abonnement Unibet Coolblue
pi_91061087
Theorie en praktijk van de Rapley methode deel 6

Ik sloot 'm met:
ik vergeet dit topic steeds

het gaat hier echt lekker met rapley, brocolli is en blijft favoriet, maar eigenlijk eet ze al best veel
sinds dat ze een nieuwe triptrapp heeft heeft ze wel meer de neiging om een beetje te spelen met het tafelblad maar ja, hoort er gezellig bij

hoe hebben jullie dat eigenlijk met yoghurt gedaan? dat wel dan met een lepeltje gegeven
of gewacht dat kind dat ook zelf kon? Of gewoon zo met handen uit een bakje?
al denk ik dan dat het bakje binnen no time op de grond ligt
pi_91062326
Wat fijn dat het Rapleyen zo goed gaat, Draculetetje! ^O^
Yoghurt gaf ik met een lepeltje, en op een gegeven moment wilde hij het zelf doen en dat ging best snel goed.
Hij gaf het duidelijk aan het te willen proberen.
Als hij er dan klaar mee was, gaf ik de laatste hapjes nog na. Dat doe ik soms nog weleens.

Mijn moeder vond het maar raar, dat rapley gedoe, maar nu we steeds vaker complimentjes krijgen dat Ko zo'n fijne motoriek heeft en zo netjes eet, haalt ze het steeds aan. Is ze er helemaal trots op. Ik voel me dan vaak wat opgelaten: Ja, maar ze heeft niets gepureerd hoor, niet zoals wij deden! :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_91094528
Mijn vader vond het altijd zielig dat we haar niet voerden. Dan ging hij jen helpen en dat wilde ze natuurlijk niet. Zelluf doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_91096022
dit topic ook maar in de gaten houden :)
als k een kinderstoel heb ga k dit ook s proberen :)
pi_91097039
Yoghurt doe je zo:







Ik heb ze na het eten in de kinderstoel uitgekleed en linea recta onder de douche gezet :')
pi_91101351
hahaha :)
Mijn helden: Mijn dochter Eline, Oprah Winfrey, Obama, Nederlandse hockeyploeg vrouwen.
Mijn favoriete TV programma's: DWDD, ATWT, Netwerk, Show Nieuws, VI.
Mijn favoriete shops: Hema, H&M shop online, Albert Heijn, IKEA.
  maandag 10 januari 2011 @ 12:34:45 #7
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91109792
Die foto's van yoghurt eten vind ik echt grappig!

Hier is de interesse voor eten steeds groter en sinds vrijdag krijgt Nathan ook iets wanneer we aan het eten zijn. Hij kijkt nog wel vies maar dat schijnt zo te horen. De worteltjes waren erg glad, daardoor kon hij ze niet goed vastgrijpen, ze gleden steeds uit zn vingers. Is dat bij jullie ook zo?
pi_91110054
haha wupwup ik weet wat me te wachten staat :D

ze doet nu aan sok rapleyen, ik hoor echt ineens heel hard gelach naast me, sok is schijnbaar lekker
pi_91110946
lol Emma _O_ haarmaskertje! :D
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_91111200
Sokken blijven ook lekker, schijnt ;)
pessie, ik heb dat hier nooit gemerkt dat wortels te glad zouden zijn. Banaan in het begin wel. Maar dan moet ik er ook bij zeggen dat wortels absoluut niet in de gratie vallen bij Emma, dus we hebben ze (helaas voor mama) ook niet vaak op het menu.
  maandag 10 januari 2011 @ 21:07:31 #11
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_91133680
Geweldige yoghurtfoto's _O_
die hebben we ook van Eli. Ook met choumous. Tot achter 'n oren, uiteraard :Y)

Pessie, het hoort erbij. In het begin is het veel fijnpletten en -knijpen. En als er dan iets in de mond verdwijnt wordt het eerst 4keer uitgekokhalst. En dan toch zitten er resten in de luier, dus ze krijgen wel iets binnen.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_91134526
Wup, waarom doe je nog de moeite om een slab aan te doen? :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_91139072
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 12:34 schreef pessie het volgende:
Die foto's van yoghurt eten vind ik echt grappig!

bij een ander :') :D
pi_91139384
Haha :D wat een geweldige yoghurtfoto's :D

Wij gaven/geven yoghurt zelf met een lepeltje. Timo krijgt er zelf ook altijd 1 en mag daarmee eten zoveel hij wil, maar ondertussen helpen we nog wel met de yoghurt. En dan nóg zit hij er regelmatig net zo onder gesmeerd als Emma op de foto's :D
pi_91297056
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:22 schreef Ticootje het volgende:
Wup, waarom doe je nog de moeite om een slab aan te doen? :D
Meestal is het niet zo erg hoor ;) Maar ja, als iemand dan vraagt hoe je dat met yoghurt doet, kun je ze maar beter goed voorbereiden he :D
  vrijdag 14 januari 2011 @ 10:47:04 #16
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91306168
Nathan heeft ontdekt dat eten met een vork veel echter is (ofzo). Ik dacht dat het idee van Rapley is dat baby's met hun handen eten. Hij werd ontzettend boos gisteren en eergisteren. Eergisteren heb ik toen met mijn vork de courgette aangeboden, dan wilde hij em er nog wel afpakken en in zn mond doen, maar gisteren wilde hij van de vork eten. Op een gegeven moment hebben we maar een kindervorkje gepakt en daar de wortel aan geprikt. Toen was hij happy. :? . Ik snap het echt niet. Ik vind het prima wanneer hij met zn handen zou eten. Is het erg als ikzelf de groente's aan zn vork prik en dat hij daar dan zelf wat mee doet?
pi_91306745
Pessie, ik heb met vorkjes en lepeltjes eten gewoon altijd beschouwd als onderdeel van Rapley. Zolang hij zelf het bestek hanteert is het deel van het leer/onderzoekproces.
Soms begint Ko met een vorkje en eindigt hij met zijn handen, en soms omgekeerd.
Je kunt hem gewoon een vorkje geven en dan kan hij ermee spelen, het is onderdeel van het eten, hij ziet jullie het immers ook gebruiken. :Y)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_91321266
pessie, het idee van Rapley is zélf eten. Zelf bepalen wat je eet, of je eet, hoeveel je eet en dus ook hoe je eet.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 16:51:23 #19
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91322918
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 16:19 schreef WupWup het volgende:
pessie, het idee van Rapley is zélf eten. Zelf bepalen wat je eet, of je eet, hoeveel je eet en dus ook hoe je eet.
Mooi, dat komt wel goed. Al met al had hij gisteren bijna een heel bospeentje op :Y) . Het gaat sneller dan ik had verwacht, dat eten.
pi_91323362
Daan eet zijn boterham:

  vrijdag 14 januari 2011 @ 17:12:27 #21
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91324001
Happy geweldig!
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:42:27 #22
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91331712
Wat doet Daan dat netjes!
Bij Harry kun je niks op het blad leggen. Dat gooit hij meteen de grond op.
pi_91331963
Ja, netjes hè! En ik vind het ook zo wonderbaarlijk dat hij het niet allemaal in zijn mond propt. Avondeten met de lepel gaat ook steeds beter. Maar als hij geen trek meer heeft, gaat hij wel spelen. Dan weet je ook gelijk dat het genoeg is.
pi_91376841
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:47 schreef pessie het volgende:
Nathan heeft ontdekt dat eten met een vork veel echter is (ofzo). Ik dacht dat het idee van Rapley is dat baby's met hun handen eten. Hij werd ontzettend boos gisteren en eergisteren. Eergisteren heb ik toen met mijn vork de courgette aangeboden, dan wilde hij em er nog wel afpakken en in zn mond doen, maar gisteren wilde hij van de vork eten. Op een gegeven moment hebben we maar een kindervorkje gepakt en daar de wortel aan geprikt. Toen was hij happy. :? . Ik snap het echt niet. Ik vind het prima wanneer hij met zn handen zou eten. Is het erg als ikzelf de groente's aan zn vork prik en dat hij daar dan zelf wat mee doet?
Hij is gewoon netjes opgevoed ;) Niks mis mee!

Florian heeft vandaag stamppot boerenkool zitten eten met zijn handen _O- Redelijk geniaal gezicht :D

Maar hier gaat alles wat ik hem voorzet er in en als hij genoeg heeft... Keert hij zijn bord om :')
pi_91509345




:D
  dinsdag 18 januari 2011 @ 13:18:09 #26
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_91511026
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_91512002
Freecell ik zie dubbel ;) Knap dat 'ie uit een beker drinkt!

Eli O+ Wat een heerlijke spekbeentjes had hij!
pi_91523407
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 13:42 schreef WupWup het volgende:
Freecell ik zie dubbel ;) Knap dat 'ie uit een beker drinkt!

Oh ja? O-)
pi_91540321
daan O+

florian wat knap! en gewoon je bord omdraaien dat vind ik ook geniaal :D

eli en aviva ik vind jullie een lekker ontdekkend stel ;)
  woensdag 19 januari 2011 @ 07:41:14 #30
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91549506
Wat leuk!
Ik vind het zo jammer dat Harry niet zelf meer eet.
Hij gooit echt álles meteen op de grond. Ik vermoed vanwege de honden. Want die zwermen als gieren om een lijk rond zijn kinderstoel en eten alles op. En dan kan Harry ze fijn aaien :D

En een beker vasthouden wil hij niet. Hij doet keurig zijn armen een beetje uit elkaar en lurkt dan uit de (rietjes)beker...
pi_91673697
Kiek, netjes he? :Y)

Oke, echt Rapleyen is een spinaziehap uit een potje niet, maar wij aten pizza. :9

pi_91674234
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 19:55 schreef Ssserpente het volgende:
Kiek, netjes he? :Y)

Oke, echt Rapleyen is een spinaziehap uit een potje niet, maar wij aten pizza. :9

O+
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:54:55 #33
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91680811
Wat netjes!
Echt een kind van d'r moeder :Y)
  zaterdag 22 januari 2011 @ 16:53:11 #34
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91710349
Ssserpente ik vind het echt goed eruitzien! Netjes zeg!

Ben ik een muts als ik zeg dat ik voor Nathan apart kook wanneer wij pizza eten? O-)
pi_91710547
Nee hoor. Maar wij eten pizza om niet te hoeven koken. :+
  zaterdag 22 januari 2011 @ 21:40:28 #36
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91724038
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:58 schreef Ssserpente het volgende:
Nee hoor. Maar wij eten pizza om niet te hoeven koken. :+
Wij gingen uit eten. Vantevoren een aardappel gekookt voor Nathan. Meneer werd boos van aardappel. Peer wilde hij wel.... *zucht*
pi_91732544
Lente wat doe je dat knap! Zo ontzettend netjes eten met een lepel, mijn mond valt er echt van open :D

Haha pessie, geweldig toch! Hij weet heel goed wat 'ie nodig heeft ;)
pi_92004727
Gisteren kreeg ik avocado van mama! Vond ik héél erg lekker ;)


En vandaag begonnen we eerst met wat komkommer, maar al gauw kwam er tomaat en ook spinazie bij :o



En ik vind het lekker! :Y)

Wat zal ik als volgende pakken??



En dan ben je net lekker aan het eten, noemt je moeder je een kliko :{w



(vandaag ging niet alles schoon op, maar ze heeft heel erg genoten O+ tot nu toe is er echt niks wat ze niet wil of lust!)
  vrijdag 28 januari 2011 @ 20:19:05 #39
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92005718
Al aardappel geprobeerd Orea?
pi_92006097
:Y

In principe heeft ze tot nu toe elke dag wat anders gekregen :D en soms bijv. aardappels bij haar groente (heeft ze ook wat te kiezen). Maar het gaat er allemaal met smaak en zonder moeite in! :Y) vreetzakje O+
  vrijdag 28 januari 2011 @ 20:52:47 #41
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92007816
Och kijk nou O+

Ik mis het Rapleyen. Vind het zo ontzettend jammer dat Harry niet meer zelf wil eten...
pi_92009730
De mijne was vandaag heel druk bezig met mijn lege beker aflikken en kwijlen aan tafel... Ze heeft denk ik wel door dat er iets te halen valt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_92011621
lente doe je goed hoor!

en leia wat zit jij heerlijk te smullen!

lijkt me ook jammer asy dat harry het niet op de rapley manier doet, als je dat zelf juist wel ziet zitten :*

haha tico zie het al helemaal voor me

hier is bijna alles ook een hit, zelfs vis dat we zelf niet lusten
alleen gekookte aardappel vind ze duidelijk minder, in hele kleine stukjes wil het nog een beetje
maar gekookt of toch een puree maar dan lekker met de handen vind ze weer geweldig
wel moet op het moment alles gesloopt en fijn geknepen
doperwtjes aan de andere kant werden met duim en wijsvinger met de juiste preciesie naar haar mondje gebracht en gegeten
pi_92011751
Wij gaan eerdaags maar eens een ikeastoel regelen. Kan ze er ook bij zitten. Ze nu bijna 5 maandjes, ze mag bijna. En dan hoop ik dat ik ook zo'n vuilvat heb!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_92011953
Slopen kan Leia ook goed!! :Y)

Ik twijfel nog om ook een Ikea stoel erbij te kopen.. Ze zit hierin prima, maar de zijkanten zijn nog te wijd, daarom prop ik er een voedingskussen naast.. Gaat op zich prima, maar volgens mij zou ze in een ikea stoel beter zitten... hmmmzz.. (aan de andere kant, het gaat zo prima, en waarom nóg een kinderstoel erbij?)
pi_92012126
Omdat het kan? Ik heb een stokke ergens.... Maar een ikeastoel zit beter en kost geen drol en je kan het met kind en al onder de douche zetten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_92012247
Hahaha ja! Maargoed, dan staat dat ding hier straks ook weer te staan.. kan mijn zolder alweer leeg gaan ruimen zoveel staat er alweer :')
pi_92012274
Ik deed in het begin een opgerolde hydrofiel aan beide kanten in de tripp trapp. Zat ze perfect.
pi_92012345
Ik heb zo'n kelder. Propvol.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_92012378
Leia O+ Wat kan ze al goed eten, of heb je de kokhalsfoto's gecensureerd ;)

Lente, wow _O_ !!

Wil hij helemaal niets meer zelfs doen Asy -O- Wat een eigenwijsje! Jammer hoor.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_92012379
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_92012419
Ze kokt bijna niet Twink! Tot nu toe nog maar een paar keer gebeurd. En dat lost ze ook keurig op. Maar ze kauwt echt al heel netjes :D het gaat echt mega snel!
pi_92012580
Niels probeert ook wel eens netjes te eten ;)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_92012648
Het zit toch niet in z'n haren ^O^
pi_92012695
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:04 schreef WupWup het volgende:
Het zit toch niet in z'n haren ^O^
Ja, goed he! :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_92012992
niels O+
pi_92013053
Die handafdruk ook op tafel :D O+
  vrijdag 28 januari 2011 @ 22:10:48 #58
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92013055
Haha Niels!

Wat betreft de Stokke, Nathan zit er prima in (wel met de kussentjes), als hij gaat hangen vind ik dat dat vermoedheid betekent en haal ik hem eruit.
pi_92013106
:o Jeumig Leia, wat doe je dat netjes.. Isabel lukt het maar kort om d'r aandacht erbij te houden, en kokt ook nog wel behoorlijk. Maar van een lepel blieft ze ook niet, dus we zetten maar door..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_92013231
Als het aan Leia ligt eet ze de hele avond dag door :') ik stop na een poosje gewoon, haal alles weg en dan is het klaar :P
pi_92013375
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:10 schreef Orea het volgende:
Die handafdruk ook op tafel :D O+
Smeren met yoghurt is nog steeds het allerleukste ^O^
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_92013501
*Kokhals*
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_92013598
het ziet er eigenlijk heel vrolijk uit
  vrijdag 28 januari 2011 @ 22:18:50 #64
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92013604
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:01 schreef Twinkly het volgende:

Wil hij helemaal niets meer zelfs doen Asy -O- Wat een eigenwijsje! Jammer hoor.
Nee, hij smijt letterlijk alles op de grond. Meteen, zonder aarzelen.
Tegenwoordig vist hij zelfs stukjes uit zijn mond om ze op de grond te kunnen gooien :{

Maar ik blijf volhouden hoor! Elke dag bied ik sowieso een stuk brood aan of iets van fruit om zelf te proberen...
pi_92013707
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:13 schreef Orea het volgende:
Als het aan Leia ligt eet ze de hele avond dag door :') ik stop na een poosje gewoon, haal alles weg en dan is het klaar :P
haha vreetzak :D

Floris echt niet, vandaag een stuk banaan gegeven, dat moest vooral op de grond liggen.
Ach een mix van rapley en geven vind ik ook prima :D Als ie niet wil gaat die klep toch niet open :')
En tis wel handig met eten koken :P Floris in de kinderstoel erbij, stuk banaan (en liga) en hij vond t wel best :D
pi_92013788
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:18 schreef draculettetje het volgende:
het ziet er eigenlijk heel vrolijk uit
haha idd, wel handig die banaan zo :D
volgens mij is dat ook wel wat voor Floris, die vind t gevoel van banaan vies geloof ik, aan zn gezicht te zien
pi_92013794
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:18 schreef draculettetje het volgende:
het ziet er eigenlijk heel vrolijk uit
Hij het ook altijd grappig als hij moest kokhalsen :D Om het daarna weer vrolijk terug in de mond te stoppen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_92013821
M. vind dat kokhalzen echt niks.. Leia wordt eerst stil, dan loopt ze rood aan en dan gaat het KKGGHTTT*kokhals* en dan ist weer klaar.. ik 'trek' het wel!

Hij weet het nut gelukkig, anders had ie allang gewild dat we ermee stopten!
pi_92013862
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:21 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

haha idd, wel handig die banaan zo :D
volgens mij is dat ook wel wat voor Floris, die vind t gevoel van banaan vies geloof ik, aan zn gezicht te zien
Eigenlijk ben ik snel weer gestopt met banaan zo aanbieden, hij beet constant in de schil -O- Dat is toch hartstikke bitter?? :?
Ik heb nog een hele tijd moeten helpen met het vasthouden van glibberig fruit.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_92014070
Nou ja toen ik die banaan voor zn mond hield keek ie echt van "mens wat doe je nou, wat moet ik daar nou weer mee"
terwijl hij dus bij bijv. liga prima weet wat ie ermee moet :D
Ach ja vind t wel prima als ie er een beetje mee speelt enzo, leert ie ook hoe t aanvoelt enzo.
Maar ga t toch proberen op die manier :D Maar de schil eten lijkt me niet lekker nee...gekke niels :D

t valt me mee hoe ik dat kokhalzen vind, hij lijkt een beetje op zn moeder :@ (ik kokhals ook heel snel als iets me vies lijkt :')). Ik hou t wel in de gaten, maar t komt er tot nu toe altijd wel weer uit :) Dacht dat ik dat enger zou vinden
pi_92014154
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:26 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik kokhals ook heel snel als iets me vies lijkt :')
arme jij als je poepluiers moet verschonen
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_92014716
oh my ja wat kunnen die stinken

glibberig fruit heb ik eigenlijk nooit mee hoeven helpen, verbaasde mijzelf ook
kokhalzen hier wanneer ze zelf te veel wil en te grote happen neemt, maar ze lost het keurig op
pi_92014979
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:28 schreef Twinkly het volgende:

[..]

arme jij als je poepluiers moet verschonen
oh nee daar niet mee, met eten bedoel ik
Luiers draai ik mn hand niet voor om (babypoep ik 1000 keer beter dan grote mensen poep :P)
Ik zie wel op tegen t echte kotsen :') ik kan dus niet tegen kots...dan sta ik echt te kokken...
  vrijdag 28 januari 2011 @ 22:57:25 #74
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92015971
Nathan vind het leuk om eten aan te pakken en dan in zn mond te doen. Ik geef dus een stukje, hij pakt het en stond het in zn mond. MAar ik geef ook wel een lepeltje/vorkje en dat stopt hij dan ook in zn mond. Doet hij liever dan met zn vingers graaien volgens mij.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 19:35:17 #75
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92050843
Hete bliksem is niet te Rapley-en :')
pi_92165131
minidraak is me er 1tje hoor, eergister ging de koolraap er zo in, evenals de aardappelpuree (gekookt lust ze ze echt niet)
dus gister nog weer een beetje maar mw moest er niks van weten
toen ik voor de gein de koolraap even door de puree had geprakt viel ze aan!
hand voor hand werd het prutje in d'r mond gepropt
grapjurk
pi_92165471
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:41 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

oh nee daar niet mee, met eten bedoel ik
Luiers draai ik mn hand niet voor om (babypoep ik 1000 keer beter dan grote mensen poep :P)
Ik zie wel op tegen t echte kotsen :') ik kan dus niet tegen kots...dan sta ik echt te kokken...
Mmmm patat de andere kant op is inderdaad vrij smerig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 11:43:42 #78
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92165944
Hoe zit het eigenlijk met poepen als kindjes beginnen te eten (weet niet goed hoe en waar ik deze vraag anders moet stellen).
Nathan zie ik soms gewoon echt persen, last hebben, maar als ik zn luier open dan zit er niets in. Wel laat hij tegenwoordig veel scheten (het zijn echt geen windjes meer te noemen), en we moeten hem nu eigenlijk dagelijks helpen om zn ontlasting kwijt te raken (terwijl hij kracht zet duwen we zn knietjes een beetje naar zn buik).

Ik heb banaan nu uit zn voeding weggelaten, hij heeft dat zaterdag voor het laatst gehad, maar het lijkt nog niet echt vanzelf te gaan.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 11:46:32 #79
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92166062
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:43 schreef pessie het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met poepen als kindjes beginnen te eten (weet niet goed hoe en waar ik deze vraag anders moet stellen).
Nathan zie ik soms gewoon echt persen, last hebben, maar als ik zn luier open dan zit er niets in. Wel laat hij tegenwoordig veel scheten (het zijn echt geen windjes meer te noemen), en we moeten hem nu eigenlijk dagelijks helpen om zn ontlasting kwijt te raken (terwijl hij kracht zet duwen we zn knietjes een beetje naar zn buik).

Ik heb banaan nu uit zn voeding weggelaten, hij heeft dat zaterdag voor het laatst gehad, maar het lijkt nog niet echt vanzelf te gaan.
ik zou dan ff stoppen met bijvoeding tot eea weer goed doorstroomt. Daarna nog een keer proberen en dan rustiger opbouwen. (1 bijvoedingsmoment per dag, en als dat goed blijft gaan, 2, enz.) Heeft Evie van BJ ook sterk gehad, en Aviva ook een beetje.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_92166119
Dat was hier ook zo Pessie, de darmen moeten nog wennen aan de vaste voeding. Je kunt dan even stoppen met bijvoeden en alleen borstvoeding geven, dat werkt laxerend. Als de ontlasting weer goed opgang gekomen is kun je weer heel rustig aan beginnen met bijvoeden.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_92166142
Wat Davinia zegt dus :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_92166351
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:43 schreef pessie het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met poepen als kindjes beginnen te eten (weet niet goed hoe en waar ik deze vraag anders moet stellen).
Nathan zie ik soms gewoon echt persen, last hebben, maar als ik zn luier open dan zit er niets in. Wel laat hij tegenwoordig veel scheten (het zijn echt geen windjes meer te noemen), en we moeten hem nu eigenlijk dagelijks helpen om zn ontlasting kwijt te raken (terwijl hij kracht zet duwen we zn knietjes een beetje naar zn buik).

Ik heb banaan nu uit zn voeding weggelaten, hij heeft dat zaterdag voor het laatst gehad, maar het lijkt nog niet echt vanzelf te gaan.
appel stopt ook dacht ik.

Geef m pruimen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 12:00:58 #83
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92166691
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 19:55 schreef Ssserpente het volgende:
Kiek, netjes he? :Y)

Oke, echt Rapleyen is een spinaziehap uit een potje niet, maar wij aten pizza. :9

wow, wat netjes! _O_
Aviva zou haar lepel erin zetten, en dan als hefboom de lepel vol tegen de muur katapulteren! :o :@

En Leia zit ook zal zo heerlijk te smullen. Geweldig met die sliert spinazie :D
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_92166734
Mart begint echt steeds beter zelf te eten.
Hij heeft zojuist zelf een hele boterham gegeten. Het bord niet omgegooid en de stukken niet op de grond. Alles in z'n mondje. Zelfs nog een stukje appel :D
  dinsdag 1 februari 2011 @ 12:28:59 #85
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92167771
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:47 schreef Twinkly het volgende:
Dat was hier ook zo Pessie, de darmen moeten nog wennen aan de vaste voeding. Je kunt dan even stoppen met bijvoeden en alleen borstvoeding geven, dat werkt laxerend. Als de ontlasting weer goed opgang gekomen is kun je weer heel rustig aan beginnen met bijvoeden.
Het ging prima toen hij alleen groente kreeg tijdens het avond eten. De rest van de bijvoeding dan stoppen of echt alles stoppen. Vind het zo zielig als hij opeens niets meer krijgt bij het avondeten.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 12:31:20 #86
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92167871
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:28 schreef pessie het volgende:

[..]

Het ging prima toen hij alleen groente kreeg tijdens het avond eten. De rest van de bijvoeding dan stoppen of echt alles stoppen. Vind het zo zielig als hij opeens niets meer krijgt bij het avondeten.
ik zou helemaal stoppen.
ik vind verstopping zieliger dan een paar avonden geen avondeten.
Anders geef je alleen een beetje broccoli of zo, als je hem echt wat wil blijven geven.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_92168797
En je kunt ook zelf pas gaan eten als Nathan slaapt. Dan krijgt ie daar niet eens wat van mee. Wij hebben ook één of twee keer een weekje moeten stoppen in het begin en weer langzaam terug opgebouwd. Banaan kan ze pas sinds een paar maanden goed tegen.
pi_92173144
broodje appelstroop vind mw ook een succes
incl het in haren smeren

zal morgen weer eens wat foto's uploaden! ze vind eten echt heerlijk!

pessie wat vervelend dat nathan zo verstopt lijkt door de bijvoedingen
als advies kan ik alleen maar aansluiten bij de andere dames :*
  dinsdag 1 februari 2011 @ 14:50:43 #89
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92173385
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:57 schreef WupWup het volgende:
En je kunt ook zelf pas gaan eten als Nathan slaapt. Dan krijgt ie daar niet eens wat van mee. Wij hebben ook één of twee keer een weekje moeten stoppen in het begin en weer langzaam terug opgebouwd. Banaan kan ze pas sinds een paar maanden goed tegen.
Avondeten om 22.00 uur en direct daarna gaan slapen lijkt me een beetje vervelend eigenlijk.
Ik denk dat ik in zn geheel stop behalve een stronkje groente. Kijken of dat helpt, als het binnen 2 dagen niet beter gaat stop ik wel in zn geheel.
pi_92173513
Maar slaapt hij dan helemaal niet tot 22.00? Wij aten best wel eens tijdens een 'tussendoor' slaapje
  dinsdag 1 februari 2011 @ 15:12:22 #91
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92174441
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:53 schreef WupWup het volgende:
Maar slaapt hij dan helemaal niet tot 22.00? Wij aten best wel eens tijdens een 'tussendoor' slaapje
Nee meestal is hij wakker. Nathan houdt niet van slapen. Overdag is het 2 a 3 keer 3 kwartier. Het liefst slaapt hij niet tussen 17 en 22 (veel te lang ik weet het, we hebben het echt geprobeerd maar meestal ligt er dan een kind te krijsen in zn bedje) Om 22 gaat hij wel gewoon slapen (om 's nachts minimaal 2 voedingen te willen).
  woensdag 2 februari 2011 @ 14:44:42 #92
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92223108
Rode kool: om je vingers bij op te eten! (filmpje)


Thomas krijgt altijd wel bestek van ons (vorkje of lepel, afhankelijk van wat er op tafel staat) maar hij mist de coördinatie om in 1 keer goed een stukje aan te prikken, en hij mist het geduld om het vaak achter elkaar te blijven proberen. Toetje lepelen gaat de laatste tijd ietsjes beter, maar bij eten waarbij hij een vorkje krijgt gaat hij toch al heel snel over op met de handjes.
Op zich geen probleem hoor, maar hij doet het nu al een hele tijd zo. Nou vraag ik me af of we te vroeg zijn begonnen met bestekjes geven?

En zijn hier ook ouders van linkshandige kindjes? In welke hand geven jullie het bestek? 'Normaal' of ook andersom? We hebben het zware vermoeden namelijk dat Thomas links gaat worden. Met vlagen wil hij ook wel met rechts werken, maar 90% van de tijd heeft hij een voorkeur voor links. (het viel de fysio ook al op)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:04:27 #93
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92240563
Ca.ra, ik denk het niet hoor, dat je te vroeg begonnen bent met bestek. Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat met de opmerking: hij mist het geduld om het een aantal keer te proberen.
Laat maar gewoon lekker aanklungelen. Als hij 6 is, eet hij heus wel met bestek ;)

Ow en ik zou het bestek gewoon in zijn voorkeurshand geven. Als hij rechtshandig is, gaat hij vanzelf wel wisselen...
Harry wisselt nog erg in gebruik van zijn handen, maar neigt volgens mij toch naar rechtshandig.
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:04:55 #94
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92240585
Ow en dat filmpje... O+
Hij eet hartstikke netjes! :o
  woensdag 2 februari 2011 @ 23:19:04 #95
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92253623
Eeeh nee, ik post alleen de filmpjes waarop hij netjes eet. Al die kruimeltjes die Harry op mijn vloer vond liggen niet voor niets onder Thomas' stoel (enin de zone rondom).
Zo nu en dan is het hier echt een slagveld hoor. Dat noemen we hier de 2 meter sessies :P
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:01:36 #96
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92262444
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:19 schreef Ca.ra het volgende:
Eeeh nee, ik post alleen de filmpjes waarop hij netjes eet. Al die kruimeltjes die Harry op mijn vloer vond liggen niet voor niets onder Thomas' stoel (enin de zone rondom).
Zo nu en dan is het hier echt een slagveld hoor. Dat noemen we hier de 2 meter sessies :P
Uhm, dan heb je nog nooit oonder de stoel van J gekeken :D
Daarom hebben wij honden ;)
pi_92264264
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:43 schreef pessie het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met poepen als kindjes beginnen te eten (weet niet goed hoe en waar ik deze vraag anders moet stellen).
Nathan zie ik soms gewoon echt persen, last hebben, maar als ik zn luier open dan zit er niets in. Wel laat hij tegenwoordig veel scheten (het zijn echt geen windjes meer te noemen), en we moeten hem nu eigenlijk dagelijks helpen om zn ontlasting kwijt te raken (terwijl hij kracht zet duwen we zn knietjes een beetje naar zn buik).
Je kan via de dokter poederzakjes krijgen (op recept, die haal je dan bij de apotheek), die doe je door het drinken heen en dan gaat het een stuk beter. Dat hebben wij een tjid bij onze zoon gedaan toen het wat lastiger ging. Komt geregeld voor vertelde de dokter ons.

Wij zijn zelf nooit gestopt met bijvoeding.
  donderdag 3 februari 2011 @ 11:45:10 #98
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92266593
We hebben gisteren helemaal geen bijvoeding gegeven. Hij was op zn zachts gezegd verontwaardigd dat wij aan het eten waren en hij niet. Nou ja, ik hoop dat het over gaat, moet vanmiddag toch naar de huisarts, kan ik dit meteen even aangeven.

Snoek, Nathan krijgt alleen borstvoeding en verder geen drinken.
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:14:07 #99
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92269886
Net heeft Nathan gepoept. BV-poep met wortelstukjes. Zonder hulp trouwens. Hoe lang moet Nathan zelf poepen voordat hij weer wat mag?
  donderdag 3 februari 2011 @ 19:14:16 #100
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92287440
Ik hield gewoon aan: gepoept is gepoept.
Dus gewoon weer (rustig) verder gaan...
zo deed ik het dus
pi_92287778
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:01 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Uhm, dan heb je nog nooit oonder de stoel van J gekeken :D
Daarom hebben wij honden ;)
dat blijf ik van onze ronja echt knap vinden, minidraak maakt er tegenwoordig ook een slagveld van, maar ronja blijft er met een luikend oog naar kijken meer niet

ca.ra leuk filmpje! rode kool jammiejam!
pi_92288110
minidraak voor het eerst aan mieachtig iets
wat is dit nu?


even proeven


zit er nou ook brocolli doorheen?
  donderdag 3 februari 2011 @ 20:03:55 #103
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92289985
Oooh, kijk nou mini-draak smullen O+
En wat knap van Ronja!
pi_92290602
Ohh wat een leukerd is Mini-Draak O+ O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 3 februari 2011 @ 21:01:45 #105
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92293241
Mooie foto's draak!

Nathan was helemaal happy met zn broccoli!
pi_92310812
Mini draak! Ja, wat is dat dan weer hè? :? Heeft het wel gesmaakt?

Hier staan 2 van de 3 katten tegenwoordig naast de kinderstoel zodra ik Leia erin prop :P waarschijnlijk met de hoop dat er eens een stukje kip valt ofzo, maar Leia krijgt nog helemaal geen kip, vis of vlees :') en toch élke keer weer op dat stukje groente of fruit afduiken om nog net niet met opgetrokken neus weg te lopen... :')
  vrijdag 4 februari 2011 @ 12:00:31 #107
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92317129
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 09:09 schreef Orea het volgende:
Mini draak! Ja, wat is dat dan weer hè? :? Heeft het wel gesmaakt?

Hier staan 2 van de 3 katten tegenwoordig naast de kinderstoel zodra ik Leia erin prop :P waarschijnlijk met de hoop dat er eens een stukje kip valt ofzo, maar Leia krijgt nog helemaal geen kip, vis of vlees :') en toch élke keer weer op dat stukje groente of fruit afduiken om nog net niet met opgetrokken neus weg te lopen... :')
herkenbaar. Als we bij mijn 'ouders' zijn, gaat de hond ook steeds naast Eli staan, inde hoop dat er wat valt :D (het beessie is hartstikke ziek en mag niets anders dan hondebrokken, maar leg dat maar eens aan haar uit :') )

draak, geweldig die blik! :D (en heerlijke spekarmpjes :9 )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 10 februari 2011 @ 13:21:07 #108
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92586292
Ik heb Nathan mango gegeven, hij keek heel vies en gooide toen alles op de grond. Ik heb nog een stukje geprobeerd met een vorkje maar toen ging hij overgeven. Rijstewafeltje wat ik em toen maar gegeven heb heeft hij wel met smaak op zitten kauwen. Volgens mij heb ik nu 1 en 3/4de mango over (eetrijp bij de appie zijn ze alleen per 2 te koop) :')
pi_92586725
Fruit wat ik over houd doe ik in de blender.. Met een stukje soepstengel erbij en vries ik in. Is niet helemaal ala rapley, maar dan krijgt ze zo nu en dan een 'vers' fruithapje.. zo hoef ik geen fruit weg te gooien ;) misschien een idee!
pi_92587122
Ik eet al het fruit wat overblijft zelf op :D
pi_92588572
Kun je een kind van 18 maand nog terug aan de rapley methode krijgen?
Hij eet ontzettend goed hoor, alleen meneer eet niet zelf, zodra we iets zo voor hem zetten gooit hij gewoon alles op de grond.
Dus wij kiezen voor de "veilige"methode en dat is zelf eten geven.
Maar ondertussen heb ik elke dag "ruzie"met de vork/lepel als in zeluf willen doen, nu geeft dat niks, en Roy heeft ook gewoon een eigen lepel/vork, maar ook die gooit hij telkens op de grond en dan word hij weer boos. :')
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_92588745
Ik denk wel dat het kan, maar het zal zeker wat van je eigen grenzen vergen. Eten en bestek op de grond is namelijk zo ongeveer inherent aan Rapley ;) Ik zou zeggen, gewoon laten gaan. Als er eten op de grond vliegt, (zo mogelijk) terug aanbieden. Als 'ie honger heeft en iets lekker vindt, zal hij waarschijnlijk best wat eten. En anders misschien tijdens het volgende eetmoment. Of je voert wat tot de ergste honger gestild is en laat 'm dan verder zelf aanmodderen.
  donderdag 10 februari 2011 @ 19:01:27 #113
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92600166
Bar, ik doe het nu vaker zoals wup al aangeeft.
Ik geef hem eerst te eten en als hij niks meer wil dan geef ik hem de rest op zijn kinderstoelblad. Wat hij er dan mee doet, moet ie zelf weten. Het meeste gaat de grond op maar soms stopt hij toch nog zelf een hap in zijn mond...
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:56:48 #114
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92607058
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:37 schreef Orea het volgende:
Fruit wat ik over houd doe ik in de blender.. Met een stukje soepstengel erbij en vries ik in. Is niet helemaal ala rapley, maar dan krijgt ze zo nu en dan een 'vers' fruithapje.. zo hoef ik geen fruit weg te gooien ;) misschien een idee!
Ik heb de mango gepureerd en in de vriezer gezet! Volgende week maar weer proberen.
pi_92782752
aubergine geen succes!
ja voor mw wel, die wist niet hoe snel ze het naar binnen moest werken
maar daarna zat alles wat met aubergine in aanraking was geweest onder rode vlekken en bultjes
pi_92788192
Leyla heeft vandaag mijn bord leeggemaaid, de interesse begint dus te komen. Ze brengt niets echt dingen naar haar mond, maar met de handen door mijn bord is wel superleuk. Ik heb haar vandaag wel uitgeschud boven de wasbak, rijst.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_92788861
ik zie nu helemaal een rijstspoor door je huis tico! maar leuk dat de intresse begint te komen!
pi_92790752
Ja dat rijstspoor ligt er ook. Het was wel een beetje lastig want ze trok m'n bord steeds weg, dus ik kon een beetje moeilijk eten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 12:24:46 #119
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92813781
Oh j die interesse, Nathan pakte hier de spekjes van manlief's bord :X ik bedoel, dat mag die nu nog steeds niet, en al helemaal niet toen hij 4 maanden was.

Over 2 weken is Leyla toch 6 maanden?
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:58:12 #120
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92841112
Thomas heeft een paar lastige dagen gehad, waarin hij telkens zijn avondeten weigerde en naar de koektrommel liep. Helaas jongeman, daar doen we niet aan!
Maar nu zijn we op de een of andere manier door de zure appel heen en hij eet weer gewoon zijn avondeten. Als voorbeeld van een rapley-succesverhaal (in ieder geval tot nu toe):
Thomas kreeg als 'snack' na het kinderdagverblijf een bakje maïsjes. Daarna heeft hij lekker zitten peuzelen van zijn eigen bordje. De aardappelpuree was nog verdacht, daar heeft hij nog voornamelijk mee zitten spelen. Maar hij heeft goed gegeten van zijn vleesjes en TWEE keer rode kool opgeschept. Met het vorkje begint het ook steeds beter te gaan, maar 75% van de tijd gaat het nog met de handjes hoor.

En ik durf het bijna niet te zeggen, maar de hoeveelheid eten die we van de vloer moeten vegen begint langzamerhand te dalen. Maar eigenlijk doet dat ook niet ter zake, ik ben gewoon blij dat hij geniet van eten en de gezelligheid aan tafel. Netjes eten komt later nog wel.
Nieuwe dingen worden meestal nog wel met enige argwaan behandeld, maar na een paar keer aanbieden wil hij het meestal wel proberen en in 9 van de 10 gevallen lust hij het dan ook. En anders vinden we het ook prima.

We merken ook dat het in onze omgeving aanslaat als we er over praten, bijvoorbeeld uitleggen waarom we 'je bordje netjes leeg eten' niet zien zitten. En mensen die eerst nog twijfelden aan onze aanpak (mijn ouders bijvoorbeeld) beginnen nu te zien dat de methode vruchten afwerpt. Daardoor zijn ze zelf ook wat makkelijker geworden. Het 'spelen met je eten' zagen zij niet zo zitten, maar we hebben uitgelegd dat hij nieuwe dingen op alle mogelijke manieren wil onderzoeken, niet alleen qua smaak maar ook hoe het voelt als je het uitsmeert over tafel, of als je erin knijpt, etcetera. Thomas mag bij hen nu ook 'viezerikken' met zijn eten en hoeft niet meer gevoerd te worden 'omdat het anders zo'n rotzooi wordt'. Dat vind ik tof! Dat een netheids-freak als mijn moeder overstag kan gaan zegt wel wat ;)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_92841306
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 12:24 schreef pessie het volgende:
Oh j die interesse, Nathan pakte hier de spekjes van manlief's bord :X ik bedoel, dat mag die nu nog steeds niet, en al helemaal niet toen hij 4 maanden was.

Over 2 weken is Leyla toch 6 maanden?
Yep. Ze eet ook nog niets, ze maait alleen m'n bord leeg. Ze zit namelijk op m'n schoot met eten. In de box gaat ze liggen piepen, kinderstoel kan echt nog niet. Dus hup op schoot.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 22:19:58 #122
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92842760
Maar het idee dat je eten per se in je mond moet steken en doorslikken om er wat van te leren is ook uitermate... eeh....hoe zeg je dat.... de beperkte blik van volwassenen. Voor een kindje is het voelen van verschillende texturen met de handjes ook hartstikke interessant. Of voelen in je mond maar nog niet doorslikken.
Dat was een van de dingen waar wij in het begin tegenaan liepen: "hij lust dit-of-dat niet, want hij spuugt het uit". Maar als je je bedenkt dat het leren herkennen van het mondgevoel gewoon een van de stapjes is naar het leren eten van een nieuw soort voedsel dan is het eigenlijk wel logisch. Langzaam opbouwen, zelf ga je ook eerst trainen voordat je de marathon gaat lopen ;)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_92854646
Hier mag hij zeker met zijn handjes eten, maar op de grond gooien, uitsmeren en fijnknijpen mag van mij niet hoor :@

Ja, perongeluk natuurlijk wel,maar bewust kliederen, daar zeg ik iets van.
Hij begint trouwens ook pas te kliederen als hij eigenlijk al vol zit :)
  woensdag 16 februari 2011 @ 08:30:28 #124
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92855252
Oh, Thomas eet geen nieuwe dingen als hij er niet eerst mee heeft mogen kliederen. Maar hij kliedert een stuk minder met dingen die hij al kent (en inderdaad meestal als hij al redelijk vol zit), dus dan vind ik het niet erg.

[ Bericht 12% gewijzigd door Ca.ra op 16-02-2011 09:03:49 ]
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  woensdag 16 februari 2011 @ 09:37:35 #125
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92856450
Nathan gooit tegenwoordig zn eten op de grond als hij klaar is :') dan leggen we zn placemat weg ;) , weg zooi *O* .
Ik merk wel dat het een beetje bijvoeren met een lepeltje dat Nathan dat ook erg interessant vind, soms wil hij alleen gevoerd worden en zit hij met zn handen in de lucht als in "anders worden mn handjes vies en dat is smerig", soms heeft hij zoveel zin in eten dat het in zn haar beland :') .

Tico ik zei niets over eten hoor, Nathan begon 2 weken voor zn halfjaardag, de interesse was er met 4 maanden al en ik had het idee dat à la Rapley hij toch nog niets binnen zou krijgen. Ik had het mis.
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:05:57 #126
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92887017
Hier gaat het steeds een piepklein beetje beter. Hij stopt soms zelf een stukje in zijn mond.
Maar meestal belandt het op de vloer of voert hij het aan de hond :Y)
pi_92912611
eigenlijk denk ik er helemaal niet bij na, maar wij Rapleyen bijna elke dag. Tess eet de ene keer met een vorkje en de andere keer lekker met haar vingers. Broccoli is de grote favoriet hier. VOrige keer heeft ze in haar eentje bijna een halve stronk gegeten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_93011115
Rapley in huize Cantare:

  zaterdag 19 februari 2011 @ 15:45:29 #129
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_93014731
Cantare geweldige reportage!
  zaterdag 19 februari 2011 @ 20:08:59 #130
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
  maandag 28 februari 2011 @ 08:14:09 #131
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_93428875
Ik heb het boekje Baby Led Weaning van Gil Rapley gekocht en ben me een beetje aan het inlezen. Maar het helpt wel om jullie praktijk verhalen erbij te lezen, want alleen maar Rapleyen (of BLW) is hier gewoon geen haalbare kaart straks. Wij werken allebei 4 dagen, en ik zie het kdv dit nog niet doen met haar. Of is dat iemand hier wel gelukt? :)
Ben wel benieuwd hoe je voeren en Rapley in de praktijk combineert.
Een ander verhaal is dat wij zelf altijd vrij pittig eten, dus veel Mexicaans, Thais en Indonesisch. :D

Hoe gaat het bij jullie trouwens op het CB als je over Rapley vertelt?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator maandag 28 februari 2011 @ 21:23:29 #132
5428 crew  miss_sly
pi_93462119
Bij mij was het CB positief, maar het ligt er nogal aan hoe je CB is en wie je treft, heb ik het idee.

Op ons kdv wordt niet gerapleyd, ook neit echt te doen met een aantal baby's natuurlijk. Wij hebben dat zo laten gaan; ze kon meteen leren dat er op verschillende plaatsen op een verschillende manier met dingen omgegaan werd. Is nog steeds zo, en dat zla altijd zo blijven.

Wat betreft je eten: in ieder geval in eht begin kun je de groenten die je gebruikt voor je eigen eten koken en zonder extra's aanbieden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_93469689
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 08:14 schreef Hik het volgende:

Hoe gaat het bij jullie trouwens op het CB als je over Rapley vertelt?
Hier vragen ze steeds alleen of ze 'goed' eet. Antwoord is ja. :P
pi_93470144
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 08:14 schreef Hik het volgende:
Ik heb het boekje Baby Led Weaning van Gil Rapley gekocht en ben me een beetje aan het inlezen. Maar het helpt wel om jullie praktijk verhalen erbij te lezen, want alleen maar Rapleyen (of BLW) is hier gewoon geen haalbare kaart straks. Wij werken allebei 4 dagen, en ik zie het kdv dit nog niet doen met haar. Of is dat iemand hier wel gelukt? :)
Ben wel benieuwd hoe je voeren en Rapley in de praktijk combineert.

Een ander verhaal is dat wij zelf altijd vrij pittig eten, dus veel Mexicaans, Thais en Indonesisch. :D

Hoe gaat het bij jullie trouwens op het CB als je over Rapley vertelt?
Dat kun je best blijven eten hoor, doen wij ook. Gewoon het eten opscheppen voordat je de sambal/kruiden/curry erbij gooit en anders voor je mup extra kokosmelk bijvoorbeeld erbij.

In het begin biedt je het toch per stuk aan en eten ze niet meer dan 1 boon of 1 stukje peer ofzo dus och. Maar Amélie at al vrij snel met ons mee, en ze pikt mijn eten van mn bord en laat haar flauwe variant gewoon staan }:| wij koken dus niet meer apart :P
Mexicaans gaat met hele handen zo naar binnen, Indo is ook geen probleem, Surinaams wordt tot achter de oren gepropt en de Chinese en Indiase keuken wordt welkom ontvangen. In mijn ogen is het een fabeltje dat kleine kindjes alleen maar flauw en zonder kruiden enzo mogen eten ;) gewoon een beetje proberen en niet té pedis beginnen :P




behoorlijk gekruide chinese meuk :Y)

Cantare! :D _O- geweldige reportage zo haha
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 1 maart 2011 @ 09:24:22 #135
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93478992
Cantare, mooie reportage! :D
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_93479179
Cantare :D O+

Amélie O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:58:31 #137
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_93590399

Zie Nathan lekker brood eten :Y)

Dit was met abrikozenjam van zonnatura. Wat doen jullie je kids op brood?
pi_93591568
Hij zit echt te genieten van z'n boterham, wat leuk! O+

Ik smeer roomkaas, fruitstroop, notenpasta, zoutloze pindakaas, avocado en verder kan ik het even niet meer bedenken :)
pi_93592042
Jam, smeerkaas, vega amerikaanse filet (ja die smerige, maar op het kdv hebben ze dat), fruithap, appelstroop....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 3 maart 2011 @ 19:30:44 #140
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93603956
Ooh, wat zit hij lekker te smikkelen! :Y)

Nou na maanden geleur heeft Harry vanavond opeens zelf erwtjes, worst en rösti gegeten :o
En best veel ook. Hopelijk is dit dan de nieuwe trend...
pi_93604347
Wat doet ie dat netjes Pessie :D Ik hoef bij Leia nog geen bordje neer te zetten, dat gaat alle kanten op en vervolgens richting grond :Y) ik heb nu maar een table top van Stokke, en daar leg ik alles op ;) kan niet misgaan!

Leia krijgt eigenlijk alleen nog maar boter op brood en soms een beetje appelstroop en van de week 1 keer met jonge kaas (dat vond ze lekker :D ze krijgt wel eens een plakje kaas tussendoor, dat gaat echt met smaak op!)
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:17:46 #142
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_93615612
Hij geniet er inderdaad van. Heerlijk om te zien.

Roomboter krijgt ie inderdaad ook als beleg, wilde alleen wat meer suggesties dan kan ik daar rekening mee houden!
pi_93772421

Wat moet ik hiermee? Hoezo opeten :?


Zal ik het doen?


Hap! :Y)


Oehh omnomnom! :9~


Holle Bolle Anna :D
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_93773030
Wauw Anna! Dat gaat echt stukken netter en beter dan Isabel dat doet! ^O^

En Nathan ook echt aan het eten, Isabel doet dat niet zo netjes. Zal es kijken of ik deze week even een filmpje kan maken.. Fototoestel in zicht staat garant voor naar de camera kijken en verder niets doen
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_93773560
Herkenbaar Mor :D hier gebeurd er nog maar 1 ding als de camera in de buurt is: zwoel de camera inkijken :D

Anna O+ lekker hè meis? En kijk die stiekjes om haar polsen!! O+
  maandag 7 maart 2011 @ 20:30:26 #146
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_93785393
Anna! O+ O+
Wat schattig en gaat best goed al!

Ik heb het op het CB over Rapley gehad en de zuster wist gelijk wat het was en was best enthousiast. Duurt nog een maandje, maar heb er nu al zin in! :)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_93785578
Tessie, wat heeft ze een coole haren O+ , wat doet ze dat goed! :o Die van mij hebben dat allebei niet zo gedaan hoor. Geweldig om te zien dat het ook wèl meteen kan werken.
  maandag 7 maart 2011 @ 21:04:33 #148
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93787804
Anna :D
En dat haar! O+
  maandag 7 maart 2011 @ 22:02:40 #149
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_93791686
Oeh Anna!! Jammie!

Nathan is even van brood af. Na 5 rampnachten besloten dat 5 keer bijvoeden ws echt veel te veel is (had ik dinsdag al aangegeven bij het cb maar ze zei dat het normaal was). Dus nu denk ik aan: 's ochtends een broodkorstje/rijstewafeltje tussen de middag half stuk fruit 's middags evt rijstewafeltje en 's avonds eten. Dat ging behoorlijk goed voordat we met brood begonnen.
pi_93792758
O+ O+ Anna!
pi_93796067
Hihi ja ik vind haar ook zo leuk O+ 8-)
Maar het ziet eruit alsof ze het echt al opeet, maar dat was niet zo hoor :) Maar ze deed het dus wel, voor zover dat lukte, in haar mond en dan ging ze erop sabbelen en soms een soort van kauw-bewegingen maken. Was echt super schattig, en vond dit wel echt al knap voor de eerste keer! Ze vond het zelf ook wel leuk volgens mij.
Alleen hield ze het niet zo heel lang vol, omdat ze nog niet zo lang goed kon blijven zitten.
Maar morgen weer :Y)
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  woensdag 9 maart 2011 @ 17:59:17 #152
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_93868374
Kan het zijn dat Rapley-kindjes gepureerd voedsel niet snappen? Nathan ging kokhalzen van een potje olvarit :')
pi_93870274
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 17:59 schreef pessie het volgende:
Kan het zijn dat Rapley-kindjes gepureerd voedsel niet snappen? Nathan ging kokhalzen van een potje olvarit :')
Of hij vindt het gewoon vies _O-
Florian mot het ook niet ;)
pi_93872694
Ja ik mag me nu ook officieel hier melden :D. Stan is nog net geen 6 maanden en we zijn vorige week eens voorzichtig begonnen. Tot nu toe heeft hij gehad komkommer, brocolli, peer, banaan en bloemkool. Het gaat steeds wat beter met pakken, bijten (zonder tanden) en kauwen. Alleen vinden de schoonouders het heel erg eng dus dat wordt nog leuk. Mijn ouders zijn het al gewend van de 2 van mijn zus het grootste probleem daar is hoe past er nog een kinderstoel aan de tafel bij.

Ik heb voor jullie wel nog een specifieke vraag heeft iemand ervaring met Rapley en ziekenhuizen. In jui zal stan geopereerd worden (staat in een ander topic) de eerste dagen zal hij wel niets willen maar daarna denk ik weer wel iemand ervaring of en hoe ziekenhuizen hieraan meewerken?
live your fears, fear your live
pi_93900199
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 17:59 schreef pessie het volgende:
Kan het zijn dat Rapley-kindjes gepureerd voedsel niet snappen? Nathan ging kokhalzen van een potje olvarit :')
Er kwam vanmorgen op twitter een artikel voorbij
http://www.borstvoeding.c(...)/blw/nederlands.html dat zegt dat ze dat inderdaad niet zo goed snappen..
Ik heb het gelezen, er staan volgens mij een hoop antwoorden die beginnende Rapley-ers :+ allemaal stellen. Misschien kan ie in de OP?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_93951038
mini maakt er thuis een beetje een potje van

pikt alles wat ze niet wil (praktisch alle groente) eruit en gooit het met een dikke glimlach op de grond
een gebakken aardappel wordt zo d'r mond ingepropt

ergens anders eet ze keurig, dus ze is lekker aan het uitproberen!
pi_94014137
Ik kwam net dit tegen op de site van het voedingscentrum! :o

"Er is nog onvoldoende onderzoek gedaan naar de voor- en nadelen van de rapleymethode. Wel is duidelijk dat op deze manier bijvoeding introduceren langer duurt, waardoor het risico bestaat dat een kind een tekort aan voedingsstoffen krijgt. Borst- en flesvoeding kunnen dat tekort niet helemaal aanvullen."

Hoe zouden ze daar nou bij komen? Zeker in het geval van borstvoeding zal een kind toch niet tekortkomen? Er wordt niet voor niets gezegd dat vast voedsel tot het 1e jaar bijvoeding is. Of gaan ze ervanuit dat Rapleykindjes met één jaar nog niet genoeg eten?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94014465
Dat laatste denk ik idd, Claudia.
pi_94015092
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 20:11 schreef Ssserpente het volgende:
Dat laatste denk ik idd, Claudia.
Dat klinkt me niet logisch in de oren, want het advies is toch om kinderen zo rond het 1e jaar met de pot mee te laten eten? Dan moet een kind toch ook hele stukken eten?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94015447
Met de pot mee eten wil toch niet zeggen dat je het dan in dezelfde vorm moet aanbieden? Je kan ook gewoon het avondeten pureren/prakken...

Anna, wat doe je dat al knap joh! O+

En Cantare, ik had de foto's gezien op Facebook en ik moest echt hardop lachen :D
Lotte!
Noah!
pi_94015783
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 20:30 schreef Linda2205 het volgende:
Met de pot mee eten wil toch niet zeggen dat je het dan in dezelfde vorm moet aanbieden? Je kan ook gewoon het avondeten pureren/prakken...
Ja, dat kan, maar dat is volgens mij niet wat ermee bedoeld wordt. Hoe luidt volgens jou het "officiële" advies voor het beginnen met stukken eten? Moet je volgens het consultatiebureau na het eerste jaar nog stukjes brood snijden en dat in melk dopen of zo? :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94016057
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 20:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, dat kan, maar dat is volgens mij niet wat ermee bedoeld wordt. Hoe luidt volgens jou het "officiële" advies voor het beginnen met stukken eten? Moet je volgens het consultatiebureau na het eerste jaar nog stukjes brood snijden en dat in melk dopen of zo? :Y)
Ik heb geen flauw idee, ik ga niet naar een CB en wat de kinderarts vertelt gaat het ene oor in en het andere oor uit. ("Beginnen met wortelprut met 3.5 maand...")

Maar ik kan me zo voorstellen dat je eerst pureert, dan prakt en dat steeds grover, tot je het in stukjes snijdt. Maar met de pot mee eten is in mijn ogen iets anders als de manier waarop je het eten aanbied, dat gaat meer over het feit dat je kindje alles mag eten, ook qua specerijen
Lotte!
Noah!
pi_94016123
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 20:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat klinkt me niet logisch in de oren, want het advies is toch om kinderen zo rond het 1e jaar met de pot mee te laten eten? Dan moet een kind toch ook hele stukken eten?
Ik denk dat het voedingscentrum van mening is dat Rapleykinderen daar op hun eerste jaar nog niet toe in staat zijn.
pi_94016860
Dat klinkt ook niet logisch, Ssserpente, want waarom zouden kinderen die beginnen met gepureerd eten beter zijn in stukken eten dan kinderen die dat van meet af aan gewend zijn?

Ik vind het vooral maf dat eerst wordt gezegd dat er weinig bekend is over de voor- en nadelen van de Rapleymethode (wat ook klopt) en dat daarna op risico's op tekorten wordt gewezen. Wat is daar dan het bewijs voor? Waarom staat er geen bronvermelding? Het roept veel vragen bij me op.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94017170
Ik ben vast een beetje aan het inlezen want over 1.5 maand mogen wij ook *O*

Anna, Amelie, Elize en Nathan en de dochter van draculletetje wat zitten jullie lekker te smikkelen zeg!

Inderdaad een raar verhaal van het voedingscentrum, claudia. Ik kan er ook geen zinnig woord opzeggen.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_94017899
Ik vind het ook een vreemde conclusie. Gaan ze er nou van uit dat kinderen die geprakt eten krijgen na hun eerste verjaardag nog steeds alles door elkaar heen geprakt krijgen? En hoe lang zouden ze dat dan nog zo moeten krijgen? Ik ken erg weinig kinderen die op die leeftijd nog geen stukken eten, al dan niet gevoerd. En ook kinderen die niet volgens de Rapley-methode bijgevoed zijn hebben dan de mogelijkheid om bepaalde voedingswaren te weigeren. En dat doen de meeste kinderen wel, dus zouden alle kinderen dan tekorten moeten krijgen.
En voor de eerste verjaardag is het sowieso bijvoeding, dus als ze het over voor de eerste verjaardag hebben dan klopt het ook niet dat borst- en flesvoeding die tekorten niet helemaal aan zouden kunnen vullen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zaterdag 12 maart 2011 @ 21:51:09 #167
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94019169
Ik wil ook Rapley gaan doen, maar ik stoor me ook wel een beetje aan het feit dat er geen wetenschappelijk bewijs voor is. Het hele boek staat vol met anekdotisch bewijs, maar dat zegt an sich niet zo veel. Hoe rot het ook klinkt: het idee zou moeten zijn dat wordt aangetoond dat Rapley werkt, niet dat het voedingscentrum moet bewijzen dat het niet klopt.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_94019278
Ik doe gewoon een mix. Vandaag kreeg ze een schaal met rijst en doperwten die ze door heel de keuken heeft gegooid. En ze doet flink haar best en dan pak ik tussendoor een lepel en schuif dr ff een beetje rijst in.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_94019289
Dat eerste ben ik met je eens, Hik, dat laatste niet. Als het voedingscentrum beweert dat je door de Rapleymethode (een groter) risico loopt op tekorten dan moet dat onderbouwd zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94036551
Dat doe ik ook Tico! Een mix. Ze krijgt alles wel gewoon in stukken aangeboden en zo nu en dan prop ik er een stuk (of een schep rijst-doperwten idd) in! Nu heb ik ook een kind wat me bij gepureerd of geprakt eten aankijkt alsof ik haar vergif geef. Dus ze krijgt alles gewoon in de vorm zoals het is (soms wel wat kleiner gemaakt, alhoewel ze ook met liefde een hele stronk broccoli met 2 handen tegelijk naar binnen propt :Y) )

Ik vind het ook nogal een vreemde bewering, zonder onderbouwing.
pi_94036646
Sowieso moet ik dan erg lachen. Er is op dit moment een reclame op de tv van nutripiep olvarit.
Dat 72 % van de baby's te weinig groente binnen krijgen..En dat de potjes ze alles bied..

Dus zelfs al zouden we niet rapleyen en doen wat het cb zegt.. 72% :'( :') :')

En wat betreft aantonen dat rapley werkt. Zolang een kind goed groeit is het aangetoond toch?
In ieder geval is het dan voor mij duidelijk. Waarom is het na het jaar wel ineens goed om stukjes te geven en zelf laten eten. En ervoor niet :?
pi_94036975
quote:
2s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:54 schreef Pvoesss het volgende:
En wat betreft aantonen dat rapley werkt. Zolang een kind goed groeit is het aangetoond toch?
Natuurlijk niet.
pi_94037636
Pvoesss, omdat ze dan veel verder zijn met de mondmotoriek. Ik noem maar wat.

Ik ben niet voor of tegen hoor, maar ik vind je post erg naïef.
pi_94038059
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:18 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.
Nee dat snap ik ook wel ik weet dat het geen wetenschappelijk bewijs is.
Maar ik snap de opmerkingen van het voedingscentrum niet zo.
Ze hebben ook geen bewijs dat wat ze zeggen klopt. (of niet)

Kauwen kunnen ze vanaf 6 maanden. Waarom dan toch prut er in lepelen.
En dan met 8 maanden mogen ze een beetje textuur en met 1 mogen ze het leren.
Een mondje net 6 maanden kan al zo veel. :Y
pi_94038358
Het voedingscentrum kan je maandag bellen en dan kunnen ze vast opnoemen op welke basis de uitspraken gedaan zijn.

Elk kind is anders, de uitspraken die je doet gaan misschien voor jouw kinderen op, maar niet voor alle kinderen. Doe gewoon wat het beste bij jou past en ga niet teveel af op onderzoeken. Zolang het gezellig is aan tafel is het toch prima? Voor beide methoden zijn er vast voor en nadelen en als ouder weet je wel wat het beste bij jullie past.
pi_94038825
Ik lusiter ook absoluut niet naar die dingen. Maar ik vind het nogal een uitspraak om te zeggen

Er is nog onvoldoende onderzoek gedaan naar de voor- en nadelen van de rapleymethode. Wel is duidelijk dat op deze manier bijvoeding introduceren langer duurt, waardoor het risico bestaat dat een kind een tekort aan voedingsstoffen krijgt. Borst- en flesvoeding kunnen dat tekort niet helemaal aanvullen.

Langer dan wat? En wat maakt het te lang. En gaan ze dan er van uit dat iedereen dezelfde volgorde heeft van introduceren? En dat elk kindje op hetzelfde tempo eet? Het gaat mij erom dat het voedingscentrum als ze dan toch uitspraken doen ze dit toch best mogen onderbouwen.

Het is bijvoeding en in principe is dan zeker als je op verzoek geeft de borstvoeding toereikend.

Plus dat zogenaamde risico met tekort doet zich volgens olvarit dus ook voor bij potjes kindjes.
Namelijk de 72% die te weinig groentes binnen krijgen. (ook geen briljant onderzoek mbt potjes)

En welke voedingstoffen zijn er dan te kort? En hoe rijmt dat met de opmerking dat er nog onvoldoende onderzoek naar is gedaan. Klopt dit dan wel wat ze zeggen of is dat net zulke grote bullshit. :D Het gaat mij erom dat zeker als voedingscentrum je niet zo maar dingen kan roepen.

En terugkomend op dat rapley te langzaam is volgens het voedingscentrum.
In het zelfe artikel staat:

Welke melkvoeding je ook geeft, altijd geldt: wennen aan vaste voeding gaat in het tempo van jouw kind.



Dat is toch precies wat het kind bij rapley heel goed aan geeft. :?
pi_94038831
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 20:04 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kwam net dit tegen op de site van het voedingscentrum! :o

"Er is nog onvoldoende onderzoek gedaan naar de voor- en nadelen van de rapleymethode. Wel is duidelijk dat op deze manier bijvoeding introduceren langer duurt, waardoor het risico bestaat dat een kind een tekort aan voedingsstoffen krijgt. Borst- en flesvoeding kunnen dat tekort niet helemaal aanvullen."

Hoe zouden ze daar nou bij komen? Zeker in het geval van borstvoeding zal een kind toch niet tekortkomen? Er wordt niet voor niets gezegd dat vast voedsel tot het 1e jaar bijvoeding is. Of gaan ze ervanuit dat Rapleykindjes met één jaar nog niet genoeg eten?
ik heb de indruk dat er op het moment een beetje een trend is om kindjes maar zo snel mogelijk aan de vaste voeding te krijgen. waar ze bij selene mij rustig mijn gang lieten gaan en zeiden "tot 1 jaar is het allemaal bijvoeding" zetten ze er nu bij ravi al van voor de 6 maanden gecorrigeerd er flinke druk op. de andere moeders hier klagen er ook al over, dus tis niet omdat hij prematuur was.

ik begin eindelijk wel succes te krijgen met zelluf eten bij hem *O*
alles wat ik geprakt aanbied bied ik ook in stukken aan. helaas vindt hij het niet altijd een succes en tis nog besmettelijk ook ;( dus ik zit geregeld op de bank met 2 goede imitaties van 2 hongerige vogeltjes met hun snaveltjes open :')

Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94039219
babyled weaning houdt trouwens ook in dat als je baby niks wil weten van stukken voedsel, je dan gaat uitvogelen wat het kindje dan wel wilt.

die redenatie mis ik in de hele discussie aan beide kanten.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 13 maart 2011 @ 12:22:17 #179
143848 huuphuup
Dorksided
pi_94040125
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:52 schreef simmu het volgende:
babyled weaning houdt trouwens ook in dat als je baby niks wil weten van stukken voedsel, je dan gaat uitvogelen wat het kindje dan wel wilt.

die redenatie mis ik in de hele discussie aan beide kanten.
^O^ juistem.

en two stupid dogs, das lang geleden :D O+

Overigens Pvoesss, jij zei "langer dan wat?", op de site van het voedingscentrum staat dat het de bedoeling is dat je vanaf 8 maanden de melkvoedingen gaat laten vervallen en vervangt voor vaste maaltijden, daar staat dan 1 week per maaltijd voor. Even gerekend dat je 3 hoofdmaaltijden en 2 tussendoormomenten hebt typically zou het volgens hen dus de bedoeling zijn dat je met 9 a 9,5 maand over bent op die vaste maaltijden en dat de melkvoedingen dan dus niet meer de hoofdmoot zijn. Dus ik denk dat ze bedoelen dat het langer duurt met rapley voordat je de boel ein-de-lijk ( :') ) eens vervangen hebt voor een volledige agv maaltijd ofzo.

Wat Simmu zegt ja, ik krijg een beetje de indruk (niet vanuit mijn eigen cb maar wel vanuit omgeving/voedingscentrum), dat het idd wel de bedoeling is dat je je kind ruim vóór die eerste verjaardag volledig over hebt op die 3 vaste voedingen enz. en dat klinkt dan weer heel vreemd in vergelijking met de "tot 1 jaar is alles bijvoeding" stellingname.

Nouja goed, ik doe gewoon mijn ding, ik (wij!) hebben ons erg prettig gevoeld bij voedselintroductie a la rapley en later een combinatie van geprakt/gemengd/potje en gerapleyd, net hoe en wat wij aten. Onze dreumes kan inmiddels keurig zelf eten, zowel fruit als brood als 's avonds met een vorkje en lepeltje. Of dat dan door rapley komt of niet zal me worst wezen; voor de tweede gaan we weer voor deze methode en om die tekorten maak ik me niet zo druk.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94040248
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 12:22 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Nouja goed, ik doe gewoon mijn ding, ik (wij!) hebben ons erg prettig gevoeld bij voedselintroductie a la rapley en later een combinatie van geprakt/gemengd/potje en gerapleyd, net hoe en wat wij aten. Onze dreumes kan inmiddels keurig zelf eten, zowel fruit als brood als 's avonds met een vorkje en lepeltje. Of dat dan door rapley komt of niet zal me worst wezen; voor de tweede gaan we weer voor deze methode en om die tekorten maak ik me niet zo druk.
Dit doe ik (doen wij) ook!! Gewoon je gevoel volgen, dan kom je al een heel eind...
  zondag 13 maart 2011 @ 12:34:52 #181
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94040575
Ik zou ook een combi doen van zelf stukken laten eten en af en toe wat eten fijngesneden, door elkaar gemengd of naast elkaar met een lepeltje te geven.
En ik zou mijn kleine meis redelijk snel leren om met een lepel/vork te eten. Rond een maand of tien kunnen kinderen dat al leren, zeker kindjes die gewend zijn met hun handen zelf te eten.

Ik denk namelijk dat ik heel slecht tegen geklieder/gesmeer/ontdekken van eten kan, zoals ik het me nu kan indenken. Al ik daar foto's van zie lopen de rillingen me over de rug, ik vind dat wel naar van mezelf, maar kan er gewoon niet tegen als kinderen of volwassenen niet netjes met eten omgaan. Waarschijnlijk omdat ik zelf heel graag kook en lekker eet ofzo :?

Over het voedingscentrum, ik ga niet echt af op hun bevindingen, volgens mij zijn ze ook niet geheel onafhankelijk en vrij rechtlijnig.
pi_94041059
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:21 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Elk kind is anders, de uitspraken die je doet gaan misschien voor jouw kinderen op, maar niet voor alle kinderen. Doe gewoon wat het beste bij jou past en ga niet teveel af op onderzoeken. Zolang het gezellig is aan tafel is het toch prima? Voor beide methoden zijn er vast voor en nadelen en als ouder weet je wel wat het beste bij jullie past.
Nou, de wetenschap is ervoor om uit te zoeken of kindjes in de ene categorie bijvoorbeeld inderdaad een groter risico lopen op tekorten. Wat wij nu als een feit nemen - 'tot 1 jaar is het bijvoeding' - is neem ik aan ook een inzicht dat in de loop der jaren verkregen is door onderzoek.

En ik zou wel willen weten of de motoriek en reflexen van een kind zo in elkaar zitten dat ze over het algemeen rond 6 maanden klaar zijn om zelf met vast voedsel eten te oefenen. Als ik weet dat dat niet zo is, bijvoorbeeld omdat het verstikkingsgevaar groter is bij Rapley, dan wacht ik ermee.

Kortom: er ligt juist een schone taak voor de wetenschap. En natuurlijk ga je in het tempo van je kind mee en doe je wat in jouw gezin prettig is. Wat ik juist zo vervelend vind aan die uitspraak van het voedingscentrum is de vanzelfsprekendheid waarmee Rapley afgedaan wordt als een 'riskantere' methode. Daar maak je veel ouders bezorgd mee, dus er moet wel een goede onderbouwing voor zijn. Ik vind het raar om te zeggen dat ouders dan maar het voedingscentrum moeten bellen. Laat ze liever een zorgvuldigere tekst op hun website zetten!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94041359
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 12:22 schreef huuphuup het volgende:
Wat Simmu zegt ja, ik krijg een beetje de indruk (niet vanuit mijn eigen cb maar wel vanuit omgeving/voedingscentrum), dat het idd wel de bedoeling is dat je je kind ruim vóór die eerste verjaardag volledig over hebt op die 3 vaste voedingen enz. en dat klinkt dan weer heel vreemd in vergelijking met de "tot 1 jaar is alles bijvoeding" stellingname.
Ja precies. Er lijkt vooral veel druk op te worden gelegd om je kind aan de vaste voeding te krijgen en niet zozeer voeding in hele stukken. Misschien zit daar wel wat in als het om flesvoedingskindjes gaat. Ik weet het niet. Het riedeltje 'tot 1 jaar is het bijvoeding' heb ik vooral in de context van borstvoeding gelezen. Dat vind ik ook jammer, dat de nuance in het stuk ontbreekt m.b.t. het verschil tussen flesvoeding en borstvoeding.

Het hele verhaal over de tekorten vind ik sowieso vaag. De makers van potjes adverteren er bijvoorbeeld mee dat het een schier onmogelijke opgave is om je kind geen tekorten op te laten lopen bij het aanbieden van vers voedsel. En... tadaa! Zij hebben de oplossing! Bied je kind potjes aan waar alles ingepropt is. Een gezondere keuze is er niet. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94041417
Schokkend, borstvoedingsondermijnend. cute, but WRONG is helemaal van toepassing. Ik plemp 'm even op een ander forum, waar mensen met hier en daar een vinger in de pap er iets mee kunnen.
pi_94041667
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 12:34 schreef Juud79 het volgende:
Ik denk namelijk dat ik heel slecht tegen geklieder/gesmeer/ontdekken van eten kan, zoals ik het me nu kan indenken. Al ik daar foto's van zie lopen de rillingen me over de rug, ik vind dat wel naar van mezelf, maar kan er gewoon niet tegen als kinderen of volwassenen niet netjes met eten omgaan. Waarschijnlijk omdat ik zelf heel graag kook en lekker eet ofzo :?
Ik dacht ook dat ik zo zou zijn, maar dat is helemaal niet het geval! Ik heb er erg van genoten om te zien hoe een kind eten ontdekt, niet alleen smaken maar ook texturen. Mij staat het idee van het fijnmalen van mooie producten en dat prutje dan voeren meer tegen. Van de textuur blijft ook weinig over.

Nou ja, het valt natuurlijk niet te voorspellen wat voor kind je krijgt en hoe het eet. Ivan was dol op eten, maar er zijn genoeg kinderen die er meer tijd voor nodig hebben om te (willen) eten. En sommige kinderen blijven met tegenzin eten.

Wat mij het meest tegenstond aan prutjes voeren was dat de regie bij mij lag en niet bij Ivan. We hebben het een tijdje bij het avondeten gedaan, vooral uit gemakzucht. Maar het was leuker om samen aan tafel te eten, en ook leerzamer, denk ik. Een kind leert veel door te observeren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94041997
zoveel verschil tussen borst en fles is er trouwens ook niet hoor. beiden kan je op verzoek doen en bij beide geldt dat het tot 6 maanden volledige babyvoeding is. natuurlijk zijn er wel verschillen, maar babyled weaning is niet opeens anders als je fles gaf of borst.

ravi wilde enkel prutjes, maar ik probeerde altijd de regie wel bij hem te leggen en dat lukt(e) prima hoor. hoe je dat ervaart ligt dan bij jezelf. als je pas lepelt als het kindje het aangeeft en heel duidelijk bent in "oh, ff wachten want je hebt nog" kan je de regie prima bij het kindje laten! op die manier heeft ravi het concept "hamsteren!" doorgekregen (en vooral dattie dat niet moet doen :+ )

tis nu juist die verschillende texturen waar ravi van gruwel(de)! meuk aan zn handjes vindt hij ook al vreselijk. we oefenen dus best veel op dat gebied. zoals gezegd: we bieden nu bijna alles zowel geprakt als in stukjes aan (behalve boterhammen) en boeken daar nu eindelijk een beetje succes.

maar goed; ik ben er steeds meer van overtuigd dat er wel een klein mondtrauma zit bij hem (van de sondevoeding), dus hij is zeker niet representatief voor een grote groep babies.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 13 maart 2011 @ 13:11:33 #187
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94042004
@Claudia, dat laatste ben ik ook met je eens. Ik zou het ook niet malen, maar hooguit prakken of snijden. En in een rustig tempo naar binnen lepelen. De fout die veel mensen maken is volgens mij dat ze binnen 5 minuten een potje naar binnen lepelen. Waardoor het kind niet het gevoel van verzadiging kan krijgen voordat het potje leeg is en je de maag van je kind als het ware oprekt.
pi_94042036
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 12:57 schreef WupWup het volgende:
Schokkend, borstvoedingsondermijnend. cute, but WRONG is helemaal van toepassing. Ik plemp 'm even op een ander forum, waar mensen met hier en daar een vinger in de pap er iets mee kunnen.
ook flesvoedingsondermijnend hoor, maar dat bedoelde je vast niet :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94042492
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 13:11 schreef simmu het volgende:
zoveel verschil tussen borst en fles is er trouwens ook niet hoor.
Ik heb er niet zoveel verstand van als vele anderen hier, maar is er niet juist wel een heel groot verschil doordat borstvoeding zich aanpast aan de behoefte van een kind? Als het er tot 1 jaar niet toe doet hoeveel een borstvoedingskindje aan vast voedsel binnenkrijgt, dan kan het toch nog volledige babyvoeding zijn tot 1 jaar in plaats van tot 6 maanden?

Je kunt met voeren wel meer respect hebben voor je kind door je tempo aan te passen en te stoppen als het kind niet meer wil, maar het blijft onvergelijkbaar met het zelf laten onderzoeken. Een kind kan zijn eten dan aanraken, even proeven, uitspugen, weer aanraken, nog een keer in de mond stoppen, et cetera.

Dat het voor Ravi allemaal anders werkt lijkt me evident. En ik zou zelf als mijn kind eten maandenlang niet een kans zou geven ook heus gaan voeren. Ik heb er niet principieel iets op tegen en het einddoel is hetzelfde. Ik heb zelf bij Ivan alleen van Rapley veel meer genoten en meer het idee gehad dat ik hem zelf de wereld liet ontdekken, zeg maar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94042925
als je flesvoeding op verzoek geeft kan je dat ook prima aanpassen aan de behoefte van het kind hoor, weliswaar met als kanttekening dat het niet meer dan 1 liter mag zijn, maar daar heb je dan vaak wel weer wat ruimte na die 6 maanden om dingen te tweaken middels ander drinken & voedsel.

je bent er nog altijd zelf bij! en als je bereid bent om niet zozeer te kijken naar allerlei voorschriften maar naar het kind zelf en gevoelig genoeg bent om diens behoefte op te pikken (weer een kanttekening: want je moet dat dan natuurlijk wel kunnen en durven!) kan je dus ook met flesvoeding wel degelijk prima "op verzoek" en steeds aangepast aan de behoefte van het kind voeden.

wat ik mis in zowel de discussie rapley of niet, als de discussie fles of borst, is het principe dat eten een samenspel is. en in dat samenspel kunnen hele kleine dingetjes heel veel uitmaken.

een voorbeeld onder spoiler, want die gaat over flesvoeding.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94044197
Dat aanpassen naar behoefte gaat niet over op verzoek voeden, maar over de samenstelling ;) Kunstvoeding is natuurlijk iedere keer van dezelfde samenstelling en smaak, dat wisselt niet, borstvoeding uiteraard wel continu.
Je voorbeeld hoeft echt niet in een spoiler hoor, we zijn niet anti-fles. Het geeft goed weer hoe jij inspeelt op de behoefte van je kleintje en dat heeft weer grote overeenkomsten met bijvoeding volgens methode Rapley.
Ik vind de tekst van het Voedingscentrum schokkend, omdat het een door de overheid gesubsideerd adviesorgaan is met diepe wortels in onder andere de consultatiebureaus. Die behoren correcte informatie te geven. Als je borstvoeding op verzoek geeft, heeft je kind daar voldoende aan tot ver in het tweede levensjaar. Op een gegeven moment kun je niet meer voldoende produceren om aan alle vraag te voldoen. Zelfs een volwassene zou namelijk prima kunnen overleven op borstvoeding, mits voldoende. Op kunstvoeding misschien ook, maar daarmee loop je tegen een dagelijks limiet aan, omdat het anders schadelijk is voor de nieren. Vandaar dat een kunstvoedingsbaby tegen zijn eerste verjaardag toch wel (in mijn ogen dan) aanzienlijke hoeveelheden vast voedsel moet eten.
pi_94045932
qua samenstelling heb ik ook al getinkerd met de flesvoeding hoor ;) maar dat ging goed omdat ravi altijd alles opdronk. omdat hij ijzer kreeg had hij problemen met poepen (het arme wurm ;( ) dus voegde ik stelselmatig extra water en een beetje olie toe. dat leek goed te helpen (afgaande op de keren dan anderen het vergaten :( )

ik moet wel zeggen dat ik sinds selene een stuk feller ben geworden mbt "zo moet het bij dit kindje voor mijn gevoel, dus zo gaan we het doen ook!".

ik heb geen idee hoe het voor anderen is, ik spreek dus enkel voor mezelf en voor mij was en is het zo dat zolang ik voor mijn gevoel 'goed' zit, het ook gewoon allemaal goed gaat, zo ongeveer als vanzelf. dat maakt dingen lastig uitleggen, want anderen willen graag bewijzen en wetenschap.

ik heb wel een beetje het gevoel dat het steeds wisselt wat 'men' aanbeveelt. en wat 'men' aanbeveelt is wellicht juist voor het gemiddelde kindje, maar jouw kindje is niet het gemiddelde kindje. ik zag dat ze bv ook al teruggekomen zijn op "2 stuks fruit en 2 ons groenten", dat is nu 400 gram groenten en fruit geworden.

wat me trouwens ook opvalt: ik schep voor selene en ravi evenveel op en pureer die van ravi dan. dan hou je me daar toch weinig over :o ik vond het zo zielig dat ik dus nu standaard wat meer voor hem opschep, want hij eet het ook allemaal op (dit itt juffie ik ben 2 en zeg nee)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94047206
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 12:57 schreef WupWup het volgende:
Schokkend, borstvoedingsondermijnend. cute, but WRONG is helemaal van toepassing. Ik plemp 'm even op een ander forum, waar mensen met hier en daar een vinger in de pap er iets mee kunnen.
Geloof je het zelf?

Ik vind dit altijd van die reacties waarvan ik denk... :|W
pi_94047965
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:10 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Geloof je het zelf?

Ik vind dit altijd van die reacties waarvan ik denk... :|W
Wat is er :|W aan dan? Wat ze zegt klopt toch?
  zondag 13 maart 2011 @ 17:14:54 #195
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94053046
Zullen we morgen met zn allen tegelijkertijd het voedingscentrum opbellen met klachten en vragen waar ze niets mee kunnen? Misschien hale ze de tekst dan weg ;) :P .

Verder vind ik het ook een rare tekst en vroeg ik me als rechtgeaarde antipotjes mama ( ;) ) af of ze banden hebben met nutricia.

Dat potje van laatst wat Nathan echt niet op wilde eten had ik even laten staan zodat ik de substantie aan een vriendin kon laten zien. Ze kwam mn keuken binnen en vroeg "wat is dat?!" ik vertelde dat dat olvarit was en dat Nathan het niet wou. "Geen wonder" :') .

Trouwens, a la carte menu zitten wel stukjes in, mag je een kind van 8 maanden een menu geven voor 12+ maanden? Ik bedoel, het lijkt me erg makkelijk als er wel een keer iets van een makkelijke optie is.
pi_94053829
Wij zijn een weekje weggeweest en hebben E toen voor het gemak potjes gegeven. Ik vind het vreselijk smerig (vooral de wortel, gatverdamme! :D) maar E smulde ervan.

Nu gaan we weer verder met hele stukken, ben benieuwd of ze de moeite nog wil doen... ;)
pi_94054218
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:14 schreef pessie het volgende:
Zullen we morgen met zn allen tegelijkertijd het voedingscentrum opbellen met klachten en vragen waar ze niets mee kunnen? Misschien hale ze de tekst dan weg ;) :P .

Verder vind ik het ook een rare tekst en vroeg ik me als rechtgeaarde antipotjes mama ( ;) ) af of ze banden hebben met nutricia.

Dat potje van laatst wat Nathan echt niet op wilde eten had ik even laten staan zodat ik de substantie aan een vriendin kon laten zien. Ze kwam mn keuken binnen en vroeg "wat is dat?!" ik vertelde dat dat olvarit was en dat Nathan het niet wou. "Geen wonder" :') .

Trouwens, a la carte menu zitten wel stukjes in, mag je een kind van 8 maanden een menu geven voor 12+ maanden? Ik bedoel, het lijkt me erg makkelijk als er wel een keer iets van een makkelijke optie is.
Als ik een potje gaf doordat we onderweg waren of iets dan deed ik eigenlijk direct de menu's met hele stukken.
pi_94057711
selene kreeg met 8 maanden ook potjes voor 12+ maanden want die weigerde alles behalve c1000 huismerk en dat heeft niet zoveel smaakjes :')
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94063646
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 12:22 schreef huuphuup het volgende:
Overigens Pvoesss, jij zei "langer dan wat?", op de site van het voedingscentrum staat dat het de bedoeling is dat je vanaf 8 maanden de melkvoedingen gaat laten vervallen en vervangt voor vaste maaltijden, daar staat dan 1 week per maaltijd voor. Even gerekend dat je 3 hoofdmaaltijden en 2 tussendoormomenten hebt typically zou het volgens hen dus de bedoeling zijn dat je met 9 a 9,5 maand over bent op die vaste maaltijden en dat de melkvoedingen dan dus niet meer de hoofdmoot zijn. Dus ik denk dat ze bedoelen dat het langer duurt met rapley voordat je de boel ein-de-lijk ( :') ) eens vervangen hebt voor een volledige agv maaltijd ofzo.
Dat!
Dat vind ik ook erg raar aan het artikel. Niet alleen is het funest voor je productie om zo snel af te bouwen, althans als je door wil voeden, maar ik vind het nogal vroeg om helemaal over te zijn op vast voedsel. Enfin, ik vind het hele artikel nogal dom en slecht onderbouwd.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zondag 13 maart 2011 @ 21:04:16 #200
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94065693
Nou het schijnt dus dat je beter glad gepureerd of stukken kunt geven. Het moeilijkste eten is glad gemalen met stukjes erin! Want dat moet je eerst sorteren in je mond. Een deel kun je zo wegslikken en het andere moet je nog kauwen met dus een grotere kans op verslikken.
pi_94065850
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:34 schreef Cantare het volgende:
Wij zijn een weekje weggeweest en hebben E toen voor het gemak potjes gegeven. Ik vind het vreselijk smerig (vooral de wortel, gatverdamme! :D) maar E smulde ervan.

Nu gaan we weer verder met hele stukken, ben benieuwd of ze de moeite nog wil doen... ;)
:'( alle potjes met wortel (vr)eten ze hier allebei :'(
als ik mij gebroed wil verwennen koop ik 2 potjes c1000 worteltjesprut en 4 bakjes zomerfruit en klaar is mama :Y)

nja. ze eten mijn kooksels ook. maar die wortelprut gaan ze van juichen ;( en ik kook heus wel ok ;(
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 13 maart 2011 @ 21:18:37 #202
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94066732
Wortelprut? Dat ga ik dan maar eens kopen. Kijken of het snaveltje dan wel open gaat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 13 maart 2011 @ 21:50:31 #203
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94069376
Wat hier uit het potje kwam was een of andere roestbruine homogene substantie. Volgens het potje waren het lentegroenten met risotto. Ik kon het er niet van maken. Nathan ook niet vandaar weigering.

Had ik al verteld dat hij smulde van zn pasta met gekookte tomaat en stukjes courgette :Y) .

Maar goed, olvarit a la carte of peutermenu it is! Gaan we dat een keer proberen.
  zondag 13 maart 2011 @ 21:52:25 #204
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94069514
Leyla heeft vanavond wel heel vakkundig een boterham gesloopt. Ze gromt er nog net niet bij.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 13 maart 2011 @ 21:53:15 #205
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94069573
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:52 schreef Ticootje het volgende:
Leyla heeft vanavond wel heel vakkundig een boterham gesloopt. Ze gromt er nog net niet bij.
Whaha! Nou, je hebt broodkindjes en warm eten kindjes he.
pi_94090001
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:10 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Geloof je het zelf?

Ik vind dit altijd van die reacties waarvan ik denk... :|W
Wat geloof ik zelf? Dat het onjuiste info is? Zie mijn posts erna. Ik vind jouw reactie nogal :|W
  maandag 14 maart 2011 @ 16:50:04 #207
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94099731


Niet echt toch? TOCH?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_94100094
_O- Gatver!
Photoshop :D

Ik vind jouw reactie ook nogal vreemd snoekiesnoeksnoek :?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 14 maart 2011 @ 16:59:06 #209
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94100237
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:50 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]

Niet echt toch? TOCH?
Volgens Stefan Kleintjes wel...
pi_94100354
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:59 schreef pessie het volgende:

[..]

Volgens Stefan Kleintjes wel...
Ik las het, maar zou hij niet gewoon de Keuringsdienst van Waarde aflevering over babyvoeding overdrijven?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94101679
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:50 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]

Niet echt toch? TOCH?
Die wil ik wel proberen!! :D
  maandag 14 maart 2011 @ 19:17:37 #212
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94106496
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat Nathan echt al wel eens een patatje heeft weggesabbelt :@ . Hij vond het heerlijk trouwens.
  maandag 14 maart 2011 @ 19:36:49 #213
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94107649
Niets tegen patat. Maar gepureerde patat met pizza. Gadver!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 14 maart 2011 @ 20:20:01 #214
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94110668
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:36 schreef Ticootje het volgende:
Niets tegen patat. Maar gepureerde patat met pizza. Gadver!
Ieuwwwwwww
  maandag 14 maart 2011 @ 20:49:18 #215
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94112752
Patat is gewoon aardappel. Wij frituren in rijstolie en maken de pan ook vaak schoon.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 14 maart 2011 @ 20:52:02 #216
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94112923
Oh ze heeft 1,5 sperzieboon op! Echt gekauwd en doorgeslikt. Ze was alleen moe. Ze moest al huilen toen ik haar op bedje gooide toen ik nog aan het koken was. En toen we bijna klaar waren hoorde ik haar dus haalde ik haar toch nog ff uit bed om mee te doen. Maar dat vond ze eigenlijk niet zo leuk.
Ik heb haar vandaag al 3 x wakker gemaakt, en ze gaat dan heel zielig huilen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:55:26 #217
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_94132867
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:17 schreef pessie het volgende:
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat Nathan echt al wel eens een patatje heeft weggesabbelt :@ . Hij vond het heerlijk trouwens.
het enige "slechte" aan patat is dat er meestal veel zout op zit. verder is het ook lekker voor doorkomende tandjes, lekker knagen :Y)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 17 maart 2011 @ 11:45:29 #218
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94232325
Onscherp maar dat mag de pret niet drukken: ons spaghetti-monster :Y)
  donderdag 17 maart 2011 @ 12:20:46 #219
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94233612
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:55 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

het enige "slechte" aan patat is dat er meestal veel zout op zit. verder is het ook lekker voor doorkomende tandjes, lekker knagen :Y)
Wij doen pas zout op de patat als de patatjes voor Nathan naast de bak liggen af te koelen. En meestal heb ikzelf geen zout op mn patat maar doet manlief een beetje zout op zn bord.

Asy, spaghettimonster heb je daar!
  donderdag 17 maart 2011 @ 12:22:54 #220
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94233690
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:20 schreef pessie het volgende:

[..]

Wij doen pas zout op de patat als de patatjes voor Nathan naast de bak liggen af te koelen. En meestal heb ikzelf geen zout op mn patat maar doet manlief een beetje zout op zn bord.

Asy, spaghettimonster heb je daar!
Ow en wij doen nooit zout op de frietjes :N
pi_94234318
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:55 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

het enige "slechte" aan patat is dat er meestal veel zout op zit. verder is het ook lekker voor doorkomende tandjes, lekker knagen :Y)
En ik meen zoiets te hebben gelezen als het transvet in frituurvet. Maar dat is wellicht klok-klepel. Wie weet er meer van?
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:13:10 #222
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94458162
Heej, even een vraagje. Hoeveel brood kun je een kind van 8 maanden geven? Nathan krijgt nu 's ochtends een halve en 's middags een halve maar ik heb het idee dat hij 2× 3/4de fijner zou vinden. Kan ik dat gewoon aanbieden of is hij nog te jong?

Gisteren at hij na zn halve boterham nog 2 korsten van mij op, toen was mijn brood op maar was hij nog wel aan het azen.
pi_94461003
Zolang hij geen last van z'n darmen krijgt, gewoon doen!
pi_94462978
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:42 schreef WupWup het volgende:

[..]

En ik meen zoiets te hebben gelezen als het transvet in frituurvet. Maar dat is wellicht klok-klepel. Wie weet er meer van?
Het hangt ervanaf waar friet in gebakken is: dierlijk vast vast, plantaardig vast vet of plantaardige vloeibare olie. In vaste vetten zit transvet. Ik geloof dat McDonalds inmiddels geen gebruik meer maakt van transvetten.

Dit is wel een aardig stuk. Ik licht er nog even iets uit omdat alle aandacht vaak naar gefrituurde snacks gaat maar er wel meer dingen in dit opzicht niet goed zijn:

"Transvetten of kunstmatig geharde plantaardige vetten zitten in onder andere koek, gebak en snacks. Maar ook heel veel kant-en-klaar mixen voor sauzen, gerechten en soepen bevatten transvetten."

[ Bericht 13% gewijzigd door Claudia_x op 22-03-2011 12:24:23 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94464273
Dat laatste klopt. In margarine zit het ook. Vanwege dat en vanwege een hogere vetzuurbehoefte dan wij, smeer ik Emma roomboter op haar brood.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 13:52:56 #226
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94466003
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 12:56 schreef WupWup het volgende:
Dat laatste klopt. In margarine zit het ook. Vanwege dat en vanwege een hogere vetzuurbehoefte dan wij, smeer ik Emma roomboter op haar brood.
Nathan krijgt ook roomboter maar dat is meer omdat ik weet wat er in roomboter zit en mijn kuipjes margarine barsten van een hoeveelheid ondefinieerbare ingredienten.
pi_94468092
Lente krijgt 's ochtends roomboter en 's middags halvarine. Voor beide is wat te zeggen, vind ik.
  Moderator dinsdag 22 maart 2011 @ 16:14:18 #228
5428 crew  miss_sly
pi_94470620
Toevallig op nu.nl:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)em-in-nederland.html

Grappig wel dat juist de ambachtelijke bakker bijvoorbeeld meer gebruik ervan maakt, terwijl je juist zou denken dat je daar gezondere produkten vandaan haalt. Tenmisnte, dat is vaak mijn (onterechte) aanname: bij de speciaalzaak (slager, bakker, groenteboer, etc) haal je gezondere, puurdere produkten dan de massaprodukten in de supermarkt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_94892465
Niels wil tegenwoordig geen yoghurt meer eten. Behalve als hij zijn eten erin kan dippen! Als we zijn bordje avondeten laten staan terwijl we hem een schaaltje yoghurt geven, gaat hij weer al dippend in de yoghurt lekker dooreten :D
Hij doet hetzelfde met melk en brood als ik hem af en toe wat melk geef tussen de middag.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 1 april 2011 @ 13:47:31 #230
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94900633
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 09:53 schreef Twinkly het volgende:
Niels wil tegenwoordig geen yoghurt meer eten. Behalve als hij zijn eten erin kan dippen! Als we zijn bordje avondeten laten staan terwijl we hem een schaaltje yoghurt geven, gaat hij weer al dippend in de yoghurt lekker dooreten :D
Hij doet hetzelfde met melk en brood als ik hem af en toe wat melk geef tussen de middag.
Dipsaus :Y)
pi_95290851
Ik heb tomaten over, kan ik dat al geven aan mijn baby van 6 maanden? En moet ik die dan ontvellen,ontpitten koken of gewoon zo rauw?
We zijn pas net begonnen dus ik ben nog wat aan het zoeken wat nou wel en niet mag en hoe alles gemaakt of gesneden moet worden.
Hij heeft nu mango gehad waar hij alleen aan sabbelt, bruine boterham en banaan.
Verder gepureerd.
pi_95291180
Wat je wil Troeta.. ik heb Leia altijd schijven gegeven gewoon met vel er nog om, rauw. Die sabbelde ze dan helemaal leeg tot alleen de velletjes overbleven. Inmiddels is tomaat ook echt haar favo! Als ze al ziet dat ik de tomaat aan het snijden ben, springt ze zowat uit haar stoel! :D

Gisteren verjaardag van mijn neefje, en mijn tante had heerlijk zelf lasagne gemaakt, met turks brood erbij. Leia kreeg zo een stuk brood en komkommer en iedereen was echt verbaasd. Ook heeft ze een paar happen lasagne gekregen en zat zo heerlijk te smikkelen. Maar iedereen had echt zoiets van wow! Eet ze dat? Vind ze dat lekker? Geen potjes? Er was nog een baby, 2 maanden ouder als Leia, maar die konden ze nog geen stukken geven want die stopte alles helemaal in haar mond, ipv dat ze afhapte zoals Leia wel deed.. (bij de baby deden ze geen rapley! Kennen ze niet)

En Leia vond het wel best, die mocht weer van alles in haar mond proppen, en dan is ze blij :D
pi_95294063
Ik gaf de tomaat in het begin in partjes, maar nog niet bij 6 maanden. Het is een allergene vrucht namelijk.
pi_95294132
Hier wel gewoon met 6 maanden en geen enkele reactie! Dus het kan wel.
pi_95294877
Volgens mij is Mex niet zo allergisch aangelegd...en anders merken we het straks wel, want hij vond het lekker!
Ik heb in partjes gesneden en hij heeft er lekekr op gesabbeld, toen hij niet meer hoefde deed ie het in mijn mond O+
Morgen nog een keertje! bedankt
  zondag 10 april 2011 @ 20:22:25 #236
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_95314363
Nathan krijgt sinds een week of 2/3 soms pasta met tomaat en courgette, vind hij heerlijk. Tomaat even in kokend water zodat hij te ontvellen is, in parten en vreten maar!
pi_95763627
Zo, maar eens actief meelezen hier! J. is nu bijna 6 maanden (nog 9 dagen) en heeft gisteren voor het eerst wat worteltjes gegeten. Nu vroeg ik me af, hoe vaak geven jullie vast voedsel? Alleen bij het warme eten, of 's morgens ook al meteen een fruithapje?
29/10/'10 - 25/03/'13
  woensdag 20 april 2011 @ 16:06:06 #238
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_95764371
Barba in het begin gewoon alleen met avondeten. Rustig opbouwen vond ikzelf fijner.
pi_95765012
Deed je met avondeten altijd groente of ook weleens wat fruit?
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_95765289
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 15:46 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Zo, maar eens actief meelezen hier! J. is nu bijna 6 maanden (nog 9 dagen) en heeft gisteren voor het eerst wat worteltjes gegeten. Nu vroeg ik me af, hoe vaak geven jullie vast voedsel? Alleen bij het warme eten, of 's morgens ook al meteen een fruithapje?
Nou ja... Ik begon met fruit... En dat hoefde ze niet... En aan tafel zat ze vaak bij mij op schoot en maaide ze met de handen in mn bord... Dus eigenlijk begonnen we meer met avondeten..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 20 april 2011 @ 20:46:45 #241
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_95777453
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 16:21 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Deed je met avondeten altijd groente of ook weleens wat fruit?
Beide eigenlijk. Als wij iets aten wat hij mocht (broccoli, bloemkool, wortel etc...) dan kreeg hij groente, aten wij iets wat hij nog niet mocht (bv rijst met saus) kreeg hij fruit.
  maandag 9 mei 2011 @ 11:06:18 #242
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_96538637
Zo... hier gaat het Rapleyen eigenlijk steeds beter. We doen nog steeds wat dingen door elkaar (als we weinig tijd hebben of als zij erg moe is doen we gewoon wat hapjes van een lepeltje). Maar het zelf eten is reuze leuk en begint ook steeds meer op echt eten te lijken (als in: niet meer alleen rondzwaaien en ermee op tafel slaan :') ).

Het bewijs zijn de aardbeien die er dit weekend als een dolle ingingen!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_96551335
Hallo iedereen,

Ik lees sinds vandaag mee..ik ben als het goed is nog 7 manden zwanger maar ik vond het interessant om te lezen en te kijken of het wat voor ons is (denk het wel...ben niet van die potjes kant en klaar). Nu was ik benieuwd...bestaat hier een boek van? of een website? ik heb op bol.com gezocht maar niet echt iets gevonden onder "replay" op google kom ik veel dingen tegen die niks te maken hebben met babies....wie helpt me hiermee? :)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 9 mei 2011 @ 16:26:49 #244
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96551505
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:24 schreef bitterend het volgende:
Hallo iedereen,

Ik lees sinds vandaag mee..ik ben als het goed is nog 7 manden zwanger maar ik vond het interessant om te lezen en te kijken of het wat voor ons is (denk het wel...ben niet van die potjes kant en klaar). Nu was ik benieuwd...bestaat hier een boek van? of een website? ik heb op bol.com gezocht maar niet echt iets gevonden onder "replay" op google kom ik veel dingen tegen die niks te maken hebben met babies....wie helpt me hiermee? :)
borst naar boterhamkorst? Stefan kleintjes.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 9 mei 2011 @ 16:39:32 #245
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_96552146
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:24 schreef bitterend het volgende:
Hallo iedereen,

Ik lees sinds vandaag mee..ik ben als het goed is nog 7 manden zwanger maar ik vond het interessant om te lezen en te kijken of het wat voor ons is (denk het wel...ben niet van die potjes kant en klaar). Nu was ik benieuwd...bestaat hier een boek van? of een website? ik heb op bol.com gezocht maar niet echt iets gevonden onder "replay" op google kom ik veel dingen tegen die niks te maken hebben met babies....wie helpt me hiermee? :)
Het helpt als je zoekt op "Rapley" in plaats van "Replay" :X
pi_96552330
ik heb het op rapley gezocht...alleen hier verkeerd getypt kennelijk
ik vond wel allerlei forums waar ze het over de methode hadden maar geen boek ofzo en dat zocht ik

Bedankt Ticootje
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 9 mei 2011 @ 16:48:44 #247
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_96552640
Haha, ok :P.

Wij gaan dat boek ook maar eens bestellen, denk ik. Duurt nog wel een half jaartje voordat we 't nodig gaan hebben, maar dan hebben we ook tijd om 't door te lezen. Wat ik tot nu toe van de methode heb meegekregen, vind ik 'm erg goed klinken. Plus dat het geweldige plaatjes oplevert! :D
pi_96570182
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

borst naar boterhamkorst? Stefan kleintjes.
Van borst tot boterham

Maar die van jou is leuker :D
  dinsdag 10 mei 2011 @ 08:19:32 #249
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_96584223
Je kunt ook Baby Led Weaning bestellen van Gill Rapley. Is er niet in het Nederlands geloof ik, maar prima leesbaar (al heb ik nog steeds wat moeite met haar "annecdotal evidence suggests...", wat ongeveer hetzelfde is als zeggen: "we hebben geen idee, maar iemand heeft wel eens iets gezegd wat wel geinig klonk..." ;) ).
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_96584323
Bedankt voor de suggesties!
Ik denk bij mijzelf...ik volg nooit blind methodes...wat ik zo leuk vind is dus me laten inspireren en dan mijn eigen manier proberen, kijken wat wel en niet werkt!
Hik ik snap dat je daar moeite mee hebt haha het klinkt zo natte vinger werk he?

heeft iemand die boek ooit gelezen? is het de moeite waard of staat ongeveer dezelfde adviezen in als in het NL boekje van hierboven?

http://www.amazon.co.uk/B(...)id=1305008686&sr=8-1
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 08:33:18 #251
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_96584421
Bitterend die ken ik nog niet. Lijkt mijzelf heel interessant.

Ik paste altijd ons eten zoveel mogelijk aan aan wat Nathan mocht hebben, maar ik denk dat ze met bovenstaand boekje gevarieerder eet.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 08:38:08 #252
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96584495
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 08:27 schreef bitterend het volgende:
Bedankt voor de suggesties!
Ik denk bij mijzelf...ik volg nooit blind methodes...wat ik zo leuk vind is dus me laten inspireren en dan mijn eigen manier proberen, kijken wat wel en niet werkt!
Hik ik snap dat je daar moeite mee hebt haha het klinkt zo natte vinger werk he?

heeft iemand die boek ooit gelezen? is het de moeite waard of staat ongeveer dezelfde adviezen in als in het NL boekje van hierboven?

http://www.amazon.co.uk/B(...)id=1305008686&sr=8-1
lijkt mij gewoon een receptenboek :D

ik heb trouwens het boek van Gill Rapley. Mag je van me overnemen als je wil...
pi_96586353
ff een vraagje, aangezien we succes aan het boeken zijn bij ons ventje: hoe vaak kan je bijscheppen? nog niet alles is een rapley succes hoor, maar sommige dingen al wel! en dan gaattie opeens ook als een speer! maar eigenlijk vind ik het na 2 bordjes wel genoeg :@ ventje zelf heeft verdacht veel weg van een bodemloze put, gister met de goulash heeftie 3 bordjes vol op en van de week met de pasta ook al
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 10 mei 2011 @ 10:52:58 #254
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_96588497
Simmu, heeft Ravi een groeispurt? Volgens mij wordt er dan ook meer gegeten.

En de bodemloze put met pasta klinkt bekent :')
pi_96589123
nou, sinds dat hij ontdekt heeft dat zelf eten ook een optie is, is het met alles wat zelf lukt zo. alleen aardappeltjes, groenten en vlees wil hij gepureerd. tegenwoordig schep ik voor hem gewoon net zoals voor selene op (niet geprakt, wel afgekoeld) en kijken we gewoon offie wil ;) indien niet, dan is het snel genoeg ff gepureerd. en indien gepureerd heeft hij genoeg aan 1 bordje.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_96589157
selene heeft zich trouwens een keertje buikpijn gegeten met pasta (pasta carbonara is dat dan) :{ 4 borden was te veel. vandaar dat ik tegenwoordig ietsje voorzichtiger ben
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 10 mei 2011 @ 11:20:35 #257
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96589596
nou, ik geef gewoon de hoeveelheid van 1 potje... Lijkt me dat zo'n kleintje daar echt wel genoeg aan heeft...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_96589795
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 11:20 schreef Ticootje het volgende:
nou, ik geef gewoon de hoeveelheid van 1 potje... Lijkt me dat zo'n kleintje daar echt wel genoeg aan heeft...
daar heeft hij al een half jaar niet genoeg aan :@
hij eet al die tijd al 2 x zoveel als selene 's avonds. zn boterhammen tussen de middag gaan altijd maar matigjes, net als zn 4 uurtje. ontbijt gaat weer heel goed, net als zn fruit.

meestal is het net 2 eetlepels meer dan selene. hij eet dan alles op en selene laat de helft staan en ze groeien allebei prima zonder overdreven dik te zijn, dus dat is ook prima. het probleem is dat ik een beetje in een spagaat zit nu. ik wil hem leren het zelf te bepalen zonder dat ik hem structureel heel veel meer geef. en meer dan een tweede keer opscheppen vind ik eigenlijk gewoon te veel. maar ja: hoe moet hij leren het zelf te bepalen als je hem die gelegenheid dan niet geeft :? :{
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_96592720
Het Nederlandse boek gaat slechts over welk voedsel je wanneer introduceert. Het Engelse boek gaat over de methode Rapley. Veel mensen die methode Rapley volgen, gebruiken daarnaast het boek van Kleintjes om te kijken wanneer je wat aanbiedt. Dus het ene boek is het hoe en het andere boek is het wat ;)

Overigens is het boek wat je linkt niet het goede, dit is een receptenboek. Deze is het: http://www.bookdepository(...)Rapley/9780091923808 (en geen verzendkosten bij deze winkel)
pi_96595599
WupWup: bedankt voor je uitleg! het receptenboek heb ik bewust hier gepost...ik was benieuwd of het een goede aanvulling was op de NL boek over wat en wanneer aan te bieden snap je..ik ben een grote fan van kookboeken! vind je die receptenboek trouwens overbodig?

Asyniur, dankje :) heb je die NL boek toevallig liggen?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_96596703
Tsja, Emma at gewoon mee van wat wij aten. Ik heb nooit apart gekookt, alleen apart gehouden. Zoals wanneer ons voedsel werd verzopen in een saus of iets dergelijks.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:33:00 #262
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_96600118
Ja, ik heb dus het reguliere BLW boek. Daar staan al wat basisideeën in voor de eerste hapjes, die ik wel handig vond. Heb het idee dat ik het nu wel doorheb en dat ik dus niet perse meer een kookboek nodig heb.

Als je trouwens online zoekt op "Baby Led Weaning" kom je enorm veel informatie tegen, ook een blog en sites en videos.

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 11 mei 2011 @ 07:48:26 #263
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96635697
bitterend, ik heb het boek zoals Hik hierboven post, dus het Engelse boek...
  woensdag 11 mei 2011 @ 11:33:03 #264
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_96641771
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:13 schreef WupWup het volgende:
Tsja, Emma at gewoon mee van wat wij aten. Ik heb nooit apart gekookt, alleen apart gehouden. Zoals wanneer ons voedsel werd verzopen in een saus of iets dergelijks.
Ik kookte in het begin denk ik een keer of 2 per week apart. Wanneer wij pasta of rijst aten. Voor pizza/patat avonden vroor ik hutspot of stamppot zuurkool in. Ik hou best van aardappels met vlees en groente, maar geen 7 dagen per week. Als wij rijst eten kook ik vaak nog apart, Nathan snapt rijst niet. Aangezien hij 9 maanden is wil ik morgen wel rijst met saus met hem eten (heb een pot tikka massala staan van AH). Weet niet of dat al kan, weten jullie dat?
  woensdag 11 mei 2011 @ 12:19:50 #265
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_96643672
Die kant en klaar potten hebben vaak wel veel zout. Ik weet niet of ik dat zou doen. Zelf een curry achtige maaltijd maken zou ik wel doen en is niet zo moeilijk ook.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 11 mei 2011 @ 12:27:12 #266
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_96643930
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 12:19 schreef Hik het volgende:
Die kant en klaar potten hebben vaak wel veel zout. Ik weet niet of ik dat zou doen. Zelf een curry achtige maaltijd maken zou ik wel doen en is niet zo moeilijk ook.
Receptje? O-)
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:34:22 #267
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_96710608
Je kunt een paar lepels garam masala meebakken met een gesnipperde ui en eventueel wat verse gember en chili (dat kun je voor je kleintje weglaten). Dan een blik tomatenblokjes erbij en een flinke lepel yogurt. serveren met verse korianderblaadjes.
In plaats van de garam masala kun je zelf ook een lekkere specerijenmix maken met koriander-, komijn-, venkelzaad en mosterdzaad.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_96808042
Ik ben toch zo ontzettend blij met rapley'en! We hebben veel plezier aan tafel. Ivan is nog steeds erg bezig met smaken en texturen ontdekken. Hij wil ook van alles weten wat het is en hoe het heet, en dat kan doordat al zijn eten herkenbaar is. Groentes eet hij momenteel niet. Hij stopte vanavond een stukje bloemkool in zijn mond dat op vis leek en haalde het er meteen weer uit. Ik vind het heel mooi om de ontwikkeling in zijn voorkeuren mee te maken en om te zien hoe groot zijn onderscheidend vermogen is.

Nu hij begint te praten merk ik trouwens pas hoe belangrijk de herkenbaarheid van eten eigenlijk is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 21:26:23 #269
57497 happyme28
I'm so happy
pi_96809612
Grappig is dat inderdaad Claudia, hoe kleur georiënteerd kinderen zijn. Daan lust geen zuurkool meer, dat werd echt uitgespuugd opeens en vervolgens wilde hij ook geen witlof meer en ik heb de bloemkool echt in zijn mond moeten duwen zodat hij het kon proeven dat het wat anders wits was en na de eerste hap ging het toen wel weer. Nu ziet hij het verschil wel, maar eerder dus niet en toen werd gewoon alles dat wit was geweigerd.

We mogen niet klagen, want buiten zuurkool en witlof eet Daan echt alles. Naast 'gewoon' de groentes tijdens het avond eten is hij ook gek op komkommer, augurk, tomaat en rauwe paprika. Fruit is trouwens niet aan te slepen en daar heb ik nog niets ontdekt dat hij niet lust. Favoriet is wel aardbei!
  zondag 15 mei 2011 @ 12:46:31 #270
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96832873
Heel herkenbaar van die kleuren hoor! :Y

Lekker appeltje eten :Y)
  maandag 16 mei 2011 @ 20:53:56 #271
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96909446
Wat een heerlijke filmpjes. Harry, wat ben je toch een leukerd! O+
pi_96912707
Wat een leuke filmpjes O+ Wat fijn dat hij weer zelf wil eten Asy!! *O*
Niels wil dus echt geen sliertjes of ander frummelig eten eten. Hij griezelt daar helemaal van.
Hij is sowieso heel erg kieskeurig geworden, alles wordt goed bekeken, uitgezocht en meestal afgekeurd :P
Vanavond aten we een soort van kruizing tussen risotto en pilav, dat vond hij heerlijk :9 En brocollisoep vooraf, krijgt hij het lekker toch binnen })
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 17 mei 2011 @ 08:07:49 #274
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96926785
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:07 schreef Twinkly het volgende:
Wat een leuke filmpjes O+ Wat fijn dat hij weer zelf wil eten Asy!! *O*
Niels wil dus echt geen sliertjes of ander frummelig eten eten. Hij griezelt daar helemaal van.
Hij is sowieso heel erg kieskeurig geworden, alles wordt goed bekeken, uitgezocht en meestal afgekeurd :P
Vanavond aten we een soort van kruizing tussen risotto en pilav, dat vond hij heerlijk :9 En brocollisoep vooraf, krijgt hij het lekker toch binnen })
Ja! Dat dus! Ik ben ook soep gaan maken en Harry hapt dus lekker ook wat soep weg. Weer wat groenten binnen ;)
Hij is dol op pasta! Liefst sliertjes want dat sabbelt zo lekker :Y)

Op het pasta-filmpje zie je ergens op het eind ook hoe ik/wij investeren in: niet op de grond smijten! Ik heb hem gewoon geleerd om het op tafel te leggen als hij het niet meer wil. SCheelt echt een hele berg op de vloer!
en de woorden 'niet op de grond' inslikken want anders doet hij het heel demonstratief wel :X
pi_96927443
Die filmpjes! Wat zitten Neve en Harry lekker te eten.

Hoe oud is Neve nu? Ik dacht dat ze nog lang geen aardbei mochten hebben?

Hier gaat het rapleyen redelijk goed. Dametje vindt alles lekker en eet alles op wat er voor geschoteld wordt. Alleen hebben we een probleem. Madam stopt soms iets in der mond en dan krijgt ze niet snel genoeg een hapje binnen.. Dan hebben we echt een stervende zwaan scène aan tafel.. Nu doe ik de groente die ze eet en of aardappel ook maar door de blender en dan eet ze zo een half potje op. Hopen dat dit ook een fase is..
29/10/'10 - 25/03/'13
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:24:23 #276
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_96928156
Zie Harry eten! Wat eet hij beheerst! Nathan is nog van het schrokken volgens mij :') . En die pasta ook, Nathan is ook dol op pasta.
Hier verdwijnt er tijdens het eten niets op de grond, vooral wanneer hij klaar is moeten we opletten, Nathan laat zien dat hij klaar is door zn bord weg te gooien (ongeacht of er nog wat op ligt).
pi_96935033
Hier is het spelletje 'op tafel leggen als je niet meer hoeft' inmiddels niet meer leuk en wordt alles als vanouds weer in het rond gegooid :')
pi_96935451
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:38 schreef WupWup het volgende:
Hier is het spelletje 'op tafel leggen als je niet meer hoeft' inmiddels niet meer leuk en wordt alles als vanouds weer in het rond gegooid :')
Dat begint hier nu ook een beetje te komen. Hij smijt woest zijn beker van tafel of keert zij bord om als hij niet meer wil eten of drinken. En dan met zo'n blik erbij van "zie je wel wat ik doe" })
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_96937689
Hier gaat het zelf eten opzicht wel goed. Zelfs met vork.
Maar als meneer 2 happen heeft gehad van zijn groente vlees of wat anders (het maakt ook echt niet uit wat) dan is het op. Wordt hij boos, smijt zijn bord weg. Echt heel leuk aan tafel is het momenteel dus niet, maar we negeren het gewoon en het is vast weer zn faséée.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:52:01 #280
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96955569
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:38 schreef WupWup het volgende:
Hier is het spelletje 'op tafel leggen als je niet meer hoeft' inmiddels niet meer leuk en wordt alles als vanouds weer in het rond gegooid :')
Hij vindt het ook niet (altijd) leuk :D
Maar het is wel waar hij complimenten voor krijgt. Op de grond gooien proberen we consequent te negeren (maar is soms heel lastig!).
ik heb het stukje eraf geknipt waarbij hij de sliertjes tussen zijn tafelblad en ons tafelblad toch op de grond frot :@ en het filmpje waarbij hij appel eet: daar heeft hij 2x de appel op de grond gesmeten :@ handig hè zo'n filmpjesbewerkingsprogramma :D
  dinsdag 17 mei 2011 @ 21:17:04 #281
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96961272
Wij zijn echt rapley af. Ik lepel er dus gewoon potjes in. Boterham mag ze wel helemaal zelf don, dat vind ik niet belangrijk of er veel of weinig in gaat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_96961448
Tess rapleyed nog steeds heel enthousiast. Broccoli en boontjes zijn favoriet. Af en toe krijgt ze een potje maar dan eet ze ook selluf.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 21:25:15 #283
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_96961828
Hoe leer je een kind met een lepeltje eten? Is er een bepaalde leeftijd vanaf wanneer dat kan?

Tico, misschien vinden sommige kindjes Rapley wel helemaal niets?
pi_96962293
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 21:25 schreef pessie het volgende:
Hoe leer je een kind met een lepeltje eten? Is er een bepaalde leeftijd vanaf wanneer dat kan?

Tico, misschien vinden sommige kindjes Rapley wel helemaal niets?
lepeltje geven en zelf laten kloten :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 21:36:46 #285
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96962543
Nou mooi niet dat ik die lepel afgeef. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_96962581
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 21:36 schreef Ticootje het volgende:
Nou mooi niet dat ik die lepel afgeef. :D
lol :D Maar Tess is ook een heel stuk ouder he :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_96962728
pessie er komt een moment dat die lepel gewoon uit je handen wordt getrokken hoor ;) Of dat er niet wordt gegeten onder begeleiding van 'die die DIE DIE DIE!!!' al wijzend naar de lepel...
  dinsdag 17 mei 2011 @ 21:39:52 #288
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96962736
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 21:37 schreef Vicky het volgende:

[..]

lol :D Maar Tess is ook een heel stuk ouder he :D
Ja de mijne is nog maar een baby.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_96965319
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:07 schreef Twinkly het volgende:
Wat een leuke filmpjes O+ Wat fijn dat hij weer zelf wil eten Asy!! *O*
Niels wil dus echt geen sliertjes of ander frummelig eten eten. Hij griezelt daar helemaal van.
Hij is sowieso heel erg kieskeurig geworden, alles wordt goed bekeken, uitgezocht en meestal afgekeurd :P
Vanavond aten we een soort van kruizing tussen risotto en pilav, dat vond hij heerlijk :9 En brocollisoep vooraf, krijgt hij het lekker toch binnen })
Herkenbaar, hoor. Onze alleseter laat ineens ook het merendeel van zijn avondeten staan. De ene dag is spaghetti favoriet en de andere dag moet hij er niks van weten. Het enige wat hij altijd eet is wat hij overdag krijgt: brood, fruit en crackers.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_96965587
Zo was mijn dochter ook. Die at alles en ineens ging ze 'moeilijk doen' :P . Nu ben ik weer heel tevreden met wat ik er allemaal inkrijg. :Y
pi_96965635
Mijn zoon is om te beginnen al kieskeuirger.

S proeft altijd, vanaf het allereerste begin. R veegt de eerste tien keer alles van tafel.
pi_96965814
We aten gister een soort krieltjessalade met krieltjes (no shit), rucola, ham en ei. Het enige wat hij at was ham. Rucola is groen en dat is dus vreselijk (groentes! gezond!), aardappel vindt hij heerlijk maar als hij besluit dat hij niet wil proeven blijft hij erbij, en ei zou hij heerlijk vinden maar weigert hij ook te eten. Gisteravond had hij dus alleen een paar sliertjes ham op. Nou ja, hij heeft genoeg reserves. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_96966260
Haha Claudia, dat is zo herkenbaar! Vooral het stukje
quote:
zou hij heerlijk vinden maar weigert hij ook te eten
. We eten regelmatig iets waarvan ik zeker weet dat hij ervan zou smullen, als hij het maar zou proeven. Gisteren proefde hij per ongeluk wel van de rijst (omdat het aan de erwtjes bleef kleven, tactiek he }) ) en toen bleek hij het heerlijk te vinden en ging het ineens heel snel naar binnen.

Niels kan wel met een lepel of een vork eten, maar meestal weigert hij dat en eet hij gewoon nog met zijn handen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 18 mei 2011 @ 08:23:40 #294
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96977143
Waarom denken jullie dat Harry zijn bordje niet op zijn blad heeft? ;)
Dat gaat ook meteen de vloer op, evenals bestek. :D
pi_98512437
Schopje!

Wij zijn nu twee weken bezig, heel rustig aan. Ik vergeet het nog wel eens namelijk :')
Maar goed. We hebben een heel vervelend verslikincident gehad met peer, toen vond ik het hele zelf eten even helemaal niet leuk meer. Ze keek me echt heel bang aan en ik stond op het punt om d'r uit de kinderstoel te halen en op de kop te houden. Ik weet nog steeds niet zo goed hoe ik daar nou mee om moet gaan, ik ben helemaal geen watje ofzo maar dit ging me wel iets te ver.

Wat wel goed gaat, en wat duidelijk favoriet is ook, is tomaat. Kijk maar:




oO< *;
  woensdag 22 juni 2011 @ 16:24:12 #296
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_98513353
Verslikincidenten zijn inderdaad naar. Ik probeerde altijd zo rustig mogelijk te blijven met in mn achterhoofd wat ik had gelezen van Stefan Kleintjes. Wel ben ik op een gegeven moment een tijdje gestopt met appel (vaak verslikken en vervolgens kotsen, nee bedankt, daar was ik echt klaar mee), nu gaat dat ook weer goed.
Nu krijgt Nathan alles in stukjes die hij in zn mond kan stoppen, en waar hij vervolgens op kauwt. Als hij een te groot stuk krijgt stopt hij alles in zn mond om vervolgens te gaan kokhalzen.

Tomaat is goed! Kersen mag toch ook vanaf 6 maanden? Is hier favoriet!
pi_98517273
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:24 schreef pessie het volgende:
Verslikincidenten zijn inderdaad naar. Ik probeerde altijd zo rustig mogelijk te blijven met in mn achterhoofd wat ik had gelezen van Stefan Kleintjes.
Wat was dat?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_98518181
Ik vind het echte Rapley ook niks meer, hier ook erg verslikt in peer en hij had er echt pijn van, dat vind ik geen leuk eten meer.
Ik vind het ook een beetje overbodig allemaal, want oefenen met echt eten gebeurt toch wel met brood, koekjes, vis,banaan, mandarijn,krentjes en alles wat ie van mijn boord krijgt.
En ik wilde het alleen daarom doen, dus nu lekker geprakt met stukjes en verder maak ik me echt geen zorgen over wat ie later wel en niet gaat lusten.
Tot nu toe lust hij 3 dingen niet en hoe vaak ik dat ook probeer, hij blijft het vies vinden.
de rest lust hij wel, dus ik denk eigenlijk niet dat dat echt te sturen valt.
  woensdag 22 juni 2011 @ 19:50:49 #299
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_98522217
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wat was dat?
Dat kinderen een hele sterke kokhalsreflex hebben die in het begin van voedselintroductie heel erg voor in de mond zit.

Troeta, ik ken een jongetje van 15 maanden dat absoluut geen chocolade lust _O- .
Ik heb Nathan nog niet kunnen betrappen op iets vies vinden. Komt vanzelf :')
pi_98523450
Oef, rot is dat verslikken ja. Ik heb Ivan ook wel een paar keer uit zijn stoel gegrist om hem te helpen, maar hij loste het altijd zelf op.

Pessie, appel hebben we hier pas een paar maanden geleden geïntroduceerd en ik vind het nog steeds eng. Ik verslik me ook regelmatig in appel. Rotspul is het wat dat betreft.

Troeta, begrijp ik nu goed dat hij al die dingen wel in stukjes krijgt? Dat is toch gewoon rapley'en? :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')