quote:Op zondag 13 maart 2011 17:34 schreef Cantare het volgende:
Wij zijn een weekje weggeweest en hebben E toen voor het gemak potjes gegeven. Ik vind het vreselijk smerig (vooral de wortel, gatverdamme!) maar E smulde ervan.
Nu gaan we weer verder met hele stukken, ben benieuwd of ze de moeite nog wil doen...
Whaha! Nou, je hebt broodkindjes en warm eten kindjes he.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:52 schreef Ticootje het volgende:
Leyla heeft vanavond wel heel vakkundig een boterham gesloopt. Ze gromt er nog net niet bij.
Wat geloof ik zelf? Dat het onjuiste info is? Zie mijn posts erna. Ik vind jouw reactie nogalquote:Op zondag 13 maart 2011 15:10 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Geloof je het zelf?
Ik vind dit altijd van die reacties waarvan ik denk...
Ik las het, maar zou hij niet gewoon de Keuringsdienst van Waarde aflevering over babyvoeding overdrijven?quote:
Ieuwwwwwwwquote:Op maandag 14 maart 2011 19:36 schreef Ticootje het volgende:
Niets tegen patat. Maar gepureerde patat met pizza. Gadver!
het enige "slechte" aan patat is dat er meestal veel zout op zit. verder is het ook lekker voor doorkomende tandjes, lekker knagenquote:Op maandag 14 maart 2011 19:17 schreef pessie het volgende:
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat Nathan echt al wel eens een patatje heeft weggesabbelt. Hij vond het heerlijk trouwens.
Wij doen pas zout op de patat als de patatjes voor Nathan naast de bak liggen af te koelen. En meestal heb ikzelf geen zout op mn patat maar doet manlief een beetje zout op zn bord.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:55 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
het enige "slechte" aan patat is dat er meestal veel zout op zit. verder is het ook lekker voor doorkomende tandjes, lekker knagen
Ow en wij doen nooit zout op de frietjesquote:Op donderdag 17 maart 2011 12:20 schreef pessie het volgende:
[..]
Wij doen pas zout op de patat als de patatjes voor Nathan naast de bak liggen af te koelen. En meestal heb ikzelf geen zout op mn patat maar doet manlief een beetje zout op zn bord.
Asy, spaghettimonster heb je daar!
En ik meen zoiets te hebben gelezen als het transvet in frituurvet. Maar dat is wellicht klok-klepel. Wie weet er meer van?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:55 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
het enige "slechte" aan patat is dat er meestal veel zout op zit. verder is het ook lekker voor doorkomende tandjes, lekker knagen
Het hangt ervanaf waar friet in gebakken is: dierlijk vast vast, plantaardig vast vet of plantaardige vloeibare olie. In vaste vetten zit transvet. Ik geloof dat McDonalds inmiddels geen gebruik meer maakt van transvetten.quote:Op donderdag 17 maart 2011 12:42 schreef WupWup het volgende:
[..]
En ik meen zoiets te hebben gelezen als het transvet in frituurvet. Maar dat is wellicht klok-klepel. Wie weet er meer van?
Nathan krijgt ook roomboter maar dat is meer omdat ik weet wat er in roomboter zit en mijn kuipjes margarine barsten van een hoeveelheid ondefinieerbare ingredienten.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:56 schreef WupWup het volgende:
Dat laatste klopt. In margarine zit het ook. Vanwege dat en vanwege een hogere vetzuurbehoefte dan wij, smeer ik Emma roomboter op haar brood.
Dipsausquote:Op vrijdag 1 april 2011 09:53 schreef Twinkly het volgende:
Niels wil tegenwoordig geen yoghurt meer eten. Behalve als hij zijn eten erin kan dippen! Als we zijn bordje avondeten laten staan terwijl we hem een schaaltje yoghurt geven, gaat hij weer al dippend in de yoghurt lekker dooreten
Hij doet hetzelfde met melk en brood als ik hem af en toe wat melk geef tussen de middag.
Nou ja... Ik begon met fruit... En dat hoefde ze niet... En aan tafel zat ze vaak bij mij op schoot en maaide ze met de handen in mn bord... Dus eigenlijk begonnen we meer met avondeten..quote:Op woensdag 20 april 2011 15:46 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Zo, maar eens actief meelezen hier! J. is nu bijna 6 maanden (nog 9 dagen) en heeft gisteren voor het eerst wat worteltjes gegeten. Nu vroeg ik me af, hoe vaak geven jullie vast voedsel? Alleen bij het warme eten, of 's morgens ook al meteen een fruithapje?
Beide eigenlijk. Als wij iets aten wat hij mocht (broccoli, bloemkool, wortel etc...) dan kreeg hij groente, aten wij iets wat hij nog niet mocht (bv rijst met saus) kreeg hij fruit.quote:Op woensdag 20 april 2011 16:21 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Deed je met avondeten altijd groente of ook weleens wat fruit?
borst naar boterhamkorst? Stefan kleintjes.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:24 schreef bitterend het volgende:
Hallo iedereen,
Ik lees sinds vandaag mee..ik ben als het goed is nog 7 manden zwanger maar ik vond het interessant om te lezen en te kijken of het wat voor ons is (denk het wel...ben niet van die potjes kant en klaar). Nu was ik benieuwd...bestaat hier een boek van? of een website? ik heb op bol.com gezocht maar niet echt iets gevonden onder "replay" op google kom ik veel dingen tegen die niks te maken hebben met babies....wie helpt me hiermee?
Het helpt als je zoekt op "Rapley" in plaats van "Replay"quote:Op maandag 9 mei 2011 16:24 schreef bitterend het volgende:
Hallo iedereen,
Ik lees sinds vandaag mee..ik ben als het goed is nog 7 manden zwanger maar ik vond het interessant om te lezen en te kijken of het wat voor ons is (denk het wel...ben niet van die potjes kant en klaar). Nu was ik benieuwd...bestaat hier een boek van? of een website? ik heb op bol.com gezocht maar niet echt iets gevonden onder "replay" op google kom ik veel dingen tegen die niks te maken hebben met babies....wie helpt me hiermee?
Van borst tot boterhamquote:Op maandag 9 mei 2011 16:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
borst naar boterhamkorst? Stefan kleintjes.
lijkt mij gewoon een receptenboekquote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:27 schreef bitterend het volgende:
Bedankt voor de suggesties!
Ik denk bij mijzelf...ik volg nooit blind methodes...wat ik zo leuk vind is dus me laten inspireren en dan mijn eigen manier proberen, kijken wat wel en niet werkt!
Hik ik snap dat je daar moeite mee hebt haha het klinkt zo natte vinger werk he?
heeft iemand die boek ooit gelezen? is het de moeite waard of staat ongeveer dezelfde adviezen in als in het NL boekje van hierboven?
http://www.amazon.co.uk/B(...)id=1305008686&sr=8-1
daar heeft hij al een half jaar niet genoeg aanquote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:20 schreef Ticootje het volgende:
nou, ik geef gewoon de hoeveelheid van 1 potje... Lijkt me dat zo'n kleintje daar echt wel genoeg aan heeft...
Ik kookte in het begin denk ik een keer of 2 per week apart. Wanneer wij pasta of rijst aten. Voor pizza/patat avonden vroor ik hutspot of stamppot zuurkool in. Ik hou best van aardappels met vlees en groente, maar geen 7 dagen per week. Als wij rijst eten kook ik vaak nog apart, Nathan snapt rijst niet. Aangezien hij 9 maanden is wil ik morgen wel rijst met saus met hem eten (heb een pot tikka massala staan van AH). Weet niet of dat al kan, weten jullie dat?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:13 schreef WupWup het volgende:
Tsja, Emma at gewoon mee van wat wij aten. Ik heb nooit apart gekookt, alleen apart gehouden. Zoals wanneer ons voedsel werd verzopen in een saus of iets dergelijks.
Receptje?quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:19 schreef Hik het volgende:
Die kant en klaar potten hebben vaak wel veel zout. Ik weet niet of ik dat zou doen. Zelf een curry achtige maaltijd maken zou ik wel doen en is niet zo moeilijk ook.
Ja! Dat dus! Ik ben ook soep gaan maken en Harry hapt dus lekker ook wat soep weg. Weer wat groenten binnenquote:Op maandag 16 mei 2011 22:07 schreef Twinkly het volgende:
Wat een leuke filmpjesWat fijn dat hij weer zelf wil eten Asy!!
Niels wil dus echt geen sliertjes of ander frummelig eten eten. Hij griezelt daar helemaal van.
Hij is sowieso heel erg kieskeurig geworden, alles wordt goed bekeken, uitgezocht en meestal afgekeurd
Vanavond aten we een soort van kruizing tussen risotto en pilav, dat vond hij heerlijkEn brocollisoep vooraf, krijgt hij het lekker toch binnen
Dat begint hier nu ook een beetje te komen. Hij smijt woest zijn beker van tafel of keert zij bord om als hij niet meer wil eten of drinken. En dan met zo'n blik erbij van "zie je wel wat ik doe"quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:38 schreef WupWup het volgende:
Hier is het spelletje 'op tafel leggen als je niet meer hoeft' inmiddels niet meer leuk en wordt alles als vanouds weer in het rond gegooid
Hij vindt het ook niet (altijd) leukquote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:38 schreef WupWup het volgende:
Hier is het spelletje 'op tafel leggen als je niet meer hoeft' inmiddels niet meer leuk en wordt alles als vanouds weer in het rond gegooid
lepeltje geven en zelf laten klotenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:25 schreef pessie het volgende:
Hoe leer je een kind met een lepeltje eten? Is er een bepaalde leeftijd vanaf wanneer dat kan?
Tico, misschien vinden sommige kindjes Rapley wel helemaal niets?
lolquote:
Ja de mijne is nog maar een baby.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:37 schreef Vicky het volgende:
[..]
lolMaar Tess is ook een heel stuk ouder he
Herkenbaar, hoor. Onze alleseter laat ineens ook het merendeel van zijn avondeten staan. De ene dag is spaghetti favoriet en de andere dag moet hij er niks van weten. Het enige wat hij altijd eet is wat hij overdag krijgt: brood, fruit en crackers.quote:Op maandag 16 mei 2011 22:07 schreef Twinkly het volgende:
Wat een leuke filmpjesWat fijn dat hij weer zelf wil eten Asy!!
Niels wil dus echt geen sliertjes of ander frummelig eten eten. Hij griezelt daar helemaal van.
Hij is sowieso heel erg kieskeurig geworden, alles wordt goed bekeken, uitgezocht en meestal afgekeurd
Vanavond aten we een soort van kruizing tussen risotto en pilav, dat vond hij heerlijkEn brocollisoep vooraf, krijgt hij het lekker toch binnen
. We eten regelmatig iets waarvan ik zeker weet dat hij ervan zou smullen, als hij het maar zou proeven. Gisteren proefde hij per ongeluk wel van de rijst (omdat het aan de erwtjes bleef kleven, tactiek hequote:zou hij heerlijk vinden maar weigert hij ook te eten
Wat was dat?quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:24 schreef pessie het volgende:
Verslikincidenten zijn inderdaad naar. Ik probeerde altijd zo rustig mogelijk te blijven met in mn achterhoofd wat ik had gelezen van Stefan Kleintjes.
Dat kinderen een hele sterke kokhalsreflex hebben die in het begin van voedselintroductie heel erg voor in de mond zit.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |