
pi_91814818
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 19:55 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Even off-topic: is er een Nederlands boek van? Of heb jij de Engelse gelezen? :) Zou deze graag willen lezen.
Ja die is er :Y . Ik heb zelf het Nederlandse boek gelezen (geweldig, de titel is gewoon 'Het Parfum'), de film vond ik ook zeer zeker erg goed.

Gisteren gezien:

Happythankyoumoreplease
Captures a generational moment - young people on the cusp of truly growing up, tiring of their reflexive cynicism, each in their own ways struggling to connect and define what it means to love and be loved.

Bij de beschrijving dacht ik meteen ''dit is een film voor mij'', maar voor mijn gevoel miste er iets. Ik kan alleen niet precies aangeven wat dat iets nou is. Desondanks heb ik me er toch prima mee vermaakt.

IMDb: 6,9
Mijn cijfer: 7,0
pi_91814963
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 19:55 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Het boek is van een Zwitserse schrijver (Suesskind) en heet Das Parfum. Ik heb de Engelse vertaling liggen en 3/4 gelezen. Film ligt ook klaar om gekeken te worden...

On-topic:

Donkey Punch (2008)
Het thema en begin is erg lekker (seks op XTC :9 :9 ), daarna zwakt de film af tot een nogal standaard plot.
7.0/10 (IMDB: 5.4/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 24 januari 2011 @ 20:04:45 #187
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_91815026
16. Irréversible (Gaspar Noé, 2002) :: 7.9

Eén van de meest veelzeggende cijfers naar mijn mening. Krijgt een film een cijfer met een 8, dan weet je dat het een goede film is. Krijgt de film een cijfer met een 7, dan weet je dat er ergens iets mist. Krijgt een film dan net die 7.9, dan weet je dat er met iets meer moeite toch net zoveel meer bereikt had kunnen worden. Zonde is dat.

Voorop staat dat deze film vrijwel iedere kijker zal moeten raken. Is het niet uit bewondering, dan wel uit afgunst. Het staat namelijk buiten kijf dat de film handelt in uitersten. Uiteraard komen hierbij de twee gruwelijk harde en confronterende scènes naar voren, die een ieder waarschijnlijk nooit meer zal vergeten. Het andere uiterste is echter dat er prachtige en enorm oprechte tederheid wordt vertoond om deze bruutheid te compenseren en overdenken.

Dit wordt kracht bijgezet door zowel een extreem drukke, als een extreem rustige cameravoering, kleurgebruik en muziekkeuze. De onrust van het begin van de film is perfect gekozen, hoewel het zo nu en dan toch storend overkomt en het tot een overdaad aan onrust leidt. Het rustpunt van dit begin komt even verfrissend als hard. De rust van het derde deel van de film en de keuze voor het warmere kleurfilter kan haast geen grotere tegenstelling zijn.

Technisch scoort de film hierdoor overduidelijk een voldoende. Vrijwel nooit kon de drukte zo goed verklaard worden, hoe storend het ook overkomt. De rust idem. De lange shots eisen niet alleen van de technische crew kunsten, maar ook van de acteurs. En die doen het verschrikkelijk goed. De scène in de rode tunnel (ik spoiler niet) vereist niet alleen acteertalent, waarschijnlijk heeft het ook emotioneel zijn weerslag gehad op de acteurs en dan met name op de actrice in kwestie. Tergend was het, slopend bijna zelfs.

De contradictie valt ook te zien in de keuze voor de montage. Montage is er nauwelijks, want iedere scène bestaat (ongeveer) uit één lang shot. Hulde hiervoor. De film wordt echter achterstevoren verteld, om het verhaal extra kracht te geven. Het leidt niet tot een Memento-achtige moeilijkheidsgraad, maar tot het diep nadenken over de gevolgen van daden. Zelfs bij vrijwel nietszeggende scènes, waarvan het nut mij nog altijd niet geheel duidelijk is. Wordt hier een Tarantineske poging gedaan of ligt er daadwerkelijk een gedachte met betekenis achter?

Dan is er nog de moraal van de film. Dit wordt vrij duidelijk gebracht: aan het begin middels een mij niet geheel noodzakelijk shot van twee dopeheads en aan het einde middels de tekst Le temps détruit tout (tijd vernietigt alles). De kracht hiervan moet nog tot me doordringen, het wordt mij er té erg bovenop gelegd met deze afsluitende zin en het onbeschaamd tonen van één van de inspiraties van Noé (de 2001: ASO poster), waardoor het juist averechts op mij inwerkte.

Al met al heeft de film genoeg om van te houden, maar ook zeker genoeg waardoor ik kan begrijpen dat anderen een geheel verschillende kijk op deze film hebben. Daar ligt direct het probleem van deze film: er is in mijn ogen geen correcte balans tussen de verschillende aangehaalde zaken gevonden. Doodzonde, want dit had een extreem confronterende levensles kunnen zijn. Dit wordt het echter niet, door het net iets te dik aanstippen van de moraal. Door de hardheid en het daardoor blijven nadenken wat voor gevolgen je acties kunnen hebben, blijft de film echter wel fier overeind staan.
pi_91815155
Ik werd er kotsmisselijk van en kon hem niet verder kijken. Een en al ranzigheid en heb hem dus ooit een 2 gegeven. :r
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

maandag 24 januari 2011 @ 20:10:25 #189
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_91815338
Ik houd van films die je maag doen omdraaien, dat scheelt natuurlijk wel. Zoals ik al aangaf kan ik me echter erg goed voorstellen dat het voor sommigen té aanstootgevend is, waardoor de film door diegenen al snel niet wordt gewaardeerd. Ik vind echter wel dat de twee meest expliciete scènes iets toevoegen aan de film of de intentie van de regisseur en ze niet zijn toegevoegd om enkel te choqueren.
pi_91815349
Bedankt Butterfly91 & El_Matador!
  maandag 24 januari 2011 @ 20:15:59 #191
258885 Solique
I Kill You !
pi_91815697
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 18:22 schreef ErikT het volgende:
Inception
[ afbeelding ]

Leuk concept, mooie visuele effecten, vrij goede uitwerking en goede acteurs. Je moet wel goed opletten, want anders ben je zo de draad kwijt. De "regels" passeren in sneltreinvaart de revue, en dan moet je ook nog de plot in de gaten houden en de snelle wisselingen tussen droomniveaus.

O en leuke film ook om over na te kaarten, zoals het een mind-fuck betaamt. Als je het mij vraagt, is de hele film een droom. Het verloopt allemaal veel te soepel, alle aanwijzingen aan anderen dat ze in een droom zijn komen richting de hoofdpersoon terug en hij kan zelf niet meer "de dromer" zijn. Omdat hij dat al is dus.

Favoriete scene: als dat grietje met de spiegels de realiteitswaarde van de droom herstelt om de stabiliteit te herstellen.
[ afbeelding ]

8
Gisteren gezien en ben het hier zeker mee eens. Qua (actie)films zeker 1 van de beste.
8,5
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
pi_91816249
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 18:22 schreef ErikT het volgende:
Inception
Favoriete scene: als dat grietje met de spiegels de realiteitswaarde van de droom herstelt om de stabiliteit te herstellen.
[ afbeelding ]

8
Dat ''grietje'' :{w

Ellen Page O+
  maandag 24 januari 2011 @ 20:56:38 #193
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_91818265
The Wrestler

Inmiddels deze film gezien, en wat is het een geweldige film _O_
De kracht zit hem in de tederheid, dwars door de gewelddadige worstelscène's en scène's in de stripbar.
Ontzettend goed gespeeld door Mickey Rourke.
Daarnaast heeft de film een fijne soundtrack.

Aanrader.

Een 9.
pi_91818403
Leuk topic voor de filmkenners:
Raad de film: Screenshot! #2
pi_91818825
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:04 schreef vinnypassy het volgende:
16. [ afbeelding ] Irréversible (Gaspar Noé, 2002) :: 7.9

Eén van de meest veelzeggende cijfers naar mijn mening. Krijgt een film een cijfer met een 8, dan weet je dat het een goede film is. Krijgt de film een cijfer met een 7, dan weet je dat er ergens iets mist. Krijgt een film dan net die 7.9, dan weet je dat er met iets meer moeite toch net zoveel meer bereikt had kunnen worden. Zonde is dat.
Hey dat doe ik ook altijd na de seks! Dan zeg ik tegen dat grietje: Ik geef deze beurt een 5.1, je bent weliswaar niet zo lekker, maar je hebt wel goed je best gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mainport op 24-01-2011 21:22:51 ]
Graag op anoniem
  maandag 24 januari 2011 @ 21:07:58 #196
148823 znarch
ondertitel
pi_91819019
Hmm, I spit on your grave of paranormal activity 2 vanavond. Kan niet kiezen |:(
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 24 januari 2011 @ 21:58:01 #197
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_91822570
A Safe Place
Dit is tot nu toe zeker de meest experimentele film uit de Criterion BBS box. Het vertelt het verhaal van Susan (een ontzettend sterke rol van Tuesday Weld), een jongedame die in New York woont. Ze wilt haar getroebeleerde verleden achter zich laten en vooruit kijken maar doordat ze het verleden niet kan afsluiten kan ze ook niet vooruit kijken...

Regisseur Henry Jaglom springt voortdurend heen en weer in de tijd, meerdere scenes komen meerdere keren voor. Dat maakt het er op het eerste gezich niet echt toegankelijk of overzichtelijk op. Er wordt van de kijker nadrukkelijk gevraagd de aandacht erbij te houden. De prachtige (vaak Franstalige) muzikale ondersteuning helpt hier trouwens wel bij: aan de hand van de muziek kun je wel een beetje achterhalen waar je je in het verhaal bevindt.

Ook al is het wat overzichtelijk: zo vlak voor het einde, een minuut of 5, valt alles op z`n plaats en valt dat kwartje. Dan pas krijg je eigenlijk door hoe `t geheel precies in elkaar zit en naar wat voor een prachtige film je de afgelopen 90 minuten hebt zitten kijken.
Het is even doorbijten maar uiteindelijk zul je niet teleurgesteld worden doordat het einde keihard inslaat en je bijna tot tranen roert.

IMDB Cijfer: 5,6/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 24-01-2011 22:13:55 ]
pi_91824169
Children of the night. What music they make.
pi_91824324
Layer cake

Verenigd Koninkrijk
Thriller / Misdaad
104 minuten

geregisseerd door Matthew Vaughn
met Daniel Craig, Colm Meany en Kenneth Cranham

Een succesvolle cocaïnedealer (Daniel Craig) heeft zijn plaats verdiend in de Engelse maffia-elite en besluit om uit de business te stappen. Maar de grote baas Jimmy Price heeft nog een zware opdracht voor hem. Hij moet Charlotte, de vermiste dochter van een oude vriend van Jimmy opsporen. Er zijn een aantal dingen die deze op zich simpele opdracht een stuk ingewikkelder maken: klasse A extacy ter waarde van 2 miljoen pond, een groep hardhandige Neonazi's en niemand die hij kan vertrouwen. In deze wereld zijn geen regels, geen codes en al helemaal geen respect. Het zal de ultieme laatste opdracht worden.

Op jullie aanraden gekeken...

hele goeie film, sterk geacteerd en gaaf camerawerk. Ook erg sterk verhaal dat goed uitgewerkt is en ook helemaal klopt. Geef em een dikke 7.5!!

dus als jullie nog meer tips hebben, ze zijn welkom!!
pi_91825472
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:07 schreef znarch het volgende:
Hmm, I spit on your grave of paranormal activity 2 vanavond. Kan niet kiezen |:(
deel 1 van de 2de film was al troep dus deel 2 zal nog meer troep zijn...
pi_91830048
127 Hours
Op de schitterende beelden van de Grand Canyon na, een enorme tegenvaller. Lekker gemaakt door hoge scores hier en elders tot zelfs vergelijkingen met het geniale Into the Wild (IMDB: 8.2/10 ???), kom je in een film met een aardig begin, een oersaai middenstuk en een redelijk einde. Voor de eerste keer ging ik iets anders doen tijdens de film... :N
5.5/10 (IMDB: 8.2/10 ???)

pi_91833006
Shaun of the Dead
Film is alweer een paar jaar oud, maar had hem nog niet gezien. Wel vermakelijke zombiefilm met Britse humor :P
Een 7,5
pi_91833313
quote:
13s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:59 schreef El_Matador het volgende:
127 Hours
Op de schitterende beelden van de Grand Canyon na, een enorme tegenvaller. Lekker gemaakt door hoge scores hier en elders tot zelfs vergelijkingen met het geniale Into the Wild (IMDB: 8.2/10 ???), kom je in een film met een aardig begin, een oersaai middenstuk en een redelijk einde. Voor de eerste keer ging ik iets anders doen tijdens de film... :N
Helemaal mee eens. Ik vond dat Franco de film ook niet kon dragen.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_91833703
Extract (2009)
Grappige kaasfilm met een heerlijke Mila Kunis en een zowaar grappige Ben Affleck. Wordt veel drugs in gebruikt. :9
7.6/10 (IMDB: 6.4/10)

pi_91835436

Dit is zo'n film waarbij iemand in de penarie komt en er steeds dieper in gaat zitten. Dat levert dan allerlei spannende momenten op - op zo'n moment denk je: Nu is hij erbij! Maar dan blijk je op het verkeerde been te zijn gezet. Nouja, dat is wat deze film doet en dat doet de film wel goed. Negentig minuten spanning om vier uur 's nachts; nu kan ik dus niet slapen.
Graag op anoniem
  dinsdag 25 januari 2011 @ 08:32:25 #206
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_91836236
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 17:37 schreef Darkzell het volgende:

[..]

Mou Gaan Dou aka Internal Affairs :)
En volgens mij gaat het alleen om deze film, al zijn er wel sequels van Internal Affairs.
Klopt, maar ze halen het niet bij het origineel. Heb hem net na release in Hong Kong zelf gezien, hele publiek klappen en enthousiast.
pi_91839644
"Buried"

Wat een irritante film.. vooral omdat de hoofdpersoon echt idiote beslissingen maakt. Moeilijk mee te identificeren..

Een 5.5
pi_91840783
quote:
13s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:59 schreef El_Matador het volgende:
127 Hours
In grote lijnen kan ik me zeker in jouw beschrijving vinden. Ik heb hem dan wel helemaal gezien (zonder iets anders te doen), maar aan het einde had ik een 'is dit het nou'-gevoel -O- . Wel interessant dat het waargebeurd is.

Mijn cijfer: 6,5
pi_91843379
La vita è bella (Roberto Benigni, 1997)
Film over levensgenieter Guido, de man staat vrolijk in het leven samen met zijn vrouw en zoontje. Maar dan wordt hij met zijn gezin afgevoerd naar een duits werkkamp. Het begint allemaal misschien met wat erg flauwe humor, maar later is het juist de combinatie van drama en humor wat de film zo speciaal maakt. Guido blijft ondanks alles positief en probeert er het beste van te maken, wat af en toe erg aandoenlijke en emotionele situaties oplevert. Prima film met sterke rollen van Roberto Benigni en het jeugdige acteurtje dat als zijn zoon te zien is. 8.0

Ong-bak (Prachya Pinkaew, 2003)
Film die het eigenlijk enkel en alleen van de aktiescenes moet hebben, het verhaaltje dient enkel om de aktiescenes die elkaar in hoog tempo opvolgen met elkaar te verbinden. De aktie is wel van hoog niveau en origineel gebracht. Veelal krijg je bepaalde fragmenten vanuit diverse camerapunten te zien als een soort van "replay", een leuke vondst die ook na meerder malen niet gaat vervelen. Tony Jaa is een waardige aktieheld die nauwelijks onder doet voor Bruce Lee. 6.8
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:55:40 #210
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_91845980

You Can't Take It With You (Frank Capra, 1938) & Five and Ten (Robert Z. Leonard, 1931)
Twee films uit de jaren '30, die beide hetzelfde thema hebben: "Liefde is belangrijker in het leven dan geld. Geld maakt niet gelukkig". De ene is voor de Hayes' code gemaakt, de ander er na en dat is duidelijk te merken. Bij FaT is het de dochter van een rijke zakenman die achter de (verloofde) man aan gaat, terwijl in YCTIWY de zoon van een rijke zakenman een vrouw het hof maakt. De film van Capra is duidelijk de beste van de twee. De leuke familie van de vrouw zorgt voor grappige momenten en de instelling is aanstekelijk. Bij FaT is het grootste kritiekpunt dat de film niet echt loopt. Het lijken meer losse scenes, dan één geheel. YCTIWY: **** FaT: ***
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')